Başkentray

Başlatan Traverten, Oca 17, 2017, 08:57 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Traverten

İzmirde olduğu gibi (İZBAN),Ankarada da mevcut banliyö tren hattının metro standartlarına çıkartılmasına yönelik projede ilerleme var.Resmi olarak 2011,fiili olarak ise 2015 temmuz ayında başlayan projenin bu yıl sonunda faaliiyete geçirilmesi planlanıyor.

TCDD ve Ankara Büyükşehir Belediyesinin ortaklaşa yürüttüğü projede, bir yandan TCDD mevcut demiryolu hattında,ray değişikliği,elektrifikasyon,sinyalizasyon gibi çalışmaları sürdürürken,bir yandan da ABB mevcut istasyonları yeniliyor.

Sincan-Kayaş arasında devam eden proje bittiğinde her iki yöne de 5 er dakika ara ile sefer düzenlenecek.Sincan,Etimesgut ve Sıhıye istasyonları aynı zamanda alış veriş merkezi olarak inşa ediliyor. Projenin bitmesi ile,halen yapılamayan Ankara bitişli,Ankara başlangıçlı ve Ankara geçişli pek çok tren seferi de yeniden başlayacak. Mesajı Paylaş

HDS

İzmir projesi akıllıca oldu. Aslında devletin iki kurumunun, yahut şöyle demek daha doğru; Merkezi idarenin demiryoları ile yerel yönetimin iyi bir işbirliği oldu. Bu örneği çoklamak gerek. Üstelik de muhalefetin belediyesi ile iktidarın demiryolları itişmeyince güzel oluyormuş da dedirtti.

Büyük şehirlerimizdeki demiryolları 100 yıldan eski. Bütün yerleşimler aslında bunların çevresinde. Üstelik bu tip sentenial demiryolu hatları olan bölgelerimiz de çok eski yerleşimlerimiz. İzmir ve çevre ilçeleri, Ankara ve çevre ilçeleri (artık İstanbul demiyorum o zaten kazana düşmüş küçükken), Kocaeli ve yakın ilçeleri, Mersin-Adana arası, Tarsus dahil aslında birbirlerinin mücavir alanları gibi. Konya mesela böyle değil. Büyük bütün ilçeleri çok uzakta. Öyle banliyö trenleri ile falan olacak gibi değil.

İzmir Aliağa iç içe. Ankara Ayaş iç içe. Büyük şehirlerimiz çok kalabalık, alt alta üst üste. Bunları yayabilmek için, insanların Alsancak'taki ofisine Aliağa'dan, Torbalı'dan gidip gelmeleri için çok güzel fırsatlar bunlar.

Ankara'da da bunun kopyalanması çok yerinde olur. İstanbul'da da olamadı arkadaş bir türlü. Ta Gebze'ye, Kocaeli'ye kadar Alman S-Bahn'ı gibi trenin koşup gelmesi gerek. Onu burada başaramadık pek. Umarım olur. Mesajı Paylaş

murattekin

Başkentray'da Sıhhiye köprülerinin taşıyıcı kolonlarının bir kısmı dikilmiş. Adliye tarafındakine kirişler konmuş. Emirler'deki tünel insaatı devam ediyor. Nazar değmesin calışmalar hızlı gidiyor. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Ankara'da kent içi trafik sorununa çözüm getirmek ve Ankaralılara çağdaş demiryolu hizmeti vermek üzere inşasına başlanan Başkentray'da çalışmalar gece ve gündüz trafiği aksatmadan hızlı şekilde devam ediyor.

Başkentray Projesi çalışmalarında bugüne kadar yapılan işler ise şöyle;

- Mevcut hatların üstyapı malzemelerinin söküm işleri tamamlandı.

- Lale - Ankara - Kayaş İstasyonları arasında elektrifikasyon söküm işleri bitirildi.

-Ankara-Sincan arasında 3 km, Ankara-Kayaş arasında da 6 km taş duvar yapıldı.

- Sıhhıye Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi), Hacettepe Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) ve Kurtuluş Demiryolu Köprüsü'nün (Vasıta Alt Geçidi) sökümü tamamlandı.

- Sıhhiye Köprüsü'nün kenar ayaklarının yapımı tamamlandı, orta ayakların yapımına başlandı.

- Hacettepe Köprüsü'nün imalatı 21x5 metre iki açıklıklı olarak tamamlanma aşamasında.

- Kurtuluş Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) kiriş montajları tamamlandı.

- Altınsoy 1. ve 2. Köprüleri'nde (Vasıta Alt Geçidi) köprü tabliyelerinin montaj çalışmaları tamamlandı.

- Saimekadın Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) ve Mamak Köprüsü yıkıldı.

- Mamak'ta Demiryolu Köprüsünün (Vasıta Alt Geçidi) yapımına başlandı.

- Saklıbahçe Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) ve Üreğil Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) imalat çalışmalarına başlandı.

- Topkaya Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) ve Kayaş Demiryolu Köprüsü (Vasıta Alt Geçidi) imalat çalışması tamamlandı.

Sincan-Kayaş arasında 5 dakikada bir tren

Banliyö hattı ile Yüksek Hızlı ve konvansiyonel tren işletmeciliğinin birbirinden ayrılması amacıyla Banliyö hattı ile Yüksek Hızlı ve konvansiyonel tren işletmeciliğinin birbirinden ayrılması amacıyla Sincan-Ankara-Kayaş arasında; Ankara-Kayaş arasında 4, Ankara-Marşandiz arasında 6 ve Marşandiz-Sincan arasında 5 hatlı yeni demiryolu yapılıyor.

Hat üzerindeki istasyonlarımızın tamamı engelli vatandaşlarımızın da kullanımına uygun hale gelecek şekilde yeniden tasarlanarak inşa ediliyor. Yolcu trafiğinin yoğun olduğu Sincan, Lale, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Mamak ve Kayaş istasyonlarında yolcuların gıda, kitap, gazete vs. ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecekleri kapalı istasyon alanları oluşturulacak. Proje kapsamında ayrıca Etimesgut Emirler'e YHT Batı Aktarma Garı inşa edilecek.

Sincan-Kayaş-Sincan arasında 5 dakikada bir tren işletilecek. Günde 200 bin yolcuya hizmet verecek Başkentray ile Ankara trafiği rahat bir nefes almış olacak. Mesajı Paylaş

Traverten

Başkentray Hattının Yüzde 80'ni Tamamlandı


Sincan- Kayaş arasında metro seviyesinde hizmet verecek olan Başkentray, Şubat 2018'den önce seferlerine başlayacak

Sincan- Kayaş arası çalışan banliyö hattını metro seviyesine çıkarmak isteyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 11 Temmuz 2016'da başladığı çalışmaları yüzde 80 seviyelerine getirdi. TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın Ankaralıların büyük bir heyecanla beklediği Başkentray projesinde geçtiğimiz günlerde incelemelerde bulundu. 18 ay sürmesi beklenen ve Şubat 2018'de hizmete açılması planlanan banliyö projesinin Sincan İstasyonu'ndaki çalışmalarının yerinde inceleyen Apaydın'a Sincan Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Tuna da eşlik etti.

ERKENE ÇEKİLEBİLİR

Sincan- Kayaş arasında 5 dakikada bir hizmet verecek olan Başkentray projesinin bitirilmesi için gece gündüz çalışan TCDD Genel Müdürlüğü banliyölerin biran önce Ankaralılara hizmet vermesi için seferber oldu. Şubat 2018'de açılması planlanan projenin ekiplerin yoğun çalışmasından dolayı daha erken hizmete girebileceği ifade edildi. Proje kapsamında; banliyö, yüksek hızlı ve konvansiyonel tren işletmeciliği için yeterli demiryolu kapasitesi oluşturmak

200 BİN YOLCU TAŞINACAK

Başkentray projesi hattı üzerindeki tüm istasyonlar engelli vatandaşların kullanımına uygun hale getirilirken ayrıca Sincan, Lale, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Mamak ve Kayaş istasyonlarında yolcuların gıda, kitap, gazete gibi ihtiyaçların rahatlıkla karşılanabiliceği istasyonlar inşa ediliyor. Ayrıca proje kapsamında Etimesgut ilçesi Emirler'e YHT Batı Aktarma Garı inşa edilecek. Başkentray günde 200 bin yolcuya hizmet verecek. SABAH Ankara'ya konuşan Sincan Belediye Başkanı Mustafa Tuna, "Şu anda gördüğümüz üzere yoğun olarak altyapı çalışmaları devam ediyor. Yeni alt ve üst geçitler yapılıyor. TCDD Genel Müdürü Sayın İsa Apaydın trenlerin 2017'nin sonunda trenleri çalıştırmasını istedi" dedi.

http://www.rayhaber.com/2017/09/baskentray-hattinin-yuzde-80i-tamamlandi/ Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'den Başkentray Hattı İçin Yüksek Gerilim Uyarısı

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğünce, Sincan-Ankara-Kayaş demiryolu hattı için yüksek gerilim uyarısı yapıldı.

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, Başkentray Projesi kapmasında inşa edilen Sincan-Ankara-Kayaş demiryolu hattına, 20 Şubat Salı gününden itibaren 27 bin 500 volt yüksek gerilim verileceği belirtildi.

Hat kesimine verilecek yüksek gerilim nedeniyle elektrikli tren havai hatlarının altında gezinmenin, direklere dokunmanın, tırmanmanın, iletkenlere yaklaşmanın ve yere düşen tellere dokunmanın can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli olduğu vurgulandı.

http://www.rayhaber.com/2018/02/tcddden-baskentray-hatti-icin-yuksek-gerilim-uyarisi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başkentray Hattında İlk Test Sürüşü Bugün Yapıldı

Ankara'da açılmasına sayılı günler kalan Başkentray Hattı'nda ilk test sürüşü bugün gerçekleştirildi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü İsa Apaydın sosyal medya hesabından "Günaydın Başkentray; Eryaman-Kayaş arasında elektrikli banliyo seti ile ilk testi gerçekleştiriyoruz, açılışa az kaldı, kazasız, sorunsuz hayırlı yolculuklar olsun inşaallah" dedi.

Başkentray Hattı'nda gerçekleştirilen Test sürüşüne TCDD Genel Müdür Yardımcıları, İsmail H. Murtazaoğlu, Ali İhsan Uygun ve Murat Kavak'ta katıldı.

Ankaralıların heycanla beklediği, Başkentray projesi hizmete girdiğinde Sincan-Kayaş arasında her 5 dakikada bir banliyö treni işletilecek. Şehiriçi trafiğine nefes aldıracak proje günlük 500 bin yolcuya hizmet edecek. Ankaralıların ulaşım hizmetlerine en hızlı ve ve en kolay şekilde erişimini sağlayacak Ankarakart'ın Başkentray'da da entegrasyonunu içeren protokolde geçtiğimiz ay Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ve Ankara Büyükşehir Belediyesi arasında imzalanmıştı.

Başkentray hatının Sincan'dan iki istasyonla da Yenikent'e uzatılması planlanıyor.

http://www.rayhaber.com/2018/02/baskentray-hattinda-ilk-test-surusu-bugun-yapildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başkentray 1 Ay Sonra Ankaralıların Hizmetine Girecek

UDH Bakanı Ahmet Arslan dün, inşa çalışmaları tamamlanan Başkentray'ın Ankara-Mamak-Eryaman arasındaki test sürüşlerine katıldı.

Test sürüşünden sonra geldiği Eryaman YHT Gar'da incelemelerde bulunan Arslan, burada projeyle ilgili basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Eryaman YHT Gar'ın 15 Mart'tan itibaren YHT'lerin kullanımına açılacağını, Başkentray'ın Nisan ayının ortasında hizmete başlayacağını müjdeleyen Bakan Arslan, Başkentray'da Ankarakart kullanılabileceğini söyledi.

Ankaralıların, yaklaşık bir ay sonra Başkentray'ı metro standardında kullanmaya başlayacaklarını söyleyen Arslan, Kayaş'tan Sincan'a 36 kilometre olan sistemin, nisan ayı ortası itibarıyla 32 yeni setle yani 96 vagonla hizmet verileceğini bildirerek, her bir setin 770 kişi taşıdığını kaydetti.

"GÜNLÜK 520 BİN KİŞİYE HİZMET VERECEK"

Toplam proje maliyetinin 1 milyar 227 milyon lira olduğu bilgisini veren Arslan, Başkentray'ın hizmete girmesiyle günlük 520 bin kişiye hizmet edebilir hale gelineceğini dile getirdi.

Proje kapsamında yeni inşa edilen demiryolu hatları hakkında bilgi veren Arslan, "Bugün itibarıyla Sincan'dan Behiçbey'e kadar 5 hatta çıkarmış oluyoruz. Behiçbey'den Ankara merkeze yani Ankara YHT Gar'ın olduğu yere kadar 6 hatta çıkarıyoruz. Ankara YHT Garı'ndan Kayaş'a kadar 4 hatta çıkardık. İki hattı Sincan'dan Kayaş'a kesintisiz banliyö trenlerimiz kullanacak. Diğer iki hattı, Ankara'dan Sincan'a YHT'ler, bir hattı da ana hat konvansiyonel trenlerimiz kullanacak. Ankara Gar'dan Kayaş istikametine ise konvansiyonel trenlerimiz, aynı zamanda YHT'lere hizmet eden iki hattı kullanacak. Biz, hattı Ankara'dan Kayaş'a 4 hatta, Ankara'dan Behiçbey'e 6 hatta, Behiçbey'den Sincan'a 5 hatta çıkardık. Böylece 36 kilometre olan hattı 156 kilometrelik raylı sistem döşeyerek, çok daha konforlu, kaliteli hale getirdik." diye söyledi.

Hattın Kayaş'tan Sincan'a 23 dakika sürdüğünü ifade eden Arslan, işletme döneminde 23 istasyondaki durma, yolcu alma, kalkma süreleri de hesaba katıldığında 1 saatten fazla süren Kayaş-Sincan hattının 48-49 dakikaya düşeceğini bildirdi. Arslan, YHT'lerin 20 dakika süren Ankara'dan Sincan çıkışına kadarki mesafenin 11 dakikaya düşeceğini bildirdi.

"BAŞKENTRAY'DA ANKARAKART KULLANILACAK"

Başkentray'ın, Yenişehir'de Kızılay metrosuyla, Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında Ankaray-metro sistemiyle entegre olacağına işaret eden Arslan, Başkentray'da Ankarakart'ın kullanılabileceğini kaydetti.

Arslan, Ankara'daki merkez YHT Gar, Eryaman'daki YHT Gar'ın yanı sıra Sincan, Lale, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Mamak ve Kayaş istasyonlarında da ticari alanların olacağını ifade ederek, yolcuların trenlerini beklerken bu tip hizmetleri alabileceklerini bildirdi.

Banliyö trenlerindeki tren dizisi ile peron arasındaki 20-25 santimetrelik boşluğun, 5 santimetreye düşürüldüğüne dikkati çeken Arslan, bunun yolcuların emniyeti açısından çok önemli olduğunu vurguladı.

"ENGELLİLERİN KULLANIMINA UYGUN HALE GETİRİLDİ"

Bakan Arslan, Başkentray Projesi kapsamında 11 karayolu alt geçidi, 1 karayolu üst geçidi, 8 yaya alt geçidi, 2 yaya üst geçidi, 1 aç kapa tüneli ile 70 menfez inşa ettiklerini belirterek, bunların engellilere hizmet edebilecek şekilde engelsiz hale getirildiğini ve her tren setinde bir vagonda bir engelli koltuğu bulunduğunu ifade etti.

BAŞKENTRAY 1 AY SONRA ANKARALILARIN HİZMETİNE GİRECEK

Eryaman YHT Gar'ın 15 Marttan itibaren YHT'lerin kullanımına açılacağını söyleyen Arslan, söz konusu tarih itibarıyla YHT'lerin hen daha kısa sürede hem de konforlu ortamda hizmet vereceklerini kaydetti. Başkentray'ın da Nisan ayı ortalarında hizmete gireceğini belirten Bakan Arslan, "Aynı zamanda yüksek hızlı trenlerde de yaz tarifesine geçeceğiz. Ülke genelinde günde 44 yüksek hızlı tren seti çalıştırıyorken 52 sete çıkarmış olacağız. Böylece yaz tarifesini de 15'i itibarıyla başlatacağız. Hatlarla ilgili testler ve istasyonlarla ilgili çalışmalar bitti. Nihai temizlikler ve işlemler yapılıyor. Nisan ayı ortası itibarıyla 16-17'si gibi diyelim, inşallah Başkentray'ı Ankaralıların, Ankara'ya gelen misafirlerin ve bizim misafirlerimizin hizmetine sunacağız." diye konuştu.

UDH Bakanı Ahmet Arslan, Başkentray'ın test sürüşlerinin ardından Eryaman YHT Gar'da projede emeği geçen çalışanlarla hatıra fotoğrafı çektirdi.

http://www.rayhaber.com/2018/03/baskentray-1-ay-sonra-ankaralilarin-hizmetine-girecek/ Mesajı Paylaş

Kartalbey

Şükür kavuşturana. Yeniden merhaba. :D :D :D

Başkentray sadece Ankaralılar için değil tüm Türkiye için önemli. Malum Başkentray çalışmaları yüzünden bütün ülkenin demiryolu ulaşımı aksamış durumda. İzmir ve İstanbuldan Ankaraya ulaşım yok. Doğu hatları da Marşandiz istasyonundan başlıyor. Başkentray çalışmaları bittiğinde tüm ülkede demiryolu ulaşımı kesintisiz hale gelecek, İzmir-ankara ve istanbul-ankara trenleri yeniden başlayacak. Mesajı Paylaş

murattekin

#9
Mar 10, 2018, 03:55 ÖS Last Edit: Nis 12, 2018, 07:53 ÖÖ by murattekin
İstanbul-Ankara daha uzun süre olmaz zira,
1-Haydarpaşa kapalı.
2- Pendik'ten sonra yol yok 2019 belki açılır.
3- Bozüyük'ten sonra konvansiyonel hat YHT için ayrılmış durumda. Ne zaman düzelir belli değil.

İzmir-Ankara ise Eskişehir'den işleyecek deniyor.

Bende Ankara Gar'a gelmelerini çok isterim ama ümidim yok. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Ankara Başkentray'a Kavuşuyor

Metro konforunda banliyö hizmeti verecek Başkentray, UDH Bakanı Ahmet Arslan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle açılıyor…

Ankara'da Sincan-Ankara-Kayaş arasında metro konforunda banliyö hizmeti verecek Başkentray, 12 Nisan 2018 Perşembe günü saat 11.00'de UDH Bakanı Sayın Ahmet ARSLAN ve Başbakan Sayın Binali YILDIRIM'ın katılımları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN'ın teşrifleriyle Kayaş Tren İstasyonu Karşısı, Kırıkkale Karayolu yanındaki alanda törenle hizmete açılacak.

Günlük 520 Bin Yolcuya Hizmet Verecek
Yüksek hızlı tren, konvansiyonel tren ve banliyö işletmeciliği için gerekli trafik kapasitesi oluşturmayı amaçlayan Başkentray Projesi kapsamında Ankara-Kayaş arasında 4, Ankara-Behiçbey arasında 6 ve Behiçbey-Sincan arasında 5 hatlı sinyalli ve elektrikli yeni demiryolu inşa edildi.

Başkentray, başlangıçta 15 dakikada bir ilerleyen zamanda ise 5 dakikada bir işletilecek trenlerle günlük 520 bin yolcuya hizmet verecek.

Modern İstasyonlar…

Başkentray projesi kapsamında ayrıca, tamamı engelli vatandaşlarımızın da kullanımına uygun olarak projelendirilen 1 adet YHT gar ve 23 adet banliyö istasyonunun yapımı da tamamlandı.

Sincan, Lale, Elvankent, YHT Eryaman Gar, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Kurtuluş, Cebeci, Mamak ve Kayaş istasyonlarında yolcuların ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri kapalı ticari alanlar oluşturuldu.

Raylı Sistem Projeleri İle Entegre

Başkentray'ın Yenişehir İstasyonu'ndan Kızılay Metrosu'na, Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarından ANKARAY'a yolcu aktarması mümkün olacak.

http://www.rayhaber.com/2018/04/ankara-baskentraya-kavusuyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başkentray Sefer Saatleri

Kayaş-Sincan banliyö hattını metro standardına getiren ve 12 Nisan 2018 tarihinde başkentlilerin hizmetine sunulan Başkentray TCDD Taşımacılık AŞ tarafından işletilmeye başlandı.

36 kilometre uzunluğundaki demiryolu hattı boyunca biri YHT Eryaman Gar olmak üzere 23 banliyö istasyonunda hizmet veren Başkentray ile Yenişehir İstasyonu'ndan Kızılay Metrosu'na, Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarından Ankaray'a aktarma yapmak mümkün hale geldi.

AnkaraKart'ın geçerli olduğu Başkentray ile daha konforlu, rahat, ekonomik ve hızlı bir kent içi toplu ulaşım hedeflendi.

Diğer taraftan, yolcuların ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için Sincan, Lale, Elvankent, YHT Eryaman Gar, Etimesgut, Hipodrom, Yenişehir, Kurtuluş, Cebeci, Mamak ve Kayaş istasyonlarında kapalı ticari alanlar oluşturuldu.

Başlangıçta 15 dakikada bir, ilerleyen günlerde ise 5 dakikada bir işletilecek trenlerle günlük 520 bin yolcuya hizmet vermesi hedeflenen Başkentray ile Kayaş-Sincan arasında seyahat süresi 59 dakikadan 49 dakikaya, YHT'lerin Ankara-Sincan arasındaki seyahat süresi de 17 dakikadan 11 dakikaya düşürüldü.

Başkentray ile ayrıca banliyö, YHT ve konvansiyonel hatlar birbirinden ayrılırken, hemzemin geçitler kaldırılarak daha etkin ve verimli bir işletmecilik hedeflendi. Bu kapsamda, Ankara-Kayaş arasında 4, Ankara-Behiçbey arasında 6 ve Behiçbey-Sincan arasında 5 hatlı sinyalli ve elektrikli toplam 156 kilometre yeni demiryolu yapıldı.12 adet karayolu alt ve üst geçidi, 10 adet yaya alt ve üst geçidiyle bir tünel ve 70 menfez inşa edildi. Hat boyunca inşa edilen alt ve üst geçitlerle araç geçiş güvenliği artırılırken, trafikteki bekleme süreleri kaldırıldı.

Sefer saatleri için : http://www.rayhaber.com/wp-content/uploads/baskentray.pdf

http://www.rayhaber.com/2018/04/basketray-sefer-saatleri/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter