TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

TCDD Yüksek Hızlı Tren İhalesi Yapıldı

TCDD'nin mevcut ve önümüzdeki yıllarda devreye girecek yeni Yüksek Hızlı Demiryolu hatlarında kullanmak için alacağı 10 adet tren set iiçin ihale yapıldı.

İhaleye giren 3 uluslararası şirketten en düşük teklifi  273.2 milyon Euro ile İspanyol CAF şirketi verdi. Bu teklifi 349.3 milyon Euro ile Alman Siemens AG takip etti. Aradaki fark %21 olarak gerçekleşti.

İhale TCDD Genel Müdürlüğünce 30 Ocak 2017'de, İslam Kalkınma Bankasından (İKB) temin edilen kredi ile bu alanda etkin uluslararası şirketlerin katılımıyla yapıldı.

TCDD ihale komisyonunun öncelikle teknik değerlendirme sürecini sonlandırması ve ardından da finansal teklifi değerlendirmesi bekleniyor. İhale süreci TCDD İcra Kurulu tarafından ve İKB Yöneticiler Kurulu tarafından onaylanması ile sonlanacak.

İhalede en düşük 3.teklif ise Fransız Alshtom tarafından verildi. Alshtom, 362,3 Euro teklif etti.

İhaleye 5 şirket davet edilmişti.

Bu şirketlerde; saatte 300 km hız yapabilecek kapasitede tren üretme lisansı olması, yeterli bilgi birikimi olması, TCDD'den daha önce iş almış olması şartları aranmıştı. İhalenin pazarlık usulü ile yapılacağı da duyurulmuştu. Davet edilen şirketler;

-Siemens (Almanya)
-Alstom (Fransa)
-CAF (İspanya)
-Rotem (G.Kore)
-Bombardier (Kanada)
Mesajı Paylaş

Traverten

Hızlı Tren Seferleri Artıyor

Sipariş verilen yeni yüksek hızlı tren setlerinin gelmeleri ile birlikte günlük hızlı tren seferleri artıyor. Mart ayından itibaren günlük sefer sayıları günlük 50 adet olarak aşağıdaki gibi gerçekleşecek:

Ankara-İstanbul hattı       14 sefer
Ankara-Eskişehir hattı      12 sefer
Ankara-Konya hattı          20 sefer
Konya-İstanbul hattı          4 sefer

Yüksek hızlı trenler halen Türkiye nüfusunun %40'ına ulaşıyor. Mesajı Paylaş

HDS

O %40'ı şimdilik bir tutam tuzla alalım @Traverten.  :)

İstanbul'a gelen hızlı tren aslında İstanbul'un en ucuna, Pendik'e kadar gelebiliyor ve bir kasaba gar binası kılıklı bir yerden sefer başlıyor. Üstelik yakınına kadar bile hiç bir toplu taşıma gelmiyor. Çevresinde büyük otoparklar yok. Çeşitli karayolu darboğazlarının ardında. Bu ne zaman ki doğru dürüst toplu taşıma "hub"larına bağlanır, şehrin göbeğine falan bir yere gelir o zaman %40 deriz.

Bunun şehrin içine nüfuzunu sağlayacak rehabilite banliyö hattı ise bu kadar gecikmeden sonra beş koldan birden çalışma görüyor. Anadolu yakası trafiği bu çalışma ve Kadıköy-Maltepe hattının açgözlü yaşayan-müteahhitleri elbirliği ile tamamen içinden çıkılmaz hale geldi. Mesajı Paylaş

anafor2016

Avrasya tünelinden cikanlarda anadolu e5 ı direkt etkiledi Mesajı Paylaş

catfish

Bir an önce 300 km/h hızları geçelim de aşağıdaki gibi görüntüleri çekelim.

 https://www.youtube.com/watch?v=Y1byFm1woPo
Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Ankara-İstanbul arasında yapılıyor. ÇYHT. Saatte 350 km/saat hızla seyahat edilecek...
Yakında ülkemizde 4 farklı tren standardı olacak:

ÇYHT-Çok Yüksek Hızlı Tren: 350 km/saat (Ankara-İstanbul)
YHT-Yüksek Hızlı Tren        : 250 km/saat (Ankara-İzmir, Ankara-Eskişehir, Ankara-Konya, Ankara-Sivas, Ankara-Antalya)
Hızlı Tren                          : 160 km/saat (Bursa-Bilecik, Konya-Karaman, Adana-Mersin, Samsun-Yozgat)
Konvansiyonel Tren           :   60 km/saat (Mevcut hatları kullanan yolcu ve yük trenleri) Mesajı Paylaş

murattekin

Daha ÇYHT'nin projesi bile yok. Nereye başladı?
Başlıyor deyip insanları kandırıyorlar. Antalya'da YHT inşaatının devam ettiğine inanan insanlar var. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

Konuyu değiştirmek istemiyorum ama bu Elon Musk şaka maka Hyperloop işini bayağı ilerletti denemeler filan yapılıyor akla da gayet mantıklı geliyor. 150 yıl önce kıtalar arasına çift ray döşeyen insanoğlu bu çağda tüpde döşer rahatlıkla. Havası alınmış tüplerde manyetik sürtünmesiz yolculuklardan 700 km/h ve daha ilerisi için ses üstü hızlardan bahsediyorlar. Bana bu teknoloji hava yolu taşımacılığını bile bitirir gibi geliyor. Bir dönemden sonra insanlar bize şaşkınlıkla bakacak uçaklara binip kıtaları aşışımıza gözü karalığımıza. Tüpü döşe bir daha uçağa ne gerek var o iki nokta arasında. Hızlı trenler bile bir çok hava taşımasını bitirmiştir Avrupa da birde bu şeyi düşünün karada gitmek varken kim uçağa biner bir daha Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

@Murattekin

Üstadım, kamuoyunda yanlış anlaşılan bir şey var. Antalya'yı Eskişehir üzerinden Ankara ve İstanbul'a bağlayacak hat, YHT-Yüksek Hızlı Tren değil HT-Hızlı tren. Yani işletilecek trenler 250 km/saat değil, 160 km/saat hızda seyredecekler...

Ben projeyi bizzat gördüm. Halen kamulaştırma çalışmaları sürüyor. Afyon ve Burdur'daki kamulaştırmalar bitti. Şimdi Antalya'dakilere geçiliyor. Hat Burdur üzerinden gidiyor. İstasyon, Burdur şehir merkezi yakınlarındaki Gökçebağ'da olacak. Oradan hem Burdur hem de Isparta yolcuları inecekler ve tren Burdur/Bucak üzerinden Antalya'ya geçecek...

ÇYHT konusuna gelince. Sizin de bildiğiniz gibi Siemens'ten 10 adet yeni tren seti alındı. Saatte 350 km/saat hız yapabiliyorlar. Bunlar halen bazı seferlerde kullanılıyor. Mesajı Paylaş

murattekin

Harzemşah hocam benim ÇYHT'den kastım Ank-İst hattıydı. Açıklamadan yazdım.
Antalya hattı hakkında anlattıklarınız da sevindirici. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Yüksek Hızlı Trenlere Yolculardan Tam Not


Ankara- Eskişehir- İstanbul, Ankara- Konya, İstanbul- Eskişehir- Konya güzergahlarında hergün 20 bin yolcuya hizmet veren yüksek hızlı trenler, yolculardan tam not alıyor.

TCDD Taşımacılık AŞ, geçtiğimiz günlerde yüksek hızlı trenlerde yolcuların YHT'ler hakkında görüş, talep ve önerilerini öğrenmek amacıyla yüz yüze görüşmeler yaptı.

İşadamları ve Esnaf Günü Birlik Seyahat Ediyor

Her yaş, her meslek gurubundan yolculara, "Yüksek hızlı tren sizin için ne ifade ediyor? " diye soruldu. Yüksek hızlı trenlerin güvenli, konforlu ve hızlı bir seyahat fırsatı sunması, tüm yolcuların ortak görüşü olarak öne çıkarken, özellikle işadamları ve esnaflar, şehirlerarası işlerini konaklama ihtiyacı duymadan yönetebilmenin memnuniyetini dile getirdi.

Çocuklu anneler ise çocuklarının yüksek hızlı trenlerin konforlu ve ferah ortamında sıkılmadan seyahat etmesinden oldukça memnun.

Gençler, Ailelerinden Ayrılmadan Üniversite Okuyor

Gençler ise yüksek hızlı treni en sık kullanan kesimlerden birisi. Üniversite kentlerinin en önemlilerinden olan Ankara, Eskişehir ve Konya'da üniversite kazanan öğrenciler, ailelerinden ayrılmadan farklı kentlerde okuma fırsatı bulduğunu söylüyor. Yurt, apart ya da ev kiralamaya gerek kalmadığını belirten öğrenciler, ekonomik seyahat imkanı veren "Tren Kart" seçeneğinden, YHT saatlerinin uygunluğundan ve seyahat süresinde gecikme olmamasından oldukça memnunlar.

YHT Eğlence Sistemi ile Yolculuk Keyfe Dönüşüyor

Yüksek hızlı trenlerin, hızlı, konforlu ve güvenli özelliklerine eğlenceli olmasının da eklenmesi ile yolcular, seyahatin keyfe dönüştüğünü ifade ediyor. Mobil eğlence sistemin yer alması, yolcuların interneti kesintisiz kullanmaları, çocuklar için sanal oyunlar gibi hizmetler, seyahatin keyfini arttıran etkenler arasında görülüyor. Yolcular kendi bilgisayar ya da mobil cihazları ile "YHT Eğlence Sistemi"ne girerek, gişe rekortmeni filmleri ve pek çok farklı türde yerli yabancı film, belgesel, spor içeriklerini izleyebiliyor, çok değişik türlerde dünyadan ve ülkemizden popüler sanatçıların albümlerini dinleyebiliyor.

Türkiye Nüfusunun Yüzde 40'ının Yaşadığı Kentlerde YHT Sevinci

Yüksek hızlı trenlerin şehirlerin ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamını değiştirdiğini ve iç turizmi canlandırdığını belirten yolcular, YHT+ DMU, YHT+ otobüs bağlantılı kombine taşımacılık ile birçok kente çok hızlı, kolay ve rahat ulaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını vurguladı. Ankara- Kütahya- Tavşanlı, Ankara- Eskişehir- İzmir, İstanbul- Eskişehir-Denizli, Ankara-Konya-Karaman, İstanbul-Konya-Karaman, Ankara- Eskişehir-Bursa, Ankara-Antalya-Alanya- Isparta akslarında kombine taşımacılığı tercih ettiğini belirten yolcular, yüksek hızlı ve hızlı demiryolu hatlarının genişlemesinden de oldukça memnun.

Bugüne kadar yaklaşık 34 milyon yolcuya hizmet veren YHT'ler, 21. Yüzyıl Türkiye'sinin yeni yüzünü inşa ederken, mutlu insanlar, mutlu şehirler de inşa ediyor. Çünkü, hızlı, konforlu, rahat ulaşılan her şehir ile gönüller de birleşiyor.

http://www.rayhaber.com/2017/08/yuksek-hizli-trenlere-yolculardan-tam-not/ Mesajı Paylaş

HDS

Şu "nüfusun %40'ına YHT ulaşıyor" haberlerinden vazgeçmeliler artık. Bu doğru değil. Bunun yarısı aslında İstanbul ve İstanbul'un en dış mandan ilçesine, hiç bir toplu taşımaya ulaşılamayacak şekilde ara dere bir noktaya ulaşıyor YHT ve bu sebeple de tercihte hep son sıralarda.

Senelerdir sadece müteahite giydirerek bir şekilde perdelenen banliyö hattı imalatı biter, YHT'ler İstanbul'un merkezine medeni bir şekilde ulaşırsa o zaman ellerini sıkarız. Ama şu and abu bilgi yanlış ve bunu tekrarlamak da ayıptır.

Zaten üç sene gecikmeyle açılacak, canımıza okumuş banliyö hattını açtıklarında yine konfetilerle, yol kapatmalarla ve jammer'lı makam araçları ile kutlanacak. Mesajı Paylaş

murattekin

Ayrıca bu hattın gerçek manada YHT hattı olması için trenin konvansiyonel hattı (normal tren yolu) kullanmadan kendi yolundan gitmesi gerek. Bunun için belirsiz bir süre daha beklenecek.
Eski ekspresler normal şartlarda dahi 6 saatte Ank-Haydarpaşa yapabilirken Ank-Tuzla'nın 5 saat olması başarı değil. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HDS

Yani..  :-\

Hayır tamam, eyvallah, iyi iş, iyi proje, iyi niyet ama, yine iki yakamızı bir araya getiremedik hesapsızlığımız kitapsızlığımızla. Üstüne bir de eziyet edilen edildiği ile kaldı. Lan zaten eskiden de Ankara'ya gidiyorduk, ama arada mahallemizden işimize gücümüze de gidiyorduk.

Gün sonunda, beş sene sonra, Ankara'ya yine 5 saatte gidip işime gücüme gidebileceğim. Üstüne bir de adama "Allah razı olsun abi" diyeceğim. yanına bir de Bozöyük üzerinden yol alırken anamıza göz dikmiş adamın adını göreceğim her yerde.  :)

Hoş, Marmaray bağlantısı Avrupa yakasındakine yarar. Mesajı Paylaş

anafor2016

3. köprüden de geçecek deniyordu. Sanırım hali hazırda hızlı tren hattı inşaatı 3. köprü üzerine inşaat edilmiyor. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter