Denizcilik Haberleri

Başlatan Atılgan, Oca 12, 2017, 02:01 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Setur Marinaları, Acil Müdahale botlarını hizmete aldı


Setur Marinaları, tesis içi ve yakınındaki teknelerin acil durum ihtiyaçlarına cevap vermek üzere Türkiye'de ilk kez çok maksatlı acil müdahale botlarını hizmete aldı. Başlangıçta Setur Marinaları'nın Antalya ve Marmaris Netsel marinalarında hizmete giren botlar, yangından hasta tahliyesine, tekne yedeklemeden yüksek debili su tahliyesine kadar pek çok hizmeti bir arada verebiliyor.

ARTE Boatyard'ın yüksek yoğunluklu polietilen malzemeden ürettiği ve Setur Marinaları'nın ArGe çalışmalarında da aktif rol üstlenerek Türkiye'de ilk kez kullandığı acil durum botları, 6.7 metrelik boya sahip. Dar alanda keskin manevra kabiliyetine sahip botlar saatte 26 mil hızlarıyla marina içinde ve yakın çevresindeki muhtelif acil durumlara anında müdahale edebiliyor.

2 personelin görev aldığı botlar, yangın problemi yaşayan teknelere itfaiyenin intikali öncesinde acil müdahalede bulunabiliyor. Yangınlara dakikada 400 litre deniz suyu ve kesintisiz 4 dakika köpükle müdahale edebilen tekne, itfaiye hizmetleri gelene kadar ki kritik sürede teknelere hayati bir hizmet sunabiliyor. Yangını kontrol altına alınamayan ve çevresini tehdit eden 30 tona kadar tekneleri de yedekleyerek neta sahaya taşıyabilen botlar, böylelikle yangının marinadaki diğer teknelere sıçramasını engelleyebiliyor.

Bu özelliklerinin yanı sıra, yoğun su alan ve batma riski olan teknelerden yüksek debili su tahliyesi yapabilen botlar, ayrıca yüksek hız ve çevik manevra kabiliyetleri ile en dar mevkilerdeki teknelerin acil ihtiyaçlarına da hızla cevap verebiliyor. Yaralanmış veya hayati riskli hastalara nakil hizmetleriyle destek vererek, kritik sağlık ekipmanlarının karadan denize taşınması sırasında geçen kritik süreleri bertaraf edebiliyor.

http://www.denizhaber.com.tr/setur-marinalari-acil-mudahale-botlarini-hizmete-aldi-haber-76550.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Nükleer buzkıran gemisi 'Sibir' suya indirildi


Rusya'nın St. Petersburg şehrindeki Baltiyskiy tershanesinde üretilen dünyanın en güçlü nükleer güçle çalışan buzkıran gemisi 'Sibir' suya indirildi.

2.5 yıl önce yapımına başlanan gemi 173 metre uzunluğunda ve 15 metre yüksekliğinde. 3 metre kalınlığına kadar buzları kırarak ilerleyebilen gemi yardımıyla, Kuzey Denizi boyunca yük taşıması yapılması planlanıyor.

Sibir isimli gemi 2020 yılına kadar iki adet nükleer reaktör ile donatılacak. Rusya, buzkıran gemi üretiminde dünyanın en deneyimli ülkeleri arasında yer alıyor.

Dev geminin suya indirilme törenini izlemek için tershane etrafında toplanan yüzlerce vatandaş, alkışlar eşliğinde geminin suya inişine şahit oldu. Törene bir mektup gönderen Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin de, böyle büyük bir projeyle Rusya'nın nükleer filosunun önemli ölçüde gelişeceğini, Rusya'nın büyük bir deniz gücü olma konumunun da sağlamlaşacağını belirtti.

http://www.denizhaber.com.tr/nukleer-buzkiran-gemisi-sibir-suya-indirildi-haber-76608.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

AVRUPA'NIN KISA MESAFE DENİZYOLU POLİTİKALARI BRÜKSEL'DE ELE ALINDI


Avrupa Komisyonu Taşımacılık Genel Direktörlüğü'nün Avrupa'nın iç suyolları ulaşım politikalarının belirlendiği "Kısa Mesafe Denizyolu Taşımacılığı ve Deniz Otoyolları Merkezleri Ortak Toplantısı", 20-21 Eylül 2017 tarihlerinde Brüksel'de yapıldı. Toplantıda Türkiye'yi ve İMEAK Deniz Ticaret Odası'nı, İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk temsil etti.

Toplantıda Avrupa kısa mesafe denizyolu taşımacılığının tanıtımı ve desteklenmesi, Med-Atlantic Ecobonus, komşu ülkelerle deniz ulaşımının geliştirilmesi, Avrupa Birliği kısa mesafe denizyolu taşımacılığı sektörünün finansal olarak desteklenmesi, Deniz Otoyolları projesinin geliştirilmesi, Avrupa limanlarında karşılaşılan sorunlar, ulaşımın dijitalleşmesine yönelik yatırımlar gibi Avrupa Birliği'nin denizyolu ulaşımının geleceğini şekillendirecek konular ele alındı.

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Avrupa Birliği'nin artan üye sayısıyla beraber karayolları üzerindeki artan yük trafiğini, denizyolu ve demiryolu hatları olmak üzere kombine taşımacılığa kaydırmayı hedeflediğini belirterek, Brüksel'de katıldığı toplantıda önümüzdeki dönemde taşımacılığın yapısal değişiminin ele alındığını ifade etti. Öztürk, "Toplantıda detaylı şekilde ele alınan konular Türk denizcilik ve taşımacılık sektörünü ve Avrupa ile Asya arasında bir köprü olan Türkiye'nin lojistik geleceğini yakından ilgilendiriyor" dedi.

http://www.virahaber.com/brukselde-denizyolu-politikalari-ele-alindi-45153h.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Türkiye'nin en modern 63. sınır kapısı Yalova Ro-Ro Port, 2 Ekim 2017 tarihinde hizmete giriyor


Türkiye'nin en modern Ro-Ro terminali Yalova Ro-Ro Port, açılış için gün sayıyor. Ekol Lojistik tarafından 50 milyon dolar yatırımla inşa edilen Yalova Ro-Ro Port, 2 Ekim 2017 Pazartesi günü hizmete açılıyor.
Türkiye'nin Intermodal taşımacılık alanında pazar lideri Ekol Lojistik, 50 milyon dolar yatırımla Türkiye'nin en modern deniz kapısı ve ülkemizin 63'ncü sınır kapısı olma özelliğine sahip olacak Yalova Ro-Ro Port Terminali'ni hizmete açmak için gün sayıyor.

Yalova Topçular mevkiinde 70 bin metrekare oturum alanı ve 500 treyler kapasiteli Yalova Ro-Ro Port, 2 Ekim 2017 Pazartesi günü hizmete açılıyor.

Kurulduğu 1990 yılından itibaren taşımacılık, kontrat lojistiği, dış ticaret, gümrük ve tedarik zinciri yönetimi alanında 15 ülkede kusursuz hizmet anlayışıyla faaliyet gösteren ve entegre bir lojistik şirketi haline gelen Ekol Lojistik, dünyanın sayılı, Avrupa'nın ise ikinci Intermodal şirketi olarak öne çıkıyor.

Türkiye başta olmak üzere 15 ülkede kapalı alanı 750 bin metrekarenin üzerindeki dağıtım merkezinin yanı sıra Intermodal taşımacılığa fırsat veren 7 Ro-Ro gemisi, haftalık 48 sefer yapan blok trenleri ve 5 bin 500 aracıyla da Ekol, Avrupa'nın önde gelen lojistik sağlayıcıları arasında üst sıralardaki yerini koruyor.

İstanbul Anadolu yakasının kabusu haline gelen Haydarpaşa Limanı treyler trafiğini ortadan kaldıracak ve Harem - Üsküdar arası trafiğini rahatlatacak olan Yalova Ro-Ro Port Terminali, yaklaşık 100 bin treyleri denize kaydırarak İstanbul trafiğine nefes aldıracak.

Haydarpaşa Limanı'nda yürütülen yurtdışı operasyonlarını Yalova Ro-Ro Terminali'ne kaydıracak olan Ekol Lojistik, şehir içi TIR çekicisi trafiğini azaltırken, trafikteki saat kısıtlamasının yarattığı verimsizlikleri de ortadan kaldıracak.

İHRACATÇI RAHATLAYACAK, MALİYETLER DÜŞECEK

Türkiye dışında 15 ülkede temsilcilikleri ve şirketleri bulunan Ekol Lojistik, hizmete açacağı Yalova Ro-Ro Port Terminali ile, 2016 rakamlarıyla yaklaşık 100 bin treyleri trafikten çıkarmış olacak. Bu projeyle 100 bin araç ana arter ve köprüleri kullanmayacağı için trafik yoğunluğu azalacak.

Ayrıca Yalova Ro-Ro Port Terminali sayesinde 4 milyon kilometre yol, 1.5 milyon litre dizel yakıt tasarrufu sağlayacak. Yalova Ro-Ro Port Terminali'nin yatırımının ilk etap maliyeti arazi satın alma bedeliyle birlikte 50 milyon dolar. Mevcut durumda Haydarpaşa Limanı'nda yürütülen yurtdışı operasyonlar Yalova Topçular'a aktarılınca şehir içi trafiği azalırken, belirli saatlerdeki trafik yasaklarına bağlı operasyonel verimsizlik düşecek.

Gebze, Bursa, İzmit, Eskişehir gibi üretim merkezleri ve ihracatçılara daha yakın bir lokasyonda verilecek hizmet nedeniyle kilometre tasarrufu da sağlanırken, maliyetlerin düşmesi verimliliğin artmasına neden olacak. Yalova Ro-Ro Port Terminali'nin hizmete girmesiyle birlikte, Osmangazi Köprüsü'nün bölge ulaşımına katkısı artacak.

LOJİSTİKTE; TÜRKİYE'DE LİDER, AVRUPA'DA İKİNCİ!

Ekol Lojistik, Intermodal taşımacılıkta kusursuz hizmet anlayışıyla faaliyet gösteren entegre bir lojistik şirketi konumunda. Aklı, duyguyu ve bilinci birleştiren iş yapış modelini teknolojiden aldığı ilhamla destekleyen Ekol Lojistik, her zaman müşterilerine entegre, esnek ve en etkin çözümleri sunuyor. Türkiye, Almanya, İtalya, Yunanistan, Fransa, Ukrayna, Bosna Hersek, Romanya, Macaristan, İspanya, Polonya, Çekya, Bulgaristan, İran ve Slovenya'da olmak üzere, 750 bin metrekarelik depolama ve dağıtım merkeziyle, rakiplerine karşı bir adım önde hizmet veriyor.

Dağıtım alanındaki gücünü sahip olduğu insan kaynağıyla bütünleştirmeyi başaran Ekol Lojistik, kusursuz müşteri memnuniyeti için bitmeyen bir enerjiyle hizmet veren 6 bin 500'ün üzerinde çok uluslu çalışanı, Ekol Lojsitik'i başarıya taşıyan en önemli unsur olarak nitelendiriliyor.

http://www.denizhaber.com.tr/turkiyenin-en-modern-63-sinir-kapisi-yalova-ro-ro-port-2-ekim-2017-tarihinde-hiz-haber-76654.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

UEDAŞ (Uludaş Elektrik Dağıtım), denizaltı robotuyla müdahaleye hazır


Adalara giden elektrik hatlarında olası arızalara müdahale edecek cihaz sayesinde yaz aylarında nüfusu 300 binlere varan adalarda 'kesinti sıkıntısı' yaşanmayacak.

UEDAŞ, Denizaltı Robotu ile arızalara müdahale ederek, kesintileri gerçekleşemeden önlemeyi amaçlıyor. Robot, yüksek çözünürlüklü kamerası ile deniz altındaki elektrik kablolarında oluşabilecek olası sorunları UEDAŞ merkezine aktaracak ve hızla müdahale edilecek.
UEDAŞ'ın hizmet bölgesinde yer alan; Avşa, Cunda, Paşalimanı, Ekinlik, Gökçeada, Bozcaada ve Marmara adalarında yaklaşık 50 kilometre uzunluğundaki hizmet kalitesini artırmak amacıyla hayata geçirilen Ar-Ge projesinde, deniz altındaki elektrik hatlarında oluşabilecek olası arızalara robotla müdahale edilebilecek. Söz konusu adalarda hali hazırda yaklaşık 30 bin kişiye elektrik sağlanıyor. Bu sayı yaz aylarında 300 bin kişiye kadar çıkabiliyor.

BOZCAADA'DA SAHA UYGULAMASI YAPILDI

Oluşturulan ilk örnek Denizaltı Robotu ile Bozcaada açıklarında keşif ve inceleme çalışmaları yapan UEDAŞ Ar-Ge ekibi, dalgıçlar eşliğinde elektrik kablosunun sonar ile tespiti, kamera ile görünmesi gibi çalışmalar için saha uygulamasını gerçekleştirdi. Toplam bütçesi 1 milyon TL olan Denizaltı Robotu Projesi, ODTÜ Teknokent'te yer alan Desistek firmasının ortaklığıyla hayata geçiriliyor.

MUHTEMEL ARIZALAR KONUSUNDA UYARACAK

UEDAŞ'tan yapılan açıklamaya göre, üretilecek denizaltı robotunun güçlü itici motorları ile 250 metre derinlikte dahi çalışabileceği, yüksek çözünürlüklü kameraları ve sonar sistemleri ile operatöre ve veri işlem merkezine anlık görüntü ulaştıracağı aktarıldı. Ayrıca cihazın gelişmiş teknik özelliklerle donatıldığı, dâhili konum belirleme modülü ile haritadan işaretlenen kablo güzergâhını oto-pilot özelliği ile denizaltı robotunun dışarıdan müdahale olmadan dolaşacağı kaydedildi.

http://www.denizhaber.com.tr/uedas-denizalti-robotuyla-mudahaleye-hazir-haber-76632.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Kruvaziyer gemi ile turist getiren A grubu seyahat acentelerine yolcu başına 30 dolar teşvik verilecek


Resmi gazete'de yayımlanan Bakanlar Kurulu kararı ile kruvaziyer gemiyle turist getiren A grubu seyahat acentelerine destek sağlanmasına ilişkin esaslar belirlendi. Buna göre, kruvaziyer hizmeti verilen limanlara 31 Aralık 2017 tarihine kadar 750 ve daha fazla yolcu kapasitesine sahip kruvaziyer gemi ile turist getiren A grubu seyahat acentelerine, getirdiği turist başına 30 dolar destek sağlanacak.

Karar kapsamında sağlanacak desteğe ilişkin ödemeler Kültür ve Turizm Bakanlığı bütçesine bu amaçla oluşturulan ödenekten karşılanacak.

NASIL HESAPLANACAK?

Destek ödemeleri, kruvaziyer turun gerçekleştirildiği ayı takip eden ayın ilk iş günü "Gösterge Niteliğindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kurları" listesinde yer alan döviz alış kurları esas alınarak ABD doları karşılığı Türk lirası cinsinden yapılacak. Yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi ve belge verilmesinden dolayı haksız ödeme yapıldığının tespiti halinde, geri alma işlemi için Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanacak.

GERÇEK DIŞI BELGE OLUŞTURANA CEZA

Destek ödemelerinden haksız yere yararlandığı tespit edilen acenteler ile idari hata sonucu yapılan fazla ödemeyi iade etmeyen acentelerin işlemleri resen durdurulacak. Söz konusu acenteler destekten yararlandırılmayacak. Haksız yere ödemeye neden olanlar ile sahte veya içeriği itibarıyla gerçek dışı belge düzenleyen ve kullananlar hakkında cezai, hukuki ve idari işlem yapılacak.

http://www.denizhaber.com.tr/turist-getiren-gemiye-yolcu-basina-30-dolar-verilecek-haber-76662.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

İnsansız gemi "Yara Birkeland" açık sulara iniyor

Yara Birkeland, sıradan bir kargo gemisi değil. Her şey yolunda giderse bir Norveç tarım gübre şirketi için inşa edilen gemi, 2020'de piyasaya çıktığında dünyanın ilk tam otomatik kargo gemisi olacak
Uluslararası taşımacılık yasasına göre, okyanusta giden gemilerin mürettebatının olması gerekiyor, insansız gemilere ise uluslararası sularda izin verilmiyor. Bu nedenle, Yara Birkeland, ülkenin güneyindeki üç liman arasında düzenli kısa taşımacılık gerçekleştirerek her zaman Norveç kıyısına yakın faaliyet göstermek zorunda kalacak.

Ancak denizcilik sektöründeki değişim ve bu yılın başlarında BM'nin Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), insansız gemilerin okyanuslarda faaliyet göstermesine izin verilebileceğine yönelik tartışmalara başladı. Bu, daha az kaza ile daha ucuz taşımacılık potansiyeline sahip, mürettebatsız "hayalet" gemilerin okyanusta çaprazlama gidip gelme ihtimalini artırıyor.

Örneğin, birkaç Japon gemicilik firmasının bu teknolojiye yüz milyonlarca dolar yatırım yaptığı bildiriliyor. İngiliz firma Rolls-Royce, dünyanın ilk uzaktan kumandalı insansız ticari gemisini bu yılın başlarında tanıttı.

Bununla birlikte, gemilerden tecrübeli mürettebatın kaldırılması, yaşanabilecek herhangi bir kazanın çok daha ciddi olabileceği anlamına gelir. Dünya kargo gemilerini tamamen bağımsız bir filo haline getirirken pratik, düzenleyici ve teknolojik engeller varlığını sürdürüyor. Gerçekten çok karlı olabilecek bu teknolojik yatırımın uzun zaman alması anlamına geliyor.

Uluslararası Denizcilik Örgütü, Haziran 2017'de 98. kez görüştüğü, Denizde Yaşam Güvenliği Uluslararası Sözleşmesi'nin kurallarının değişmesine yol açabilir. Fakat göstergeler, uzun ve karmaşık bir süreç olması ihtimalini gösteriyor. İnsansız gemilerin güvenliği ve ekonomik yapısı ile ilgili konular henüz dikkate alınmaya başlandı. Çözüm bulunmadan veya anlaşmalara ulaşılmadan önce çok fazla iş yapılması gerekecek.

Yalnızca geniş okyanus mesafelerine göre gemileri çalıştırmak için bilgisayarlara güvenmek en büyük sorunlardan biri. Bazıları, insansız gemilerin daha az kaza geçirdiğini düşünüyor, çünkü deniz kazalarının büyük çoğunluğu, insanlardan kaynaklı çarpmalara ya da karaya oturmaya dayanıyor. 2016 yıllık incelemesinde, Avrupa Deniz Güvenliği Acentası, küresel olarak (2011-2015) meydana gelen 880 kazanın yüzde 62'sinin "insan hatalı eylem" nedeniyle ortaya çıktığını tespit etti. Mart 2017'den itibaren yapılan bir araştırma, 1999'dan 2015'e kadar olan 100 kazayı analiz etti. Araştırmacılar, gemilerde mürettabat olsaydı aynı kazaların olup olmayacağını araştırdı. Bu gemilerin insansız olması durumunda karaya oturma veya çarpışma ihtimalinin önemli ölçüde azalacağını buldular. Ancak kazaların yaşandığı durumlarda mürettebat müdahalesi olmadan sonuçların daha şiddetli olabileceğini de tespit ettiler. Özellikle, yangın kazaları, mürettebat bulunmaması durumunda daha ciddi olabilir.

Aynı zamanda, insansız gemilerin ekonomik faydalarıyla ilgili yapılan yeni çalışma, mürettebatın maaşları, barınması ve hizmetleriyle ilgili de tasarruf yapılabileceğine ulaşıldı.

http://www.denizhaber.com.tr/insansiz-gemi-yara-birkeland-acik-sulara-iniyor-haber-76793.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Dev buzullar gemiler için büyük tehlike oluşturuyor

Antarktika'dan temmuzda kopan, Paris'in yaklaşık 60 katı büyüklüğündeki dev A68 buzulu gemiciler için büyük tehlike oluşturuyor.
ABD Uzay ve Havacılık Dairesi(NASA), Güney Yarım Küre'deki Antarktika'dan temmuzda kopan dev buzulun ayrıntılı görüntülerini yayımladı.

NASA'nın Earth Gözlemevi'nin eylülde çektiği görüntülerde A68 isimli mega buz dağının, koptuğu Antartika'nın kuzeybatısındaki Larsen bariyerinden giderek uzaklaştığı belirtiliyor. 5 bin 800 kilometrekare büyüklüğünde ve milyarlarca ton ağırlığında olan buz kütlesinin seyir hâlinde olması ise gemiciler için büyük tehlike arz ediyor.

Uydularla takip

Bilim insanları Paris'in yaklaşık 60 katı büyüklüğündeki buz dağının rüzgârlar ve akıntılar nedeniyle daha kuzeye kayacağını, Güney Küre'deki denizcilik faaliyetlerini tehlikeye soktuğunu açıkladı. NASA, IceBridge projesi kapsamında Güney A68 buzulunun hareketlerini izlemeye devam edecek. Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ise Sentinel-1 ve CryoSat-2 uyduları aracılığıyla Güney Kutbu'nun hareketlerini takip ediyor.

http://www.denizhaber.com.tr/dev-buzullar-gemiler-icin-buyuk-tehlike-olusturuyor-haber-76813.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Google, Rolls-Royce'un otonom gemi projesine katılıyor

Rolls-Royce ile Google arasında Rolls Royce'un otonom gemi projesi kapsamında bir sözleşme imzalandı.

Sözleşmeye göre Google, bugünkü modern gemilerde kullanılan "akıllı fakındalık" yazılımının daha gelişmiş bir versiyonunu Rolls-Royce'un otonom gemi projesi için geliştirecek.

Rolls-Royce ayrıca nesneleri tespit eden, tanımlayan ve izini süren yapay zeka tabanlı nesne sınıflandırma yazılımını "makine öğrenimi" yoluyla eğitmek için Google'ın Bulut Makine Öğrenimi Motoru'nu kullanabilecek. Rolls-Royce bu yeni yapay zeka sisteminin, yeni nesil sensörlerin de yardımıyla, verileri otomatik olarak analiz ederek gemileri daha güvenli ve verimli hale getireceğine inanıyor.

Rolls-Royce'un Gemi Zekası'ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Karno Tenovuo anlaşmayla ilgili şunları söyledi: "Akıllı farkındalık sistemleri otonom geleceğe ulaşmamızı kolaylaştırırken bugünün gemilerini de daha güvenli ve verimli hale getirerek global deniz ticaretine fayda sağlıyor. Google ile çalışarak bu sistemleri daha da iyi ve hızlı hale getireceğiz."

Google'ın "Bulut Makine Öğrenimi Robotu", Google'ın ses ve görüntü arama hizmetleri gibi diğer ürünleri ile aynı sinir ağı tabanlı yapay zeka yazılımını kullanıyor. Makine öğrenimi, özel problemleri çözmek için insanın öğrenme yeteneğini taklit eden bir dizi algoritma, araç ve teknikten oluşuyor. Makine öğrenimi yöntemlerinde makine, bilmediği verinin kalıplarını tanımayı öğrenmek amacıyla bildiği veriyi analiz ediyor ve bilmediği veri hakkında tahmin yürütüyor.

Uzun vadede Rolls-Royce ve Google birlikte daha gelişmiş makine öğrenimi araştırmaları yapmayı planlıyorlar. İki şirket ayrıca denizcilik uygulamalarında kullanılan insan-makine arayüzleri için ses tanıma ve üretme sistemlerinin uygulanabilir çözümler olup olmadığını araştıracak.

http://www.denizhaber.com.tr/google-rolls-royceun-otonom-gemi-projesine-katiliyor-haber-76828.htm Mesajı Paylaş

putty

İstanbul boğazından geçmesinde nereye giderse gitsin Mesajı Paylaş

Atılgan

M/S Symphony of the Seas seferlerine 2018'de başlıyor

Royal Caribbean International'ın Oasis sınıfı gemilerinin en yeni üyesi olan "M/S Symphony of the Seas" Nisan 2018'de başlayacağı seferlerine bir adım daha yaklaştı. Dış yapısı tamamlandıktan sonra 9 Haziran tarihinde ilk kez yüzdürülmeye başlanan Symphony of the Seas'in iç mekan montaj ve dekorasyon çalışmaları hız kesmeden devam ediyor.

"M/S Symphony of the Seas" dünya denizleri ile buluştuğu ilk sezonunda Akdeniz'in nefes kesen limanları arasında yer alan Barselona'dan hareket ile Mayorka, Marsilya, La Spezia (Floransa/Pisa), Roma ve Napoli limanlarını keşfetmenizi sağlarken yıl boyunca adından sıkça söz ettirecek. Ardından 7 gece Doğu ve Batı Karayip turlarını gerçekleştirmek için Kasım başında Miami'ye hareket edecek.

Dünya'nın en büyük ve en macera dolu gemisi ünvanını alacak ve 2016 yılında suya indirilen kardeşi Harmony of the Seas'ten 28 kabin daha fazla konaklama kapasitesine sahip olan M/S Symphony of the Seas toplam 230.000 gross ton ağırlığında.

Konukları için yeni özellikler ve olanaklar öne çıkaran Symphony of the Seas, Harmony of the Seas'ın dünya çapında tanınmasını sağlayan çığır açan yenilikleri ve heyecan verici deneyimleri biraraya getirecek.

Ödüllü ve tüm otoriteler tarafından takdir edilen favori yenilikler arasında; yedi mahalle konsepti, yaratıcı ve sofistile yemek deneyimleri, robot barmenler, oriinal Broadway showları, Aqua Tiyatrosu ve dünya denizlerindeki en uzun kaydıraklar bunlardan sadece birkaçı.

Royal Caribbean, Travel Weekly Readers Choice Awards'da 14 yıl üst üste "En İyi Gemi Şirketi" seçildi.

Dünyanın en yenilikçi 24 cruise gemisine sahip Royal Caribbean'ın tüm dünya denizlerinde konuklarına eşsiz bir deneyim sunuyor. Bermuda, Karayipler, Avrupa, Kanada, Alaska, Güney Amerika, Asya ve Avustralya'nın en popüler destinasyonlarına ve Yeni Zelanda'ya kadar uzanıyor.

http://www.denizhaber.com.tr/ms-symphony-of-the-seas-seferlerine-2018de-basliyor-haber-76846.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Fransa ile İtalya'nın tersane krizi

Fransa ile İtalya arasındaki tersane krizinin çözümü için en üst makamlar devreye girdi. STX tersaneleri  krizinin çözümü için Macron ile Gentiloni görüştü.

Fransa ile İtalya arasında gerginliğe yol açan STX tersaneleri için Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile Italyan mevkidaşı Paolo Gentiloni Fransa'nın Lyon kentinde düzenlenen zirvede konuyu masaya yatırdı.İtalya merkezli gemi üretimi ve denizcilik firması Fincantieri'nin, iflas eden Güney Koreli gemi üretim şirketi STX'in çoğunluk hisselerini satın alma teklifi Güney Kore'de mahkeme tarafından geçtiğimiz yıl onaylanmıştı.STX France tersanelerinin yüzde 33'lük hissesini elinde bulunduran Fransız hükümeti, şirketin diğer ortağı İtalyan şirketi Fincantieri'ye satılmasını reddetmişti. Cumhurbaşkanı Emanuel Macron'un tersanelerin millileştirilmesini gündeme getirmesi Roma yönetiminin tepkisini çekmişti.STX şirketinin Fransa'nın Saint-Nazaire tersanesinde 2 bin 600 işçisi bulunuyor.

http://www.virahaber.com/fransa-ile-italyanin-tersane-krizi-45238h.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

"Lauge Koch" Aralık'ta donanmaya katılıyor

 
Danimarka'nın, donanmaya ait yeni savaş gemisinin yapımında, zorla çalıştırılan Kuzey Koreli işçilerden yararlandığı ortaya çıktı. Kuzey Kore'nin devam eden nükleer denemelerine karşı tüm dünyadan tepkiler yükselirken, ülkenin, DR isimli televizyon kanalında yayınlanan "Savaş Gemisinin Sırrı" isimli belgesel, Danimarka'nın dolaylı olarak Pyongyang rejimine dolaylı destek sağladığını gözler önüne seriyor.

Söz konusu belgeselde, Danimarka donanmasının en yeni savaş gemisi olan Knud Rasmussen sınıfı "Lauge Koch" isimli karakol gemisinin yapımına dair çeşitli detaylar paylaşılıyor. Buna göre, Polonya'nın Baltık Denizi kıyısındaki liman şehri Gdańsk'ta bulunan Kartens isimli Danimarkalı gemi yapım şirketine ait tersanede inşa edilen geminin yapımında, Kuzey Koreli zorunlu işçiler kullanıldı. Belgesel geminin yapımında Kuzey Koreli zorunlu işçilerin kullanıldığı iddiasını sözleşmeler, makbuzlar ve görgü tanıklarının ifadelerine dayandırarak, detaylı bir şekilde gözler önüne seriyor. Belgeselde ayrıca, Güney Kore'nin Danimarka Büyükelçisi  Choi Jai-chul'un, "Yurtdışında zorunlu olarak çalıştırılan Kuzey Koreli işçiler, Kuzey Kore'nin balistik füze ve nükleer programına finansal katkı sağlamak için kullanılıyor. Eğer Danimarkalı vergi mükelleflerinin paraları balistik ve nükleer füze programı için kullanıldıysa bu feci bir durum olur." ifadelerine yer veriliyor.

Danimarka'ya yaklaşık 76 milyon dolara mâl olan Lauge Koch karakol gemisinin önümüzdeki Aralık ayında hizmete alınması bekleniyor. Karakol gemisi, Danimarkalı şirket Kartens'in, Kuzey Koreli zorunlu işçilerin ucuz iş gücü olarak kullanıldığı Polonya'daki tersanesinde inşa edildi. Belgeselin yayınlanmasıyla birlikte Danimarka kamuoyu büyük şaşkınlık yaşarken, başta Sosyal Demokratlar ve sol kanat Yeşil-Kırmızı İttifakı olmak üzere pek çok siyasi parti, ülkenin savunma bakanı Claus Hjort Frederiksen'den açıklama talebinde bulunuyor.Sosyal Demokratların sözcüsü Henrik Dam Kristensen, DR kanalına verdiği demeçte, "Gelecekte böyle bir olayın yeniden yaşanmaması için bu olayı derinlemesine incelemeliyiz. Bu durumu tarif etmek oldukça zorlanıyorum, sadece "karışık ve korkunç" diyebilirim." şeklinde konuştu.

Birleşmiş Milletler (BM) tarafından hazırlanan raporda, yurtdışına zorunlu çalışmaya gönderilen Kuzey Koreli vatandaşların, Pyongyang rejimine yılda 2 milyar dolara yakın para kazandırdığı ifade ediliyor. 50 binden fazla Kuzey Koreli işçinin yurtdışında zorunlu olarak çalıştırıldığı belirtilirken, bahse konu işçilerin ayda ortalama 100 dolara ve bazen günde 20 saate yakın çalıştırıldığı aktarılıyor.

http://www.virahaber.com/lauge-koch-aralikta-donanmaya-katiliyor-45248h.htm










Mesajı Paylaş

Atılgan

Yeni gemi siparişlerinde Güney Kore liderliğe yükseldi

Güney Koreli tersaneler Eylül 2017'de global ölçekte siparişlerin çoğunu almayı başardı.
Geçen yıl sektörün içine düştüğü buhranın ardından Güney Koreli tersaneler Eylül 2017'de global ölçekte siparişlerin çoğunu almayı başardı ve ülkenin sipariş rezervi son iki yılda ilk kez artışa geçti.

Yonhap haber ajansına göre ülkenin tersanelerinin aldığı siparişler toplamı 1.46 milyon cgt (dengeli brüt ton) değerine ulaştı.

Eylül'de Güney Koreli tersaneler 26 yeni gemi siparişi aldı. Bu siparişleri; 11 ultra büyük konteyner gemisi (ULCV), 10 çok büyük maden taşıyıcısı (VLOC), 5 çok büyük petrol tankeri (VLCC) oluşturuyor.

İsviçreli Mediterranean Shipping Company (MSC), dünyanın en büyük konteyner gemileri olarak kayıtlara geçen 11 adet 22 bin TEU sınıfı ULCV'nin siparişini Daewoo Gemi İnşa ve Deniz Mühendisliği'ne (DSME) verdi.

Güney Koreli Polaris Shipping şirketi, vatandaşı Hyundai Ağır Sanayi'ye (HHI) 10 adet VLOC siparişi geçti. Alınan bilgilere göre her biri 325 bin DWT'lik gemilerin sözleşme bedeli toplam 800 milyon dolar.

Hyundai Merchant Marine, yine vatandaşı DSME ile 5 adet 300 bin dwt'lik VLCC'nin inşası için anlaştı. Siparişte ilave 5 adet daha aynı sınıf gemi için opsiyon bulunuyor.

Rekabette lider Güney Kore'nin arkasında ikinci sırada yer alan Çin, 890 bin gross tona karşılık gelen 21 gemi siparişi aldı. Bu siparişler arasında Fransız CMA CGM'in 1.2 milyar dolarlık 9 adet 22 bin TEU sınıfı konteyner gemisi siparişi de yer alıyor.

Eylül ayı sıralamasının üçüncü sırasında ise 14 gemi siparişi ile Japonya yer alıyor.

http://www.denizhaber.com.tr/yeni-gemi-siparislerinde-guney-kore-liderlige-yukseldi-haber-77009.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Royal Carribean, 2018 rotasından Türkiye'yi çıkardı

Kruvaziyer şirketi Royal Carribean, 2018 rotasından Türkiye'yi çıkardığını açıkladı.
Miami merkezli kruvaziyer şirketi Royal Carribean International, 2018 yılı rotasından Türkiye'yi çıkardığını açıkladı. Şirket bu kararın gerekçesinin "Türkiye devletinin öngörülemez davranışları" olduğunu söyledi.

Royal Carribean kruvaziyerleri Kuşadası yerine artık Yunanistan'ın Rodos ve Mikonos adalarına uğrayacak.

Royal Carribean, bu karara ilişkin: "Karar verme süreçlerimizde en büyük etken her zaman yolcularımızın ve mürettebatımızın güvenliğidir." şeklinde açıklamada bulundu.

Şirket açıklamalarına "bu popüler uğrama limanına" gelecekte geri dönme ümidiyle Türkiye'nin durumunu yakından izlemeye devam edeceğini de ekledi.

http://www.denizhaber.com.tr/royal-carribean-2018-rotasindan-turkiyeyi-cikardi-haber-77141.htm Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter