Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

Antalyaya hızlı tren geliyor

Antalyaya hızlı tren geliyor :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Eskişehir'in Afyonkarahisar üzerinden Antalya'ya hızlı tren ile bağlanacağını söyledi. Öte yandan Bakan Arslan, TÜLOMSAŞ tarafından üretilen yerli dizel motorun seri üretime hazır olduğunu açıkladı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Yüksek Hızlı Tren'in Eskişehir'deki TÜLOMSAŞ Fabrikası'nda üretileceğini belirterek, "Yüksek Hızlı Tren'i bizzat kendimiz yapacağız, ülkemizde kullanmakla yetinmeyeceğiz, dünyanın her yerine ihraç edeceğiz" dedi.

Antalya'ya hızlı tren

Eskişehir'e gelen Bakan Ahmet Arslan ilk olarak Vali Azmi Çelik'i makamında ziyaret etti. Bakan Arslan gazetecilere yaptığı açıklamada, "Memnuniyetle görüyoruz ki milyonlara varan insanımız Yüksek Hızlı Tren ile yolculuk yapar hale geldi. Ankara, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, İstanbul'u birbirine bağladık ama bununla yetinmeyeceğiz. Eskişehir'in Afyonkarahisar üzerinden Antalya'ya yani Akdeniz'e bağlanması da önemsediğimiz bir koridor. İnşallah onun da gereğini yapacağız" diye konuştu.

Valiliğin ardından AK Parti İl binasını ziyaret eden bakan Arslan daha sonra Porsuk Spor Salonu'nda Ak Parti Odunpazarı İlçe Başkanlığı tarafından düzenlenen 'Odunpazarı üye buluşması' toplantısına katıldı. Bakan Arslan burada partililere referandumla ilgili konuşma yaptı.

'Devrim'e inanılsaydı bugün dünya markasından bahsediyorduk'

Bakan Arslan daha sonra Eskişehir'deki Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş.'yi (TÜLOMSAŞ) ziyaret ederek burada üretilen yerli dizel lokomotif motorunu inceledi. Arslan Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'in de TÜLOMSAŞ'a yapıldığını belirterek şunları söyledi:

"Avrupa'nın 6'ncı dünyanın 8'inci Yüksek Hızlı Tren kullanan ve aynı zamanda inşa eden ülke haline geldik. TÜLOMSAŞ köklü kuruluşlarımızdan biri. TÜLOMSAŞ her zaman iddialı oldu. Bugün değil, Devrim Otomobiliyle iddiasını ortaya koymuştur. Devrim otomobiliyle ilgili TÜLOMSAŞ iddiasını ortaya koyduğunda ülkemiz yöneticileri, ülkemiz idarecileri onlar kadar inansaydı bugün dünya markası otomobillerden, dünya markası uçaklardan bahsetmiş olacaktık. TÜLOMSAŞ bugün demiryolunu sektöründe motor imal eder hale geliyor. Türkiye olarak, Eskişehir olarak, TÜLOMAŞ'ta Yüksek Hızlı Tren yapacağız' diyorlar. Dediğim gibi işçi inanıyorsa geriye bize destek verip yapmak kalıyor. İşte onun için de yeni 96 Yüksek Hızlı Tren setini alırken, sanayi işbirliği programı kapsamında özellikle teknolojinin ülkemize gelmesi ve Yüksek Hızlı Tren'in Türkiye'de yapılmasıyla ilgili şartname koyduk. İlk 20'sini dışarıdan alacağız, sonra kademe kademe TÜLOMSAŞ üretimde daha fazla yer alacak ve son 16'yı bizzat yüzde 100 kendisi yapacak. Ancak bununla da yetinmiyoruz. Onun dışında o teknolojiyi getirip Yüksek Hızlı Tren'i yapabilir hale geldikten sonra, Yüksek Hızlı Tren'i hem milli hem de yerli olarak bizzat kendimiz yapacağız ve ülkemizde kullanmakla yetinmeyeceğiz. Ülkemizden kaynaklı bulunduğumuz coğrafyaya hatta dünyanın her yerine ihraç edeceğiz."

http://www.rayhaber.com/2017/02/antalyaya-hizli-tren-geliyor/#more-178675 Mesajı Paylaş

Traverten

Ada Ekspresi Seferleri Başlıyor

Uzun süredir Sakaryalıların gündeminde olan ve vatandaşların imza kampanyası ile destek verdiği Ada Ekspresi,Mithatpaşa İstasyonu'ndan 1 nisan tarihinden itibaren seferlerine başlayacak.

Ada Ekspresi trenin seferlerini kent merkezi yerine Mithatpaşa'dan olması ise Sakaryalıları memnun etmediği öğrenildi. Ancak yinede trenin seferleri başlamasının kentte olumlu karşılandığı ifade edildi.

TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt bu konuda, trenin seferlerinin devam etmesinin trenin doluluk oranının belirleyeceğini açıkladı.

Trenin sefere konulmasında kamuoyu baskısının etkili olduğu vurgulanıyor.

http://www.trenhaber.com/trenler/ada-ekspresi-seferleri-basliyor-h1244.html Mesajı Paylaş

murattekin

Bu Sakarya'ya girmeme (tren sokmama) ısrarı neden? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

bnb

Bi ara adapazari-arifiye arasi calisan adaray'ı da kaldirmislardi. Gelen tepkiler uzerine tekrar basladi. Gar icin bi iyilik dusunuyor olabilirler. Mesajı Paylaş

Traverten

Dünya demiryolu sektörünün uluslararası zirvesi Eurasia Rail 2017 fuarı açıldı

Dünya demiryolu sektörünün uluslararası zirvesi Eurasia Rail 2017 fuarı açıldı :Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı - Eurasia Rail; 7. kez kapılarını açtı. Fuarın açılışı; T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Coşkunyürek, UIC Uluslararası Demiryolları Birliği Genel Müdürü Jean Pierre Loubinoux, UIC Başkan Yardımcısı, TCDD Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü İsa Apaydın, ITE Group Bölge Müdürü Vincent Brain, ITE Turkey Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Başer ve ITE Turkey Nakliye & Lojistik Grup Direktörü Moris Revah tarafından yapıldı.

İstanbul Fuar Merkezi'nde 21 bin m2'lik alanda düzenlenen ve 200'den fazla katılımcı firmanın yer aldığı fuara, 25 farklı ülke katılım gösteriyor. 4 Mart Cumartesi akşamına kadar açık olacak olan Eurasia Rail fuarına; Almanya, Çek Cumhuriyeti ve Fransa ise ülke bazında katılım gösteriyor. "Avrasya bölgesinin tek ve dünyanın en büyük 3 demiryolu fuarından biri" olma özelliğini taşıyan Eurasia Rail; bölge sektör profesyonellerini yeni yatırımlar, yeni ürün ve teknolojiler odağında bir araya getiriyor. Fuar ile eş zamanlı gerçekleşecek olan konferans programı sektöre bilgi akışı sağlayacak.

Türkiye'nin lider sektörlerinde lider fuarlar düzenleyen ITE Turkey'in grup şirketleri arasında yer alan EUF - E Uluslararası Fuarcılık tarafından düzenlenen Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı - Eurasia Rail; 7. kez kapılarını açtı. 2 - 4 Mart 2017 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nin 21 bin m2'lik alanında devam edecek fuar; konferans programında sektördeki gelişme ve yenilikler ile yatırımlar da gündeme getirilecek. Fuar; T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, T.C. Devlet Demiryolları, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği TOBB, KOSGEB ve Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakanlığı tarafından da destekleniyor.

Açılış töreninde konuşma yapan T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Coşkunyürek: "Bir ülkenin kalkınması için olmazsa olmaz diyebileceğimiz şey o ülkenin ulaşımında yapılacak büyük ve etkili değişimlerdir. 2011 yılından itibaren düzenlenen Eurasia Rail fuarımızın da sektöre çok büyük katkıları olduğunu söyleyebiliriz. Bugüne kadar karayolları, denizyolları, havayolları ve demiryolları sektörlerine toplu olarak yapılan yatırım 304 milyar TL ve bu yatırımda en büyük pay 60 milyar TL ile demiryollarına ait. Bu yatırımlar ülkenin kalkınmasını sağlıyor ve yatırımlar ne kadar verimli yapılırsa kalkınmada o kadar hızlı oluyor. 2023 yılında hedefimiz; mevcut olan 12.500 km'lik demiryolu ağını 25.000 km'ye çıkarmak. Bu anlamda 2023 yılında demiryolu sektörüne 500 milyar dolarlık yatırım yapmayı hedefliyoruz. Eurasia Rail fuarına ulusal ve uluslararası 200 kuruluşun katılmış olmasının da sektördeki güzel gelişmelerin bir yansıması olduğunu söyleyebiliriz. Önümüzdeki yıllarda da fuara katılımın artarak devam edeceğine inancımız tam." dedi.

ITE Turkey Yönetim Kurulu Üyesi Burcu Başer: "Yakın zamana kadar sadece ithalatçı ülke konumunda olduğumuz sektörde gerek yurtdışı ortaklı, gerekse %100 yerli sermayeli yatırımlarla Türkiye artık köprü ülke değil, demiryollarında merkez ülke konumuna gelmiştir. Geçtiğimiz yıl fuarımızın açılış törenini katılımıyla onurlandırarak değerli bilgi ve birikimlerini bizlere aktaran sayın başbakanımız Binali Yıldırım'ın tavsiyelerini de dikkate alarak, bakanlık ve T.C.D.D. ile birlikte bu konuyu projelendirdik. Tüm iş ortaklarımızla birlikte Eurasia Rail fuarımızı; bu yıldan itibaren iki yılda bir gerçekleştirme ve İzmir'e taşıma kararı aldık. Sektörümüz 10 - 12 Nisan 2019'da, fuarizmir'de ürün ve hizmetlerini daha geniş bir alanda sergileme imkanına kavuşacak. Yeni projemizin müjdesini de buradan vermekten mutluluk duyuyorum. 2018 yılında demiryolu sektöründeki en son teknolojilerin yer alacağı "İstanbul Demiryolu Teknolojileri Kongre ve Fuarı" - IRT'yi, 1 - 2 Mart 2018'de yine burada gerçekleştireceğiz. Bu iş platformunda, Eurasia Rail'den farklı olarak, sadece sektörün teknolojik gelişme ve yenilikleri sergileniyor olacak ve bilgi akışı sağlanacak."dedi.

Fuar boyunca devam edecek konferans programında; "Demiryolu Açık Oturumu", "Kent içi Raylı Sistem Sorunları", "Yeni Demiryolu Mevzuatı","Demiryolu Çeken-Çekilen Araçlarındaki Gelişmeler", "Demiryolu Güvenliği", "Demiryollarında Özel Konular" başlıkları altında gerçekleşecek panellerde ise; "Toplu Taşımanın Yerli Ekonomi Üzerindeki Etkisi", "Kent içi Toplu Taşımada Kurumsallaşma", "Otomasyon", "Güvenlik", "Enerji Tasarrufu", "Yenilenebilir Enerji", "Maliyet Azaltma", "Yeni Üretim Teknikleri" ve "Demiryolu Yol Emniyeti: Otomatik Hat Uyarı Sistemleri" ile ilgili bilgiler katılımcı ve ziyaretçilere sunulacak.

Fuara dair görüşlerini paylaşan ITE Turkey Nakliye & Lojistik Grup Direktörü Moris Revah: "Dünya üzerinde raylı sistemler hızlı, ekonomik, çevre dostu, güvenli ve çağdaş sistemler olmalarından dolayı her geçen gün daha da önem kazanıyor. Bu yıl fuarımız; Almanya, Çek Cumhuriyeti ve Fransa'nın da aralarında bulunduğu 25 ülkenin katılımı ile gerçekleşiyor. Yeni satın alma, iş geliştirme, yeni iş ve işbirliği fırsatları yaratılmasına platform oluşturan Eurasia Rail, demiryolu sektörüne ve ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor."

Türkiye'de başarılı projelerin sayısının gün geçtikçe arttığını belirten Moris Revah;"Demiryolu sektöründeki başarıları ile dünya devleri tarafından dikkatleri üzerine çekmeyi başaran yerli üretim tramvaylarımızın, Türk sanayisine ve mühendisliğine olan olumlu yansımalarını gün geçtikçe daha fazla görüyoruz. Günümüzde artık demiryolu sektörü ile ilgili dünya devleri yerli tedarikçilerimizden yurtdışı projelerinde de faydalanmak istiyor. Bu Türk demiryolu sektörünün geleceği ve yerli üreticilerimiz için çok güzel bir gelişme. Türk Demiryolu sektörünün hedefleri arasında; 7.500 km yüksek hızlı demiryolu ve 4.000 km konvansiyonel demiryolu olmak üzere 13.000 km demiryolu yapılarak, toplam 25.000 km demiryolu uzunluğuna ulaşılması planlar arasında yer alıyor. Ayrıca 4.400 km'lik hat yenilemesi yapılarak tüm hatların yenilenmesinin tamamlanması, demiryolu taşımacılık payının; yolcuda %10'a ve yükte %15'e çıkarılması ve demiryolu sektörünün serbestleşme sürecinin tamamlanması hedefleri var. Eurasia Rail fuarı, sektörün 2023 hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamayı hedefliyor" dedi.

http://www.rayhaber.com/2017/03/dunya-demiryolu-sektorunun-uluslararasi-zirvesi-eurasia-rail-2017-fuari-acildi/#more-179455 Mesajı Paylaş

Traverten

Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi İhalesinin Teklifler Alındı

TCDD'nin Bandırma - Bursa - Ayazma - Osmaneli (Tüneller hariç) Hızlı Tren Projesi İhalesinin Teklifler alındı.

Türk Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğünün "Bandırma - Bursa - Ayazma - Osmaneli (tüneller hariç) Hızlı Tren Projesi "altyapı inşaatı tamamlama (km 46+031 - km 101+700)" ihalesinin ilk teklifleri 10 Mart 2017'de açıldı.

İhaleye teklif veren firmalar ve teklifleri şöyle :

1.Cengiz İnşaat 900.525.145
2.Özaltın İnşaat 907.529.957
3.Şenbay-Gence Köprü Tikinti-2 Açık A.Ş. 913.604.319
4.Çelikler Taahhüt - YSE Yapı 919.904.295
5.Kolin İnşaat 931.803.953
6.Doğuş İnşaat 964.018.283

İhalenin İkinci aşama teklifleri de toplandı. Yaklaşık maliyet ikinci aşamada bildirildi.

TCDD Bandırma - Bursa - Ayazma - Osmaneli (Tüneller Hariç) Hızlı Tren Projesi

İkinci Seri Teklifler Toplandı.

Türk Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğünün 10 Mart 2017'de ilk teklifleri alınan "Bandırma - Bursa - Ayazma - Osmaneli (tüneller hariç) Hızlı Tren Projesi "altyapı inşaatı tamamlama (km 46+031 - km 101+700)" ihalesinin ikinci teklifleri 15 Mart 2017'de toplandı.

Yaklaşık maliyeti 990.767.879 TL olan ihale için verilen teklifler aşağıdaki gibidir :

1.Cengiz İnşaat 891.591.055
2.Özaltın İnşaat 894.389.975
3.Çelikler Taahhüt - YSE Yapı 897.958.876
4.Kolin İnşaat 918.490.523

http://www.rayhaber.com/2017/03/bandirma-bursa-ayazma-osmaneli-hizli-tren-projesi-ihalesinin-teklifler-alindi/#more-180773 Mesajı Paylaş

Traverten

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi 2. aşama altyapı tamamlama işini kazanan firma belli oldu

Kolin İnşaat 247.7 milyon liralık teklifle Kırıkkale-Yerköy (2. aşama) altyapı tamamlama işine ait ihaleyi kazandı.
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesinin, Kırıkkale-Yerköy (2. aşama) altyapı tamamlama işine ait ihale ilanı T.C Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü (TCDD) tarafından 2016/362969 ihale kayıt numarası ile duyuruldu ve ihaleye ait değerlendirme çalışmaları tamamlandı.

Kolin İnşaat 247.7 milyon liralık teklifle ihaleyi kazandı. Diğer taraftan, Akkol Madencilik+Elron İnşaat+Al-Ga İnşaat grubunun teklifi değerlendirme raporlarına göre ikinci sırada yer aldı. Kaynakların raporuna göre ihale sonucu firmalarla görüşüldü ve yasal itiraz süreci başlatıldı. Kontrat imzalama süreci ihaleye itiraz olmazsa gerçekleşecek. Bununla beraber TCDD herhangi bir itiraz olması durumunda bunu değerlendirmek durumunda.

İhale Süreci:
43 şirket ve/veya grup yaklaşık maliyeti 362,718,067 TL olan ihaleye katıldı. SDB Madencilik+Burkay İnşaat grubu 223.9 milyon TL ile en düşük teklifi verdi. Kolin İnşaat 247,750,518.20. liralik teklifle ihaleyi kazandı.

http://www.rayhaber.com/2017/03/ankara-sivas-yuksek-hizli-tren-projesi-2-asama-altyapi-tamamlama-isini-kazanan-firma-belli-oldu/#more-180776 Mesajı Paylaş

HDS

Bandırma'ya niye YHT yapılıyor? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bandırmaya yapılacak olan hat YHT-Yüksek Hızlı Tren değil üstadım HT-Hızlı Tren. Maksimum 200 km.ye uygun. Ama 120-160 km. hızında seyir yapılacak. Aynı zamanda yük taşıması da yapılacak hatlar. Hem Bandırma limanı için hem de deniz bağlantısı için yapılıyor... Mesajı Paylaş

Traverten

Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi Kapsamında Salihli-Manisa Hızlı Tren Demiryolu Hattı Projesi İhale Sonucu Belli oldu

Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi Kapsamında Salihli-Manisa Hızlı Tren Demiryolu Hattı Projesi İhale Sonucu

T.C Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün 2016/184800 KİK numaralı ve yaklaşık maliyeti 645.416.648 TL olan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi kapsamında Salihli Manisa (439+000-km 501+000) Kesimi Altyapı İnşaatı yapım işi ihalesinin mali zarfları 14 Temmuz 2016 tarihinde toplanmıştı.

Nas İnşaat, ihaleyi verdiği 396.156.742 TL'lik teklifle kazandı. Kontrat yasal süreç tamamlandıktan sonra imzalanacak.

Bu ihaleye 68 firma teklif vermişti.

http://www.rayhaber.com/2017/03/ankara-izmir-hizli-tren-projesi-kapsaminda-salihli-manisa-hizli-tren-demiryolu-hatti-projesi-ihale-sonucu-ozel-haber/#more-181018 Mesajı Paylaş

Traverten

Yerköy-Sivas YHT Projesi Üstyapı ve Elektromekanik İşi İhalesi Sonucu Belli oldu

Yerköy-Sivas YHT Projesi Üstyapı ve Elektromekanik İşi İhalesi Sonucu

T.C Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün 2016/231016 KİK numaralı ve yaklaşık maliyeti 1.829.316.995,09 TL olan, Yerköy-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi Üstyapı ve Elektromekanik yapım işi ihalesinin mali zarfları 25 Ekim 2016 tarihinde toplanmıştı.

Yapı Merkezi firması, ihaleyi verdiği 1.083. 690.000 TL'lik teklifle kazandı. Kontrat yasal süreç tamamlandıktan sonra imzalanacak.

Bu ihaleye 12 firma teklif vermişti.

http://www.rayhaber.com/2017/03/yerkoy-sivas-yht-projesi-ustyapi-ve-elektromekanik-isi-ihalesi-sonucu/#more-181021 Mesajı Paylaş

murattekin

Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi Kapsamında Salihli-Manisa Hızlı Tren Demiryolu Hattı Projesi İhale Sonucu Belli oldu

Bu gidişle Ankara-İzmir hattı Bursa-Osmaneli hattından daha çabuk bitecek. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Hidrojen Treni Testlere Başladı

Fransız Alstom firması tarafından geliştirilen hidrojen yakıt hücreli tren ilk testini yaptı. İleri aşama testlerden sonra, Almanya'nın Buztehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven hattında hizmet vermesi planlanıyor.

Geleceğin toplu taşıma araçlarından birisi olarak görülen tren, enerjisini hidrojenden alarak, sıfır emisyon ile doğa dostu olarak tanımlanıyor.

Trende elektrik üretmek için atmosferden alınan hidrojen ve oksijeni enerjiye çeviren bir sistem kullanılıyor. Elde edilen enerji ile  tren, saatte 140 km hıza ulaşabiliyor.
Fransız Alstom, dizel ve elektrikle çalışan trenlere alternatif yeni bir model geliştirdiği açıkladı. Coradia iLint ismi verilen bu tren hidrojenle çalışıyor.

300 yolcu taşıyabilen bu trenin ulaşabildiği maksimum hız saatte 140 km. Coradia iLint ayrıca 600 ila 800 kilometre yol gidebiliyor.

Havaya sadece su buharı bırakıyor ve yol boyunca elektrik hatlarına ihtiyaç duymuyor.

http://www.trenhaber.com/dunya/doga-dostu-trenin-testleri-basladi-h1409.html Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan'dan Doğu Karadeniz'e tren müjdesi

Bakan Arslandan Doğu Karadenize tren müjdesi :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Doğu Anadolu ile Doğu Karadenizi tren hattıyla birbirine bağlayacaklarını belirterek "Karstan batıya giden tren yükünün Karadenize de gitmesi gerekir. Dolayısıyla Kırıkkale, Çorum, Samsuna, Erzincandan Trabzona bağlantı yapacağız" dedi.

Bakan Arslan, Kars'ta bir araya geldiği sivil toplum kuruluşu temsilcilerine hitaben yaptığı konuşmada, AK Parti hükümetleri döneminde Kars ve ülkeye yapılan hizmetleri anlattı.

AK Parti hükumetleri döneminde ülkenin kazandığını ve kazanmaya devam ettiğini dile getiren Arslan, başta İstanbul olmak üzere, ülkenin birçok noktasına ulaşımda çok büyük projeler yaptıklarını söyledi.

Bunlara Karslıların da şahit olduğunu dile getiren Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Ülkemizi yüksek hızlı trenle tanıştırdık. Artık ülkemiz, Avrupa'nın 6'ncı, dünyanın 8'inci yüksek hızlı tren işletmecisi olan bir ülkesi. Ama, 'Ankara, Konya, Eskişehir, İstanbul, Kocaeli'nin bağlanmış olması bize yetmiyor' diyoruz. Bütün çalışmalarımız ve hedeflerimiz şu; hızlı treni ülkenin her yerine yaymak. Yani İstanbul'dan sonra, Kapıkule'den Avrupa'ya götürmek ve Ankara'dan bu tarafa. Sivas'ın inşaatı devam ediyor. Erzincan'ın ihalesi devam ediyor. Hemen devamında Erzurum, Kars'ı da hızlı trene kavuşturacak çalışmayı yürütüyoruz."

Arslan, hızlı trenle ülkeyi bir boydan bir boya birleştirmeyi hedeflediklerini vurguladı.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu haziranda açılacak

Arslan, Kars'tan batıya doğru giden tren yükünün Karadeniz'e de gitmesi gerektiğine işaret ederek şunları kaydetti:

"Kars'tan batıya giden tren yükünün Karadeniz'e de gitmesi gerekir. Dolayısıyla Kırıkkale, Çorum, Samsun'a, Erzincan'dan Trabzon'a bağlantı yapacağız. Erzincan'dan güneye, Sivas'tan güneye yani Elazığ, Malatya, Diyarbakır, Mardin'e de inen demiryolu ağlarını yapacağız. Bunlar birbirinin tamamlayıcısı. Bunlar bizim için de ülkemiz için de çok önemli. Bu projelerin en önemli halkalarından biri de, Londra'dan kalkan bir trenin Pekin'e gidebilmesi için Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi. Bu proje, bölgemiz ve Kars için çok önemli. İnşallah haziranda işletmeye açıyoruz."

Ülkenin birçok yerinde lojistik merkezleri yaptıklarını söyleyen Arslan, 94 milyon 300 bin liralık proje ile Kars'ın büyük ölçüde payına düşeni aldığını dile getirdi.

İstanbul Yeni Havalimanı

Türkiye'de havaalanı sayısını 25'ten 55'e çıkardıklarını ancak bununla yetinmediklerini anlatan Arslan, şu bilgileri aktardı:

"İstanbul'da yapımı süren yeni havalimanı dünyanın en büyük havalimanı olacak. Bütün bu projelerin taçlanma noktası olacak. Bu havalimanı yılda 200 milyon yolcuya hizmet edecek. Kullanım alanı 76,5 milyon metrekare, dile kolay. Malta diye bir ülke var, bu ülkenin yüzlerce katı büyüklükte. Bunlarla yetinmiyoruz, ülkemizin daha ileriye gitmesi lazım. Ülkemizin daha da gelişmesi lazım. Onun için büyük projeler yapıyoruz."

http://www.rayhaber.com/2017/03/bakan-arslandan-dogu-karadenize-tren-mujdesi/#more-181061

Mesajı Paylaş

Traverten

Önceliğimiz Samsun-Sarp Demiryolu

Önceliğimiz Samsun-Sarp Demiryolu : OTSO Meclis Başkanı Ufuk Ünal, "Türkiye eskisi gibi değil, güçlü bir ülke. Ben inanıyorum Samsun'dan Sarp'a kadar olan yolu Türkiye yapabilir. Denize paralel Samsun-Sarp Demiryolu bizim ilk tercihimizdir." dedi.

İLK TERCİHİMİZ SAMSUN-SARP DEMİRYOLU

Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Meclis Başkanı Ufuk Ünal, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın Kars'ta yaptığı tren yolu açıklamalarını değerlendirdi. Ufuk Ünal, Karadenizlilerin öncelikle beklentisinin Samsun-Sarp Demiryolu Projesi olduğunu kaydetti. Ordu'nun tek kullanamadığı yolun demiryolu olduğuna dikkat çeken Ünal, "Samsun- Sarp Demiryolu Projesi bizim yıllardır hayalimiz. Denize paralel Samsun-Sarp Demiryolu bizim ilk tercihimizdir." diye konuştu

GÜZERGÂHLAR TEKRAR ETÜT EDİLMELİDİR

"Bu demiryolu tünellerle veya deniz doldurarak Ordu ile Giresun'dan da geçirilmelidir." diyen Ünal, sözlerini şöyle sürdürdü: "Demiryolunun Ordu ve Giresun geçirilemeyeceği ifade ediliyor. Ancak bu yol tekrar etüt edilip, nasıl geçirilebileceği masaya yatırılmalıdır. Türkiye eskisi gibi değil, güçlü bir ülke. Marmaraylar gibi devasa projeler yapan bir Türkiye var. Biz ülkemizin güçlü ekonomisine dayanarak bu yatırımı istiyoruz. Bizim ilk hedefimiz Samsun Sarp'tır. Yıllardır bunu söylüyoruz, bütün Karadeniz bunu bekliyor."

http://www.rayhaber.com/2017/04/onceligimiz-samsun-sarp-demiryolu/
Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter