İzmir Metro

Başlatan Traverten, Oca 27, 2017, 10:29 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Traverten

İzmirde faaliyet gösteren iki raylı sistemden biri de İzmir Metro. Eski banliyö sisteminin standartlarının yükseltilmesi ile faaliyete geçen İZBANın aksine İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından, şehrin nüfus yoğunluklu merkezleri arasında yolcu taşıması amacıyla inşa edilmiştir.

İlk etapta Üçyol-Bornova arasında sefer gerçekleştiren İzmir Metro, daha sonra hizmete giren Bornova-Evka-3 ve Üçyol-Üçkuyular hatları ile bugün 15.5 km. uzunluğa ulaşmış durumda.

Üçkuyuları Narlıdereye ve Evka-3 istasyonunu da Bornova Çarşısına bağlayacak iki yeni hat da inşa halinde. Ayrıca Şirinyer (Buca) ile Dokuz Eylül Üniversitesini birbirine bağlayacak yeni bir hat projesi de var.

İzmir Metro bünyesinde 3 farklı raylı sistem hizmet veriyor. Bunlar:

- 45 adet ADTranz (ABB/Daimler Benz ortaklığı. Şu anda Kanadalı Bombardiere ait)
- 32 adet CSR (Çin)
- 19 adet CRRC Tangshan (Çinli CSR ve CNR ortaklığı)

Toplam elektrikli dizi sayısı 96 adet. Mesajı Paylaş

ÜNAL

Yeni gelen Çin malı setlerde sağ taraftaki koltukların yatay olması çok iyi olmuş. Boşluğun fazla olması nefes aldırıyor gerçekten.  Yaşlılar ve ayakta duramayacak olanların da diğer koltuklara oturacak imkanı var sonuçta.

Tabi her şey bir yana altın sarısı direk ve ahşap kaplamaları kim seçmişse nasıl ve neden seçtiğini çok merak ediyorum... :D Mesajı Paylaş

Traverten

İzmirin Metro Filosu Büyüyor

İzmirin Metro filosu büyüyor :Tramvay, banliyö ve metro yatırımlarıyla raylı sistemde "3 koldan" atağa kalkan İzmir Büyükşehir Belediyesi, 95 yeni metro vagonuyla filosunu güçlendiriyor. Yaklaşık 320 milyon liraya mal olan modern metro araçlarının 55 adedi, Başkan Aziz Kocaoğlu'nun da katılacağı törenle yarın (Cumartesi) teslim alınıyor.

Raylı sistemler alanında kent tarihinin en büyük yatırım atağını başlatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, mevcut sistemleri de yeni araçlarla güçlendiriyor. İzmir Metrosu'nun araç filosunu geliştirmek amacıyla 95 yeni metro aracı için ihaleye çıkan Büyükşehir Belediyesi; yaklaşık 320 milyon TL'ye (79 milyon 800 bin Euro) mal olan bir alım gerçekleştirdi. Çin'in CRRC Tanghsan firmasında üretilen 15 vagonlu 3 tren seti, 2016 içinde İzmir'e getirilerek sefere konuldu. Yeni trenler, şık tasarımı, konforlu iç yapısı ile kısa sürede İzmirlilerin beğenisi kazandı. Yapımı devam eden vagonlardan son olarak 40 tanesi daha İzmir'e ulaştı ve Halkapınar'daki tren hatlarına inmeye başladı. Sayısı 55'e ulaşan yeni metro araçlarının teslim alınması nedeniyle yarın (Cumartesi) İzmir Metrosu'nun Halkapınar'daki merkezinde Başkan Aziz Kocaoğlu'nun da katılacağı bir tören düzenlenecek.

Metro filosu 4 kat büyüyor

Teslim alınacak yeni araçlarla birlikte, İzmir Metrosu'ndaki vagon sayısı 142'ye ulaşacak. Önümüzdeki aylarda yapımı tamamlanacak 40 aracın daha gelmesiyle toplam vagon sayısı 182, her biri 5 vagondan oluşan tren seti sayısı ise 36'ya ulaşmış olacak. 2000 yılında 45 araçla hizmete başlayan İzmir Metro A.Ş filosu, böylece 17 yıl içinde 4 kat büyümüş olacak.

Modern teknoloji, yüksek konfor

Yeni metro trenleri, ülkemizde ilk kez uygulanan özellikleriyle de dikkat çekiyor. Yolcu giriş sayısını hesaplayan özel sistemler sayesinde, Trafik Kontrol Merkezi vagonların doluluk oranlarını görebiliyor ve yolculara gerekli yönlendirmeleri yapabiliyor. Kapılardaki ışık perdeleri, kapanmadan hemen önce devreye girip arada kalan bir cisim olup olmadığını görüyor ve gelen verilere göre kapıyı komuta ediyor. Kapı ve pencere camları içinde yer alan ışık şeritleri, yolcular tarafından içeriden veya dışarıdan kolaylıkla görülebiliyor ve yolcuyu, kapının kullanım dışı olup olmadığı konusunda uyarıyor. Böylece kapılardaki zaman kayıpları önleniyor.

11 ayrı testten geçecek

Yeni tren setleri, daha önce gelen trenler gibi yolculu işletime çıkmadan önce ayrıntılı testlerden geçecek. Trenler, statik ve dinamik kontrollerin ardından 11 ayrı teste tabi tutulacak, yolcusuz olarak 1000 kilometre test sürüşüne çıkarılacak. Tüm bu sürecin tamamlanmasının ardından İzmirlilerin hizmetine sunulacak.

Sinyalizasyon yatırımıyla seferler sıklaşacak

İzmir Metrosu, bir yandan da hızla artan yolculuk talebine yanıt vermek için mevcut işletme sıklığını indirecek yeni sinyalizasyon sistemi yatırımı yapıyor. 7 milyon Euro değerindeki yatırım bu yıl tamamlanacak. Proje ile tren işletiminin mevcut sistemde ve bundan sonra sisteme ilave olacak yeni hatlarda 90 saniyeye kadar aralıklarla yapılabilmesini mümkün kılacak.

12 yılda 22 kat büyüyen raylı sistem ağı

2000 yılında 11 km uzunluğundaki İzmir Metrosu ile kent yaşamına giren raylı sistemlere 2010 yılında İZBAN da katıldı. Her iki sistem, bugün 130 km uzunluğa ulaştı. İzmir Metro ve İZBAN'ın yeni uzatma projeleri ve tramvay yatırımları ile İzmir'de raylı sistem ağı 2020 yılına kadar 250 km'yi bulacak; böylece raylı sistemler 12 senede 22 kat büyümüş olacak.

115 vagonluk yer altı park alanı

Her geçen gün genişleyen İzmir Metrosu filosunun bakım ve depolanması için Halkapınar metro depo alanına uzanan bölgede oluşturulacak yeni tesis ise 115 vagon kapasiteli olacak. Toplam 15 bin metrekarelik alanda iki katlı olarak inşa edilecek yeraltı bakım ve depolama tesislerinde, otomatik tren yıkama sistemi de kurulacak. Yer altı vagon parkı, 92.7 milyon TL'ye mal olacak. Mevcut durumda bakım atölye sahası dahil 114 araç olan park kapasitesi, projenin tamamlanmasıyla iki misli artıp 229 araca ulaşacak.

İzmir Metrosu kapalı bakım atölye alanının kapasitesi, genişlemenin ardından 24 araçtan 37 araca çıkacak. Atölye bakım tesislerinin 10 bin metrekare olan kapalı alanı, genişleme çalışmalarıyla 12 bin 900 metrekareye çıkıyor. Ek olarak, 1200 metrekarelik çalışma ve ofis alanları oluşturuluyor. Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'in Monoray Projesi Rafa Kalktı

İzmir'in Monoray Projesi Rafa Kalktı :İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu Türkiye'de ilk olacak projenin hesaplanandan pahalı geldiği için durdurulduğunu açıkladı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 'İzmir Banliyö ESBAŞ İstasyonu-Gaziemir Yeni Fuar Alanı Monoray Hattı' projesinde şok bir gelişme yaşandı.

Bakanlığın Şubat ayında dosyasını uygun bularak ÇED onayı verdiği proje rafa kalktı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'ndan, "Monoray hesaplarımızda çok pahalı çıktı. Taşıyacağı yolcusundan İzmir'in ekonomisine Fuar'ın işlevine katkısından çok daha ekonomik olarak pahalı geldi. Durdurduk projeyi. Başka formül arayışındayız. Ancak Fuar'ı ulaşım açısından başka türlü destekleyeceğiz" açıklaması geldi.

TÜRKİYE'DE İLK OLACAKTI

Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN'ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi'ni keserek çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-çevreyolu paralelinden devam ederek Fuar İzmir'e ulaşacaktı. Banliyö ve İzmir dışından hava yolu ile yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra monoray sistemi ile Fuara ulaşabilecekti. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye'de ilk kez İzmir'de kurulmuş olacaktı.

HEDEF 2020'YDİ

Projenin inşaat çalışmaları etap etap sürdürülecekti. Bu yıl başlanacak olan çalışmaların 2020 yılında tamamlanması hedefleniyordu.

http://www.rayhaber.com/2017/04/izmirin-monoray-projesi-rafa-kalkti/
Mesajı Paylaş

Traverten

Buca Metrosu Onay Aşamasında

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca Metrosu'nun yapım ihalesine çıkabilmek için gereken onayı alabilmek amacıyla, 13,5 km'lik hattın projesini Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne yolladı.

Son olarak işletmeye alınan Karşıyaka Tramvayı ile birlikte kent içi toplu ulaşımda hizmet veren raylı sistem ağını 139 kilometreye çıkaran İzmir Büyükşehir Belediyesi, yatırımlarını hız kesmeden sürdürüyor.

Açılış için gün sayan İZBAN Selçuk hattı, bu yıl içinde yapımı tamamlanacak Konak Tramvayı ve ihale aşamasına gelen Narlıdere Metrosu'nun ardından Buca Metrosu için de önemli bir adım atıldı.

Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne 13,5 km uzunluğundaki Buca Metrosu'nun proje onayı için başvuruda bulundu.

Ulaştırma ve Kalkınma Bakanlıklarının  onay sürecinin tamamlanmasının ardından, İzmir Büyükşehir Belediyesi projenin yapım ihalesine çıkacak.

BUCA METROSU GÜZERGAHI

İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 5. aşamasını oluşturan Buca metrosunun güzergahı, Üçyol İstasyonu - Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampüsü - Çamlıkule olacak.

BUCA METROSU İSTASYONLARI

Üçyol'dan başlayacak olan ve toplamda 12 istasyonu olacak Buca metrosunun istasyonları ise sırasıyla, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonları yer alacak. Buca hattı, F.Altay-Bornova arasındaki çalışan 2. aşama hat ile Üçyol İstasyonu'nda entegre şekilde çalışacak.

BUCA METROSUNDA SON TEKNOLOJİ KULLANILACAK

Yolcular için Üçyol İstasyonu bilet holü katından bağlantılı olacak yeni hat, mevcut hatlardan bağımsız çalışacak. Bu sayede teknolojinin en son sistemleri Buca Metrosu'nda kullanılabilecek.

Bu hat üzerindeki tren setlerinin sürücüsüz olarak hizmet vermesi planlanıyor.

http://www.trenhaber.com/hafif-rayli-sistemler/buca-metrosunda-flas-gelisme-h1476.html Mesajı Paylaş

eternal77

Monoray gerçekten çok pahalı 5 km hat milyar dolardan başlar,özellikle izmir için gereksiz o paraya istimlak yapıp çok güzel yol ve hafif metro yapılır. Mesajı Paylaş

Traverten

Çin yapımı 95 metro vagonu İzmir'e ulaştı

Çin'in demiryolu ekipmanı üreticisi CRRC'nin Tangshan Şubesi'nden bugün yapılan açıklamada, 95 metro vagonunun Türkiye'nin liman kenti İzmir'e ulaştığı belirtildi.

Şirket, söz konusu trenlerin, yumuşak yön değişimi sağlayan altı eksenli menteşe bağlantılarıyla donatıldığını söyledi. Yeni metro trenleri, ülkemizde ilk kez uygulanan özellikleriyle de dikkat çekiyor. Yolcu giriş sayısını hesaplayan özel sistemler sayesinde, Trafik Kontrol Merkezi vagonların doluluk oranlarını görebiliyor ve yolculara gerekli yönlendirmeleri yapabiliyor. Kapılardaki ışık perdeleri, kapanmadan hemen önce devreye girip arada kalan bir cisim olup olmadığını görüyor ve gelen verilere göre kapıyı komuta ediyor. Kapı ve pencere camları içinde yer alan ışık şeritleri, yolcular tarafından içeriden veya dışarıdan kolaylıkla görülebiliyor ve yolcuyu, kapının kullanım dışı olup olmadığı konusunda uyarıyor. Böylece kapılardaki zaman kayıpları önleniyor.

İzmir Metrosu'nun araç filosunu geliştirmek amacıyla 95 yeni metro aracı için ihaleye çıkan İzmir Büyükşehir Belediyesi; yaklaşık 320 milyon TL'ye (79 milyon 800 bin Euro) mal olan bir alım gerçekleştirmişdi. Toplam 95 vagondan oluşan 19 metro, İzmir'in metro transit servisi için tasarlandı. 55 vagonun ilk sevkiyatı kentte hali hazırda kullanıma sokulmuş durumda.

Çin'in Hebei eyaletinde bulunan CRRC'nin Tangshan Şubesi'ne göre, üretilen her metroda maksimum bin 286 yolcu kapasitesi bulunuyor.

Çin'li CRRC Şirketi, saatte 350 kilometreye kadar çıkabilen yüksek hızlı demiryolu trenleri yapma kapasitesine sahip.

http://www.rayhaber.com/2017/05/cin-yapimi-95-metro-vagonu-izmire-ulasti/#more-183457 Mesajı Paylaş

Traverten

Halkapınar-Otogar Metrosu için ÇED onayı verildi

Halkapınar-Otogar Metrosu için ÇED onayı verildi :İzmir'de yapılması yıllardır bürokratik engellere takılan Halkapınar-Otogar Metrosu için ÇED onayı verildi. 4,5 kilometrelik hattın 30 ayda tamamlanması bekleniyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından 2014-2017 yatırım programına alınan Halkapınar-Otogar yer altı metrosu için başlatılan ÇED süreci ile ilgili önemli gelişme yaşandı. 1 ay önce ÇED süreci başlatılan çalışmalar ile ilgili süreç tamamlandı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onay geldi.

İzmir'de uzun bir dönem Büyükşehir ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı arasında tartışmalara neden olan Halkapınar-Otogar, Üçkuyular-Narlıdere ve Buca-Üçyol metro projelerinde önemli ilerleme kat edilmeye başlandı.

Halkapınar-Otogar projesi ile ilgili olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından hazırlanan proje, geçtiğimiz ay İzmir Valiliği'nden onay aldı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ÇED süreci başlatılmıştı.

5 DURAK OLACAK

Bakanlığa sunulan ilk projede metronun hızlı tren sistemine dahil edilmesi planlanırken Bakanlık tarafından yeni hazırlanan projede revizyon yapıldı ve Halkapınar'da bulunan depo ve bakım sahasındaki bölgede aktarma istasyonu inşa edilmesi kararlaştırıldı.

Şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan 4,5 kilometrelik metro hattında 5 durak bulunacak. Metro, Halkapınar İstasyonu'ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar'da sona erecek. Ayrıca Halkapınar'da yer alan mevcut depo sahasına bağlantı yapılacak. İniş çıkışlar, asansör ve yürüyen merdiven ile gerçekleştirilecek.

AÇ-KAPA YÖNTEMİ UYGULANACAK

İstanbul'da yapımı tamamlanan Üsküdar-Sancaktepe Metro hattında uygulanan aç-kapa yöntemi, Halkapınar-Otogar Metro Projesi'nde de uygulanacak. İşletme ve yapım maliyetlerini önemli ölçüde düşürecek olan ve tavan çökmeyi engelleyen aç-kapa sistemi ile çevredeki yapılara zarar verilmesinin de önüne geçilmiş olacak. Başlangıç istasyonu olan Halkapınar İstasyonu'ndaki delme çalışmaları ise aç-kapa sisteminden farklı olarak Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu ile yapılacak.

30 AYDA TAMAMLANACAK

Toplam 30 ayda tamamlanması beklenen proje 531 milyon TL'ye mal olacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından İzmir'de yapılan ilk metro olma özelliğini de taşıyacak


http://www.rayhaber.com/2017/05/halkapinar-otogar-metrosu-icin-ced-onayi-verildi/#more-184324 Mesajı Paylaş

Traverten

Kocaoğlu, Narlıdere Metrosu İçin Başbakan'dan Randevu İstedi


İzmir metrosunun mevcut 19 kilometre uzunluğundaki hattı 7.2 kilometrelik F. Altay- Narlıdere İstiham Okulu hattıyla 26 kilometreye çıkacak.

İzmir metrosunun mevcut 19 kilometre uzunluğundaki hattı 7.2 kilometrelik Fahrettin Altay-Narlıdere İstiham Okulu hattıyla 26 kilometreye çıkacak. Projesini Haziran 2016'da tamamlayan Büyükşehir, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nden onay aldı. Yüksek Planlama Kurulu'nun 2017 yılı yatırım programına almasıyla da önü açılan projeyle ilgili 841 milyon 873 bin TL nakdi kredi borçlanması için yetki alan Büyükşehir Başkanı Aziz Kocaoğlu, İslam Kalkınma Bankası'ndan kredi için sonuç aldı. İller Bankası'ndan bu kredi için üç aydır yanıt gelmeyince, Başkan Kocaoğlu Başbakan Binali Yıldırım'dan randevu istedi.

http://www.rayhaber.com/2017/08/kocaoglu-narlidere-metrosu-icin-basbakandan-randevu-istedi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Buca Metrosu'nun projesi tamamlandı… Temel 2018'de atılacak

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun kentteki muhtarlarla bir araya gelerek sorunlarını yüz yüze dinlemek amacıyla Karabağlar'dan başlattığı "Muhtarlar Buluşması" etkinliğinin ikincisi Buca'da yapıldı. Buca Belediye Başkanı Levent Piriştina ve Büyükşehir Belediyesi bürokratlarının da katıldığı toplantıda, ilçedeki 47 muhtar sorun ve taleplerini dile getirdi. Toplantının açılış bölümünde konuşan Başkan Kocaoğlu, Büyükşehir'in işi, ilçe belediyesinin işi demeden kentin tüm eksiklerini gidermeye çalıştıklarını belirterek, ilçe belediyelerin projelerine de maddi destek verdiklerini söyledi.

Buca metrosu yolda
Buca'nın en büyük sorununun ilçede yaşanan trafik sıkışıklığı olduğuna dikkat çeken Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, "Tınaztepe, Çamlıkule'den Üçyol'a kadar planladığımız Buca metrosunun projesi bitti. Şu anda Bakanlık'ta.. 2018 yılında temelini atacağız" diye konuştu. Başkan Aziz Kocaoğlu, Homeros Bulvarı'nda ise kamulaştırmaların devam ettiğini belirterek, "Askeri bölge ve mezarlığın altını tünelle geçeceğiz. İhale ve yer teslimini yaptık. Ayrıca Altındağ'da Musevi mezarlığı olarak bildiğimiz bölgeden viyadükle Otogar'a ve Çevre Yolu'na bağlanacak viyadüğün ihale ve yer teslimini de yaptık" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Buca'nın merkezinde yer alan Şirinyer Parkı'nın ilçeye yakışan bir hale getirilmesi için harekete geçtiklerini söyledi. Buca Belediyesi ile birlikte uzun süre davalarla uğraştıklarını hatırlatan Başkan Kocaoğlu, "Şimdi o problem bitti. Buca'nın buluşma noktası haline getireceğiz" diye konuştu.

Asfalt kapasiteleri artırıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2004 yılına kadar 100 hektar alandaki 9 ilçeye hizmet verdiğini hatırlatan Başkan Kocaoğlu, bugün yeni bağlanan ilçelerle birlikte 1 milyon 200 bin hektar, 30 ilçe, 600 köy ve 1294 mahallenin sorumluluk alanlarına girdiğini vurguladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, ulaşım sorunlarına yönelik İZBAN, Metro, deniz ulaşımı, yeni yol ve arterlerin açılması gibi yatırımlar yapılırken, altyapı sorunlarının çözülmesi konusunda daha acil olduğu için yeni bağlanan ilçelere ağırlık verdiklerini söyledi.
Bakırçay'da saatte 160 ton, Küçük Menderes'te ise 240 ton saat kapasiteli asfalt üretim ve parke tesisiyle, fen işleri şantiyesi kurduklarını, merkez şantiyesindeki asfalt kapasitesini ise 340 tona çıkardıklarını dile getiren Başkan Kocaoğlu, şöyle devam etti:
"Yeni bağlanan yerlerde İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin duruşunu ve hizmet anlayışını gösterdik. Son bağlanan 9 ilçede coğrafi koşullardan dolayı karla mücadele araçları aldık. Kış aylarında hava şartları ağır olduğu için bu bölgelerde başka çalışma yapılamayacağından bütün ekiplerimizi merkezde toplayarak hava koşullarının müsaade ettiği ölçüde eksikleri gidereceğiz."

http://www.rayhaber.com/2017/10/buca-metrosunun-projesi-tamamlandi-temel-2018de-atilacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir Valiliği'nden, Buca Metro Projesi İçin, ÇED Raporu Gerekli Değildir Kararı

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Üçyol-Buca arasında yapılması planlanan 13,5km'lik metro projesi için, İzmir Valiliği Çevresel Etki Değerlendirme Raporu Gerekli Değildir' kararı verdi. Karar ile metro projesinin önünde herhangi bir engel kalmadı.

Planlanan güzergâh, Buca Çamlıkule durağından başlayıp Buca Koop ve Dokuz Eylül Tınaztepe Kampüsü, Hasanağa Bahçesi, Kasaplar Meydanı, Buca Belediyesi, Şirinyer, General Asım Gündüz ve Zafertepe duraklarından sonra Üçyol Metro Durağı'na ulaşacak. 2018 yılında başlayacak inşaat çalışmalarının dört yıllık sürede tamamlanması planlanan hattın 2022 yılının ortasında açılması bekleniyor. Projenin 3 milyar 318 milyon TL'ye mal olması öngörülüyor.

http://www.rayhaber.com/2017/10/izmir-valiliginden-buca-metro-projesi-icin-ced-raporu-gerekli-degildir-karari/ Mesajı Paylaş

Traverten

EBRD'den İzmir Metrosu'na 300 milyon lira

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası, İzmir Metrosu için kredi verecek

İzmir Metrosu'nun ikinci bölümü için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'ndan (EBRD) bugünkü kurla yaklaşık 300 milyon liraya denk gelen 70 milyon euro kredi sağlandı.

Fahrettin Altay ile İzmir metro hafif raylı sistem arasındaki 3-6 km'lik mesafeye 7,2 km'lik ek inşa edilecek. Böylece metro hattına, Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Narlıdere, Siteler, Kaymakamlık durakları da eklenecek.

Projenin toplam maliyeti 280 milyon euro. TL karşılığı 1,2 milyar TL. EBRD'nin kredisiyle birlikte İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kullanacağı toplam kredi 230 milyon euro; 985 milyon TL olacak. Geriye kalan finansmanı ise belediye kendi bütçesinden sağlayacak.

"200 MİLYON EURO KREDİ DE HAZIR"

2020 yılında alınacak olan hat tamamlandığında, İzmir Metrosu, Evka-3 ile Narlıdere Kaymakamlık arasında 19 kilometreye ulaşacak.

Daha önce, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "İslam Kalkınma Bankası 110 milyon Euro vermeye hazır. İller Bankası talep ederse 90 milyon Euro daha verecek." açıklamasında bulunmuştu.

http://www.rayhaber.com/2017/10/ebrdden-izmir-metrosuna-300-milyon-lira/ Mesajı Paylaş

Traverten

Narlıdere metrosu için ihaleye çıkılıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometrelik F.Altay-Narlıdere Metro hattının yapımı için 20 Aralık'ta uluslararası ihaleye çıkıyor. İnşaat çalışmaları sırasında günlük yaşamın olumsuz etkilenmemesi için hat "derin tünelle" geçilecek.

İzmir metrosunu Evka 3'ten Fahrettin Altay'a kadar uzatan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de hattı Narlıdere'ye kadar ulaştırarak toplam metro hat uzunluğunu 26 kilometreye çıkaracak. Güzergah üzerindeki günlük yaşamı ve sosyal hayatı etkilememesi için "derin tünel"le geçilecek metro hattının ihalesi 20 Aralık 2017 tarihinde gerçekleşecek.

Uluslararası ihale
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 7.2 kilometre uzunluğunda, 7 istasyondan oluşacak F.Altay - Narlıdere hattı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşmesini imzaladı ve yapım işinin ihalesi için gerekli prosedürleri tamamlayarak uluslararası ihale ilanına çıktı. 2 aşamalı ihalenin ilk aşaması 20 Aralık 2017 tarihinde yapılacak. İlk aşamada teknik teklifler sunulacak; gerekli değerlendirme sonucu 2. aşamaya geçilerek mali teklifler alınacak. İhale aşamasının tamamlanmasının ardındany 2018 yılı başlarında hattın yapımına başlanılması hedefleniyor.

7 istasyondan oluşan F.Altay -Narlıdere hattında Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık istasyonları yer alıyor.

http://www.rayhaber.com/2017/10/narlidere-metrosu-icin-ihaleye-cikiliyor/ Mesajı Paylaş

turkdefence

ihaleyi için inşallah yerli araçları tercih ederler. yoksa yine kredi veren ülkenin malını kullanırız. Mesajı Paylaş

Eray

Merhaba linkte belirtilen haber hakkında güncel bilgisi olan var mı acaba ?
projeler hakkında bilgisi olan var mı ?

http://www.izmir.bel.tr/tr/Projeler/metro--ucyoldan-bucaya-faltaydan-narlidereye-ulasacak/1252/4 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter