İZBAN

Başlatan Traverten, Oca 18, 2017, 01:55 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

İZBAN-İzmir Banliyö Sistemi,TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığında gerçekleştirilen bir projedir.Amacı mevcut banliyö tren sistemini metro standartlarına yükseltmek idi.Türünün ilk örneği olan proje sonunda Cumaovası-Menemen arasında yolcu taşımaya başlanarak 2010 yılında hizmete girdi.

Bir yıl sonra Menemen-Aliağa hattının da sisteme dahil edilmesiyle hat uzunluğu 80 km. ulaştı. 2015 yılında Cumaovası-Tepeköy arasındaki 30 km. lik hattın da devreye alınması ile halen Tepeköy-Aliağa arasında 110 km de hizmet vermektedir.

Projede iki yeni hat projesi hazırlanmaktadır.Bunlardan ilki Tepeköy-Selçuk (26 km), diğeri ise Aliağa-Bergama (49 km)hatlarıdır. Böylece proje tamamen sona erdiğinde 185 km uzunluğa ulaşacak ve İzmir ili, kuzeyden güneye metro standartında raylı sisteme sahip olacak ilk ve tek il haline gelecektir.

İZBAN bünyesinde halen İspanyol CAF üretimi 33 tren (99 araç) ile Koreli Hyundai Rotem imalatı 40 tren (120 araç) çalışmaktadır. Ayrıca Marmaray projesinin gecikmesi ile, Marmaray'dan kiralanan Hyundai Rotem imalatı 10 tren (30 araç) da halen İZBAN bünyesinde yolcu taşımaktadır. Mesajı Paylaş

Traverten

İzban Sağlık İstasyonu Tamamlanıyor

İzban-İzmir Banliyo Sistemini Torbalıdan Selçuka uzatacak ek hat çalışmaları sürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN hattı, Torbalı'dan sonra Selçuk'a kadar uzatılıyor. Daha önce 80 kilometrelik İZBAN hattını 32 kilometre daha uzatan Torbalı bölümünün istasyon ile karayolu alt-üst geçit inşaatlarını tamamlayarak Şubat ayında hizmete açan Büyükşehir Belediyesi, yapımını sürdürdüğü 26 kilometrelik Selçuk hattında önemli aşama kaydetti. Çalışmalarının yanı sıra Sağlık Mahallesinde bulunan istasyon ise tamamlandı. Sadece detay işçiliğin kaldığı ve en kısa sürede tamamlanıp hazır hale getirilecek. Mahalle halkı ise artık yolu uzatmasına gerek kalmadan istasyonu kullanıp karşıdan karşıya geçmeye başladı.

ÇOK ŞÜKÜR BİTTİ

İzmir Büyükşehir Belediyesi Selçuk İstasyonu'nun kaba inşaatını bitirdi. Bilet holü ve peronun betonarme imalatı tamamlandı. İnce işler, karo, asma tavan, seramik ve kapı işleri bitti. Peron bölgesinde sundurma montajı yapıldı. Bu bölümde kaplama ve cam işlemlerine başlanacak. 6 adet yürüyen merdivenin 2'sinin montajı yapıldı. Selçuk İstasyonu'ndaki elektrik-mekanik ve mimari imalatlar Ekim ayında tamamlanacak. İstasyon 8,5 milyon liraya mal olacak. Sağlık Mahallesindeki istasyonun tamamlanması ise herkesi sevindirmiş durumda. Mahalle Muhtarı Veli Gözlek, "Çok şükür istasyon tamamlandı. Vatandaşlarımız yaya olarak karşıdan karşıya geçebiliyorlar. Öncedeki ray üzerinden veya metrelerce uzaklıkta bulunan köprünün üzerinden geçiyordu. Artık bu sorunlar ortadan kalktı" diye konuştu.

KALAN ÇALIŞMALAR HIZ KAZANDI

Torbalı-Selçuk İZBAN hattının 2018 yılı Eylül ayında hizmet vermesinin öngörüldüğünü daha önce Torbalı'da açıklama yapan Bakan Arslan, konuşması sırasında yüklenici firma yetkililerini çağırarak; Selçuklular'ın iki yıl daha beklemesine tahammül etmek istemediklerini söylemişti. Yüklenici firma yetkililerinden bu projenin en hızlı bir şekilde tamamlanması sözünü alan Bakan Arslan; "8 Eylül 2017'de inşallah projenin açılışını birlikte yapacağız. Bu Proje inşallah İZBAN'ı büyütecek, taçlandıracak. Daha fazla insana hizmet eder hale getirecek. TCDD Hattı yaparken; belediyeler istasyonları yapacak. Şimdiden Selçuk ve bölge halkımıza hayırlı uğurlu olsun" sözlerini kullanmıştı. O günden bu güne çalışmaların hızlı bir şekilde devam ediyor. Sağlık Mahallesindeki istasyonun tamamlanmasıyla geriye kalan diğer çalışmalar hız kazandı.

http://www.rayhaber.com/2017/02/izbanin-saglik-istasyonu-tamam/#more-177745 Mesajı Paylaş

Traverten

Aliağa - Çandarlı - Bergama Yeni Demiryolu ve Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantı Altyapı Projesi Önyeterlilik Başvuruları Toplandı

TCDD Aliağa - Çandarlı - Bergama Yeni Demiryolu ve Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantı Altyapı Projesi Önyeterlilik Başvuruları Toplandı

TCDD Genel Müdürlüğünün 2017/84607 KİK Numaralı Aliağa-Çandarlı-Bergama Yeni Demiryolu ve Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantı Altyapı İnşaatı ihalesi önyeterlilik başvuruları 21 Mart 2017 tarihinde toplandı.

İhaleye önyeterlilik başvurusu yapanların tam listesi şöyle:

Adfa Taahhüt - Kiska-Kom- Unitek - GLS Müh.
Astro Üst Yapı - Mir Müşavirlik
Aga Enerji
Büyük Zigana İnşaat+Dalgıçlarİnşaat+Gala İnşaat
Cengiz İnşaat
Çelikler Taahhüt - YSE Yapı - Öztaş İnşaat
Demce Yapı - Bimholl İnşaat
Doğuş İnşaat
ERG İnşaat - 3 EL Grup Enerji
Feza Taahhüt+KZKİnşaat+ArazYol+H.C.G. İnşaat
Güriş İnşaat - Göçay İnşaat
Gülermak Ağır San.İnş. ve Taah.A.Ş.
Hazaryol İnşaat - Budakyol İnşaat - Nehirsu İnşaat
Haıtkamp Construction - REC Uluslararası İnşaat
IC İçtaş İnşaat -Astur İnşaat - Kalyon İnşaat
İmaj Altyapı - Caba İnşaat - Ederay İnşaat
İntekar Yapı - RBI İnşaat
KMB Metro İnşaat - Akçadağ İnşaat - Ceylan İnşaat
Kolin İnşaat
Limak İnşaat - Özce İnşaat
Mapa İnşaat - Yapı ve Yapı İnşaat
Mapavri - Neoray İnşaat - Siyah Kalem Mühendislik
Makyol İnşaat
Metrostav Ankara - Taşyapı İnşaat - Yapı STS İnşaat
Metaleks - Biskon - Dido-Ray - Silahtaroğlu Yol
Met-Gün İnşaat - Gökçe İnşaat
Mön İnşaat - Gülsan İnşaat
Nurol inşaat
Ohitan İnşaat - Nas İnşaat
Özgün Yapı
Özdemir İnşaat - YG Yol Yapı - Cemil Özgür İnşaat
Özka İnşaat - Yüksel İnşaat - Gökdelen İnşaat
Özaltın İnşaat - Özkar İnşaat
Pers Yapı - Bergiz İnşaat
Polat Yol Yapı - Tarmac Agrega
SDB - Farsel - Haselsan - Günsayıl - Kaya İnşaat
Seza İnşaat - Açılım İnşaat
Söğüt İnşaat - YDA İnşaat
Tekfen İnşaat
TBM Yapı - Aydın İnşaat
Yedigöze Danışmanlık

http://www.rayhaber.com/2017/03/aliaga-candarli-bergama-yeni-demiryolu-candarli-limani-demiryolu-baglanti-altyapi-projesi-onyeterlilik-basvurulari-toplandi/#more-180785 Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN Bergama'dan Sonra Kınık'a Uzayacak

İzmir'in şehir içi demiryolu ağı İZBAN kuzey ve güney akslarında uzamaya devam ediyor. Kınık Belediye Başkanı Sadık Doğruer'in girişimleri sonuç verdi ve TCDD Genel Müdürlüğü İZBAN'ın Bergama'dan sonra Kınık'a uzatılması için çalışmaları başlattı.

İzmir'de şehiriçi demiryolu ulaşım ağı İZBAN; Kuzey'de Bergama'ya, Güney'de ise Selçuk'a kadar uzuyordu. Şimdilik Aliağa ve Torbalı arasında çalışan trenler, Bakırçay Havzası için büyük öneme sahip yeni ihale ile Kınık'a kadar uzayacak. Ege'de Sonsöz'ün haberine göre, Aliağa'dan Bergama'ya 50 kilometrelik güzergaha firmalardan teklifler alınmıştı. Böylece, hattın Kınık'a uzatılması konusu da netleşmiş oldu. TCDD Genel Müdürlüğü, Başbakan Binali Yıldırım'ın İzmir ziyaretinde müjdesini verdiği yeni güzergahı, Bergama'dan Kınık'a uzatmak için proje hazırlıklarına başladı.

Toplam 800 milyon

Toplam 800 milyon liraya mal olacak olan Aliağa-Bergama arasındaki İZBAN hattı, Kuzey'deki ilçeleri kent merkezi ile bağlayacak. Bergama'dan Kınık'a kadar gidecek olan 15 kilometrelik yeni yol için ise, 160 milyon lira ek ödenek ayrılacak. TCDD, Aliağa-Bergama arasındaki hattı yapacak olan şirkete, yüzde 20 iş artışı imkanı sağlayarak, Kınık güzergahını da yaptırmayı planlıyor.
Şimdilik son ihalenin içine iş artışı yöntemiyle girmesi beklenen yeni yol, iki yılda tamamlanacak.

Başkan Doğruer'den teşekkür

KINIK Belediye Başkanı Dr. Sadık Doğruer, TCDD. 3 Bölge Müdürü Selim Koçbay'ı ziyaret etti. Bergama-Kınık arasında yapılacak olan yeni hattın güzergahı, geçiş noktaları ve durakları gibi konular konuşuldu. TCDD'de bu konuda hummalı çalışmanın sürdüğü belirtilirken, TCDD Genel Müdürlüğün konuyu yakından takip ettiği öğrenildi.

http://www.trenhaber.com/hafif-rayli-sistemler/izban-bergama-dan-sonra-kinik-a-uzayacak-h1397.html Mesajı Paylaş

Traverten

Marmaray trenleri İZBAN'da hizmet verecek

Marmaray trenleri İZBAN'da hizmet verecek :Tire-Belevi yolunun temel atma töreninde yaptığı konuşmada, Tire ilçesinde bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getiren Bakan Arslan, İzmir körfez geçişinin ÇED sürecinin bittiğini bu sene içerisinde ihalesinin yapılıp, temelinin atılacağını söyledi. Bakan Arslan, temeli atılan yolun 20,5 kilometre uzunluğunda olduğunu, 7 metrelik genişliğin 24 metreye çıkarılacağını, iki gidiş, iki geliş bölünmüş yol olacağını anlatarak, maliyetinin 73,5 milyon lira olduğunu, Tire- Belevi arasındaki yolun da Tire'ye yakışır şekilde bölünmüş yol olacağını kaydetti.

2011 yılında hizmete giren İZBAN'ın 185 kilometreye çıkarılacağını belirten Arslan, günde 275 bin yolcu taşınan, bugüne kadar 423 milyon kişiyi taşımış İZBAN'ın artık yetmediğini, 73 setle günde 10 dakikalık aralıkla 229 seferi bulunduğunu söyledi.

Arslan, sefer aralıklarını 6 dakikaya düşürecek, günde 360 sefer yapılacak hizmeti yerine getirmek için Marmaray'ın tren setlerinden 6 seti mayıs ayında buraya getireceklerini aktardı.

http://www.rayhaber.com/2017/04/marmaray-trenleri-izbanda-hizmet-verecek/#more-181494 Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN'ın Selçuk Seferleri 8 Eylül'de Başlayacak


İZBAN'ın 8 Eylül'de deneme seferlerine başlayacağını söyleyen Selçuk Belediye Başkanı Dr. Dahi zeynel Bakıcı; " Selçuk bugün aktarma özelliğine sahip olan bir ilçe olacaktır. Nazilli, Söke ve Denizli'den gelen trenler burada yolcularını bırakıp İZBAN'a aktarabilecekler. Selçuk böylece üs konumuna gelmiş bir ilçe olacak" dedi.

Selçuklular'ın kamuoyunda her zaman dile getirilen otopark konusuyla ilgili de Başkan Bakıcı'dan müjde geldi. Kaymakamlık binasının yeni yerine taşınmasının ardından eski kaymakamlık binasında yeraltı otoparkı yapılacağını söyledi.

http://www.rayhaber.com/2017/08/izbanin-selcuk-seferleri-8-eylulde-baslayacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'den Yüksek Gerilim Uyarısı


TCDD Genel Müdürlüğünce Tepeköy-Selçuk istasyonları arasındaki demiryolu hattına 14 Ağustos'ta itibaren 27 bin 500 volt yüksek gerilim verileceği bildirildi.

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, elektrifikasyon tesisleri kurulması kapsamında inşaatı tamamlanan Tepeköy-Selçuk istasyonları arasındaki demiryolu hattına yüksek gerilim verileceği belirtildi.

Hat kesimine 14 Ağustos'tan itibaren verilecek 27 bin 500 volt yüksek gerilim nedeniyle elektrikli tren havai hatlarının altında gezinmek, direklere dokunmak, tırmanmak, iletkenlere yaklaşmak ve yere düşen tellere dokunmanın can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli olduğu uyarısında bulunuldu.

http://www.rayhaber.com/2017/08/tcddden-yuksek-gerilim-uyarisi-9/ Mesajı Paylaş

Traverten

Selçuk-Torbalı İzban Hattını Başbakan Yıldırım Açacak


Başbakan Binali Yıldırım, 8-9 Eylül'de İzmir'e gelecek. Başbakan, Selçuk-Torbalı İZBAN hattını yolculuk ederek açacak, Sabuncubeli Tüneli'nde 'ışıkgördü' törenine katılacak, Göztepe ve Alsancak stadyumlarının temelini atacak, üç hastanenin açılışını yapacak. Başbakan Binali Yıldırım, 8 Eylül Cuma günü geleceği İzmir'de Selçuk'tan İZBAN'a binecek, Torbalı'da inecek, böylece Selçuk-Torbalı İZBAN hattını yolculuk ederek açacak. Torbalı Devlet Hastanesi'nin açılışını yapacak olan Başbakan, canlı bağlantılarla Ödemiş Devlet Hastanesi ile Bornova Trafik Hastanesi'nin de açılışını gerçekleştirecek. 8 Eylül'ü 9 Eylül'e bağlayan gece Sabuncubeli Tüneli'nde 'ışıkgördü' törenine katılacak olan Başbakan, geceyi İzmir'de geçirecek. 9 Eylül'de İzmir'in düşman işgalinden kurtuluşunun 95'inci yıldönümü törenlerine katılacak olan Başbakan Yıldırım, saat 12.00'de Alsancak ve Göztepe stadyumlarının temelini atacak. Başbakan, partisinin bir ilçe kongresine katılıp konuşma yaptıktan sonra kentten ayrılacak.

http://www.rayhaber.com/2017/08/selcuk-torbali-izban-hattini-basbakan-yildirim-acacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

Marmaray Setleri İZBAN Hattında Çalışmaya Başlıyor


TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ortaklaşa kurup ortaklaşa işlettiği, Türkiye'nin en büyük ve en uzun metro standartlarında banliyö hattı Egeray-İZBAN hattında marmaray setleri kullanılmaya başlıyor.

İzmir-Torbalı arası İZBAN hattında artık marmaray setleride faal olarak çalışmaya başlıyor. İlk set Biçerova'ya gönderildi. Test için kullanılacak 10 vagonlu E 32002 numaralı marmaray seti eğer uygun olursa diğer setlerde izmir'e gönderilecek. Edirne ve Haydarpaşa garında 10 vagonlu setlerin şuan kullanılmamasından ve İzmir'in İZBAN setlerinin yetersiz kalmasından dolayı TCDD Taşımacılık A.Ş. talep doğrultusunda marmaray setlerinin kullanılmasını uygun bulmuş ve ilk set gönderilmiştir. Eğer istasyonlara giriş ve çıkışlarda sorun olmazsa diğer setlerde gönderilip artık marmaray trenleri İZBAN hattında kullanılmaya başlanacaktır.

Maramaray setlerinin teknik özellikleri
Marmaray setlerinin MCT ve MCF vagonlarında makinist bölmesi mevcuttur. Bu tren donanımı çoklu ünite faaliyetlerine uygundur. MC ve M vagonlarının her bir iki (2) vagon alt düzeneği motorundan biri cer motorudur ve T vagonları, standart ebat olan 1,425 mm'lik iki (2) treyler motoruna sahiptir. Tren setlerinin her iki tarafında da otomatik bağlayıcılar mevcuttur ve diğer iç araçlarda yarı kalıcı bağlayıcılar bulunur. MCF, T ve M vagonlarının toplam uzunluğu 22,5 metredir ve yalnızca MCT vagonlar 22,6 metredir. 10 vagonluk trenin toplam uzunluğu 225,2 metredir ve 5 vagonluk trenin toplam uzunluğu 112,5 metredir.

5 Lİ TREN KONFİGÜRASYONU

MCF-T5-M4-T6-MCF

YOLCU KAPASİTESİ
OTURMA : 248 KİŞİ
AYAKTA : 1389 KİŞİ
TOPLAM : 1637 KİŞİ

10 LU TREN KONFİGÜRASYONU
MCT-T3-M1-M2-T4-M3-T2-M1-T1- MCT

YOLCU KAPASİTESİ
OTURMA : 508 KİŞİ
AYAKTA : 2548 KİŞİ
TOPLAM : 3056 KİŞİ

MAX. KULLANIM HIZI : 80 KM/H
ELEKTRİKLEME SİSTEMİ : AC 25

http://www.rayhaber.com/2017/08/izban-hattinda-marmaray-setleri-calismaya-basliyor/ Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

niye Marmaray setleri İzban hattında çalışıyor diye sorsam, kim cevap verebilir? Hattın bitirilememiş olmasından dolayı, Ulaştırma Bakanlığı setleri İzban'a mı nakletti? Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

HDS

Aynen öyle. İzban bir süreliğine kiraladı bu setleri. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bu ikinci kez yapılıyor...

İZBAN normalde İspanyol CAF tren setlerini kullanıyordu. Marmaray projesi gecikince, Marmaray için üretilen 10 adet Hyundai-Rotem tren seti İzmir'e getirilerek İZBAN'da kullanılmaya başlandı. Yaklaşık 4-5 yıldır da kullanılıyor. Marmaray, yani Halkalı-Gebze projesi gecikince, atıl durumda bekleyen hazır tren setlerinin, halen ihtiyaçlara cevap veremeyen İZBAN'da kullanılmasına karar verildiği anlaşılıyor. Malum, İZBAN artık Selçuk'a kadar uzadı. Açılışını 10 gün sonra Başbakan yapacak.

Özetle, uzayan hat ve mevcut ihtiyacı karşılamayan sistem için, İstanbul'da boşu boşuna bekleyen ve kullanılmayan tren setlerinin gönderilmesi çok doğru bir karar. Çünkü Marmaray 2019'a sarkmış durumda. Yağmurda-çamurda yıllarca boşu boşuna bekleyecek trenler bu sayede değerlendirilmiş olacaklar... Mesajı Paylaş

HDS

Marmaray banliyö hatları da bizim yüksek irtifa hava savunma projesi gibi oldu.  :)

Neredeyse yerli trenlerimizle yapacak hale geldik bu arada.  :D Mesajı Paylaş

bnb

Sakarya adaray'da da kullanildi diye biliyorum marmaray setlerini. Mesajı Paylaş

murattekin

Sakarya Adaray'da Ankara'nın banliyö dizilerinden iki tanesi çalışıyor. Mesajı Paylaş
Murat Tekin


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter