Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

Bakan Arslan Konya-Karaman Hızlı Tren Hattında Test Sürüşü Yaptı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Konya-Karaman arasında hizmet verecek hızlı tren hattında test sürüşü gerçekleştirdi.

Bakan Arslan, hat üzerinde bulunan Çumra hızlı tren şantiyesinin ardından Konya Kayacık Lojistik Merkezi inşaatı ve yüksek hızlı tren gar şantiyesinde incelemelerde bulundu, yetkililerden bilgi aldı.

Arslan, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, Konya-Karaman hızlı tren hattının hizmete açılmasıyla yolcuların Konya üzerinden İstanbul'a rahatlıkla gidebileceğini söyledi.

Konya-Karaman hattı üzerinde bulunan istasyonların tamamını engelsiz hale getirdiklerini aktaran Arslan, "Yani engellilerimiz istasyonları engelsiz bir şekilde kullanabilecek. Gerek yürüyen merdiven ve engelli asansörleri, gerekse diğer sistemlerin tamamı kurulmuş durumda." dedi.

Konya-Karaman arası 40 dakika olacak

"Konya-Karaman arası 78 dakika sürüyor. Hattın açılmasıyla bu süre 40 dakikaya düşecek" diyen Arslan, Konya yüksek hızlı tren garının 29 bin 500 metrekare kapalı alana sahip olacağını belirterek, "Konya yüksek hızlı tren gar inşaatımızın yüzde 30'u bitmiş durumda. Proje bedeli ise 67 milyon liradır. İnşallah bu yıl içerisinde burayı bitireceğiz, Konyalılara ve Konya'ya gelen misafirlerimizin hizmetine sunmuş olacağız." diye konuştu.

Konya Lojistik Merkezi'nin de yüzde 30'unun tamamlandığını söyleyen Arslan, 1 milyon metrekare alana kurulan ve 1 milyon 700 bin ton yük kapasitesine sahip olan merkezi yıl içerisinde tamamlayarak hizmete açacaklarını ifade etti.

http://www.rayhaber.com/2018/03/bakan-arslan-konya-karaman-hizli-tren-hattinda-test-surusu-yapti/

Mesajı Paylaş

Traverten

Eryaman Tren İstasyonu Açılmadan Hızlı Tren Seferleri İptal Edildi

Dün sabah saatlerinde ilk seferi yapan klavuz trenin raydan çıkarak devrilmesi sonucu hızlı tren seferleri bugün 10:00 itibariyle hala yapılamadı.

15 Mart'ta açılacağı duyurulan Eryaman Tren İstasyonu'nun açılışı yapılamadan hızlı tren seferleri iptal edildi. Hergün 06:00'da başlayan hızlı tren seferleri 4 saat yapılamadı. Ankara hızlı tren garında bekleyen yolculara net bir açıklama yapılmazken 4 saattir istasyonda bekleyen yolcular yetkililere tepki gösterdi.

İlk iptal edilen seferler olan 06:10 Ankara-İstanbul, 06:30 Ankara-Eskişehir, 06:50 Ankara-Konya için bilet alan yolcuların ulaşım mağduriyetini gidermek yerine bilet paralarını iade eden YHT yetkililerine tepki gösteren vatandaşlar bir açıklama yapılmaması nedeniyle de uzun süredir hızlı tren istasyonunda bekliyor. Biletlerinin ve sabah seferlerinin iptal edilmesi nedeniyle bir sonraki sefere bilet almak isteyen yolcular seferlerin dolu olması nedeniyle de bilet bulamadı.

Yetkililerin net bir açıklama yapmaması nedeniyle özellikle Eskişehir ve Konya'ya gidecek olan abonman yolcuların büyük mağduriyet yaşamasına neden oldu. Mesailerine gidemeyen yolcular karşılarında bir yetkili bulamamaları nedeniyle büyük tepki gösterdi.

http://www.rayhaber.com/2018/03/eryaman-tren-istasyonu-acilmadan-hizli-tren-seferleri-iptal-edildi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yavuz Sultan Selim Köprüsü İçin Demiryolu İhalesi Yapılacak

Ulaştırma Bakanı Arslan, üçüncü köprünün demiryolu bölümü için yakın zamanda ihaleye çıkılacağını, ayrıca Gebze-Halkalı arasındaki Marmaray çalışmasını yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, üçüncü köprü demiryolu ihalesinin kısa sürede yapılacağını söyledi.

Arslan, "Üçüncü köprü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinde raylı sistem yapacağız. Proje bitmek üzere. Yakında onun ihalesini başlatacağız." dedi.

Bakan Arslan, Gebze'den Halkalı'ya Marmaray araçlarıyla 77 kilometreyi kesintisiz hale getireceklerini, buna yönelik çalışmaların yıl sonuna kadar bitirilmesini hedeflediklerini de söyledi.

Arslan ayrıca, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın ardından yakın zamanda Kars-Iğdır-Dilucu-Nahcivan-İran hattını yapacaklarını belirtti.

http://www.rayhaber.com/2018/03/yavuz-sultan-selim-koprusu-icin-demiryolu-ihalesi-yapilacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi 2018 Yatırım Programı'na Alındı

AK Parti Grup Başkanvekili ve Aksaray Milletvekili İlknur İnceöz, Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesi'ne ilk kazmanın vurulmasına sayılı günler kaldığını açıkladı.

AK Parti Grup Başkanvekili ve Aksaray Milletvekili İlknur İnceöz, Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesi'ne ilk kazmanın vurulmasına sayılı günler kaldığını açıkladı. Ulaştırma Denizcilik ve Habercilik ve Kalkınma Bakanlığı ile yapılan görüşmeler ve çalışmalar neticesinde "Aksaray Ulukışla Demiryolu"nu 2018 Yatırım Programına alındığının altını çizen İnceöz; "Demir yolumuzun faaliyete geçmesiyle birlikte Aksarayımızda üretilen ihraç mallarının Mersin Limanına ekonomik olarak daha cazip fiyat ve koşullarda taşınması Aksarayda yatırım yapan iş adamlarına büyük bir avantaj sağlayacak. Aksarayımız böylece yatırımcılar için biz cazibe şehri haline gelecektir" dedi.

İnceöz; "Bilindiği üzere demir yolunun özellikle ticari, lojistik faaliyetlerde maliyet oranı oldukça düşüktür. Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesinin, 8 kmlik bağlantı yolu ile OSBmize bağlanması ile, OSBmize gelen yatırımcı sayısında artış olacağını göz önüne alarak, 3. OSB alanı için gerekli tüm adımlara atmaya başladık." dedi.

İnceöz, Aksaray Ulukışla Demiryolu'nun bir önce hayata geçirilmesi için tüm çalışmaları yakından takip ettiğinin altını çizerek, "2018 yılı yatırım programına aldırdığımız proje 1 milyar 131 Milyon 500 bin TL'ye mal olacak, 86 kilometre hat uzunluğuna sahip Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi'nin kesin projelendirme çalışmalarında artık sona gelindi" dedi.

KIRŞEHİR-AKSARAY DEMİRYOLU`NDA İLK İMZA TAMAM

16 Şubat tarihinde, Kırşehir-Aksaray Demiryolu etüt-proje sözleşmesinin imzalandığını ve Mart ayı içerisinde yer tesliminin yapılarak proje çalışmalarına başlanacağının müjdesini veren İnceöz, "Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesinin hayata geçirilmesine sayılı günler kala, yatırımcılar Aksarayımıza büyük ilgi göstermeye başladı. Kırşehir-Aksaray demiryolu projesinin tamamlanmasıyla birlikte, Aksarayımızı Samsun Limanına da bağlayarak Kuzey-Güney tren yolu bağlantı hattı sağlanmış olacaktır" dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/03/aksaray-ulukisla-demiryolu-projesi-2018-yatirim-programina-alindi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Hızlı Tren Projesi 2019'da Tamamlanacak

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanvekili Ahmet Aydın, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Hızlı Tren Projesi ile ilgili TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ile görüştü.

TBMM Başkanvekili Ahmet Aydın, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Hızlı Tren Projende gelinen son durum ile ilgili bilgi aldı. TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın'ı ziyaret eden Ahmet Aydın'ın ziyaretinde proje ihalesini alan firma yetkilileri bir araya geldi.

Yüz kilometrelik projenin hazırlanma süresinin 2019 yılı Mayıs ayında biteceğini ancak bunun 2018 yılında bitirilmesi için çalışmaların hızlandırıldığına dikkat çeken Ahmet Aydın, "Proje çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olacak. Yaklaşık 100 kilometre olan güzergahta dizayn hızı 16-200 kilometre olacak. Firmanın çalışmaları bütün hızıyla devam ediyor. Proje çalışmalarının hızlanması için neler yapılabileceğini görüştük. Projesi 2019 ortalarında bitiyor ama biz bunu 2018 yılında bitirilmesi için çalışıyoruz. Adıyaman için çok önemli bir proje olan demiryolu güzergahı ile ilgili 4-5 alternatif proje çıkartacaklar. Arazinin durumu, topografyası, jeolojik yapısı ve engebe koşulları göz önünde bulundurarak, proje en uygun haliyle hayata geçirilecek" ifadelerini kullandı.

http://www.rayhaber.com/2018/03/golbasi-adiyaman-kahta-hizli-tren-projesi-2019da-tamamlanacak/ Mesajı Paylaş

Traverten

Ankara-Sivas YHT Projesinin İlk Ray Serimi Bu Hafta Yapılacak

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin İlk Ray Serimi, 25 Mart 2018 Pazar günü saat 10.30'da, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN'ın katılımıyla Yerköy'deki (Yozgat) YHT şantiyesinde düzenlenen törenle gerçekleştirilecek.

Ankara-Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya ve Konya-İstanbul arasında başarıyla işletilen, 7 il ve ülkemiz nüfusunun yüzde 33'üne hizmet eden yüksek hızlı trenlerle bugüne kadar 38 milyonu aşkın yolcu seyahat etti.

İşletmeye açılan 1.213 km Yüksek Hızlı demiryolunun yanı sıra Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir Yüksek Hızlı demiryolu hatlarının inşası sürüyor.

Küçük Asya ile İpek yolu güzergâhındaki Asya ülkelerini birleştiren demiryolu koridorunun önemli akslarından birisi olan Ankara-Sivas YHT projesinde üstyapı çalışmalarına geçildi.

Kayaş-Yerköy ve Yerköy-Sivas arası olmak üzere üstyapısı iki etaptan oluşan YHT projesinin Yerköy-Sivas etabının üstyapı çalışmaları, Yerköy YHT şantiyesindeki ilk ray serimiyle başlayacak.

250 km/saat işletme hızına uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak inşa edilen Ankara-Sivas YHT Hattı; Sivas-Erzincan ve Erzincan-Erzurum-Kars hızlı demiryolu hatlarıyla bütünleşerek, Bakü-Tiflis-Kars Demir İpek Yolu'na entegre edilecek

Toplam 405 km uzunluğundaki Ankara-Sivas YHT hattı tamamlandığında iki şehir arasındaki seyahat süresi 2 saat olacak.

http://www.rayhaber.com/2018/03/ankara-sivas-yht-projesinin-ilk-ray-serimi-bu-hafta-yapilacak/ Mesajı Paylaş

murattekin

Ne...Hö? Ray serimi daha yeni mi başlıyor? Bakan 2019"da açılacak diyordu? 2023'e anca açılır. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Traverten

Ankara-Sivas YHT Hattı Ne Zaman Hizmete Açılacak

Arslan:" Bin 870 kilometre yüksek hızlı tren, bin 290 kilometre hızlı tren, 807 kilometre konvansiyonel hatta çalışıyoruz. Bin 318 kilometre yolun ihale süreçleri devam ediyor. Proje aşamasında olan 6 bin 200 kilometre demiryolu çalışmamız var. Toplam 15 bin 500 kilometre inşaat, ihale ve proje çalışması yapıyoruz."

Sivas-Yerköy arasında altyapı çalışmaları tamamlanan Sivas-Ankara yüksek hızlı tren demiryolu hattında ilk ray serimi Yerköy ilçesinde 25 Mart 2018 tarihinde törenle gerçekleştirildi.

Törene Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, UDHB Müsteşarı Suat Hayri Aka, UDHB Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt ile milletvekilleri, belediye başkanları, valiler, bürokratlar, basın mensupları ve çok sayıda vatandaş katıldı.

"Türkiye'yi bir baştan bir başa erişebilir, ulaşabilir yaptık"

Bakan Arslan, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'yi bir baştan bir başa erişebilir, ulaşabilir hale getirdiklerine dile getirerek, "Bunu yaparken de Kırıkkale'nin, Yozgat'ın, Sivas'ın yüksek hızlı trene kavuşması lazım deyip projeyi başlattık." dedi. Millete hizmetkârlık etmek adına çok önemli sorumluluklar aldıklarını vurgulayan Arslan, bu bilinçle görevlerini yerine getirdiklerini kaydetti.

"15 bin 500 kilometre inşaat, ihale ve proje çalışması yapıyoruz"

Arslan, 2002'den 2016'ya bin 805 kilometre yani yılda ortalama 134 kilometre demiryolu yapıldığını dile getirerek "Şu an inşaatı devam eden demiryolu miktarı yaklaşık 4 bin kilometre. 3 bin 967 kilometrede çalışıyoruz. 4 yılda bitirecek olsak yılda ortalama bin kilometre yapmış olacağız. 1950-2003 arası 52 yılda 945 kilometre, 15 yıllık iktidarlarında yılda ortalama bin kilometre demiryolu yaptık. Bu ülke, dünyanın yüksek hızlı tren kullanan, işleten ülkeleri anlamında öncü ülke haline geldi." değerlendirmesinde bulundu.

Yolların aynı zamanda sinyalli ve elektrikli hale getirildiğini kaydeden Arslan, 11 bin 395 kilometrelik demiryolunun, 10 bin 515 kilometresinin yenilendiğini ve modern hale getirildiğini vurguladı.

"Ray ihtiyacımızı ülkemizde karşılıyoruz"

Arslan, daha önce yurt dışından ray alan Türkiye'nin Karabük'te ray üretir hale geldiğini söyledi ve şunları aktardı:

"Ülkemizin ray ihtiyacını da ülkemizden karşılar hale geldik. Bu da bizim memnuniyetimizin bir başka göstergesi. Bunları yaparken devam eden bin 870 kilometre yüksek hızlı tren hattında çalışıyoruz, bin 290 kilometre hızlı tren hattında çalışıyoruz. 807 kilometre konvansiyonel hatta çalışıyoruz. Bunlar yeni çalışmalar. Bin 318 kilometre yolun ihale süreçleri devam ediyor. Proje aşamasında olan 6 bin 200 kilometre demiryolu çalışmamız var. Toplam 15 bin 500 kilometre inşaat, ihale ve proje çalışması yapıyoruz. Ülkemizin 80 yılda sahip olduğu demiryolu 11 bin kilometre, iktidara geldiğimizden beri 15 bin kilometre. Kıyaslamasını siz yapın."

"Ankara-Sivas YHT hattını 2019'da hizmete açacağız"

Yüksek hızlı trenin Ankara, Eskişehir, Konya, İstanbul arasında hizmet verdiğini dile getiren Arslan, bu sene Konya-Karaman'ı bitirip hizmete sunacaklarını, devamında ise Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas'ı bir sene içinde projedeki çalışmaları bitirip, gelecek yıl testlerine başlayacaklarını ve 2,5-3 ay içinde testleri tamamlayıp 2019'da hizmete açmayı hedeflediklerinin altını çizdi.

"Yozgatlı, Kırıkkaleli, Sivaslı Avrupa'ya hızlı trenle gidebilecek"

Arslan, İstanbul-Avrupa arası yani Halkalı-Kapıkule hattının ihale süreçlerinin devam ettiğine işaret ederek, "Onu da yaptığımızda Yozgatlı, Sivaslı, Kırıkkaleli Avrupa'ya kadar buradan hızlı trenle gidebilir hale gelecek." diye konuştu.

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-İzmir hattının inşaatının devam ettiğini söyleyen ve 2020'de de bu hattın bitirileceğini ifade eden Arslan, Erzincan, Erzurum ve Kars'a kadar hızlı trenin gideceğini, biten Bakü-Tiflis-Kars hattını da kullanarak, Orta Asya'ya, Çin'e kadar trenle gidilebileceğini kaydetti.

"Ankara-Sivas arası 2 saat olacak"

Bakan Arslan, Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattındaki 29 milyon metreküp dolgunun 25 milyon metreküpünün tamamlandığını, Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas'ta yüksek hızlı tren istasyonlarının bulunacağını belirtti. Sözlerine devam eden Arslan, "Seyahat süreleri ise Ankara'dan Yozgat'a bir saat, Yozgat'tan Sivas'a bir saat yani Sivas-Yozgat-Ankara iki saat, Ankara'dan da İstanbul'a 3,5 saat olmak üzere 5,5 saatte Sivaslı, İstanbul'a gidebilecek. 4,5 saatte Yozgatlı İstanbul'a gidebilecek. Eskiden bunlar hayal edilmezdi. Yozgat'tan Ankara'ya biz 5 saatte gidiyorduk, şimdi Yozgat'tan İstanbul'a 4,5 saatte gidilecek. Projenin bedeli yaklaşık 9 milyar lira." dedi.

"Ankara-Sivas YHT hattı 405 km"

Projenin uzunluğunun 393 kilometre olduğunu belirten Arslan, Başkentray'ın da dahil edilmesiyle Ankara'dan Sivas'a projenin toplam uzunluğunun 405 kilometre olduğunu söyledi.

Arslan, bu hattaki 66 kilometre uzunluğundaki 49 tünelin, 54 kilometresinin tamamlandığını anlatarak, 28 kilometre uzunluğunu 52 viyadük, 609 köprü-menfez, 216 alt-üst geçit, 108 milyon metreküp kazının 100 milyon metreküplük kısmının tamamlandığını kaydetti.

Konuşmaların ardından Bozdağ, Arslan ve Yılmaz; ray serme aracının operatör kabinine çıkarak Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattında ilk ray serimini gerçekleştirdi.

http://www.rayhaber.com/2018/03/ankara-sivas-yht-hatti-ne-zaman-hizmete-acilacak/
Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

Ray serimini galiba tüm proje bittikten sonra yapıyorlar, özel makinalar ile tık tık seriliyor.

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

murattekin

Altyapının kabulü yapıldıktan sonra üstyapıya geçilir ama bakan sürekli 2019 yılını telaffuz edince ray serimi başlamış sanıyordum. Bir yılda ray serimi, sinyalizasyon, istasyon ve garların yapılması. Akabinde testler... nasıl olacak bu takvim? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter