İstanbul Metrosu

Başlatan Traverten, Şub 02, 2017, 10:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

İstanbul Metrosunda Aktarmalar Etiler Ücretli, Başakşehir Ücretsiz

İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın "Metroda birinci önceliğimiz en fazla oy aldığımız yerler olacak inşallah" sözleri sonrası metro güzergâhlarını mercek altına aldık. Ortaya çıkan sonuç: CHP'liler, AKP'lilere göre daha fazla ücret ödüyor…

Önceki gün yapılan AKP Arnavutköy ilçe kongresinde, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'ın yaptığı "Bizim şu anda birinci önceliğimiz metro. Metroda da birinci önceliğimiz en fazla oy aldığımız yerler olacak inşallah" sözleri gözleri İstanbul'daki toplu ulaşım ağına çevirdi.

ETİLER ÜCRETLİ, BAŞAKŞEHİR ÜCRETSİZ

Başkan Mevlüt Uysal'ın bu sözleri, Kadir Topbaş'ın yerine gelmeden önce belediye başkanlığını yürüttüğü Başakşehir ilçesindeki "Kirazlı- Başakşehir metro hattı"ndaki ücretsiz aktarma hattını yeniden gündeme getirdi.

Şöyle ki; 11 duraklı M3 metro hattında, İkitelli Sanayi durağından sonraki Olimpiyat Stadı'na olan iki duraklık aktarma bölümü, ücretsiz olarak hizmet veriyor. Örneğin Kirazlı'dan M3 metro hattına binen vatandaşlar, Ziya Gökalp Mahallesi ve Olimpiyat Stadı'na aktarma yaparken ücret ödemiyorlar.

ETİLER'DE İSE ÜCRETLİ

Buna rağmen M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattında, Levent durağında inerek 3 duraklı Nispetiye-Etiler hattına geçenler ise bu kısa yolculuk için ücret ödemek zorunda kalıyorlar. Yine aynı hat üzerinde bulunan Seyrantepe aktarmasına da ücretli tarife uygulanıyor.

http://www.rayhaber.com/2018/03/istanbul-metrosunda-aktarmalar-etiler-ucretli-basaksehir-ucretsiz/
Mesajı Paylaş

Traverten

Şişhane-Seyrantepe Metro Hattının Güzergahı Belli Oldu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), "Her yere metro her yerde metro" sloganı ile İstanbul'un dört bir yanını metro ile birbirine bağlıyor. Yatırımlarına aralıksız devam eden İBB, projelerine bir yenisini daha ekledi.

İBB'nin yeni metro hattı Avrupa Yakası'nda planlanıyor. Şişhane-Seyrantepe raylı sistem hattı 12 kilometre uzunluğunda tasarlanıyor.Şişhane Seyrantepe metro hattı 12 kilometre hat üzerinde toplam 10 istasyondan oluşuyor.

2019 sonrası hizmete açılması planlanan Şişhane Seyrantepe metro hattı güzergahı şöyle;
1. Şişli Etfal
2. Seyrantepe
3. Sultan Selim
4. Galataderesi
5. Çağlayan
6. Perpa
7. Okmeydanı
8. Piyalepaşa
9. Kasımpaşa
10. Şişhane

http://www.rayhaber.com/2018/03/sishane-seyrantepe-metro-hattinin-guzergahi-belli-oldu/
Mesajı Paylaş

matmat26

Secim yaklaşıyor heralde..

Her seçimde aynı nakarat.. gecen seçimde 2019 da faaliyete gececek metro projelerini animasyon ile her yerde anlatıyorlardı.. Metrobüs ekranlari dahil..

Hayal satmak böyle bişey... Bedava Mesajı Paylaş

anafor2016

İstanbulda bazı ilçelerde belediye başkanları kendilerinin 20 metreye 10 metre ebatında posterlerini asıp yanında bir şeyler yaptıklarını anlatmaları gerçekten çok şey anlatıyor.

1- Bu ülkede kurumsal yapılar yoktur kişiler vardır. Bak bunu ben yaptım , ben gidersem gelen yapmaz.
2- Yaptıkları şey bizim ödediğimiz vergilerin bir ürünü değil, görevi değil de , kendilerinin bizlere yaptıkları bir kıyak
3- Belediye başkanları ülkemizde önceliklendirme yapmayı bilmiyor. Yada şov ve oy odaklı bir önceliklendirmeleri var.
4- Görevi olmayan şeylere çok meraklılar (kültür festivalleri - konserler ıvır zıvır), saki görevli oldukları lokasyonda tüm sorunları çözdüler de.... Mesajı Paylaş

Revolver

Bu ülkemize Ali Müfit Gürtuna'nın armağanıdır. (Recep Tayyip Erdoğan'dan sonraki, Kadir Topbaş'dan önceki İBB) Tabela ve pankartların altına kişi ismi koymayı ilk o başlatmıştır. Mesajı Paylaş

Traverten

Esenyurt Metro Hattı Uzatıldı

Metroda önceliğimiz en çok oy aldığımız yerler olacak" açıklaması ile tepki çeken İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, inşaatı süren Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt hattını uzatma kararı aldı. Esenkent'ten Esenyurt Meydan'a kadar 2.7 km daha uzayacak olan hattın maliyeti 750 milyon lira olarak açıklandı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal'ın önce iptal edip daha sonra iptal kararını geri aldığı metro hatlarından biri olan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt hattını uzatmak için 15 Şubat 2018'de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na başvuru yapıldı. Bakanlık metro uzatma projesi için bugün "Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) gerekli değildir" kararı aldı. İBB Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından bakanlığa gönderilen proje dosyasına göre Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattına daha önce açıklanan 2.7 km'lik Ardıçlı ve Esenyurt Meydan durakları resmen eklenmiş oldu. İki durağın maliyeti 750 milyon lira olarak hesaplandı.

2015'DE 9 DURAK VARDI

Proje dosyasında, 2015 yılında 18,6 kilometrelik Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt metro hattının ilk 9 durağı olan Mahmutbey - Esenkent istasyonları arası için "ÇED Gerekli Değildir" kararı alındığı hatırlatıldı. Projeye sonradan eklenen Ardıçlı ve Esenyurt Meydan istasyonları için bakanlığa tekrar başvurulduğu belirtildi. Uzatma hattının 2,7 km'lik birbirine paralel geliş ve gidiş tünellerinden oluşacağı kaydedildi. Daha önce "ÇED Gerekli Değildir" kararı alınmış olan ilk 9 istasyonun son noktası olan 24,20 metre derinlikteki Esenkent İstasyonundan başlayan uzatma hattı, 26 metre derinlikte bulunan ve 10. istasyon olan Ardıçlı istasyonuna ulaşacak. Buradan da 32,60 m derinlikteki son istasyon olan Esenyurt Meydan İstasyonu'na varılacak.

NÜFUS ARTTI, 2 İSTASYON DAHA EKLENDİ

Proje dosyasında Esenyurt'un son yıllarda gelişmekte olan bir ilçe olduğuna dikkat çekilerek, "Özellikle son 10 yılda nüfusu 373 binden 846 bine çıkmıştır. Nüfusun bu şekilde hızlı gelişmesi sonucu bölgede yoğun trafik sorunu oluşmuştur. Bu sorunun çözümü olarak da İstanbul Büyükşehir Belediyesi daha önce planladığı Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt raylı toplu taşıma sistemine iki istasyon ekleyerek bu bölgenin de ulaşım sorununu çözmeyi hedeflemiştir" denildi.

HAVALİMANI METROSU İLE ENTEGRE OLACAK
Proje dosyasındaki bilgilere göre hattın 4 yılda tamamlanması hedefleniyor. 18,6 km'lik Mahmutbey - Bahçeşehir - Esenyurt hattı; Mahmutbey istasyonunda Kirazlı - Başakşehir - Olimpiyatköy metrosuyla, Mehmet Akif İstasyonu'nda Ataköy - İkitelli Metro hattıyla, Temapark istasyonunda ise Halkalı-Arnavutköy-3.Havalimanı metro projesi ile entegre olacak.

11 İSTASYON

Bağcılar, Küçükçekmece, Avcılar Başakşehir ve Esenyurt ilçelerinde hizmet vermesi düşünülen metro hattının başlangıcı, Kabataş - Mahmutbey metrosunun inşaatı devam eden Mahmutbey İstasyonu. Buradan Bölge Parkı, Mehmet Akif, Toplu Konut, Tema, Hastane, Tahtakale, Ispartakule, Bahçeşehir, Esenkent, Ardıçlı'dan geçerek Esenyurt Meydan İstasyonu'nda son bulacak. Bu güzergâh üzerinde biri diğer projede planlanmış olmak üzere 11 adet istasyon bulunuyor. 2017 yılında yapılan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metrosu ihalesini, 3 milyar 49 milyon TL bedel ile Makyol, IC İçtaş, Astur ortaklığı almıştı.

http://www.rayhaber.com/2018/04/esenyurt-metro-hatti-uzatildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Kabataş-Mahmutbey Metro Hattının Yüzde 90'ı Tamamlandı

Sürücüsüz olarak hizmet vermesi planlanan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattındaki çalışmaların yüzde 90'ı tamamlanan hattın, yıl sonuna kadar açılması bekliyor

İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak bir proje olarak anılan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattında artık çalışmalar son aşamaya geldi. M7 olarak adlandırılan metro, Yenikapı- Hacıosman metrosu ve Söğütlüçeşme -Beylikdüzü istasyonlarıyla metrobüse aktarma yapabilecek. Mecidiyeköy metrosunda yer altı meydanı da yer alacak. metrobüsten metroya geçiş koridorları ise 25 metre genişliğine sahip olacak. Mecidiyeköy istasyonunu kullanacak 300 bin yolcunun olacağı tahmin ediliyor.

MAHMUTBEY MECİDİYEKÖY ARASI 26 DAKİKAYA İNECEK

Bağcılar-Mecidiyeköy: 41 dk.

Kağıthane-Mecidiyeköy: 4,5 dk.

Tekstilkent-Mecidiyeköy: 20,5 dk.

Beşiktaş-Mecidiyeköy: 5,5 dk.

Başakşehir-Mecidiyeköy: 35,5 dk.

Sancaktepe-Mecidiyeköy:55 dk.

Mecidiyeköy-Mahmutbey: 26 dk.

http://www.rayhaber.com/2018/04/kabatas-mahmutbey-istasyonu-yil-sonunda-hizmete-girecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Metro İle Sabiha Gökçen Havalimanı 15 Dakika Olacak

Pendik, Kaynarca ve Tuzla metro hattının yapım çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yeniden başlatılacak. 13 kilometre uzunluğunda 7 istasyondan oluşacak metro hattının tamamlanması ile bölge insanı büyük rahatlık yaşayacak.

Pendik'in birçok mahallesini birbirine bağlayacak hattın, Marmaray'a da entegre olacağı kaydedildi. Metro hattı sayesinde Tuzla-Tavşantepe arası 11 dakika, Kadıköy ise 51 dakika olacak. Pendik istasyonunda metroya binen bir yolcu 15 dakikaya Sabiha Gökçen Havalimanı'nda olacak. Hat tek yönde saatte 62 bin yolcu taşıyacak. Günlük yolcu taşıma kapasitesi 2 milyon iki yüz bin kişiye kadar çıkacak.

http://www.rayhaber.com/2018/06/metro-ile-sabiha-gokcen-havalimani-15-dakika-olacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul'da Metro Seferleri Uzatıldı

Metro İstanbul, gelen talepler üzerine metro seferlerinin uzatıldığını Twitter hesabından duyurdu.

Twitter hesabında, "Gelen talepler üzerine; T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı hariç tüm hatlarımızda seferlerimiz 01:00'e kadar uzatılmıştır." denildi.

http://www.rayhaber.com/2018/06/istanbulda-metro-seferleri-uzatildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Üçüncü Havalimanı Metro Hattının Durakları Belli Oldu

29 Ekim'deki açılış için çalışmaları devam eden Üçüncü Havalimanı'na ulaşım sağlayacak metro hattındaki duraklar belirlendi.

TEK YÖNDE 70 BİN YOLCU TAŞIYACAK

Gayrettepe- Üçüncü Havalimanı metro hattı, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüpsultan ve Arnavutköy ilçelerini birbirine bağlayacak. Gayrettepe - Kemerburgaz - Yeni Havalimanı Metro Hattı saatte tek yönde 70 bin yolcu taşıyacak.

DURAKLAR BELLİ OLDU

Üçüncü Havalimanı'na ulaşım Gayrettepe'den sağlanacak. 37,10 kilometre uzunluğa sahip olacak Gayrettepe- Üçüncü Havalimanı'ndaki istasyonlar da belirlendi.

Gayrettepe- Üçüncü Havalimanı metro hattında yer alacak duraklar, Gayrettepe - Kağıthane - Hasdal - Kemerburgaz - Göktürk - İhsaniye - Yeni Havalimanı 1 - Yeni Havalimanı 2 - Yeni Havalimanı 3 şeklinde olacak.

http://www.rayhaber.com/2018/07/ucuncu-havalimani-metro-hattinin-duraklari-belli-oldu/ Mesajı Paylaş

Traverten

Pendik Sabiha Gökçen Metrosu Ne Zaman Açılacak

Sabiha Gökçen metro inşaatı tüm hızı ile devam ediyor. Sabiha Gökçen Havaalanı-Kaynarca (Tavşantepe) Metro Hattı inşaatında çalışmalar devam ederken vatandaşda yeni metro hattı güzergahı ve açılış tarihi hakkında araştırma yapıyor.

KAYNARCA SABİHA GÖKÇEN METROSU NE ZAMAN AÇILACAK?
2015 yılının Şubat ayında ihale süreci tamamlanan Sabiha Gökçen metrosu için çalışmalar aynı yılın Mart ayında başlamıştı. Daha önce açıklanan İstanbul yeni metro haritası içerisinde hattın açılış tarihi 2018 yılı olarak görülüyor.

Proje hayata geçirildiği anda Kadıköy Kartal metro hattı Pendik hattı üzerinden bu yeni metro hattına bağlanmış olacak. Yani Sabiha Gökçen metrosu ile Kadıköy Kartal metrosu birbirlerine Pendik hattı üzerinden bağlanacak. Tuzla metrosu ile Tavşantepe metrosu arasındaki mesafe 11 dakikaya düşecek. Kadıköy istasyonuna ulaşım süresi ise 51 dakikaya düşürülecek.

PENDİK'DEN HAVALİMANINA ULAŞIM 15 DAKİKAYA DÜŞECEK
Sabiha Gökçen metrosu hizmet vermeye başladığı anda Pendik'ten metroya binen bir yolcunun Sabiha Gökçen Havaalanına ulaşım süresi 15 dakikaya düşecek. Tek yönlü olarak saatte 62 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak metro hattı günlük 2 milyon 225 bin yolcu taşıma kapasitesi ile İstanbullulara hizmet verecek.

SABİHA GÖKÇEN METRO HATTI NEREDEN GEÇECEK?
Kaynarca Sabiha Gökçen metrosu durakları şu şekilde oluşturulacak;
-Kaynarca
-Hastane
-Şeyhli
-Sanayi
-Sabiha Gökçen Havalimanı

http://www.rayhaber.com/2018/08/pendik-sabiha-gokcen-metrosu-ne-zaman-acilacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

İptal Edilen Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu İhalesi Geri Verildi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), 2 Ocak'ta iptal ettiği Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu ihalesi geri verildi. Alarko Holding, kararın kendilerine gönderildiğini açıkladı.

Business HT'nin haberine göre, iptal edilen Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu ihalesi, Alarko Holding'in bağlı ortaklığı Alsim Alarko'nun Cengiz İnşaat ile birlikte yüzde 50 hissesine sahip olduğu ortak girişim, yükleniminde devam edecek.

Alarko Holding'ten yapılan açıklamada, "İşveren İdare tarafından gönderilen yazıda, söz konusu projenin Ortak Girişimin yükleniminde devam etmesine karar verildiği tarafımıza bildirilmiştir" denildi.

Ortak girişim, 2017'nin Nisan ayında metro için inşaat ve elektromekanik sistemler temin, montaj ve işletmeye alma işlerini kapsayan sözleşmeyi imzalamıştı. İBB, 2 Ocak'ta Alarko Holding'e faksla gönderdiği yazıda söz konusu ihalenin iptal edildiğini bildirmişti.

12 KİLOMETRELİK GÜZERGAH

Toplam 12 kilometre uzunluğunda olacak metro hattının 2020 yılı içerisinde tamamlanıp hizmete girmesi hedefleniyor.

İki ayrı güzergahtan oluşan hattın birincisi Tavşantepe Metro Hattı kuyruk tüneli sonundan başlayarak sırasıyla Kaynarca Merkez, Çamçeşme (Çamçeşme Parkı), Kavakpınar (Abdi İpekçi Caddesi), Esenyalı 1(Dörtyol mevki), Esenyalı 2 (Ömer Çam Anadolu İmam Hatip Lisesi yanı) ve Tuzla Tersane istasyonlarından geçerek Tuzla Belediyesi mevkiinde kuyruk hatları bitiminde son bulacak, bu hattın toplam uzunluğu yaklaşık 7,9 km olacak.

Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hattı ise mevcut Marmaray ve Hızlı Tren İstasyonları olarak işletilen Pendik İstasyonu yanında teşkil edilecek Pendik Merkez İstasyonu'ndan başlayarak Kaynarca Merkez İstasyonu'na (Yüzyıl Hastanesi karşısı) ulaşacak ve buradan yapımı devam eden Sabiha Gökçen Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı'na ait Hastane İstasyonu'na bağlanacak hat, 4,1 km toplam uzunluğa erişecek.

http://www.rayhaber.com/2018/08/iptal-edilen-kaynarca-pendik-tuzla-metrosu-ihalesi-geri-verildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başkan Uysal: "İstanbul, Metro Hattında Londra'yı Geçecek"

İbn Haldun Üniversitesi tarafından düzenlenen "Geleceğim Sosyal Bilimler Zirvesi'nde gençlerle buluşan Mevlüt Uysal, sosyal bilimlerin toplumun ve ülkenin geleceği olduğunu belirterek, "Dünyaya hükmeden ve yönlendiren yapılara baktığımızda, ardında tekniğe iyi yön veren sosyal bilimler var. En iyileri planlamak için sosyal bilimlere ihtiyaç var" dedi.

Zirveye katılan gençlere hitap eden İBB Başkanı Mevlüt Uysal, sosyal bilimlerin toplumun ve ülkenin geleceği olduğunu söyledi. Mevlüt Uysal, "Dünyayı yönlendiren yapılara baktığımızda, ardında tekniğe iyi yön veren bir sosyal bilimler var. En iyileri planlamak için sosyal bilimlere ihtiyaç var" dedi.

İSTANBUL'DA 294 KİLOMETRE METRO İNŞAATI VAR

İstanbul'un dünyada 3 ayrı medeniyete toplam 1500 sene başkentlik yapmış bir şehir olduğunu ve dünyada başka böyle bir şehir olmadığını söyledi. Başkan Mevlüt Uysal, doğudan batıya 100 kilometre uzanan ve 15 milyondan fazla nüfusu olan İstanbul'un, trafik problemini dünyanın birçok şehri kadar çözdüğüne dikkat çekti.

İstanbul'da şu anda 294 kilometre metro inşaatının devam ettiğini ve yerin altında 25 bin kişinin çalıştığını vurgulayan Uysal, sözlerini şöyle sürdürdü; "İstanbul'da 160 kilometre işleyen metro var. 2 sene sonra 294 kilometrelik inşaatlar tamamlandığında, raylı sistemde Londra'yı geçmiş olacağız. Hedefimiz, inşallah önümüzdeki 5 yıl içerisinde 600 kilometre daha ilave metro yaparak 1000 kilometreyi aşmak. Şu anda dünyada en çok metro inşaatı olan şehir konumundayız. Buna rağmen, mevcut hızla gidersek, önümüzdeki 30 yıl içinde metro inşaatlarını tamamlayabileceğiz. Daha hızlı nasıl metro yaparız diye çalıştık. Yeni geliştirdiğimiz formülle inşallah önümüzdeki 5 yıl içinde bu 600 kilometre metroyu ihale etmeyi planlıyoruz. Ondan sonraki 3 yıl içerisinde de bu metroları hizmete alabilirsek, inanıyorum ki dünyanın en meşhur teknik üniversitelerinde bu ders olarak okutulur. İstanbul'un1000 kilometrelik metro hedefine kısa zamanda ulaşıp dünyada trafik sorununu en iyi çözen şehir konumuna gelmesini hedefliyoruz."

Uysal konuşmasının sonunda, kendisinin de hukuk mezunu bir sosyal bilimci ve İbn Haldun Üniversitesi Mütevelli Heyeti Üyesi olduğunu belirten Başkan Uysal, sosyal bilimler eğitimi veren İbn Haldun Üniversitesi'nin Türkiye'de ilk defa uygulanan bir sistemle yüzde 50'si lisans, yüzde 50'si master ve doktora düzeyinde öğrenci almasının eğitim adına çok önemli olduğunu vurguladı.

http://www.rayhaber.com/2018/08/baskan-uysal-istanbul-metro-hattinda-londrayi-gececek/

Mesajı Paylaş

merzifonlu

#73
Ağu 07, 2018, 01:43 ÖS Last Edit: Ağu 07, 2018, 01:51 ÖS by merzifonlu
Esenyurt hele bir metrolansın da, sonra isterlerse metroyu Ay'a uzatsınlar! Ev aldım o ilçede, dolar hesabıyla zararlı çıktım. (İstanbul'da yaşamıyorum, Merzifon'da yaşıyorum. 3. Evim olacak yakında o ev.) Mesajı Paylaş

canıtez

Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattını Bakanlık Yapacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından çalışmaları yürütülen Sabiha Gökçen havalimanı bağlantısını sağlayacak metro hatları Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na devredildi. Devredilen hatlar arasında metrobüs yoğunluğuna alternatif olarak düşünülen Söğütlüçeşme-İncirli metrosu da var. CHP'li Meclis Üyesi Tarık Balyalı, 9 yıl önce açılan Sabiha Gökçen Havalimanı'na hâlâ metro hattı ile ulaşılamadığına dikkat çekerek "İBB gerektiği kadar hızlı hareket etmedi, para sıkıntısı da çıkınca bakanlık devreye girdi" dedi.

Sözcü'den Özlem GÜVEMLİ'nin haberine göre, Resmi Gazetede yayımlanan Cumhurbaşkanlığı kararnamesine göre Sabiha Gökçen Havalimanı raylı sistem bağlantısını sağlayacak metro hattının Sabiha Gökçen--Kaynarca, Sabiha Gökçen-Kurtköy Kavşağı kısımlarını, Altunizade-Sabiha Gökçen Metro Hattı, Söğütlüçeşme-İncirli Metro Hattı'nı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yapacak.

Sabiha Gökçen-Kurtköy arasındaki 7.4 kilometrelik metro bağlantısı inşaat çalışmaları hali hazırda Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülürken diğer hatların hepsi İBB projesiydi. Sabiha Gökçen-Kurtköy metrosunun uzatma hattı olacak. Sabiha Gökçen-Kurtköy metrosu hâlâ proje aşamasında. Geçtiğimiz yıl ÇED süreci tamamlanan hattında maliyeti 760 milyon TL olarak açıklanmıştı. 6 km uzunluğundaki 3 duraklı bu kısa hattın 2020 yılında açılması planlanıyordu.

Devredilen diğer metro projesi Altunizade-Sabiha Gökçen Havalimanı hattı da İBB'nin 2019 yatırım programında yer alıyor. 28 kilometrelik hat 11 istasyondan meydana geliyor. İBB'nin metrobüs hattındaki yoğunluğa alternatif olarak belirlediği 31 km'lik İncirli-Söğütlüçeşme metro projesinin de 2023 yılına kadar tamamlanması öngörülüyordu.

İBB'DE PARA BİTTİ

CHP'li İBB Meclis Üyesi Tarık Balyalı "İBB bütçesinde para kalmadığı için bir an önce bitmesi gereken metro hatları bakanlığa devredildi. Hâlâ metro hattı inşaatı başlamayan, otobüs hattı bile olmayan 3. Havalimanı'nın açılışına sayılı günler kala 9 yıl önce açılan İstanbul'un ikinci havalimanı Sabiha Gökçen'in durumu akıllarına gelmiş olmalı. Havalimanı 2009 yılında açıldı ama hâlâ metro ile ulaşmak mümkün değil. Sabiha Gökçen'e bakınca 3. Havalimanı'ndaki durum normal gibi geliyor. Sabiha Gökçen'e metro hattı yapma konusunda İBB çok gecikti bakanlık da bu yüzden devreye girdi" dedi.

İSTANBUL ÇİLE ÇEKİYOR

Devredilen hatlardan Söğütlüçeşme-İncirli Hattı'na dikkat çeken Balyalı, "Metrobüs hattının altına yapılacak önemli bir hat. CHP grubu olarak yıllardır metrobüs hattının artık kapasitesinin yetmediğini, metro hattı ile desteklenmesi öneriyoruz. Bu hat için adım atmayan İBB, yıllardır İstanbullulara çile çektiriyor" diye konuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/09/sabiha-gokcen-havalimani-metro-hattini-bakanlik-yapacak/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter