İstanbul Metrosu

Başlatan Traverten, Şub 02, 2017, 10:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde İlk Kazma Vuruldu
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde İlk Kazma Vuruldu :İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde çalışmalar başladı. 1 yıl sürmesi beklenen zemin etüdü raporlamaları için Kandilli-Akıntı Burnu arasında Türk ve Singapur bandıralı iki gemiyle yapılan sondaj 3 Ağustos'ta bitecek

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından Boğazın altından geçecek Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk kazma vuruldu. Mühendislik hizmetleriyle ilgili bakanlığın açtığı ihale geçtiğimiz Şubat ayında sonuçlanmıştı. İhaleyi kazanan firma, Boğaz'ın altından geçecek olan ve 3 katlı olması planan tüp tünelin yerleştirileceği bölgede zemin etüdü çalışmalarına geçtiğimiz günlerde başladı. Çalışmalar kapsamında Türk bayraklı Alcatras ile Singapur bayraklı Fugro Scout isimli gemilerle Kandilli ile Akıntı Burnu arasındaki bölgede zemin tarama işlemleri yapılıyor. 24 Haziran'da başlayan çalışmanın 3 Ağustos'ta bitmesi planlanıyor. Gemilerin iki aylık süreç boyunca Kandilli ile Akıntıburnu arasındaki bölgede sismografik haritalama başta olmak üzere akıntı hızı ve tünellerin tüplerin yerleştirileceği hat boyunca zemini tarayacağı öğrenildi. Proje kapsamında sahada sürdürülecek olan hazırlık çalışmalarının bir yıl sürmesi bekleniyor.

3 katlı olacak

İstanbul Boğazı'nda suyun altından geçecek tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.Tünelin bir ayağı Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayacak, İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanacak.İkinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM Otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayacak ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık kavşağına bağlanacak. Yol iki gidiş iki geliş olarak çift şerit olacak. Tünel, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek.

http://www.rayhaber.com/2017/07/3-katli-buyuk-istanbul-tunelinde-ilk-kazma-vuruldu/
Mesajı Paylaş

Traverten

Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı İnşaatı İhale Sonucu


Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı İnşaatı İhale Sonucu

T.C. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistem Daire Başkanlığı, Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü'nün 2017/50203 KİK numaralı ve yaklaşık maliyeti 3.099.751.852,01 TL, sınır değeri 2.099.660.893,00 TL, olan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı İnşaat ve Elektromekanik İşleri yapım işi ihalesinin mali zarfları 11 Temmuz 2017 tarihinde açıldı.

RayHaber'in aldığı bilgiye göre ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (TL) şöyle:

1-Makyol + Astur + İçtaş 3.049.994.729,38 TL
2-Meting raylı sistemler + Eze inşaat + Gökçe inşaat + Metgün inşaat 3.149.777.671,78 TL
3-Doğuş + Nurol + Gülermak + Özaltın 3.248.000.000,00 TL
4-Metrostav Ankara inşaat + Metaleks inşaat + Norinco International Cooperation LTD 3.324.622.514,90 TL
5-Demce yapı + Bestaş yapı + Bimholl inşaat + Didoray + Ederay + Söğüt inşaat + Tarmac agrega 3.325.000.000,00 TL
6-Kolin + Aga + Bayburt Grup + Özgün yapı + Şenbay 3.347.000.000,00 TL
7-Cengiz + Alarko Teşekkür

Söz konusu ihalede gerekli değerlendirmeler yapıldıktan sonra ihaleyi kazanan firma açıklanacak.


http://www.rayhaber.com/2017/07/mahmutbey-bahcesehir-esenyurt-metro-hatti-insaati-ihale-sonucu-ozel-haber/
Mesajı Paylaş

Traverten

Topbaş: "İstanbul'da devam eden metro yatırımlarının maliyeti 36 milyar"


Başkan Kadir Topbaş, Bakan Mehmet Özhaseki ile Fikirtepe başta olmak üzere İstanbul'daki kentsel dönüşüm çalışmalarını masaya yatırdıklarını açıkladı.

İstanbul için çok önemli olan Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nun 1,5 kilometresini basın mensuplarıyla incelemelerde bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da kentsel dönüşüm çalışmalarının hızlanacağının müjdesini verdi.

Çevre ve Şehircilik Bakanımız Mehmet Özhaseki ile Fikirtepe başta olmak üzere İstanbul'daki kentsel dönüşüm çalışmalarını masaya yatırdıklarını açıklayan Başkan Kadir Topbaş, "Dün Çevre ve Şehircilik Bakanımız Mehmet Özhaseki belediyemizi ziyaret etti ve İstanbul'daki kentsel dönüşümü masaya yatırdık. Bakanlığın ve belediyemizin üst düzey yetkilileri ile beraber İstanbul'un mahallelerini Fikirtepe başta olmak üzere tek tek ele aldık. Bunu özellikle ifade etmek istiyorum. Yani bir dakikamız, saniyemiz boş geçmiyor. Hava şartları ne olursa oysun, mesai arkadaşlarımız ve ilçe belediye başkanlarımızla birlikte gece gündüz çalışmaktayız" diye konuştu.

İDDİA SAHİPLERİ BAKLAYI AĞZINDAN ÇIKARSIN…

"Bazı çevrelerce belediyelerde yolsuzluklar var ifadesi kullanıyor. Eğer elinizde bir delil varsa, bildiğiniz bir şey varsa bunu ortaya koymanız lazım. Baklayı ağızdan çıkartmak gerekir" ifadelerini kullanan Kadir Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü;

"Hamdolsun biz yerel yönetim olarak yatırımlarımızı hizmet aşkıyla kaynaklarımızı geliştirerek yaptık. Bu şehirde İstanbul Büyükşehir Belediyesi geçmişte maaş ödeyemezken, benim dönemimde bu yılsonuna kadar 105 milyar lira yatırım yapmış oluyoruz. Bu 35 milyar doları sadece işçilik olarak bu şehrin ekonomisine sokmak demektir. Yolsuzluklar olsa bu paralar, bu yatırımlar olmaz."

İstanbul'a 13,5 yılda 105 milyar lira yatırım yaptıklarını ve sadece devam eden metro yatırımlarının maliyetinin 36 milyar lira olduğunun altını çizen Başkan Topbaş, "Bu çok büyük bir rakam. Biraz önce Eyüp Alibeyköy'den metro tüneline girdik, 1500 metre yürüyerek Gültepe'nin altından geçtik ve Kağıthane'den çıktık. Hemen arkamızda da Gayrettepe-3. Havalimanı Metro Hattı'nın kazıları var. Her yerde bir iş, her yerde bir yatırım var. Kaynaklar doğru kullanılmazsa, çarçur edilirse, yolsuzluklar olursa bu yatırımların hiçbiri olmaz. Birileri farklı konuşabilir ama biz onlara hiç bakmıyor, hatta cevap vermeye bile değer görmüyoruz. Biz işimize bakıyoruz. Çünkü vatandaşımız yetkiyi bize verdi, güven duydu. Bu güven duygusunu sarsmamak için özen göstermekteyiz" şeklinde konuştu.

http://www.rayhaber.com/2017/08/topbas-istanbulda-devam-eden-metro-yatirimlarinin-maliyeti-36-milyar/ Mesajı Paylaş

Traverten

Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu 2019'a Hazır


Tünel kazısı tamamlanan Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda basın mensuplarıyla incelemelerde bulunan Başkan Kadir Topbaş, "2019'da İstanbul'daki raylı sistemlerin uzunluğu 435 kilometre civarına gelecek. İstanbul dünyada modern metrolara erişen sayılı kentlerin başında olacak" dedi.

Başkan Kadir Topbaş, İstanbul için çok önemli olan Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nun 1,5 kilometresini basın mensuplarıyla birlikte yürüyerek incelemelerde bulundu. Birçok televizyon kanalından canlı yayınlanan programda İstanbul'daki metro çalışmaları hakkında bilgi veren Başkan Kadir Topbaş, "İstanbul yatırıma doymayan bir şehir. Cumhurbaşkanımızın İstanbul'da belediye başkanı olmasıyla başlayan yerel yönetim anlayışını devam ettiriyoruz ve dünya tarafından takdir ediliyor. Bunu UCLG Başkanı sıfatıyla gittiğim her ülkede ve şehirde gördüm " dedi.

DEVAM EDEN METRO YATIRIMLARI 36 MİLYAR LİRA

İstanbul'da "Her Yerde Metro Her Yere Metro" dediklerini hatırlatan Kadir Topbaş, Avrupa'nın 70-80 yıl önce bitirdiği metro yatırımlarının Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın belediye başkanlığı döneminde başladığını ve kendilerinin de raylı sistem çalışmalarını hızlandırdığını kaydetti.

2004'te 8,5 kilometresi metro olmak üzere toplam 45 kilometre olarak devraldıkları raylı sistem hatlarını 13,5 yılda 150 kilometreye taşıdıklarını belirterek, 257,3 kilometre metro hattının yapımının devam ettiğini ve 50 kilometre raylı sistemin de ihale aşamasında olduğunu söyledi. İstanbul'da sadece devam eden metro yatırımlarının maliyeti 36 milyar lira olduğuna dikkat çeken Başkan Topbaş, "Bu çok büyük bir rakam. Biraz önce Eyüp Alibeyköy'den metro tüneline girdik, 1500 metre yürüyerek Gültepe'nin altından geçtik ve Kağıthane'den çıktık. Hemen arkamızda da Gayrettepe-3. Havalimanı Metro Hattı'nın kazıları var. Her yerde bir iş, her yerde bir yatırım var" diye konuştu.

İSTANBUL'UN ALTINI DEMİR AĞLARLA ÖRÜYORUZ

"İstanbul'un yeraltını adeta demir ağlarla örüyoruz. İstanbul dünyada metroya erişen en sayılı kentlerin başında olacak. Çok kısa sürede Kadıköy'den Bahçeşehir'e 60 dakikaya, Taksim'den Bahçeşehir'e 51 dakikaya gelinebilecek" ifadelerini kullanan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;
"Metroları en yeni yaptığımız için, İstanbul'da New York'tan, Londra'dan, Paris'ten ve Tokyo'dan çok daha ileri teknolojiye sahip metrolar yapılmaktadır. Gidip gezebilirsiniz, bu kadar net konuşuyorum. Bizim metro inşaatlarımızı yapan firmalar yurtdışında rahatlıkla iş alıyorlar. Mühendislerimiz burada adeta staj yaparak en ileri teknolojilerle buluşuyorlar. 2004 yılında Barselona'da 60 metre derine inerek TBM (Köstebek) makinesini görmüştüm. Bugün İstanbul'da TBM'ler çok basit hale geldi. 5 tanesini bir metro hattında birden devreye alıyoruz. Artık İstanbul'daki atıksu kanallarını bile TBM ile yapar hale geldik. Bu müthiş bir şey. Teknolojiyi en iyi kullanan ve en çok çalışan belediye olduğumuzu rahatlıkla ifade ediyorum."

SÜRÜCÜSÜZ ÇALIŞAN SON TEKNOLOJİ METROLAR

Bütün metro hatlarının kazı sırasında üst noktalarda ortaya çıkabilecek hasarlarla ilgili sigortalı hale getirildiğini, ihalelerin buna göre yapıldığını ve yüklenici firmanın bu sorumluluğu aldığını ifade eden Topbaş, "Metrolar ağırlıklı olmak üzere 'Akıllı Şehir İstanbul'u devreye sokmaya çalışıyoruz. Son teknolojiyle inşa edilen metrolarımızdaki sürücüsüz çalışma sistemlerini ortaya koymak çok kolay bir şey değil. Yaklaşık 12 ay test sürüşü yapmanız gerekiyor. Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu da bu nedenle geçekti. İnsansız çalışabilme sistemiyle bu hatta 850 insan tasarrufu sağlamış olacağız. Ama çok akıllı kurgulanmış, zamanı çok iyi bir sistem ortaya çıkıyor. İnanıyorum ki İstanbul metro ağlarıyla daha hızlı, konforlu, güvenli ve daha keyifli bir seyahat imkanına kavuşacak" şeklinde konuştu.

2019'da 441 kilometre metroyu hedeflediklerini ifade eden Kadir Topbaş, İstanbul'da nihai raylı sistem hedefinin çoğunluğu metro olmak üzere 1023 kilometre olduğunu dile getirdi. Topbaş, şu bilgileri verdi; "İstanbullular en fazla yarım saat yürüme mesafesinde metroya erişecek ve yeraltında milyonlarca insan hareket halinde olacak. Gelecek kuşaklar bizi hayırla yad edecek, bundan eminiz. İstanbul'un altı bir dolaşım sistemi gibi raylı sistemlerle örülü hale geliyor. Dünyanın gelişmiş şehirlerinde görerek gıpta ettiğimiz metroların daha ilerisini ve daha modernini İstanbul'da ortaya çıkartmış olacağız. Bütçemizin yüzde 55'ini ağırlıklı raylı sistem olmak üzere ulaşım yatırımlarına ayırdık. Gebze'den Silivri'ye, Sabiha Gökçen ve 3. Havalimanı'na kadar İstanbul'un her noktasına yeraltından metroyla erişim imkanı veren bir sistem geliştiriyoruz. İstanbul'a hizmet etmenin gururunu yaşamaktayız."

KABATAŞ- MAHMUTBEY METROSU'NUN MALİYETİ 3,8 MİLYAR LİRA

Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nun İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne maliyetinin 300 vagon dahil 3,8 milyar lirayı bulduğunu belirten Başkan Kadir Topbaş, "Hamdolsun metro yatırımlarını belediyemizin kaynaklarıyla ve uzun vadeli çok az kredi kullanarak yapıyoruz. İstanbul'a 13,5 yılda 105 milyar lira yatırım yaptık. Sadece bu yılki yatırım bütçemiz 16,5 milyar lira. Ekonominin darboğaza girdiğinin söylendiği dönemde biz yatırımlarımızı yüzde 15 arttırarak devam ettiriyoruz" dedi.

2019'UN İLK AYLARINDA HİZMETE GİRECEK

Yapımı devam etmekte olan toplam 24,5 kilometrelik ve 19 istasyonlu Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nun 2019'un ilk aylarında devreye gireceğini müjdeleyen Kadir Topbaş, 8 ilçeden geçen bu hattın günde 1 milyon yolcu taşıyacağını ve Bağcılar'dan itibaren birçok ilçenin metro hatlarıyla ve denizle entegrasyonunu sağlayacağını söyledi.

Topbaş, "İnşallah İstanbulumuzun en önemli raylı sistem hatlarından biri haline gelecek. Sözleşme aşamasına geldiğimiz 18,5 kilometrelik 11 istasyonlu Mahmutbey-Halkalı-Başakşehir-Esenyut Metrosu da bu hatla entegre olacak. İki hat birleştiğinde 43 kilometrelik bir metro hattı ortaya çıkacak ve Beyoğlu- Beşiktaş- Şişli- Kağıthane- Eyüp-Gaziosmanpaşa- Esenler- Bağcılar ilçelerini birbirine ve denizle bağlayacak. Yani ne söylediysek yaptık. '2019'de metrolar 400 kilometre olacak' dediğimizde birileri 'Nasıl yapacaksınız' demişti. Mücbir sebeplere rağmen 2019'da İstanbul'daki raylı sistemlerin uzunluğu 435 kilometre civarına gelecek. 435 kilometre ya bitmiş olacak ya da bir kısmı bitme aşamasına gelmiş olacak. Nihai hedef olaraksa 1023 kilometre metrodan bahsediyoruz" diye konuştu.

GÖZTEPE PARKI'NA SPOR ALANI VE YEŞİL KORUNARAK METRO

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu'nun da inşaatına başlandığını hatırlatan Kadir Topbaş, "Basınımıza özellikle ifade etmek istiyorum; Göztepe Parkı geçmişte nasıldı, ne hale geldi? Müthiş bir park haline geldi ve biz yaptık. Geçmişte konuşanlar bugün oradan çıkmıyor, orada yaşıyor. Hamdolsun yaptık. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu inşaatı kapsamında Göztepe Parkı'nın içinde bulunan 7 tane tenis kortunun bulunduğu alana metro istasyonu geliyor. Bu kortları geçici olarak kapatacağız, kazılarımızı yapacağız. Daha sonra metro istasyonuyla birlikte yine 7 tane tenis kortunu yerine koyacağız. Bunu burada özellikle Kadıköy ve bölge halkına duyurmak istiyorum. Yanlış değerlendirmesinler. Yapacaklarımızı ortaya koyuyoruz. Cumhurbaşkanımızın önderliğindeki AK Partili belediye anlayışını ortaya koymaktayız. Türkiye'de ve dünyada hiçbir belediye ile kendimizi mukayese etmiyoruz. İstanbul'un kendi gücü kendisine yeter. Bizim yaptığımız çalışmalar dünyada da birçok şehre örnek oluyor" şeklinde konuştu.

KABATAŞ-MAHMUTBEY METROSU ENTEGRASYON NOKTALARI

Kabataş İstasyonunda; Kabataş- Taksim Füniküleri ve Eminönü -Kabataş Tramvayı ile Mecidiyeköy İstasyonunda; Yenikapı-Hacıosman Metrosu ile Karadeniz Mahallesinde; Topkapı- Sultançiftliği Hattı ile Mahmutbey İstasyonunda; Bağcılar (Kirazlı)-Başakşehir Hattı ile entegre olacak.
Mecidiyeköy-Mahmutbey yönü tünel kazıları bitti. Kabataş-Mahmutbey arası Tünellerin yüzde 82,5'i tamamlandı. Kazılar 5 TBM ile yapılıyor. Kağıthane ve Alibeyköy vadileri 2 viyadükle geçilecek, Metro yüzeye çıkacak ve viyadükte İstasyon olacak.

300 ADET METRO VAGONU TAM OTOMATİK SÜRÜCÜSÜZ SİSTEM

İlk Defa Bu Araçlarda Lcd Aktif Güzergah Haritalarda; Geçilen-Varılan-Gelecek İstasyonlar ve Güzergahtaki Diğer Ulaşım Sistemlerine Aktarma Noktaları Görülebilecek. Tümüyle Engelli Dostu Araçlar, Cep Telefonu Şarj Üniteleri Olacak. Bu Hattın İnşasında 4 Bin100 Kişi Çalışıyor.

ENTEGRASYONUN ARDINDAN ULAŞIM SÜRELERİ

-Beşiktaş-Mecidiyeköy 5,5 Dk
-Mecidiyeköy -Alibeyköy 7,5 Dk
-Çağlayan- Gaziosmanpaşa 13 Dk
-Beşiktaş -Sarıyer Hacıosman 25,5 Dk
-Mahmutbey-Mecidiyeköy 26 Dk
-Beşiktaş -Mahmutbey 31,5 Dk
-Mahmutbey-Yenikapı 39,5 Dk
-Mahmutbey-Sarıyer Hacıosman 45 Dk
-Mahmutbey-Üsküdar 48,5 Dk
-Mahmutbey-Kadıköy 52 Dk
-Mahmutbey-S. Gökçen 95,5 Dk
Bahçeşehir Metrosunun İlavesiyle;
-Mahmutbey- Bahçeşehir - 21,5
-Beşiktaş- Bahçeşehir - 52 Dk
-Yenikapı - Bahçeşehir - 43,5 Dk
-Halkalı Toplu Konut-B.Şehir-27 Dk
Taksim- Bahçeşehir - 51 Dk
Kadıköy - Bahçeşehir - 60 Dk

İSTASYONLAR
Kabataş, Beşiktaş, Yıldız, Fulya, Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe, Alibeyköy, Çırçır Mahallesi, Veysel Karani-Akşemsettin, Yeşilpınar, Kazım Karabekir, Yeni Mahalle, Karadeniz Mahallesi, Tekstilkent-Giyimkent, Yüzyıl - Oruç Reis, Göztepe Mahallesi, Mahmutbey

http://www.rayhaber.com/2017/08/kabatas-mecidiyekoy-mahmutbey-metrosu-2019a-hazir/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başakşehir- Kayaşehir Metrosu'nda çalışmalar başladı


Konut yatırımcısının ilgi gösterdiği Başakşehir- Kayaşehir Metrosu'nda inşaat çalışmaları hız kazandı.

Yatırımcıların ilgisini çeken Başakşehir ve Kayaşehir'e metro ile de ulaşım sağlanabilecek. Başakşehir ilçesi Altınşehir, Şahintepe, Kayabaşı, Güvercintepe, Başakşehir, Başak, Ziya Gökalp, Bahçeşehir 1. Kısım, Bahçeşehir 2. Kısım Mahalleleri ve Şamlar Köyü'nden oluşuyor.

İnşaat firmalarının radarına giren bölge; İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilecek projeyle daha da canlanacak.

YER TESLİMİ 28 NİSAN'DA YAPILDI
Metro hattını; Şenbay-Özgün-Söğüt İş Ortaklığı inşa edecek. Proje için yer teslimi ise 28 Nisan 2017 tarihinde yapıldı.

4 İSTASYONDAN OLUŞACAK
Başakşehir Kayaşehir metro durakları 4 istasyondan oluşacak. Bunlar: Metrokent, Onurkent, Sağlık Ken, Kayaşehir Merkez olarak belirlendi.

http://www.rayhaber.com/2017/08/basaksehir-kayasehir-metrosunda-calismalar-basladi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Zeytinburnu tramvayı yer altına alınıyor


İBB Başkanı Topbaş'ın, Kabataş-Bağcılar tramvay hattının Zeytinburnu'ndan geçen bölümünün yerin altına alınacağına ilişkin açıklaması, ilçede sevinçle karşılandı.

Zeytinburnu'nda, Avrupa Bölgesi İçme Suyu Tünel İnşaatında" kullanılan ilk yerli üretim TBM'nin (Tünel Delme Makinesi - Köstebek) çalışmasını inceleyen Topbaş'ın, "İnşallah yakın bir tarihte bu tramvayı yer altına alma projesi bitmek üzere onu da başlatacağız. Böylece Zeytinburnu'nun da bu tramvayla ilgili sıkıntısını inşallah çözmüş olacağız. Bunu da burada bir müjde olarak ifade etmek istiyorum ve hayırlı olsun diyorum." açıklamasını değerlendiren Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat Aydın, bundan büyük bir mutluluk duyduklarını söyledi.

Murat Aydın, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) işbirliğiyle yürüttükleri Zeytinburnu'ndan geçen Kabataş-Bağcılar tramvay hattının yer altına alınma projesinin bitmek üzere olduğunu açıkladı. Projeden büyük bir mutluluk duyduğunu belirten Aydın, "2019 yılında Zeytinburnu tramvay hattımızın yer altına alınma çalışmaları başlayacak. Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı, Cevizlibağ'dan itibaren yerin altına inecek, Merter durağında tekrar yerin üstüne çıkacak. Proje tamamlandı sayılır. 2019'da başlar; muhtemelen bir yılda da biter. Tamamlandığında Zeytinburnu'ndaki trafik sorununu büyük ölçüde çözecektir" dedi.

Kabataş-Bağcılar tramvay hattının Zeytinburnu'ndan geçen bölümünün trafik sorununa yol açtığını vurgulayan Aydın, yıllardır bu bölümün yer altına alınması konusunu gündeme getirdiğini ancak aynı güzergahtan Asya Yakası'ndan Avrupa Yakası'na gelen büyük su hattının geçmesi nedeniyle projenin hayata geçirilemediğini belirterek, "Bizim açımızdan özellikle trafik bakımından sıkıntılar oluşuyor. Asya Yakası'ndan Avrupa Yakası'na gelen büyük su hattı bizim tramvay yolunun altından geçiyordu. Onu değiştirmek için İBB ve İSKİ bir proje başlattı. Şimdi, su hattı yenileniyor. Yenileme işlemi bittikten sonra da eski hat iptal edilecek ve su yeni hattan verilecek. İçme suyu hattı 2018'de bitecek. Su hattının güzergahı değiştikten sonra, hemen ardından da 2019 yılında Zeytinburnu tramvay durağının yerin altına alınma çalışmaları başlayacak. Bu projemiz de muhtemelen bir yılda tamamlanır. İçme suyu hattının güzergahı değiştikten sonra, Zeytinburnu'nda trafik açısından büyük sıkıntı oluşturan tramvay durağı yerin altına alınmış ve metroya dönüşmüş olacak. Sağ olsun, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımız Kadir Topbaş ve İSKİ gerekli adımları attı. Tramvay yer altına indirildiğinde Zeytinburnu'ndaki trafik problemi büyük ölçüde çözülmüş olacak" açıklamasını yaptı.

http://www.rayhaber.com/2017/08/zeytinburnu-tramvayi-yer-altina-aliniyor/ Mesajı Paylaş

anafor2016

ümraniye metrosu ne zaman açılacak? Güya 38 ayda bitecekti.

http://www.rayhaber.com/2013/09/dunyanin-en-hizli-yapilan-metrosu/ Mesajı Paylaş

Alkyone

İstanbulun dört bir tarafı tarih kokuyor. Adamlar kazmayı ne zaman vursalar mutlaka bir tarihi eser buluyorlar. Nedense bu ganimetlerin(!) hepsi metro inşaatlarına nasip oluyor. Haliyle kazı çalışmaları planlananın üstünde tarihlerde bitirilebiliyor ancak
http://www.ensonhaber.com/istanbulda-6-bin-yillik-tarihi-kesif.html Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

anafor2016

Ümraniye de tarihi bir sey çıkmadı . Sadece doğuş inşaat in beceriksiz ligi vardı Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul Raylı Sistemi İçin 120 Adet Metro Aracı Alımı İhalesi Sonucu


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği 2017/229012 KİK numaralı Dudullu-Bostancı İle Mahmutbey-Esenyurt Metro Hatları Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 120 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi ihalesi 31.07.2017 tarihinde yapıldı. Söz konudu ihaleye 2 firma teklif sundu.
RayHaber'in aldığı bilgiye göre ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (TL) şöyle:

1-ROTEM 564.000.000 TL
2-CRRCMNG 565.000.000 TL

Metro aracı dizilerin teslim programı; 120 adet aracın tamamının teslimatı 20 (yirmi) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 10.ayda başlayacak ve 20. ay sonunda tamamlanacaktır.

Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri için 30 (otuz) gün, deneme işletmesi için ise 60 (altmış) gün olmak üzere toplamda 90 (doksan) günlük süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 10. ayda 2 dizi (8 araç), sonrasında her ay 3 dizilik (12 araç) ve 20. ayda ise 1 dizilik paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Deneme işletmesi, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı hatlar için ayrı ayrı yapılacaktır.

Araç teslimatı devam ederken, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı herhangi bir hattın hazır hale gelmesi ve o hatta kullanılacak araçların teslimatında deneme işletmesinin yapılabilmesi için yeterli sayıya ulaşılması ve İdare'nin talep etmesi durumunda; söz konusu hattın deneme işletmesine başlanılacaktır. Bu durumda, söz konusu hatta ait deneme işletmesinin süresi, araç teslimat süreci içerisinde olacak ancak yukarıda belirtilen ve son dizinin teslimatı akabinde saha testlerinin tamamlanması sonrası kullanılacak olan 60 (altmış) günlük deneme işletmesinin süresinde bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir.

Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 30 (otuz) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim-montaj ve ilgili tüm testlerle ilgili süreçleri, faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır. Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattı'nın deneme işletmesinin süresi 120 gün, Dudullu-Bostancı Metro Hattı'nın deneme işletmesinin süresi ise 60 gündür. İlk temin edilecek 80 adet metro aracı Mahmutbey-Esenyurt Metro Hattı, diğer geri kalan 40 adet metro aracı ise Dudullu-Bostancı Metro Hattı için planlanmaktadır.

http://www.rayhaber.com/2017/08/istanbul-rayli-sistemi-icin-120-adet-metro-araci-alimi-ihalesi-sonucu-ozel-haber/ Mesajı Paylaş

Traverten

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosu ne zaman açılacak?


2 yıldır çeşitli nedenlerle açılışı yapılamayan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosunda sona çok yaklaşıldı. İBB'den aldığımız bilgilere göre çalışmalar 14 Eylül'de bitecek ve en kısa sürede faaliyete alınacak.

Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosunun ne zaman açılacağı merak konusu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından açılan ihaleyi 563 milyon euroluk teklif ile 6 Haziran 2012'de Doğuş Grubu kazanmıştı. Metronun temelinin atılmasının ardından 2015'te açılması planlanıyordu ancak metronun tamamlanması çeşitli nedenlerle gecikti. İşte bu konu hakkında bilgi aldığımız İBB Beyaz Masa yetkililerinin verdiği cevaba göre metro çalışmalarının bitiş tarihi 14 Eylül 2017. Ancak yaklaşık 2 yıldır açılışı ertelenen metronun o tarihte açılıp açılmayacağı netlik kazanmış değil. Verilen cevapta bir diğer nokta ise ilk etapta 9 istasyon faaliyete alınacak ve tamamen sürücüsüz trenler kullanılacak.

Üsküdar Ümraniye arası ilk etapta 9 durak açılacak

16 istasyona sahip olacak olan Üsküdar-Sancaktepe metrosunun ilk temeli 6 Haziran 2012 tarihinde atıldı. O günden beri aralıksız süren çalışmalar neticesinde metro çalışması bitme aşamasına geldi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Alo 153 Beyaz Masa yetkilileri ile yaptığımız görüşme neticesinde ilk 9 istasyonun tamamlanma süreci olarak 14 Eylül 2017 tarihini verdiler.

'Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun ne zaman açılacak?' diye sorduğumuz İstanbul Büyükşehir Belediyesi Anadolu Yakası Raylı Sistemler Müdürlüğü'den tarafımıza verilen bilgi aşağıdaki gibidir:

"Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu işinde içinde bulunduğumuz inşaat süreci koşullarında ve sözleşme esasları doğrultusunda yükleniciye yasalar uyarınca süre uzatımı verilmiş ve kaba inşaat, ince işler ve elektromekanik işlerin tamamlanması için iş bitiş tarihi; 14.9.2017 olarak belirlenmiştir. İlk etapta açılması planlanan 9 istasyonda (Üsküdar-Fıstıkağacı-Bağlarbaşı-Altunizade-Kısıklı-Bulgurlu-Ümraniye-Çarşı-Yamanevler) imalatlar tamamlanmış olup, "Tamamen Sürücüsüz Metro Hattımızın" tren testleri devam etmektedir. Testlerin başarılı bir şekilde tamamlanmasını takiben, Üsküdar-Yamanevler arası, sürücüsüz olarak yolculu işletmeye açılacaktır."

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosunun güzergahı nerelerden geçecek?

Toplam 20 kilometre uzunluğa sahip olan Üsküdar Çekmeköy Metrosu, 16 istasyondan oluşuyor.

İşte sürücüsüz metronun durakları…

*Üsküdar
*Fıstıkağacı
*Bağlarbaşı
*Altunizade
*Kısıklı
*Bulgurlu
*Ümraniye
*Çarşı
*Yamanevler
*Çakmak
*Ihlamurkuyu
*Altınşehir
*İmam Hatip Lisesi
*Dudullu
*Necip Fazıl
*Çekmeköy-Sancaktepe

Metronun kapasitesi ne olacak?

Projeyle tek yönde saatte 65 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Metro hattını günde yaklaşık 1.5 milyon yolcunun kullanması planlanıyor.

Hangi hatlarla bağlantılı olacak?

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe metro hattıyla bağlantılı olacak ulaşım sistemleri de şöyle;

Üsküdar İstasyonu'nda Marmaray hattıyla Avrupa Yakası'na, Altunizade İstasyonu'nda yapımı planlanan teleferik hattı ve mevcut metrobüs hattına, Çarşı İstasyonu'nda Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattına, Dudullu istasyonunda ise Dudullu-Bostancı metro hattıyla bağlantı sağlanmış olacak. Ayrıca Çekmeköy istasyonu sonrasında hat Sultanbeyli'ye uzatılacak.

http://www.rayhaber.com/2017/09/uskudar-umraniye-cekmekoy-metrosu-ne-zaman-acilacak/ Mesajı Paylaş

anafor2016

Bu testlerin 1 sene süreceğini söylüyor lardi Mesajı Paylaş

Traverten

Kabataş-Mahmutbey Metrosu Türkiye'nin Gururu Oldu


İstanbul'un en büyük metro projelerinden 22,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu, alanında dünyanın en önemli yarışmalarından '2017 AEC Excellence Awards'da, 32 ülkeden katılan 145 projenin arasında ilk 8'e girerek finale kaldı. Yarışmada ilk 3'e giren projeler 15 Eylül Cuma günü açıklanacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin en önemli metro yatırımlarından 22,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu, Türkiye'nin gururu oldu. İstanbul'un Avrupa Yakasında ilk sürücüsüz hizmet verecek raylı sistemi olacak metro projesi, ABD Las Vegas'ta düzenlenen ve alanında dünyanın en önemli ödüllerinden olan '2017 AEC Excellence Awards' (AEC Mükemmelik Ödülleri 2017)'nde, 3. Havalimanı projesi ile birlikte 32 ülkeden 145 proje arasında ilk 8'e kalarak finalist oldu. Yarışmada ilk3'e giren projeler, 15 Eylül Cuma günü Las Vegas'ta açıklanacak.

Yarışma bilgisine (http://blogs.autodesk.com/inthefold/aec-excellence-awards-finalists-2017/) adresinden ulaşılabilir.

ABD ve İngiltere gibi Avrupa'daki birçok ülkenin kamu ihalelerinde standart hale getirmek için karar aldığı Building Information Modelling (BIM- Yapı Bilgi Modellemesi), Dubai ve Katar gibi dünyanın ön önemli projelerine ev sahipliği yapan ülkelerde de kullanılıyor.

ZAMAN VE MALİYET İSRAFI ÖNLENİYOR

Bir yapı ile ilgili Mimari, Statik, Mekanik ve Elektrik gibi her türlü bilginin 3 boyutlu bilgisayar modelinin oluşturulması anlamına gelen BIM'in, ülkemizde yönetmeliği ve şartnamesi bulunmuyor. 5D BIM, saha imalatı sırasında karşılaşılan sorunlar en aza indirerek yapının zaman ve fiziksel ilerlemesini daha anlaşılır kılıyor. 5 boyutlu yapı modeli, metraj ve maliyet hatalarını en aza indiriyor ve projenin inşasını kolaylaştırıyor, zaman ve maliyet israfını önlüyor.

TÜRKİYE'DE İLK

5D BIM, Türkiye'de bir kamu projesinde ilk defa uygulanıyor. Ülkemizdeki projeler arasında 3 milyar 710 milyon lira maliyetli böyle büyük bir altyapı yatırımında uygulanması da bir ilk…

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nun altyapı projelerinde çok zor olan 5D BIM standardında olması ve yarışmada bu standartlara sahip üst yapı projeleri arasında ilk 8'e girmesi de Türkiye'nin ve İstanbul'un metro teknolojisinde geldiği noktayı göstermesi açısından çok büyük önem taşıyor.

5D BIM Türkiye'de henüz başlangıç aşamasında olmasına rağmen, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanlığı bütün raylı sistem projelerini bu standarda göre ihale ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bu başarısı, İstanbul'da ve Türkiye'de birçok proje için öncü oldu.

İLKLERİN METROSU KABATAŞ-MAHMUTBEY…

Türkiye'nin 5D BIM Modeli ile ihale edilen ilk metrosu olan 22,5 kilometrelik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattı, 19 istasyon ve 2 viyadükten oluşuyor. İstanbul'un en önemli ve en yoğun nüfusun yaşadığı 8 ayrı ilçeden geçen hat, 14 ayrı metro hattıyla da entegre olarak İstanbul Metrosu'nun ana omurga raylı sistemlerinden biri olacak.

Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında tünel kazı çalışması tamamlanan metronun Mecidiyeköy-Kabataş arası kazı çalışmasının ise yüzde 83'e tamamlandı. Hattın Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmının 2018 yılının ikinci yarısı açılması planlanırken, Mecidiyeköy-Kabataş arasının ise, Beşiktaş istasyonundaki arkeolojik kazı çalışması nedeniyle 2019'da hizmete alınması hedefleniyor.

http://www.rayhaber.com/2017/09/kabatas-mahmutbey-metrosu-turkiyenin-gururu-oldu/ Mesajı Paylaş

sadalone

İhalelerde yapılan yolsuzluklardan bahsedince Bazı saf arkadaşlarımız hemen girseydi ihaleye daha az fiyat,kısa süre verseydi diye cevap veriyor ama bilmiyor ki tezgahın nasıl büyük olduğunu.Daha az fiyata yapacağını söylüyor ihaleyi alıyor ama sonra maliyeti indirmek için ihalenin şartları değiştiriliyor örneğin kot farkı değiştiriliyor.Mesela bunun gibileri de oluyor.



http://www.seffaflik.org/

Mesajı Paylaş

Traverten

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Metrosu Açılış İçin Gün Sayıyor

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metrosu'nun açılışı için sayılı günler kaldı. Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metrosu'nun ne zaman açılacağı belli oldu.

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metrosu için heyecanla beklenen tarih belli oldu. Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metrosu'nun 29 Ekim'de açılması için hummalı bir çalışma yürütülüyor. İstanbul'un en yoğun trafiğine sahip hatlarından birisi olan Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe'de yaşayanların trafik ve ulaşım çilesini sona erdirecek olan Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metro hattının tüm altyapı çalışmalarının tamamlandığı ve duraklarda son rötuşların yapıldığı açıklandı.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'na yetiştirilmeye çalışılan hattın açılması sonrası bu güzergahtaki trafik ve ulaşım sorununun bitme noktasına geleceği belirtiliyor. Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe hattı açıldıktan sonra Sultanbeyli ve Taşdelen güzergahının yapım çalışmaları başlayacak ve hat kısa sürede Sultanbeyli'ye kadar uzatılacak. Buradanda hattın Kartal Metrosu ile birleştirilmesi bekleniyor. Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metrosu bittiğinde Sancaktepe'den binen bir vatandaş 45 dakika sonra Yenikapı Metro durağına ulaşabilecek.

ÜSKÜDAR ÜMRANİYE ÇEKMEKÖY SANCAKTEPE METROSUNDA SÜRÜCÜ OLMAYACAK

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosu Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattı olacak. Test sürüşlerine Nisan ayında başlanan metro hattının 30 Ağustos'ta açılacağı açıklanmıştı. Vatandaşlarda büyük heyecana sebep olan açıklama 30 Ağustos açılışın gerçekleşmemesi sebebiyle büyük bir hayal kırıklığına sebep olmuştu.

ÜSKÜDAR ÜMRANİYE ÇEKMEKÖY SANCAKTEPE METROSU KİRACILARI VURDU

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe Metro hattı başta Üsküdar olmak üzere Ümraniye Çekmeköy ve Sancaktepe'deki kira fiyatlarını da uçurdu. Emlak ve gayrımenkul uzmanlarına göre kira fiyatları yüzde 20 ile 30 arasında arttı. Bu durumun kiracıları isyan ettirdiğini belirttiler.

ÜSKÜDAR ÜMRANİYE ÇEKMEKÖY SANCAKTEPE METROSU UZUNLUĞU

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro Hattı 20 kilometrelik 16 istasyon, depo sahası ve depoya bağlanan 2 bin 750 metre tünelden oluşacak. 126 vagonun hizmet vereceği hatta 24 saat 2 bin 430 personel çalışıyor. Hatta 16 durak bulunmakta.

ÜSKÜDAR ÜMRANİYE ÇEKMEKÖY SANCAKTEPE METROSU DURAKLARI:

Üsküdar,
Fıstıkağacı,
Bağlarbaşı,
Altunizade,
Kısıklı,
Libadiye,
Çarşı,
Ümraniye,
İnkılap Mahallesi,
Çakmak,
Ihlamurkuyu,
Altınşehir,
Lise,
Dudullu,
Toplu Konutlar,
Çekmeköy
Sancaktepe

ÜSKÜDAR ÜMRANİYE ÇEKMEKÖY SANCAKTEPE METROSU BAĞLANTI NOKTALARI

Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Sancaktepe metro hattıyla bağlantılı olacak ulaşım sistemleri ;

"Üsküdar İstasyonu'nda Marmaray hattıyla Avrupa Yakası'na,

Altunizade İstasyonu'nda yapımı planlanan teleferik hattı ve mevcut metrobüs hattına,

Çarşı İstasyonu'nda Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattına,

Dudullu istasyonunda ise Dudullu-Bostancı metro hattıyla bağlantı sağlanacak.

http://www.rayhaber.com/2017/10/uskudar-umraniye-cekmekoy-metrosu-acilis-icin-gun-sayiyor/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter