Türkiye-Yunanistan İlişkileri

Başlatan HARZEMŞAH, Oca 29, 2017, 01:12 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Alim

Benim bildiğim 24 saat havada kalabilme isteri ilk konfigürasyona yani Anka-A için geçerli idi. Uçaktaki yakıt miktarı ile oynayarak, başka bir deyişle havada kalış süresini ayarlayarak satcom, flir veya sar radarını birlikte kullanmak elbetteki mümkün.

Hiç kimse Anka'yı Amraam veya başka bir sofistike füze ile düşünmüyor ki. O uçak şimdiki Anka olmaz başka bir şey olur zaten. Mesajı Paylaş

BETONBEY

#196
Nis 09, 2018, 07:01 ÖÖ Last Edit: Nis 09, 2018, 11:16 ÖÖ by Yönetim
Sürekli havada tutacağın Anka'lar ile bölgeyi kesintisiz gözetlerken hava sahasının güvenliğini ve önlemeyi S-400 ile yaparsın.

Eksik olan husus ise Atmaca'nın kara versiyonu ile uzun menzilli balistik gemisavar füzesidir.

Ege ve Akdeniz'de Erken İkaz ve İhbar Sensör Sistemlerini milli olarak devreye alabildiğimiz zaman havada S-400 ve arka planda F-16'lar, karada Atmaca ve misal Yıldırım-D, ED/ET kapsamında Koral'ın daha güçlü versiyonları, denizde Hücumbotlar, SG tekneleri, YTKB'ler, daha fazlası lazım olursa Fırkateyn, Korvet ve Denizaltılarımız vasıtasıyla her devlete yada birliğe rahatlıkla diş geçiririz.

Esas konuya dönersek Anka değil Akıncı Siha envantere girdiğinde pekçok mühimmatın kullanımını konuşabileceğimiz düşüncesindeyim. Mesajı Paylaş

farabi

#197
Nis 09, 2018, 07:35 ÖÖ Last Edit: Nis 09, 2018, 08:11 ÖÖ by farabi
Yunanistan DCNS'nin Belh@rra , 4000 ton sınıfı yeni nesil çok amaçlı fırkateyn projesi ile yakından ilgili. İ sınıfı fırkateynlere cevap vermek isteyecekleri , zaten beklediğimiz bir durumdu.



DCNS'nin bu projesi bir anlamıyla Gowind ile Fremm programı arasındaki segmenti doldurmak amacı taşıyor. Ancak sınıfın kendi özelinde , yüksek seyir siasına ve düşük işletim gereksinimleri arasında geçiş yapılmasına olanak kazandıran gelişmiş modüler altyapı vaad ediyor. Belh@rra sınıfı isminden anlaşılacağı üzere , fırkateynlerin veri işleme, tehdit algılama ve sınıflandırması konusunda daha güçlü bir dijital altyapıya sahip olacağı vaad ediliyor. Aynı şekilde elektronik harp ve defans kabiliyetleri üzerinde önemle durulmakta. Gemi'de planlanan , Fransızların yeni nesil SETIS SYS'i kullanılacak. Gemide gelişmiş su altı harbi kabiliyetinin yanı sıra , Thales Sea Fire çok amaçlı radar suiti ve Mbda Aster 30 hava savunma sistemi yer alacak.

EK : D-Mitch'in kendi bloğunda geminin donanımlarını göstermek maksadıyla yayınladığı infografik :


EK 2 : Aster 30 HSS kabiliyetli fırkateyn edinme niyetlerinin netleşmesi durumunda , TF2000 projesine hız verilmesini bekleyebiliriz.

DefenseWebTV'nin fuar videoları :
DCNS Belharra https://www.youtube.com/watch?v=VS29iCSLnLU
STM TF4500 https://www.youtube.com/watch?v=wAmp6_t2bMk#t=480
Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Belharra, İ sınıfından üstün bir gemi . Tabi kağıt üzerinde. Ona cevap verebilecek gemi tf4500 (cafrad mini'li hali).  İ sınıfına başlamak yerine direk Tf-4500 değerlendirilseydi keşke açık denizlerde de tf-2000'e daha dengeli bir yaren olabilirdi. Mesajı Paylaş

Çıspıntır

Tf 4500, Tf 2000 den sonra kesin kızağa konur. Mesajı Paylaş

putty

Geminin rakibi gemi değil su üstü saldırı yeteneğidir. Gemileri füzelerle füzeleride gemilerle mukayese etmek gerek. Mesajı Paylaş

Kabardey

Tf 4500 sadece STM'ye ait bir çalışma. Ne teklif edilmiş, ne de kabul edilmiş, üretilecek bir çalışma değil. Keza bildiğim kadarı ile ÇAFRAD'da kullanmıyor. Biz ilk önce şu TF-2000'leri bir halledelim de, bu tür sansasyonel gemilere sonra üretir başkasına satarız. Mesajı Paylaş

farabi

#202
Nis 10, 2018, 08:01 ÖÖ Last Edit: Nis 10, 2018, 08:35 ÖÖ by farabi
DCNS Belharra projesinin , ileri dönemde La Fayette sınıfı fırkateynlerin yerini alması planlanıyor. Yani başka bir deyişle , Fransız donanmasının tipik görev grubunda ileri karakol görevi icra edecek. Bu nedenle geminin düşük radar kesiti ve manyetik izine sahip olmasının yanında , düşman unsurlarının ISR&T kapasitesini düşürmek ve bu yolla donanmanın aktif farkındalığını ve vuruş üstünlüğünü sağlamak gibi amaçları olacak. Modüler altyapı sayesinde , Aquitaine(fremm) ve Horizon sınıfı büyük fırkateynlerin görev rutinleri ve yıpratılmaları azaltılmış olacak. Kısaca Fransız donanmasının okyanuslar arası lojistik hareketlerini destekleyecek ve gerektiğinde muharip görev güçlerinin ileri karakol görevlerini icra edecek bir fırkateyn altyapısı olacak.

Benzer bir yaklaşım ABD donanmasında da var. ASW ağırlıklı bu tipte bir fırkateyn projesi için ilk blok 20 gemi olacak bir planlama mevcut.

Güç aktarım kabiliyetine sahip bu iki donanmanın aktif yönelimlerine bakıldığında , STM'nin neden TF2000 projesinden bağımsız , ara bir konsept üzerinde mesai harcadığını daha iyi anlayabiliriz.

Fuardan öğrenebildiğimiz kadarıyla , TF4500 konseptinin karakteristik özelliklerini oluşturmakta olan temel farklılıklar : 4000 ton deplasman(bir fırkateyn siasına sahip olacak) ile 40 kts azami sürata çıkabilecek , radar kesiti azami düşürülmüş bir tekne formuna sahip olması ve üzerinde taşıdığı ciddi bir öz savunma kabiliyeti olması. Bu temel nitelikleriyle tf4500 konsepti daha çok bir ön hat gemisi durumunda.

"Belharra, İ sınıfından üstün bir gemi . Tabi kağıt üzerinde. Ona cevap verebilecek gemi tf4500 (cafrad mini'li hali).  İ sınıfına başlamak yerine direk Tf-4500 değerlendirilseydi keşke açık denizlerde de tf-2000'e daha dengeli bir yaren olabilirdi."


Ortalama 3000 adanın ortalama 250x500 km. derinlikte sıkıştığı bir sahada İ sınıfı fırkateyni fazlasıyla ciddi bir tehdittir. Hakim ve Mahkum tarafları belirleyecek , yani dengeyi bozacak asıl konu ise suya indirilecek platform tonajları değil , kuvvetlerin bir bütün olarak karakol(farkındalık),  İstihbarat-keşif-gözetleme-hedefleme kapasiteleri olacak. Mesajı Paylaş

Merkator

Türk helikopterine uyarı ateşi

Ege Denizi'nde Oniki Adalar bölgesinde Meis Adası'nın yakınında bulunan Kara Ada'daki Yunan askerlerinin, pazartesi gecesi 22.30 sularında bir Türk Sahil Güvenlik helikopterine izli mermilerle ve ters istikamette uyarı ateşi açtıkları belirtildi.

Yunan medyasına göre, Kara Ada'daki Yunan askerleri, bölgede bir helikopter uçtuğunu fark etti.

Karanlık olduğundan helikopteri göremediler ve durumu üst makamlara bildirdiler. Kendilerine, gürültünün geldiği yönden aksi istikamette uyarı ateşi açmaları emri verildi.

Yunan başbakanlık kaynakları, iddialarla ilgili "Olayı çok önemli saymıyoruz" dedi. Aynı kaynaklar "Türk helikopteri, Yunan hava sahasını ihlal etmedi. Işıklarını söndürüp, Yunan hava sahası sınırlarında uçtu. Biz de uyarmak için hareket ettik" ifadesini kullandılar.

Ayrıca Genelkurmay Başkanı Org. Hulusi Akar, kuvvet komutanlarıyla birlikte Gölcük ve Gelibolu'da denetleme yaptı.

Ege'deki gelişmelere değinen Akar, Ege Denizi'nin bir barış, dostluk ve işbirliği denizi olması için iyi niyetle her türlü çabanın gösterildiğini söyleyerek, Ege ve Doğu Akdeniz'de bir oldubittiye asla izin verilmeyeceğini vurguladı.

http://www.kokpit.aero/turk-helikopterine-uyari-atesi Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

"TF-2000 bir hava savunma harbi firkateynidir. Öncelikli amacı, bağlı bulundugu deniz gorev grubu veya bir bölgenin hava savunmasını üstlenmektir. Geminin boyu kabaca 150 m, agirligi 7.000-8.000 DWT olacaktir. (Turan Oğuz). Henüz ön tasarım aşamasındadır. " (bendeki notlarda)





Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

farabi

#205
Nis 12, 2018, 05:47 ÖS Last Edit: Nis 12, 2018, 05:51 ÖS by farabi
Kıyı-karasularından açık denizlere doğru uzanan bir cetveli, Ph cetveline benzetirsek; donanmanın su üstü platformlarını siasına ve savunma kapasitesine göre sınıflandırdığımızda , Milgem Ada sınıfı ( ya da İ sınıfı ) Nötr noktasını , Tf-2000 tablonun sağındaki en yüksek değeri veriyor olmalı. Ancak mesele Ege ada denizi ise , "asidik" tarafta olacak platformlar daha fazla öne çıkmalı. Mesajı Paylaş

Merkator

Yunanistan, Türk İHA'ları karşısında çaresiz kaldı

Türkiye'nin kendi insansız hava araçlarını (İHA) üreterek Ege'ye göndermesi, böyle bir teknolojisi bulunmayan Yunanistan'da büyük rahatsızlığa sebep oldu.

Türkiye'nin yerli İnsansız Hava Aracı (İHA) üretmesi ve bu alandaki başarısı, Yunanistan'da endişeyle takip ediliyor. Kathimerini gazetesinden Vasilis Nedos'un askeri kaynaklara dayandırdığı analizine göre, Türkiye'nin Ege'de 1 İHA uçuşuna cevap vermek için, İHAsı bulunmayan Yunanistan'ın 3-4 jet kaldırması gerekiyor. Her bir jetin 1 saatlik uçuşunun maliyeti ise yaklaşık 10 bin 500 Euro. Türkiye'nin İHA teknolojisi için toplamda 250 milyon dolar harcadığına dikkat çekilirken, bir Yunan jetinin içindeki silahlar ve ekipman hariç değeri 25 milyon dolar civarında.

1 İHA için 4 uçak kaldırıyorlar

Geçtiğimiz perşembe günü meydana gelen kazada 1 jet ve 2500 saatten fazla uçuş tecrübesi olan 1 pilotun kaybedildiğine dikkat çekilen haberde, İHA'nın kaza yapsa dahi can kaybı olmayacağı için psikolojik üstünlüğü elinde tuttuğu ifade ediliyor. Son olarak Dalaman'dan gönderilen 1 İHA'ya cevap olarak 4 tane Yunan uçağının kalktığı hatırlatılarak, maliyet ve psikolojik üstünlük bakımından "savaşın Galibinin açık bir şekilde Türkiye olduğu" belirtiliyor.

ÇÖZÜM: ÖDÜNÇ İHA

Geçtiğimiz perşembe günü ABD ile imzalanan "teknolojik, lojistik destek anlaşması" ve askeri ortaklık anlaşması hayata geçirilen İsrail'den alınacak İHAlarla, Türkiye'nin bu teknolojik ve psikolojik üstünlüğüne karşı harekete geçen Yunan makamları kısa vadede aradaki farkı kapatmaya çalışıyor. Fakat Yunan Hava Kuvvetleri, Kathimerini'nin tabirine göre "müttefiklerden İHA ödünç alarak" bu durumun üstesinden gelinemeyeceğine dikkat çekiyor. Geleceğin hava savaş endüstrisinin temelinin İHA olduğu düşünüldüğünde Türkiye'nin yaptığı gibi yerli ve milli üretime bir an önce geçilmezse savaşın geri döndürülemez şekilde kaybedileceğini vurguluyorlar.

ÇİPRAS TÜRKİYE'YE MESAJ İÇİN GELİYOR

Diğer yandan Yunan hükümet kaynakları, Başbakan Aleksis Çipras'ın bugün Kaş'ın karşısındaki Meis adasını ziyaret edeceğini duyurdu. Meis adası, geçtiğimiz günlerde Türk helikopterine ateş açılan Ro adasının yanında yer alıyor. Çipras'ın burada yapacağı konuşmada Yunan basınının tabiriyle "Türkiye'deki Ege'deki sınır ihlallerine barışçıl çözüm mesajı" vereceği dile getiriliyor. Yunan liderin ateş açılan Türk helikopterine değinip değinmeyeceği ise merak konusu.

http://www.kokpit.aero/yunanistan-caresiz Mesajı Paylaş

korat

Yunanistan savunma sitelerine bakıyorum okuduklarımdan bende şöyle bir algı oluştu. Kontrollü gerginliği arttırma ve bunu bir amaç doğrultusun da yapıyorlar. Ekonomik kriz dolayısıyla yunanistan için AB tarafından açılan yardım paketlerinin sonuçlarından biri harcamaların AB tarafından kontrolü yanlış anlamadıysam belli bir dönem yeni silahların temini için yıllık 500 milyon euro nun üzerinde harcama yapamıyorlar. Viper modernizasyonu yıllara bölündüğünde tek başına değil ama başka projeleri de hesaba katınca bu rakamı aşıyor ve modernizasyon için hala yeşil ışık yakılmış değil.

Türkiye nin savunma alanın da kaydettiği gelişmeler ortada yunanistan ın egede iddiasını sürdürebilmesi için kısmı olarak ordusunu da modernize etmesine ihtiyacı var parasal harcama sınırlamalar da ortada. Bir şekilde bu maddi sınırlamaları aşması için Türkiye ile bir gerginliğe ihtiyacı var.  yunanistan ın manyak savunma bakanının girişimlerini bu maksatla ege de Türkiye ile gerginliği arttırarak AB nin koyduğu bu 500 milyon euro luk sınırlandırmayı gevşetmeye bir şekilde aşmaya çalışıyor. Çipras da siyasi olarak daha farklı bir kulvar da olmasına rağmen bu savunma bakanına hala arka çıkmasını buna bağlıyorum. Biraz komplo teorisi gibi oldu ama her olasılığı da düşünmek gerek. 
  Mesajı Paylaş
Her yeni nesil uçak yeni bir stratejimi gerektirir?

BATTLESTAR

Bu freemlerden fazla korkmamıza gerek yok . Eğer en az 2 İ sınıfını bu freemler fazla etkin olmadan kızaktan indirirsek sorun kalmaz. Belki size ilginç gelebilir ama kağıt üstünde İ sınıfı Freemlerden daha iyi bir gemi gibi.

İ sınıfının Tonajı ve boyu daha kısa ama Freemden daha hızlı ve nerdeyse aynı veya burun farkıyla önde menzile sahip. Buna ek ikisinin kullandıkları smart-s mk2 ve herakles radarları her hedef tipinde aynı menzillere sahip hatta smart-s mk2 takip edilebilecek hedef sayısında biraz önde.

Silah yükü olarak i sınıfı freemdekiyle aynı karakteristikte ama 2 katı ssm füzesi ve yine iki katı daha gelişmiş hava savunma füzesi taşıyacak (64x essm, 16x aster-15, 16x aster-30/ Scalp naval).

Aster-30/ Scalp etkeninin bir kenara koyarsak, İ sınıfı için daha önde bir gemi denilebilir. Fakat Freem gemisi 32 hücreli Slyver A70 vls kullanıyor. Essm de olduğu gibi herhangi bir füzeyi tek hücrede birden fazla kulanma şansları yok fakat bununla scalp füzesi veya aster-30 atabilirler ve Yunanlıların gelecek gemilerde aster-30 olmasınıda istediklerine dair duyumlar var.

Şu an fransadaki gemiler 16x aster-15 ve 16x scalp konfigürasyonundalar. Hisar-U ların deniz versiyonları bu i sınıflarına yetişmeyebilir. Aster-30 olmaması konusunda eurosam la olan anlaşmamız üzerinden bir tehdit yapabilirmiyiz bilmiyorum.

Diğer bir etkende yunanlıların 1400 km menzilli olduğunu söyledikleri ve adriyatikden ankarayı vurma hayalini kurdukları scalp naval. Yani maksimum karşımızda iki gemide 32 scalp tehditine maruz kaldığımızı ve suriyeye atılan 103 füzenin suriye hava savunması sonucu akıbetini görünce endişelerimizi biraz düşürebiliriz gibi.

Diğer yandan maksat denizden başkent vurmaksa onların başkenti denize çok daha yakın.

Ha bizde o zamana gezgin ne durumda olur bilmem ama Micro Turbo tr-40 motoru üzerinde yapılacak iyileştirmelerle tahmini 500 km'lere ulaşacak SOM-ER (ki bu gelişmeler 2016 da sadforda konuşulmuş 2 sene geçti bayağı ilerleme olabilir.) 'yi abd lilerin jassm-er ye yaptığı gibi onu mk-41 vls den kaldırıp rotasına oturtacak bir boosterla İ sınıfına SOM-ER-D koduyla ekleyebiliriz. Kaldı ki booster takıldığında turbojetle bayağı uyumlu ve verimli çalışabilir.

8x Som-er-D ve 32x Essm hala bizi aster-30 suz konfigürasyonda bizi benzer avantajda kılar. 


Kaldıki ilerde bunun tf-2000'i vs. si var. Mesajı Paylaş

putty

Bu iki gemi var ise bunu Ege den çok gaz sahalarında deniz hakimiyeti hava tehdidi için düşünmek daha mantıklı. AB o gazı kendi geleceği için hayati görüyor Fransa kendine vazife biçip harekete geçmiş olabilir. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter