İstanbul Metrosu

Başlatan Traverten, Şub 02, 2017, 10:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

İstanbul Metrosunda Aktarmalar Etiler Ücretli, Başakşehir Ücretsiz

İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın "Metroda birinci önceliğimiz en fazla oy aldığımız yerler olacak inşallah" sözleri sonrası metro güzergâhlarını mercek altına aldık. Ortaya çıkan sonuç: CHP'liler, AKP'lilere göre daha fazla ücret ödüyor…

Önceki gün yapılan AKP Arnavutköy ilçe kongresinde, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'ın yaptığı "Bizim şu anda birinci önceliğimiz metro. Metroda da birinci önceliğimiz en fazla oy aldığımız yerler olacak inşallah" sözleri gözleri İstanbul'daki toplu ulaşım ağına çevirdi.

ETİLER ÜCRETLİ, BAŞAKŞEHİR ÜCRETSİZ

Başkan Mevlüt Uysal'ın bu sözleri, Kadir Topbaş'ın yerine gelmeden önce belediye başkanlığını yürüttüğü Başakşehir ilçesindeki "Kirazlı- Başakşehir metro hattı"ndaki ücretsiz aktarma hattını yeniden gündeme getirdi.

Şöyle ki; 11 duraklı M3 metro hattında, İkitelli Sanayi durağından sonraki Olimpiyat Stadı'na olan iki duraklık aktarma bölümü, ücretsiz olarak hizmet veriyor. Örneğin Kirazlı'dan M3 metro hattına binen vatandaşlar, Ziya Gökalp Mahallesi ve Olimpiyat Stadı'na aktarma yaparken ücret ödemiyorlar.

ETİLER'DE İSE ÜCRETLİ

Buna rağmen M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattında, Levent durağında inerek 3 duraklı Nispetiye-Etiler hattına geçenler ise bu kısa yolculuk için ücret ödemek zorunda kalıyorlar. Yine aynı hat üzerinde bulunan Seyrantepe aktarmasına da ücretli tarife uygulanıyor.

http://www.rayhaber.com/2018/03/istanbul-metrosunda-aktarmalar-etiler-ucretli-basaksehir-ucretsiz/
Mesajı Paylaş

Traverten

Şişhane-Seyrantepe Metro Hattının Güzergahı Belli Oldu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), "Her yere metro her yerde metro" sloganı ile İstanbul'un dört bir yanını metro ile birbirine bağlıyor. Yatırımlarına aralıksız devam eden İBB, projelerine bir yenisini daha ekledi.

İBB'nin yeni metro hattı Avrupa Yakası'nda planlanıyor. Şişhane-Seyrantepe raylı sistem hattı 12 kilometre uzunluğunda tasarlanıyor.Şişhane Seyrantepe metro hattı 12 kilometre hat üzerinde toplam 10 istasyondan oluşuyor.

2019 sonrası hizmete açılması planlanan Şişhane Seyrantepe metro hattı güzergahı şöyle;
1. Şişli Etfal
2. Seyrantepe
3. Sultan Selim
4. Galataderesi
5. Çağlayan
6. Perpa
7. Okmeydanı
8. Piyalepaşa
9. Kasımpaşa
10. Şişhane

http://www.rayhaber.com/2018/03/sishane-seyrantepe-metro-hattinin-guzergahi-belli-oldu/
Mesajı Paylaş

matmat26

Secim yaklaşıyor heralde..

Her seçimde aynı nakarat.. gecen seçimde 2019 da faaliyete gececek metro projelerini animasyon ile her yerde anlatıyorlardı.. Metrobüs ekranlari dahil..

Hayal satmak böyle bişey... Bedava Mesajı Paylaş

anafor2016

İstanbulda bazı ilçelerde belediye başkanları kendilerinin 20 metreye 10 metre ebatında posterlerini asıp yanında bir şeyler yaptıklarını anlatmaları gerçekten çok şey anlatıyor.

1- Bu ülkede kurumsal yapılar yoktur kişiler vardır. Bak bunu ben yaptım , ben gidersem gelen yapmaz.
2- Yaptıkları şey bizim ödediğimiz vergilerin bir ürünü değil, görevi değil de , kendilerinin bizlere yaptıkları bir kıyak
3- Belediye başkanları ülkemizde önceliklendirme yapmayı bilmiyor. Yada şov ve oy odaklı bir önceliklendirmeleri var.
4- Görevi olmayan şeylere çok meraklılar (kültür festivalleri - konserler ıvır zıvır), saki görevli oldukları lokasyonda tüm sorunları çözdüler de.... Mesajı Paylaş

Revolver

Bu ülkemize Ali Müfit Gürtuna'nın armağanıdır. (Recep Tayyip Erdoğan'dan sonraki, Kadir Topbaş'dan önceki İBB) Tabela ve pankartların altına kişi ismi koymayı ilk o başlatmıştır. Mesajı Paylaş

Traverten

Esenyurt Metro Hattı Uzatıldı

Metroda önceliğimiz en çok oy aldığımız yerler olacak" açıklaması ile tepki çeken İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, inşaatı süren Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt hattını uzatma kararı aldı. Esenkent'ten Esenyurt Meydan'a kadar 2.7 km daha uzayacak olan hattın maliyeti 750 milyon lira olarak açıklandı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'ın önce iptal edip daha sonra iptal kararını geri aldığı metro hatlarından biri olan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt hattını uzatmak için 15 Şubat 2018'de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na başvuru yapıldı. Bakanlık metro uzatma projesi için bugün "Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) gerekli değildir" kararı aldı. İBB Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından bakanlığa gönderilen proje dosyasına göre Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattına daha önce açıklanan 2.7 km'lik Ardıçlı ve Esenyurt Meydan durakları resmen eklenmiş oldu. İki durağın maliyeti 750 milyon lira olarak hesaplandı.

2015'DE 9 DURAK VARDI

Proje dosyasında, 2015 yılında 18,6 kilometrelik Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt metro hattının ilk 9 durağı olan Mahmutbey - Esenkent istasyonları arası için "ÇED Gerekli Değildir" kararı alındığı hatırlatıldı. Projeye sonradan eklenen Ardıçlı ve Esenyurt Meydan istasyonları için bakanlığa tekrar başvurulduğu belirtildi. Uzatma hattının 2,7 km'lik birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşacağı kaydedildi. Daha önce "ÇED Gerekli Değildir" kararı alınmış olan ilk 9 istasyonun son noktası olan 24,20 metre derinlikteki Esenkent İstasyonundan başlayan uzatma hattı, 26 metre derinlikte bulunan ve 10. istasyon olan Ardıçlı istasyonuna ulaşacak. Buradan da 32,60 m derinlikteki son istasyon olan Esenyurt Meydan İstasyonu'na varılacak.

NÜFUS ARTTI, 2 İSTASYON DAHA EKLENDİ

Proje dosyasında Esenyurt'un son yıllarda gelişmekte olan bir ilçe olduğuna dikkat çekilerek, "Özellikle son 10 yılda nüfusu 373 binden 846 bine çıkmıştır. Nüfusun bu şekilde hızlı gelişmesi sonucu bölgede yoğun trafik sorunu oluşmuştur. Bu sorunun çözümü olarak da İstanbul Büyükşehir Belediyesi daha önce planladığı Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt raylı toplu taşıma sistemine iki istasyon ekleyerek bu bölgenin de ulaşım sorununu çözmeyi hedeflemiştir" denildi.

HAVALİMANI METROSU İLE ENTEGRE OLACAK
Proje dosyasındaki bilgilere göre hattın 4 yılda tamamlanması hedefleniyor. 18,6 km'lik Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattı; Mahmutbey istasyonunda Kirazlı - Başakşehir - Olimpiyatköy metrosuyla, Mehmet Akif İstasyonu'nda Ataköy - İkitelli Metro hattıyla, Temapark istasyonunda ise Halkalı-Arnavutköy-3.Havalimanı metro projesi ile entegre olacak.

11 İSTASYON

Bağcılar, Küçükçekmece, Avcılar Başakşehir ve Esenyurt ilçelerinde hizmet vermesi düşünülen metro hattının başlangıcı, Kabataş - Mahmutbey metrosunun inşaatı devam eden Mahmutbey İstasyonu. Buradan Bölge Parkı, Mehmet Akif, Toplu Konut, Tema, Hastane, Tahtakale, Ispartakule, Bahçeşehir, Esenkent, Ardıçlı'dan geçerek Esenyurt Meydan İstasyonu'nda son bulacak. Bu güzergâh üzerinde biri diğer projede planlanmış olmak üzere 11 adet istasyon bulunuyor. 2017 yılında yapılan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metrosu ihalesini, 3 milyar 49 milyon TL bedel ile Makyol, IC İçtaş, Astur ortaklığı almıştı.

http://www.rayhaber.com/2018/04/esenyurt-metro-hatti-uzatildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Kabataş-Mahmutbey Metro Hattının Yüzde 90'ı Tamamlandı

Sürücüsüz olarak hizmet vermesi planlanan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattındaki çalışmaların yüzde 90'ı tamamlanan hattın, yıl sonuna kadar açılması bekliyor

İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak bir proje olarak anılan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattında artık çalışmalar son aşamaya geldi. M7 olarak adlandırılan metro, Yenikapı- Hacıosman metrosu ve Söğütlüçeşme -Beylikdüzü istasyonlarıyla metrobüse aktarma yapabilecek. Mecidiyeköy metrosunda yer altı meydanı da yer alacak. metrobüsten metroya geçiş koridorları ise 25 metre genişliğine sahip olacak. Mecidiyeköy istasyonunu kullanacak 300 bin yolcunun olacağı tahmin ediliyor.

MAHMUTBEY MECİDİYEKÖY ARASI 26 DAKİKAYA İNECEK

Bağcılar-Mecidiyeköy: 41 dk.

Kağıthane-Mecidiyeköy: 4,5 dk.

Tekstilkent-Mecidiyeköy: 20,5 dk.

Beşiktaş-Mecidiyeköy: 5,5 dk.

Başakşehir-Mecidiyeköy: 35,5 dk.

Sancaktepe-Mecidiyeköy:55 dk.

Mecidiyeköy-Mahmutbey: 26 dk.

http://www.rayhaber.com/2018/04/kabatas-mahmutbey-istasyonu-yil-sonunda-hizmete-girecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Metro İle Sabiha Gökçen Havalimanı 15 Dakika Olacak

Pendik, Kaynarca ve Tuzla metro hattının yapım çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yeniden başlatılacak. 13 kilometre uzunluğunda 7 istasyondan oluşacak metro hattının tamamlanması ile bölge insanı büyük rahatlık yaşayacak.

Pendik'in birçok mahallesini birbirine bağlayacak hattın, Marmaray'a da entegre olacağı kaydedildi. Metro hattı sayesinde Tuzla-Tavşantepe arası 11 dakika, Kadıköy ise 51 dakika olacak. Pendik istasyonunda metroya binen bir yolcu 15 dakikaya Sabiha Gökçen Havalimanı'nda olacak. Hat tek yönde saatte 62 bin yolcu taşıyacak. Günlük yolcu taşıma kapasitesi 2 milyon iki yüz bin kişiye kadar çıkacak.

http://www.rayhaber.com/2018/06/metro-ile-sabiha-gokcen-havalimani-15-dakika-olacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul'da Metro Seferleri Uzatıldı

Metro İstanbul, gelen talepler üzerine metro seferlerinin uzatıldığını Twitter hesabından duyurdu.

Twitter hesabında, "Gelen talepler üzerine; T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı hariç tüm hatlarımızda seferlerimiz 01:00'e kadar uzatılmıştır." denildi.

http://www.rayhaber.com/2018/06/istanbulda-metro-seferleri-uzatildi/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter