İzmir Metro

Başlatan Traverten, Oca 27, 2017, 10:29 ÖÖ

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Beklemede. Proje ve yurt dışı finansman hazır. Harekete geçmek için aylardır Hükümet onayı bekleniyor... Mesajı Paylaş

HAZERFEN

Bugünkü metro mağdurlarından birisi olarak, yeni yatırımlardan ziyade mevcut yatırımın hatasız işletilmesine odaklanmalarını tercih ederim. Ankara'ya uçak biletim yandığı gibi, 50TL de taksiciye bayıldım acaba yetişebilir miyim diye  >:(  Tam 40 dakika iki durak arasında arızanın giderilmesini bekledik. Ve kurtuluşumuz bir durak geriye dönüp kapıların açılması oldu... Mesajı Paylaş

Eray

Merhabalar
Aşağıda belirttiğim haberi okurkan haberde italik bir şekilde yazılı olan "İzmir Metro doğru akım kullanıyor, TCDD hattı alternatif akım kullanıyor" ifadesi dikkatimi çekti elektrikle çalışan demir yolu taşıtlarında kullanılan alternatif akım ve doğru akım arasında ki fark nedir?

http://www.izmirmetro.com.tr/Haberler/605 Mesajı Paylaş

Traverten

Fahrettin Altay-Narlıdere Metro Hattı İhale Sonucu

İzmir Hafif Raylı Sistem 4.Aşama F.Altay-Narlıdere-Kaymakamlık arası metro hattı yapım işi ihale sonucu

İzmir Büyükşehir Belediyesi Banliyö ve Raylı Sistem Yatırım Daire Başkanlığı, İzmir Hafif Raylı Sistem 4.Aşama F.Altay-Narlıdere-Kaymakamlık arası metro hattı yapım ihalesine 12 firma tekli vemiş ve ihaleyi verediği 1.027.017.852 TL teklifle Gülermak Ağır San. İnş firması kazanmıştır.

İhaleye katılan 12 firmanın ihaleye verdiği teklifler şöyle.

1-Gülermak Ağır San. İnş: 1.027.017.852 TL
2-Dere Construction-China Machinery Engineering: 1.328.542.428 TL
3-ESTA Construction-China SCEC: 1.408.880.588 TL
4-Öztas İnş. A.S-Norinco International Cooperation:1.450.900.000 TL
5-IC IÇtas İnş-Astaldi Spa:1.468.247.347 TL
6-Cengiz İnsaat: 1.539.701.323 TL
7-Kolin İnş. Tic. A. S- Salini Impregilo Spa: 1.593.460.000 TL
8-Nurol İnş. Tic. A. S-Makyol Ins. Tic. A.S: 1.598.308.944 TL
9-Yapi Merkezi İnş. : 1.603.900.000 TL
10-Özgün İnş. Tic. Ltd. Sti-CCCC Ltd. Sti: 1.704.280.217 TL
11-Limak İnş. A. S-Integra Construction-Tasyapi INS. San. A. S: 1.713.243.250 TL
12-Alsim Alarko Holding: 1.799.759.995 TL

http://www.rayhaber.com/2018/04/fahrettin-altay-narlidere-metro-hatti-ihale-sonucu/ Mesajı Paylaş

Eray

İzmir Metro hattında üst geçit raylara çöktü

Bornova'nın Ağaçlı Yol mevkisinde, İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü karşısında bulunan, İzmir Metrosu'nun Sanayi ile Bölge istasyonları arasındaki yaya üst geçidine, bugün akşam saatlerinde, altından geçen bir vinç çarptı. Çarpmanın etkisiyle, üst geçidin bir bölümü metro hattının üstüne diğer bölümü ise yola çöktü. Ölen ya da yaralanan kimsenin olmadığı belirtilen olayda, olası bir  facia ucuz atlatıldı. Kaza nedeniyle Sanayi Durağı'ndan Evka 3'e kadar olan bölümdeki metro seferleri durduruldu. İş çıkış saati olması nedeniyle metro ve otobüs duruklarında kalabalıklar oluştu.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/960402/izmir_Metro_hattinda_ust_gecit_raylara_coktu.html

http://www.haberturk.com/flas-izmir-metro-hattinda-ust-gecit-raylara-coktu-1925649 Mesajı Paylaş

HDS

Onmilyarlarca dolarlık havaalanı yapar, THY'na on milyarlara dolar harcarsın. Kapıdaki taksici hülle yapacağım diye yolcuya uçak kaçırtır, dünya aleme rezil olursun.

Emniyeti, müdürü önlem almaz, havaalanını IŞİD'e taratırsın.

Metro yaparsın, milyarlarca dolar harcarsın, bırak vinç koyup götürmeyi, tuvalet kapısında para toplatmayacağın salak gider üzerine köprü yıkar.

Bizim bu ayaktakımını terbiye edememekten büyük derdimiz yok. Oysa bir de bunların da her şeyi olsun, her bir haltta var olsunlar diye ülkenin terazisini büküyoruz.


Öyle ki, beyliklerini, aşiretlerini göçebeden yerleşipe geçirmek için o kadar kan döken Osmanlı bizi bu kafayla buracıkta boğardı.


Mesajı Paylaş

farabi

#21
Nis 18, 2018, 09:19 ÖS Last Edit: Nis 18, 2018, 09:22 ÖS by farabi
Evka 3 kapandı ise , 57. Tugay'dan çarşı iznine çıkacak askerler , köprüyü aşağı indiren operatörün kulaklarını uzun uzun çınlatacaktır.

:) Mesajı Paylaş

ÜNAL

Üniversite öğrencilerinin çok daha fazla çınlattığına emin olabilirsiniz üstadım. :) Mesajı Paylaş

Eray

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Narlıdere Metrosu yapım çalışmaları kapsamında açacağı TBM (tünel açma makinesi) şaftı ve Balçova istasyonunun inşası için, bu akşamdan itibaren, Ata Caddesi giriş kavşağında Mithatpaşa Caddesi'ni Sahil Bulvarı'na bağlayan yan yolun bir kısmı araç trafiğine kapatılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yüklenici firma arasında imzalanan sözleşmenin ardından, İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 4. aşaması olan Fahrettin Altay-Narlıdere Kaymakamlık arasındaki bölümün temeli atıldı, çalışmalar başladı. 7.2 kilometrelik hat TBM (tünel açma makinesi) kullanılarak 'derin tünelle' geçilecek.
Bu sayede inşaat sırasında oluşması muhtemel trafik, sosyal yaşam ve alt yapı sorunları da minimuma inecek. 1 milyar 27 milyon TL'ye mal olacak, 7 istasyondan oluşan hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık durakları olacak.
Tüm çalışmaların 42 ayda tamamlanmasıyla, İzmir Metrosu Narlıdere'ye kadar ulaşım sağlayacak.



https://www.yeniasir.com.tr/izmir/2018/07/14/narlidere-metrosunda-derin-tunel-hazirligi Mesajı Paylaş

Traverten

Narlıdere Metrosu'nu Yeraltı Canavarı Kazacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin temelini attığı Narlıdere Metrosu'nda 7.2 kilometre uzunluğundaki hat, kısaca "TBM" adı verilen 2 tünel açma makinesiyle günde 20 metre kazılarak aşılacak. Montajı 40 gün süren 100 metre uzunluğundaki dev araçlar ve uygulanacak derin tünel tekniği sayesinde, şehir trafiği ve günlük yaşam, metro inşaatından minimum seviyede etkilenecek.

İzmir'in 180 km'ye ulaşan raylı sistem ağı büyümeye devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 14 yıldır kesintisiz sürdürdüğü raylı sistem yatırımlarına yeni bir halka daha ekliyor. Haziran ayında temeli atılan ve ihale bedeli 1 milyar 27 milyon TL olan F. Altay- Narlıdere hattının yapım çalışmaları sürüyor. 7.2 kilometrelik hat, 2 adet TBM (tünel açma makinesi) kullanılarak "derin tünelle" geçilecek. TBM'ler sayesinde, tünel inşaatı sırasında oluşması muhtemel trafik, sosyal yaşam ve alt yapı sorunları da minimuma inecek. Sektörde "yeraltı canavarı" olarak da tanımlanan makinelerle, Narlıdere Tüneli'nde günde 20 metrelik kazı çalışması yapılacak. 42 ay olarak planlanan yapım sürecinin sonunda Narlıdere metro hattı, Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık olmak üzere 7 istasyondan oluşacak.

MONTAJI 40 GÜN SÜRÜYOR
İstenilmeyen yeraltı hareketlerini önleme kabiliyeti, daha sessiz, titreşimsiz ve hızlı çalışması nedeniyle Narlıdere Metrosu'nun tercihi olan TBM ( Tunel Boring Machine), diğer bir adıyla "yeraltı canavarı" 85 metre boyunda bir araç. Devasa tünellerin açılımında kullanılan TBM, bir yandan kazıp bir yandan da kazdığı taş ve toprakları taşıma bandıyla ayrıştırarak dışarı çıkarırken, aynı zamanda tünelin beton plaklarını da yerleştiriyor.

Montajının 15 kişilik bir ekiple 40 günde tamamlandığı yaklaşık 600 ton ağırlığındaki her bir TBM, tünelde günde 10 metre ilerliyor. 100 metre uzunluğunda 6.6 metre çapındaki araç, tam yüzey kazıcı olarak çalışır daima ileriye doğru hareket ediyor. Önünde bulunan disk kesiciler ile kazma işlemini yaparken, lazer sistemi ile daha önce kazması gereken doğrultudan çıkmadan işlemine devam ediyor. Bu sırada makinenin gövde bölümünde bulunan hidrolik sistem ile ring olarak bilinen sistem ile kazıyı destekliyor ve geçici bir tünel oluşturuyor. Kesme işlemi 360 derece devam ederken kesilen materyal bir hazneye dolduruyor ve taşıyıcı bant ile gövdeden dışarıya doğru taşınıyor. Daha sonra kaya vidası, püskürtme beton gibi teknikler kullanılarak tünelin stabilizasyonu sağlanıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Narlıdere Metro inşaatında kullanılacak 2 TBM'den bir tanesi sahaya getirilerek montaj hazırlığı başlatıldı. Diğer makinenin ise bir süre sonra kente getirileceği bildirildi.

http://www.rayhaber.com/2018/07/narlidere-metrosunu-yeralti-canavari-kazacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'de Metro ve Tramvay Seferleri Sıklaşıyor

İzmir'de raylı sistemlerin toplu ulaşım içindeki payı giderek artıyor. Okulların açılmasıyla devreye alınacak güz dönemi planıyla birlikte, İzmir Metrosu'nda sefer sıklığı yoğun saatlerde 3,5 dakikaya kadar inecek. Tramvay Konak'ta 6 dakika, Karşıyaka'da ise 7,5 dakika sıklıkla sefer yapacak. Büyükşehir Belediyesi, metro ve tramvayda sefer sıklıklarının artırılmasıyla, kent merkezine araçla girme talebini de azaltılmayı hedefliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, günlük yolcu sayısı 350 binlere ulaşan İzmir Metrosu'nda halen 5 dakika olan sefer sıklığını, güz dönemi sefer planında yoğun saatlerde 3,5 dakika olarak düzenleyecek. Bu işletim sıklığı, İzmir'de bir toplu ulaşım sisteminde ilk kez uygulanacak. İzmir Metrosu'nun kent içi ulaşımı daha da hızlandıran ve konforu artıran yeni sefer planlamasıyla birlikte yolculuk talebinin de artması bekleniyor.

HEDEF "ÖZEL ARAÇ" GİRİŞİNİ AZALTMAK

Karşıyaka Tramvayı'nda halen 10 dakika olan sefer sıklığı, güz dönemi sefer planı ile 7,5 dakika olarak düzenlenecek. Fahrettin Altay'dan başlayıp kent merkezini kat ederek Halkapınar'a kadar erişim sağlayan Konak Tramvayı'nda da okulların açılmasıyla birlikte yeni işletim planı çerçevesinde hizmet verilmeye başlanacak. Büyükşehir Belediyesi, bu güzergahta 7,5 dakika olan sefer sıklıkları 6 dakikaya inecek.

Yeni düzenleme sonrası daha sık geçen tramvaylarla, hızlı ve konforlu kent içi ulaşım imkanı artacak. Metro ve tramvayda sefer sıklıklarının artırılmasıyla, kent merkezine araçla girme talebinin de azaltılması hedefleniyor.

http://www.rayhaber.com/2018/08/izmirde-metro-ve-tramvay-seferleri-siklasiyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Hurda Tren Usta Ellerde Yeniden Raylara Döndü

İzmir Metrosu'nun atölyelerinde görev yapan deneyimli personel, hurda haldeki bir treni adeta yeniden yarattı.

İzmir Metrosu'nun atölyelerinde görev yapan deneyimli personel, hurda haldeki bir treni adeta yeniden yarattı. 3 yıl önce üzerine konteyner devrilen 518 numaralı araç, sadece onarılmakla kalmadı, günümüz teknolojileriyle de donatılarak eskisinden daha modern bir hale getirildi. Yaklaşık 12 milyon TL (2.2 milyon dolar) değerindeki tren, 1.430.800 TL. maliyetle yepyeni bir araç olarak İzmir Metrosu filosuna kazandırıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden İzmir Metro A.Ş, yeni bir başarı öyküsüne daha imza attı. Şirketin 19 yıllık deneyimli ekibi,  kullanılamaz haldeki metro aracını özverili bir çalışma sonrası adeta baştan yaratarak sisteme yeni bir araç kazandırdı. Metro araçlarının bakım, onarım ve temizlik çalışmalarını gerçekleştiren "Araçlar Departmanı", hurda gözüyle bakılan aracı yeniden ayağa kaldırırken, aynı zamanda sıfırdan metro aracı monte edebilme deneyimi de kazandı. Sistemde "518 numaralı tren" olarak kayıtlı aracın yaşama döndürülmesi için gösterilen çaba, çalışanlar arasında "518'in hikayesi" olarak anılmaya başlandı.

Yolculu hizmet vermeye hazır hale getirilen aracı incelemek ve ekibin başarısını kutlamak için tüm personel İzmir Metrosu'nun atölye binasında toplandı. Emeği geçen herkesi başarısı nedeniyle tek tek tebrik eden İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, bu bilgi birikiminin İzmir Metrosu'nu daha büyük teknik hedeflere taşıyacağını belirtti.

3 yıl önce, hat dışındaki bir işletmeden taşınan konteynerin metro vagonu ile teması sonucunda, 518 numaralı tren kullanılamaz duruma gelmişti. Deneyimli ekip, işe önce hasarlı aracı inceleyerek başladı. Hasar kayıtları çıkarıldı, durum iç açıcı değildi. Bakım ve onarımdan çok daha fazlasına ihtiyaç duyulacağı,  neredeyse sıfırdan araç yapmak gerekeceği ortaya çıktı. Ancak İzmir Metro A.Ş. ekibi, çalışma için büyük bir istekle seferber oldu. İlk olarak  vagonun düzeltilme işi için aracın iç ve dış ekipmanları tamamen söküldü. Süreç, kaportanın düzeltilmesiyle devam etti. Ardından aracın iç ekipmanları, kompresör, bölümler arası sinyal kablo demetleri, klimalar, iç ve dış kaplamalar, koltuklar ve boyama işlemleri tamamlanarak araç yenilenen bogiler üzerine indirildi. Burada tüm mekanik ve elektrik bağlantıları tamamlandı; cer motoru, körük ve klima bağlantıları yapıldı. Aylar süren bu zorlu sürecin sonunda  araç, artık test aşamasına hazırdı.

Bu arada  iç ve dış yapısı  tamamen yenilenen ve İzmir Metro A.Ş.'nin ilk nesil ABB araçlarından olan 518 numaralı aracın kapı ve camlarının tasarımındaki yenilik de dikkatlerden kaçmadı. Titizlikle yürütülen,  atölyede ve  işletim dışındaki saatlerde ise uzman ekiplerce hat üzerinde yapılan statik ve dinamik testlerin sonunda araç,  yolculu sefer yapabilecek duruma geldi. Yaklaşık 12 milyon TL (2.2 milyon dolar) değerindeki tren, 1.430.800 TL. maliyet ve 2.877 adam/saatlik çalışma sonucu yepyeni bir araç olarak İzmir Metrosu filosuna kazandırıldı.

https://www.trenhaber.com/m/izmir-metro/hurda-tren-usta-ellerde-yeniden-raylara-dondu-h5744.html Mesajı Paylaş

Eray

#27
Şub 22, 2019, 01:42 ÖS Last Edit: Şub 22, 2019, 02:12 ÖS by Eray
Ulaştırma Bakanlığı Metro İçin İzmir'e 30 bin TL Ayırdı

Ulaştırma Bakanlığı, kaynaklarını Ankara ve İstanbul metrolarına akıtacak. 2019'da İstanbul metrolarına 3.2 milyar, Ankara'ya 1 milyar gönderecek. İzmir'e 30 bin lira ayrıldı.

Bütçe kaynaklarını Ankara ve İstanbul'daki metroların yapımına akıtan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın İzmir'e metrolar için kuruş bile göndermediği ortaya çıktı. Bakanlık, bugüne kadar 9 milyar lira para harcadığı İstanbul ve Ankara'daki metrolara bu yıl da 4.3 milyar lira daha kaynak gönderecek. İzmir'e ise sadece 30 bin lira ayrıldı.

SÖZCÜ'den Erdoğan SÜZER'in haberine göre, AKP, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynaklarıyla bitirip hizmete açamadığı metro inşaatlarını Ulaştırma Bakanlığı bünyesine almış, böylece belediye büyük bir mali külfetten kurtulurken, tüm yük ülke bütçesinin üzerine bindirilmişti. Ankara'nın ardından İstanbul'daki büyük metro inşaatlarının yükü de belediyeden, bütçeye kaydırıldı. Daha sonra Erzurum, Antalya, Konya ve İzmir'deki bazı küçük ulaşım projeleri de bu kapsama alındı, ancak paranın neredeyse tamamı Ankara ve İstanbul'daki metrolara akıtıldı.

ANKARA'YA 7.6 MİLYAR LİRA

2019 yılı yatırım programına göre, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynaklarıyla yapması gereken metro inşaatlarına bugüne kadar bütçeden 6 milyar 573 milyon 467 bin lira para harcandı. Toplam büyüklüğü 7 milyar 874 milyon lira olan bu metro inşaatlarına bu yıl içinde de 1 milyar 61 milyon lira daha harcanacak ve böylece toplam harcama 7 milyar 635 milyon liraya ulaşacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynaklarıyla yapması gereken metro inşaatlarına da bugüne kadar ülke bütçesinden 2 milyar 461 milyon lira harcandı.

İstanbul metrolarına bu yıl ise tam 3 milyar 259 milyon 521 bin lira daha harcanacak ve böylece toplam tutar 5 milyar 721 milyon liraya ulaşacak.

ASLAN PAYI HAVALİMANINA

İstanbul'a ayrılan 3.2 milyar liralık kaynağın 2 milyar 776 milyon lirası İstanbul Havalimanı raylı sistem bağlantıları için kullanılacak. Bu kapsamda Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro inşaatına 2 milyar 275 milyon lira, Halkalı-İstanbul Havalimanı metro inşaatına 460 milyon lira harcama yapılacak.

Geri kalan 41 milyon lira da müşavirlik hizmetlerine gidecek. Toplam 13.9 milyar liraya mal olması beklenen havalimanı raylı sistemleri için ise bugüne kadar 1 milyar 954 milyon lira harcandı.



Bakanlık yatırımı ama kaynak aktarılmadı

AKP'nin seçim dönemlerinde büyük yatırımlar vadettiği İzmir ise ülkenin İstanbul ve Ankara'dan sonra en büyük üçüncü büyük ili olmasına rağmen, metro yatırımlarına bütçeden kuruş alamadı. İzmir'in 2.3 milyar liralık Halkapınar-Otogar raylı sistem bağlantısı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yatırımları arasına alınmasına rağmen bugüne kadar projeye para gönderilmedi. Bu yılın bütçesine ise 2.3 milyar liralık proje için sadece 30 bin liralık ödenek konuldu.

https://rayhaber.com/2019/02/ulastirma-bakanligi-metro-icin-izmire-30-bin-tl-ayirdi/ Mesajı Paylaş

musti

İzmir de 2 hat çok ihmal halinde.  Buca ve  Yeşilyurt K.bağlar  Gaziemir hattı.

İzban K.bağlara hitap etmiyor .  Günün her saati Yeşilliklik caddesi tıkalı.  Havaalanı, fuar, serbest bölge yolu her daim yoğun. Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'in Raylı Sistem Hedefi 480 Kilometre

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Eurasia Rail Fuarında yapmış olduğu konuşmada, İzmir'in halen 179 km olan raylı sistemi hattını orta vadede 340 km'ye daha uzun vadede ise 480 km'ye çıkarmayı planladıklarını ifade ederek, hafif raylı sistem ağını çok daha yoğun bir biçimde kent ulaşımında kullanmak istediklerini belirti. 11 Nisan 2019 Perşembe 00:11 | Son Güncelleme: 11.04.2019 00:35

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Eurasia Rail Fuarında yapmış olduğu konuşmada,  İzmir'in halen 179 km olan raylı sistemi hattını orta vadede 340 km'ye daha uzun vadede ise 480 km'ye çıkarmayı planladıklarını ifade ederek, hafif raylı sistem ağını çok daha yoğun bir biçimde kent ulaşımında kullanmak istediklerini belirti. Türkiye'nin en büyük fuarcılık tesisi Fuar İzmir, dünyanın 3. büyük demiryolu fuarı olan Eurasia Rail-Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı'na ev sahipliği yapıyor. Fuarın açılış töreninde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Türkiye'nin demiryolu hikayesinde çığır açan Mustafa Kemal Atatürk'ün izinde kentteki raylı sistemin ağını 480 km'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Avrupa ve Asya'nın tek, dünyanınsa 3. büyük fuarı Eurasia Rail-Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in de katıldığı törenle açıldı.

İzmir bir kalp gibidir

Türkiye'nin 162 yıllık demiryolu hikayesindeki en önemli kilometre taşlarından birinin Mustafa Kemal Atatürk'ün girişimci ve vizyoner tutumu olduğunu ifade eden Başkan Soyer,  onun bu yaklaşımının "anayurdu demir ağlarla ördük" cümleleriyle marşlarımıza dahi yansıdığını dile getirdi. İzmir'in raylı sistem yatırımlarının hız kesmeden süreceğini vurgulayan Büyükşehir Belediye Başkanı Soyer şunları kaydetti:  "179 km raylı sistemi orta vadede 340 km'ye biraz daha uzun vadede 480 km'ye çıkaracağız. Hafif raylı sistem ağını çok daha yoğun bir biçimde kent ulaşımında kullanmak istiyoruz. Buca-Halkapınar Metrosu ve Çiğli Tramvayı projeleri hazırlanmış Bakanlığa sunulmuştur. Bakanımıza da buradan iletmiş olalım.  Bir yandan küreselleşen, bir yandan küçülen dünyada ulaşım ağını mümkün kılabilmek zorundayız. İzmir bir kalp gibidir. Tarih boyunca batıyla doğu arasında yürek olma vazifesini üstlenmiş. Nasıl ki bir kalp vücutta kan pompalama işlemini yaparsa, İzmir bu coğrafyada yürek olmuş, batının damarlarını doğuya, doğunun damarlarını batıya pompalamıştır. İbn-i Haldun'un da dediği gibi 'Coğrafya kaderdir." Başkan Tunç Soyer, ESBAŞ'tan Fuar İzmir'e uzanan bir tramvay hattı için de çalışma yapılması yönünde talimat verdiğini açıkladı.

Demiryolları İzmir'den başladı

Eurasia Rail Fuarı'nın açılışında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Selim Dursun ise "Yerli firmaların fuara katılımının yüzde 40'tan 60'a yükseldiğini belirterek,  Doğaya saygılı bir ulaşım modeli olan demiryolları, geleceğimiz ve çocuklarımız için de çok önemli. Bu fuar ufkumuzu açacak, cesaret verecek" diye konuştu. Demiryollarının dünyada baş döndürücü hızla ilerlediğini ifade eden TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun da "Ankara ve İstanbul'dan sonra şimdi de Ege'nin incisi İzmir'de bu fuarın yapılması bizim için önemli. Çünkü ilk demiryolları bu şehirde başlamıştır. Merkezi ve yerel yönetim birlikteliği ile 136 km raylı sisteme ulaştık. Demiryolu başta İzmir olmak üzere tüm ülkemizi geliştirecek" dedi.   

İzmir Metrosu da var

Eurasia Rail, 25 ülkeden, 200 katılımcıya ev sahipliği yapıyor. Almanya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Çin, İtalya ve Rusya gibi ülkelerden önemli katılımcıların yer aldığı Eurasia Rail'e İzmir Metrosu ve İZBAN da katılıyor. Başkan Tunç Soyer,  açılış töreninin ardından Metro ve İZBAN stantlarını ziyaret etti. Vatman üniforması giyen Başkan Soyer'e,  İZBAN'ın kentte sefer yapan ilk trenlerine ait anahtarlar da hatıra olarak hediye edildi.

https://www.trenhaber.com/izmir-metro/izmirin-rayli-sistem-hedefi-480-kilometre-h5955.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter