DHMİ-Devlet Hava Meydanları İşletmesi

Başlatan canıtez, Oca 25, 2017, 11:33 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

matmat26

30 bin çalışandan 300-500 yabancı olsa ne olmasa ne,

Bu önemli değil.

 Açıldıktan sonra yolcuları yontup, paralarini ceplerinden nasıl alirizin hesabını cok iyi yapmalılar.

Bu harcamayi ic piyasadaki üreticiler, sanayiciler , tedarikcilere nasil yansitabiliriz, burada nasil kooperatif ekonomisi olusturabilirizin hesabı yapılmalı.

Her aktarma yolcusuna 20 $ harcatsan dehşet para... Ancak bunu hissettirmeden hanutculuk yapmadan olmalı. 4 milyar dolar.

3 havalimanı Türk üreticilere en hassas yerler verilmeli, öncelik tanınmalı.

200 mılyon yolcudan bahsediyoruz. Bu yolcu transit dahi olsa ayağı yere basacak, yer değiştirecek, isemeye gidecek.

Wc acsan 1 dolar desen 200 milyon dolar yapar.

Çok ince ayrintisina kadar bu havaalaninda Türklerin Ticari menfaatlerine öncelik taniyacak şekilde eko sistem kurulmalı.


 Bu da sadece yapan firmaya bırakılamayacak kadar önemli. Bunu yapan firmanin aldığı kararla değil, devlet, üniversite, ito, ato, tusiad vs ortak arastirma yaparak olabilir.

Burada dönen para muazzam rakamlar olacak. GSYH ya %5 katkı verecek yer burası. Yillik 40 milyar dolardan bahsediyoruz.


Çok büyük rakam. Daha buna lojistik, hava kargo vs, dahil degil.

Görünen o ki burası CHP nin lojistik şehir diye tabir ettiği seçim yarisinda kullandığı projeyi de zamanla kendi bunyesine alacak, eklemlenecek. Bu kadar geniş alanin tamami sadece yolcu taşımak icin değil, hava yolu lojistik üssü olarak da planlanıyor.


Plan büyük ama bunu içeriye katkısı sadece amelelik, is gücü,  çalışan sayısı ile degerlendirmemek gerek.

Yoksa ilelebet irgat millet olarak kalacagiz. Sermaye ekonomisine gecemicez. Mesajı Paylaş

canıtez

Samsun Havalimanı kapanıyor


Pistinde 19 cm çökme olan Samsun-Çarşamba Havalimanı, 7 Ağustos'ta uçuşlara kapatılarak bakıma alınacak.

Daha önce çeşitli nedenlerle tadilatı iki kez ertelenen Samsun-Çarşamba Havalimanı, 7 Ağustos'ta bakıma giriyor. Samsun Valiliğinden alınan bilgiye göre Çarşamba Havalimanı'nda 1 Mart 2017 tarihinde başlaması planlanan tadilat, İşitme Engelliler Olimpiyatları nedeniyle 1 Ağustos 2017 tarihine ertelenmişti. Tadilat çalışması Beşiktaş ile Atiker Konyaspor arasında oynanacak Türkiye Süper Kupa finali dolayısıyla ikinci kez ertelenerek, 7 Ağustos 2017 tarihine kadar uzatılmıştı. Son ertelemeden sonra Çarşamba Havalimanı'ndan son uçağın 7 Ağustos 2017 saat 00.03'te kalkması planlanıyor.

Samsun'da havayolu ile gelecek yolcular Ordu, Merzifon ve Sinop Havalimanlarını tercih edecek. Havayolu taşımacılığı yapan firmalar bu havalimanlarını kullanabilecek. Yolcular, havalimanı yolcu servislerinden yararlanabilecek.

Kasım 2016'da havaalanını inceleyen Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Funda Ocak, "Pist eskiyince 2012 yılından beri sürekli olarak pistin grubunu izliyoruz. Pistimizde 19 santime varan çökmeler var. Bunun kabul edilmesi mümkün değil. Bu 22 santime vardığı zaman da uluslararası standardı yitirmiş olacağız" açıklamasını yapmıştı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/samsun-havalimani-kapaniyor.html Mesajı Paylaş

canıtez

Muş Havalimanı Terminali için start verildi


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, geçmişte 300 milyon için IMF kapılarında dilenildiğini belirterek, "O günlerden sadece Muş'taki bir projeye 1,9 milyar para harcanan günleri konuşuyoruz" dedi.

Muş Havalimanı Terminali ve apronunun temel atma törenine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Muş Valisi Aziz Yıldırım, AK Parti Muş Milletvekili Mehmet Emin Şimşek, Belediye Başkanı Feyat Asya, bakanlık bürokratları, kamu kurum amirleri, partililer ve vatandaşlar katıldı. Törende konuşan Bakan Arslan, 15 yıldır ülkenin her yerinde kalkınma seferberliği olduğunu belirterek, "15 yıllık AK Parti dönemi boyunca ülkemizin her yerinde kalkınma seferberliği var. Bundan Muş da nasibini alıyor. Biz, birçok yerde birçok işi başlatıyoruz Muş'taki terminal binasında olduğu gibi. Ancak temel atma ve açılışlara yetişemiyoruz. 10 ay önce Sayın Başbakanımızla gelip temelini atmayı öngörmüştük. Ancak mesai yoğunluğu ve ülkenin çeşitli yerlerindeki temel atma törenlerinin yoğunluğu nedeniyle programımız bugüne kaldı. Burada Muş'un hak ettiği modern bir havalimanı terminalini hizmete sokacağız" dedi.

"Havayolu halkın yolu olacak"

15 yıldır 'Havayolu halkın yolu' sloganıyla hareket ettiklerini dile getiren Bakan Arslan şöyle konuştu:

"Bu sloganla yaptığımız yatırımlar sonucu 26 havalimanı sayısını 55'e yükselttik. Yılda 35 milyon iç ve dış hat yolcusuna hizmet ederken, 180 milyon yolcuya hizmet eden ülke haline geldik. Amerika'dan Uzak Doğu'ya, Avrupa'dan Afrika'ya havayolunun merkezi olacağız dedik, hakkını vereceğiz dedik, havayoluyla uçmayan kalmayacak dedik ve bu sözümüzü yerine getirerek Türkiye'yi havacılık merkezi haline getirdik. Artık orta ve büyük ölçekli havalimanlarıyla yetinmiyoruz. Artık denize havalimanı yapar hale geldik. İstanbul'a dünyanın en büyük havalimanını yaptık ve vatandaşın havayoluyla bir kıtadan bir kıtaya gitmesini sağladık. Ülkemiz ekonomisinin büyümesini sağladık. Yapılan havaalanlarından ülkemiz yararlanırken, oluşan katma değerden herkes yaralanacak. Çünkü bizim düsturumuz bu. İstanbul'a dünyanın en büyük havalimanını, mega projelerini yaparken, hedefimiz buralardan oluşturulacak katma değerle Muş'un, Muşluların ve diğer insanımızın hizmetini yapıyoruz."

"Muş'u çok önemsiyorum"

Ülkenin dört bir yanını önemsediğini ama akrabalarının yaşadığı Muş'u ayrı önemsediğini belirten Arslan, "Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olarak bugüne kadar 1 milyar 584 milyon TL yatırım yaptık. Yollarda, havalimanlarında ve diğer hizmetlerde Muş'a çok hizmet yaptık. Hemşehrilerimiz çok daha fazlasına layık. Bundan sonra da aynı hızla devam edeceğiz. Buralarda akrabalarım var. Dolayısıyla çocukluğumdan beri Muş'u ve Muşluları bilirim. Aldığımız sorumluluk gereği ülkemizin tüm illerine hizmet ederken buralarla ilgili sorumluluğumuz var" ifadelerini kullandı.

Muş-İzmir seferleri için ilk adım

Muş-İzmir uçak seferleri için havayolu şirket yetkililerinin Muş'a gelip inceleme yapacağını vurgulayan Bakan Arslan, "Yolcu sayısı artıyor, terminali büyüyor ve Muşlu İzmir'e uçmak istiyor. Biz bununla ilgili havayolu şirketleriyle konuşacağız. Gelip çalışma yapacaklar, yeteri derecede yolcu çıkarsa seferleri başlatacağız. 2 yıl önce Bursa'ya uçuş yoktu. O zaman da çalışmasını yaptık ve seferi başlattık. Bizim görevimiz terminal, havalimanı yapmak ve sonra da ticari kuruluşlar olan havayolu şirketlerini yönlendirip uçak seferi başlatmaktır. Durmak yok yola devam. Desteğiniz olduğu sürece biz size hizmet edeceğiz" şeklinde konuştu.

"Haftada 52 sefer düzenlenmektedir"

Vali Aziz Yıldırım ise, Muş'un tarihte önemli bir yeri olduğunu söyledi. Muş'un bu önemine yakışır yatırımların yapıldığını ifade eden Vali Yıldırım, "Havalimanımız 1992 yılında sivil trafiğe açılmıştır. 2003 yılında 334 iniş-kalkış yapan uçak sayısı bu rakamla 2 bin 535 uçak ve 378 bin yolcu sayısına ulaşmıştır. Haftada 52 sefer düzenlenmektedir. Bu rakamlardan da görüldüğü gibi sefer ve yolcu trafiğinin arttığının göstergesidir. 100 bin yolcu kapasiteli mevcut binamız bu trafiği kaldırmakta yetersiz kalıyordu. Yapılacak yeni binamız yolcu trafiğine hizmet verebilecek bir düzeye kavuşacaktır" diye konuştu.

Devlet Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürü Funda Ocak da, hızlanan küreselleşme itibariyle havayolu ulaşımının özel bir öneme sahip olduğunu söyledi. Ocak, "2000'li yılların başından itibaren hızlanan küreselleşme itibariyle havayolu ulaşımı özel bir öneme sahip olmuştur. Ülkemiz de bu sürecin dışında kalmamış ve yapılan yatırımlar sonucu havacılık sektörü büyük bir hız ve önem kazanmıştır. Kuruluşumuzun 2016 yıl sonu verilerine göre havayolu ulaşımını kullanan yolcu sayısı 174 milyon, havaalanlarımızı ve hava sahamızı kullanan uçak sayısının toplamı da 1 milyon 800 bini aşmış durumda. Artan talep, havacılık sektöründe de önemli bir yatırım hamlesini zorunlu kılmıştır. Bakanlığımız ve kuruluşumuzun son 15 yıllık yatırım tutarı 12 milyar TL'ye ulaşmıştır. Alternatif finans modeli olarak başlattığımız hamle sonucu 2 milyar 200 milyon dolar sektöre kazandırılmıştır. Tüm yatırımlar neticesinde dünyada 17'inci sıraya yükseldik. Yatırımlarımızı arttırarak hedefimiz ilk üç sıraya yükselmeyi hedefliyoruz" dedi.

Konuşmaların ardından Muş Havalimanı Terminali ve apronunun temeli atıldı. Bakan Arslan, programın ardından cuma namazını kılmak üzere Salih-Muhlise Çağlayan Camii'ne geçti.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/mus-havalimani-terminali-icin-start-verildi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Bakan Arslan'dan Atatürk Havalimanı açıklaması


Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, 3. havalimanının hizmete girmesinin ardından Atatürk Havalimanı'nın İstanbul'a nefes aldıracak bir alan olarak düzenleneceğini belirterek, "Herhangi bir şekilde imara açılıp alışveriş merkezi ve konut yapılması söz konusu değil" dedi. Bakan Arslan, Atatürk Havalimanı terminallerinin fuar alanı olarak hizmet vermeye devam edeceğini açıkladı.

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan CNN Türk'te Hakan Çelik'in sunduğu Hafta Sonu programına konuştu.

Arslan; 'İki havalimanının aynı anda kullanma imkanı yok. İkisi de aynı hava koridorunu kullanıyor. Buranın kesinlikle yapılaşmaya açılmaması, İstanbul'a nefes aldıracak bir alan olarak düzenlenmesi ve küçük uçakların iniş yapabileceği bir alan olarak kullanılmasını planlıyoruz. Çok sayıda terminal var burada bunların da fuar alanı olarak hizmet etmesini istiyoruz, Herhangi bir şekilde imara açılıp alışveriş merkezi ve konut yapılması söz konusu değil.

Sayın Cumhurbaşkanımızın da Sayın Başbakanımızın da talimatları bu yönde.

SABİHA GÖKÇEN'E İKİNCİ PİST

Sabiha Gökçen havalimanı'na yapılacak ikinci pist ile ilgili de konuşan Bakan Arslan; 'İkinci pist inşaatı devam ediyor. Hedefimiz 2019'da ikinci pisti bitirerek kapasiteyi artırmak' dedi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/bakan-arslandan-ataturk-havalimani-aciklamasi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Kontrolörler ile pilotlar bir araya geliyor


Hava trafik kontrolörleri ile pilotlar bir araya geliyor.

Atatürk Havalimanı'nda gerçekleştirilecek buluşmayla ilgili TATCA'dan şu açıklama yapıldı:

Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği olarak, mesleğimize ilişkin yürüttüğümüz eğitim ve araştırma faaliyetleri çerçevesinde; sektördeki paydaşlarımızdan gelen talepleri de göz önüne alarak; "frekansı" paylaşan ve hava trafik yönetim ağının son kullanıcıları konumundaki hava trafik kontrolörü meslektaşlarımız ile pilot dostlarımızı buluşturuyoruz.

Kokpit ve hava trafik üniteleri arasında kurulan empatiyi ve işbirliğini arttırabilecek; emniyet, düzen ve hız prensipleri ışığında daha verimli ve etkin bir hava trafik yönetimi için incelenmesini gerekli gördüğünüz; örnek olay, konu başlığı ve sunum önerileriniz için derneğimizle irtibata geçmenizi rica ediyoruz.

14 Ağustos 2017 Pazartesi günü saat 10:00'da Atatürk Havalimanı TAV Dış Hatlar Terminali - Ali Sürmen Toplantı Salonu'nda gerçekleştirilecek toplantıya katılacakların aşağıdaki formu doldurması önemle rica olunur.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/kontrolorler-ile-pilotlar-bir-araya-geliyor.html Mesajı Paylaş

canıtez

Bursa-Sabiha Gökçen Havalimanı seferleri başladı


Bursa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Şirketi (BURULAŞ), Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali ile Sabiha Gökçen Havalimanı arası otobüs seferlerini başlattı.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yaşanan olaylardan sonra İstanbul Valiliği ve Ulaştırma Bakanlığı'nca özel firmaların izinleri iptal edilerek, Bursa ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki taşıma yetkisi sadece BURULAŞ'a verildi. BURULAŞ'tan yapılan açıklamaya göre; Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki otobüs seferleri, bugün saat 07:00'dan itibaren seferler, BURULAŞ'a ait otobüslerle başladı.

Açıklamada, Havalimanları Yer Hizmetleri Yönetmeliği (SHY-22) kapsamında yapılan değişiklik ile şehir terminali ve/veya terminalleri ile havalimanı arasında ve/veya havalimanlarından çevre illere ve ilçelere yapılacak olan düzenli yolcu taşıma işletmeciliğinin, karayolu taşımacılığı ve ilgili tüm mevzuata uyulması koşulu ile taleplere göre yönetmelik esasları çerçevesinde havalimanı işletmecisine verildiği bildirildi. Bu karar doğrultusunda BURULAŞ ile HEAŞ arasında protokol imzalandığı belirtilen açıklamada, protokol gereğince, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan uçuşu olan Bursalıların her gün karşılıklı 10 seferle Bursa Terminali ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasında taşınacağı ifade edildi.

Karayolu ile taşımacılık yapan bazı firmaların Sabiha Gökçen Havalimanı'nda sebep olduğu sıkıntılar yüzünden seferlerin acilen başlatılması kararı alındı.

Yolcular, Bursa'da Bursa Terminali içinde yer alan bilet satış noktasından ve Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da hem bilet satış gişesinden, hem de otobüs içinden 25 TL olarak belirlenen tek yön ulaşım bedeliyle biletlerini alabilecekler. Otobüsler, Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali, D5 Otoyolu, E.80 Otoyolu, Havalimanı yolu güzergahından Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşacak olup haftanın her günü devam edecek olan seferler, her iki yönden karşılıklı olarak saat 01.00, 03.00, 05.00, 07.00, 09.00, 12.00, 15.00, 18.00, 20.00 ve 22.00 kalkışlı olarak planlandı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/bursasabiha-gokcen-havalimani-seferleri-basladi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Yeni Tokat Havalimanı İhalesi Sonbaharda


AK Parti Tokat Milletvekili Zeyid Aslan, Tokat Havalimanı için tüm hazırlıkların tamamlanarak ekim ayı sonu ile aralık ayı başında ihaleye çıkılmasının beklendiğini bildirdi.

Aslan, gazetecilere yaptığı açıklamada, yeni Tokat Havalimanı ile ilgili çalışmaların sürdüğünü söyledi.

Yeni Tokat Havalimanın 2017 yatırım programına alındığını belirten Aslan, şunları kaydetti:

"Şu anda alt yapı ihalesi ile ilgili çalışmalar devam ediyor. Tokat'a gelirken aldığım son bilgi, havalimanına Tokat-Turhal yolundan yapılacak olan bağlantı yolunun BOTAŞ'a ait borulara 45 derece açı ile bulunmaması nedeni ile ÇED raporunda bir olumsuzluk yaşanmış. Yeni projesi hazırlandı. DHİM'den aldığım bilgiye göre bu ay sonu itibarıyla bu işlemler tamamlanmış olacak. Eylül ayında ihale tarihi alacağız. İhale için 90 günlük süre gerekiyor. Tahmini bir süre söyleyecek olursak ekim sonu aralık ayı başında ihale tarihi verilmiş olur."

Aslan, mevcut havaalanında uçuşların yaz döneminde durmasının sıkıntısını yaşadıklarını, bunu aşmak için de çalıştıklarını ifade etti.

Mevcut havaalanında seferlerin 4 ay sürdüğünü sorasında durdurulduğunu hatırlatan Aslan, şu bilgileri verdi:

"AnadoluJet ve BoraJet ile görüşmeler devam ediyor ama bir noktaya varamadılar. Şu anki havalimanına küçük uçaklar inebiliyor. AnadoluJet veya THY'nin elinde buraya inebilecek uçak yok. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız ve THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Bey'le de görüştük. Bir an önce AnadoluJet üzerinden uçak kiralamak veya farklı bir yöntemle bu işi çözüp seferleri yeni havalimanı yapılana kadar devam ettirilmesi noktasında görüşmeler devam ediyor. BoraJet ile bir anlaşma yapmak istiyorlar, bizler de takip ediyoruz. Yaz ayında insanların seyahat ettiği bir dönemde, uçak seferlerinin olmaması bizler için çok büyük bir dezavantaj oluşturdu."

http://www.bagimsizhavacilar.com/yeni-tokat-havalimani-ihalesi-sonbaharda/ Mesajı Paylaş

canıtez

DHMİ kadrosuna 21 kontrolör daha katıldı


Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) 120. Dönem Temel Hava Trafik Kursu öğrencileri sertifikalarını aldı.

İstanbul Atatürk Havalimanı Başmüdürlüğü'nde eğitim gören hava trafik kontrolörü adayları bugün düzenlenen törenle sertikalarını aldı.

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak mezuniyet törenine ilişkin yaptığı açıklama şöyle konuştu; "Türk hava sahasını dünyanın en emniyetli hava sahalarından biri haline getiren hava trafik kontrolörü ordumuza 21 kişi daha katıldı. AHL Başmüdürlüğü'nde temel hava trafik kursu eğitimi alan öğrencilerimiz sertifikalarını aldı. Havacılığımıza şerefle hizmet edecek olan kıymetli arkadaşlarımı yürekten kutluyor, üstün başarılar diliyorum. Eğitim kadrosuna da teşekkür ediyorum".

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/dhmi-kadrosuna-21-kontrolor-daha-katildi.html Mesajı Paylaş

canıtez

DHMİ'den AR-GE'ye 32 Milyon TL


Ocak, Hava Seyrüsefer Hizmet Sağlayıcısı (ANSP) 2016 yılı raporunun önemli noktalarını twitter üzerinden açıkladı.

Açıklanan bu rapora göre DHMİ'nin bu yıl itibariyle inovasyon ve araştırmaya büyük önem verdiği belirtilerek, "DHMİ'nin Ar-ge projelerine ayırdığı kaynak 32 milyon lirayı aşmış durumda" denildi. Yayınlanan raporda halen inşaatı devam eden İstanbul Yeni Havalimanı'nın açılışından, tamamının bitimine kadar geçireceği evreler açıklandı.

DHMİ,"Tek Avrupa Seması (SES)" mevzuatı kapsamında İngilizce yayınladığı "2016 yılı ANSP yıllık raporunda ayrıca Atatürk Havalimanı'nın "Avrupa'daki hizmet kalitesini en çok artıran havalimanı" olarak ödüllendirildiğini ve TAV tarafından işletilen Üsküp Havalimanı'nın da kendi kategorisinde Avrupa'daki en iyi havaalanı olarak ödül kazandığı bildirildi.

YENİ HAVALİMANI

Adı henüz konulmayan ancak önümüzdeki yıl sonuna doğru ilk fazı bitirilip açılışının yapılması planlanan İstanbul Yeni Havalimanı için raporda Yeni Havalimanı'nın ihalesinin 3 Ocak 2013 tarihinde gerçekleştiği, 19. 11. 2013 tarihinde de yapımcı şirketlerle sözleşme imzalandığı belirtilerek, şöyle denildi:

"Istanbul New Airport projesinin ayak izi İstanbul Avrupa yarımadasında Yeniköy ile Akpınar ilçeleri arasında 76.500.000 metrekarelik bir alanı kaplamaktadır. İstanbul Yeni Havalimanı Projesinin Birinci Aşama zemin iş faaliyetleri için ayrılmış alanın resmi teslimatı 01.05.2015 tarihinde yapıldı. İnşaat aşamalarının kapsamları aşağıdaki gibidir.

İLK FAZ »90 milyon kişi / yıl kapasiteli terminal binası» 3 Kuzey-Güney RWY(Pistleri), Paralel TWY (Taksi yolu) ve Park yeri / Önlük »Çok Katlı Otopark Tesisi» Teknik Bina ve Uçuş Kulesi( ATC TWR) , VIP Terminali» Kargo Tesisleri »Devlet Konukevi» Kurtarma ve İtfaiye İstasyonları »Genel Havacılık Terminali» Giriş Kapısı Sentry Kabinleri »Apron Bariyerler Blokları» Garaj Tesisi »Isıtma Tesisleri

İKİNCİ FAZLAR »1 East-West RWY(Pisti), Paralel TWY'lar (Taksi yolları)» Havalimanı işletmeciliği için tüm süper / altyapı inşaatlarının kurulması »Diğer destek tesislerinin kurulması ve genişletilmesi» Tüm elektronik, elektrik, mekanik ve güvenlik sistemlerinin edinimi ve kurulumu

ÜÇÜNCÜ FAZLAR »1 Kuzey-Güney RWY(Pisti), Paralel TWY'ler(Taksi yolları)» Park Alanı / Önlük (süper / altyapı tesisleri, aydınlatma sistemleri dahil)

Terminal binası (pax yatılı köprü köprüleri dahil) »Havalimanı işletmeleri için tüm süper / altyapı tesislerinin kurulması» Diğer destek tesislerinin kurulması ve genişletilmesi »Tüm elektronik, elektrik, mekanik ve güvenlik sistemlerinin satın alınması ve kurulması»  Aşama tamamlandı; Havalimanı kapasitesi 120 milyon pax / yıl kapasiteye ulaşacaktır.(Yılda 120 milyon yolcu)"

SON AŞAMA 6 PİST VE 150 MİLYON YOLCU KAPASİTESİ

Yayınlanan yıllık rapora göre Yeni Havalimanı inşaatının 4. Fazının bitiminde dünyanın sayılı havalimanlarından birisi olacağı ve toplamda 6 pist ve yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine ulaşacağı belirtilerek, şöyle denildi:

"DÖRDÜNCÜ BÖLÜM »1 Kuzey-Güney RWY(Pisti), Paralel TWY'le (Taksi yolları)r» Park Alanı / Önlük (süper / altyapı tesisleri, aydınlatma sistemleri dahil) »Uydu Terminal Binası (pax yatılı kapılar köprüleri dahil)» Tüm süper / altyapı inşaatlarının inşası için Havaalanı işletmeciliği »Diğer destek tesislerinin kurulması ve genişletilmesi» Tüm elektronik, elektrik, mekanik ve güvenlik sistemlerinin edinimi ve kurulması Tüm aşamalar tamamlandığında; »1,9 milyon metrekare Terminal Binası kapasitesi 150 milyon kişi / yıl kapasitesine ulaşacak» 6 RWY »Paralel TWY» 6,5 milyon metrekare Park Alanı / Önlük »VIP, Kargo ve Genel Havacılık Klemensleri» Devlet Guesthouse »Açık / Çok Katlı Araç Park Yeri» Teknik Bina ve ATC TWR »İtfaiye, garaj tesisleri, elektrik santralleri, sıhhi tesisat ve çöp toplama tesisleri gibi destekleme birimleri» Hastane, otel, dua evleri, müze, konferans ve sergi salonları, sosyal Etkinlik tesisleri."

ATATÜRK HAVALİMANI VE TAV

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak'ın Tek Avrupa Seması (SES) mevzuatı kapsamında hazırlanan 2016 yılı ANSP yıllık raporunda Avrupa'da Hizmet Kalitesi Açısından Atatürk Havalimanı başlığı altında da şöyle denildi:

"İstanbul Atatürk Havalimanı, yıl boyunca yolcularla kapsamlı bir şekilde yapılan ASQ araştırmasına dayanarak "Avrupa'daki hizmet kalitesini en çok artıran havalimanı" ile ödüllendirildi. Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) - Tüm Havalimanı İşletmelerinin Çerçeve Organizasyonu tarafından yürütülen Havalimanı Servis Kalitesi (ASQ) Programına göre - İstanbul Havalimanı "havalimanı hizmet kalitesini en çok artıran" ödül almıştır. Ayrıca, TAV tarafından işletilen Üsküp Havalimanı da, kendi kategorisinde Avrupa'daki en iyi havalimanı olarak ödüllendirildi."

http://www.kokpit.aero/funda-ocak-twitter-dan-acikladi Mesajı Paylaş

canıtez

DHMİ Fortune 500 Türkiye listesinde 45'inci oldu


Fortune Dergisi'nin her yıl açıkladığı Türkiye'nin en büyük 500 şirketi listesinde Devlet Hava Meydanları İşletmesi 45'inci sırada yer aldı.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), derginin 2009 yılından bu yana açıklanan Fortune 500 Türkiye listesine ilk olarak 2011 yılında girmişti.

Atatürk Havalimanı'ndaki terör saldırısı ve darbe girişiminin sektörü derinden etkilediği 2016 verilerine göre tüm havacılık şirketleri listede gerilemişti. DHMİ de net satışını önceki yıla göre 204 milyon TL artırmasına rağmen Fortune 500 listesinde önceki yıla göre 3 basamak geriledi.

DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak: "Fortune 500'de yer almak tüm dünyada şirketler için prestij kaynağı olarak görülüyor. Bu başarıda payı bulunan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum" dedi.

DHMİ'nin 2011'den bu yana listedeki yeri ve net satışı;

Yıl   Sıra   Net Satış (TL)
2011    56   1,760,643,532
2012    59   1,774,202,066
2013    53   2,120,429,767
2014    44   2,752,483,280
2015    42   3,240,900,950
2016    45   3,444,345,734 Mesajı Paylaş

canıtez

Türk uçakları, Avrupa'ya uçuşlar sırasında yapılan denetlemelerden iyi not aldı


Avrupa'ya yaptıkları uçuşlarda gittikleri ülkelerin sivil havacılık otoriteleri tarafından denetlenen Türk havayolu işletmeleri önemli bir başarıya daha imza attı. Türkiye, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı tarafından yürütülen hava aracı emniyet denetlemeleri kapsamında bulgu ortalaması en düşük 4'üncü ülke oldu.

Uçaklardaki belgelerden bakım prosedürlerine, oksijen maskelerinden güvenlik tedbirlerine varana kadar birçok farklı alanda yapılan kontrolleri kapsayan denetimlerde Türk tescilli uçaklar iyi not aldı.

http://www.airkule.com/haber/DENETLEMELERDEN-IYI-NOT-GELDI/28045 Mesajı Paylaş

canıtez

HAVALİMANI GÜVENLİĞİNE 95 MİLYAR TL'LİK YATIRIM


Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Funda Ocak, son 3 yılda güvenlik teknolojilerine yapılan yatırımın 95 milyar lirayı geçtiğini söyledi. Sosyal medya hesabı üzerinden kurumun güvenlik yatırımlarına ilişkin bilgileri paylaşan Ocak, Türkiye genelindeki havalimanlarında, DHMİ'nin sorumluluk alanlarında tecrübeli 9 bin 565 güvenlikçinin görev yaptığını söyledi. Ocak, Türkiye'de ilk kez Atatürk Havalimanı'nda kullanılmaya başlanan son teknoloji ürünü 'Vücut Tarayıcıları'nın diğer havalimanlarında da montaj ve kurulum işlemlerinin devam ettiğini vurguladı.

İLERİ TEKNOLOJİYE DEVAM

Kabin bagajları için son teknoloji tomografi ve x-ray tabanlı 'Patlayıcı Tespit Sistemleri'nin de temin edildiğini aktaran Ocak, "2014- 2017 yılları arasında Güvenlik Teknoloji Toplam Yatırım tutarı 95 milyar 421 milyon 383 bin 3 TL'yi buldu. 2012- 2016 yılları arasında Özel Güvenlik Hizmet Alım maliyetimiz ise 392 milyon 629 bin 121 TL. İleri teknolojiyi takibe devam edeceğiz" dedi.

https://www.airlinehaber.com/havalimani-guvenligine-95-milyar-tllik-yatirim/ Mesajı Paylaş

canıtez

Yeşil Havaalanlarının Sayısı Artıyor


Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından Türkiye'de 'Havaalanı Gürültü Ölçüm, İzleme, Kontrol Sistemleri'nin sayısı her geçen gün artırılıyor. Şuan 28 olan havalimanı gürültü haritaları sayısının önümüzdeki yıl 40'a yükselmesi bekleniyor.

Konu hakkında açıklamada bulunan DHMİ Genel Müdürü Funda Ocak, "Yeşil Havalimanı" belgesi almaya hak kazanan meydanlar hakkında da bilgi verdi.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Ocak, şu ifadeleri kullandı:

"TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi"ni  uygulayarak tüm alanlarda olduğu gibi çevresel faaliyetlerde de kaliteyi ön planda tutuyoruz. Havalimanlarımızda çevre konusunda eğitimli, deneyimli  personelimiz tarafından her yıl iç incelemeler yapılıyor. Ayrıca, TSE tarafından çevre konusunda  kalite standartlarımız her sene kontrol ediliyor, belirlenen eksiklikler süratle gideriliyor. Uluslararası arenada örnek bir çalışma olarak kabul gören 'Yeşil Havaalanı Projesi'ni SGHM ile birlikte başarılı bir şekilde yürütüyoruz. Proje kapsamında 42 havalimanımız  gerekli koşulları yerine getirerek 'Yeşil Kuruluş Sertifikası' almış bulunuyor. Yeşil kuruluş sertifikalı  havalimanımızın yanı sıra Adana, Tokat, Uşak Havalimanlarımız da "Yeşil Havalimanı" Belgesini hak etmiş durumda. Tüm havalimanlarımızda 'Yeşil Havaalanı' Proje koordinesini yapmak amacıyla Çevre Sorumlusu personel görevlendirildi.

GÜRÜLTÜ HARİTASI TAMAMLANAN HAVALİMANI SAYISI 40'A YÜKSELECEK

Projenin etkin bir şekilde yürütülmesi için SHGM tarafından havalimanlarımız her yıl sıkı bir denetimden geçiriliyor. Tüm havalimanlarımızda çevre konusunda ulusal mevzuata uygunluğu sağlamak amacıyla çevre danışmanlık hizmeti alınıyor. Ayrıca, Çevre ve Şehircilik Bakanlığından onaylı firmalarca çevresel denetimler yapılıp, sonuç raporları Genel Müdürlüğümüze sunuluyor.  Çevre duyarlılığı kapsamında TÜBİTAK-MAM ile ortaklaşa yapılan çalışmalar sonucunda  28 havalimanımızda gürültü haritaları hazırlandı. 2018 yılı itibariyle gürültü haritası tamamlanan havalimanı sayısının 40 a yükseltilmesi hedefleniyor. Atatürk,  Esenboğa, Antalya ve Adnan Menderes'te "Havaalanı Gürültü Ölçüm, İzleme, Kontrol Sistemleri" ile sürekli gürültü takibi yapılıyor. Genel Müdürlüğümüzde TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve Yeşil Havalimanı Projesi'nin takibi için dört çevre mühendisi görevlendirildi.  Çevre dostu bir kuruluş olmanın tüm gereklerini bugüne kadar özenle yerine getirdik, bundan böyle de bu duyarlılığımız devam edecek."

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ocak-uluslararasi-arenada-ornek-oluyoruz.html Mesajı Paylaş

canıtez

DEVAM EDEN PROJELER HAKKINDA BİLGİ VERDİ


Ocak twitter hesabından projelerin son durumu hakkında şu bilgileri verdi: "Bu yaz, şantiyelerdeki yoğun çalışmalar semeresini verdi, devam eden işlerde büyük mesafe alındı. Bu çalışmaları özetlememi ister misiniz?

Özkaynaklarımız ve KÖİ yöntemiyle yürütülen projelerin inşaatı, teknik ekiplerimizin takip ve denetiminde hızlı bir şekilde ilerliyor. Asrın projesi İstanbul Havalimanı inşaatında çok büyük mesafe alındı. Dünyanın en büyük şantiyesinde teknik ekip ve emekçiler tarih yazıyor. Çukurova Havalimanı Alt Yapı Tesislerinin yapımı için DHMİ'nin denetiminde yüklenici firma tarafından hummalı bir çalışma yürütülüyor. Balıkesir Merkez Havalimanı Terminali ve tamamlayıcı tesislerinin yapımı projesi, hızla devam eden önemli işlerimiz arasında yer alıyor. 2016'da ihale edilen ve 2018'de bitirilmesi planan bu önemli projenin sözleşme Bedeli: 42.247.000,00 TL. İşin Gerçekleşme Durumu : %30,50.

2018'de bitirilmesi planlanan Kahramanmaraş Terminal Binası ve tamamlayıcı tesisler inşaatı hızlı bir şekilde ilerliyor. UDH Bakanımız Sayın Ahmet Arslan tarafından temeli atılan Muş Havalimanı terminali ve apron inşaatı da hızlı bir şekilde devam ediyor. Ayrıca tüm havalimanlarımızda ihtiyaç duyulan bakım, onarım ve pist yenileme çalışmaları da süratli ve titiz bir şekilde yürütülüyor. Bakanlığımızın tüm birimleri, örnek bir işbirliği içinde ve seferberlik ruhuyla çalışarak havacılığımızı zirveye taşımayı sürdürüyor. Biz de yönetim olarak yaptığımız yerinde inceleme ve denetimlerle bu olağanüstü çabalara katkıda bulunup, işleri hızlandırmaya çalışıyoruz. Bu denetimlerimizde hem yüklenici firma çalışanlarında, hem de kuruluşumuz personelinde tanık olduğumuz üstün performanstan gurur duyduk.
Tüm şantiyelerimizde gece gündüz ter akıtarak projelerimize hayat veren emekçilerimizle teknik ekibimize çok teşekkürler."

http://www.airkule.com/haber/DEVAM-EDEN-PROJELER-HAKKINDA-BILGI-VERDI/28149
Mesajı Paylaş

canıtez

ACI Europe Raporunu Açıkladı, Antalya Temmuz'da Yüzde 64,2 İle Lider


Uluslararası Havalimanları Konseyi'nin Avrupa (ACI EUROPE) bölümü Temmuz ayı hava trafik raporunu yayınladı.

ACI EUROPE tarafından yayınlanan raporda Antalya Havalimanı kendi kategorisinde yüzde 64,2'lik trafik artışıyla lider olurken ülkemizden dört havalimanı kendi kategorilerinde en az ilk üç de yer aldı.

Grup 1'de yer alan ve yıllık 25 milyon yolcu kapasitesine sahip havalimanları arasında yer alan İstanbul Atatürk Havalimanı yüzde 17,6'lık artışla kategorisinde ikinci sırada yer alırken İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı ise yüzde 12,7 artış ile üçüncü sırada yer aldı. İstanbul'da yer alan Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarını geçen tek havalimanı ise bir önceki yıla göre yolcu sayısında yüzde 22,9 artış gösteren Moskova'daki Şeremetyevo Havalimanı oldu.

Grup 2'de yer alan ve yıllık 10-25 milyon yolcuya hizmet veren havalimanları arasında yer alan havalimanları arasında Antalya Havalimanı bir önceki yıla göre yüzde 64,2'lik artış ile kategoride birinci sırada yer alırken Ankara Esenboğa Havalimanı ise yüzde  42,2'lik artış ile aynı kategoride ikinci sırada yer aldı.

Rapora göre Temmuz ayında Avrupa havalimanlarında trafik yüzde 9,6 arttı. Avrupa Birliği üyesi ülkelerde yolcu trafiği yüzde 7,6 artarken aralarında Türkiye'ninde bulunduğu Avrupa Birliği üyesi olmayan Avrupa bölgesi ülkelerinde ise yolcu trafiği yüzde 17,5 oranında arttı. Temmuz ayı raporuna göre Avrupa ülkelerinde hava kargo miktarı yüzde 10,5 artarken aynı dönemde gerçekleşen hava trafiği ise yüzde 5,2 artış gösterdi.

http://www.bagimsizhavacilar.com/aci-europe-raporunu-acikladi-antalya-temmuzda-yuzde-642-ile-lider/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter