Marmaray

Başlatan Traverten, Oca 22, 2017, 01:06 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

İstanbuldaki Halkalı-Sirkeci ve Haydarpaşa-Gebze banliyö hatlarını, İstanbul boğazının ardından birleştirerek,metro standartına çıkarmayı planlayan bir projedir. Tamamlandığında uzunluğu 76.6 km. olacaktır. Halen yalnızca boğazın altından tüp geçitle birbirlerine bağlanan Kazlıçeşme (Avrupa) ile Ayrılık Çeşmesi (Asya) arasındaki 13 km.lik bölümü faaliyettedir. Projenin 2017 yılı sonunda bitirilerek tamamen faaliyete geçirilmesi planlanmaktadır.

Projenin aşamaları:

- Halkalı-Kazlıçeşme (19 km, 2017 sonu)
- Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi (13 km, faal)
- Ayrılık Çeşmesi-Pendik (24 km, 2017 sonu)
- Pendik-Gebze (19 km,faal)

Projede 440 araçtan oluşan  50 elektrikli tren dizisi kullanılacaktır. Tren dizileri Hyundai-Rotem lisansı ile Türkiyede Eurotem tarafından imal edilmektedir. Marmaray bittiğinde, her 3 dakikada bir sefer gerçekleşecektir. Mesajı Paylaş

Traverten

Haydarpaşa Garı Ne Zaman Açılacak?

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan Haydarpaşa Garının açılacağı tarihi açıkladı. Arslan, Haydarpaşa Garının Gebze-Haydarpaşa ve Kazlıçeşme-Halkalı hatlarının metro standardına 2018 yılı sonunda çevrilmesinin ardından açılacağını açıkladı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan Haydarpaşa Garının açılacağı tarihi açıkladı. Arslan, Haydarpaşa Garının Gebze-Haydarpaşa ve Kazlıçeşme-Halkalı hatlarının metro standardına 2018 yılı sonunda çevrilmesinin ardından açılacağını açıkladı.

Bakan Arslan'ın açıklamalarından satır başları şöyle;

Ankara'dan yüksek hızlı tren Pendik'e kadar gidiyor, Pendik'ten sonra otobüslerle taşınıyor. Haydarpaşa'ya kadar gidemiyor. Marmaray var ama Marmaray devamında Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar insanlar gidemiyor. İki kesinti var. Biz Marmaray projesine entegre olacak her iki yakadaki banliyö sistemlerini önce metro standartlarına getiriyoruz.

İNŞAAT SÜRECİ HIZLANDI

İnşaat sürecinde ne yazıkki ihalelerden kaynaklı bir gecikme oldu ama her iki yakadaki banliyö hatlarında da şu an çok yoğun bir çalışma var. İşler oldukça hızlandı.

2018 YILI SONUNDA AÇILACAK

2018 yılı sonunda her iki banliyö sistemini de Gebze Haydarpaşa, Kazlıçeşme Halkalı'yı metro standartına çevireceklerini açıklayan Arslan "Marmaray'daki metro araçları çalışacak orada. Ve burası kesintisiz hale gelecek. 64 km'lik bir güzergahtır Marmaray'ı da katarsahnız yaklaşık 75 km'lik bir güzergahtır. Bu İstanbullular açısından önemli.
AVRUPA VEYA ASYA'DAN

Türkiye için önemli olan şu Ankara'dan kalkan bir Yüksek hızlı tren Pendik'te kalmayacak Haydarpaşa'ya kadar gidebilecek bir kısmı da Avrupa yakasına kadar gidebilecek. Çok önemli. Ankara'dan veya ülkemizin başka bir yerinden İstanbul'a giden yüksek hızlı tren yolcusu ister Asya yakasında ister Avrupa yakasında nereye gitmek istiyorsa oraya kadar gidebilecek.

AVRUPA HIZLI TREN PROJESİ BAŞLIYOR

Avrupa'ya giden hızlı tren inşaatını da bu sene başlatıyoruz. Yaklaşık 4 sene sürer. Avrupa'daki sistemle entegre olacak" dedi.

http://www.trenhaber.com/gundem/haydarpasa-gari-ne-zaman-acilacak-h1401.html Mesajı Paylaş

Traverten

Marmaray'ın Gebze-Halkalı Hattı 2018 Yılında Hizmete Giriyor

Marmaray'ın Gebze-Halkalı Hattı 2018 Yılında Hizmete Giriyor : TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, Marmaray, Sirkeci, Kazlıçeşme, Haydarpaşa Gar Havzası, Söğütlüçeşme ve Pendik hatlarında incelemelerde bulundu.

Genel Müdür Yardımcıları, Murat Kavak, Ali İhsan Uygun, Daire Başkanları ve 1. Bölge Müdürü ile birlikte incelemeler gerçekleştiren Apaydın, Gebze-Halkalı arasında devam eden Marmaray banliyö hattı hakkında bilgi aldı.

İncelemelerinin ardından 1. Bölge Müdürlüğünde düzenlenen toplantıda konuşan Apaydın, inşa çalışmaları AYGM tarafından yürütülen Marmaray'ın Gebze-Halkalı hattının 2018 yılı sonunda işletmeye açılacağına işaret ederek, bu tarihe kadar tüm bina ve tesislerin çevresiyle birlikte Marmaray ve YHT işletmeciliğine uygun hale getirilmesi talimatını verdi.

http://www.rayhaber.com/2017/03/marmarayin-gebze-halkali-hatti-2018-yilinda-hizmete-giriyor/#more-181043 Mesajı Paylaş

Traverten

Gebze-Halkalı banliyö hattının yüzde 46'sı tamam


İstanbulluların merakla beklediği Gebze-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde son veriler ortaya çıktı.

İstanbulluların merakla beklediği Gebze-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesinde son veriler ortaya çıktı. Haziran sonunda projenin fiziki olarak yüzde 46'sı tamamlandı. Mayıs 2016'da proje yüklenicisine ilave süre verilmişti. Gebze-Söğütlüçeşme ve Halkalı-Kazlıçeşme kesimlerinin inşaatları tamamlandığında, Marmaray'a bağlanacak. Böylece Gebze-Halkalı arasında kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak. İki nokta arası 105 dakikada gidilecek. Sistem tamamen devreye girdiğinde, bir yönde saatte 75 bin yolcunun taşınması planlanıyor.

http://www.rayhaber.com/2017/08/gebze-halkali-banliyo-hattinin-yuzde-46si-tamam/ Mesajı Paylaş

anafor2016

Marmaray 2012 yılında açılmıştı. 2017 oldu kalan kısım hala bitirilemedi. Mesajı Paylaş

Traverten

Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci- Halkalı banliyö hatları 2018 açılacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 2013'te yenileme çalışmaları nedeniyle kapatılan İstanbul'un Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci- Halkalı banliyö hatlarının açılış tarihini 2018 olarak açıklarken Habertürk, banliyö hatlarında yaklaşık 4 yıldır süren yenileme ve inşaat çalışmalarında gelinen son aşamayı drone'la havadan görüntüledi.

Haydarpaşa-Pendik arasında 29 Mayıs 1969'dan bu yana hizmet veren tren hattı 19 Haziran 2013'teki yapılan son seferin ardından kapatılmıştı. Hizmete açılan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesiyle entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları nedeniyle, raylar sökülmüş, pek çoğu tarihi eser statüsünde bulunan istasyonların da yenilenmesine karar verilmişti. Seferlerin durmasının ardından uzun yıllardır patika yol haline gelen tren hatlarında, bugünlerde çalışmalara hız verildi.

Gazete Habertürk'ten Uzay Kesmen'in haberine göre hattın pek çok bölümünde çalışmalar eşzamanlı olarak yürütülürken, şu anda yeni istasyonların yapım ve rayların döşeneceği zeminin sağlamlaştırma işlemleri de belli noktalarda sürüyor.

Hattın bir bölümünde rayların döşenmesi işlemleri de devam ediyor. Bakanlığın 'Gebze-Halkalı banliyö hattının iyileştirilmesi' projesi kapsamında ise mevcut 2 demiryolu hat sayısının 3'e çıkarılarak, altyapının tamamı yenileniyor. Bu sayede, iki hatta banliyö trenleri çalışırken diğer hat ise şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacak.

Banliyö hatlarının Marmaray Projesi ile entegrasyonu sağlandığında, Gebze'den Halkalı'ya 105 dakika, Bakırköy'den Bostancı'ya 37 dakika ve Söğütlüçeşme-Yenikapı arası ise 12 dakikada seyahat edilebilecek.

http://www.rayhaber.com/2017/10/gebze-haydarpasa-sirkeci-halkali-banliyo-hatlari-2018-acilacak/ Mesajı Paylaş

HDS

Türk sektör basını bile nabza şerbeti öğrendi. Zaten 2017'nin 10. Ayındayız. İki ay sonra da 2018.

Ama daha çok işi var. 29 Ekim falan diyorlardı galiba değil mi? Ancak. Mesajı Paylaş

anafor2016

Marmaray vagonlarının şu an yüzde kaçı kullanımda? Kullanım dışı olanlar ne haldeler, umarım çürümemişlerdir.  Mesajı Paylaş
Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

16 adet set İZBAN'da kullanılıyor üstadım... Mesajı Paylaş

anafor2016

Güzel haber üstadım, bilgi için teşekkürler Mesajı Paylaş

Traverten

Marmaray'da 4 Yılda Rekor Yolcu Sayısı

"Asrın projesi" Marmaray'ın 29 Ekim 2013'te, yaklaşık 13 kilometrelik Ayrılık Çeşmesi ile Kazlıçeşme arasında hizmete sunulduğunu anımsatan Ulaştırma Bakanı Arslan, "Cumhuriyetimizin 94. yıl dönümünde ulaştırma ailesi olarak büyük bir gurur ve mutluluk duyuyoruz. Çünkü Cumhuriyetimize ve milletimize layık projeleri birer birer hizmete veriyoruz. Bunlardan birisi de Marmaray'dır" diye konuştu.

Arslan, Marmaray ile bugüne kadar 226 milyon yolcunun büyük bir güven ve konforla Asya ile Avrupa kıtaları arasını dört dakikada geçtiğine işaret etti. Vatandaşların, Halkalı-Gebze hattının tamamlanmasını da dört gözle beklediklerini belirten Arslan, "İnşallah Cumhuriyetimizin 95. yaş gününde bunu sağlamış olacağız." müjdesini verdi.

Günde toplam 333 sefer yapılan Marmaray'da yoğun günlerde taşınan yolcu sayısının 200 bine ulaştığına işaret eden Arslan, Marmaray'ın sadece İstanbul'un şehir içi toplu ulaşımına değil, çevre korunmasına da büyük katkılar sağladığını bildirdi.

Arslan, Marmaray'ın işletmeye alınmasıyla yaklaşık 26 bin 300 aracın trafikten çekildiğini belirterek, şöyle devam etti:
"Böylece, çevreye 201 bin ton zehirli gaz salınımı engellenirken, 5 milyon dolarlık zehirli gaz maliyetinden de tasarruf sağlandı. Yine Marmaray'ı kullanan vatandaşlarımızın diğer ulaşım araçlarını kullananlara göre ortalama bir saat zaman tasarrufu sağladığı esas alındığında, toplam 226 milyon yolcumuz 226 milyon saat tasarruf etmiş oldu."
Arslan, Marmaray'ın sadece şehir içi toplu ulaşım için değil, anahat yolcu taşımacılığı ve lojistik sektörü için de ufuk açan bir proje olduğunu vurgulayarak, projenin uluslararası demiryolu koridoru açısından en önemli halkalardan birisi olduğunu söyledi.

http://www.rayhaber.com/2017/10/marmarayda-4-yilda-rekor-yolcu-sayisi/ Mesajı Paylaş

anafor2016

Tamamen bitirlseydi bu rekoru katlardı. Umarım işler hızlanır da bir an önce biter. Mesajı Paylaş

HDS

Marmaray Pazar akşamları dahi tıka basa dolu oluyor. Hakikaten tüm hat tamamlanınca nasıl kaldıracak yükü bilmiyorum. İstasyonların merdivenleri bile akışı desteklemekte zorlanıyor. Bir de tabii ki güvenlik kontrollerimiz var. Ama asıl hızlı tren-Marmaray ile şehrin içine dağıtım bütünlüğünü tamamlamak adına çok mühim. Zaten onun ardından da otobüs firmalarının tabutuna son çivi de çakılmış olur. Mesajı Paylaş

anafor2016

Sayın hds bu hat bitince 10 lu setler sürekli olarak çalışacak ve 2 dk da bir sefer olacak.  Bu hattın kapasitesini ciddi şekilde arttırır Mesajı Paylaş

anafor2016

Beni asıl kaygilandiran , cr3 bitmeden , Üsküdar Çekmeköy metrosu biterse ki eli kulağında. Marmaray da yoğunluk Tavan yapar. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter