Marmaray

Başlatan Traverten, Oca 22, 2017, 01:06 ÖS

« önceki - sonraki »

turkdefence

ne cr3 biter ne marmaray. mühendisler daha alplerde falan cızbız yapacaklar. Mesajı Paylaş

Kartalbey

Marmaray geceleri yük taşıyacak

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul'daki banliyö hatlarının devreye girmesinden sonra Marmaray'ın gece yolcu taşımadığı saatlerde, yük taşıyacağını söyledi.

İstanbul Belediye Başkanı Mevlüt Uysal ile birlikte, toplu ulaşım projelerinin sergilendiği Transist 2017 Uluslararası İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı'nı açan Aslan, İstanbul'da şehrin iki yakasındaki banliyö sistemine metro standartı getireceklerini belirerek şunları söyledi: "2018 sonuna kalmadan sistemin tamamını bitireceğiz. Her iki yakayı da Halkalı'dan Gebze'ye birbirine entegre edeceğiz" dedi. Arslan, "Metroya hizmet eden iki hattın yanında üçüncü bir hat yapıyoruz.  O üçüncü hat da, uluslararası taşımalara hizmet edecek. Ankara'dan ve 2018'de bitirmeyi hedeflediğimiz Sivas'tan, Konya'dan kalkan yüksek hızlı tren, Haydarpaşa garına kadar gelecek. Bazıları, Marmaray'ı kullanarak Avrupa yakasına geçebilecek. Gece yolcu taşımacılığının olmadığı saatlerde de, Bakü - Tiflis - Kars hattını kullanarak Çin'den, Kazakistan'dan gelen yük, gece Marmara'yı kullanarak, Avrupa'ya gidecek" dedi.

http://www.hurriyet.com.tr/marmaray-geceleri-yuk-tasiyacak-40632224 Mesajı Paylaş

Terra

Bakan Arslan, Gebze-Halkalı Banliyö Hattı için tarih verdi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Gebze-Halkalı hattında Aralık 2018 itibariyle Marmaray seferlerinin başlayacağını söyledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Gebze-Halkalı Banliyö Hattı şantiye sahasında incelemelerde bulundu. Yetkililerden projede yapılan çalışmalarla ilgili bilgi alan Arslan, incelemenin ardından gazetecilere açıklama yaptı.

Arslan bugüne kadar 229 milyon kişinin Marmaray Projesi'ni kullandığını bildirerek, şunları kaydetti: "Ancak İstanbul için çok daha önemli olan, Asya Yakası'nda Gebze'den Söğütlüçeşme'ye hatta Ayrılıkçeşme'ye kadar, Avrupa Yakası'nda da Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar banliyö sistemlerinin metro standardına kavuşturulması ve Marmaray Projesi ile entegre olup kesintisiz hale gelmesi, aynı zamanda Marmaray araçları ile de Gebze'den Halkalı'ya 114 dakikalık sürede 43 istasyonluk güzergahı kat edebilmeleri. Bu bizim için çok önemliydi. Proje güzergahını inceledik. 2018 sonunda hizmete sunmayı hedeflediğimiz Halkalı'dan Gebze'ye kesintisiz metro standardındaki bu sürüş ile ilgili çalışmalarda çok iyi bir noktaya geldiğimizi görüyoruz. Daha önce yüklenicilerimizden kaynaklı işler aksadı, fesihler söz konusu oldu, tekrar ihale ettik. Yaklaşık 64 kilometrelik bu güzergahın tamamında çok hummalı bir çalışma var."

Söz konusu hat üzerinde 3 ayrı hattın olduğunu dile getiren Arslan, 2 hattın banliyö trenlerine hizmet edeceğini, bir tanesinin de şehirlerarası ve uluslararası trenlere hizmet edeceğini söyledi. Arslan, geçmişte banliyö hatları ile birlikte şehirlerarası ve uluslararası taşımacılığın aynı hatlarda yapıldığını anımsatarak, bu durumun bazı sorunlara neden olabildiğini anlattı.

Şimdi T1 ve T2 hattını Marmaray araçlarının kullanacağını, T3'ü ise yüksek hızlı trenin de dahil olduğu şehirlerarası ve uluslararası trenlerin kullanacağını aktardı. Arslan, "Projenin CR3 kısmındaki ilerleme şu an için yüzde 67, bu önemli bir rakam. Son aylardaki hızlanmaya bağlı olarak da her ay ortalama yüzde 5 üzerine koyabiliyoruz. Bunun anlamı da şu, kalan yüzde 33'lük kısmını 6-6,5 aylık periyotta bitireceğiz. Daha sonra ince işçiliklerle birlikte ağustosta projeyi, eylül sonunda da sinyal dahil bitirmiş olacağız." bilgisini paylaştı.

"GEBZE-PENDİK ARASI HATLARIMIZ BİTME AŞAMASINA GELMİŞ DURUMDA"

Çalışma yapılan alanda Avrupa Yakası'nda yaklaşık 20 kilometrelik, Anadolu Yakası'nda 43 kilometrelik bir çalışma alanı bulunduğunu bildiren Arslan, şu bilgileri verdi: "Toplam 63 kilometre. Daha önce Gebze'den Pendik'e kadar olan yaklaşık 20 kilometreyi bitirmiştik, yüksek hızlı trenlerimiz Pendik'e kadar geliyordu. Gebze- Pendik arası T1, T2 dediğimiz banliyö trenlerine de hizmet verecek olan hatlarımız da bitme aşamasına gelmiş durumda, sadece sinyal kısmı eksik. Hedefimiz 2018 yılı ağustosuna kadar 63 kilometrelik güzergahın tamamında, inşaatı, altyapıyı, elektromekanik sistemleri bitirmek, rayları tamamen döşemiş olmak ve ağustos ayından itibaren de, eşgüdüm içinde yapılan sinyal çalışmalarını eylül sonu itibarıyla bitirmiş olmak. Böylece eylül ayından aralık ayına kadar olan 3 aylık süreçte de test süreçlerimizi gerçekleştirmiş olacağız. 2018'in aralık ayı sonu itibarıyla İstanbullular, İstanbul'a gelenler Gebze'den Halkalı'ya Marmaray araçları ile metro standardında hizmet almış olacaklar. "

"YAKLAŞIK 128 SANİYEDE BİR TREN ÇALIŞTIRILABİLİR DURUMA GELECEĞİZ"

Projenin tamamlanması ile yaklaşık 128 saniyede bir tren çalıştırılabilir duruma gelineceğini belirten Arslan, ihaleyi kazanan firmadan alınan 440 Marmaray aracının 300 tanesinin Türkiye'de imal edildiğini aktardı. Araçlarda fren yaparken harcanan enerjinin yeniden elektrik enerjisine çevrilip kullanılabildiğinin altını çizen Arslan, araçların modern ve elektrik sarfiyatının düşük olduğunu dile getirdi.

http://www.dunyabulteni.net/manset/411461/bakan-arslan-gebze-halkali-banliyo-hatti-icin-tarih-verdi Mesajı Paylaş

Traverten

Marmaray'a 150 Milyon Euro İlave Kredi

Hazine Müsteşarlığı ile Avrupa Yatırım Bankası arasında, Marmaray Projesi kapsamındaki alt projenin finansmanı için 150 milyon euro tutarında kredi anlaşması imzalandı.

Söz konusu anlaşmaya ilişkin duyuru, Hazine Müsteşarlığının internet sitesinde yer aldı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan Marmaray Projesi kapsamındaki "Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Elektromekanik Sistemler" alt projesinin kısmi finansmanı için 150 milyon Avro tutarında ilave finansman sağlanmasına yönelik Kredi Anlaşması, Hazine Müsteşarlığı ile Avrupa Yatırım Bankası arasında 01.03.2018 tarihinde imzalanmıştır.

http://www.rayhaber.com/2018/03/marmaraya-150-milyon-euro-ilave-kredi/

Mesajı Paylaş

Traverten

Gebze-Haydarpaşa Banliyö Hattında Seferler Bu Sene Sonu Başlıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Marmarayın İstanbulluların hayatını kolaylaştırdığını belirterek, "Bu sene sonunda Gebzeden Halkalı`ya Marmaray araçlarıyla 77 kilometreyi kesintisiz hale getireceğiz." dedi.

Yapımı yılan hikayesine dönen Gebze - Haydarpaşa Banliyö Hattı hakkında açıklama yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, projenin sene sonu itibarıyla tamamlanacağını ve böylece Gebze'den Halkalı'ya kadar kesintisiz yetmiş yedi kilometrelik yolun hizmete gireceğini ifade etti.

MALTEPE'YE KADAR GELİNDİ
Dört yıl önce durdurulan Haydarpaşa-Gebze banliyö hattının yeniden hizmete girmesi için sürdürülen çalışmalarda rayların döşenmesinde Maltepe'ye kadar gelindi. Maltepe kadar olan hattın raylarının döşenmesiyle Haydarpaşa garına yaklaşık 10 kilometrelik mesafe kaldı.

1,5 MİLYON YOLCU
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray'la entegre olan hattın Halkalı-Sirkeci hattının Haydarpaşa-Gebze hattıyla birleştirilmesiyle Halkalı-Gebze arasındaki uzaklık 105 dakikaya inecek. 42 duraktan günde 1.5 milyon yolcu taşınacağı tahmin ediliyor.

http://www.rayhaber.com/2018/03/gebze-haydarpasa-banliyo-hattinda-seferler-bu-sene-sonu-basliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Halkalı-Sirkeci Banliyö Hattında Test Sürüşleri Başladı

İstanbul Ankara YHT hattına entegre edilmesi için kapatılan, Halkalı-Sirkeci banliyö tren hattındaki çalışmalarda sona doğru gelinirken, güzergahta test lokomotiflerinin sürüşü başladı.

Sirkeci-Halkalı ve Söğütlüçeşme- Gebze arasındaki banliyö hatları, İstanbul Ankara YHT projesine entegrasyon için kapatılmıştı ardından çalışmalar başladı. Hatta çalışmalar sona doğru gelirken, 2018'in sonunda başlaması beklenen hatla ilgili bir ilk gerçekleşrek hat boyunca test lokomotifleri denemelerine başladı.

Hat boyunca raylar üzerinde ilerleyen lokomotifler testleri gerçekleştirerek, gerekli düzenlemeleri yapıyor. Marmaray'ın yapılması ile Ankara'dan İstanbul Pendik'e kadar gelen tren yolu Marmaray entegrasyonu sayesinde Halkalı'ya kadar uzatılması hedeflenen güzergahtaki çalışmaların son durumu ve lokomotiflerin test sürüşleri havadan görüntülendi. Görüntülerde, Halkalı Sirkeci arasında devam eden banliyö tren hattında test treni güzergahı denetliyor. İşçiler ise bir yandan rayları dizmeye devam ederken bir yandan ise tren yoluna girilmemesi için çitleri örmeye devam ediyor. Güzergah üzerinde bulunan ve Marmara'ya kadar olan istasyonların büyük bir bölümü tamamlandı.

http://www.rayhaber.com/2018/04/halkali-sirkeci-banliyo-hattinda-test-surusleri-basladi/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter