Türkiye'de Troleybüs, Tramvay ve Metro Üretimi

Başlatan Traverten, Oca 13, 2017, 05:58 ÖS

« önceki - sonraki »

hergeleci

Aselsan dergisinde Durmazlar'in 85% yerlilik oranina ulastigi yaziyor. Emegi gecen herkesi kutluyorum.

Bu arada, Bozankaya ne kadar yerli? AR-GE beyin takimi nerede?

http://www.gazetevatan.com/ilk-trambus-ilk-gununde-yandi--750537-gundem/

Mesajı Paylaş

minigitav

Olay 2015 yılı ocak ayında olmuş.iki sene önce.olayın nedeni ise elektrik hattındaki telin koparak trambüsün üzerine düşmesi ve trafosunun patlaması imiş.problem araçta değil hatta Mesajı Paylaş

hergeleci

Iyi de ben onu sormadim. Altta alman AR-GE ekibinden bahsediyor. AR-GEleri yerli degilse araclari yerli falan degil. Mesajı Paylaş

minigitav

Hocam.marka,patent,fikri ve sınai haklar konusunda yeterli bilgiye sahip olduğuna eminmisin.şimdi biz senle bir şirket kursak,her türlü tezgah ve ekipmanı kursak,ar-ge ekibine de 10 tane alman mühendis alsak ürettiğimiz ürün yabancı mı olacak Mesajı Paylaş

hergeleci

Turkiye'de yerli mali taniminin bir kac yil once degistirillmesi dusunuluyordu. Adam her seyi disaridan aliyor, son montajini Turkiye'de yapiyor sonra yerli mali diye ortalikta geziyor.

Gelelim Bozankaya ornegine. AR-GE takimin disarida. Sinai haklarla ne yapacaksin? Daha var olan komponentin entegrasyonunu beceremiyorsun kendi ulkende. Yarin Almanya bir ambargo koysa, para hareketlerine kisitlamalar gelse, Turkiye'ye mi davet edeceksin o Alman muhendisleri? Madem urun o kadar yerli neden sorun cikinca neden Almanya'dan ekip getirtiyorsun? Yoksa yasal olarak yerli mali kabul etsen ne olur olmasa ne olur (bakiniz birinci paragraf).

Durmazlari bu yuzden cok takdir ediyorum (Durmazlar'la hic bir kisisel, ailevi, veya ekonomik bir iliskim yoktur). Yasal olarak ici tamamen bosaltilmis bir yerli mali tanimindan yararlanip, haksiz rekabete sebep veriliyor. Bu yerli mali taniminin yanina, "Turkiye'de tasarlanmistir" ya da "Turkiye'de tasarlanip uretilmistir" turunde bir sertifikasyonun gerekliligine inaniyorum.





Mesajı Paylaş

minigitav

Bilmediğiniz şey türkiyenin ilk yerli elektrikli otobüsü e-karatın aselsan ile birlikte bozankaya tarafından üretilmiş olması Mesajı Paylaş

hergeleci

#21
Oca 16, 2017, 12:00 ÖÖ Last Edit: Oca 16, 2017, 12:04 ÖÖ by hergeleci
Bilsem de bir sey degistirmiyor ki. Aselsan'a ve Alman muhendislere tesekkurler.

Not: Ben Temsa Avenue EV'nin ilk yerli elektrikli oldugunu biliyorum. Mesajı Paylaş

HDS

#22
Oca 16, 2017, 06:43 ÖÖ Last Edit: Oca 16, 2017, 06:49 ÖÖ by HDS
Durmazlar da çok farklı değil yahu.  ::)

Şartlar izin verdikçe onlar da "Bakın şu Alman malı hede hödöyü kullanıyoruz sistemlerimizde" demekte beis görmezler. Mesajı Paylaş

hergeleci

Hocam, ben anlatamadim galiba.

Isterse takildiklari yerde yurt disindan yardim alsinlar. Memlekette her seyin yapilamadigi da asikar. Bunu da beklemiyorum zaten bu sirketlerden. Ancak AR-GE takimi, yani beyin takimi, yerli olacak. Olacak ki, yarin o parcalar Turkiye'de yapilabilsin.
Mesajı Paylaş

HDS

Oradan da "Ar-Ge nedir?"e geliyoruz. Bir mühendislik ekibi hepsinde var. Bunlar ekseriyeten sadece entegrasyon yapıyorlar. İstrerler, performans, tedarik mühendisliği va mertebesinde sorumlulukları var. Buradan gayrısı artık ciddi yapılanma gerektirir. Mesajı Paylaş

The Thing

Siemens, Bursa'da yatırım yapmaya hazırlanıyor

Siemens, Bursa'da yatırım hazırlığı yapmayı planlıyor. Raylı sistemlerde yüzde 51 oranında yerlilik şartı getirilmesinin ardından, Siemens ihalelerde yer almak istiyor. Siemens bu kapsamda, Bursa'da 80 milyon Euro'luk bir yatırım gerçekleştirmeyi amaçlıyor.

Bursalı şirketler, Raylı Sistemler UR-GE Projesi çerçevesinde, sektörün devlerinden biri olan Siemens ve Bombardier şirketlerinin Avusturya'da yer alan üretim tesislerini ziyaret etti. Bursalı şirketler, Siemens Satış Müdürü Christoph Masopust ile Bombardier Hafif Raylı Taşıtlar Bölüm Müdürü Marcus Pfaff ile görüşme yaptı. Görüşmede işbirliği konusunda atılabilecek adımlar değerlendirildi.

Siemens Satış Müdürü Christoph Masopust konuya ilişkin olarak, Siemens'in Viyana'daki üretimini desteklemek amacıyla yeni bir yatırım planı hazırladıklarını ifade etti. Masopust, Euro'nun yükselişi nedeniyle ve başka nedenlerden dolayı tesisin rekabet ortamını kaybettiğini söyledi. Masopust, bu kapsamda fabrika üretimine destek verecek yurtdışında yeni bir yatırımı hedeflediklerini ifade etti.

Masopust, Bursa'nın çok önemli bir sanayi geçmişi olduğunu ifade ederek, Bursa'nın otomotivin baskıcı üretim hızına alışkın bir şehir olduğu değerlendirmesini yaptı. Masopust ayrıca, Bursa'nın raylı sistemler açısından da cidden önemli bir pazara sahip olduğunu söyledi.

Masopust ayrıca, İstanbul'daki metro ihalesi gibi birçok projede Türkiye hükümeti tarafından yüzde 51 yerlilik şartı getirildiğine vurgu yaparak, bu şartın ardından yerli yatırımcıya ihtiyaç duyduklarını ifade etti. Masopust, bu çerçevede Türkiye'ye ilk başta 80 milyon Euro'luk bir yatırım gerçekleştirecekleri bilgisini verdi.

Bombardier Hafif Raylı Taşıtlar Bölüm Müdürü Marcus Pfaff ise, Bursa'yı yakından takip ettiklerini ifade ederek, şuan için Bursa'da iş birliği içinde oldukları şirketlerin varlığından bahsetti. Pfaff son olarak Bursalı şirketlerle yeni iş birliklerine açık olduklarını sözlerine ekledi.

http://www.rayhaber.com/2017/02/siemens-bursada-yatirim-yapmaya-hazirlaniyor/#more-178744 Mesajı Paylaş

HDS

Siemens Durmaz'ın tramvayını destekleyecek bir iki basit üretim şeysi kurar, geçer. Yeter ki tescilini "..üretim.." şeklinde almış olsun. Oradan kestiği faturalar ile de %51'i yakalarlar. Mesajı Paylaş

Traverten

Sayın HDS, haberde Siemens yetkilisi, Siemensin Avusturyadaki tesislerinin zarar ettiğini ve rekabet gücünü kaybettiğini söylemiş. Bu Siemensin Türkiyeye yatırım yapması için bir fırsat olamazmı?

Saygılarımla. Mesajı Paylaş

HDS

Normal ahvalde olur tabi. Hep de öyle oldu. Ama işin içerisine "işçilik maliyetleri"nin ötesinde bir dolu etken giriyor ve yapılan hesap pek öyle müspet çıkmıyor. Bakalım, umarım bir fayda çıkar.

Ama unutmamak gerek ki bunlar hep imalat, montaj işleri. Ama hedef geliştirme, adaptasyon ve mühendislik olmalı. Mesajı Paylaş

Traverten

Bangkok'a Türk metrosu

Bangkok'a Türk metrosu :Ankaralı Bozankaya firmasının ürettiği metro vagonları 2018 yılından itibaren Tayland'ın başkenti Bangkok'ta yolcu taşımaya başlayacak.

Bangkok, 22 adet metro aracının alınması için Siemens ve taşıyıcı araç üreticisi Bozankaya firmalarına 2016 yılında sipariş geçti. Siemens firması 16 yıl boyunca temin edilecek araçların servis ve bakımını da üstlenecek. Trenler, Bozankaya'nın Ankara'daki fabrikasında tamamlanmak üzere. Projedeki son gelişmeleri 'Eurasia Rail'de (Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı) anlatan Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, "Simens ortaklığıyla gerçekleştirdiğimiz projede sona gelindi. 2018 yılında Ankara'da ürettiğimiz yerli metro vagonları Bangkok'ta kullanılmaya başlanacak. Türkiye bu alanda çok önemli projelere imza atıyor" dedi.

TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLADI

Aytunç Günay, ayrıca elektrikli otobüsleri E-Karat hakkında da bilgi vererek şöyle konuştu: "İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) tarihi yarımadada kullanmak için alacağı 200 elektrikli otobüs ihalesine hazırlanıyoruz. Elektrikli otobüslerimizin İBB tarafından test sürüşleri de yapıldı. Yüzde 100 yerli üretim olan E-Karat'lar, sürüş sırasında ve hatta fren esnasında enerji geri kazanım sistemine sahip. Araca binen yolcu sayısını dijital olarak gösteren E-Karat'lar, sürücünün belli bir hız sınırının üzerine çıkmasını engelliyor. Hız limitinin dışına çıkmayan otobüslerin bakım kolaylığı bulunuyor. Bakım masrafı konvansiyonel otobüslerle karşılaştırıldığında çok düşük olan E-Krat'ın, tek şarjla günlük ortalama menzili en az 220 kilometre. Doğru sürüş teknikleriyle ve işletme şartlarına bağlı olarak 400 kilometrenin üzerine çıkabiliyor. Tam şarj süreleri 1 saat 15 dakikaya kadar inebiliyor."

RAYLI ULAŞIMA 20 MİLYAR EURO

TÜRKİYE'de 2013 yılına kadar şehir içi ulaşımda, metro, LRT, tramvay, trambüs ve banliyö olmak üzere yenilenecek araçlarla birlikte toplam 7 bin adet raylı ulaşım aracına ihtiyaç duyuluyor. 2023'e kadar alınacak araçların toplam maliyeti, şehirlerarası hızlı tren, EMU, DMU raylı sistem ve yük vagonları ile birlikte 20 milyar Euro. Alt yapıyla birlikte bu rakam 50 milyar Euro olarak tahmin ediliyor.

http://www.rayhaber.com/2017/03/bangkoka-turk-metrosu/#more-179552 Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter