COMAC C919 Yolcu Uçağı

Başlatan canıtez, Şub 06, 2017, 06:45 ÖS

« önceki - sonraki »

canıtez

Şub 06, 2017, 06:45 ÖS Last Edit: Eyl 23, 2017, 11:39 ÖS by Yönetim
Çin'in tamamen yerli üretim büyük yolcu uçağı C-919, bu yılın ilk yarısında ilk uçuşunu yapıyor

C-919, Airbus A-320 ve Boing B-737 ile rekabet  edecek.

Çin Komünist Partisi'nin resmi yayın organı Halkın Günlüğü gazetesi,  The Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) tarafından üretilen C-919 adlı  büyük yolcu uçağının gerekli testleri tamamlayarak uçuşa hazır duruma geldiğini  duyurdu.

COMAC yetkilisi Li Çiang, uçağın ana bileşenleri ve bağlantı  parçalarını denediklerini kaydederek, C-919'un testlerden başarıyla geçtiğini dile  getirdi.

158-168 yolcu taşıma kapasiteli Çin yapımı yolcu uçağının, 4075  kilometre menzile sahip olduğu belirtildi.

Geçen yılın sonu itibariyle 21 farklı şirketten 500'ün üzerinde C-919  siparişi alan COMAC, bu modelden en az 2 bin adet satmayı planlıyor.

Pekin yönetimi, C-919'un halen piyasayı elinde tutan yeni nesil Boing  B-737 ve geliştirilmiş Airbus A-320 yolcu uçakları ile rekabet etmesini hedefliyor.

Çin'in ilk yerli üretim olan bölgesel yolcu uçağı ARJ21, geçen yılın  haziran ayında ticari uçuşlara başlamıştı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/cinde-tarihi-geri-sayim-basladi.html

Mesajı Paylaş

HDS

İki uçak da tamamen yerli değil. Hiç değil.
Yani Comac de ARJ-21 de. Mesajı Paylaş

BHavaci

COMAC C-919 için tek motor seçeneği ABD menşeili CFM International LEAP-1C, ayrıca uçağın bir çok alt sistemi Avrupa ve Amerika kaynaklı

http://bagimsizhavacilar.com/cinin-havaciliktaki-umudu-c919/ Mesajı Paylaş

canıtez

'MADE IN CHINA' YAKINDA GÖKLERDE

Çin in kendi olanaklarıyla geliştirdiği C919 yolcu uçağı yakında ilk uçuşunu yapacak

2008 yılından bu yana üretim çalışmalarının sürdüğü C919 için geçen yılın sonu itibarıyla 21 yabancı ve yerli şirket toplam 570 adet sipariş vermiş durumda. Uçağı üreten Çin Ticarî Havacılık Şirketi uçuş için kesin tarihin henüz belirlenmediğini ancak bu yılın ilk yarısında bunu başaracaklarını açıkladı. C919 uçağının 150'nin üstünde koltuğu var ve standart uçuş mesafesi 4 bin 75 kilometre.

Çin aslında ilk yolcu uçağını yıllar önce üretmiş ve ilk uçuş denemesini gerçekleştirerek bu konuda ciddi yol almıştı.

http://www.airkule.com/haber/-MADE-IN-CHINA-YAKINDA-GOKLERDE/26493 Mesajı Paylaş

HDS

Bu konu enteresan bir emsal; Çin bu kadar itişip kakışır iken Amerika ile, diplomasiden ödün vermeyerek bu tip bir projeyi yürütmeyi başarıyor. Motoru, aviyoniklerinin yarısı Amerikan olan, kendisine özel motor derivatifi tasarlanan proje bu.

Biz nasıl yapıyoruz? Hop, bir kazan yemeği berbat ediyoruz.


Türkiye ise u arada kaybedilmiş şansların ülkesi olmaya devam ediyor. Mesajı Paylaş

canıtez

Çin'in ürettiği en büyük yolcu uçağı C919 Mayıs'ta ilk uçuşunu yapacak

Çin Ticari Havacılık Şirketi'nin (COMAC)  geliştirdiği C919 tipi yolcu uçağının havalanacağı tarih nihayet belmli oldu. Çin Sivil Havacılık Otoritesi (CAAC), uçağın ilk uçuşunu Mayıs ayında yapacağını açıkladı.

Buna göre Çin'in büyük gövdeli yolcu uçağı C919 Şangay Pudong Havalimanı'nda 3.800 metrelik dördüncü pistten kalkacak. C919 uçağı için özel olarak inşa edilen 3.400 metre uzunluğunda, 45 metre genişliğindeki beşinci pistin inşa çalışması ise hala sürüyor. İnşaatın bu yılın ikinci yarısında tamamlanması bekleniyor.

Çin'in bugüne kadar imal ettiği en büyük uçak olan 158-168 koltuklu C919'un ilk uçuşunu 2014 yılında yapması ve ertesinde Chengdu Havayolları'na teslim edilmesi planlanmıştı. Ancak üretim programında yaşanan gecikmelerden dolayı ilk uçak Ekim 2015 yılında fabrikadan çıkabildi.

23 şirketten bugüne kadar 570 adet sipariş alan C919'un ilk kullanıcısı China Eastern olacak.Çinli COMAC şirketi 2035 yılına kadar ülkede tek koridorlu uçak ihtiyacının yüzde 35'ini karşılamayı hedefliyor. COMAC ayrıca Airbus, Boeing, Bombardier ve Embraer'den sonra dünyada 5.büyük uçak üreticisi olmayı amaçlıyor.

Yılda 20-50 adet C919 üretilmesi, bu sayının 2020 yılında yılda 150 uçağı çıkarılması planlanıyor. 

http://www.kokpit.aero/cin-comac-c919-ilk-ucus Mesajı Paylaş

Defence

#6
Eyl 23, 2017, 11:23 ÖS Last Edit: Eyl 23, 2017, 11:39 ÖS by Yönetim
Çinli uçak üreticisi Comac, C919 yolcu uçağı projesinde, 5 Mayıstaki ilk uçuşunun ardından Ekim ayında ikinci uçuşunu yapacakmış. Uçağın test amaçlı 6 uçuşundan ikincisi yer testleri ile ilgiliymiş.

http://aviationweek.com/commercial-aviation/second-comac-c919-flight-imminent-five-months-after-first-flight Mesajı Paylaş

Defence

Çin'in COMAC, C919 jetinin ikinci test uçuşunu tamamladığını açıklandı

Çin'in yurt içinde geliştirilen C919 yolcu uçağı, Perşembe günü ikinci test uçuşunu tamamladı. Ancak uçuşun süresi ve iki test uçuşu arasındaki beş aya yakın boşluk kafalarda soru işaretleri oluştu. Boeing'in 737 ve Airbus A320 serileri ile rekabet edecek olan dar gövdeli uçak, Çin'in önümüzdeki 20 yıl içinde 2 trilyon dolara değer ulaşacağı tahmin edilen küresel bir jet pazarına girme arzusunun simgesini oluşturuyor.

C919 ilk kez 5 Mayıs'ta uçmuştu. Üretici COMAC'ın sözcüsü, Reuters'e verdiği demeçte , "Uçak düzenli bir uçuş yaptı" dedi. COMAC sözcüsü, uçağın Şanghay'ın Pudong Havaalanı'ndan çıktıktan sonra 10.000 feet'e kadar yükseldiğini ve 166 dakika boyunca uçtuğunu söyledi. Buna karşılık, ilk uçuşunun süresi 80 dakikaydı. Çarşamba günü yayınlanan bir makalede Aviation Week gazetesinde muhabiri Bradley Perrett, "C919'un ilk iki uçuşu arasındaki süre olağandışı" dedi. "Sonuç şu ki COMAC'ın Mayıs ayındaki uçuş testi için gerçekten hazır değildi. Test uçuşu kesinlikle siyasi sebeplerden ötürü öne çekilmişti. Ancak bu uçuşun güvensiz olduğuna dair herhangi bir gösterge bulunmuyor "dedi. Perlett, Japonya'nın ilk yolcu uçağı olan Mitsubishi Regional Jet'in, 2015'te ilk uçuşunun ardından sekizinci gün, ikinci bir uçuş yaptığını ve Airbus A350 için ilk ve ikinci uçuş arasındaki sürenin sadece beş gün olduğunu da ekledi.

Perşembe günü devlet destekli haber sitesi ThePaper.cn tarafından daha önce yayınlanan bir haberde, C919'un sabah 07: 20'de uçması ve saat 11'de geri dönmesi bekleniyordu. COMAC, uçuşun beklenenden kısa olup olmadığı konusundaki sorulara derhal yanıt vermedi. Pekin'in desteğiyle C919 şimdiye kadar birçoğu Çin leasing şirketleri olan 27 müşteriden 730 uçak için sipariş alındığını açıkladı. Geçen hafta Çin Ziraat Bankas Financial Leasing Co Ltd, C919 jetinin ikinci bir siparişini alan ilk müşteri oldu.

http://www.euronews.com/2017/09/28/chinas-comac-says-c919-jet-completes-second-test-flight Mesajı Paylaş

canıtez

Çin'in geliştirdiği C919, üçüncü test uçuşunu da başarıyla yaptı

Çin'in bölgesel uçak ARJ 21 modelinden sonra geliştirdiği ve COMAC şirketi tarafından üretilen dar gövdeli yolcu uçağı C919'un ilk prototipi, üçüncü test uçuşunu da başarıyla gerçekleştirdi. Bu uçuşta uçağın iniş takımlarının test edildiği kaydedildi. C919'un, tek koridorda pazarın iki hakimi olan B737 ve Airbus 320 ile rekabet etmesi bekleniyor.

B-001A numaralı ilk prototip, dün yerel saatle 07: 38'de Şangay Pudong Uluslararası havaalanından kalktı. Jiangsu eyaletindeki Nantong şehri üzerinde 3 saat 45 dakika uçan uçak, maksimum 3.000 m yüksekliğe ulaştı. Uçakta üç test pilotu ve iki uçuş test mühendisi vardı.

CFM International Leap-1C motorlarının ikinci test uçağında da başarıyla çalıştığı bildirildi.

Comac, C919 programı için altı test uçağı kullanacak ve bu uçaklar Şangay, Xian ve Dongying şehirlerinde test uçuşları gerçekleştirecek. Comac, 2020-2021 yıllarında sertifika almayı ve uçağı hizmete sokmayı planlıyor. C919, şu ana kadar 27 müşteriden 730 sipariş aldı.

http://www.kokpit.aero/cinin-yeni-ucagi-c919-geliyor Mesajı Paylaş

canıtez

Çin'in dar gövdeli yolcu uçağı C919, ilk uzun mesafe uçuş testini yaptı.

Çin Merkezi Televizyonunun (CCTV) haberine göre ülkenin yerli yolcu uçağı ilk uzun mesafe uçuşunu başarıyla tamamladı.Küresel jet yolcu uçağı pazarında Boeing 737 ve Airbus A320 ile rekabet edecek olan C919, ülkenin finans kenti Şanghay Pudong Havalimanı'dan kalkmasının ardından bin 300 kilometre katederek Şaanşi eyaletinin başkanti Şian'daki Yanliang Havaalanı'na sorunsuz indi.

Prototip üretimi Kasım 2015'te yapılan ve 158 yolcu kapasitesi bulunan tek koridorlu C919'un menzili 4 bin 75 kilometreye ulaşıyor. İlk uçuşunu mayısta yapan dar gövdeli yolcu uçağının, yaklaşık 2 trilyon dolarlık jet yolcu uçağı pazarında Boeing 737 ve Airbus A320 ile rekabet etmesi bekleniyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/c919dan-tarihi-ucus.html Mesajı Paylaş


putty

Aman Allahım şu motora bakın üstündeki her şey Çin malı ve o motorun takılı olduğu uçakla Amerika ya kadar arkana yaslanıp uçacaksın
Mesajı Paylaş

murattekin

Haksızlık etmeyelim. Çin'in yaptığı çok başarılı ürünler de var. Çürük çarık Yapa yapa başardılar.
Kalitesiz ürünleri bize yapıyor. Çünkü ithalatçılarimız ucuz ürün istiyor.
Ucuz ürün=dandik ürün. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

#13
Ara 30, 2017, 12:45 ÖS Last Edit: Ara 30, 2017, 12:49 ÖS by putty
Çin de 5 yıldızlı en lüks otelde odaya gizli kamera koymuşlar temizlikçi klozeti temizlediği fırça ile lavabodaki bardağın içini de temizliyor.
Bunların kalitesi böyle olur işte.




Buda çinlilerin insan hayatına verdiği önem

https://www.youtube.com/watch?v=w17pj8IBIhg

https://www.youtube.com/watch?v=IDf82gFQuzE

Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bu fotoğraf HDS'nin "Deniz Kuvvetlerinde Yapılanma" başlığında yazdıkları ile doğrudan ilintili. Yazdıklarını doğruluyor...

Ordunuzu, endüstrinizi, şehirlerinizi 21.yy seviyesine çıkarabilirsiniz. Çünkü bu doğrudan maddi güç ile ilgili. Ama kafa yapısı para ile kolay kolay değiştirilemiyor. Çünkü söz çok doğru. Bu işler devrim ile tepeden inme değil, evrim ile yaşanarak ve öğrenilerek gerçekleşmeli. Çin istediği kadar destroyer, uçak gemisi yapsın, bugün için kafa yapısı olarak Amiral Nelson'u bile yakalayabilmesi zor.

Bunu Türkiye'nin demokrasisinde de; sonradan görmüşlerin, ellerindeki paraları nasıl harcadıkları ve görgüsüzlükleri ile de açık seçik görüyoruz zaten. Avrupa'nın yüzyıllarca, onca kan ve canla elde ettikleri birikimi bir anda topluma empoze ederseniz elinizde bol bol Ali Aqaoğlu ve İbrahim Tatlıses olur. Yukarıdaki fotoğraf da bunun tipik bir örneği. Allahdan biz Çin'den bir, Hindistan!dan iki adım öndeyiz bu konularda.

Eğitimsiz, görgüsüz, kültürsüz kalkınma olmaz. Olduğunda da İsrail karşısında Arap ordularının düştüğü duruma düşersiniz... Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter