Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

anafor2016

savaş çıkıp da piyadelerimize ve insan gücümüze muhtaç kalmışsak vay halimize.

Bence aslında tam tersi ağır yük taşıyan hızlı trenlerimiz olursa, tank top ne varsa çok hızlı bir şekilde istenilen bölgeye aktarılabilir. Ek olarak karşı olduğum şey YHT nin kendisi değil. Önceliklendirme meselesi. Aselsan , bazı özel kuruluşlar ve devlet şirketleri çok güzel bir şekilde demiryolu işine girmişler veya içindeler. Buradan bir sinerji oluşturup kendi Hızlı tren setlerimizi ve hatlarımızı (hem yük hemde yolcu taşıyabilen) yapıp, belli başlı şehirlerimizi birbirine bağlarsak, ve bu stratejiyi doğru teşvikler ve sanayiileşme ile desteklersek. 14 milyonun bir şehre tıkıldığı bir ülke  profilinin yerine almanya gibi nüfusun homojen yayıldığı verimin arttığı bir modele doğru evrilebiliriz diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

kimlikci



Milli Hızlı tren 2018 de raylarda deniyordu en son...

https://sadfor.savtera.org/index.php?topic=1046.msg12006#msg12006 Mesajı Paylaş

Traverten

Suudi Arabistanda Hızlı Tren

Demiryolu altyapısı büyük ölçüde Osmanlı döneminden kalan hatlar üzerinden gerçekleşen Suudi Arabistan, 2013'te yapımına başlanan Cidde-Mekke-Medine arası hızlı tren projesinin test sürüşlerine başladı. Saatte 330 km'ye kadar hız yapabilen trenin özellikle hac mevsiminde trafiği azaltması düşünülüyor.

2013 yılında Suudi Demiryolları Organizasyonu başkanı Dr. Cubara yapımı 4 yıl sürecek ve 8 milyar dolara mal olacak Cidde- Mekke-Medine hızlı tren projesini açıklamıştı.

Harameyn projesi yapılan ihale sonrasında Suudi-İspanyol El Şuala konsorsiyumuna verilmişti. Bu proje ile birlikte günlük 160 bin yolcu taşıyacak olan hızlı tren, 450 km'lik uzunluğa sahip.

Test sürüşlerini başarılı şekilde sürdüren hızlı trenin çok yakında hizmete sunulacağı belirtiliyor. Mesajı Paylaş

tfist

Ulaşımın kolaylaştığı noktalarda ekonomiye katılımda artar.

Hani diyorlar ya, yastık altındakiler bir piyasaya çıksa diye? Misal adam Samsunlu, Sivaslı, Yozgatlı ve emekli olunca memleketinde yaşamak istiyor. Ama çocuklarının düzeni de Ankara'da diye sabrediyor.,

Bu projeler bitince, İstanbul-Ankara 3 saat, Ankara-Sivas 2 saat. Yani çok değil 5 yıl içinde Sivas'da 10.000 Emekli daire alsa ve ayda ortalama toplamda 20.000.000 TL sabit maaşlı emekli Sivas'ta yaşamaya başlasa mesela?

Ben sabah trenine binip öğlen Sivas'a inip, Cumartesi geceleyip Pazar akşamı da evime dönerim. Bunu Yozgat, Bursa, Afyon, Konya, İzmir içinde yaparım. 2 Ayda bir hafta sonu kaçamağı. İç turizm artar.

İller arası öğrenci akışı değişir...

Birde Lojistik Amaçlı çift yön tren hatları da yapılmalı. Tüm Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu üretimini Tren Hattı ile Adana'daki, Trabzon'daki, İzmir'deki limanlara TREN ile ulaştırabilmeli. Kars'tan 3 vagon ile yola çıkan lokomotif, Erzurum, Erzincan, Sivas, Malatya ..VS geçip Adana'ya vardığında 30 vagon olmalı. Günde 300 Vagon'u Kuzey Afrikaya ihracak yapsak ve vagon başı ciro 20K dolar olsa gibi hedeflerimiz olmalı.

Mesajı Paylaş

Traverten

Kayseri'ye Hızlı Tren Müjdesi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kayseri-Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren projesine ilişkin, "Bu konuda hızlı bir şekilde adım atıp bu sene inşallah ihalesini yapıp, 4 sene içerisinde de bitirip, Kayseri'nin ve Kayserililerin ve bu ile gelecek misafirlerin hizmetine sunmuş olacağız." dedi.

Kayseri-Ankara-İstanbul yüksek hızlı treninin yapımıyla ilgili bakanlık olarak aldıkları kararları yerelde uygularken paydaşları ile yapılması gerekenleri konuştuklarını belirten Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bu konuda hızlı bir şekilde adım atıp, bu sene inşallah ihalesini yapıp, 4 sene içerisinde de bitirip, Kayseri'nin ve Kayserililerin ve bu ile gelecek misafirlerin hizmetine sunmuş olacağız. Bu önemliydi. Yine Kayseri merkezli olmak üzere Yerköy-Ankara istikameti, Sivas istikameti, Ulukışla-Pozantı güney istikametindeki mevcut konvensiyonel hattın iyileştirilmesi, elektrikli hale getirilmesi, sinyalli hale getirilmesiyle ilgili de çok başarılı, örnek bir çalışmamız var. Onu da değerlendirdik. Kayseri'nin, Kayseri sanayisinin denize inmesi adına o güzergahlar çok önemli. O çalışmaları da belli bir noktaya getiriyoruz. Sanayicilerimizin ürünlerini, mamullerini hedef pazara ulaştırırken gerek navlundan gerek taşımacılıktan kaynaklı sıkıntılar var, onların çözümü, limanlarda bu konudaki aksaklıkların giderilmesi ve bu sürecin kolaylaştırılmasıyla ilgili bakanlık olarak bizler veya hükümetin yapması gerekenler varsa bunları konuştuk. Bunların inşallah gereğini yapacağız."

http://www.trenhaber.com/hizli-tren/kayseriye-hizli-tren-mujdesi-iste-o-tarih-h1144.html
Mesajı Paylaş

Traverten

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan demiryolu projelerinde son durumu açıkladı.

Arslan, Türkiye'de ilk hızlı tren hattının 2009'da Ankara-Eskişehir arasında hizmete girdiğini anımsatarak, 2011'de Ankara-Konya, 2013'te Eskişehir-Konya hattında yolcu taşınmaya başlandığını ifade etti.

Türkiye'nin, Avrupa'nın 6'ıncı, dünyanın 8'inci YHT işletmecisi konumunda bulunduğuna dikkati çeken Arslan, "Ankara, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, İstanbul YHT hattı Pendik'e kadar çalışıyor. Ankara-Konya, Konya-Eskişehir-İstanbul çalışıyor. Ankara-Sivas YHT hattında inşaatına başlamadığımız kısım yok. Üst yapısı için ihale süreçlerini başlattık. Hedefimiz, 2018 sonunda İstanbul'dan Sivas'a Ankara üzerinden kesintisiz ulaşım sağlamak." diye konuştu.

Arslan, Türkiye'nin 3 büyük şehrinden ikisini buluşturacak Ankara-İzmir YHT Projesi'nde inşaat ihalesi yapılmayan kesim kalmadığını belirterek, 2019'da Ankara-İzmir YHT hattını da tamamlamak istediklerini dile getirdi.

Yüksek hızlı tren projelerinin yanı sıra hızlı tren projelerinin de hızla sürdüğüne işaret eden Arslan, Konya-Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren projesinde, Konya-Karaman ile Adana-Gaziantep arasında inşaat çalışmalarının devam ettiğini, Konya-Karaman hattını yıl sonuna kadar hizmete almayı öngördüklerini söyledi.

Arslan, ihale süreci devam eden Sivas-Erzincan hızlı tren projesinin birinci kısmı olan Sivas-Zara hattının ihale sürecinin sürdüğünü, Yerköy'den Kayseri'ye çalışmaların devam ettiğini belirtti. Mesajı Paylaş

Traverten

Samsun Ankara hızlı tren projesi başlıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 95 kilometrelik Samsun-Merfizon arası hızlı tren projesinin etüt-proje çalışmasının tamamlandığını kesin proje ihale sürecinin devam ettiğini açıkladı.

Samsun-Çorum-Kırıkkale Hızlı Demiryolu Projesi'ne ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Arslan, "Yatırım programında etüt-proje olarak yer alan projenin Samsun-Merfizon 95 kilometre, Merzifon-Çorum 96 kilometre, Çorum-Kırıkkale 95 kilometre olacak şekilde 3 hat kesiminden oluşuyor. Her üç kesimin de etüt projelerini bu sene bitirdik. Kesin proje ihale süreçleri devam ediyor. Ankara-Samsun hızlı tren projesinin kesin projelerini bitirdikten sonra inşaat sürecini başlatacağız" dedi.

SAMSUN HIZLI TREN PROJESİ

2010 yılında bakanlık tarafından demiryolu hattının etüt çalışmasının ihalesi yapıldı. Samsun, Amasya, Tokat, Çorum, Yozgat ve Kırıkkale illlerini kapsayacak şekilde 450 kilometre uzunluğunda olması planlanan Samsun-Kırıkkale Demiryolu hattının ana güzergahı ise 284 kilometreden oluşuyor. Bu ana hat güzergahına Yozgat Yerköy ilçesi ile Çorum'un Sungurlu ilçesi arasında 67 kilometre bağlantı hattı inşa edilecek. Aynı zamanda Amasya'nın Merzifon ve Tokat'ın Turhal ilçeleri arasında 97 kilometre ikinci bir bağlantı hattı inşa edilmesi planlanıyor.

Ankara- Samsun arasını 2 saate indirecek olan hızlı tren projesinde son durak Samsun olacak. Kavak ve Havza ilçelerinde birer istasyon oluşturulacak. Proje kapsamında 119 tünel, 64 adet köprü ve viyadük yapılması ise ön görülüyor.

http://www.rayhaber.com/2017/02/samsun-ankara-hizli-tren-projesi-basliyor/#more-177234 Mesajı Paylaş

Traverten

Halkalı-Kapıkule hızlı tren ihalesi ne zaman yapılacak?
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan Halkalı-Kapıkule hızlı tren projesinin ihalesinin ne zaman yapılacağını açıkladı.

Türkiye'nin, Avrupa'nın 6'ncı, dünyanın 8'inci Yüksek Hızlı Tren işletmecisi konumunda olduğunu belirten Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, Edirne'den Karsa kadar YHT ile ulaşım hedeflediklerini söyledi. Ankara, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, İstanbul YHT hattının Pendik'e kadar hizmette olduğunu hatırlatan Bakan Arslan, "Ankara-Konya, Konya-Eskişehir-İstanbul çalışıyor. Ankara-Sivas YHT hattında inşaatına başlamadığımız kısım yok. Üst yapısı için ihale süreçlerini başlattık. Hedef, 2018 sonunda İstanbul'dan Sivas'a Ankara üzerinden kesintisiz ulaşım" dedi.

Ulaştırma Bakanı Arslan, Ankara-İstanbul YHT hattına entegre edilecek Gebze-Halkalı Demiryolu Projesi kapsamında banliyö hatlarının iyileştirilmesi işinde ciddi sıkıntılar yaşadıklarını anımsatarak, şunları kaydetti: "Gebze'den Pendik'e kadar YHT'ler kullanılıyor. Banliyö trenlerinin kullanılabilmesi adına da Pendik'ten Ayrılıkçeşme'ye kadar olan kısmı ve Kazlıçeşme'den Halkalı'ya olan kısmının her iki tarafında da hem Avrupa hem Anadolu yakasında şu an inşaat çalışmaları hızlandı. Çok önemsediğimiz İstanbul gibi bir yerde Marmaray'ın devamı olan ve günde 1 milyon yolcuya hizmet edecek projede yüklenicilerden kaynaklı sıkıntılar yaşadık. Bu sıkıntılar giderildi ve çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 2018 sonunda, bu işin tamamlanması ile Sivas'tan kalkan bir YHT, Marmaray'ı da kullanarak denizin altından Halkalı'ya kadar gidebilecek."

Kars'a kadar hızlı tren hattını bütünleştirmeyi hedeflediklerine dikkati çeken Arslan, "Halkalı'dan Kapıkule'ye yani Avrupa'ya giden YHT'yi de bu yıl içinde ihale edeceğiz. Edirne'den gelen ve Kars'a kadar uzanan ana omurgayı Samsun'a da bağlayıp böylece Karadeniz'i de hızlı trenle buluşturmuş olacağız. Onu da Akdeniz'e kadar indirmiş olacağız. Hem doğu-batı aksında, hem kuzey-güney aksında YHT projelerimizi devam ettiriyoruz" ifadelerini kullandı. Mesajı Paylaş

Traverten

Sivas Malatya yeni demiryolu projesi start aldı

Malatya Valisi Mustafa Toprak, hem yük hem de yolcu taşımacılığında kullanılmak üzere planlanan Sivas-Malatya arası Hızlı Tren Projesinin hayata geçirilmesi amacıyla ilk adımların atıldığı müjdesini verdi.

Malatya'daki mevcut demir yolunun hızlı tren projesine uygun olmaması nedeni ile yeni bir demiryolu hattının yapılacağını belirten Vali Toprak, böylelikle hem seyahat süresinin azalacağını hem de motorlu taşıt trafiğinde rahatlama sağlanacağını söyledi.

Vali Toprak, proje kapsamında 35 adet tünel, 18 adet viyadük, 13 adet köprü ile birlikte Yazıhan, Hekimhan ve Malatya istasyon binalarının revize edilerek kullanılmasının planlandığını açıkladı.

Hızlı tren projesi ile ilgili olarak Çevresel Etki Değerlendirme başvuru dosyasının da Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulduğu bilgisini veren Vali Toprak, "Çevresel Etki Değerlendirme başvuru dosyası çevresel etki değerlendirmesi Yönetmeliği'nin 8. maddesi doğrultusunda incelenmiş ve uygun bulunmuş olup, projeye ilişkin Çevresel Etki Değerlendirme süreci başlamıştır" dedi.

Toprak, Çevresel Etki Değerlendirme süreci tamamlanana kadar süreç ile ilgili her türlü bilgi ve projeye ilişkin görüşlerin Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne veya direkt olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderilebileceğinin altını çizerek, projenin Malatya için hayırlı olmasını diledi.

http://www.trenhaber.com/gundem/sivas-malatya-arasi-yeni-demiryolu-projesi-mujdesi-h1183.html Mesajı Paylaş

Traverten

Adıyaman hızlı tren etüt projesi ihalesi yapıldı

Adıyamanıların merakla beklediği Gölbaşı-Adıyaman-Kahta hızlı tren hattı etüt proje etüt projesi ihalesi yapıldı. Hat tamamlandığında diğer hızlı tren hatlarından farklı olarak hem yolcu hemde yük taşımacılığında kullanılacak.

Gölbaşı-Adıyaman-Kahta hızlı tren hattı etüt proje ihalesinin yapıldığını açıklayan Ak Parti Adıyaman Milletvekili ve aynı zamanda TBMM Başkanveili Ahmet Aydın açıkladı.

Ahmet Aydın açıklamasında Adıyaman'ın kalkınmada ve yatırımda hız kesmeden yoluna devam ettiğini ve ulaşımda çığır açtıklarını ifade etti.

Ahmet Aydın, "Ulaştırma Bakanımız Ahmet Arslan'ın Adıyaman'da sözünü verdiği hızlı tren ile ilgili çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. TCDD Genel Müdürlüğü tarafından Gölbaşı-Adıyaman-Kahta hızlı tren hattı için etüt-proje hazırlıkları yapılarak ihaleye çıkıldı. İhalenin sonuçlanmasının ardından etüt çalışması yapılacak.

Demiryolu hattın uzunluğu 100 kilometre olup, konvansiyonel bir şekilde hem yolcu hem de yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Gölbaşı ilçemizden Kahta ilçemize kadar gidecek olan hızlı tren ile ilimiz ulaşım alanında büyük hizmete kavuşmuş olacak. Yolcu taşımacılığı ile ulaşım hizmetlerinin hızlanması ve kolaylaşması sağlanırken, yük taşımacılığının da yapılacak olması ticari faaliyetlerde ilimize büyük katkı sağlayacaktır. Bu önemli yatırım için atılan bu ilk ve ciddi adımla birlikte yapılacak olan hızlı tren hattının ilimize, hemşerilerimize, bölgemize ve ülkemize hayırlara vesile olmasını dilerim.

Dün olduğu gibi bugüne kadar Adıyaman'da yapılan her türlü icraat ve yatırımda desteklerini ve emeklerini bizden esirgemeyen başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım'a, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan'a, tüm milletvekillerimize ve emeği geçen herkese bir kez daha şükranlarımı sunarım" dedi.

http://www.trenhaber.com/hizli-tren/adiyaman-hizli-tren-etut-projesi-ihalesi-yapildi-h1198.html Mesajı Paylaş

Traverten

BTK-Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi Yıl Ortasında Açılıyor

Bakan Arslan'dan, BTK Demiryolu Projesi Açıklaması :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi için geri kalınmış bir proje dedi. Bakan Arslan, mart- nisan aylarında yapılacak çalışmalar ile inşallah yıl ortasında da bu projenin açılacağı mesajını verdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yapımı süren Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'ne değinerek "İnşallah mart - nisan aylarında yoğun bir çalışmayla test aşamasına getireceğiz ve yıl ortasında da inşallah bu projenin açılması bizim ve bölgemiz için elzem ve önemli." dedi.

Arslan, kentin Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü Toplantı Salonu'nda, sivil toplum kuruluşlarının (STK) temsilcileri ve kanaat önderleriyle bir araya geldi.

Burada bir konuşma yapan Arslan, bölgenin kalkınmasının önemine işaret ederek, "Sadece Kars'ın değil Kars'ın etrafından Ardahan, Iğdır, Ağrı hatta Erzurum, Artvin birlikte bölge olarak kalkınırsak biz hem bölgemize hem ülkemize fayda sağlamış oluruz dedi.

Arslan, Kars'ın yanı sıra bölgedeki diğer iller için de proje ve yatırımlar yaptıklarını anlatarak, bölgedeki birçok kültürün, mezhep temsilcisinin bin yıldır bir arada yaşayarak birlik ve beraberliğin ne olduğunu ortaya koyarak Türkiye'ye ve dünyaya örnek olduğunu vurguladı.

Türkiye'de birçok projeye imza attıklarını ve projeler yapmaya da devam etiklerini söyleyen Arslan,"Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ilimiz, bölgemiz için çok önemli, biraz da gecikmiş bir proje. Mahkeme süreçleri nedeniyle proje gecikti ancak bu kış özellikle biraz daha yoğun çalışırız derken kış Allah'a şükür bereketli geçiyor, kar bereketli geliyor ama bir yandan da işleri engelliyor. İnşallah mart - nisan aylarında yoğun bir çalışmayla test aşamasına getireceğiz ve yıl ortasında da inşallah bu projenin açılması bizim ve bölgemiz için elzem ve önemli."

Bakan Arslan, bölgede yapılması planlanan lojistik merkeze de değinerek, "Hepinizin bildiği lojistik merkez, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun tamamlayıcısı. Lojistik merkezin de 4 - 4,5 aydır ihale süreci devam ediyordu. Artık bu hafta nihai kararı verip yükleniciyi belirleyeceğiz ve inşallah bir itiraz olmasa da martta kazmayı vuracağız. Bu da Bakü-Tiflis-Kars'ın da tamamlayıcısı bir proje. ve ülkemizde artık son yıllarda gelişen hızlı trenin Kars'ımıza kadar gelmesinin öneminin bilincinde olarak etap etap Kars'a geliyoruz. Bunun bir başka tamamlayıcısı Iğdır üzerinden Nahçıvan'a, İran'a, Pakistan'a hatta Hindistan'a kadar gidecek ikinci bir demiryolu projesinin öneminin bilincinde olarak onun da çalışmasını sürdürüyoruz diye konuştu . Mesajı Paylaş

Traverten

Afyon-Eskişehir arası yeni DMU setleri sefere başladı

Afyonkarahisar - Eskişehir arasında çalışan bölgesel yolcu treni artık yeni DMU setleri ile yolcularına hızlı tren konforunda yolculuk yapma imkanı sağlıyor.

Konu ile ilgili olarak açıklama yapan Demiryol-iş Afyonkarahisar Şube Başkanı Muharrem Uslu, Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu ve Milletvekili Ali Özkaya'nın destekleri ve TCDD. 7. Bölge Müdürü Adem Sivri'nin takibi sonucunda 09 Şubat 2017 tarihi itibariyle hızlı tren konforunda DMU setleriyle sefere başlandığını söyledi.

Uzun süredir beklenen DMU setlerinin Afyonkarahisar'a kazandırılmasında desteklerini esirgemeyen herkese teşekkür eden Uslu, ayrıca bölgede devam eden başta yüksek hızlı tren projeleri olmak üzere sinyalizasyon ve elektrifikasyon projeleri olduğunu, 2017 yılında da yeni bir çok projenin başlayacağını ifade etti.

http://www.trenhaber.com/trenler/afyon-eskisehir-arasi-yeni-dmu-setleri-sefere-basladi-h1220.html
Mesajı Paylaş

Traverten

Çinden Avrupaya tren yolu müjdesi

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası (ITSO) Toplantı Salonunda düzenlenen Cazibe Merkezleri Programı Tanıtım Toplantısında iş adamlarıyla bir araya geldiler.

UDH Bakanı Arslan

"Özellikle cazibe merkezleri kapsamında Iğdır'ın daha da gelişmesi, sanayisinin daha da büyümesi ve bulunduğu coğrafya üzerinde üç ülkeye komşu olmasının avantajını da kullanarak hem ticaretini geliştirmesi hem ihracatını geliştirmesi için yine bir başka taşımacılık türü olan demiryolu bağlantısının yapılmasının ilimiz açısından, bölgemiz açısından bir o kadar önemli. Proje sürecini sizinle birlikte takip ediyoruz, belli bir aşamaya geldi. Hedefimiz Çin'den başlayarak Azerbaycan ve Gürcistan üzerinden ülkemizi batıya kat ederek Avrupa'ya kadar gidecek yolu Kars-Iğdır Dilucu-Nahçıvan üzerinden hem Avrupa'ya bağlamış olacağız hemde Nahçıvan'a, İran'a, Pakistan'a, Hindistan'a kadar bağlamış hale geleceğiz. Bununla ilgili hükumet olarak irademiz sonuna kadar var ve gerekeni yapıyoruz."

Kalkınma Bakanı Elvan

Iğdır'ın Kafkasya ve Asya'ya açılan kapı konumunda olduğunu ve İran, Azerbaycan ve Ermenistan'a sınırı bulunduğundan 3 ülkeye sınır olan tek il olduğunu belirten Elvan, şöyle devam etti:

"Başta Tebriz-Batum olmak üzere önemli ticaret yolları üzerinde bulunduğundan tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve sınırımızın koruyuculuğunu üstlenmiş bir serhat şehrimizdir. Kardeş Azerbaycan'a bağlı Nahçivan Özerk Cumhuriyeti ile oluşturduğu 11 kilometrelik sınır sayesinde Türk Dünyasını birbirine bağlayan stratejik öneme haiz bir ilimiz olup, Nahçivan'ın da dış dünyaya açılan en önemli kapısıdır. Iğdır, Doğu Anadolu'nun Çukurovası olarak nitelendirebileceğimiz çok önemli mümbit bir ilimizdir."
Mesajı Paylaş

anafor2016

https://twitter.com/UDHB/status/833396312640991232

Tülomsaş dizel motor yapmış. Çok güzel bir haber. Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul-Sofya Ekspresi 20 Şubatta Seferlerine Başlıyor

TCDD ve Bulgar Demiryolları seferlerin başlaması için anlaşmayı imzaladı. İstanbul ile Sofya arasında hizmet verecek olan İstanbul-Sofya Ekspresi'nin 20 Şubat pazartesi günü seferlerine başlayacağı Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan tarafında açıklandı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, TCDD Taşımacılık ile Bulgar Demiryolları arasında imzalanan anlaşma ile İstanbul-Sofya Ekspresi isimli yeni bir trenin, 20 Şubat itibarıyla seferlerine başlayacağını duyurdu. Arslan, yaptığı açıklamada, 292 kilometre uzunluğundaki Kapıkule-İstanbul demiryolu hattındaki yenileme çalışmalarının tamamlandığını ifade etti. Halkalı-İstanbul arasındaki yolcu trenlerinin geçen yıl çalışmaya başladığını anımsatan Arslan, TCDD Taşımacılık ile Bulgar Demiryolları arasında imzalanan anlaşma çerçevesinde Bulgaristan/ Sofya-İstanbul /Halkalı arasında İstanbul-Sofya Ekspresi isimli yeni bir trenin, 20 Şubat itibarıyla seferlerine başlayacağını açıkladı.

Arslan, Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasındaki yolcu taşımacılığının İstanbul-Bükreş arasında her gün karşılıklı olarak işletilen Bosfor Ekspresi ile sağlandığına işaret ederek, şunları kaydetti: "Trakya bölgesindeki yol yenileme çalışmaları nedeniyle 3 Haziran 2014 tarihinden itibaren İstanbul-Kapıkule arasında otobüs aktarması gerekiyordu. Artık bu aktarmaya gerek kalmadı. Kapıkule-İstanbul demiryolu hattındaki yol yenileme çalışmaları tamamlandı, yol pırıl pırıl oldu. Bulgar Demiryolları ve TCDD Taşımacılık arasında imzalanan anlaşma ile yeni bir trenin sefere konulması kararı alındı. İstanbul-Sofya Ekspresi, Sofya-Halkalı arasında karşılıklı her gün işleyecek ve tren dizisi TCDD Taşımacılık Şirketi'ne ait iki yataklı vagon, bir adet kuşetli vagon ve Bulgar Demiryollarına ait bir adet kuşetli vagon olmak üzere yüksek kalitede toplam dört vagondan oluşacak."


İSTANBUL-SOFYA EKSPRESİ HAREKET SAATLERİ

İstanbul-Sofya Ekspresi'ne yaz aylarında İstanbul-Belgrad ve İstanbul-Bükreş bağlantısını sağlamak üzere vagonlar bağlanacağı bilgisini veren Arslan, trenin Halkalı'dan saat 22.40'da, Sofya'dan ise 21.00'de hareket edeceğini, seyahat süresinin yaklaşık 9 saat 50 dakika olacağını ifade etti. Trenin bilet fiyatları hakkında herhangi bir açıklama yapılmadı.

Edinilen bilgilere göre TCDD'ye ait İstanbul - Sofya Ekspres Treninde iki yataklı vagon ve 1 adette kuşetli vagon bulunacak. Bulgar Demiryolları ise bu hatta 1 adette kuşetli vagona sahip, toplam 4 vagondan oluşan treni kullanacak.

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan yaz mevsiminde bu hatta kullanılacak olan İstanbul - Sofya Ekspres Trenine ek vagonların dahil edileceğini de açıklamasına ekledi.

http://www.trenhaber.com/trenler/istanbul-sofya-ekspresi-20-subatta-seferlerine-basliyor-h1247.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter