Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HDS

@MSG, Ben basında masında Twitter'da orada burada dönecek haberleri kast ediyorum. Tatava odur.

Yoksa, bunun telli ve telsizle de idaresi de mümkündür. Eskiden bayrakla yapıyorlardı.

1880'ler, 90'lar İngiltere'sinin kalabalık bir hattında bizim bu hatlardan çok daha fazla sefer ve tren işliyordu muhakkak.


Türkün böyle bir zaafı var; Kaza olunca hemen "Avrupa'nın en ileri sistemleri kurulmadı" geyiği. Hangi sinyalizasyon, hangi sistem, hangi AB standardı, hangi sınıf? Hepsi çorba.


Bu lakaytlık beni en çok havayollarında korkutuyor. Hava kontrol ve havayollarında. Mesajı Paylaş

MSG

@murattekin oyle gorunuyor, 3 kisiyi gozaltina almislar. Mesajı Paylaş

murattekin

#212
Ara 13, 2018, 02:26 ÖS Last Edit: Ara 13, 2018, 07:47 ÖS by murattekin
@HDS üstad, TMİ yada daha ilkel yöntemler tren hızını ve hattaki tren sayısını düşürür. Bu bağlamda sinyalizasyon önemlidir. Hele ki böyle 5-6 hatlı girift yollarda daha da önemlidir. Artık bu yolda hayat kaybı göre sinyalizasyon tamamlanır.

Bu konuda çok öfkeliyim. Mesajı Paylaş
...

DelKu

Durun daha Yeni İstanbul havaalanını açacağız...apar topar..Buraya yazdım bunu 13.12.2018 Mesajı Paylaş

petibor

Kazanın sorumlusunu bulmuşlar. Göreve yeni getirilen geçici görevli makas değiştirmeyi unutmuş.
Böyle bir şey olmaz adam düğmeye basacak kaza önlenecek böylemi işliyor bu sistem. Burada bir kaza olur diyen bunu fark eden bu makas değişmedi bu iki tren karşılıklı geliyor çarpışacaklar diyen bir otomasyon yazılımı yokmu orada. Nasıl hızlı tren bu kovboy filimleri zamanındaki ilkellikte çalışıyor adam makası değiştirecek dikkati dağıldı ise çarpacaklar. Bu manuel sistem bu kadar işler işte bir iki yıl sonra bir gün illa bir kaza olur.

 
 
...
GEÇİCİ GÖREVLE GELMİŞ: Emniyet birimlerinden edinilen bilgiye göre, makas değiştirmekle görevli olan Osman Y., bir ay önce geçici görevle Ankara'ya geldi. Osman Y.'nin ifadesinde, "Gara gelen bir treni makas değiştirip ikinci hatta almıştım. YHT hareket ettiğinde makası tekrar değiştirip onu 1. hatta almam gerekirdi. Makas değiştirmeyi unutmuş olabilirim, unuttuğumu düşünüyorum. YHT'yi 1. hatta almam gerekirken makas değiştirmeyi unuttuğum için o 2. hatta devam etti. Kaza olunca fark ettim makas değiştirmediğimi" dediği öğrenildi.
...



http://www.hurriyet.com.tr/gundem/makas-degistirmeyi-unutmus-olabilirim-41052722 Mesajı Paylaş

murattekin

#215
Ara 15, 2018, 01:10 ÖS Last Edit: Ara 15, 2018, 01:11 ÖS by murattekin
Adam bir de "unutmuş olabilirim" diye beyanat veriyor. Rahat yani.
Putty, bakan açıkladı ya sinyalizasyon olmasa olmaz diye? YHT hattı yapıp sinyalizasyona "boşver yaa" diyen tek milletiz herhalde.
Şu an Arifiye-Pendik arasıda bu sistemle çalışıyor.

Bu çok utanç verici bir kaza. Ama hiçbirinin vicdanı rahatsız değil. Mesajı Paylaş
...

Traverten

Hocam sinyalizasyonsuz hat YHT hattı değil. Kazanın olduğu yer, YHT hattına girmeden önce Başkentten ile kullanılan ortak hat. Yani banliyö hattı.Kaza, YHT hattına girmeden önce yaşanmış. Mesajı Paylaş

malpsoy

Yerli araç vagonu raylarda,

Tülomsaş dizayn, üretim ve sertifikasyon aşamalarını tamamladığı yerli araç taşıma vagonunun seri üretimine başlıyor.

Geçtiğimiz yıl hızlı tren seti ihalesi ve yerli hibrit manevra lokomotifi ile gündeme gelen Tülomsaş, 2019'a yeni bir ürün ile giriş yaptı: Araç taşıma vagonu.

Hccrrs tipli araç taşıma vagonu, ikiz vagon. Hafifliğiyle dikkat çeken tamamı kapalı vagonun darası 39 ton. 31 metre uzunluğundaki vagon aynı anda 12 araç alabiliyor.

https://tr.railturkey.org/2019/01/08/yerli-arac-vagonu-raylarda/



Mesajı Paylaş


matmat26

#219
Oca 12, 2019, 10:16 ÖÖ Last Edit: Oca 12, 2019, 10:17 ÖÖ by matmat26
Bugün saat 09.30 sularında demiryolu trafiğine kapalı olan Kazlıçeşme -Halkalı şantiyesi demiryolu güzergahının Florya-Akvaryum kesimine bir UNİMOG iş makinesi ile bir katener aracı çalışma ve malzeme taşımak üzere hatta girmiştir. Söz konusu iki iş makinesi birbiriyle çarpışmış ve olay sonucunda araçtan atlama sonucu iki işçi yaralanmıştır. Bazı basın yayın kuruluşlarında yer alan test sürüşü yapan trenlerin kaza yaptığı ifadesi gerçeği yansıtmamaktadır" denildi.


https://youtu.be/Vcyfq4PPyA4
Mesajı Paylaş

HDS

Ulen çarpışmışsınız işte. Adamlar atlamasa iki ölü vardı. Mesajı Paylaş

Traverten

Konya-Karaman Hızlı Demiryolu Hattı Bu Yıl Tamamlanıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, 20 Şubat 2019 tarihinde Konya'da incelemelerde bulundu. Bakana, TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Erol Arıkan ve ilgili bürokratlar eşlik etti.

Konya Lojistik Merkezi'nde ve Yüksek Hızlı Tren (YHT) Gar inşaatında incelemelerde bulunan ve çalışmaların hızlandırılması ve titizlikle yürütülmesi talimatını veren Turhan, Organize Sanayi Bölgesi yakınındaki bir milyon metrekare alan üzerine kurulan lojistik merkezin hem kent hem de ülke için önemli bir yatırım olduğunu bildirdi.

"Konya Ulaşım Yollarının Kavşağında"

Amaçlarının Konyayı Orta ve Batı Anadolu ile Egeye bağlayan yollar gibi Akdeniz havzasındaki limanlara, bölgedeki turizm alanlarıyla da ilişkilendirmek olduğunun altını çizen Turhan, Konya'yı demiryoluyla Karaman üzerinden Mersin'e bağlayacak projede çalışmaların devam ettiğini belirterek şunları kaydetti:

"Konya-Karaman hızlı demiryolu projesi bu yıl tamamlanıyor"

"Konya-Karaman arasındaki hızlı demiryolu projesinde sinyalizasyonla ilgili çalışmalar devam ediyor. O da bu yıl içinde tamamlanıp sinyalli olarak hizmet vermeye devam edecek. Konya, bölgede hızlı gelişen bir il. Şehiriçi toplu taşımayla ilgili sorunu çözmek için metro projesi var. İhale aşamasına gelmiş bulunuyor. Konya, sadece bir sanayi ve turizm kenti değil, aynı zamanda beş üniversitesi olan eğitim kenti. Bu çok önemli bir potansiyel. Konya'nın bu eğitim sistemine altyapı hizmeti yetiştirmesinin sadece büyükşehir belediyesinin imkan ve kaynaklarıyla yapılması düşünülemezdi. Hükümetimiz, önümüzdeki dönemde ihale edip bu sorunu da rahatlatmak için projeyi hayata geçirmiş olacak."

https://rayhaber.com/2019/02/konya-karaman-hizli-demiryolu-hatti-bu-yil-tamamlaniyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

En büyük AB yatırım projesi: Halkalı-Kapıkule hattına 275 milyon

Avrupa Birliği, yarın imzalanacak finansman anlaşması ile Halkalı-Kapıkule demiryolu hattı projesine 275 milyon hibe verilecek.

AB-Türkiye arasında bugüne kadarki en büyük ölçekli mali yardım projesine ilişkin ikili proje finansman anlaşması yarın İstanbul'da imzalanacak ve anlaşma kapsamında AB Halkalı-Kapıkule demiryolu hattı için 275 milyon euro tutarında bir hibe desteği verecek.

AB Türkiye Delegasyonu'nun açıklamasına göre proje için yapılacak toplam yatırım maliyetinin 1 milyar euro civarında olmasının beklendiği ve AB tarafından sağlanacak 275 milyon euroluk hibeyle birlikte bu projenin, Türkiye'de yürütülen en büyük AB yatırım projesi olacağı belirtildi.

Reuters'ın aktardığı habere göre, İstanbul büyükşehir bölgesini Türkiye-Bulgaristan sınırına bağlayacak olan demiryolu hattına ilişkin finansman anlaşmasını AB Komisyonu'nun Hareketlilik ve Ulaştırmadan sorumlu Üyesi Violeta Bulc ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın imzalayacağı belirtildi.

'TÜRKİYE, YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ DEMİRYOLU BAĞLANTI İNŞAATINI EN GEÇ 2029'A KADAR BİTİRME TAAHHÜDÜ VERDİ'

"Tahminlere göre demiryolu hattının inşası tamamlandığında, bu hat hem tüketici hem de üreticiler açısından değeri 1.6 milyar euroyu bulan çok önemli faydaları da beraberinde getirecektir" denilen açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Bu bağlamda Türkiye, stratejik açıdan önemli diğer proje Yavuz Sultan Selim Köprüsü demiryolu bağlantılarının inşaatını da en geç 2029'a kadar bitirme taahhüdünü vermiştir. Bu demiryolu bağlantıları, eksik bağlantıların tamamlanması anlamına gelmektedir ve AB ile Türkiye arasında ve Türkiye'den Orta Doğu, Kafkaslar ve Orta Asya'ya uzanan daha büyük bir ticaret koridorunun gelişmesini de kolaylaştıracaktır."

https://tr.sputniknews.com/ekonomi/201902271037900149-ab-turkiye-demiryolu-projesi-hibe/ Mesajı Paylaş

Traverten

Türkiye'deki Demiryolu Altyapısının Yüzde 45'i Elektrikli ve Sinyalli

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, demiryollarının kapasitesinin daha da artırılması için elektrik, sinyalizasyon ve iletişim altyapısını tesis ederek daha güvenli ve konforlu hale getirdiklerini belirtti.

Turhan, "Demiryolu ulaşımında konvansiyonel sistemde sinyalizasyonunuz, elektrifikasyonunuz, iletişim sisteminiz yoksa taşıyıcı tren setleri bir istasyona vardığında arkadaki tren hareket edebiliyor. Yaptığımız bu haberleşme sistemiyle trenler birbiriyle iletişim sağlayabilecek ve takip edebilecek. Bu, güvenlik için önemli. Kazalardan sonra "sinyalsiz hattı açtınız, işlettiniz" diye eleştirilere maruz kalıyoruz. Ülkemizdeki demiryolu altyapısının yüzde 45'i elektrikli ve sinyalli. Altyapıyı yaptık, rayları değiştirdik, balansları, traversleri iyileştirdik, güçlendirdik."

Ulaşımda miktar-mesafe ilişkisinin önemine dikkati çeken Turhan, "Ülkemiz büyüdü, gelişti, mal ve insan hareketi arttı. Ülkemizdeki yolculuk hareketleri 3'e, yük hareketi de 3,5'e katlandı. Bu, ülkemizin ekonomik olarak büyüdüğünü de gösteriyor." ifadesini kullandı.

"Demiryollarına ağırlık verilecek"

Turhan, yeni dönemde demiryollarına daha fazla ağırlık vereceklerini belirterek, şunları söyledi:

"Demiryollarımızın kapasitesini artıracağız. Demiryolu, ulaşım maliyetleri girdisi açısından, bir malın dünya piyasasında rekabet edebilmesinde karayoluna göre 3 kat daha ucuz olabiliyor. Bu çok önemli bir konu. Önceden miktar-mesafe ilişkisinden dolayı bir mal ve hizmette ulaşım maliyetleri girdisi, 2000'li yıllarda yaptığımız hesaplara göre yüzde 15'e yakındı. Biz bölünmüş yolları yaptık, yollarımızı iyileştirdik, standartları yükselttik ve bunu yüzde 10'lara çektik."

Son 17 yılda 537 milyar liralık yatırım yaptıklarını, yatırımların 139 milyar liralık kısmını yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirdiklerini aktaran Turhan, bunların ülkedeki yatırım ortamının iyileştirilmesi ve daha güvenli hale getirilmesiyle hayata geçirildiğini dile getirdi.

Turhan, Türkiye'ye hem sermaye çektiklerine hem de ihtiyaç duyulan projelerin hayata geçirildiğine işaret ederek, "İstanbul Havalimanı 10 milyar dolarlık tesis. Bunda kamu kaynağı harcamadık ve işletmeye açıldı. İşletmeci bize her yıl 822 milyon avro kira ödeyecek." değerlendirmesinde bulundu. (UBAK)

https://rayhaber.com/2019/03/turkiyedeki-demiryolu-altyapisinin-yuzde-45i-elektrikli-ve-sinyalli/ Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin Temeli 3 Mayıs'ta Atılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, İstanbul-Kapıkule Demiryolu hattının, Pekin-Londra hattında bir ulaşım aksı ve omurgası olacağına işaret etti.

Yatırımların devam edeceğini vurgulayan Turhan, "Yatırımlarımız bundan sonra ağırlıklı olarak yaptığımız yolların üstyapısının iyileştirilmesine, yollarımızın yap-işlet-devret yöntemiyle yapılmasına, demiryollarımızın kapasitesinin artırılmasına yönelik olacak." dedi.

Bakan Turhan, demiryolunun Pekin-Londra hattında bir ulaşım aksı ve omurgası olacağına işaret ederek, "Avrupa Birliği hibe kredilerinden aldığımız parayla bir ay önce ihalesini yaptığımız İstanbul-Kapıkule Hızlı Tren Projesi'nin temelini 3 Mayıs'ta atacağız." bilgisini paylaştı.

Bakanlığın şehir içi ulaşıma yönelik çalışmalarına da değinen Turhan, trafiğin yer altına alınması ve raylı sistemlerin yaygınlaştırılması gibi altyapı çalışmalarına devam edeceklerini bildirdi. (UBAK)

https://rayhaber.com/2019/03/istanbul-kapikule-hizli-tren-projesinin-temeli-3-mayista-atilacak/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter