Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

İzmir-Balıkesir tren seferleri yeniden başladı. 5 Mart 2016 tarihinde Savaştepe/Soğucakta çöken demiryolu tüneli onarılarak yeniden kullanıma açıldı. 378 metre uzunluğundaki tünel 1912 yılında Fransızlar tarafından inşa edilmişti. Böylece İzmir-Ankara arasında sefer yapan Mavi Tren ve İzmir-Balıkesir arasında sefer yapan Karesi Ekspresi yeniden seferlerine başladı (Ankaray çalışmaları nedeni ile Mavi Tren geçici olarak İzmir-Eskişehir arasında hizmet vermektedir. Yolcular Eskişehirden, Ankaraya YHT ile gidebilecekler) Mesajı Paylaş

Traverten

Samsuna hızlı tren projesi start aldı.

Halen yapımı devam eden,Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas YHT-Yüksek Hızlı Tren projesinde,Yozgattan Samsuna inşa edilecek yeni hat hızlı tren standartında olacak.Ankara-Samsun hattı toplam 450 km olacak ve Ankarayı,Kırıkkale,Yozgat,Çorum,Amasya yolu ile Samsuna bağlayacak.Proje sonunda Ankara-Samsun arası 2 saate inecek.Projenin ihalelerinin bu sene gerçekleştirilmesi ve hattın 2020 yılında hizmete girmesi planlanıyor. Mesajı Paylaş

murattekin

Yapım ihalesine mi çıkılıyor yoksa etüt ihalesi mi?
Ayrıca var olan inşaatlarda bir kıpırdanma görsek daha iyi olur. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

anafor2016

#3
Oca 16, 2017, 02:54 ÖS Last Edit: Oca 16, 2017, 02:59 ÖS by anafor2016
Bildiğim kadarıyla YHT hatlarında sadece yolcu trenleri görev yapabiliyor. Hattın yapısı gereği ağır yük trenleri kullanamıyor. (Eğer yanlışsam lütfen düzeltin). Türkiye gibi bir ülkenin önceliği yüksek hızda yolcu taşımacılığı değil, makul fiyata makul zamanda yerli enerji ile yük taşımacılığı olmalıdır. Daha doğrusu her ikisini (hem yolcu hem yük) makul maliyet ve yatırım ile optimum sürede yapabilmek olmalıdır.

YHT gibi yatırımlara karşı değilim, ama bir çok şehirimize zaten havalimanı yapıldı. YHT gibi bir çözüm yerine, hızlı tren hatlarımız olsun, maksimum hızı 200 km olabilen setleri işletelim hem yük taşısın hem yolcu. Samsun gibi bir liman kentine sadece yolcu taşıyan bir hattı yapmak doğru değil gibi geliyor.

https://tr.railturkey.org/2014/12/18/hizli-tren-yuk-treni-ayni-hatti-kullanirmi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Sayın Anafor2016,Yüksek Hızlı Tren hatlarının aksine,Hızlı Tren hatları yük taşımacılığında da kullanılıyor.Bu amaçla TÜDEMSAŞ,saatte 120 kilometre hızla gidebilen bir yük vagonu da geliştirdi. Mesajı Paylaş

anafor2016

#5
Oca 16, 2017, 03:36 ÖS Last Edit: Oca 16, 2017, 03:41 ÖS by anafor2016
Sayın Traverten,

Bilgi verdiğiniz için teşekkürler.Bilmediğim için soruyorum.Samsuna yapılacak Hızlı tren hattı bitiğinde. Konyadaki bir şeker fabrikasından yükünü alan bir tren seti Samsun şehrine (limanına) kadar yapılan YHT ve Hızlı tren hatlarını karma şekilde kullanabilecek mi?  Tren yolları politikamızda hedeflenen nedir? Nasıl bir projeksiyon düşünülüyor, 2050 li yıllarda ülke olarak yük taşımacılığının ve insan taşımacılığının yüzde kaçı tren yollarında yapılması öngörülüyor?

Bazı konularda kafam da çok sorular var, mesela Sivas ile Ankara arasına yapılan YHT hattı yapılırken Çinden gelen bir yük treni Karsdan ankaraya kadar gelecek diye şov yapıldı o dönem. Ama anladığım kadarıyla YHT hatlarında yük taşınmıyor. Sivas ile Kars arasına yapılacak hat YHT olacak mı?

Kusura bakmayın çok soru sordum, ama neye göre karar veriliyor. Onu çok merak ediyorum. Hızlı tren hattı yapılmasını anlıyorum, hem yük hem yolcu için doğru bir yatırım. Ama Ankara-Eskişehir-istanbul dışında yapılan YHT hatlarını anlayamıyorum.   

Yozgatta yaşayan bir vatandaşın birinci önceliği, sivasa 40 dk erken gitmek midir? Yoksa tarlasında ürettiği ürünü yurtdışına daha ucuza, daha güvenli ve temiz şekilde ihraç etmek midir? Mesajı Paylaş

HDS

@anafor, Demiryolu yük taşımacılığı tarafına sanıyorum biraz daha hesapsız bakıyoruz.
Tarım ürünlerinden bahseder isek, aslında bu hatların hepsine yük katarı çekecek hatlar var. Bunların çoğu elektrifiye değil. Ama yük katarlarının da çoğu elektrifiye değil, dizel elektriktir zaten. Mevcut yolcu trafiği bu hatlardan kaldırılır ise bu parkurlar bazı dokunuşlar ile çeşitli yükleri çekerler.

Asıl dert ise şu; Demiryolu taşımacılığımız gıda ve endüstriyel tarımı desteklemeye, gıda ve endüstriyel tarımımız da demiryolu ile taşınmaya pek uygun değil. Tarlalar bölük pörçük, hasatlar hep ufak ufak. Ondan misal, Amerikalı, Brezilyalı, Alman 400bg'lik dev tekerlekli traktörler ile tarlasını (çiftliğini) sürerken bizde ufak ama çok sayıda "aile parseli" traktörler var. Bunların hemen hemen hepsinin mahsulü bir iki kamyonu nadiren geçer. Buna bir ihtimal Çukurova ve Menderes ovaları istisna olabilir.

Orta, İç Batı Anadolu ve Doğu bölgelerinin ekseriyeten mısır, hububat, buğday vs gibi yükleri de eğer bozunmadan taşınabilecek ise zaten tren ile taşınır ve taşınıyor. Mesele, buralara kapsamlı hatlar döşeyecek kadar tarım üretimimiz ve tonajımız var mı tartışılır. Bunları 100 vagonluk Amerikan katarlarına takılmadan bir kez daha gözden geçirmek gerek.

Unutmayalım, taşımacılığı ucuzlatalım diye yola çıkıp çok pahalı yük hatlarına saplanıp kalırsa elde var eksi iki olabiliriz.  :) Mesajı Paylaş

anafor2016

Hocam tarım konusunda çok haklısnız orada da ciddi sıkıntılarımız var, yapısal reformlar yapılmalıdır. Benim merak ettiğim yapılan YHT planlaması ve bu hatların yük taşımacılığına uygun olup olmaması konusu.

"Ayranı yok içmeye atla gider .... " misali ülke olarak lojistik sektörümüzün %90 ı karayollarına mahkum iken elimizdeki sıkılacak 3-4 tane mermiyi gidip YHT ye yatırmak ne derece mantıklı? Ülkenin üç tarafı denizlerle çevrili limanlarımız var, bunları demiryolları taşımacılığı ile verimli bir şekilde bağlayıp, verimli bir kullanım sağlarsak. Maliyetlerimizde ciddi düşüşler yakalayabiliriz diye düşünüyorum.   

Şahsi görüş olarak , Ankara - İstanbul - Eskişehir hattı dışında yapılacak, ya da yapılan YHT hatlarını israf olduğunu düşünüyorum. YHT yapmak yerine yerli üretim elektrikli tren setlerini kullanabileceğimiz Hızlı Tren hatları yapmak  çok daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Ek olarak TCDDY da verimliliği arttırmak içinde ciddi reformlar yapılması gerektiğini düşünüyorum.
Şu an kullandığımız pek çok güzergah günümüzün inşaat teknikleri ve teknolojileri ile çok daha kısa ve verimli hale getirilebilir.  Mesajı Paylaş

HDS

Hocam bütün ana limanlarımıza ana hatlar var. Bunların çoğu da rehabilite edildi. Bazı ara yollar belki gerekiyor. Onun dışında Anadolu'yu zaten bütün büyük limanlara bağlayan demiryollarımız var.

Ben görünce çok şaşırmıştım; Meğer Aliağa'daki limana zaten demiryolu döşenmiş, ama DLH kullanmıyor, kamyonla gelsin istiyorlar konteynerler. Lap lap atıp atıp geçmek istiyorlar. Oysa manevra alanlarına kadar hepsi yapılmış.

Demiryolu çok dikkatli planlanması gereken bir yatırım. Yolu bir şekilde eşekler bile kullanıyor, demiryolu tutmadı mı tutmuyor. Bu minvalde, ağ gibi görülen YHT projeleri de aslında romantik tarafı da olan projeler. Fizibl olmaları için gereken doluluğa ne zaman ulaşırlar bilinmez. Uzun sürer.

Ama şu da var, büyük şehirlerimiz de işte şişti malesef. "Her yatırım İstanbul'a yapılıyor" diye feryad ediyoruz ya, işte bu şekilde yerleşimi yaymak mümkün. Ulaşılabilir ve medeni şekilde Avrupa gibi yerleşimleri bağlamak ile.

3. köprü, Osmangazi Köprüsü, bu YHT'ler ve Kuzey Marmara Otoyolu gibi projeler aslında bizde hiç olmamış bir şeyin ilk temsilcileri; Gelişen bölgelerin gelişimini ileriki onyıllara sari planlamak. Hatta buna şu anda uzatılma çalışmaları süren İzmir'deki banliyö hattı İzban'ı da ve hatta ve hatta, İzmir-İstanbul otobanını da sayabiliriz.

Gelişip serpilecek, yerleşimi artacak, endüstriyelleşmesi artacak bir dolu bölgenin önümüzdeki yirmi yıldaki şeklini, yayılımını ve ulaşımını yönlendirecek projeler bunlar.

YHT'ler de öyle.
Mesajı Paylaş

turkdefence

Tren hatlarını da Duble hale getirecek bir proje üstünde çalışılıyor diye duymuştum.

İnşallah gerçek olur. Mesajı Paylaş

murattekin

Duble tren yolu hızlı tren yolundan daha faydalı olacaktır. Bunun beraberinde kurp iyileştirmeleri de yapılırsa ortalama hız 100 km'ye yaklaşır ki bu devrim gibi birşey olur.
Eski bir trenler grubunda bunları çok konuşmuştuk:
*Polatlı-Afyon
*Burdur-Antalya-Liman
*Mardin-Batman
*Söke-Milas
*Sakarya-Ereğli-Zonguldak
Bu yollar yapılıp çift hat-sinyalizasyon'a geçilince zaten sistem kendinden hızlanacak ve yük taşımacılığı da ona göre artacaktı. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

kimlikci


Traverten

Yunan demir yolları artık İtalya'nın.

Yunan devlet demir yolları işletmesi TRAINOSE, 45 milyon avroya İtalyan devlet demir yolları şirketi Ferrovie Dello Stato İtaliane'ye satıldı

Yunan devlet demiryolları yolcu ve kargo taşımacılığı şirketi TRAINOSE'nin 45 milyon avroya İtalyan devlet demiryolları şirketi Ferrovie Dello Stato İtaliane'ye satışı için imzalar atıldı.

TRAINOSE'nin yüzde 100'lük hisselerinin 45 milyon avroya İtalyan şirketine satışının dün Yunanistan Özelleştirmeler Denetim Kurulu tarafından onaylanmasının ardından bugün bir imza töreni düzenlendi. Törene Yunanistan Özelleştirme Kurumu TAİPED'in yönetim kurulu üyesi Antonis Leusis ve Ferrovie dello Stato Italiane grubunun temsilcisi Renato Mazzoncini katıldı.

Leusi, burada yaptığı konuşmada, TRAINOSE'nin özelleştirilmesi için yapılan çalışmalara katkıda bulunanlara teşekkür ederek, İtalyan şirketinin TRAINOSE'nin teknolojik açıdan geliştirilmesi ve daha iyi hizmet sağlanması için yükümlülük üstlendiğini söyledi.

Ferrovie Dello Stato İtaliane, 2016'da TRAINOSE'nin hisselerini satın almak için teklif sunan tek şirket olmuştu. Yunanistan Özelleştirme Kurumu TAIPED, 2013 yılında başlatılan özelleştirmeler kapsamında Denetim Mahkemesi'nden alınan onayın ardından TRAİNOSE'yi satışa çıkarmıştı.

http://www.dunyabulteni.net/avrupa/391390/yunan-demir-yollari-artik-italyanin Mesajı Paylaş

Traverten

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinde gecikme


Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesinde kış şartlarından dolayı gecikme yaşandığını ifade ederek en geç Nisan ayında çalışmaların tamamlanacağını açıkladı.

Ulaştırma Bakanı  Ahmet Arslan, Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikasının (İNTES) geçtiğimiz günlerde katıldığı bir programında, kamu ihale süreçlerine ilişkin kullandığı bir ifadenin eleştirildiğini dile getiren Arslan, Bakü-Tiflis-Kars projesinin yapımında yaşanan sıkıntılardan bahsetti.

Söz konusu projenin ikmal ihalesinin yapılmasının ardından ihale süreçlerinin, itirazlardan dolayı 1 yıl sürdüğünü dile getiren Arslan, "Bu süre sonunda işe başlandı. İşin yüzde 70'i yapılmışken, İdare Mahkemesi itiraz edeni haklı buldu. 1 sene değerlendirme süreci ile geçti. İnşaat başlayana kadar yaklaşık 2-2,5 sene kayboldu, 2,5 senenin sonunda İdare Mahkemesi 'İşi ilk firmaya vereceksiniz.' dedi. İdare 1 yıldır iş yapan firmanın işini tasfiye etti, tasfiye de yine 5-6 ay sürdü. Daha sonra da Danıştay, İdare Mahkemesinin kararını bozdu. Tekrar üçüncü firmayla olan sözleşme feshedildi, Tekrar birinci firmaya dönüldü. Bütün bu işlemlerden ne elde ettik? Projenin 3 yılı aşkın bir süre gecikmesine neden oldu. Son 8 aydır ihaleyi kazanan firma olağanüstü bir gayretle çalışıyor. Başlangıçtaki hedef 2012 idi. Ama ihale süreçlerinden dolayı proje gecikti. Şimdi yaklaşık 2 aylık bir işimiz kaldı. Şu anda yoğun bir şekilde çalışıyoruz ama kış şartlarının zorluklarını da hesaba katarak mart, nisan gibi inşaatı bitirmeyi planlıyoruz." diye konuştu.

ÇİN'E GİDEBİLECEK ŞEKİLDE İKİYE AYIRACAK

Arslan, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının "orta koridor"un önemli bir halkası olduğuna dikkati çekerek, projenin Kars-Tiflis-Bakü üzerinden daha da ileri gideceğini bildirdi.  Projenin detayları hakkında bilgi veren Arslan, "Kars'tan sonra Bakü'ye kadar tek hat, Bakü'den sonra hem Kazakistan hem de Türkmenistan üzerinden Orta Asya'nın devamına, Çin'e gidebilecek şekilde ikiye ayıracaklar. Ciddi bir yük hareketi olacak, demiryollarında yaklaşık 26,5 milyon ton yük taşıyoruz. Sadece Kazakistan'ın 'Bu hatta vereceğim' dediği yük yılda 10 milyon ton. Çin'in deniz aşırı ülkelere gönderdiği, Amerika'yı saymıyorum, AB'ye gönderdiği yükün yüzde 10'unu alsak ki 240 milyon ton konteyner gönderiyor. Bunun yüzde 10'unu alsak 24 milyon ton konteyner yük demektir. Diğer ülkeler de buna göre pozisyon alıyor zaten hatlarını yeniliyorlar, yeni hatlar yapıyorlar. Herkes buna göre hareket ediyor çünkü güney koridorda ve kuzey koridorda denizi de dahil ettiğiniz zaman yol yaklaşık 50 gün sürüyor, Çin'den bir yükü İngiltere'ye, Almanya'ya, Fransa'ya göndermek yaklaşık 45-62 gün sürüyor. Orta koridordan gönderirseniz 12-15 gün sürüyor. Yaklaşık dörtte biri kadar bir zamanda yük istenilen adrese ulaştırılmış olacak." ifadesini kullandı.

http://www.trenhaber.com/tcdd-haber/baku-tiflis-kars-demiryolu-projesinde-gecikme-h1106.html Mesajı Paylaş

kimlikci

#14
Oca 23, 2017, 01:36 ÖS Last Edit: Oca 23, 2017, 01:46 ÖS by kimlikci
@anafor2016

"Şahsi görüş olarak , Ankara - İstanbul - Eskişehir hattı dışında yapılacak, ya da yapılan YHT hatlarını israf olduğunu düşünüyorum."

Bu meselenin salt olarak ekonomik bir gelişme süreci olarak görülmesi bana kalırsa yanlıştır.
Bu işin birde askeri yönü var
Farzı muhal bir şekilde soğuk savaş çıksa seferberlik filan ilan edilse bu kadar insanı kışlaya nasıl taşıyacaksınız. Uçakla mı yoksa otoyollarla mı?
Aslında meseleyi OHAL durumlarında askeri lojistiğin önemi olarak özetlemek daha iyi olur
Ayrıca YHT uçaktan çok daha ekonomik bir ulaşım aracı... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter