DHMİ-Devlet Hava Meydanları İşletmesi

Başlatan canıtez, Oca 25, 2017, 11:33 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

canıtez

DHMİ ilk yerli uçak merdivenini üretti

DHMİ Ekipman Üretim Müdürlüğünce ilk yerli "Uçak Merdiveni"  İmal edildi.

DHMİ Yer hizmetleri tarafından yürütülen, havalimanlarında kullanılmak üzere DHMİ teknik ekiplerince tasarlanan merdivenin seri üretimine başlandı. Ayrıca mevcut ve yeni açılan havalimanlarına viraj, düz ve döner bagaj konveyörleri imalatları da devam ediyor.

MOBİL KULE ÜRETİMİNE DEVAM

DHMİ Ekipman Üretim Müdürlüğü, daha önce de Van Havalimanında Seyrüsefer hizmetlerini başarıyla yerine getiren  "Çekerli Mobil Hava Trafik Kontrol Kulesi" üretimini gerçekleştirmişti.

Doğal afet durumlarında veya geçici olarak Hava Trafik Kontrol Kulesine ihtiyaç duyulan hava limanlarımız için ülkemizin tüm bölgelerine kısa sürede ulaşarak her türlü seyrüsefer hizmetini verebilecek donanıma sahip "Araç üstü mobil hava trafik kontrol kulesi"nin üretimi devam ediyor.  Araç üzerinde hidrolik çapraz makaslarla yükselebilme özelliğine sahip ve ihtiyaç duyulduğunda her an hizmete hazır durumda olan Mobil Kule, yurt dışından temin fiyatının % 10'una tekabül eden bir bedel harcanarak kuruluşumuza kazandırılıyor.

http://www.airporthaber.com/dhmi-haberleri/dhmi-ilk-yerli-ucak-merdivenini-uretti.html Mesajı Paylaş

HDS

Bizim yerli uçak merdivenine Türk şöföre karşı da önlemler eklemek gerek. Bir kez uçağa temas etti mi bir daha hareket edemeyecek falan bir şeyler.

Sabiha'da Pegasus uçağına yanaşan bir merdiven, uçak kapısı açıldıktan sonra, nedense hareket etmiş, o sırada platforma geçmekte olan hostes kızcağızın betona düşmesi ve kalçasını kırmasına sebep olmuştu.

Aynı şekilde apron otobüslerine karşı da dolmuş şöförü kılıklı Türk şöförüne karşı bazı önlemler düşünülebilir. Mesajı Paylaş

ocay

DHMI VOR, ILS, NDB gibi cihazlar için ve havalimanı pist ışıklandırma sistemlerini savunma şirketlerinden alabilir. Onur Mühendislik bu iş için uygun mesela; GATE vardı iyi kötü ARGE yapabilen battı maalesef Mesajı Paylaş

commandos

DHMİ, atıl kalma sürecinden çıkıp birşeyler yapma ve ispat etme sürecine girmek istiyor. Özellikle yeni Genel Müdür ile bambaşka bir vizyona sahip olmak istiyorlar. Bunun en büyük sebebi de "topladığı kiralarla çizgili pijamalarını giyip yattığı yerden geçinen devremülk zengini" imajından kurtulmak istemeleridir. Çabalar bunun için. Sivil Havacılık zira DHMİ'nin yap(a)madığı diğer tüm işleri de üzerine almaya başladı. Umarım daha vizyoner hedeflere yönelirler. Özellikle Genel Müdürlerinin göreve başladığı anda söylediği bir cümle vardı. Yurtdışı ihalelerine girmek. Özellikle de yurtiçi firmalarla ortaklık kurarak. Bu yurtdışı projelerinde büyük sinerji yaratır diye düşünüyorum.
Saygılar, Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

canıtez

Bursa'dan deniz uçağı uçuşları yeniden başlıyor

Yenişehir Havaalanı'nın açılmasının ardından 2001 yılında kapatılan Yunuseli Havaalanı'nın yeniden hava ulaşımına açılması için sürdürülen hummalı çalışmalarda sona gelindi. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, hava ulaşımına 1 Şubat Çarşamba günü Bursa Gemlik - İstanbul Haliç seferi ile başlayacak Yunuseli Havaalanı'ndaki son hazırlıkları yerinde inceledi. Başkan Altepe, daha şimdiden 60'a yakın uçak sahibinin Yunuseli Havaalanı'ndan yararlanmak için başvuru yaptığını belirterek, önümüzdeki yıl 100'ün üstünde uçağın iniş kalkış yapacağı Yunuseli Havaalanı'nın kent ekonomisine de büyük bir katkı sağlayacağını söyledi.

Bursa'nın havacılık sektöründe de söz sahibi bir kent olması hedefiyle Bilim Teknoloji Merkezi bünyesinde havacılık ve uzay bölümü kurulması, üniversitede havacılıkla ilgili bir bölüm açılması ve yerli uçak üretimi konusunda yoğun mesai harcayan Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 6 yıldır sürdürdüğü Yunuseli Havaalanı'nın yeniden uçuşlara açılması çalışmalarında sona geldi. Yunuseli Havaalanı'nın hava ulaşımına açılması için önceki yıllarda imzalanan protokollerin çeşitli nedenlerle askıya alınmasına rağmen süreci ısrarla takip eden Bursa Büyükşehir Belediyesi, son olarak Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden gelen onayın ardından 1 Şubat'ta Yunuseli Havaalanı'ndan uçuşları başlatma kararı aldı. Böylelikle Yenişehir Havaalanı'nın açılmasının ardından 2001 yılında kapatılan ve bugüne kadar atıl halde duran Yunuseli Havaalanı yeniden aktif olarak kullanılmaya başlayacak. Gemlik - Haliç arasında sefer yapan ve karaya da inme özelliği bulunan Burulaş'a ait uçaklar, 1 Şubat Çarşamba gününden itibaren Yunuseli Havaalanı'ndan kalkıp, Haliç'e inecek.

Son hazırlıklar yapılıyor

Gemlik - Haliç arasında sefer yapan uçaklardan ikisi Yunuseli Havaalanı'ndaki yerini şimdiden alırken, alandaki son hazırlıklar da hummalı bir şekilde sürüyor. BUSKİ ekipleri altyapı çalışmalarını tamamlanırken, iç hatlar terminalindeki çalışmalar son aşamaya geldi. Alandaki asfaltlama çalışmaları da hızla sürerken, havaalanı 1 Şubat Çarşamba günü saat 14.00'da yapılacak ilk sefere hazır hale getirilecek. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de kurmaylarıyla birlikte Yunuseli Havaalanı'ndaki çalışmaları yerinde inceledi. Uçuş için tüm eksiklerin tamamlandığını ve son düzenlemelerin yapıldığını belirten Başkan Altepe, Gemlik'ten yapılan Haliç seferlerinin Çarşamba gününden itibaren Yunuseli Büyükşehir Havaalanı'ndan yapılacağını vurguladı.

Talep artıyor

Yaklaşık 1400 metre uzunluğundaki pist ile havaalanın küçük ve özel uçakların iniş ve kalkışına uygun olduğunu dile getiren Başkan Altepe, Burulaş'a ait karaya da inme özelliği bulunan 4 deniz uçağının artık Yunuseli'den kalkacağını söyledi. Yunuseli Havaalanı'na yoğun bir talep olduğunu dile getiren Başkan Altepe, "Şimdiden 60'a yakın uçak sahibi Yunuseli Havaaalanı kullanabilmek için başvuru yaptı. Yani önümüzdeki yıl Yunuseli Havaalanı 100'ün üzerinde uçağın iniş kalkış yaptığı bir merkez olacak. İlk etapta İstanbul Haliç seferleri, yaz aylarında da İzmir, Bodrum ve taleplere göre tatil bölgelerine uçuşlar buradan yapılacak. Her türlü sivil havacılık faaliyetleri burada gerçekleşecek. Bu aynı zamanda kent ekonomisine de önemli bir katkı sağlayacak. İş dünyası için alternatif bir ulaşım imkanı sağlanıyor. Hazırlıklarımız tamamlanmak üzere İç hatlar terminalimiz de bitmiş olacak. Yunuseli Büyükşehir Havaalanımız şimdiden Bursa'mıza hayırlı olsun" diye konuştu.

Yunuseli-Haliç arasında hafta içi her gün karşılıklı iki sefer olarak yapılacak yolculuk 25 dakika sürecek. Uçak kalkış saatleri Yunuseli'den 08.45 ve 14.45, Haliç'ten de 09.45 ve 15.45 olacak.

http://www.rayhaber.com/2017/01/bursa-yunuseli-havaalaninda-geri-sayim/#more-177073 Mesajı Paylaş

HAL-9000

#5
Oca 30, 2017, 05:58 ÖS Last Edit: Oca 30, 2017, 06:00 ÖS by HAL-9000
Kuzey-güney pistinin kuzey ucuna koca koca bloklar dikilmeseydi keşke, hava şartlarına göre bir alternatif daha olurdu.

Uydu görüntüsü Mesajı Paylaş

canıtez

Bursa'da Havaalanı Sayısı İkiye çıktı

Yenişehir Havaalanı'nın açılmasının ardından 2001yılında kapatılan Yunuseli Havaalanı tam 16 yıl aradan sonra törenle yeniden uçuşlara açıldı.

Törene İçişleri eski Bakanı ve Bursa Milletvekili Efkan Ala, Bursa Valisi İzzettin Küçük, Bursa Milletvekilleri Bennur Karaburun ve İsmail Aydın, Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay, AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun ve çok sayıda davetli katıldı.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe törende yaptığı konuşmada, daha şimdiden 60'a yakın uçak sahibinin Yunuseli Havaalanı'ndan yararlanmak için başvuru yaptığını belirterek, önümüzdeki yıl 100'ün üstünde uçağın iniş kalkış yapacağı Yunuseli Havaalanı'nın kent ekonomisine de büyük bir katkı sağlayacağını söyledi.

Havaalanı Gemlik - Haliç arasında yapılan uçak seferlerine ev sahipliği yapacak.
Mesajı Paylaş

canıtez

Bakan Arslan'dan 3. havalimanı açıklaması

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan 3. havalimanına ilişkin açıklamalarda bulundu.

tırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan 3. havalimanına ilişkin açıklamalarda bulundu.

Bakan Arslan şöyle konuştu: "Üçüncü Havalimanı'nı kömür ocaklarının bulunduğu bataklıkları doldurarak yapıyoruz ve etrafta çok ciddi bir yeşillendirme çalışması yapıyoruz. İnşaat olarak yüzde 42 seviyesindeyiz. Şuan 23 bin kişi 24 saat çalışıyor. İlkbahardan itibaren bu sayı 30 bine çıkacak.  İlk pisti şuan bitti. Terminal ortaya çıkmaya başladı. Ülkemizde AK Parti hükümetleri ile birlikte yılda 35 milyon içeride ve dışarıda yolcu uçuyordu. Bu 185 milyona çıktı. 26 havalimanı 55'e çıktı. Sadece üçüncü havalimanında 200 milyon yolcu uçurmayı hedefliyoruz. Yaptığınız her havalimanı, he bölünmüş yol, her demir yolu, her deniz limanı coğrafyamız etrafındaki ülkelerin bize bağımlılığını arttırıyor. Ticari bağımlılık silah kadar önemli. Dünyadaki ticareti yönetenler ve pastanın büyük paydaşı olanlar 'Eyvah pastanın bir dilimi Türkiye'ye gidiyor' diyip bunun yolunu kesmeye çalışıyor. Bunun yolu da ticaretin olmazsa olmazı ulaştırma projelerini durdurmaya çalıştılar. Onun için üçüncü havalimanını istemediler. 2012'yi dikkate aldığınızda sadece havacılık alanında oluşturduğumuz katma değer 22 milyar dolar. Biz 2025'te sadece bu havalimanından 25 milyar dolarlık bir katma değer oluşturacağız. Biz 2020'lerde yaklaşık 200 bin kişi çalıştırır olacağız. 2018'in ilk yarısında ilk etabı olan 90 milyon yolcuya hizmete eden kısmı açacağız. Sonra yolcu artış trendine göre 200 milyona giden kısmı açacağız." Mesajı Paylaş

canıtez

Yunuseli Havaalanı Canlılığını Koruyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından, 16 yıl aradan sonra yeniden faaliyetleri başlatılan Yunuseli Havaalanı, havacılık sektörüne hizmet eden firmaları da heyecanlandırdı. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa'nın her alanda olduğu gibi havacılıkta da öncü olması hedefiyle çalışmaların devam edeceğini söyledi. Büyükşehir Belediyesi, Yenişehir Havaalanı'nın açılmasının ardından 2001 yılında kapatılan Yunuseli Havaalanını 16 yıl aradan sonra yeniden hizmete açtı. Yunuseli Havaalanı'nın faaliyetlerine yeniden başlaması, sektörün önde gelen firmaları arasında da heyecana neden oldu.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Yunuseli Havaalanı ile ilgili projeleri nedeniyle kendisini ziyaret eden Atlas Global Genel Müdürü Orhan Coşkun ve Atlantik Uçuş Akademisi AFA Genel Müdürü Sermet Temizkan ile Büyükşehir Belediyesi Hizmet Binası'nda bir araya geldi. Bursa'da havacılıkta önemli bir potansiyel olduğunu belirten Atlas Global Genel Müdürü Orhan Coşkun, firma olarak Yunuseli Havaalanı'nda eğitimden sağlığa uzanan geniş bir yelpazede hizmet verebileceklerini ve bu noktada da Büyükşehir Belediyesi ile ortak çalışmalar yapmak için heyecan duyduklarını söyledi.

Bursa'da havacılık canlanıyor

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa'nın her alanda olduğu gibi havacılıkta da öncü olması hedefiyle önemli adımlar attıklarını belirterek, "Bursa'da havacılıkta yeni bir dönem başladı. En büyük hedefimiz, Bursa'da havacılığın gelişmesiydi ve artık bunu gerçekleştirmek için adımlarımızı atıyoruz" dedi. Yunuseli Havaalanı'nın Bursa için önemli bir uçuş alanı olduğunu ifade eden Altepe, şimdiden 60'a yakın uçak sahibinin buradan yararlanmak için başvuru yaptığı Yunuseli Havaalanı'nın kent ekonomisine büyük katkı sağlayacağını söyledi. Başkan Altepe, hızla gelişen ve değişen Bursa'da, kısa sürede Yunuseli'nin de yetersiz kalacağını ve yeni bir havaalanı ihtiyacının daha ortaya çıkacağını kaydederek, "Yunuseli yetmez. Türkiye'nin ekonomik kalbi, Bursa… Güç burada. İstanbul'da yapılamayanlar Bursa'da yapılıyor. Türkiye'nin de önünü açacak sivil havacılık çalışmalarını destekleyecek adımlar atacağız. Altyapı var, çok yönlü olarak çalışalım istiyoruz" diye konuştu. Altepe, Bursa'da en az 200 özel uçağın kullanılmasını hedeflediklerini anlattı. Mesajı Paylaş

canıtez

3.Havalimanı'nın teknolojik altyapısını İsveçli Saab şirketi yapacak

3.Havalimanı'nın teknolojik altyapısını İsveçli Saab şirketi yapacak :Yeni İstanbul Havalimanı'nın (IGA) entegre hava trafik kontrol kulesi sisteminin İsveçli savunma ve güvenlik şirketi Saab firması tarafından imal edileceği bildirildi.

Saab'ın ayrıca uçak yönlendirme ve rehberlik, havaalanı zemin aydınlatma kontrolü ve izlemesi, elektronik uçuş şeritleri, çok tabakalı sensörlerin geniş dizini ile beş adet SR-3 Yüzey Hareketi Radarı'nı içeren Gelişmiş Yüzey Hareketi Kılavuz ve Kontrol Sistemi'ni (A-SGMCS) tedarik edeceği kaydedildi. Saab'dan yapılan açıklamada sistemin üç pisti de içeren havalimanının ilk aşamasını kapsayacağı kaydedildi.

Saab Hava Trafik Yönetimi Başkanı Mike Gerry, Yeni İstanbul Havalimanı'nın dünyanın en büyük havalimanı projelerinden biri olduğuna dikkat çekerek, "Bu gibi zorlu operasyonlar sistemlerimizin ön plana çıktığı yerler" açıklamasında bulundu.

IGA Yürütme Komitesi Üyesi Uğur Cengiz de, Saab'ın entegre kule ve yüzey hareket kabiliyetinin "bu boyutta ve karmaşıklıkta dünyadaki tek örnek" olacağını belirtti.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), daha önce 4 havalimanının teknik altyapısı için Saab ile anlaşma imzalamıştı.

http://www.rayhaber.com/2017/03/3-havalimaninin-teknolojik-altyapisini-isvecli-saab-sirketi-yapacak/#more-179919 Mesajı Paylaş

canıtez

Bodrum'da Dış Hatlar Yeniden Açılıyor

Geçtiğimiz yıl 1 Aralık'ta kış sezonu nedeniyle tasarruf amacıyla uçuşlara kapatılan Milas - Bodrum Havalimanı Dış Hatlar Terminali, yeniden açılıyor.

İşletmeciliği TAV Milas - Bodrum Terminal İşletmeciliği AŞ. tarafından gerçekleştirilen terminalin 1 Aralık - 31 Mart tarihlerine kadar dış hat uçuşlarına kapatılması, bu süre zarfında yaşanabilecek uçuşların genel havacılık terminalinden yapılması kararı alınmıştı.
Rusya'yla yeniden kurulan olumlu ilişkiler ve Ukrayna'yla yapılan seyahat anlaşması nedeniyle terminalin 27 Mart tarihinde açılmasına karar verildi.

Tez Tour, Coral Travel ve Anextour tur operatörleri ile gerçekleşen görüşmeler sonucunda Tez-Tour yetkilileri, 2017 yılında Rusya'dan Bodrum'a Moskova-Milas-Bodrum-Moskova charter uçuşlarını "VIM-AVIA" (Vnukovo) ve "I Fly" havayolu şirketleri ile işbirliği çerçevesinde planlandığına işaret ederek 28 Nisan 2017 - 29 Ekim 2017 tarihleri arasında olmak üzere haftada 2 kere, salı ve cuma günleri Milas - Bodrum'a uçak göndereceklerini belirtti.

oral Travel yetkilileri de ayrıca Moskova-Bodrum-Moskova charter uçuşlarının "Uralskiye Avialiniyi" (Domodedovo) havayolu şirketi ile işbirliği kapsamında 30 Nisan 2017-15 Ekim 2017 tarihleri arasında gerçekleşeceğini, 30 Nisan - 29 Mayıs tarihleri arasında haftada 4 sefer, 29 Mayıs 2017 tarihinden sonra da haftada 6 sefer yapılacağını bildirdi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/bodrumda-dis-hatlar-aciliyor.html Mesajı Paylaş

BHavaci

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Çukurova Havalimanı'nın açılış tarinin 29 Ekim 2018'de olacağının müjdesini verdi.

"Dünyanın En Büyük Pistlerinden Biri"

Adana Havalimanı'nın bugün 4 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verdiğini anımsatan Arslan, şu görüşlere yer verdi:

"Adana, Mersin ve Osmaniye'yi düşünürseniz 4,5 milyon insandan bahsediyoruz. Bu kadar insanın olduğu yerde Adana Havalimanımız yetersiz kaldı. Daha büyük bölgeye hitap edebilecek bir havalimanı lazım dedik ve burayı planladık. Burada yapılacak olan pist 3 bin 500 metreye 60 metre. Dünyanın en büyük pistlerinden biri. Dünyanın en büyük uçağı olan A380'in inmesine uygun bir pist yapıyoruz. O da yetmiyor yine yanında dünyanın en büyük 2. pistlerinden birine sahip olacak 3 bin 500 metreye 45 metrelik yanında 2. pist olacak. Açılmasıyla aynı anda 15'den fazla uçağın park edebileceği bir aprona sahip olacak. Daha da önemlisi Adana'nın içindeki havalimanınız evet hizmet veriyor. 12 bin metrekare kapalı alanı var. 4.5 milyon insana, bölgeye yetmiyor. Biz burada 250 bin metrekarelik terminaller yapacağız. Adana'nın tam 20 misli. Niye? Çünkü böyle bir ihtiyaç var. Kargoya ilişkin kapalı alanlar ve diğer kapalı alanları da koyduğunuz zaman tam 500 bin metrekarelik kapalı alan olan bir havalimanı yapıyoruz. Bunları gösteriş diye, birisi içinde top oynasın diye yapmıyoruz. Bunları bölge insanına, ekonomisine, ürünlerinin ihraç edilebilmesi adına yapıyoruz. Bu rakamlar bence çok şey ifade ediyor. Sadece Çukurova Bölgesel Havalimanı bugün inşaatına başladığımız kısım 221 milyon. Ama terminalleriyle diğer kapalı alanları ve fonksiyonlarıyla birlikte 1 milyarlık bir yatırımdan bahsediyoruz. Eski parayla 1 katrilyon. IMF'nin kapısında dilenen 70 sente muhtaç olan bir ülkeden sadece bir havalimanına 1 katrilyonluk yatırım yapabilen bir ülkeye geldik. Kimin sayesinde? Elbette sizin sayenizde. Sizin seçtiğiniz ve destek verdiğiniz cumhurbaşkanı ve onların ekip arkadaşları sayesinde."


Konuşmaların ardından Arslan, Elvan ve Çelik beraberindeki protokol üyeleriyle kürsüye çıkarak havalimanı inşaatının başlatılması için düğmeye bastı.

http://bagimsizhavacilar.com/cukurova-havalimaninda-2-perde-basladi/ Mesajı Paylaş

canıtez

SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI BÜYÜYOR

2009 yılından itibaren arka arkaya 7 yıl "Avrupa'nın En Hızlı Büyüyen Havalimanı" olma ünvanını elde eden İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, terminal binasını genişletme kararı aldı. Genişletme projesi için başlatılan ihale süreci 21 Nisan'da sona erecek. Projenin tamamlanmasıyla birlikte terminalin yolcu kapasitesi yıllık 6 milyon artacak.

Yaklaşık 200 bin metrekare kapalı alan üzerine kurulan ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete açılan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı yeni terminal binası, alınan ek yatırım kararıyla genişleyecek. İç hatlar giden yolcu katı iskele bloğunda yapılacak yeni alan yaklaşık 25 bin metrekare büyüklüğe sahip olacak. Bu alanda 4 adet yolcu köprüsü, yolcu bekleme salonları, ticari alanlar ve ofisler bulunacak. Hizmete girdiği ilk günden bu yana "yolcu dostu terminal" olma özelliğini ortaya koyan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda ek yatırımın ardından yolcu kapasitesi yıllık 6 milyon artacak.

Teklif alma süresinin 21 Nisan'da sona ereceği genişleme ihalesi hakkındaki ayrıntılı şartname bilgilerine ulaşmak isteyen firmalar, www.sabihagokcen.aero web sitesinden ya da ihaleisg@sgia.aero mail adresinden bu bilgilere ulaşabilirler. 2016 yılında 29.6 milyon yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Sabiha Gökçen, Airports Council International (ACI) Europe tarafından 2009 yılından itibaren arka arkaya 7 yıl boyunca "Avrupa'nın En Hızlı Büyüyen Havalimanı" seçilmişti. Öte yandan yapımı devam etmekte olan Sabiha Gökçen Havalimanı 2. pist inşaatının 2019 yılında, Pendik-Tavşantepe metro bağlantı inşaatının ise 2018 yılında tamamlanması hedefleniyor.

http://www.airlinehaber.com/sabiha-gokcen-havalimani-buyuyor/ Mesajı Paylaş

canıtez

3. havalimanı ezber bozacak

10.25 milyar euroluk yatırımla hayata geçirilen 'Güçlü Türkiye'nin sembol projesi İstanbul Yeni Havalimanı (İYH) inşaatında yolun yarısı göründü. 23 bin kişinin inşaatında 3 vardiya halinde çalıştığı İstanbul Yeni Havalimanı'nın hizmete girmesi için geri sayım başladı. İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Keskin, havalimanının sadece inşaatıyla değil, tüm yapısıyla doğrudan ve dolaylı olarak ekonomiye önemli katkıları olduğunu vurguladı. Yeni havalimanıyla ilgili her operasyonu kaydettiklerini anlatan Keskin, "İleride bu deneyimlerimizi elbette başka ülkelere taşıyacağız. Danışmanlıklar yapacağız. Arkadaşlarıma "Notlarınızı ders notları gibi alın" diyorum. Burası birçok bağlantı yolunun bir araya geldiği muazzam bir platform. Bir anlamda havadan İpekyolu'nu kuruyoruz. Güçlü Türkiye hedefine ancak böyle mega projelerle ulaşabiliriz" ifadelerini kullandı.

46 HAVAYOLU ŞİRKETİ SIRADA

2018'de ilk etabın hizmete açılacağını söyleyen Hüseyin Keskin, Türkiye'ye uçan 46 havayolu şirketiyle görüştüklerini ve ön talep aldıklarını söyledi. Keskin şöyle devam etti: "Atatürk Havalimanı'na inmesi mümkün olmayan havayolu araçları var. Buraya bütün havayolu şirketleriyle operasyon yapılabilecek. Slot problemleri de ortadan kalkacak. Örneğin, ABD'den Atatürk Havalimanı'na sadece bir havayolu şirketi uçuyor. Afrika kıtasından kimse gelmiyor. Çin ve Hindistan'dan hiç uçan yok. Biz buralara yoğun bir pazarlama faaliyeti başlattık. Dünyanın her yerinden havayolu şirketlerinin firmalarını buraya getirmeyi planlıyoruz." Havaalanında kiralanabilir alanların tasarımlarını yaptıklarını anlatan Keskin, "Biliyorsunuz, Unifree ile dünyanın en büyük duty free anlaşmasını yaptık. Yeme-içme ihalesini TU'M kazandı. Birbirinden çarpıcı en az 400 tane dünya markası buraya gelecek. İnsanlar rahatlıkla yemek yiyip alışveriş yapabilecekler" dedi. Yıllık 1 milyon kişi için havalimanının perakende bölümünde arz edilen metrekarenin 1.000 metrekare ve üzeri olması gerektiğinin altını çizen Keskin, "Atatürk Havalimanı'nda bu oran 400 metrekare civarında. Burada 1.450 metrekare alışveriş alanı arz edeceğiz" diye konuştu.

UYKU ODALARI YER ALACAK

Ezber bozan bir havalimanı açacaklarını anlatan Hüseyin Keskin, "Yolcu deneyimlerini teknolojiyle destekleyeceğiz. Mesela havalimanına geldiğinizde akıllı telefonunuza yüklediğimiz uygulamalar sizi karşılayacak. Anlık SMS'ler telefonunuza gönderilecek" dedi. Keskin şöyle devam etti: "Stresli bir gün geçirmişseniz ve uçağınıza 2 saat varsa size uyku odasında dinlenmeye yönlendirecek. Biz buraya gelenlerin datalarını toplayıp tasarımlarımızı ona göre oluşturacağız. Check-in süreçlerinde kuyruklar azalacak. 18 bin araçlık otoparkımız olacak. Arabayla geliyorsanız telefonunuza "Şu checkin adasına yakın otoparkta 3 boş yer var, isterseniz rezervasyon yaptırın" mesajı gelecek."

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/3-havalimani-ezber-bozacak.html Mesajı Paylaş

canıtez

Almanlar'dan itiraf gibi sözler

Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung gazetesi, İstanbul Yeni Havalimanı için "Dünya hava trafiğinin kalbi burada atacak" ifadesini kullandı.

İGA açıklamasına göre, Alman basınının önde gelen gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung, İstanbul'un cazibe merkezi olacak yeni havalimanı projesine geniş yer vererek projeden övgü dolu sözlerle bahsetti.

Frankfurter Allgemeine Zeitung editörü Dyrk Scherff, Türkiye'nin son dönemde hayata geçirdiği projelerle tüm dünyanın dikkatini çektiğini ifade ederken, İstanbul Yeni Havalimanı için de "dünya hava trafiğinin kalbi burada atacak" ifadelerini kullandı.

"İDEAL BİR DURAK OLACAK"

İstanbul Yeni Havalimanının coğrafi olarak doğru bir konumda olduğunu belirten Scherff, projeyi Avrupa'dan Asya'ya uçarken aktarma yapacak yolcular için ideal bir durak olarak tanımladı.

"ZAMAN VE MALİYET DAHA AZ OLACAK"

Haberde, Stuttgart, Köln veya Hamburg'da oturanların bir konuma uçarken aktarma yapması gerekliliğine vurgu yapılırken, Türkiye üzerinden uçulduğunda zaman kaybının ve maliyetin daha az olacağına dikkat çekildi.

Haberinde, İstanbul'u şimdiden dünyanın en büyük havacılık merkezi olarak gördüğünü belirten Scherff, İstanbul Yeni Havalimanının birinci aşamasının bittiğinde 90 milyonluk yolcu kapasitesine ulaşacağını belirtti ve İstanbul'un Londra Heathrow'dan da daha büyük, Avrupa'nın en büyük havalimanına sahip olacağını, Frankfurt'tan da yüzde 30 daha fazla bir kapasiteye ulaşmış olacağından söz etti.

"BERLİN HAVALİMANINDAN ÖNCE BİTECEK"

Projeyi dünyadaki örneklerle kıyaslayan haberde, İstanbul Yeni Havalimanının, inşaatı 8 yıl önce başlayan ve daha küçük olan yeni Berlin Havalimanından önce tamamlanacağına vurgu yapılırken havalimanının yaklaşık 100 bin nüfuslu Hanau kenti büyüklüğünde olacağı hatırlatıldı.

İstanbul Yeni Havalimanının devreye girmesi ile birlikte Frankfurt Havalimanının konumunu kaybetmekten korktuğunun belirtildiği yazıda, dünyayı havadan birbirine bağlayacak merkez için, tamamlandığında 200 milyon ve daha fazla yolcuya hizmet verileceği belirtildi.

Scherff, Türkiye'nin milli gururunu ve güçlü olma isteğini bu proje ile perçinlendiğini de ifade etti.

Scherff, Türk Hava Yolları'nın beklenenin ötesinde bir büyüme yakaladığına da değinirken, Napolyon'un dünya bir ülke olsaydı, Konstantinopolis başkent olurdu sözüne de atıfta bulundu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/almanlardan-itiraf-gibi-sozler.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter