Boeing ve Airbus'ın Performansları

Başlatan canıtez, Oca 12, 2017, 12:32 ÖS

« önceki - sonraki »

Topgun

Hocam, çok daha yeni ve iyi özelliklere sahip A350 piyasaya çıkmışken, kim yeni A330 alsınki? Fiyatı daha ucuz diye sağda solda bir kaç patron devam etmek isteyebilir ama artık A330 serisi biter bence. Hele birde A321ER (ETOPS sertifiyeli) geliştirdilerki, bu neredeyse A330 yolcu kapasitesine yakın, çok daha maliyeti düşük bir seçenek demek. Ben her nekadar uçağımı çok seviyor olsamda, 'A350 is the best' diyorum... Mesajı Paylaş

canıtez

Airbus, ayda 10 adet Airbus A350 imal edecek

Avrupalı uçak imalatçısı Airbus, en yeni modeli A350 uçağının üretimini artırıyor. Toulouse merkezli şirket bu yılın sonundan itibaren ayda 10 adet A350 imal edecek.

Bugüne kadar 182 adet A350 teslimatı gerçekleştirildi ve bu uçaklar 20 havayolunda ticari operasyonlarını sürdürüyor.

Airbus bu yılın ilk yarısında ise 40 adet aynı tipte uçak teslimatı yaptı.

http://www.kokpit.aero/airbus-a350-aylik-uretim Mesajı Paylaş

canıtez

BOEING'TEN 15 TRİLYON DOLAR ÖNGÖRÜSÜ

Boeing, Ticari Uçak ve Satış Sonrası Hizmetler Pazarını 15 trilyon Dolar olarak öngörüyor

Boeing, ticari uçak pazarı için uzun vadeli tahminlerini yükseltti. Artan yolcu trafiği ve emekliye ayrılması beklenen uçaklar önümüzdeki 20 yıl içinde 6.3 trilyon dolar değerinde 42 bin 730 yeni jete ihtiyaç doğuracak. Uçak sayısındaki artış satış sonrası hizmetlere olan talebi de artırarak toplam pazar büyüklüğünün 15 trilyon Dolar'a ulaşmasını sağlayacak.

Şirketin, dinamik Ticari Uçak ve Satış Sonrası Hizmetler pazarının ayrıntılı analizini de kapsayacak şekilde Ticari Pazar Görünümü (CMO) olarak yeniden adlandırdığı yıllık tahmin bugün Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarında açıklandı. Küresel uçak taşımacılığı tahminleri için endüstriyel bir ölçüt olarak kabul edilen 2018 CMO, önümüzdeki 20 yıl için öngörülen toplam uçak sayısının önceki tahminden yüzde 4.1 daha fazla olacağını ortaya koyuyor. 

EKONOMİLER BÜYÜYOR

Boeing Ticari Uçaklar Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, "Yıllardır ilk kez dünyanın her bölgesinde ekonomilerin büyüdüğünü görüyoruz. Bu senkronize büyüme küresel hava taşımacılığı için daha fazla talep ve fırsat sağlıyor. Sadece gelişmekte olan Çin ve Hindistan pazarlarında değil, olgun Avrupa ve Kuzey Amerika pazarlarında da güçlü trafik eğilimleri görüyoruz. Küresel filonun eski uçakları da artık yaşlandığından, veriler yaşanan trafik artışıyla birlikte, uçaklar için büyük bir emeklilik dalgasının yaklaştığını da gösteriyor" dedi.

EMEKLİLİĞİ GELEN UÇAK SAYISI

Filo verilerine göre, bugün 25 yaşın üzerinde 900'den fazla uçak var. 2020 ortalarına kadar yılda 500'ün üzerinde uçak, bugünkü oranın iki katı emeklilik dalgasını körükleyerek 25 yaşına ulaşacak. Tinseth, öngörülerine göre oluşacak yeni uçak talebinin yüzde 44'üyle varolan uçakların yenileneceği, kalanların da gelecekteki büyümeyi destekleyeceğini söyledi.

Elde tutulacak uçaklar da dahil olmak üzere, küresel filonun 2037'ye kadar iki katı büyüyerek 48 bin 540'a ulaşacağı tahmin ediliyor.   

Dar gövde pazarı, son yılda yüzde 6.1 artış gösteren 31bin 360 yeni uçak talebiyle öngörülen süre içinde en fazla büyüyen pazar olacak. Bu 3.5 trilyon dolarlık pazarı, büyük oranda düşük fiyatla hizmet sunan havayollarının sürekli büyümesi, gelişmekte olan pazarlardaki güçlü talep ve Çin ve Güneydoğu Asya gibi pazarların artan yenileme talepleri yönlendiriyor.

Önümüzdeki 20 yıl içinde geniş gövdeli uçak pazarı yaklaşık 2.5 trilyon lira değerinde 8 bin 070 yeni uçağa ihtiyaç duyacak. Geniş gövdeli uçak talebine, kısmen önümüzdeki on yılın başlarında başlayacak büyük yenileme dalgası kısmen de küresel filolarını genişletmek için 787 Dreamliner ve 777X gibi gelişmiş jetler satın alan havayolları öncülük edecek. 

http://www.airkule.com/haber/BOEING-TEN-15-TRILYON-DOLAR-ONGORUSU/30926 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter