İZBAN

Başlatan Traverten, Oca 18, 2017, 01:55 ÖS

« önceki - sonraki »

ÜNAL

2019 yılına kadar İzban için alım yapılacak mı ?
Ayrıca yeni metroları kimler gördü ? :)
Altın sarısı biraz aşırı kaçmış ama genel olarak kullanışlı duruyor...
Yine de Yerlisi olda daha çok hoşuma giderdi aslında. Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN yedinci yaşını kutladı


İzmir'in toplu ulaşımın temelini oluşturan İzmir Banliyo Sistemi İZBAN, 7. yılını geride bıraktı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberle Bakanlığı ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yüzde 50-50 ortaklığı ile İZBAN, 30 Ağustos 2010 tarihinde İzmir'in kuzey-güney aksında yolculu ön işletmeye başladı.

İlk olarak 24 vagon ve 31 istasyonla hizmet vermeye başlayan İZBAN, ilk işletme yılının sonunda vagon sayısını 99'a çıkardı. İZBAN, bugün ise 219 vagonluk dev bir filoya kavuştu. İlk yıl 6 aylık süreçte 2.5 milyon yolcu taşıyan İZBAN, 7 yılda toplam 480 milyon yolcu rakamına ulaştı. 6 Şubat 2016 tarihinde açılan Torbalı İstasyonu ile birlikte İZBAN'ın istasyon sayısı 38'e, hat uzunluğu ise 80 kilometreden 110 kilometreye ulaştı. 8 Eylül'de ise Başbakan Binali Yıldırım'ın da katılımıyla Selçuk-Torbalı hattı da hizmete girecek. Böylelikle İZBAN hattı, 136 kilometreye ve 41 istasyona sahip olacak. İlerleyen dönemde ise kuzey aksında Aliağa'ya kadar olan hattın Bergama'ya kadar uzatılması böylelikle İZBAN'ın, Selçuk'a kadar olan 180 kilometrelik bir hatta sahip olması planlanıyor.

http://www.rayhaber.com/2017/08/izban-yedinci-yasini-kutladi/ Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN Selçuk'un Ardından Bergama'ya Ulaşacak


İzmir'de Aliağa-Tepeköy arasında hizmet veren İZBAN'ın Selçuk'a kadar ulaşımıyla ilgili Tepeköy-Selçuk arasındaki 26 km uzunluğundaki demiryolu hattının yapım çalışmalarında sona gelindi.

"İZBAN BERGAMA'YA ULAŞACAK"

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, İZBAN'ın Tepeköy-Selçuk hattındaki çalışmaları yerinde inceledi. TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Murtazaoğlu, Özel Kalem Müdürü Haluk Atik ve 3. Bölge Müdürü Selim Koçbay'ın eşlik ettiği incelemeleri sırasında yetkililerden bilgi alan Apaydın, 26 km.lik hatta çalışmalarda sona yaklaşıldığını, hattın kısa bir süre sonra hizmete açılacağı müjdesini verdi.

Apaydın, İZBAN'ın güneyde Selçuk'un ardından kuzeyde de Bergama'ya kadar uzatılması için çalışmaların devam ettiğini bildirdi.

http://www.rayhaber.com/2017/09/izban-selcukun-ardindan-bergamaya-ulasacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başbakan Yıldırım Selçuk-Torbalı İZBAN Hattını Törenle Açtı


İzmir'de Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Selçuk-Torbalı İZBAN hattının açılış törenine katılan Başbakan Binali Yıldırım, İZBAN'ın Selçuk hattının açılışını vatman koltuğuna oturarak yaptı.

Bir dizi açılış, temel atma ve kurtuluş gününe katılmak üzere İzmir'e gelen Başbakan Binali Yıldırım, İzmir Banliyö Sistemi'nin (İZBAN) 26 kilometrelik Selçuk hattını hizmete açtı. Selçuk İstasyonu'ndan İZBAN'a binen Başbakan Yıldırım, vatman koltuğuna da oturdu. Başbakan Yıldırım, "Allah hayırlı uğurlu etsin. Selametle kazasız belasız yolculuk ayıpsın. Bu hizmetin kazandırılmasında emeği geçen bütün arkadaşlarımı tebrik ediyorum. İzmirimize, hemşerilerimize hayırlı olsun" dedi.

"İstanbul'un Marmaray'ı var da İzmir'in olmaz mı?" diye soran Yıldırım, İzmir Körfez Geçisi'nin hazırlıklarının sürdüğünü belirterek Körfez'in 6 dakikada geçileceğini müjdeledi.

http://www.rayhaber.com/2017/09/basbakan-yildirim-selcuk-torbali-izban-hattini-torenle-acti/ Mesajı Paylaş

murattekin

Bu açılış yüzünden aeferdeki trenler 1-1,5 saat kadar yollarda bekletilmiş. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

İZBAN'dan Bir İlk Daha: Çift Katlı Tren

Sadece ülkemizin değil, dünyanın en hızlı büyüyen raylı sistem işletmelerinden biri olan İZBAN, ilklerine bir yenisini daha ekleyip Türkiye'nin ilk çift katlı trenlerini İzmir'e getiriyor. Örnekleri Avrupa, ABD ve Japonya'nın büyük kentlerinde bulunan çift katlı trenler, özellikle uzun mesafe yolcularını, indi-bindi alanından uzaklaştırıp oturma imkânı sağlaması açısından tercih ediliyor.

İZBAN yönetimi, 9'u çift katlı olmak üzere toplam 75 vagondan oluşan 25 yeni setin daha satın alınmasına yönelik ihale yapılmasına karar verdi. Setler; ihale, tasarım, imalat ve test sürüşlerinin ardından "Türkiye'nin ilk çift katlı trenleri" olarak hizmete alınacak. Böylelikle Aliağa, Tepeköy, Selçuk ve açıldığında Bergama gibi uzak hatlardan binen yolcular, üst kattaki oturma alanlarını kullanıp çok daha konforlu bir yolculuk şansını yakalayacak. İhale sürecinin kısa sürede sonuçlandırılması, ilk setlerin üretim aşamasının ise 2 yıl gibi bir süreçte tamamlanması öngörülüyor.

VAGON SAYISI 294'E YÜKSELİYOR

İZBAN, 30 Ağustos 2010 tarihinde yolculu ön işletmeye sadece 24 vagonla başladı. O dönemde ayda yaklaşık 600 bin yolcu taşıyan İZBAN, kuzey-güney trafik aksındaki stratejik konumu, sunduğu güvenli, konforlu ve hızlı hizmet anlayışıyla yolcuların toplu taşıma tercihlerinde ön sıralara yükselmeye başladı. Geride kalan 7 yıllık dönemde aylık yolcu sayısını 600 binden, 6 milyonun üzerine çıkarmayı başaran İZBAN, vagon sayısını ise 219'a yükseltti. Yeni setlerin devreye girmesiyle bu sayı 294'e ulaşacak. 40 İSTASYON, 136 KİLOMETRE İlk dönemde 80 kilometrelik 31 istasyonlu bir hat üzerinde işletme yapan İZBAN, önce Hilal'i, ardından Develi, Tekeli, Pancar, Kuşçuburun, Torbalı ve Tepeköy istasyonlarını hizmete açtı. 8 Eylül'de Tepeköy-Selçuk hattının da devreye girmesiyle İZBAN'ın istasyon sayısı 40'a ulaşırken, hat uzunluğu ise 136 kilometre oldu. İZBAN tüm bu özellikleri sayesinde ise dünyanın en hızlı büyüyen raylı sistem işletmecilerinden biri konumuna yükseldi.

http://www.rayhaber.com/2017/11/izbandan-bir-ilk-daha-cift-katli-tren/ Mesajı Paylaş

turkdefence

ihaleyi nasıl yerli firmalara vermeyiz diye düşünmüşler ve akıllarına resmen bu gelmiş. yazık. bari yerli firmalara ar-ge desteği versek de bu konuda ürün ortaya koysalar. Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN'ın Bergama'ya Uzatılması İçin TCDD'nin İhaleye Çıkması Bekleniyor

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Bergama'da bir günde iki önemli etkinlikte ilçe halkıyla buluştu. Büyükşehir Belediyesi'nin 10 milyon liralık yatırımla tamamladığı AB standartlarındaki modern mezbahanın açılışını yapan Başkan Kocaoğlu, ardından eğitimlerini tamamlayan 122 üreticiye 476 adet koyun ve keçinin dağıtım törenine katıldı.

Kocaoğlu, İZBAN hattının Aliağa-Bergama arasındaki 52 km'lik kısmıyla, Kınık uzantısına ilişkin projeler bitti , "TCDD'nin hat için ihaleye çıkmasını bekliyoruz. Geri kalan imalatları İzmir Büyükşehir Belediyesi üstlenecek. Biz hazırız. İzmir'i raylı sistemle en kuzeyinden en güneyine bağlayacağız. Giderek Tire ve Ödemiş gibi ilçelerimiz de bu sisteme bağlanmış olacak" diye konuştu.

İZBAN'da uygulanan "Gittiğin kadar öde" sistemine de değinen Başkan Aziz Kocaoğlu, "Biz bu sistemi kurmak için, hakkaniyetli olması için epey çalıştık. 136 km ile 15 km mesafe aynı ücretle gidilir mi, gidilmez mi? Aynı ücretle gidilirse bu hakkaniyetli mi olur? Bu sorunun cevabını verebilirse bizim ne yapacağımız anlayacaklar. Bu sistem 19 ilçemizde uygulanmak için geliştirildi. Bugün ilçelerde çift biletle ulaşım sağlanan bölgelerde kısa mesafeli yolculuklar daha ekonomik hale gelecek" şeklinde konuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/03/izbanin-bergamaya-uzatilmasi-icin-tcddnin-ihaleye-cikmasini-bekleniyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'in Raylı Sistemde İlk Hedefi 250 Km

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin gerçekleştirdiği yatırımlar sonucu İZBAN 136 kilometreye, İzmir Metrosu ise 20 kilometreye ulaştı. Hizmete alınan toplam 23 km uzunluğundaki Karşıyaka ve Konak tramvaylarıyla birlikte İzmir'deki raylı sistem uzunluğu 179 kilometreyi buldu.

2004 yılında 11 km raylı sistemle yola çıktıklarını hatırlatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "İzmir Metro ve İZBAN'ın yeni uzatma projeleri ve tramvay yatırımları ile İzmir'deki raylı sistem hattımız, 2020 yılına kadar 120 istasyonda 250 kilometrede sefer yapacak hale gelecek. Böylece kentimizde raylı sistemler 23 kat büyümüş olacak" diye konuştu.

İZBAN'ın Bergama hattı, metroda Buca ve Narlıdere bağlantılarının da devreye alınmasıyla İzmir'de toplam raylı sistem ağı 250 kilometreye ulaşacak. İzmir bu yeni yatırımlarla, ülkemizin "en yaygın kent içi raylı sistemine sahip şehri" unvanını korumaya devam edecek.

http://www.rayhaber.com/2018/07/izmirin-rayli-sistemde-ilk-hedefi-250-km/ Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN Çifte Gurur Yaşıyor

İZBAN, hem 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı hem de 8. yıldönümünü birlikte kutlamanın büyük gururunu yaşıyor.

Ülkemizin en büyük hoşgörü ve sinerji projesi olarak hayata geçirilen İzmir Banliyö Sistemi İZBAN, sekizinci işletme yılını geride bırakırken, hem 30 Ağustos Zafer Bayramı'nı, hem yaş gününü birlikte kutluyor. İZBAN, 30 Ağustos 2010 tarihinde İzmir'in kuzey-güney aksında yolculu ön işletmeye başladı. İlk yılında 24 vagon ve 31 istasyonla hizmet kapasitesine ulaşan İZBAN, geride kalan sekiz yıllık süreçte sadece ülkemizin değil, Avrupa'nın bile en hızlı büyüyen raylı sistem işletmecilerinden biri oldu.

FİLOSUNU KATLAYARAK BÜYÜTTÜ
İZBAN, geçen altı sekiz yıllık süreçte filosunu sürekli büyüttü. Vagon sayısını ilk işletme yılı sonrasında 99'a çıkaran İZBAN, daha sonra büyük bir yatırımla Körfez Yunusu ismi verilen tren setlerini hizmete sundu. Bugün İZBAN, İzmir halkına 219 vagonluk dev bir filoyla hizmet veriyor. Filo, önümüzdeki dönemde daha da büyüyecek.

500 MİLYONDAN FAZLA YOLCU TAŞIDI
İZBAN, faaliyete geçtiği ilk yıl (30 Ağustos 2010-31 Aralık 2010) 2,5 milyon yolcu taşıdı. ESHOT otobüsleriyle aktarmanın kullanılmaya başlaması, İzmir Metrosu ve İzmir Tramvayı ile entegrasyonun sağlanması, sistemin daha fazla büyüyüp tanınmasıyla birlikte yolcu sayısı da önemli bir artış gösterdi. 2011 yılında 40 milyon yolcu taşınmasıyla devam eden büyüme, geçen yıl için 100 milyon olarak gerçekleşti. İZBAN, toplamda ise 500 milyon yolcu taşıma rekorunu geride bıraktı.

İKİNCİ AKTARMA HİLAL OLDU
30 Ağustos 2010'daki ilk seferini, güney aksında "Başlıyoruz" sloganıyla yapan İZBAN ile İzmir Metrosu arasındaki ikinci aktarma istasyonu olan Hilal, 10 Haziran 2012'de açıldı. Hilal, özellikle Şirinyer gibi yoğun güney istasyonlarından gelen yolcuların aktarmalarında büyük kolaylık sağladı. Bugün Hilal İstasyonu, İZBAN'ın en yoğun 3 istasyonundan biri konumuna yükseldi.

VER ELİNİ TORBALI
Kuzey-güney aksında devamlı büyüyen İZBAN'ın Torbalı hattı, 6 Şubat 2016 tarihinde hizmete açıldı. İstasyonlar, yaya ve karayolu alt-üst geçit inşaatları ile istasyon teknik donanım ve iletişim sistemleri İzmir Büyükşehir Belediyesi, sinyalizasyon, çift hat altyapı ve elektrifikasyon çalışmaları TCDD tarafından yapılan Torbalı hattının açılış töreni 14 Şubat 2016'da gerçekleştirildi. Torbalı hattının devreye girmesiyle İZBAN'ın istasyon sayısı 38'e, hat uzunluğu ise 80'den 110 kilometreye yükseldi.

MERHABA SELÇUK
İZBAN'ın Torbalı'dan sonraki durağı ise Selçuk oldu. 8 Eylül 2017 tarihinde Sağlık ve Selçuk istasyonları törenle hizmete alındı, bu sayede İZBAN 136 kilometre uzunluğunda bir hatta ve 40 istasyona kavuştu. İZBAN'ın şimdiki rotası ise UNESCO Dünya Mirası Kalıcı Listesi'nde yer alan Bergama. Bu hattın da devreye alınmasıyla birlikte Bergama ile bir diğer antik kent Selçuk arasında 180 kilometrelik bir kültür köprüsü kurulacak.

İZBAN'IN KRONOLOJİSİ
30 Ağustos 2010 - Yolculu ön işletme
13 Şubat 2012 - ESHOT ile entegrasyon
7 Ekim 2011 - Torbalı hattı temel atma töreni
8 Mart 2012 - 50 milyonuncu yolcu
28 Mayıs 2013 - UITP Büyük Ödülü
19 Haziran 2014 - 200 milyonuncu yolcu
4 Ağustos 2013 - Hilal İstasyonu'nun açılması
30 Ağustos 2014 - Körfez Yunusu setlerin hizmete girmesi
6 Şubat 2016 - Torbalı hattının açılması
8 Eylül 2017 - Selçuk hattının açılması
3 Kasım 2017 - 500 milyonuncu yolcu

http://www.rayhaber.com/2018/08/izban-cifte-gurur-yasiyor/ Mesajı Paylaş

musti

#25
Eki 28, 2018, 09:43 ÖS Last Edit: Eki 28, 2018, 09:47 ÖS by musti
İnatla  hala ayakta  konserve gibi sıkış tıkış yolcu taşıtırlar . 90'larda okula  giderken vardı. Nefes alamazdık. Hala aynı.

Güya tren koyuyorlar. Ama   ekspres otobüsleri kaldırıyorlar. Seferlerin arasına 10-15 dakika koyuyorlar.

İn bin ama hayvan gibi  balık istifi gibi. Hem de kokuyor. O yüzden arabaya devam ediyorum.

Neden şöyle İzmir'e cesur  atılımcı enerjik bir yönetici adam gelmez. Jurasik park gibi nerde dinazor moloz varsa  İzmir'e yönetici oluyor.

Gelen de beton atıp yoğun bakımlık olmadıktan sonra  gitmiyor.

Bildikleri   şey boş bıdı bıdı boş boş işler.

Tren dediğin benzin yakmıyor. Sürücü aynı, istasyon aynı, yan personel aynı. çok olsun elektrik  fazla gider.  Yani çok sefer koysan ne kaybın var? 

Bu sebeple trafik rezil olmasına rağmen araba sahibi hiçkimse toplu ulaşıma gitmek istemiyor. Trafikte kilit.  İzmir trafiği

İstanbul'la yarışıyor. Her yer kilit.  Daha çok benzin tüketimi daha fazla ithalat daha fazla milli kayıp.

 Benim  iş yeri 40 dakika. Birde akşam gelmesi ordan istasyondan eve  gelmesi 10 dakika. Ettimi sana en az 2.5 saat ayaktasın.

Sabah giderken  neysede akşam olmuyor. Mecburen arabaya devam. Oturarak  rahat gidilse bir dünya insan arabasına

binmeyecek. İzmir'de rahatlar. Kaç kere telefon ettim. Artırın şu seferleri diye. 

Birde 6'lı ve 9'lu set trenler var. Adam dalga geçer gibi hala 6'lı setle yolcu taşıyor. 9 olsa ne kaybın var ?  Her yerde kamera. An be

an trenlerdeki sefilliği görüyorsun.
 
Ama hiçbir şey yapmıyorsun. Lafa gelince modern belediyecelikmiş.  Twitter da biri paylaşmış. Rezilban diye.  Hakediyor yani.   

 

Yazık Güzel İzmir'e.     
Mesajı Paylaş

sadalone

#26
Eki 28, 2018, 11:39 ÖS Last Edit: Eki 28, 2018, 11:44 ÖS by sadalone
Türkiye'de özel araç yerine toplu taşıma kullanımı gayette ezici bir şekilde yüksek bundan fazlası da olmaz zaten.Ülkemizde trafiğin sebebinin toplu taşıma yerine özel araç kullanımı olduğunu ileri sürenler var bu hakikaten çok büyük saçmalıktır, yöneticiler içinde sorumluluktan kaçmaktır.

Türkiye'de ki 1000 kişi'ye düşen otomobil sayısı bulunduğu ekonomik seviye düşünüldüğünde olması gerektiğinin ancak 3'te 1'i kadar, çok  çok düşük.Dünya'da 1000 kişi'ye düşen otomobil sayısı İstanbul'un İzmir'in 4-5 katı olan ama trafik sorunu olmayan yığınla şehir var.

Hadi itiraf edelim trafiğin sebebi ne insanların özel araç kullanması ne de toplu taşımanın yetersiz olması, Türkiye'de ki trafik sorununun asıl sebebi şehirlerimizin ve şehirleşmemizin berbat olması. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter