Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

Lokomotif yeni. Toshiba lisansı ile TÜLOMSAŞ tarafından üretilen E68000. Mesajı Paylaş

anafor2016


Traverten

Ankara-Sivas YHT Hattında Test Sürüşleri 2019`da Başlayacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) Hattı inşaatında incelemelerde bulundu.

"ANKARA-SİVAS, DEMİR İPEK YOLU'NUN EN ÖNEMLİ KESİMİ"
Projenin Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin ilk 100 günlük icraat programı içinde yer aldığını ve bu yılsonuna kadar altyapı ve üstyapı çalışmalarının tamamlanarak 2019 yılı içinde deneme sürüşlerine başlanacağını belirten Turhan, hattın Avrupa'yı Uzak Doğu'ya bağlayan Demir İpek Yolu'nun orta koridorunda yer aldığına dikkati çekerek, Edirne'den Kars'a kadar uzanan ulaşım koridorunun en önemli kesimlerinden birini oluşturduğunu dile getirdi.

"ANKARA-SİVAS ULAŞIMI 2 SAATE İNECEK"
Turhan, projenin Sivas ile kalmayıp Erzincan ve Erzurum'u takip ederek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'na ve Demir İpek Yolu'na entegre olacağını vurgulayarak, şöyle konuştu:
"Projemizin yatırım maliyeti 9 milyar 749 milyon lira. Trenlerimiz saatte 250 kilometre işletim hızıyla çalışacak. Ankara ile Sivas arasındaki ulaşım 2 saate inecek. Ankara-Sivas hattında seyahat edecek yolcularımıza hem ekonomik anlamda hem de seyahat süresinde kolaylık sağlamış olacağız."

2003 yılından bu yana demiryollarına 91 milyar lira yatırım yapıldığına işaret eden Turhan, bu yatırımların da önemli bir kısmını yüksek hızlı tren projelerinin oluşturduğunu bildirdi.

"ANKARA'NIN DOĞUSUNDAKİ İLLERE DE YHT KONFORU GELECEK"

Turhan, bugüne kadar bin 213 kilometre yüksek hızlı demiryolu hattının inşa edilerek hizmete açıldığını, Ankara-İzmir ve Ankara-Sivas YHT hatları başta olmak üzere, bin 889 kilometresi yüksek hızlı, bin 480 kilometresi hızlı ve 612 kilometresi konvansiyonel toplam 3 bin kilometrenin üzerindeki hatlarda da çalışmaların devam ettiğini söyledi.
Ankara-Sivas YHT Projesi'nin Ankara'nın doğusundaki illere yüksek hızlı tren konforunu getireceğini vurgulayan Turhan, şunları kaydetti:
"Bu proje Kayseri'ye bağlanacak. Konya hattı üzerinden Mersin'e, Gaziantep'e, Diyarbakır'a kadar uzanacak. Yine Delice üzerinden Samsun'a ulaşacak. Bunlar ülkemizin, insanımızın hayatında önemli kolaylıklar getirecek, az gelişmiş bölgelerimizin hızlı ulaşımla hızla kalkınmasını sağlayacak projelerdir.

http://www.rayhaber.com/2018/08/ankara-sivas-yht-hattinda-test-surusleri-2019da-baslayacak Mesajı Paylaş

HDS

Sivas'a falan hızlı tren götürmek gerçekten çok mühimdi. Şimdi şaha kalkacak ülke.
Çatır çatır katma değer üreten yerlerinde daha banliyö trenin yok oysa..

Yap, yapma demiyorum ama bir öncelik sıran olsun yahu... Mesajı Paylaş

murattekin

Showbusiness hocam. Sanayi bölgelerine banliyö yapsa oy potansiyeli nasıl olurdu? Sincan-Kazan projesi var. Daha ihalesinin ne olduğu belli değil. Üstelik inşaat süresi iki (2) yıl! Mesafe 37 km. Sanki YHT yapacak.
Ticaret yollarından ziyade populist hatlara ağırlık veriyorlar. YHT hattı yapmasında 160 km ye uygun demiryolu ile limanları (Antalya dahil) birbirine bağlasın deyince de istemezükçü oluyoruz. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Ankara-Sivas YHT Projesi'nde Ray Serim Çalışmaları Hızlandı

Yozgat Valisi Kemal Yurtnaç, Ankara- Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesi kapsamında başlatılan ray serim çalışmalarının aralıksız sürdürüldüğünü ifade etti.

Küçük Asya ile İpek yolu güzergahındaki Asya ülkelerini birleştiren demir yolu koridorunun önemli akslarından birisi olan Ankara-Sivas YHT Projesi'nde ray serim çalışmaları hızla sürüyor.

Proje tamamlandığında Sivas-Ankara arasını 2 saate, Ankara-Yozgat arasını ise yaklaşık bir saate düşürecek Ankara-Sivas YHT projesi, Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum-Kars hızlı tren hatlarıyla bütünleşerek Bakü-Tiflis-Kars demir ipek yoluna entegre edilecek.

Vali Kemal Yurtnaç, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Ankara-Yozgat-Sivas arasında hizmet verecek hızlı trenin hizmet başlamasıyla Yozgat'ın ekonomik potansiyelinin daha fazla gündeme geleceğini söyledi.

Halil Rıfat Paşa'nın "Gidemediğin yer senin değildir" sözünü hatırlatan Vali Yurtnaç, şöyle konuştu:
"Biz bugün Türkiye'de ulaşımın alternatiflerini ortaya koymak durumundayız. Sadece kara yolu değil, demir yolu, hava yolu ve deniz yollarını da ortaya koymak durumundayız. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nde 100 günlük eylem planı içerisinde yer alan ve bugün hala yapımı devam eden Ankara-Sivas YHT projesi ilimizden geçmektedir. Çalışmalar son derece hızlı devam etmektedir. Geçtiğimiz aylar içerisinde bakanlarımızın katılımı ile ray serim töreni yapıldı, bugün itibarıyla çalışmalar aralıksız sürmektedir."

Vali Yurtnaç, hızlı tren ile Yozgat'ın termal kaynaklarının Ankara'ya yakınlığından dolayı daha kullanılır hale geleceğini de belirterek, "Yozgat-Ankara arasında gidiş geliş süresi kısalacak. Bu çalışmalar bölgeye sosyal ve ekonomik hareketlilik getirecektir." diye konuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/08/ankara-sivas-yht-projesinde-ray-serim-calismalari-hizlandi/ Mesajı Paylaş

Sihirbaz

Der Spiegel: Türkiye demiryolları için Almanya'dan destek istiyor

Alman haber dergisi Der Spiegel'in haberine göre, demiryollarını Almanya'nın mali ve teknolojik desteğiyle modernize etmeyi planlayan Türkiye bu projeyi Siemens başkanlığındaki bir konsorsiyuma teslim etmek istiyor.

Almanya'nın haftalık haber dergisi Der Spiegel, Türk hükümetinin ülkedeki demiryollarını Almanya'nın mali ve teknolojik desteğiyle modernize etmeyi planladığını öne sürdü.

Habere göre, Türkiye yeni hızlı tren hatlarının açılmasının öngörüldüğü projeyi uluslararası Alman şirketi Siemens başkanlığındaki bir konsorsiyuma teslim etmek istiyor.

Proje kapsamında, hızlı tren ağının örülmesinin, demiryollarına modern sinyal tekniğinin yerleştirilmesinin ve eski demiryolu ağının da modernize edilmesinin planlandığı belirtiliyor.

Der Spiegel'in haberinde, projenin toplam maliyetinin 35 milyar euroyu bulacağına, yeni trenlerin alımının da bu maliyete dahil olduğuna yer verildi. Der Spiegel, Türk hükümetinin bu doğrultuda üç ay önce Alman hükümetine başvurduğunu ve hükümetlerarası gizli görüşmelerin yürütüldüğünü öne sürdü.

Haberde, Alman hükümetinin projeyi Türkiye'deki ekonomik krizin derinleşmesinin önlenmesi açısından bir fırsat olarak gördüğü öne sürülüyor.

Almanya Ekonomi Bakanlığı Müsteşarı Thomas Bareiß'ın Eylül ayı sonunda Türkiye'ye yapmayı planladığı ziyarette de bu konunun gündeme geleceği belirtildi. Görüşmede, projenin finansmanının ele alınacağı, Ankara'nın Alman hükümetinden ihracat güvencesi ve faizi düşük kredi istediği öne sürüldü.

Alman hükümetinden açıklama yapılmadı

Habere göre, Alman hükümeti henüz Türk hükümetine proje ile ilgili bir güvence vermemiş olmakla birlikte mali destek konusunda olumlu sinyal verdi.

Haberle ilgili Alman hükümetinden ve Siemens'ten herhangi bir açıklama yapılmadı. Siemens, Nisan ayında Velaro tipi 10 hızlı trenin 340 milyon euro karşılığında Türkiye'ye satılması konusunda Devlet Demiryolları (TCDD) ile anlaşma sağlamıştı.

https://www.dw.com/tr/der-spiegel-t%C3%BCrkiye-demiryollar%C4%B1-i%C3%A7in-almanyadan-destek-istiyor/a-45409407 Mesajı Paylaş

murattekin

Oohh süper. Ben buna Siemens emperyalizmi diyorum. Almanya'nın hegemonyası daki Macaristan ve Çekya'da da Siemens'in ağırlığı var. Siemens'e sırt dayamakta bence bir bit yeniği var. Dur bakalım. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

ÜNAL

https://m.bild.de/geld/wirtschaft/wirtschaft/bahn-bau-deutschland-macht-mega-deal-mit-erdogan-57150710.bildMobile.html

Bu haber dogru mu üstadlar ?
Bu islerin Almanlara verilmesi bizim ihaleci şirketlerimizden biktigimiz icin mantikli mi yoksa bir nevi rusvet mi ? Mesajı Paylaş

HDS

Çok abur cubur yazılmış bu haber. Alman basını da Türkiye ile ilgili mevzuları "Erdoğan geldi el etek öptü, nedamet getirdi, ne dersiniz, tutalım mı ellerinden?" havasında yazmayı seviyor.

Haberde de belirtildiği gibi Yüksek Hızlı'larda Siemens altyapısı artık norm oldu galiba. Sanıyorum yeni yatırımların, hatlardaki operasyonun çoğu Siemens üzerinden gidecek. Ama "€35 milyarlık" iş nedir o çok geniş kalmış. Muhtemelen kredi istiyorlardır. Trafik kontrolde Siemens altyapısını kullanmayı teklif ediyorlardır falan filan.

Bu kadar Siemens'çilik enteresan görünüyor.. Mesajı Paylaş

ÜNAL

Hocam Ankara-Izmir hizli tren projesi icin 8 milyar TL, Ankara-Bursa icin 5 milyar TL demislerdi 1-2 sene once, gercekten 35 milyar $ cok yuksek.
Acaba biz beceremedik gelin doseyin mi dedik diyecegimde cok sacma olacak... Mesajı Paylaş

murattekin

#191
Eyl 11, 2018, 06:02 ÖÖ Last Edit: Eyl 11, 2018, 06:06 ÖÖ by murattekin
Koltuk sayısı+enerji sarfiyatı+lojistik destek+deneyim gözönüne alınarak ihale yapıldı. CAF'ın önerdiği son model tren (Oaris galiba) şartların biri hariç hepsine uygundu: Deneyim. O dönemde henüz piyasaya çıkmamıştı. Hala da yok. Alstom yüksek fiyatıyla elendi. O yüzden Siemens aldı ihaleyi. Ancak onların da iş ahlakı sorgulanmalı. Neyse...Siemens şu anda pazarda çok baskın. Çin CSR bile onların lisanslarıyla işe başladı. Avrupa'da Macaristan ve Çekya Siemens'in (Yani Almanya) hegemonyasına girdi/giriyor. Rusya'da da pazara girdiler.
Bana göre Siemens teknoloji olarak iyi bir seçim ancak bunlar girdikleri ülkeye çöküyorlar. Türkiye'de bahsedilen yüksek meblağları kabul ederken biz acaba ne tür tavizler vereceğiz? İşte bu beni korkutuyor.

Bu arada Ankara-İstanbul hattıni hala beceremedik. Bütün inşaatlar yerinde sayıyor. Verilen YHT vaadleri (Samsun, Erzurum, Antalya vb) boşa çıkıyor. İşte bu veriler ışığında Siemens'i yorumlayın. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattının Açılışı, 2021 Yılına Kaldı

2012 yılında temelleri atılan ve 2016 yılında hizmete girmesi planlanan Ankara-Bursa Hızlı Tren projesinin açılışının, 2021 yılına kaldığı açıklandı.

CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesini Meclis gündemine taşıdı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Kayışoğlu, 2012 yılında temeli atılan projenin bitiş tarihinin üzerinden 2 yıl geçtiğini hatırlatarak gecikmenin nedenini ve projenin ne zaman sonlanacağını sordu.

HATALI GÜZERGAH

Nergis Demirkaya'nın haberine göre, Bakan Turhan, Kayışoğlu'nun soru önergesine verdiği yanıtta Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Demiryolu Projesinde 75 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesimine ait altyapı yapım işleri ihalesine 2010 yılında çıkıldığını, 2011 yılında imzalanan sözleşme doğrultusunda yapım çalışmalarına başlandığını belirterek gecikmenin nedenini şöyle açıkladı:

"Mevcut proje güzergahının çok değerli tarım arazileri, meyve bahçeleri ve seralardan geçmesi, Bursa ilinin gelecekteki içme suyunun teminine yönelik Gölbaşı Göletinin hattan etkilenmemesini sağlamak, Bursa Valiliği ile DHMİ Genel Müdürlüğünün hattın Yenişehir Havalimanına yakınlaştırılması talepleri, proje güzergahında değişiklikler yapılması zorunluluğunu ortaya çıkarmış ve buna bağlı olarak sanat yapısı sayısı ve niteliklerinde yapılan değişiklikler nedeniyle projenin tamamlanma tarihinde gecikme meydana gelmiştir."

2016 DENİLDİ, 2021'DE AÇILACAK

Turhan, "Projenin 2020 yılı son çeyreğinde tamamlanması ve 2021 yılında işletmeye alınması planlanmaktadır" dedi.

400 MİLYON ÇÖPE GİTMİŞTİ

CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Kayışoğlu, AKP'nin geçmiş dönemleri "Türkiye proje mezarlığıydı" sözleriyle eleştirirken bugün aynı duruma geldiğini söyledi. Birçok projenin bilimsel araştırma yapılmadan, gerekli altyapı çalışmaları tamamlanmadan hayata geçirilmeye çalışıldığına dikkat çeken Kayışoğlu, "Bursa-Ankara Hızlı Tren Projesi bunun en somut, kötü örneklerinden biri" dedi. Projeyle ilgili Bursa Valisi Münir Karaloğlu'nun "400 milyon lira para harcandı, durması söz konusu değil ama bir şanssızlık yaşadık. Yenişehir-Bilecik arasındaki hatta büyük bir heyelan dolayısıyla var olan projemiz çöpe gitti" sözlerini hatırlatan Kayışoğlu "Hem gecikme hem de ciddi kamu zararı var. Zamanında bitmedi, uzmanlar bu gidişle 2023'e de zor biteceği görüşünde. Kamu hizmeti değil, yandaşlara ihale ve para kazandırma üzerinden yürüyen sistemin sonuçları bunlar. Ne yazık ki bedeli millet ödüyor" dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/09/ankara-bursa-hizli-tren-hattinin-acilisi-2021-yilina-kaldi/ Mesajı Paylaş

matmat26

Eskişehir BB. Skoda Marka Tramvay satın alarak kullanıma sokmuş.


Büyükerşen şuan Anadolu diyarindaki entelektüel bilgi birikimi ve kalitesi ile belki ilk on insan içinde.. Çamur deryası ve pislik içindeki şehri medeni-yasanabilir hale de getirdi.


Fakat yerlisi dururken ithal Tramvay mi alinir? Km/fiyat bakimindan en pahalı ulaşıma sahip kent burasi..

Yazık yani..

Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir Mavi Treni İki Yıl Aradan Sonra Yine Ankara Garı'na Geliyor

1984 yılında seferlerine başlayan Ankara - İzmir Mavi Treni, altyapı çalışmaları nedeniyle 2016'da Eskişehir - İzmir seferi yapıyordu.

İç Anadolu ve Ege Bölgesi'nde sıkça kullanılan İzmir Mavi Treni, 2016 yılında Başkentray çalışmaları sebebiyle Ankara seferlerini durdurmuştu.

2016'dan beri İzmir - Eskişehir arasında sefer yapan tren, 15 Kasım'dan itibaren tekrar Ankara - İzmir hattında hizmet vermeye başlayacak.

260 kişi kapasiteli İzmir Mavi Treni, dört pulman, bir yataklı, bir de yemekli vagona sahip. Türkiye Cumhuriyeti devlet demiryolları (TCDD) yolcuların isteği doğrultusunda vagon ve kapasite sayısında artış yapılabilek.
Yolculuk süresi 15 saati aşacak

15 Kasım'daki ilk sefer akşam 20.00'de Ankara'dan başlayacak. Yolculuk süresi TCDD internet sitesinde Ankara'dan kalkan tren için 11 saat 44 dakika, Alsancak'tan kalkan tren için 12 saat 10 dakika şeklinde belirtiliyor. Trenin Ankara-Basmane arası gittiği mesafe tek yönde 846 km'dir.

İzmir - Ankara yönündeki seferler ise her akşam 19.20'de Basmane Garı'ndan başlayacak. Ertesi gün 11.05'te Ankara'da sona erecek.

TCDD, 15 Kasım'da seferleri başlayacak İzmir Mavi Treni'nin bilet fiyatlarını 51,5 TL olarak belirledi.

Mavi Tren hattı Ankara, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Uşak, Manisa ve İzmir şehirlerini bağlıyor.

Mavi Tren hakkında

Adını renginden alıyor. TCDD'nin 1980'ler ve 1990 başlarında hizmet soktuğu özel yolcu trenleri mavi renge boyanıyordu ve bu tranlerin sefar yaptığı hatlar bu adla anılıyordu.

İlk işletilen Mavi Tren İstanbul-Ankara arasında 1979'da hizmete başlamıştı. Daha sonra İzmir Mavi Treni, İç Anadolu Mavi Treni, Çukurova Mavi Treni ve 4 Eylül Mavi Treni hizmete girdi. Bu trenler Türkiye Vagon Sanayi Anonim Şirketi'nin (TÜVASAŞ) ürettiği lokomotif ve vagonlardan oluşuyordu.

Ankara-İstanbul YHT (2014) ve Ankara-Konya YHT'nin (2011) devreye girmesiyle birlikte İstanbul-Ankara-Konya arasında hizmet veren hatlar Çukurova Mavi Tren ve İç Anadolu Mavi Treni iptal edildi.

http://www.rayhaber.com/2018/10/izmir-mavi-treni-iki-yil-aradan-sonra-yine-ankara-garina-geliyor/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter