İstanbul Metrosu

Başlatan Traverten, Şub 02, 2017, 10:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

İSTANBUL METROSU KURTKÖY'E UZANIYOR

Büyümeye devam eden İstanbul metrosunun yeni hattı Sabiha Gökçen Havaalanı ve Kurtköy arasında yapılacak

2020'de hizmete açılacak metro sayesinde Kurtköy'den yola çıkan yolcular Kaynarca Aktarma Merkezi üzerinden İstanbul'un her yerine gidebilecek Kurtköy'ü Sabiha Gökçen Havaalanı üzerinden Kaynarca'daki aktarma merkezine bağlayacak metro hattının inşaatı başlıyor. 6 km uzunluğunda olacak Sabiha Gökçen-Kurtköy metro hattının tamamı yer altında olacak. TBM'lerin açacağı tünellere inşa edilecek yeni hat, 760 milyon liraya mal olacak. 2018'de başlayacak proje 2020'nin ortalarında tamamlanacak. Sabiha Gökçen-Kurtköy metro hattı 2020'nin sonunda hizmete açılacak.

Kaynarca'ya bağlanacak

ÇED raporu tamamlanan proje için Sabiha Gökçen Havalimanı'na bağlanacak 3 istasyon inşa edilecek. Sabiha Gökçen'den metroya binen bir yolcu Teknopark, Yenişehir ve Kurtköy istasyonlarında seyahat edebilecek. Her istasyon ortalama 140 metre uzunluğunda ve 3 hin 500 metrekare büyüklüğünde bir alan kaplayacak. Yeni metro hattı aktarma merkezi haline gelecek olan Kaynarca merkez istasyonuna bağlanacak. Yani Kurtköy'den yola çıkan bir yolcu Sabiha Gökçen'i geçerek Kaynarca Aktarma Merkezi'nden İstanbul'un her noktasına ulaşabilecek. Projenin hazırlık ve inşaat aşamasında 230, işletme aşamasında ise iki hat için toplam 60 personel çalışacak. Mesajı Paylaş

murattekin

Adam (Kadir Topbaş)ne güzel işler yapıyor. Bizimki de dolmuşçu esnafı zarar görmesin diye 800 metrelik uzatmayı açmıyor, Esenboğa metrosuna sıra geldi diyerek milleti gazlıyor. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

İstanbul'da inşa edilecek yeni metro hatlarını kazanan şirketler belli oldu. Mevcut metro ağına eklenecek 4 yeni hat ve kazanan firmalar şöyle:

- Başakşehir-Kayaşehir metro hattı/Özgün Yapı-Söğüt İnşaat-Şenbay Madencilik ortak girişimi (969.114.610 TL)

- Kirazlı-Halkalı metro hattı/Makyol İnş-Astur İnş- IC İçtaş İnş-Kalyon İnşaat ortak girişimi (2.414.401.632 TL)

- Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı/Alsim Alarko-Cengiz İnşaat ortak girişimi (1.613.815.000 TL)

- Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattı/Gülermak- Nurol ortak girişimi (2.469.924.400 TL)

- Mesajı Paylaş

commandos

Öncesinde bu Kazlıçeşmeden Halkalıya devam edecek tren hattı ne zaman bitecek? Bilgisi olan var mı? Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

murattekin

Kazlıçeşmeden Halkalıya devam edecek tren hattı ne zaman bitecek? Bilgisi olan var mı?
------------------------------------------------------------------------------------------------------

İnşaatlar devam ediyor. Son zamanlarda biraz daha hızlanmış. Proje adı CR3. İnternette çeşitli ortamlarda tartışılıyor.
Mesajı Paylaş
Murat Tekin

commandos

Özellikle köprülerin yapımı gözle görülür bir biçimde hızlandı. Raylar için düz zeminlerin yapımında da gelişmeler var. Artık açılsa da rahat rahat kullansak tekrardan. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

turkdefence

projeyle ilgili son gelişmeleri ben şu başlıktan takip ediyorum: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=123458&start=13240 Mesajı Paylaş

commandos

Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

Traverten

İstanbul Banliyö Trenlerine Kavuşacak! İşte O Tarih

Ulаştırmа, Dеnіzcіlіk vе Hаbеrlеşmе Bаkаnı Аhmеt Аrslаn'ın yaptığı açıklamayla İstanbul banliyö tren seferlerinin 2018 yılı içerisinde seferlerine yeniden başlayacağını ifade etti.

İstanbul'da kapatılan banliyö tren seferleri hakkında yeni bir açıklama geldi.  Ulаştırmа, Dеnіzcіlіk vе Hаbеrlеşmе Bаkаnı Аhmеt Аrslаn'ın yaptığı açıklamalara göre banliyo trenleri 2018 yılı içerisinde yeniden hizmete başlayacak.

İstаnbul'un bаnlіyö hаtlаrının аçılışı 2018 yılı olаrаk plаnlаnıyor. Ulаştırmа, Dеnіzcіlіk vе Hаbеrlеşmе Bаkаnı Аhmеt Аrslаn, projеylе іlgіlі sürеç іçіndе büyük zorluklаr yаşаndığını bеlіrtеrеk projеnіn bіtіm tаrіhіnі 2018 yılı sonu olаrаk vеrmіştі.

Аyrılıkçеşmе-Gеbzе vе Kаzlıçеşmе-Hаlkаlı аrаsındа toplаm 45 kіlomеtrеlіk bаnlіyö vе trеn hаtlаrının tаmаmlаnmаsının аrdındаn Gеbzе'dеn Hаlkаlı'yа 105 dаkіkаdа, Bаkırköy'dеn Bostаncı'yа 37 dаkіkаdа sеyаhаt еdіlеbіlеcеk.

Projе çаlışmаlаrı sırаsındа ortаyа çıkаn аksаklıklаr üzеrіnе uzun yıllаr аdеtа pаtіkа yol hаlіnе gеlеn trеn hаtlаrındа, bugünlеrdе çаlışmаlаrа hız vеrіldі.

HAT NE ZAMAN KAPATILMIŞTI?

Hаydаrpаşа-Pеndіk аrаsındа bulunаn 29 Mаyıs 1969 yılındаn bu yаnа hіzmеt vеrеn demiryolu 19 Hаzіrаn 2013 tаrіhіndе yаpılаn son sеfеrіn аrdındаn kаpаtılmıştı. Hіzmеtе аçılаn Аnkаrа-İstаnbul Yüksеk Hızlı Trеn projеsіylе еntеgrе olаrаk çаlışmаsı plаnlаnаn hаttаkі yеnіlеnmе çаlışmаlаrı nеdеnіylе, rаylаr sökülmüş, pеk çoğu tаrіhі еsеr stаtüsündе bulunаn іstаsyonlаrının dа yеnіlеnmеsіnе kаrаr vеrіlmіştі. Yаpım sürеsі olаrаk 24 аy olаrаk plаnlаnаn yеnіlеmе çаlışmаlаrının 2015 yılının Hаzіrаn аyındа sonuçlаndırılmаsı plаnlаnmıştı.

Аncаk аrаdаn gеçеn sürе іçіndе yаpımı üstlеnеn fіrmа, mаlіyеtlеrdеkі аşırı аrtışı gеrеkçе göstеrеrеk 2014 yılının Еkіm аyındа çаlışmаlаrı durdurmuştu. Bіr türlü tаmаmlаnаmаyаn hаt іçіn Ulаştırmа Bаkаnlığı tаrаfındаn projеyі üstlеnеn fіrmаyа еk sürе vеrіlmіştі.

İnşааtının bаşlаmаsının аrdındаn yаklаşık 4 yıl gеçеn vе bu sürе іçіndе rаylаrın sökülmеsіnіn аrdındаn uzun yıllаr аdеtа tеrk еdіlmіş pаtіkа yol gіbі bеklеyеn bаnlіyö trеn hаttındа son günlerde çаlışmаlаr hızlаndı. Hаttın pеk çok bölümündе çаlışmаlаr еşzаmаnlı olаrаk yürütülüyor. Şu аndа yеnі İstаsyonlаrın yаpım vе rаylаrın döşеnеcеğі zеmіnіn sаğlаmlаştırmа іşlеmlеrі yаpılırkеn bu іşlеmlеrіn tаmаmlаnmаsının аrdındаn rаylаrın döşеnmе іşlеmіnе gеçіlеcеk.

DEMİRYOLU SÖKÜLÜNCE TARİH ORTAYA ÇIKTI!

Ötе yаndаn yаpılаn çаlışmаlаr sırаsındа Mаltеpе, İdеаltеpе mеvkііndе trеn hаttının gеçtіğі bölümdе Bіzаns dönеmіnе аіt bаzı kаlıntılаr bulundu. Bu bölümdе tаm trеn hаttın ortаsındа çıkаn еsеrlеrlе іlgіlі çаlışmаlаr İstаnbul Аrkеolojі Müzеsі dеnеtіmіndе dеvаm еdіyor. Müzе tаrаfındаn korumа аltınа аlınаn еsеrlеrіn hаttın güzеrgаhını dеğіştіrіp dеğіştіrmеyеcеğі önümüzdеkі günlеrdе bеllі olаcаğı bеlіrtіldі.

http://www.trenhaber.com/tcdd-haber/istanbul-banliyo-trenlerine-kavusacak-iste-o-tarih-h1343.html Mesajı Paylaş

bnb

Idealtepe/çınar mahallesinde bizans doneminden kalma tünel gibi yapılar vardı. Yıllarca tinercilerin kullandigi mekan 2000'li yillarda Almanlar tatafindan incelenip etrafi kapatilmisti. Demekki tren hattina kadar baska seylerde varmis. Mesajı Paylaş

Traverten

Kaynarca-Tuzla Metro hattı İhalesi Yapıldı

Daha önce ertelenen Kaynarca-Tuzla Hattı Metro ihalesi 3 Mart'ta gerçekleşti. Kaynarca-Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Hatları olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşan hat, toplam 12 kilometre uzunluğunda olacak. İhale bitiş tarihi 34 ay olarak belirlendi.

Hizmete giren Kartal-Tavşantepe Metro Hattı ve yapımı devam eden Kaynarca- Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı'nın ardından Pendik'e yeni metro hatları geliyor. Daha önce ertelenen Kaynarca-Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hatlarının ihalesi 3 Mart'ta yapıldı.

Hat Çamçeşme, Kavakpınar ve Esenyalı'dan geçecek

Metro hatları, Kaynarca (Tavşantepe)-Çamçeşme-Tuzla Hattı ve Pendik Merkez-Kaynarca Hattı olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşuyor. Bunlardan birincisi Tavşantepe Metro Hattı kuyruk tüneli sonundan başlayarak sırasıtla Kaynarca Merkez, Çamçeşme, Kavakpınar, Esenyalı, Aydıntepe ve Tuzla Tersane İstasyonlarından geçerek Tuzla Belediyesi mevkiinde kuyruk hatları bitiminde son bulacak. Bu hattın toplam uzunluğu yaklaşık olarak 7,9 km olacak.

Pendik Merkez Hattı, Sabiha Gökçen Havalimanı'na entegre olacak

Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hattı ise mevcut Marmaray ve Hızlı Tren İstasyonları olarak işletilen Pendik İstasyonu yanında teşkil edilecek Pendik Merkez İstasyonundan başlayarak Kaynarca Merkez İstasyonuna ulaşacak ve buradan da yapımı devam eden Sabiha Gökçen Havalimanı Raylı  Sistem Bağlantısı'na ait Hastane İstasyonu öncesinde bağlanarak entegre olacak. Hat 4,1 km toplam uzunluğa erişecek.

http://www.rayhaber.com/2017/03/kaynarca-tuzla-metro-hatti-ihalesi-yapildi/#more-180586 Mesajı Paylaş

turkdefence

Bu hat açıldığında muhtemelen benim baba evine en fazla 300 metre mesafede metro açılmış olacak.

Bu arada hattı nasıl planladılar bilmiyorum ama Kavak Pınar mahallemize 3000 yeni konut ile daha hat açılmadan kapasiteyi overload yapacak gibiyiz. Mesajı Paylaş

Traverten

Ümraniye Mayıs Ayında Metrosuna Kavuşuyor

Ümraniye Mayıs Ayında Metrosuna Kavuşuyor :Ümraniyelilerle bir araya gelen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar-Çekmeköy Metrosu'nun Ümraniye'ye kadar olan kısmını Mayıs ayı sonunda, Eylül ayında ise Çekmeköy'e kadar olan kısmını hizmete alacaklarını müjdeledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, Ümraniye'de Cuma Namazı çıkışında İlim Saray Cami cemaatiyle çay sohbetinde bir araya geldi. Programda Başkan Kadir Topbaş'a Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can ve Ümraniye'deki STK temsilcileri eşlik etti.

İBB olarak 2004'ten bugüne kadar İstanbul'a 98 milyar lira, Ümraniye'ye ise 2 milyar lira yatırım yaptıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, bu yılda 16,5 milyar liralık yatırım bütçelerinin olduğunu söyledi.

Kadir Topbaş, "İstanbul emanet bir şehir, müjdelenmiş bir şehir. Burada yanlış yapılamaz. Yanlış yapanın ayağı dolanır. Diğer siyasilerin ayakları dolandı ve gittiler. Eğer yanlış yaparsak biz de gideriz. Bunun bilincindeyiz. Allah nasip ederse Ümraniye ve Çekmeköylülerin beklediği Marmaray bağlantılı Üsküdar-Çekmeköy Metrosu'nun Ümraniye'ye kadar olan kısmını Mayıs sonu, Çekmeköy'e kadar olan kısmını da

Eylül ayında hizmete alacağız" diye konuştu.
Bulundukları mahallede de bir metro istasyonu bulunduğunu hatırlatan Başkan Topbaş, şöyle konuştu; "Bir zamanlar suyu olmayan, çöp dağları kaplamış ve havası kirli İstanbul'da, çamur içindeki Ümraniye'de bu çalışmaları kim hayal edebilirdi? Hem de dünyanın en ileri teknolojisine sahip metroya bineceksiniz. New York, Londra'dan ve Tokyo metrolarından daha modern insansız çalışabilen metrolardan bahsediyoruz. Buradan binip Taksim'e, Kartal'a, Havalimanına hızlı ve konforlu bir şekilde gidebileceksiniz."

"Her yerde metro her yere metrodiyerek İstanbul'u raylı sistem ağlarıyla donattıklarını ve bunu doğru ekiple, kaynakları doğru kullanarak başardıklarını aktaran Topbaş, "Müjdelenmiş şehir İstanbul'a 13 yıldır hizmet vermenin gururunu yaşamaktayız. Bu yatırımlar olmasa bu şehir bu kadar gelişmezdi. 360 civarında kavşak ve alt geçit yaptık. Tünel yollar yapıyoruz. Bu şehirde devlet gibi işler yapıyoruz. Bunları yerel yönetimlere verilen yetkilerle yapıyoruz. Kaynağınız da emanetiniz de bizde. Birinin gözü yaşarsa boynu bükülse yüreğimiz yanar. Biz size hizmet etmenin gururunu yaşıyoruz." dedi.

http://www.rayhaber.com/2017/04/umraniye-mayis-ayinda-metrosuna-kavusuyor/#more-181149 Mesajı Paylaş

Traverten

Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu İstanbul'da seferini gerçekleştirdi

Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu İstanbul'da seferini gerçekleştirdi :Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu bugün ilk seferini gerçekleştirdi. Akıllı Metro Projesi, Üsküdar- Ümraniye- Çekmeköy ve Sancaktepe arasını içeriyor. 30 Ağustos'ta hizmeye açılacak olan hat ile Üsküdar- Sancaktepe arası 27 dakikaya inecek.

Hattın 16 adet istasyonu varken ilk durak Üsküdar olacak. Hat, Marmaray Üsküdar istasyonu ile entegre olacak ve böylelikle Anadolu ve Avrupa kıtaları arasında da rahat erişim imkanı sağlayacaktır. Aynı zamanda Altunizade İstasyonu ile Metrobüs'e, tüm istasyonlarda da karayolu toplu taşıma sistemlerine erişim imkanı sağlayacaktır. Sancaktepe-Çekmeköy'den Üsküdar 27 dakika, Kartal 59 dakika, Yenikapı 36 dakika, Taksim 44 dakika, Atatürk Havalimanı ise 68 dakika olacak

YENİ AVUSTURYA MODELİ

Metro için yapılan tünellerde ise Yeni Avusturya Tünel Açma yöntemi kullanılıyor. Güzergah uzunluğunun 20 km olduğu hatta Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl, Çekmeköy-Sancaktepe olmak üzere 16 istasyon bulunuyor. İhalesi 2011'de yapılan hat ileride Sultanbeyli ve Sabiha Gökçen Havaalanı'na kadar uzatılacak. 16 istasyonun hizmete alınmasıyla bir yılda atmosfere salınan karbondioksit emisyonundaki azalma 77 bin 246 ton olacak.

SAATTE TEK YÖNDE 65 BİN YOLCU

Raylarda otomatik ve tam sürücüsüz araçlar kullanılacak, trenler saatte tek yönde 65 bin yolcu taşıma kapasitesine ve saatte 80 kilometre hıza kadar ulaşabilecek. Metro hattı, Üsküdar İstasyonunda, Marmaray hattının istasyonu ile yeraltından hatlar arası yolcu geçişi sağlanacak, Altunizade İstasyonu'nda metrobüsten metro hattına yolcu geçişleri yapılacak, Dudullu İstasyonunda planlama aşamasında bulunan Bostancı-Dudullu Hattı ile ortak bir istasyon yapısı oluşturulacak.

Üsküdar - Çekmeköy metro hattı ile uygulamaya geçecek bir başka ilk ise istasyonlarda yer alacak "peron kapı" olacak. Uygulama ile yolcuların daha güvenli yolculuk yapması sağlanacak, ray hattına düşmesi engellenecek. Tüm kontrolleri bilgisayar sistemleri ile yapılacak olan metro hattında kullanılan araçların sürücü kabini bulunmayacak. Yolcuların olacağı ön tarafta cam pencereler yer alacak.

YEDEK EKİPMANLAR

Sistemdeki herhangi bir arızadan dolayı işletmede duraksamaya sebebiyet verilmemesi için kontrol sistemi ve araçlar üzerinde arıza olasılığı düşük, güvenilirlikleri yüksek ve yedekli ekipmanlar kullanılacak.

Hat üzerinde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 24 saat esasına göre 2 bin 430 personelin görev yaptığı projede hattın 11 istasyonunun kaba inşaatı tamamlandı. İstasyonlarda ince işçilik ile birlikte elektromekanik çalışmalar yürütülüyor.

http://www.rayhaber.com/2017/04/turkiyenin-ilk-surucusuz-metrosu-istanbulda-seferini-gerceklestirdi/#more-181663 Mesajı Paylaş

HDS

İtiraf edeyim, ben sürücüsüz belediye otobüsünü falan bekliyorum. Türk'ün çevirdiği direksiyona tahammül edilecek gibi değil. Yapın artık şunu yahu!

Kitleleri eğitemedik, taşıdığının sığır değil insan olduğunu anlatamadık, bari bunu yapalım. "Atomu parçaladık ama insanı eğitemedik, sığır gibi fren yapmamasını sağlayamadık." der geçeriz. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter