Denizcilik Haberleri

Başlatan Atılgan, Oca 12, 2017, 02:01 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Bodrum-İstanköy arası deniz otobüsü seferleri başladı

Muğla'nın Bodrum ilçesinde, Yunanistan'ın İstanköy (Kos) Adası ve Bodrum'a karşılıklı yolcu getirecek katamaran tipi deniz otobüsü, sezonun ilk seferini İsrailli turistlerle yaptı.

Bodrum-Yunanistan arası sefer yapacak 440 yolcu kapasiteli 32 metrelik Akçakoca isimli katamaran tipi deniz otobüsü, Bodrum Gemi Yanaşma iskelesine getirildi. İsraillilerin ağırlıkta olduğu turistler, sabah saatlerinde Bodrum'un Paşatarlası mevkisindeki Gemi Yanaşma İskelesi'nde hazır bekletildi. Gümrük işlemlerinin ardından feribota yürüyen turistler, Bodrum manzarasında fotoğraf çektirdi.

Yeşil Marmaris Hattı Satış ve Pazarlama Müdürü Sertaç Erarslan, gazetecilere yaptığı açıklamada, Bodrum-İstanköy katamaran seferlerinin başladığını söyledi. Katamaranın Bodrum'dan 200 yolcuyla hareket ettiğini kaydeden Erarslan, "200 turistle hareket ediyoruz. İnşallah bu sayının giderek artmasını umuyoruz. Bu yıl 24 Haziran itibarıyla da Bodrum-Rodos seferlerimiz başlayacaktır." dedi.

Erarslan, hem ilçede yaşayan hem de yabancı uyruklu misafirlerin bu turlardan yararlanabileceğini anlattı. Rodos seferlerinin önceki yıllarda yapıldığını, ancak teknelerin bu kadar hızlı olmadığını vurgulayan Erarslan, şöyle devam etti: "Rodos Adası daha uzun sürüyordu. Biz bu yıl bu yolculuğu hızlı teknelerle yapacağız. Rahat ve konforlu bir ulaşım olacak. Yunanistan'ın İstanköy Adası'na da 20 dakika sürüyor. 28 Nisan'dan itibaren her gün karşılıklı seferler olacak. Bugün Bodrum'da bulunan İsrailli turistleri gönderdik. Avrupalı turistleri de taşıyacağız. Şu anda günübirlik seferler yapılıyor." Erarslan, 440 yolcu kapasiteli katamaran tipi yolcu feribotunun her gün karşılıklı dolu gidip gelmesini sağlamayı amaçladıklarını da sözlerine ekledi.

http://www.denizhaber.com.tr/bodrum-istankoy-arasi-deniz-otobusu-seferleri-basladi-haber-73701.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

İzmir Dikili'den Yunanistan'ın Midilli Adası'na feribot seferleri 25 Nisan Salı günü başlıyor

İzmir Dikili'den Yunanistan'ın Midilli Adası'na feribot seferleri 25 Nisan Salı günü başlıyor. Dikili Belediye Başkanı Mustafa Tosun'un girişimleri ile hayata geçirilen ve Bergama Ticaret Odası ile Bergama Belediyesinin de destek verdiği proje kapsamında her salı, Dikili ile Midilli limanları arasında karşılıklı deniz seferleri gerçekleştirilecek.

Dikili Belediye Başkanı Mustafa Tosun, Dikili-Midilli deniz seferlerinin 25 Nisan'da başlayacağının müjdesini verdi. Başkan Tosun, "Bir rüyayı daha gerçekleştiriyoruz. Uzun süredir yapılamayan ve bir daha yapılamaz denilen Dikili-Midilli deniz seferleri 25 Nisan'da barış şiarıyla yeniden başlayacak" dedi.

Başkan Mustafa Tosun, Ege'nin buram buram sevgi kokan her iki yakasının kardeş kentleri Dikili ile Midilli arasında 25 Nisan'dan itibaren dayanışma köprüsünün yeniden hayat bulacağını belirterek, "25 Nisan, hem bizim için hem de karşı yakamızdaki dost ve kardeş Midilli halkı için çok önemli bir tarih olacak. Bu tarihte iki yakanın işbirliği, dayanışma, sevgi, kardeşlik ve barış köprüsü yeniden açılacak. Ege'nin iki yakasının ticaretine, ekonomisine ve turizmine kardeş eli uzanacak. Modern feribotlar ile 30 dakika sürecek seferlerle bizler Midillili kardeşlerimizin, Midillili kardeşlerimiz de bizlerin konuğu olacak. Yeniden kurulan bu köprü ile Midilli'den Dikili'ye gezmeye gelen bir Midillili dostumuz kentimizi ve bölgemizi gezdikten, gördükten sonra evinin pazar alışverişini de Dikili pazarından yapabilecek. Bu da bölge esnafımızın ekonomik anlamda canlanmasına büyük katkı sağlayacak. Kısa bir süre sonra daha da sıklaşacak seferlerle binlerce Yunanlı turistin Dikilimize ve bölgemize geleceğini düşünüyoruz" diye konuştu.

Başkan Tosun, "Dikilimiz deniziyle, doğasıyla, güneşiyle, tarihi, kültürel güzellikleri ile muhteşem bir ilçe. Kentimizin adını dünya turizmine altın harflerle yazdırmak da bizim en büyük hedefimiz. Göreve geldiğimiz ilk günden itibaren tanıtım atağı başlatıp, ulusal ve uluslararası birçok girişimde bulunduk. Suriye'deki iç savaşın ardından başlayan mülteci krizi ve yasa dışı göçler bölgemizdeki tüm planlarımızı altüst etti ama pes etmedik. Bir yandan Dikili-Midilli dayanışma köprüsünün yeniden kurulması ve deniz seferlerinin başlatılması için seferberliğimize devam ederken, diğer yandan da mülteci sorununun çözümüne ilişkin uluslararası işbirliğini öne çıkaran barışçıl çözümlerin mücadele saflarında yer aldık. Nasıl ki Dikili-Midilli arasında yeniden sevgi köprüsü kurulduysa, eminim ki tüm dünyada da er ya da geç barış köprüleri kurulacaktır. Bu inancımızla modern feribotlarla yeniden başlayacak Dikili-Midilli seferlerimize bizler 'barış seferleri' adını koyuyoruz. Kardeş Yunan halkını da, Dikilili ve İzmirli hemşehrilerimizi de 25 Nisan'dan itibaren her salı günü gerçekleştirilecek olan bu barış seferlerinde buluşmaya davet ediyorum. Ayrıca başta Yunanistan İzmir Başkonsolosu Argyro Papoulia, Bergama Belediye Başkanı Mehmet Gönenç, Bergama Ticaret Odası Başkanı Fikret Ürper, Jalem Tur Şirketi sahipleri Eşref Jale ve Ali Jale olmak üzere bu anlamlı buluşmasının gerçekleşmesinde emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.

http://www.denizhaber.com.tr/dikili-midilli-seferleri-25-nisanda-basliyor-haber-73692.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Yabancı konteyner şirketleri Türk mallarını taşımıyor

Türkiye'ye ekonomik operasyon yapmak isteyenler bu kez ihracatçıyı hedef aldı. Konteyner devleri, limana mal getirip boşalttıktan sonra Türk mallarını almadan boş dönüyor.
Türkiye'ye ekonomik operasyon yapmak isteyenler boş durmuyor. İhracatçılar yurt dışına mal göndermek için konteyner bulamıyor. En büyük sıkıntı ise maden ve mermer ihracatında yaşanıyor. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kahyaoğlu'nun verdiği bilgiye göre dünyada konteyner taşımalığını elinde bulunduran 5-6 şirket var. Bu şirketler Türkiye'ye mal getirip boşalttıktan sonra Türk mallarını almadan boş dönüyor.

"FİYATLAR 2'YE KATLANDI"

Ali Kahyaoğlu yaşanan bu durumu "Kimin yaptığını bilemem. Avrupa mı diğerleri mi ama Türkiye'yi ekonomik olarak boğmaya çalışıyorlar. Türkiye'nin üzerine çok büyük oyunlar oynanıyor" sözleriyle anlattı. Bu şirketlere muhtemelen baskı yapıldığını söyleyen Kahyaoğlu "Şu an konteyner sıkıntısı inanılmaz düzeyde. Çin, Hindistan ve Dubai'ye yükleme yapamıyoruz. Önceden 400 dolara konteyner yolluyorduk. Fiyatlar da katlandı. Konteyner fiyatları 1.200 dolara çıktı" diye konuştu. Kahyaoğlu, Türkiye'ye mal getiren gemilerin boş konteynerle geri dönmemesi için mutlaka devlet tarafından takip edilmesi gerektiğini söyledi. Bakanlığa yazı yazdığını da belirten Kahyaoğlu bu gemilere müdahale edilmesi gerektiğini söyledi. Kahyaoğlu "İhracatımız artıyor ama daha fazla da artabilir. Benim maden ocaklarımda malım bekliyor. Şimdi dökme gemi bulma peşindeyiz. Bir tane bulduk. Ama biz sadece Çin'e yılda 4 milyon ton mal yüklüyoruz. 4 milyon ton için dünya kadar gemi lazım. 1-2 aydır bekleyen mallar var. Konteyner fiyatları da ikiye katlandığı için müşteri de indirim istiyor. Sıkıntı büyük. Yükleme yapamıyoruz" dedi.

"HEDEF 2,2 MİLYAR DOLARI YAKALAMAK"

2017'yi 'Doğaltaş Yılı' ilan ettiklerini anlatan Kahyaoğlu "Bu sene 2013'teki 2.2 milyor dolar ihracat rakamını yakalarız. Yoğun tanıtım yapacağız. Ayrıca mimari ofis açacağız. Bu ofis dünyadaki tüm inşaat projelerini takip edecek. Bunların hepsine Türk mermerini koymak için mücadele edeceğiz" diye konuştu. Kahyaoğlu, URGE olarak anılan 'Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Projesi' kapsamında verilen fuar desteğinin kaldırıldığını da belirterek bunun KOBİ'ler için gerekli olduğunu anlattı.

http://www.denizhaber.com.tr/yabanci-konteyner-sirketleri-turk-mallarini-tasimiyor-haber-73823.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Dikili - Midilli feribot seferleri başladı

İzmir'in Dikili İlçesi'nden Yunanistan'ın Midilli Adası'na feribot seferleri başladı. 25 Nisan'da başlayan turla gelen ilk turist kafilesi, Salı Pazarı'nda alışveriş yaptı.

Dikili Belediye Başkanı CHP'li Mustafa Tosun'un girişimleri ile hayata geçirilen ve Bergama Ticaret Odası ile Bergama Belediyesi'nin de destek verdiği proje kapsamında her Salı, Dikili ile Midilli limanları arasında karşılıklı deniz seferleri 25 Nisan'da başladı. Başkan Tosun, sezon boyunca 10 bin turist beklediklerini, yıllardır yapılamayan turların yeniden başladığını belirterek, "Belediyemiz, Bergama Belediyesi ve Bergama Ticaret Odası ile tekrar seferler başladı. Artık Midilli'den turist gelecek, Dikili'yi gezecek ve alışveriş yapacak. Ege'nin iki yakasının ticaretine, ekonomisine ve turizmine kardeş eli uzanacak. Bu sayede esnaf da kazanacak. Modern feribotlar ile 30 dakika sürecek seferlerle bizler, Midillili kardeşlerimizin, Midillili kardeşlerimiz de bizlerin konuğu olacak. Yeniden kurulan bu köprü ile Midilli'den Dikili'ye gezmeye gelen bir Midillili dostumuz kentimizi ve bölgemizi gezdikten, gördükten sonra evinin pazar alışverişini de Dikilipazarından yapabilecek. Bu da bölge esnafımızın ekonomik anlamda canlanmasına büyük katkı sağlayacak. Turlar turizmi de canlandıracak. Sezon boyunca 10 bin turist gelmesini bekliyoruz" dedi.

Dikili-Midilli seferleri her hafta Salı günleri gerçekleştirilecek. Katamaranlar Midilli'den sabah saat 09.00'da, Dikili Limanı'ndan ise akşam saat 18.00'de hareket edecek. Dikili-Midilli gidiş dönüş bileti Jalem Tur'un ofisinden ve internet sitesi üzerinden alınabilecek, bilet ücreti 32 Euro olacak.

http://www.denizhaber.com.tr/dikili-midilli-feribot-seferleri-basladi-haber-73942.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

3 bin 700 tekne Türk Bayrağı'na geçti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Selçuk Sert, Türk sahipli yabancı bayraklı gemi ve teknelerin Türk bayrağına geçmeleri için başta vize ve vergi olmak üzere tüm engellerin kaldırıldığını belirtti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Selçuk Sert, Türk sahipli yabancı bayraklı gemi ve teknelerin Türk bayrağına geçmeleri için başta vize ve vergi olmak üzere tüm engellerin kaldırıldığını belirtti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Selçuk Sert, Türk sahipli yabancı bayraklı gemi ve teknelerin Türk bayrağına geçmeleri için başta vize ve vergi olmak üzere tüm engellerin kaldırıldığını belirterek, "Şu anda 3 bin 700 teknemiz daha kısa süre içinde Türk bayrağına geçiş yaptı. Bu rakam önümüzdeki günlerde 6 binlere ulaşmasını bekliyoruz." dedi.

Sert, 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı kutlama haftası etkinlikleri kapsamında Çanakkale kordon boyunda düzenlenen programda yaptığı konuşmada, Kabotaj Kanunu'nun 1 Temmuz 1926'da yürürlüğe girdiğini anımsattı.

Bu kanuna göre, Türkiye limanları ve sahilleri arasında yük ve yolcu taşınması ile kılavuz ve römorkör hizmetlerinin Türk vatandaşları ile Türk bayrağı taşıyan gemilerle yapılacağının düzenlendiğini ifade eden Sert, bu haftaya da Denizcilik ve Kabotaj Bayramı adının verildiğini anlattı.

Bu yıl 91'inci yıl dönümü olan bayramın tüm yurtta, 71 liman başkanlığında coşkuyla kutlandığını aktaran Sert, şöyle devam etti:

"Bu, sadece bağımsızlığımız açısından değil denizlerimizdeki hükümdarlık haklarımızın perçinlenmesi ve denizciliğin gelişmesi için de bir dönüm noktası olmuştur. Her 1 Temmuz günü bunun bir analizini yapma fırsatı buluyoruz. Denizi ve denizlerini iyi kullanan ülkeler diğer ülkelere göre daha başarılı olmaktadırlar. Son yıllardaki kazanımlarımıza baktığımızda 2000'li yılların ortalarında şimdiki Başbakanımız, dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım liderliğinde çok büyük gayretlerle elde ettiğimiz beyaz listedeki yerini Türk bayraklı gemiler başarıyla koruyorlar."

"Türk denizciliğini geliştirdiğini görüyoruz"

Sert, Türkiye'de 175 liman tesisi, 28 milyon DWT'lik ticaret filosu, Çin'den sonra en fazla gemi adamı sayısı bulunduğuna işaret ederek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Geldiğimiz noktada kıyı yapıları ve tersaneler konusunda dünyadaki üçüncülük sayımızı koruduğumuz yerimiz ile o gün atılan tohumların bugün kademe kademe Türk denizciliğini geliştirdiğini görüyoruz. İnşallah önümüzdeki yıllarda bugün bulunduğumuz yerden, bugün yapılan çalışmalarla da daha iyi noktalara gideceğiz. Bunun için Türk denizciliği, denizi yaşam biçimi haline getirmiş olan denizcilerimizle gelişecektir. Bunun da kökü amatör denizciliğimizdir. Amatör denizciliğimizin gelişmesi adına çok önemli bir faaliyet yaptık. Şu anda Türk sahipli yabancı bayraklı gemi ve teknelerin Türk bayrağına geçmeleri için önlerindeki bütün engeller kaldırıldı. Başta vize ve vergi gibi tüm engeller bu kapsamda kaldırıldı. 3 bin 700 teknemiz daha kısa süre içinde Türk bayrağına geçiş yaptı. Bu rakam önümüzdeki günlerde 6 binlere ulaşmasını bekliyoruz. Ayrıca bu avantajla yerli imalatta da özellikle küçük teknelerde tekne sayısının artacağını ve önümüzdeki 1 Temmuz'u kutlarken denizciliğimizin daha da gelişeceğini ümit ediyoruz. "

Konuşmanın ardından bin ve 3 bin metrede Türkiye Kabotaj Kupası Açık Su Yüzme Yarışması düzenlendi. Dereceye girenlere kupaları ile anı madalyaları takdim edildi.

Çanakkale Liman Başkanlığınca, Valilik ve Belediyenin yanı sıra çeşitli kurum, kuruluş ve özel şirketlerin desteğiyle düzenlenen etkinliğe, Vali Yardımcısı Cezmi Batuk, Çanakkale Boğaz ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Tayyar Ertem, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürü Cemalettin Şevli, Belediye Başkan Vekili Bilge Şimşek ile davetliler katıldı.

http://www.kaptanhaber.com/haber/46355/ahmet-selcuk-sert-3-bin-700-tekne-turk-bayragina-gecti.html Mesajı Paylaş

saladin

#20
Tem 01, 2017, 05:21 ÖS Last Edit: Tem 01, 2017, 05:26 ÖS by saladin
Bu bilgi doğru olabilir mi?

Çin'den sonra en fazla gemi adamı sayısı bulunduğuna işaret ederek,

Eğer doğruysa kastedilen Türkiye'nin ticari filosu, vatandaşlığına  bakmadan en çok gemiciye mi sahip, yoksa dünya çapında, çalıştığı bayraktan bağımsız  Çin'den sonra en çok ticari denizci sayısına sahip ülke Türkiye mı? Okyanuslar hasır nesir ve kalabalık ülkeleri düşününce ikinci olasılık düşük geliyor. İlk olasılık da belki herkes çeşitli küçük ülkelerin bayragini kullandigi için olabilir.

Bu arada turk limanlari arasında, türk bayraklı gemi kullanmak çok mantıklı. Aynı yasa ABD'de var. O yüzden yabancı bayraklı yolcu gemileri yolcuları aynı yerden alıp bırakmak zorunda. Ny'da gemiyi kaçırıp, Miami'de binerseniz, dönüşte de Miami'de inmek zorundasınız mesela. Mesajı Paylaş

farabi

#21
Tem 01, 2017, 09:17 ÖS Last Edit: Tem 01, 2017, 09:24 ÖS by farabi
Kosterlerin hatırı sayılır kısmı Türk bayraklı. Kum gemileri , tek/çift ambarlı kuru yük gemileri Karadeniz'deki navlunun büyük kısmını taşımakta. Ancak Türk deniz nakliyatının en temel problemi filomuzun ortalama yaşı 25 ve üzerinde. Bu anlamda Avrupanın en yaşlı filolarından biri , Karadenizde, Akdeniz'de ve iç sularda çalışmakta olan kosterleri görseniz çoğu tarihi eser... Tuzla ve genel anlamda körfez bölgesi bu filoyu ayakta tutuyor. Büyük tonajda ise küresel ağırlığımız yok.. Dünyada bu alanı elinde tutan zaten belli başlı şirketler ve ülkeler var.

Tersanelere gelecek olursak , yıllık sac işleme kapasitemizle övünüyoruz ama bakalım siparişler hangi seviyede? Tersanelerimiz daha çok bakım onarım havuzlama işleriyle para kazanmakta. Küçük ölçekli çok sayıda tersane var ama küresel oyuncu olabilecek altyapısı olan tersane sayısı bir elin parmakları kadar , zaten en büyük tersanemiz hali hazırda donanmanın elinde. 2008 öncesi navlun fiyatları inanılmaz boyutlara çıkınca çoğu armatör kendi tersanesini satın alma ya da kurma yoluna gitti. Sonuç olarak navlunlar dibe vurunca koca sektör gümledi... 200 tersane ve çekek yeri var bir tane ana makina ve tahrik sistemleri üreten kuruluşun Türkiye fabrikası yok. Gemi sanayisinde atılım yapmış kore ve sonrasında Çin, şimdilerde Vietnam gibi Asya ülkelerinde bu sektör çok daha planlı gelişti ve gelişiyor.

Babalarımız amcalarımız anlatır , eskiden Çin'den yeni sipariş edilen gemi gelene kadar yolda 2 kere arızalanırdı. O Çin 20 yıl içerisinde Dünyanın en büyük 2 gemi inşaa ülkesi Kore ve Japonya'yı yakaladı. Sadece çelik işleme kapasitesi bakımından değil donatım anlamında da yerli üretiminde belirli bir kaliteye ulaştı. Gemi inşaa sanayisi , ağır sanayisiyle atılım yapmakta olan ülkeleri izlemekte kullanabilir parametrelerden biri.

Toplam liman ve elleçleme kapasitesi bakımından iyi bir noktada değiliz. Türkiye üç kıtanın kesişiminde ama altyapısı yeni yeni oluşuyor. BALO , Demir İpek Yolu , Enerji Hub'ı olmak gibi kavramlar daha yeni hayatımıza girdi... Gümrüklü sahaları olan ya da hatırı sayılır bir elleçleme kapasitesi bulunan çoğu liman işletmesi yabancı sermaye eline geçti . Marmara bölgesinde 1950'lerden bu yana deniz ticaretinin küçük esnafı durumunda olan iskele sahiplerinin 90'ların başında belirli merkezlerde toparlanarak kooparatifleştirildikten sonra bu kooparatiflere yaşam hakkı tanımıyacak bürokratik engellerin içerisinde boğdular. Bu varlıklar tıpkı onca devlet teşviği ile kurulan örneğin Roro limanları gibi yabancı sermyelerin eline geçti ya da geçiyor...

Ama 3700 tekne , motoryat ve sair Türk bayrağına geçti. Peki sayın müsteşarım , harika iş çıkardınız... Mesajı Paylaş

Atılgan

Norveç'in Hibrit Feribotları Türkiye'den Gidiyor

Denizcilikte ilk akla gelen ülkelerden biri olan Norveç'in elektrikli ve akülü sistemlerinin bir arada bulunduğu hibrit feribotların bir kısmı Türkiye'deki tersanelerde üretilip gönderiliyor.

Türkiye'nin gemi inşaatı sektöründe yıldızının 2005 yılından itibaren parlamaya başladığını belirten Yalova-Altınova Tersane Girişimcileri Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanvekili Orhan Gülcek, son dönemde özellikle tanker üretiminde marka haline gelindiğini söyledi.

2008 yılında yaşanan küresel krizin bu aşamada kendilerini etkilediğini belirten Gülcek, kriz sonrasında tanker, konteyner ve kuru yük gemilerine çok ihtiyaç kalmaması nedeni ile sektörün rota değiştirdiğini ve yalnızca özel işlere yoğunlaşmak zorunda kalındığını söyledi.

Petrol fiyatlarındaki dalgalanmalar dolayısı ile sektörün sektördeki özel projelerin etkilendiğini belirten Gülcek, petrol fiyatlarının 80 ila 100 dolar seviyesinde olduğu zamanlarda petrol çıkarılmasına yardımcı olan gemilerin, sismik araştırma gemilerinin yapıldığını söyledi. Gülcek petrol fiyatlarında düşüş yaşanması ve Suriye olaylarının sektörün bitmesine neden olduğunu sözlerine ekledi.

Rotayı Balıkçı Gemilerine Çevirdik

Petrol fiyatlarında yaşanan düşüşün balıkçı pazarına yaradığını belirten Gülcek, en büyük gideri petrol olan balıkçıların bu dönemde ciddi kazançlar elde etmeye başladığını ve yatırımların önünün açıldığını, bu yüzden kendilerinin de rotalarını balıkçı gemilerine çevirdiğini, bölge olarak çok özel gemileri yaptıklarını söyledi.

Tersanelerde Hibrit Feribotlar Yapılıyor

Türkiye'de akülü feribotların yapıldığını bu durumun Türkiye için çok büyük bir gelişme olduğunu ve önem arz ettiğini belirten Gülcek hem akülü hem de elektrikli sistemin birlikte olduğu feribotların yapılmasının çok önemli olduğunu söyledi. Dünyada da yeni olan bu türün Norveç'e yapıldığını, ülkede 2020 yılına kadar feribotların yenilenmesi projesi olduğunu, bu kapsamda 85 adet gemi yapılacağını, bundan sonra Türkiye'ye bu alanda çok gemi geleceğini söyledi.

http://www.kaptanhaber.com/haber/46432/norvecin-hibrit-feribotlari-turkiyeden-gidiyor.html Mesajı Paylaş

Atılgan

İznik Gölü'nde 'Mavi Tur' seferleri başladı

Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin İznik Gölü'nde "Mavi tur" seferleri başladı. Törene Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Yenişehir Kaymakamı Suat Seyitoğlu ve İznik Belediye Başkanı Osman Sargın'ın yanı sıra davetliler katıldı. Recep Altepe, Akşemsettin isimli gemiden inen vatandaşları karşıladı.

Daha sonra sahil şeridinde açılış için davetli olanlara yönelik bir konuşma yapan Başkan Altepe, tarihte 4 imparatorluğa başkentlik yapan İznik'in Bursalı olup da henüz buraya gitme fırsatını bulamayan vatandaşların keşfini beklediğini söyledi.

Büyükşehir'in organizasyonuyla sabah evlerinden alınan vatandaşların Orhangazi İskelesi'nden gölde tekne turu ile önce İznik gölünü keşfe çıkacağını söyleyen Başkan Altepe, ardından İznik İskelesi'nde inilerek ilçedeki tarihi ve turistik mekanların profesyonel rehberler eşliğinde gezileceğini ifade etti.

Tur kapsamında Roma tiyatroları, Ayasofya Camii, 1. Murat Hamamı, göl evleri ve kayıkhane, Lefke Kapı ve surlar, Yeşil Camii, Nilüfer Hatun İmareti, Süleyman Paşa Medresesi ve İznik çini fırınları gibi tarihi ve turistik mekanların ziyaret edileceğini vurgulayan Altepe, "Bu yıl yaklaşık 10 bin kişiye ulaşmasını hedeflediğimiz İznik turuna katılmak için vatandaşlarımızın ikamet ettikleri muhtarlıklara başvurması yeterlidir" dedi.

İznik Gölü'nde tekne ile seyahatin artık mümkün olduğunu kaydeden Sargın, ilçe ihtiyaçlarına yönelik gösterdiği hassasiyet dolayısıyla Altepe'ye teşekkür etti.

http://www.denizhaber.com.tr/iznik-golunde-mavi-tur-seferleri-basladi-haber-75263.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Japon konteyner operatörleri, ONE markasıyla tek çatı altında birleşti


Japonya merkezli 3 konteyner hat operatörü, NYK LINE (Nippon Yusen Kaisha Line), MOL (Mitsui OSK Line) ve K LINE (Kawasaki Kisen Kaisha) konteyner operasyonlarını tek çatı altında toplamak ve küresel rekabette söz sahibi olmak amacıyla geçen hafta ONE (Ocean Network Express) ismiyle tek bir şirket altında birleşti.

1 Nisan 2018'den itibaren NYK Line, MOL ve K Line şirketleri, konteyner operasyonlarını Merkezi Singapur'da 200 milyon dolar sermaye ile kurulan Ocean Network Express (ONE) üzerinden yapmayı başlarken, yıllık 1 milyar dolarlık tasarruf sağlayacak. 1 Nisan 2018'den itibaren ilk planda 144 gemi ile operasyonlara başlayacak ONE, birleşme sonrası yüzde 7 pazar payı ile dünyanın 6'ncı büyük konteyner hat operatörü olacak.

Dünyanın altıncı büyük konteyner hat operatörü koltuğuna oturacak yeni şirketin, yüzde 38'ini NYK Line kontrol ederken, yüzde 31'i K Line, diğer yüzde 31 hisse ise MOL tarafından yönetilecek.

1 milyon 440 bin 555 TEU taşıma kapasiteli 234 gemiyi kontrol eden Japon konteyner operatörleri, 2019'dan itibaren teslim alacağı yeni inşa gemilerle taşıma kapasitesini 1 milyon 600 binin üzerine çıkaracak.

NYK Line, MOL ve K Line ortak olduğu Ocean Network Express isimli yeni şirketin CEO'luğuna Jeremy Nixon'ın getirildiği açıklanırken, Şirketin operasyon merkezi Singapur, Holding merkezi ise Japonya olarak belirlendiği kaydedildi.

COSCO'NUN, OOIL'İ SATIN ALMASI, TAŞLARI YERİNDEN OYNATACAK

Çinli COSCOCS'in iştiraki COSCO Shipping Container Line'ın, Tung ailesinin kontrolünde bulunan ve dünyanın 7'nci büyük kontyener hat operatörü OOCL'ın çatı şirketi Orient Overseas International'ı, 6 milyar 300 miyon dolara satın alacağını açıklamasından sonra, 2018'de konteyner pazarında taşlar yerinden oynayacak

Dünyanın 3'ncü konteyner hat operatörü Fransız CMA CGM, 4'üncülüğe düşerken, COSCO Shippping ise yüzde 11.5 pazar payı ile üçüncülüğe çıkacak.

2018'NİN İLK ÇEYREĞİNDE DÜNYA PAZARI

2018'in ilk çeyreğine kadar birleşmeler ve satın almalarla birlikte ilk 10 konteyner hat operatörü gruplar, dünya konteyner pazarının yüzde 82'sine sahip olurken, diğer 90 konteyner hat operatörü pazardan yüzde 18 pay alacak.

1 - APM - Maersk Grubu: (Maersk Line, Safmarine, MCC Transport, Seago Line, Mercosul Line, Hamburg Süd, Aliança ve CCNI) - Danimarka

2 - Mediterranean Shipping Company Grubu: (MSC - WEC Lines) - İsviçre

3 - China COSCO Shipping Grubu: (COSCO, OOCL, CSCL, SPS, GSS) - Çin

4 - CMA CGM Grubu: (CMA CGM, APL, ANL, FAS, Cheng Lie Navigation, CAGEMA, MacAndrews, OPDR, CoMaNav) - Fransa

5 - Hapag - Lloyd Grubu: (Hapag-Lloyd + UASC) - Almanya

6 - Ocean Network Express - ONE: (NYK + MOL + K Line) - Japonya

7 - Evergreen Marine Grubu: (EMC, EM-UK, EM-HK, İtalia Marittima) - Tayvan

8 - Yang Ming Marine Transport - Tayvan

9 - PIL Grubu: (Pacific International Line, ACL, PDL, MELL) - Singapur

10 - ZIM Grubu: (ZIM, Gold Star Line ) - İsrail

NOT: Brezilya Rekabet Kurulu, Maerks'in Hamburg Süd ile birleşmesine Güney Amerika ve Brezilya konteyner pazarında güçlü bir yere sahip olan Mersocul'u satması şartıyla izin vermişti. APM-Maersk Grubu, Mercosul Line şirketini CMA CGM'e satmak için geçen ay anlaşmaya vardı.

http://www.denizhaber.com.tr/japon-konteyner-operatorleri-one-markasiyla-tek-cati-altinda-birlesti-haber-75289.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Gemilerin Türk Boğaz'larında kalabileceği süre uzatıldı


Türk Boğazları'ndan uğraksız geçiş yapan gemiler, zorunlu gereksinimleri karşılanmak üzere, Trafik Kontrol Merkezinden izin almak şartıyla demirleme yerlerinde ilgili kuruluşların gözetimi altında serbest pratika almaksızın 168 saat kalabilecek.
Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tüzük Resmi Gazete'de yayımlandı.

Buna göre, Türk Boğazları'ndan uğraksız geçiş yapan gemiler, zorunlu gereksinimleri karşılanmak üzere Trafik Kontrol Merkezi'nden izin almak şartıyla demirleme yerlerinde ilgili kuruluşların gözetimi altında, genel olarak gemideki sağlık durumunun incelenmesi suretiyle, geminin Türk kıyı ve limanlarıyla ihtilatında sıhhi bir sakınca olmadığını tespit edip belgelemeyi ifade eden "serbest pratika"yı almaksızın 168 saat kalabilecek.

Daha önce bu süre 48 saat olarak belirlenmişti. Denizcilik Müsteşarlığı, gerekli gördüğü hallerde bu süreyi kısaltabilecek. Bu süre içinde gemilerde ölüm, hastalık, gemi adamı değişimi, izin veya acenta teması, yakıt, kumanya ikmali, arıza onarımı ve benzeri zorunluluk hallerine ilişkin faaliyetler icra edilebilecek.

Demirleme yerlerinde, belirtilen sürede fazla kalmak isteyen uğraksız geçiş yapan gemiler, gösterilen yerlere demirleyip serbest pratika almak zorunda olacak. Demirlemek suretiyle uğraksız geçişini bozan gemiler hakkında sağlık, emniyet, gümrük ve diğer mevzuatın gerektirdiği denetim ve işlemler uygulanacak.

http://www.denizhaber.com.tr/gemilerin-bogazda-kalabilecegi-sure-uzatildi-haber-75513.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Altınoluk-Ayvalık arasında deniz taksiler hizmet verecek


Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, Altınoluk-Ayvalık arasında deniz taksilerin hizmet vereceğini açıkladı. Uğur, "Önümüzdeki hafta başlıyoruz. Deniz taksiyle yolculuk en az 40 dakika kısalacak" dedi
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, toplu taşımada yenileme ve dönüşüm çalışmaları kapsamında Altınoluk-Ayvalık arası yolcu taşınacağını açıkladı.

Toplu taşımada sadece kara ulaşımında yenilikler yapmadıklarını belirten Büyükşehir Başkanı Edip Uğur, "Ulaşım dairemiz, yalnız toplu ulaşımı karada yapmıyor, denizde de ulaşım sağlıyoruz" dedi.

35 yolcu kapasiteli

Erdek'ten Saraylar'a, Saraylar'dan Tekirdağ'a gemi çalıştırıyoruz. Ulaşımda belediyenin kar elde etme amacı yok" dedi. Başkan Uğur, "Önümüzdeki haftalarda Altınoluk Ayvalık arasında 35 yolcu kapasiteli deniz taksimizi hizmete alacağız. Altınoluk Ayvalık arası en az 40 dakika kısalacak" diye konuştu.

http://www.denizhaber.com.tr/altinoluk-ayvalik-arasinda-deniz-taksiler-hizmet-verecek-haber-75542.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

'ÜSKÜDAR VALİDE SULTAN' bugün seferlere başlıyor


Üsküdar Belediyesi'nin ihtiyacına binaen Sedef Tersanesi tarafından Türk Loydu Klas kurallarına göre inşa edilen "ÜSKÜDAR VALİDE SULTAN" gemisi 1 Ağustos'ta Sedef Tersanesi'nde düzenlenen tören ile Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen tarafından teslim alınarak hizmete sokuldu.

Kültürel etkinlikler için özel olarak tasarlanmış olup, inşaatına 2016 yılında başlanan 54 metrelik geminin üç güvertesi ve 580 yolcu kapasitesi bulunuyor. Bugün seferlerine başlayacak "Üsküdar Valide Sultan" gemisi ilk seferini şehit aileleri ile gazilere yönelik yapacak. "ÜSKÜDAR VALİDE SULTAN" gemisinin İstanbul'u denizden seyredip, rehber eşliğinde tanımak isteyenlerin yanı sıra özel davetler ve kültür etkinliklerine de ev sahipliği yapacağı öğrenildi.

http://www.denizhaber.com.tr/uskudar-valide-sultan-bugun-seferlere-basliyor-haber-75600.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

İlk "Otonom Gemi Test Alanı" Finlandiya'da açıldı


Jaakonmeri Test Alanı olarak adlandırılan alan, Finlandiya'da hizmete girdi.

Alınan bilgilere göre otonom deniz trafiği, gemi ve teknolojileri test etmek isteyen tüm kişi ve kuruluşlara açık küresel çapta ilk "test alanı" Finlandiya'da hizmete girdi. Jaakonmeri Test Alanı olarak adlandırılan alan, One Sea ismiyle bilinen otonom denizcilik ekosistemi projesi gibi projelerin de sahibi olan ortak girişim şirketi DIMECC tarafından işletiliyor.

Jaakonmeri Test Alanı Finlandiya'nın batı sahilinde Eurajoki açıklarında yer alıyor. Alanın en uzun kesitinin, kuzey yönünde 17.85 kilometre ve batı yönünde 7.1 kilometre mesafeye sahip olduğu aktarıldı. DIMECC'e göre test alanı "mükemmel" veri bağlantı imkanları sunuyor.

Finlandiya hükümetine bağlı bir kurum olan Güneybatı Finlandiya Çevre, Ulaşım ve Ekonomik Gelişim Merkezi tarafından ödüle layık görülen test sahası zorlu kış koşullarında dahi test imkanı sağlıyor.

Dijitalleşmede kilit projeler gerçekleşiyor

Bu test alanının meydana getirilmesi kararı Finlandiya Hükümetinin dijital gelecek hedefindeki kararlılığın bir göstergesi olarak yorumlanıyor. Finlandiya Ulaştırma ve İletişim Bakanı Anne Berner, hükümetin dijitalleşmeyi ve bilişim ve otomasyonun kullanımını yaygınlaştırmayı içeren projeleri kilit projeler olarak gördüğünü söyledi.

Jaakonmeri'de test yapmak isteyen şirketler, enstitüler ve diğer organizasyonlar One Sea web sitesi üzerinden DIMECC ile iletişime geçebilecek. DIMECC'in bizzat kendisinin 2018 ilkbaharında bir test planladığı iddia ediliyor.

2016 yılında temelleri atılan "One Sea" ismi verilen otonom denizcilik ekosisteminde farklı sektörlerden aktörler otonom trafik geliştirmek için bir arada çalışıyor. One Sea ekosisteminin kurucu üyeleri arasında ABB, Cargotec (MacGregor ve Kalmar), Ericsson, Meyer Turku, Rolls-Royce, Tieto ve Wartsila bulunuyor. Buna ilaveten Finlandiya Denizcilik Endüstrisi ekosistemi destekliyor ve Finlandiya merkezli finans kurumu TEKES de projeye yatırım yapıyor.

http://www.denizhaber.com.tr/ilk-otonom-gemi-test-alani-finlandiyada-acildi-haber-75869.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

"Dünyanın en büyük yelkenli kargo gemisi" projesi duyuruldu


Hamburg merkezli girişimcilik şirketi Sailing Cargo, "The Quadriga sürdürülebilir gemicilik projesi" adını verdiği proje ile dünyanın en büyük yelkenli kargo gemisini inşa etmeyi planlıyor.
Proje 170 metre uzunluğunda bir otomobil taşıma gemisinin inşasını içeriyor. Bin 700 ile 2 bin arası otomobil taşıyabilecek olan gemi 4 adet DynaRig adı verilen yelken direğine sahip olacak ve hibrit olarak hem yelkenler ile hem de dizel ve elektrikli motorlar ile çalışabilecek. Gemi ayrıca tam yüklü durumlar için batarya sistemine de sahip olacak. Projeye göre gemi saatte 10 ila 12 deniz mili hıza ulaşabilecek. Bu değerin ilerleyen yıllarda saatte 14 ila 16 deniz mili hıza kadar yükselebileceği öngörülüyor.

Geçtiğimiz günlerde projeye katıldığını duyuran dünyaca ünlü Londra merkezli mühendislik ve sınıflandırma şirketi Lloyd's Register (LR), rüzgar gücünün gemicilikte kullanılabilecek pek az yenilenebilir enerji seçeneklerinden biri olduğunu söyledi. Dünya Denizcilik Örgütü'nün karbondioksit (CO2) emisyonu hedefi 2050 yılına kadar gemi kaynaklı karbondioksit emisyonlarının yüzde 50 oranında azaltılmasını öngörüyor. Bu hedef sektörde önemli değişikler gerektiriyor. LR'nin "Düşük Karbon Ayakizi 2050" isimli çalışmasına göre bu hedefe ulaşabilmek için düşük karbon emisyonlu gemiler sektöre en geç 2030 yılına kadar katılmak zorundalar.
 
Quadriga projesinin kurucusu Uwe Köhler: "Sektörümüzün geleceği için doğru olanı yapmalıyız; Quadriga projesi faydası ispatlanmış geleneksel sistemler ile en son teknolojiyi birleştirerek karbondioksit emisyonu azaltma hedeflerine giden yolda etkin bir çözüm sunuyor. Bu projede Lloyd's Register ile birlikte çalışmaktan mutluluk duyuyoruz."

LR projenin gerçekleştirilmesi sürecinde tasarımdan sahadaki imalata kadar teknik, güvenlik ve çevresel standartlara uygunluğun sağlanmasını temin edecek. Bununla birlikte hesaplanan performans parametrelerinin başarılmasının denetimi de LR'nin sorumluluğunda bulunuyor.

LR Denizcilik ve Offshore Departmanı Orta ve Doğu Avrupa Pazarlama ve Satış Yöneticisi Nico Dettmann projeyle ilgili şunları söyledi: "Böyle bir girişimin içinde bulunmak gerçekten heyecan verici. Özellikle inovatif ve yeni şeyler içeren projelerin konsept aşamasına dahil olmanın çok motive edici olduğunu düşünüyoruz. Lloyd's Register olarak tarihimiz, yenilikçi hayallerini sağlam ve güvenli bir şekilde gerçekleştiren müşterilerimize sağladığımız yardım ve desteğin örnekleriyle doludur."

http://www.denizhaber.com.tr/dunyanin-en-buyuk-yelkenli-kargo-gemisi-projesi-duyuruldu-haber-75912.htm Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter