UN RO-RO

Başlatan Atılgan, Oca 20, 2017, 08:53 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Atılgan

Uluslararası Nakliyecilik Derneğinin RO-RO işletmesi olan UN RO-RO,Ulusoy Denizciliği satın alıyor. Filosunda halen 12 gemisi olan şirket, filosunda 4ü RO-RO, 4ü de dökme yük olmak üzere 8 gemisi olan Ulusoy Denizciliği alarak, aynı zamanda Çeşme Limanının işletmeciliğini de üstlenmiş olacak. Satışın 215 milyon Euro olarak gerçekleştiği açıklandı.

UN RO-RO, Pendik, Ambarlı ve Mersin limanlarından İtalyadaki Trieste ve Anconaya, yine Pendikten Fransanın Toulon limanına seferler düzenliyor. Satın alma işleminin ardından bu seferlere, Çeşme-Trieste ve Çeşme-Toulon seferleri de eklenecek. Ayrıca İstanbul-Çeşme-İtalya Bari hattı da açılacak. Mesajı Paylaş

Atılgan

Gemak Tersanesi'nde gemiye boy verilerek bir ilke imza atıldı

193.3 metre boya sahip olan M/V Un Akdeniz'e eklenen 30 metre uzunluğunda bin 130 tonluk yeni dilimle (midbody) geminin boyu 223.3 metreye ulaştı.
Türkiye Ro Ro taşımacılığının en büyük kuruluşu olan U.N Ro-Ro, 8 gemisinin boyunu uzatarak taşıma kapasitesini artıracağını daha önceden açıklamıştı.

Filosundaki 8 geminin boyunu 30 metre uzatarak taşıma kapasitesini yüzde 17 artırmayı hedefleyen U.N Ro-Ro, bu zorlu projede iş ortağı olarak Gemak Tersanesini seçti.

Gemak Tersanesi bir ilke imza atarak U.N Ro-Ro'ya ait olan M/V Un Akdeniz'in boyunu uzattı. 193.3 metre boya sahip olan M/V Un Akdeniz'e eklenen 30 metre uzunluğunda bin 130 tonluk yeni dilimle (midbody) geminin boyu 223.3 metreye ulaştı.

Filosundaki 8 geminin boyunun uzatılması için Gemak Tersanesi ile anlaşan U.N Ro-Ro, bu iş için 80 ile 96 milyon Euro arasında yatırım harcaması yapacak.

8 geminin de boylarının uzatılması toplam 4 yıl sürecek. Bu süre sonrasında filonun yıllık 320 bin TIR olan taşıma kapasitesi 380 bin TIR'a çıkacak.

http://www.denizhaber.com.tr/gemak-tersanesinde-gemiye-boy-verilerek-bir-ilke-imza-atildi-haber-73287.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Rekabet Kurumu, Ulusoy Denizcilik'in UN Ro-Ro'ya satışıyla ilgili nihai inceleme kararı aldı

Rekabet Kurumu, Ulusoy Denizcilik'e ait 7 şirketin hisselerinin tamamının UN Ro-Ro İşletmeleri tarafından devralınmasına ilişkin başvuruyu nihai incelemeye aldı.

Rekabet Kurumu'nun internet sitesinde yer alan duyuruda, Ulusoy Deniz Taşımacılığı, Ulusoy Gemi İşletmeleri AŞ, Ulusoy Ro-Ro İşletmeleri, Ulusoy Ro-Ro Yatırımları, Ulusoy Gemi Acenteliği, Ulusoy Lojistik Taşımacılık ve Konteyner Hizmetleri ile Ulusoy Çeşme Liman İşletmesi firmalarının hisselerinin tamamının UN Ro-Ro İşletmeleri tarafından devralınmasına ilişkin başvurunun, Rekabet Kurumu tarafından nihai incelemeye alındığı bildirildi.

Kurula bildirilmiş bir birleşme veya devralma işleminin, nihai karara kadar askıda olduğu ancak işlemin nihai incelemeye alınmasının, izin verilemez nitelikte olduğu anlamı taşımadığı ifade edildi.

Rekabet Kurumu'nun resmi internet sitesinde yapılan duyuru aynen şöyle;

"Ulusoy Deniz Taşımacılığı A.Ş, Ulusoy Gemi İşletmeleri A.Ş., Ulusoy Ro-Ro İşletmeleri A.Ş., Ulusoy Ro-Ro Yatırımları A.Ş., Ulusoy Gemi Acenteliği A.Ş., Ulusoy Lojistik Taşımacılık ve Konteyner Hizmetleri A.Ş. ve Ulusoy Çeşme Liman İşletmesi A.Ş. hisselerinin tamamının UN Ro-Ro İşletmeleri A.Ş. tarafından devralınmasına ilişkin başvuru, Rekabet Kurulunun 23.03.2017 tarih ve 17-11/133-M sayılı kararı ile nihai incelemeye alındı.

Bilindiği üzere, 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un 7. maddesi ile Rekabet Kurulu, piyasalarda rekabetin önemli ölçüde azaltılması sonucunu doğuracak birleşme ve/veya devralma işlemlerini denetlemekle görevlidir. Kurul, piyasadaki rekabetin yapısına etkileri bakımından incelemenin derinleştirilmesi ihtiyacı duyulan işlemleri, Kanun'un 10. maddesi çerçevesinde nihai incelemeye alabilmektedir.

Kurul'a bildirilmiş bir birleşme/devralma işlemi, 10. maddeye göre nihai karara kadar askıda olup uygulamaya konulması mümkün değildir. Bununla birlikte işlemin nihai incelemeye alınması, izin verilemez nitelikte olduğu anlamına gelmemektedir."

http://www.denizhaber.com.tr/rekabet-kurumu-ulusoy-denizcilikin-un-ro-roya-satisiyla-ilgili-nihai-inceleme-ka-haber-73853.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Rekabet Kurumu, UN Ro-Ro'nun tekelleşmesine izin verecek mi?


Ulusoy Denizcilik Grubu'nun, sene başında UN Ro-Ro- İşletmelerine 215 milyon Euro'ya satışıyla ilgili karar, önümüzdeki günlerde Rekabet Kurumu tarafından açıklanması bekleniyor.
UN Ro-Ro İşletmeleri A.Ş.'nin Ocak-2017'de Ulusoy Denizcilik Grubu'nu 215 milyon Euro'ya satın almasıyla birlikte, deniz otobanında tekelleşme tehlikesi nedeniyle gözler Rekabet Kurumu'na çevrildi.

Ro-Ro pazarında 3 oyuncudan biri olan Ulusoy Denizcilik Grubu'nun, sene başında UN Ro-Ro İşletmeleri A.Ş.'ye satılmasıyla birlikte "SATIŞIN TEKELLEŞMEYE YOL AÇMA İHTİMALİ" üzerine, konuyu gündemine alan Rekabet Kurumu, detaylı incelemesinin ardından kararını önümüzdeki günlerde açıklaması bekleniyor.

Özellikle Avrupa hattının en önemli güzergahlarında, UN Ro-Ro'nun 3 rampası bulunurken, Alternative ve Ulusoy Denizcilik'in kontrolünde birer rampa yer alıyor. Diğer taraftan Ege Bölgesi'nin en önemli limanı olan Çeşme Ulusoy Liman İşletmeleri A.Ş., bu satışla birlikte UN Ro-Ro'nun kontrolüne geçerken, pazarda ezici ve hakim güç haline geliyor.

Rekabet Kurumu, Ulusoy Denizcilik Grubu'nun, UN Ro-Ro'ya satışını onaylanması halinde, geçmişte meydana gelen UND Deniz faciasının yeniden yaşanmasına yol açacağı yüksek sesle dile getiriliyor.

Konu ile ilgili bilgisine başvurduğumuz uzmanlar, Ulusoy Denizcilik Grubu'nun UN Ro-Ro'ya satışının Rekabet Kurumu tarafından onaylanması halinde, geçmişte yaşanan öldürücü rekabetin yeniden hayata geçirileceğini belirterek, Türk taşımacılık sektörüne büyük bir darbe vurulacağı kaydedildi.

http://www.denizhaber.com.tr/rekabet-kurumu-un-ro-ronun-tekellesmesine-izin-verecek-mi-haber-75700.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Rekabet Kurumu, Ulusoy Denizcilik'in UN Ro-Ro'ya satışına izin vermedi

Rekabet Kurumu, Ulusoy Denizcilik'e ait 7 şirketin hisselerinin tamamının UN Ro-Ro İşletmeleri tarafından devralınmasına ilişkin başvuruyu reddetti.
Rekabet Kurumu tarafından, Ulusoy Deniz Taşımacılığı AŞ, Ulusoy Gemi İşletmeleri AŞ, Ulusoy Ro-Ro İşletmeleri AŞ, Ulusoy Ro-Ro Yatırımları AŞ, Ulusoy Gemi Acenteliği AŞ, Ulusoy Lojistik Taşımacılık ve Konteyner Hizmetleri AŞ ve Ulusoy Çeşme Liman İşletmesi AŞ hisselerinin tamamının UN Ro-Ro İşletmeleri AŞ tarafından 215 milyon Euro'ya devralınması işlemine izin verilmedi.

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan duyuruya göre, söz konusu şirketlerin hisselerinin tamamının UN Ro-Ro şirketi tarafından devralınmasına ilişkin nihai inceleme sonuçlandı.

Söz konusu işlemin, UN Ro-Ro İşletmeleri şirketinin Türkiye-Avrupa arasındaki Ro-Ro taşımacılığı (İstanbul, İzmir ve Mersin kalkışlı Ro-Ro hatlarını içerecek şekilde) pazarındaki hakim durumunu güçlendireceğine ve bu şekilde rekabetin önemli ölçüde azaltılması sonucunu doğuracağına, Ro-Ro gemilerine yönelik liman işletmeciliği pazarında da UN Ro-Ro İşletmelerinin hakim duruma gelmesine ve böylece piyasadaki rekabetin önemli ölçüde azaltılmasına yol açacağına oy çokluğu ile karar verildi.

Bu nedenle Rekabet Kurulunca söz konusu devralma işlemine izin verilmemesi oy çokluğu ile kararlaştırıldı.

http://www.denizhaber.com.tr/rekabet-kurumu-ulusoy-denizcilikin-un-ro-roya-satisina-izin-vermedi-haber-77629.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

U.N. Ro-Ro'nun yüzde 57'si halka arz edilecek

Actera ve Esas Holding'in hissedar olduğu U.N. Ro-Ro İşletmeleri'nin, taslak izahnameye göre ek satış dahil yüzde 57.7'si halka arz ediliyor.
Özel sermaye fonu Actera ve Esas Holding'in hissedar olduğu U.N. Ro-Ro İşletmeleri'nin, taslak izahnameye göre ek satış dahil yüzde 57.7'si halka arz edilecek.

Şirketin internet sitesindeki taslak izahnamede halka arz fiyat aralığı, tarihi veya halka arz gelirinin ne amaçla kullanılacağı hakkında bilgi yer almadı.

İzahnameye göre 822.8 milyon lira olan çıkarılmış sermayenin 1.05 milyar liraya yükseltilmesiyle artırılacak 225 milyon lira nominal değerli paya ek olarak Trieste Midco Denizcilik'e ait 300 milyon lira nominal değerli pay halka arz edilecek.

Trieste Midco şirketinde Actera, Esas Holding ve Esas Holding'in hissedarları pay sahibi.

Garanti Yatırım ve İş Yatırımın aracılık ettiği halka arza fazla talep gelmesi durumunda yine Trieste Midco'ya ait 80 milyon lira nominal değerli pay da ek satış sunulacak. Ek satış yapılmazsa halka arz oranı yüzde 50.1 olacak.

Actera, Esas Holding ve Esas Holding'in hissedarları 2014 yılında şirketin yüzde 98.8 hissesini ABD'li özel sermaye fonu KKR'dan aldı. Halka arz itibarıyla U.N. Ro-Ro'da Actera'nın yüzde 59.3, Esas Holding'in yüzde 39.5 dolaylı payı bulunuyor. Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin ise şirkette yüzde 1.2 payı var.

U.N. Ro-Ro'nun satış gelirleri 2017'de bir önceki yıla göre yüzde 49.6 artışla 924.8 milyon liraya, net kârı ise yüzde 78.6 artışla 146.2 milyon liraya yükseldi.

http://www.denizhaber.com.tr/u-n-ro-ronun-yuzde-57si-halka-arz-edilecek-haber-80187.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

U.N. RO-RO, 2019'a iddialı hedeflerle giriyor

U.N. Ro-Ro, Logitrans Fuarı'nın 2'nci gününde iş ortaklarıyla bir araya geldi. FDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, U.N. Ro-Ro'nun 2018'deki iddialı büyüme ivmesini 2019 yılında da yeni yatırımlarla sürdüreceğini söyledi.
Türkiye-Avrupa arasındaki Ro-Ro hatlarındaki intermodal taşımacılığın lideri U.N. Ro-Ro, bu yıl 12.si düzenlenen Logitrans Fuarı'nın 2. gününde ev sahipliği yaptığı yemekte, iş ortaklarıyla bir araya geldi. Yemekte, DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, U.N. Ro-Ro'nun lider hizmet anlayışını ve 2019 hedeflerini katılımcılarla paylaştı. Boztepe,U.N. Ro-Ro'nun 2018'deki iddialı büyüme ivmesini, 2019 yılında da yeni yatırımlarla sürdüreceğini belirtti.

U.N. Ro-Ro, Uluslararası Logitrans Transport Lojistik Fuarı'nın ikinci günü WOW Hotel & Konferans Merkezi'nde gerçekleşen gala yemeğine ev sahipliği yaptı. U.N. Ro-Ro, Türkiye'nin önde gelen uluslararası nakliye firmaları, kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticilerini gemi boy uzatma işlemini gerçekleştiren Gemak Grup sponsorluğunda ağırladı.

"AVRUPA'YA GİDEN YOL İHRACATTAN GEÇİYOR"

DFDS Denizcilik Bölüm Başkanı Peder Gellert Pedersen, açılış konuşmasında "Bildiğiniz üzere 5 ay önce 12 modern ro-ro gemisi ile Akdeniz'de 7 ro-ro hattını işleten U.N. Ro-Ro'yu 1 milyar avro'ya kendi bünyemize kattık ve DFDS'nin hâlihazırdaki 39 gemisine U.N. Ro-Ro filosunu da ekleyerek mevcutta işlettiğimiz 22 liman bağlantımızla birleştirdik. Şirket, satınalması sonrasında yoğun bir entegrasyon sürecine girdik. Ağustos ayı itibariyle Türk Lirası'nda yaşanan kur hareketliliği sebebiyle U.N. Ro-Ro ile lojistik endüstrisini güçlü kılmak adına bir tahsilat planı oluşturduk. Bu siz müşterilerimizin alışık olduğu bir plan değil fakat bunu uygularken göstermiş olduğunuz anlayışa müteşekkirim. Bizim için yeni olan bu coğrafyada DFDS'i benimsediğiniz ve nezaketle karşıladığınız için ayrıca teşekkür ederim. Ağustos ayından sonra Türkiye'de ihracat yönünde güçlü bir büyüme görüldü. Türkiye ekonomisinin Avrupa'ya giden yolu ihracattan geçiyor. DFDS olarak Türk ihracatçısının her zaman yanındayız ve yanında olmaya da devam edeceğiz " diye konuştu.

"2019'DA ÖNEMLİ HEDEFLERE KOŞACAĞIZ"

DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, yemekte yaptığı konuşmada 2018 yılına dair değerlendirmelerinin yanı sıra 2019 hedeflerini de katılımcılarla paylaştı.

Selçuk Boztepe, "2018 şirketimiz açısından önemli gelişmelere sahne oldu. U.N. Ro-Ro, 7 Haziran 2018'de Avrupa'nın en köklü ve en büyük denizcilik şirketlerinden Danimarka merkezli DFDS tarafından satın alındı. Mart ayı itibariyle Ambarlı - Trieste direkt seferlerimizi başlattık. Patras seferlerimiz Haziran ayında haftalık karşılıklı tek sefer olarak başladı. Patras hattımız Ekim ayı itibariyle gidiş dönüş karşılıklı 2 sefere çıkarıldı. Ağustos ayında UN Karadeniz gemimizin boy uzatma işlemi gerçekleşti. Haziran'dan Eylül sonuna kadar tarifeden % 50 indirimli boş araç fiyatları ile sektörümüze destek sağlandı. Trieste'den kalkan Bettemburg trenlerimiz ile Trieste -Bettembourg - Gent - Göteborg hattı haftalık 7 sefer olarak Eylül ayı itibariyle açıldı.

Patras çıkışlı Grimaldi bağlantıları ile İtalya, Malta, İspanya ve Kuzey Afrika bağlantıları hizmete girdi. Eylül ayında açılan demiryolu bağlantımız Novarra ile Milano bölgesine haftada 3 sefer hizmet vermeye başlandı. Ekim ayında hayata geçen Nikrasa sistemi ile Triest - Bettemburg hattında vinçlenebilir olmayanlar da dahil neredeyse tüm römorkların taşıması başlatıldı.

2019'da da yine önemli hedeflere koşacağız. Calais/Dunkirk çıkışlı ve Dover varışlı İngiltere hatlarımızda "Sea Bridge" projesi ile avantajlı bilet imkânları sunacağız. Mersin-Trieste hattımızdaki gemilerimizin birinci çeyrek itibariyle Türkiye'den gidişlerinde Antalya limanlarına uğrak sefer yapmasını planlıyoruz. Bari - Pendik haftalık bir ithalat seferlerinin başlaması 2019'un ilk çeyreğinde, Patras hattı seferlerinin üç sefere çıkması ise 3. çeyrekte hayata geçecek. Yeni açılan demiryolu bağlantımız Novarra ile Milano bölgesine haftanın 3 günü olarak başlattığımız hattımız haftalık 6 sefere çıkacak. 2019 yılında 300 milyon TL'lik scrubber olarak bilinen gaz yalıtım sistemi yatırımını da gerçekleştiriyoruz. Bu yatırım sayesinde 2020 itibariyle U.N. Ro-Ro'nun tüm gemileri sülfür emisyonunu kısıtlamaya yönelik yeni küresel mevzuata uyumlu hale gelecek" dedi.

DFDS LEGO GEMİSİ'NE BÜYÜK İLGİ

Logitrans Fuarı'ında ayrıca, dünyanın en büyük Lego gemisi unvanıyla anılan Guinness rekorlar kitabına da giren dev DFDS Lego gemisi Jubilee Seaways de yer aldı.

Lego gemi, fuar ziyaretçilerinin büyük ilgisini çekti.

https://www.denizhaber.com.tr/u-n-ro-ro-2019a-iddiali-hedeflerle-giriyor-haber-85425.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter