İzmir Metro

Başlatan Traverten, Oca 27, 2017, 10:29 ÖÖ

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Beklemede. Proje ve yurt dışı finansman hazır. Harekete geçmek için aylardır Hükümet onayı bekleniyor... Mesajı Paylaş

HAZERFEN

Bugünkü metro mağdurlarından birisi olarak, yeni yatırımlardan ziyade mevcut yatırımın hatasız işletilmesine odaklanmalarını tercih ederim. Ankara'ya uçak biletim yandığı gibi, 50TL de taksiciye bayıldım acaba yetişebilir miyim diye  >:(  Tam 40 dakika iki durak arasında arızanın giderilmesini bekledik. Ve kurtuluşumuz bir durak geriye dönüp kapıların açılması oldu... Mesajı Paylaş

Eray

Merhabalar
Aşağıda belirttiğim haberi okurkan haberde italik bir şekilde yazılı olan "İzmir Metro doğru akım kullanıyor, TCDD hattı alternatif akım kullanıyor" ifadesi dikkatimi çekti elektrikle çalışan demir yolu taşıtlarında kullanılan alternatif akım ve doğru akım arasında ki fark nedir?

http://www.izmirmetro.com.tr/Haberler/605 Mesajı Paylaş

Traverten

Fahrettin Altay-Narlıdere Metro Hattı İhale Sonucu

İzmir Hafif Raylı Sistem 4.Aşama F.Altay-Narlıdere-Kaymakamlık arası metro hattı yapım işi ihale sonucu

İzmir Büyükşehir Belediyesi Banliyö ve Raylı Sistem Yatırım Daire Başkanlığı, İzmir Hafif Raylı Sistem 4.Aşama F.Altay-Narlıdere-Kaymakamlık arası metro hattı yapım ihalesine 12 firma tekli vemiş ve ihaleyi verediği 1.027.017.852 TL teklifle Gülermak Ağır San. İnş firması kazanmıştır.

İhaleye katılan 12 firmanın ihaleye verdiği teklifler şöyle.

1-Gülermak Ağır San. İnş: 1.027.017.852 TL
2-Dere Construction-China Machinery Engineering: 1.328.542.428 TL
3-ESTA Construction-China SCEC: 1.408.880.588 TL
4-Öztas İnş. A.S-Norinco International Cooperation:1.450.900.000 TL
5-IC IÇtas İnş-Astaldi Spa:1.468.247.347 TL
6-Cengiz İnsaat: 1.539.701.323 TL
7-Kolin İnş. Tic. A. S- Salini Impregilo Spa: 1.593.460.000 TL
8-Nurol İnş. Tic. A. S-Makyol Ins. Tic. A.S: 1.598.308.944 TL
9-Yapi Merkezi İnş. : 1.603.900.000 TL
10-Özgün İnş. Tic. Ltd. Sti-CCCC Ltd. Sti: 1.704.280.217 TL
11-Limak İnş. A. S-Integra Construction-Tasyapi INS. San. A. S: 1.713.243.250 TL
12-Alsim Alarko Holding: 1.799.759.995 TL

http://www.rayhaber.com/2018/04/fahrettin-altay-narlidere-metro-hatti-ihale-sonucu/ Mesajı Paylaş

Eray

İzmir Metro hattında üst geçit raylara çöktü

Bornova'nın Ağaçlı Yol mevkisinde, İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü karşısında bulunan, İzmir Metrosu'nun Sanayi ile Bölge istasyonları arasındaki yaya üst geçidine, bugün akşam saatlerinde, altından geçen bir vinç çarptı. Çarpmanın etkisiyle, üst geçidin bir bölümü metro hattının üstüne diğer bölümü ise yola çöktü. Ölen ya da yaralanan kimsenin olmadığı belirtilen olayda, olası bir  facia ucuz atlatıldı. Kaza nedeniyle Sanayi Durağı'ndan Evka 3'e kadar olan bölümdeki metro seferleri durduruldu. İş çıkış saati olması nedeniyle metro ve otobüs duruklarında kalabalıklar oluştu.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/960402/izmir_Metro_hattinda_ust_gecit_raylara_coktu.html

http://www.haberturk.com/flas-izmir-metro-hattinda-ust-gecit-raylara-coktu-1925649 Mesajı Paylaş

HDS

Onmilyarlarca dolarlık havaalanı yapar, THY'na on milyarlara dolar harcarsın. Kapıdaki taksici hülle yapacağım diye yolcuya uçak kaçırtır, dünya aleme rezil olursun.

Emniyeti, müdürü önlem almaz, havaalanını IŞİD'e taratırsın.

Metro yaparsın, milyarlarca dolar harcarsın, bırak vinç koyup götürmeyi, tuvalet kapısında para toplatmayacağın salak gider üzerine köprü yıkar.

Bizim bu ayaktakımını terbiye edememekten büyük derdimiz yok. Oysa bir de bunların da her şeyi olsun, her bir haltta var olsunlar diye ülkenin terazisini büküyoruz.


Öyle ki, beyliklerini, aşiretlerini göçebeden yerleşipe geçirmek için o kadar kan döken Osmanlı bizi bu kafayla buracıkta boğardı.


Mesajı Paylaş

farabi

#21
Nis 18, 2018, 09:19 ÖS Last Edit: Nis 18, 2018, 09:22 ÖS by farabi
Evka 3 kapandı ise , 57. Tugay'dan çarşı iznine çıkacak askerler , köprüyü aşağı indiren operatörün kulaklarını uzun uzun çınlatacaktır.

:) Mesajı Paylaş

ÜNAL

Üniversite öğrencilerinin çok daha fazla çınlattığına emin olabilirsiniz üstadım. :) Mesajı Paylaş

Eray

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Narlıdere Metrosu yapım çalışmaları kapsamında açacağı TBM (tünel açma makinesi) şaftı ve Balçova istasyonunun inşası için, bu akşamdan itibaren, Ata Caddesi giriş kavşağında Mithatpaşa Caddesi'ni Sahil Bulvarı'na bağlayan yan yolun bir kısmı araç trafiğine kapatılacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile yüklenici firma arasında imzalanan sözleşmenin ardından, İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 4. aşaması olan Fahrettin Altay-Narlıdere Kaymakamlık arasındaki bölümün temeli atıldı, çalışmalar başladı. 7.2 kilometrelik hat TBM (tünel açma makinesi) kullanılarak 'derin tünelle' geçilecek.
Bu sayede inşaat sırasında oluşması muhtemel trafik, sosyal yaşam ve alt yapı sorunları da minimuma inecek. 1 milyar 27 milyon TL'ye mal olacak, 7 istasyondan oluşan hatta Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık durakları olacak.
Tüm çalışmaların 42 ayda tamamlanmasıyla, İzmir Metrosu Narlıdere'ye kadar ulaşım sağlayacak.



https://www.yeniasir.com.tr/izmir/2018/07/14/narlidere-metrosunda-derin-tunel-hazirligi Mesajı Paylaş

Traverten

Narlıdere Metrosu'nu Yeraltı Canavarı Kazacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin temelini attığı Narlıdere Metrosu'nda 7.2 kilometre uzunluğundaki hat, kısaca "TBM" adı verilen 2 tünel açma makinesiyle günde 20 metre kazılarak aşılacak. Montajı 40 gün süren 100 metre uzunluğundaki dev araçlar ve uygulanacak derin tünel tekniği sayesinde, şehir trafiği ve günlük yaşam, metro inşaatından minimum seviyede etkilenecek.

İzmir'in 180 km'ye ulaşan raylı sistem ağı büyümeye devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, 14 yıldır kesintisiz sürdürdüğü raylı sistem yatırımlarına yeni bir halka daha ekliyor. Haziran ayında temeli atılan ve ihale bedeli 1 milyar 27 milyon TL olan F. Altay- Narlıdere hattının yapım çalışmaları sürüyor. 7.2 kilometrelik hat, 2 adet TBM (tünel açma makinesi) kullanılarak "derin tünelle" geçilecek. TBM'ler sayesinde, tünel inşaatı sırasında oluşması muhtemel trafik, sosyal yaşam ve alt yapı sorunları da minimuma inecek. Sektörde "yeraltı canavarı" olarak da tanımlanan makinelerle, Narlıdere Tüneli'nde günde 20 metrelik kazı çalışması yapılacak. 42 ay olarak planlanan yapım sürecinin sonunda Narlıdere metro hattı, Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık olmak üzere 7 istasyondan oluşacak.

MONTAJI 40 GÜN SÜRÜYOR
İstenilmeyen yeraltı hareketlerini önleme kabiliyeti, daha sessiz, titreşimsiz ve hızlı çalışması nedeniyle Narlıdere Metrosu'nun tercihi olan TBM ( Tunel Boring Machine), diğer bir adıyla "yeraltı canavarı" 85 metre boyunda bir araç. Devasa tünellerin açılımında kullanılan TBM, bir yandan kazıp bir yandan da kazdığı taş ve toprakları taşıma bandıyla ayrıştırarak dışarı çıkarırken, aynı zamanda tünelin beton plaklarını da yerleştiriyor.

Montajının 15 kişilik bir ekiple 40 günde tamamlandığı yaklaşık 600 ton ağırlığındaki her bir TBM, tünelde günde 10 metre ilerliyor. 100 metre uzunluğunda 6.6 metre çapındaki araç, tam yüzey kazıcı olarak çalışır daima ileriye doğru hareket ediyor. Önünde bulunan disk kesiciler ile kazma işlemini yaparken, lazer sistemi ile daha önce kazması gereken doğrultudan çıkmadan işlemine devam ediyor. Bu sırada makinenin gövde bölümünde bulunan hidrolik sistem ile ring olarak bilinen sistem ile kazıyı destekliyor ve geçici bir tünel oluşturuyor. Kesme işlemi 360 derece devam ederken kesilen materyal bir hazneye dolduruyor ve taşıyıcı bant ile gövdeden dışarıya doğru taşınıyor. Daha sonra kaya vidası, püskürtme beton gibi teknikler kullanılarak tünelin stabilizasyonu sağlanıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Narlıdere Metro inşaatında kullanılacak 2 TBM'den bir tanesi sahaya getirilerek montaj hazırlığı başlatıldı. Diğer makinenin ise bir süre sonra kente getirileceği bildirildi.

http://www.rayhaber.com/2018/07/narlidere-metrosunu-yeralti-canavari-kazacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'de Metro ve Tramvay Seferleri Sıklaşıyor

İzmir'de raylı sistemlerin toplu ulaşım içindeki payı giderek artıyor. Okulların açılmasıyla devreye alınacak güz dönemi planıyla birlikte, İzmir Metrosu'nda sefer sıklığı yoğun saatlerde 3,5 dakikaya kadar inecek. Tramvay Konak'ta 6 dakika, Karşıyaka'da ise 7,5 dakika sıklıkla sefer yapacak. Büyükşehir Belediyesi, metro ve tramvayda sefer sıklıklarının artırılmasıyla, kent merkezine araçla girme talebini de azaltılmayı hedefliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, günlük yolcu sayısı 350 binlere ulaşan İzmir Metrosu'nda halen 5 dakika olan sefer sıklığını, güz dönemi sefer planında yoğun saatlerde 3,5 dakika olarak düzenleyecek. Bu işletim sıklığı, İzmir'de bir toplu ulaşım sisteminde ilk kez uygulanacak. İzmir Metrosu'nun kent içi ulaşımı daha da hızlandıran ve konforu artıran yeni sefer planlamasıyla birlikte yolculuk talebinin de artması bekleniyor.

HEDEF "ÖZEL ARAÇ" GİRİŞİNİ AZALTMAK

Karşıyaka Tramvayı'nda halen 10 dakika olan sefer sıklığı, güz dönemi sefer planı ile 7,5 dakika olarak düzenlenecek. Fahrettin Altay'dan başlayıp kent merkezini kat ederek Halkapınar'a kadar erişim sağlayan Konak Tramvayı'nda da okulların açılmasıyla birlikte yeni işletim planı çerçevesinde hizmet verilmeye başlanacak. Büyükşehir Belediyesi, bu güzergahta 7,5 dakika olan sefer sıklıkları 6 dakikaya inecek.

Yeni düzenleme sonrası daha sık geçen tramvaylarla, hızlı ve konforlu kent içi ulaşım imkanı artacak. Metro ve tramvayda sefer sıklıklarının artırılmasıyla, kent merkezine araçla girme talebinin de azaltılması hedefleniyor.

http://www.rayhaber.com/2018/08/izmirde-metro-ve-tramvay-seferleri-siklasiyor/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter