İstanbul Metrosu

Başlatan Traverten, Şub 02, 2017, 10:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

İstanbul'un Metro Hatlarında 2023 hedefi 1100 Km

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, A Haber canlı yayınında, İstanbul için planlanan ulaşım projelerini açıkladı. Başkan Uysal, 2023'e kadar tamamlanacak metro ve tünel ağını ile mega kentteki trafik yoğunluğunun düşürüleceğini metro hatlarının uzunluğunun 1100 km olacağını belirtti.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, aHaber canlı yayınında İstanbullular'a müjde verdi. Yeni inşa edilecek metro hatları hakkında ayrıntılı açıklamalarda bulunan Uysal, 2023'e kadar 42 tünelin de tamamlanmasının planlandığını kaydetti. Metro tünellerin ihalelerinin iptal edilerek yeniden ihaleye çıkılmasını '7 yılda tamamlanması planlandığı için yeniden görüşüldü ve 3 yılda tamamlanması için anlaşmaya varıldığını' kaydeden Uysal, devam eden ve yeni projeler hakkında şu bilgileri verdi:

"Vezneciler-Arnavutköy hattı, Sefaköy- Başakşehir hattı, Kazlıçeşme- Beylikdüzü hattı ihaleye çıkacak. "Belediye Başkanı ihaleleri iptal etti, neden böyle bir şey yaptı" gibi sorular olabilir. 2017'de 6 tane metro ihalesi yapılmıştı. Ben geldikten sonra baktım, bizim en hızlı biten metromuz Kartal metrosu 4.5 yılda bitmiş. 7-8 seneyi buluyor. Bunun yapım süresi, 3 yılda bitebilir. Müteahhitlere dedik şu konuyu konuşalım. Tabi ihale yapılmış işe başlanmış falan iptal ederiz dendi. İptal yazılarını gönderince hepsi geldi. Oturduk tekrar konuştuk."

İstanbul'un her yerine metronun ulaşacağını açıklayan Uysal, toplamda 1100 kilometre metro hattı inşa edileceğini söyledi. Şu anda var olan 150-160 kilometrelik hat, 2018 yılının sonuna kadar açılacak olan 4 tünelle birlikte 355 kilometreye ulaşacak.

Eminönü-Alibeyköy hattı yıl sonuna kadar tamamlanacak. Mecidiyeköy- Mahmutbey hattının Ocak 2019'da tamamlanması planlanıyor. Üsküdar-Ümraniye hattı da Çekmeköy'e uzatılacak ve haziran ayında açılacak. Bostancı-Dudullu hattı da 2018 sonu itibariyle tamamlanacak.

http://www.rayhaber.com/2018/03/istanbulun-metro-hatlarinda-2023-hedefi-1100-km/ Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul'da Aralık Ayına Kadar Yeni Hizmete Açılacak 5 Metro Hattı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'dan İstanbulluları rahatlatacak bir açıklama geldi. Uysal yaptığı açıklamada, aralık ayına kadar 5 metro istasyonunun hizmete açılacağını belirtti.

İnşaati süren 267 kilometre uzunluğundaki 17 hattan 150.4 kilometre uzunluğundaki 13'ü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 116.6 kilometre uzunluğundaki 4'ü ise Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yapılıyor. İhale aşamasında olan metro hattı uzunluğu ise 19.4 kilometre.

HEDEFTE 100 BİN KİLOMETRE VAR

İstanbul'da 2018 - 2019 yılında toplam metro uzunluğu 355.45 kilometreye ulaşacak. 2023 yılı sonrası İstanbul'da raylı sistemde hedef bin 100 kilometre.

Planlanan yeni hatlarla metro Silivri, Çatalca, Yeniköy ve Üçüncü Havalimanı'ndan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Sabiha Gökçen'e bağlanacak. Metro hatları Ankara ve Edirne hızlı tren hatlarıyla da entegre olacak.

Boğaz'ın iki yakasında da, Beşiktaş-Sarıyer ile, Harem- Beykoz-Tokatköy hattında devam edecek. Marmaray'dan sonra, İstanbul'un iki yakası denizden 3 metro hattıyla daha birbirine bağlanacak. Yeni yapılması planlanan bu hatlardan biri Kandilli-Arnavutköy, ikincisi Kavacık 4. Levent ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerine yapılacak raylı sistem hattı olacak.

İŞTE BU YIL SONU AÇILACAK 5 HAT

Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy - Sancaktepe Metrosu'nın 2. Etabı olan ve 7 istasyondan oluşan 9.5 kilometrelik Ümraniye (Yamanevler) - Çekmeköy hattı. (2018 Haziran sonunda açılacak)

Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey Metrosu (18 kilometre, 15 istasyon)

Dudullu - Kayışdağı - İçerenköy - Bostancı Metrosu'nun Bostancı İDO'dan İMES'e kadar olan kısmı. (10.2 kilometre, 9 istasyon)

Eminönü - Eyüpsultan - Alibeyköy Tramvayı (10.1 kilometre, 14 istasyon)

Marmaray (Banliyo) Gebze - Halkalı (63 kilometre) Aralık 2018'de açılacak.

http://www.rayhaber.com/2018/03/istanbulda-yeni-hizmete-acilacak-5-metro-hatti/ Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul Metrosunda Aktarmalar Etiler Ücretli, Başakşehir Ücretsiz

İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın "Metroda birinci önceliğimiz en fazla oy aldığımız yerler olacak inşallah" sözleri sonrası metro güzergâhlarını mercek altına aldık. Ortaya çıkan sonuç: CHP'liler, AKP'lilere göre daha fazla ücret ödüyor…

Önceki gün yapılan AKP Arnavutköy ilçe kongresinde, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'ın yaptığı "Bizim şu anda birinci önceliğimiz metro. Metroda da birinci önceliğimiz en fazla oy aldığımız yerler olacak inşallah" sözleri gözleri İstanbul'daki toplu ulaşım ağına çevirdi.

ETİLER ÜCRETLİ, BAŞAKŞEHİR ÜCRETSİZ

Başkan Mevlüt Uysal'ın bu sözleri, Kadir Topbaş'ın yerine gelmeden önce belediye başkanlığını yürüttüğü Başakşehir ilçesindeki "Kirazlı- Başakşehir metro hattı"ndaki ücretsiz aktarma hattını yeniden gündeme getirdi.

Şöyle ki; 11 duraklı M3 metro hattında, İkitelli Sanayi durağından sonraki Olimpiyat Stadı'na olan iki duraklık aktarma bölümü, ücretsiz olarak hizmet veriyor. Örneğin Kirazlı'dan M3 metro hattına binen vatandaşlar, Ziya Gökalp Mahallesi ve Olimpiyat Stadı'na aktarma yaparken ücret ödemiyorlar.

ETİLER'DE İSE ÜCRETLİ

Buna rağmen M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattında, Levent durağında inerek 3 duraklı Nispetiye-Etiler hattına geçenler ise bu kısa yolculuk için ücret ödemek zorunda kalıyorlar. Yine aynı hat üzerinde bulunan Seyrantepe aktarmasına da ücretli tarife uygulanıyor.

http://www.rayhaber.com/2018/03/istanbul-metrosunda-aktarmalar-etiler-ucretli-basaksehir-ucretsiz/
Mesajı Paylaş

Traverten

Şişhane-Seyrantepe Metro Hattının Güzergahı Belli Oldu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), "Her yere metro her yerde metro" sloganı ile İstanbul'un dört bir yanını metro ile birbirine bağlıyor. Yatırımlarına aralıksız devam eden İBB, projelerine bir yenisini daha ekledi.

İBB'nin yeni metro hattı Avrupa Yakası'nda planlanıyor. Şişhane-Seyrantepe raylı sistem hattı 12 kilometre uzunluğunda tasarlanıyor.Şişhane Seyrantepe metro hattı 12 kilometre hat üzerinde toplam 10 istasyondan oluşuyor.

2019 sonrası hizmete açılması planlanan Şişhane Seyrantepe metro hattı güzergahı şöyle;
1. Şişli Etfal
2. Seyrantepe
3. Sultan Selim
4. Galataderesi
5. Çağlayan
6. Perpa
7. Okmeydanı
8. Piyalepaşa
9. Kasımpaşa
10. Şişhane

http://www.rayhaber.com/2018/03/sishane-seyrantepe-metro-hattinin-guzergahi-belli-oldu/
Mesajı Paylaş

matmat26

Secim yaklaşıyor heralde..

Her seçimde aynı nakarat.. gecen seçimde 2019 da faaliyete gececek metro projelerini animasyon ile her yerde anlatıyorlardı.. Metrobüs ekranlari dahil..

Hayal satmak böyle bişey... Bedava Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

seçim yaklaştı, geçen seçimde mahallemize diktikleri kazığı çıkartıp yerine yeni bir kazık ve tabela çaktılar.

Allah'ın Kavak Pınar'ı şimdiye kadar Refah-Ak Parti dışında bir partiye oy vermemiş kenar mahalle, kazık çakmaktan başka belediyelerin yaptığı bir iş yok! Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

anafor2016

İstanbulda bazı ilçelerde belediye başkanları kendilerinin 20 metreye 10 metre ebatında posterlerini asıp yanında bir şeyler yaptıklarını anlatmaları gerçekten çok şey anlatıyor.

1- Bu ülkede kurumsal yapılar yoktur kişiler vardır. Bak bunu ben yaptım , ben gidersem gelen yapmaz.
2- Yaptıkları şey bizim ödediğimiz vergilerin bir ürünü değil, görevi değil de , kendilerinin bizlere yaptıkları bir kıyak
3- Belediye başkanları ülkemizde önceliklendirme yapmayı bilmiyor. Yada şov ve oy odaklı bir önceliklendirmeleri var.
4- Görevi olmayan şeylere çok meraklılar (kültür festivalleri - konserler ıvır zıvır), saki görevli oldukları lokasyonda tüm sorunları çözdüler de.... Mesajı Paylaş

Revolver

Bu ülkemize Ali Müfit Gürtuna'nın armağanıdır. (Recep Tayyip Erdoğan'dan sonraki, Kadir Topbaş'dan önceki İBB) Tabela ve pankartların altına kişi ismi koymayı ilk o başlatmıştır. Mesajı Paylaş

Traverten

Esenyurt Metro Hattı Uzatıldı

Metroda önceliğimiz en çok oy aldığımız yerler olacak" açıklaması ile tepki çeken İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, inşaatı süren Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt hattını uzatma kararı aldı. Esenkent'ten Esenyurt Meydan'a kadar 2.7 km daha uzayacak olan hattın maliyeti 750 milyon lira olarak açıklandı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'ın önce iptal edip daha sonra iptal kararını geri aldığı metro hatlarından biri olan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt hattını uzatmak için 15 Şubat 2018'de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na başvuru yapıldı. Bakanlık metro uzatma projesi için bugün "Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) gerekli değildir" kararı aldı. İBB Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından bakanlığa gönderilen proje dosyasına göre Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattına daha önce açıklanan 2.7 km'lik Ardıçlı ve Esenyurt Meydan durakları resmen eklenmiş oldu. İki durağın maliyeti 750 milyon lira olarak hesaplandı.

2015'DE 9 DURAK VARDI

Proje dosyasında, 2015 yılında 18,6 kilometrelik Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt metro hattının ilk 9 durağı olan Mahmutbey - Esenkent istasyonları arası için "ÇED Gerekli Değildir" kararı alındığı hatırlatıldı. Projeye sonradan eklenen Ardıçlı ve Esenyurt Meydan istasyonları için bakanlığa tekrar başvurulduğu belirtildi. Uzatma hattının 2,7 km'lik birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşacağı kaydedildi. Daha önce "ÇED Gerekli Değildir" kararı alınmış olan ilk 9 istasyonun son noktası olan 24,20 metre derinlikteki Esenkent İstasyonundan başlayan uzatma hattı, 26 metre derinlikte bulunan ve 10. istasyon olan Ardıçlı istasyonuna ulaşacak. Buradan da 32,60 m derinlikteki son istasyon olan Esenyurt Meydan İstasyonu'na varılacak.

NÜFUS ARTTI, 2 İSTASYON DAHA EKLENDİ

Proje dosyasında Esenyurt'un son yıllarda gelişmekte olan bir ilçe olduğuna dikkat çekilerek, "Özellikle son 10 yılda nüfusu 373 binden 846 bine çıkmıştır. Nüfusun bu şekilde hızlı gelişmesi sonucu bölgede yoğun trafik sorunu oluşmuştur. Bu sorunun çözümü olarak da İstanbul Büyükşehir Belediyesi daha önce planladığı Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt raylı toplu taşıma sistemine iki istasyon ekleyerek bu bölgenin de ulaşım sorununu çözmeyi hedeflemiştir" denildi.

HAVALİMANI METROSU İLE ENTEGRE OLACAK
Proje dosyasındaki bilgilere göre hattın 4 yılda tamamlanması hedefleniyor. 18,6 km'lik Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattı; Mahmutbey istasyonunda Kirazlı - Başakşehir - Olimpiyatköy metrosuyla, Mehmet Akif İstasyonu'nda Ataköy - İkitelli Metro hattıyla, Temapark istasyonunda ise Halkalı-Arnavutköy-3.Havalimanı metro projesi ile entegre olacak.

11 İSTASYON

Bağcılar, Küçükçekmece, Avcılar Başakşehir ve Esenyurt ilçelerinde hizmet vermesi düşünülen metro hattının başlangıcı, Kabataş - Mahmutbey metrosunun inşaatı devam eden Mahmutbey İstasyonu. Buradan Bölge Parkı, Mehmet Akif, Toplu Konut, Tema, Hastane, Tahtakale, Ispartakule, Bahçeşehir, Esenkent, Ardıçlı'dan geçerek Esenyurt Meydan İstasyonu'nda son bulacak. Bu güzergâh üzerinde biri diğer projede planlanmış olmak üzere 11 adet istasyon bulunuyor. 2017 yılında yapılan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metrosu ihalesini, 3 milyar 49 milyon TL bedel ile Makyol, IC İçtaş, Astur ortaklığı almıştı.

http://www.rayhaber.com/2018/04/esenyurt-metro-hatti-uzatildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Kabataş-Mahmutbey Metro Hattının Yüzde 90'ı Tamamlandı

Sürücüsüz olarak hizmet vermesi planlanan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattındaki çalışmaların yüzde 90'ı tamamlanan hattın, yıl sonuna kadar açılması bekliyor

İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak bir proje olarak anılan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattında artık çalışmalar son aşamaya geldi. M7 olarak adlandırılan metro, Yenikapı- Hacıosman metrosu ve Söğütlüçeşme -Beylikdüzü istasyonlarıyla metrobüse aktarma yapabilecek. Mecidiyeköy metrosunda yer altı meydanı da yer alacak. metrobüsten metroya geçiş koridorları ise 25 metre genişliğine sahip olacak. Mecidiyeköy istasyonunu kullanacak 300 bin yolcunun olacağı tahmin ediliyor.

MAHMUTBEY MECİDİYEKÖY ARASI 26 DAKİKAYA İNECEK

Bağcılar-Mecidiyeköy: 41 dk.

Kağıthane-Mecidiyeköy: 4,5 dk.

Tekstilkent-Mecidiyeköy: 20,5 dk.

Beşiktaş-Mecidiyeköy: 5,5 dk.

Başakşehir-Mecidiyeköy: 35,5 dk.

Sancaktepe-Mecidiyeköy:55 dk.

Mecidiyeköy-Mahmutbey: 26 dk.

http://www.rayhaber.com/2018/04/kabatas-mahmutbey-istasyonu-yil-sonunda-hizmete-girecek/ Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Metro inşaatlarında yerlilik oranı nedir diye ciddi bir analiz yapılmış mıdır? Yerlilik oranlarını artırmak için hangi sektörlerde hangi yatırımlar yapılmalıdır?

Madem niyetimiz "Demir ağlarla örmek" İstanbulun altını dört baştan, madem 2030'da x kadar metro istasyonu hedefleniyor, her inşaatta yerlilik oranını daha da ileriye götürecek bir planlama yapılamaz mı?

Tamamen sallıyorum; tüm metro istasyonlarında alman asansörleri, yürüyen merdivenleri, yürüme bantları kullanılıyor. Yerlisi zaten üretilebilen bir ürün, ama yerlisini kimse görmüyor.

Tüm istasyonlar karolarla kaplı, çoğu Kütahyada bir firmada üretiliyor, lakin üretimin ham maddesi ithal!

Metro ve raylı sistem inşaatlarında uzmanlık şartı arayıp, firmalar bazında uzmanlaşmalar sağlanamaz mı? Ucuz veren değil, uzmanı olan işi yapsın?

Metro araçlarının temini ana ihaleden ayrı tutulup, yerli araç şartıyla ihale edilemez mi? Bu kadar tünel deliniyor ve galiba TDM konusunda çok fazla bir yatırımımız yok, bu konuda bir çalışma yapılamaz mı? Hem tünel delme maliyetlerini hafifletir, hem işi hızlandırırız?

Raylı sistemlerde kullanılan Kablaj ve elektrifikasyon sistemleri ne kadar yerli? Aynı şekilde gözetleme sistemleri de Yüz Tanıma sisteme entegre edilmiş, şüpheli hareket algılayabilen bir yapıda düzenlenemez mi?

Raylı sistemlerde intihar'ı önlemek amaçlı, istasyonlarda çift açılır kapı yapılamaz mı? Şartnameye yazılsa çok basit bir iş. Bir kaç kırılmaz cam, bir kaç sinyalizasyon!

Kafamda yatmadan önce deli sorular.



Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter