DHMİ-Devlet Hava Meydanları İşletmesi

Başlatan canıtez, Oca 25, 2017, 11:33 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

canıtez

Yozgat Havalimanı 2021 de tamamlanacak


Yozgat'a havalimanı yapımı için ihalenin ardından yer gösterimi ile birlikte kısa zaman içinde temel atılarak çalışmalar başlayacak. Dört yıl içinde havalimanına kavuşacak Yozgat, bu yatırım ile çevre illere de hizmet verebilecek.

İhalenin 23 Ağustos 2017 tarihinde tamamlandığını belirten Yozgat Valisi Kemal Yurtnaç, havalimanının 2021'de hizmete gireceğini açıkladı. Vali Yurtnaç, havalimanında hızlı tren bağlantısının da olacağını söyleyerek "Havalimanı, sanayinin gelişmesi, işsizliğin ortadan kalkması için ulaşım önemli. İstanbul'daki bir sanayici buraya bir yatırım yapacak. Buraya çabucak ulaşmak istiyor, havaalanımız yapılıyor. Hızlı tren var devreye girecek, Ankara'ya 2.5 saatlik yol, 50 dakikaya düşecek'' diye konuştu.

http://www.kokpit.aero/2021-de-acilacak Mesajı Paylaş

putty

Hava alanı olmayan şehir tuvaleti olmayan ev kadar saçma bu devirde. Hava alanı olmayan şehirlerimiz mi var bu çağda ilanılmaz bir şey. Birde aferin mi diyelim yani adamlara. Mesajı Paylaş

sadalone

Ne alakası var o şehir için verimli bir ulaşım olacaksa gerçekten ihtiyaç varsa yapılır.Otomobil sayısının ve raylı sistemin arttığı ülkemizde illa her şehire havalimanı yapılmak zorunda değil.Bu paraları doğru işlere en öncelikli işlere yatırıp en yüksek verimi almak zorundayız. Mesajı Paylaş

putty

Her şehrin bir hava alanı olmak zorunda isterse senede 10 uçak insin. Büyüklüğü ayarlanabilir hepsine A380 inmesine körükler filan olmasına gerek yok tabiki ama en azında orta boy bir yolcu uçağının ineceği hava alanı olmak zorunda. Hadi bölgesel uçaklar insin bari ama olsun bir hava alanı. Ben cocukken Bursa da hava alanı vardı uçak inmese yanından geçen bile hava alanı olduğunu fark edemezdi ama hava alanıydı koca bursaya yetiyordu. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Her iki görüş de haklı...
Havaalanı sadece turistik ya da ulaşım amaçlı bir yapı değil. Örneğin doğal afetlerde hayati bir unsur. Ama inşa süreçleri uzun ve pahallı...

Bu nedenle Devlet artık her ile bir havaalanı yapmak yerine, coğrafi koşullar elverdiği sürece birkaç ili kapsayan bölgesel havaalanları yapma yoluna girmiş durumda. Örneğin Süleyman Demirel Havaalanı (Isparta-Burdur), Zafer Havaalanı (Kütahya-Afyon-Uşak), Orgi Havaalanı (ordu-Giresun) gibi... Mesajı Paylaş

putty

Ortak hava olabilir tabiki şehrin durumuna göre. Artvin e mesela nasıl hava alanı yapılsın ilk okul yapmaya düz arazisi bile yok Mesajı Paylaş

Alkyone

Artvin-Rize havalimanı ortaklaşa Giresun-Ordu örneğinde olduğu gibi deniz üstünde inşa edilecek
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2017/04/06/rize-artvin-havalimani-2020de-ucusa-hazir Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

commandos

Bölgesel havalimanı projelerini ben de destekliyorum. Lakin bu havalimanlarına kapsadığı bölge içerisinden de ulaşımı kolaylaştırmak gerekir. Örneğin yollar, hızlı trenler, (varsa) akarsu taşımacılığı ile ulaşım sağlanmalı. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

canıtez

Rize- Artvin Havalimanı'nda dolgu çalışmaları başladı


Rize'nin Pazar ilçesi Yeşilköy sahilinde 266 hektarlık alanda 88.5 milyon ton taş dolgu kullanılarak yapılacak olan proje sahasına yakın mesafedeki Hisarlı, Kanlımezra ve Kuzeyce köylerindeki taş ocaklarından ve bu taş ocaklarına ilave olarak aynı bölgede özel firmalara tahsisli iki ocaktan günlük 83 bin ton dolayında taş nakli planlanıyor.

Taş nakliye kamyonlarının Karadeniz Sahil Yolu güzergahında trafiği aksatmaması için de önlem alınırken, Pazar Tüneli üzerinden geçirilecek yeni yol havalimanı proje sahasına bağlanacak.

Öte yandan Türkiye'nin deniz dolgusuna inşa edilecek ikinci havalimanı olacak Rize-Artvin Havalimanı için en derin yeri 22 metre olmak üzere 17 metrelik bir dolgu oluşturulacak. Havalimanı, terminal binası ve diğer üst yapı tesisleriyle yılda 2 milyon yolcuya hizmet verecek. 3 bin metre uzunluğunda piste sahip olacak havalimanı tamamlandığında Türkiye'nin 56. havalimanı olacak.

Rize-Artvin Havalimanı inşaatı 1 milyar 87 milyon 434 bin liraya mal olacak ve Cengiz İnşaat-Aga Enerji İş Ortaklığı ile gerçekleştirilecek. Havalimanının 29 Ekim 2020 tarihinde tamamlanması hedefleniyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/rize-artvin-havalimaninda-dolgu-calismalari-basladi.html Mesajı Paylaş

putty

Artvin  + Rize + Ordu + Giresun da bir hava alanı yapmaya müsait düzlük bulamadılarya ne acı bir durum. Toplasan Almanya kadar toprak . Bu ülke gerçekten çok nefis bir ülke ama insnalara değil börtü böceğe kurda kuşa güzel Mesajı Paylaş

canıtez

Bursa Yenişehir'de 8 aylık rakamlar


Bursa'nın Yenişehir Havaalanı'nda ilk 8 ayda 163 bin 240 yolcuya hizmet verildiği bildirildi.

DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından açıklanan 2017 Ağustos ayı havalimanı istatistiklerine göre, Yenişehir Havalimanı'nda iç hat yolcu trafiği 144 bin 495 kişi olurken, dış hat yolcu trafiği ise 18 bin 745 olmak üzere toplam 163 bin 240 kişi oldu.

Yine 2017 Ağustos ayında Yenişehir'e iç hat iniş-kalkış yapan uçak trafiği bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 13 arttı.

Dış hatlar uçak trafiği 277 olmak üzere toplam 5295'e ulaştı. 2017 yılı Ağustos ayında havalimanında yük (kargo-posta-bagaj) trafiği ise toplam bin 744 ton olarak gerçekleşti.

2017 yılının ilk 8 ayında 163 bin 240 yolcu hizmet görürken, 5 bin 295 uçak trafiği oldu. Yük trafiği ise 163,240 ton olarak gerçekleşti.

http://www.airturkhaber.com/haber.asp?id=4656 Mesajı Paylaş

canıtez

Avrupa'nın en güçlü ARFF (Airport Rescue and Fire Fight) teşkilatına sahibiz


evlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Funda Ocak, kısa adı ARFF olan Havaalanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele Hizmetleri hakkında bilgi verdi.

Havalimanlarının olmazsa olmazlarından olan Havaalanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele Hizmetleri hakkında bilgi veren Ocak, "DHMİ, son on beş yılda, diğer faaliyet alanlarında olduğu gibi, ARFF hizmetlerinde de küresel ölçekte iddialı bir kuruluş haline geldi. Son yıllarda yaptığımız ciddi yatırımlarla, teknolojinin en son ürünü kurtarma, yangın söndürme araç gerecine sahip bir filo oluşturduk" dedi.

"Yüksek tonajlı, hızlı; su, köpük, kimyevi söndürücüleri birlikte taşıyan 8X8 araçlarla filomuzu takviye etmeyi sürdürüyoruz" diyen Ocak, şu ifadeleri kullandı:

"2002 yılında 280 adet yangınla mücadele aracımız varken, 2017'de bu sayı 447'ye yükseldi, yakında yapılacak alımlarla sayı 526'ya ulaşacak. 2002'de havalimanlarımızda 508 ARFF memuru görev yaparken sayımız 1400'e ulaştı. Artık Avrupa'nın en güçlü, yetenekli teşkilatına sahibiz. Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı(ICAO)'nın standart ve önerileri doğrultusunda ARFF personelimizi sürekli eğitimden geçiriyoruz. Gerçek koşullara göre eğitim yapılan 'uçak yangın simülatörü' ülkemizde bir ilke imza atılarak 2013 yılında hizmete verildi. ARFF personelimiz bilgisayar tabanlı animasyon ve şematiklerle kendi havalimanlarında sürekli uzaktan eğitim alıyor. Eğitim tesislerinde, akıllı sınıf ve simülatörlerde ekiplerimizle birlikte yurtiçi ve yurtdışından gelen eğitim taleplerini de karşılıyoruz. Sahip olduğumuz ekipmanlar ve profesyonel ekiplerimizle dünyanın çeşitli havalimanlarında uçak kurtarma hizmeti veriyoruz. Havalimanlarının pistlerini kapatarak,15 Temmuz'da milletimizin yazdığı destana katkı sundu ARFF personelimiz, tüm camiamızla birlikte. Tüm birimlerimizle Havayolunun halkın yolu olması için seferber olmuş büyük bir aileyiz. Bizi zirveye taşıyan arkadaşlarıma minnettarım"

15 TEMMUZ'DA DARBECİLERE ENGEL OLMUŞLARDI

Bilindiği gibi ARFF ekipleri, 15 Temmuz'da gerçekleştirilen hain kalkışma sırasında bir çok meydanda darbeci pilotların kalkış yapmasına engel olmuştu.

ARFF ekipleri darbecilere engel olabilmek için savaş uçaklarının kalkış yapacağı pistlere araçlarını çekerek hainleri engellemişti. Araçların kaldırılmasını söyleyen hain darbecilere karşı direnen ARFF ekiplerine silah çekilmiş ancak buna rağmen darbecilere geçit verilmemişti.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/avrupanin-en-guclu-arff-teskilatina-sahibiz.html Mesajı Paylaş

HDS

Son yıllarda havaalanımızda bir kez ciddi kırım oldu, onda da itfaiye panik olup aracı devirmemiş miydi?

Mesajı Paylaş

Merkator

DHMİ'den uzay atağı

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), bir adımını da uzaya atmak için önemli bir projeye imza atıyor. Hava sahasının daha iyi kontrol edilmesi için Aireon şirketi ile anlaşma yapan DHMİ, ADS-B olarak adlandırılan Otomatik  Bağımlı Gözetim sistem hizmetini uydu üzerinden alacak. Böylece Türkiye hava sahasındaki uçak hareketleri anlık ve verimli olarak takip edilebilecek.

Sistemin uydu üzerinden takip ve işletimi konusunda Aireon şirketi DHMİ'ye analiz hazırlayacak. Rapora göre ADS-B'nin uzaya taşınmasının yol haritası oluşturulacak. Şirket, 4 Ekim'de uzaya gönderilecek uydularla bu hizmetin yerde sistem kurulmadan geliştirilmesini hedefliyor.

ADS-B NEDİR?

Türkiye Hava Trafik Emniyeti Elektronik Teknik Elemanlar Derneği'nin sitesinde ADS-B sistemi şöyle anlatılıyor:

"ADS-B, herhangi bir yer/hava kullanıcısının ihtiyaç duyacağı pozisyon, iz ve yer hızı vb. bilgilerin bir yayın modu veri hattı aracılığıyla belli aralıklarla iletimini sağlayan bir gözetim uygulamasıdır." şeklinde tanımlanmaktadır.

ADS-B sisteminde uçak tarafından her yöne bir yayın söz konusu olup, ADS-B mesajının karşı taraf tarafından alınıp alınmadığına ilişkin bir garanti bulunmamaktadır. ADS-B mesajı iletiminde kullanılmakta olan 3 teknoloji bulunmaktadır:

1090 MHz Extended Squitter = Mode S transponderlar her saniyede bir Short Squitter (56 bit) olarak adlandırılan bir formatta kendi 24 bir ICAO adreslerini yayınlamaktadır. Bu 56 bit adresin yanına 56 bitlik pozisyon bilgisi elde edilmesi ile Extended Squitter elde edilmiştir. 1090 MHz ES bazen ADS-B Squitter olarak da adlandırılır. ADS-B squitterlar 0.5 sn+/- 0.1 sn. aralıklarla uçak pozisyon bilgisini ve 5 sn. aralıklarla da kimlik bilgisini iletir"

http://www.kokpit.aero/dhmi-uzay-adsb
Mesajı Paylaş

canıtez

Sinop'un yeni terminal inşaatında sona gelindi


AK Parti Sinop Milletvekili Nazım Maviş, Sinop Havalimanı'nda yapımı devam eden yeni terminal binası inşaatında sona gelindiğini bildirdi.

Maviş, yaptığı yazılı açıklamada, Sinop Havalimanı yeni terminal binasının, 2,5 milyon yolcuya hizmet verecek şekilde tasarlandığını belirtti.

Yatırım maliyeti 60 milyon lira olan terminalin tamamlanan bölümlerinin hizmete açıldığını hatırlatan Maviş, şunları kaydetti:

"Sinop gelişen ve büyüyen bir şehir ve Sinopumuza hem kara hem de hava ulaşımı anlamında yatırımlar devam ediyor. Bu bağlamda geçtiğimiz yıllarda çalışmalarına başlanan yeni terminal binamızda artık sona gelindi. Yeni terminal binamız, ferahlığı, modernliği ve güzelliğiyle Sinopumuza yakışır bir şekilde inşa edildi. Bir önceki havalimanı terminali 650 metrekareyken, bugün 12 bin 500 metrekare kapalı olan bir havalimanı terminalini Sinopumuz ile buluşturuyoruz. Sinopumuz için hayırlı olsun."

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/yeni-terminal-insaatinda-sona-gelindi.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter