Boeing ve Airbus'ın Performansları

Başlatan canıtez, Oca 12, 2017, 12:32 ÖS

« önceki - sonraki »

canıtez

Oca 12, 2017, 12:32 ÖS Last Edit: Tem 10, 2017, 06:45 ÖÖ by Yönetim
Dünyanın iki büyük uçak üreticisi Amerikalı Boeing ile AB li Airbus ın 2016 yılı rakamları açıklandı.Verilere göre 2016 yılında Airbus 731 satış ve 688 teslimat yaparken,Boeing 668 satış yapıp 748 uçak teslim etti.Airbus,Boeing in gerisinde iken adı açıklanmayan bir havayolundan 349 adet sipariş alarak öne geçti.Bu durumda 2016 yılında,satışlarda Airbus,teslimatlarda ise Boeing önde. Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing in 2016 yılı üretim rakamları açıklandı. Boeing in sivil havacılık kolu 2016 yılında toplam 748 adet uçak üretti.Bu rakam 2015 yılnda 762 adetti.Boeing in 2016 yılında ürettiği uçaklar şöyle:

B737 490 adet
B747    9 adet
B767   13 adet
B777   99 adet
B787 137 adet Mesajı Paylaş

HDS

2008'den beri yaşadığımız petrol fiyatları tırmanışı en çok havacılığı etkiledi. Özellikle motor firmaları çok daha az yakıt tüketen yeni nesil motorlarını hızlıca piyasaya sürdüler, ancak bu arada da çok ciddi nakit darlığına düştüler. GE epey para harcadı, nefessiz kaldı. Pratt fenalarda. Rolls ise zaten sallantıdaydı, şimdi finansal olarak hiç iyi değil.

"Airframer" nam gövde üreticileri ise bu sürece bir "tık" daha soğukkanlı yaklaştılar. Airbus da Boeing de olayı karşılıklı iiy idare etti ve kaynaklarını sokağa dökmediler. Tek koridorluları görece yeni motor ve kısmi iyileştirmeler ile (MAX ve NEO) güncel tuttular. Hudutsuz açılımlara girmediler.

Şimdi havayolu taşımacılığı rakamları da daralırken, önümüzdeki 5-6 yıl da görece dar kalması beklenirken, bu saatten sonra gün sıkı hesap yapma günü.

Amerikalı firma(lar) belki bir miktar askeri proje sübvansiyonu ile rahat ederler. Avrupa için o da zor. Mesajı Paylaş

canıtez

2017'nin ilk çeyreğinde Airbus 6 net sipariş alırken, Boeing'in sipariş adedi 145 oldu

Avrupalı uçak üreticisi Airbus, 2017'nin ilk çeyreğine ilişkin sipariş ve teslimat rakamlarını açıkladı. Şubat ayında hiç sipariş alamayarak hayal kırıklığı yaşayan Toulouse merkezli şirket ilk çeyrekte 3.2 milyar dolar değerinde 26 siparişte kaldı. Ancak bu siparişlerden 20'sinin iptal edilmesiyle Airbus'ın elinde sadece 6 adetlik sipariş kalırken, Mart ayı itibariyle 136 uçak teslimatı yaptı.

Boeing, 2017 ilk çeyreğinde toplamda 22.2 milyar dolarlık 173 adet sipariş aldı. Ancak 28 siparişin iptal edilmesiyle bu sayı 145 uçağa düştü. Şirket ilk çeyrekte 162 adet teslimat yaptı.

http://www.kokpit.aero/boeing-airbus-ilk-ceyrek-siparis-rakamlari Mesajı Paylaş

canıtez

Paris Airshow'da Boeing, Airbus'ı geride bıraktı

Amerika Birleşik Devletleri merkezli uçak üreticisi Boeing, yeni 737 modelini tanıttığı Paris Air Show'da, ev sahibi Fransız üreticisi Airbus'a ciddi fark attı.
Fransız uçak üreticisi Airbus'ın satış şefi, Paris Air Show'da ezeli rakipleri Boeing'in kendilerine satış konusunda fark attığını kabul etti.
Airbus satış şefi John Leahy, "Geçtiğimiz yıllara göre daha sakin olan fuarda, Boeing'in bizden daha fazla uçak sattığını kabul ediyoruz" dedi. Leahy, Boeing'in fiyat avantajı nedeniyle üzerlerinde baskı oluştuğunu açıkladı. Airbus fuarda 326 adet yeni sipariş alırken, Boeing fuar satışlarının 443 olduğunu açıkladı.
Viva Air Peru ile 30 adet yeni A320neo ve 15 adet A320ceo jet için 5 milyar dolar karşılığında anlaşan Airbus, Airshow'da 3 yeni anlaşma daha yaptığını duyurdu. Firmanın yeni anlaştığı firmaların Malezyalı AirAsia, İran'ın Zagros Havayolları ve Airtour olduğu açıklandı. Boeing ise Paris'teki fuarda, sadece bir firmaya 125 adet 737 MAX 8 modelinden sattı.

http://www.airkule.com/haber/BOEING-AIRBUS-I-GERIDE-BIRAKTI/27516 Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing hem teslimat hem de siparişte Airbus'u geçti


Amerikalı uçak üreticisi Boeing, 2017 yılının ilk yarısını uçak siparişi ve teslimatları açısından mutlu kaparken, 3 yıllık bir teslimat sıkışıklığı yaşıyor.

Boeing, 30 Haziran itibariyle ilk altı aylık dönemde 352 uçak teslimatı yaparken 381 yeni uçak siparişi aldı. Rakibi Airbus ise 203 sipariş alırken, 306 uçak teslim edebildi.

Boeing, 2015 yılında 381, geçen yıl ise 375 uçak teslim etmişti.


http://www.kokpit.aero/ucak-siparisleri-teslimat-adetleri Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing ve Airbus'ın ilk altı aydaki rakamları geçen yılın gerisine kaldı


Dünyanın iki büyük uçak üreticisi Boeing ve Airbus'ın 2017'nin ilk yarısında teslim ettikleri uçak sayısı açıklandı.

Her iki şirket Ocak-Haziran döneminde toplam 658 adet teslimat yaparken, Boeing 46 adet fazla teslimatla rakibi Airbus'ı geçti. Geçen yılın aynı döneminde iki şirket 673 teslimat gerçekleştirmişti.

Boeing'in en fazla teslimat yaptığı ay Haziran oldu. Şirket bu ayda 75 adet (49 adet dar gövdeli, 26 adet geniş gövdeli) teslimat yaptı. Rakibi Airbus'ın ise Haziran ayında teslim ettiği uçak adedi 64'te (50 adet dar gövdeli, 14 adet geniş gövdeli) kaldı.

http://www.kokpit.aero/boeing-airbus-teslimat-rakamlari Mesajı Paylaş

canıtez

Airbus, Boeing'in gerisinde kaldı

Airbus, ekim ayında sipariş ve satış olarak rakibi Boeing'in gerisinde kaydı.

Gelecek hafta başlayacak Dubai Airshow öncesinde açıklanan verilere göre Airbus ekim ayında 24 uçak sattı ve 63 teslimat gerçekleştirdi. Şirket, yılın ilk 10 ayında 343 sipariş alırken, iptaller ve değişiklikler sonrası net sipariş 288 oldu.

Boeing ise 1 Ocak-24 Ekim arasında 621 sipariş aldı.

İptaller sonrası net sipariş sayısı 538 olarak belirlendi. Airbus'ın 10 ayda teslimatını gerçekleştirdiği uçak sayısı 513 olurken, yılın tamamında 700 uçak teslim etme hedefini devam ettirdi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/airbus-boeingin-gerisinde-kaldi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Ortadoğu ve Körfez bölgesinde hangi üreticinin daha çok uçağı var?

Dün başlayan Dubai Airshow, dünyanın en büyük iki uçak üreticisi, Boeing ve Airbus arasında büyük rekabete sahne olacak. Boeing, Emirates'ten 15.1 milyar dolarlık 40 adet (787-10) siparişi alarak yarışta bir adım öne geçse de Airbus'ın da yoğun siparişler alması bekleniyor.

Körfez bölgesi iki üretici için de büyük potansiyel barındıran havayollarına ev sahipliği yapıyor. Bölgedeki Airbus ve Boeing uçaklarının sayısına baktığımızda Amerikalı üreticinin daha fazla uçak teslimatı yaptığını görüyoruz. Boeing, Körfez ve Ortadoğu bölgesine bugüne kadar 3.350 adet uçak teslim ederken, rakibi Airbus 2.526 teslimat yapmış.

2036 yılına gelindiğinde bu bölgedeki Airbus imalatı uçak sayısının 3.186, Boeing uçaklarının sayısının ise 3.900 olması bekleniyor.

http://www.kokpit.aero/ortadoguda-boeing-airbus-rekabeti Mesajı Paylaş

canıtez

Havayolları geçen yıl 110 milyar dolarlık bin 700 uçak teslim aldı

Boeing, Airbus, Embraer, Bombardier, ATR, Antonov, COMAC, Irkut, Sukhoi gibi uçak imalatçıların 2017 yılında havayollarına bin 700 adet uçak teslim ettiği bildirildi.

Flight Fleets Analyzer istatistiklerine göre havayolları bu uçaklar 110 milyar dolar ödedi. 2017 yılında 2 bin 316 adet uçak siparişi alınırken, bu sayı 2015 yılından sonraki en yüksek rakam oldu.

2017'de en fazla teslimatı 740 adet uçakla Boeing yaparken, onu 713 uçakla Airbus, 103 uçakla Embraer, 78 uçakla ATR, 72 uçakla Bombardier ve 60 uçakla diğer şirketler izledi.

2017'de en fazla uçak siparişini 1103 adetle Airbus alırken, Boeing 994, Embraer 435, Bombardier 431, ATR 113 diğer şirketler ise 73 adet sipariş aldı.

Indigo Partners 430 adet A320/A321neo siparişi ile geçtiğimiz yıl en fazla sipariş veren havayolu olurken, onu 175 adet Boeing 737 Max siparişi veren Ortadoğulu FlyDbuai izledi.

http://www.kokpit.aero/ureticilerin-2017-karnesi Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing ve Airbus iki aylık rakamlarını açıkladı

Boeing ve Airbus'ın 2018'in ilk iki ayındaki sipariş ve teslimat rakamları açıklandı. Airbus sipariş sayısında, Boeing ise teslimatta önde gidiyor. Airbus bu yılın ilk iki ayında 13.3 milyar dolarlık 60 adet sipariş alırken, Boeing 10.1 milyar dolarlık 47 yeni uçak siparişi alabildi.

Boeing Ocak-Şubat döneminde 23 havayolu ve 10 leasing şirketine 88 teslimat gerçekleştirirken Airbus 23 havayolu ve 10 leasing şirketine 64 adet teslimat yaptı.

http://www.kokpit.aero/boeing-airbus-iki-aylik-rakamlar Mesajı Paylaş

HDS

Yeni siparişlerde Airbus önde gidiyor. Bir süre daha da öyle olacak galiba.

Tek koridorlular münakaşasında, A320 daha modern ve ferah tasarımı ile, artık çağ dışı kalan 737'nin önüne geçiyor. Yeni motor ve çeşitli ıvır zıvır eklemeleri ile NEO, MAX'e göre epey daha iyi bir uçak aldı. Kabini daha geniş, daha ferah, çok sessiz falan filan.

Boeing ise geniş gövdelilerde Airbus'ın önünde gidiyor -du. A350 ise bu gidişe bir fark getirebilir. Bakalım... Mesajı Paylaş

canıtez

American Airlines, 47 adet Dreamliner siparişi verdi

ABD'nin en büyük havayolu şirket American Airlines, verdiği yüklü miktardaki uçak siparişiyle Boeing'i uçurdu. Dallas Fort Worth merkezli havayolu General Electric GEnx-1B motorlara sahip 22 adet 787-8, 25 adet 787-9 olmak üzere toplam 47 adet Dreamliner siparişi verdi.

Liste fiyatı 12.3 milyar doları bulan bu sipariş Boeing'in bu yıl aldığı en büyük sipariş olma özelliğini taşırken, havayolunun ayrıca 28 adet opsiyonu da bulunuyor.

American Airlines, Dreamliner uçaklarını filodaki eskiyen Boeing 767-300, Airbus A330 ve 777-200'lerine yerine kullanacak. AA, bu siparişle AA ve United gibi şirketleri geride bırakarak en büyük Dreamliner kullanıcısı olacak.

http://www.kokpit.aero/boeinge-47-adet-dreamliner-siparisi Mesajı Paylaş

Topgun

Arkadaşlar, hangi pilota sorarsanız sorun (AIRBUS'ta en az 1 kere uçmuş olması şartıyla) AIRBUS'ın, BOEING'ten daha güzel bir uçak olduğunu söyleyecektir. Arada açık ara bir mantalite, uygarlık farkı mevcut. AIRBUS max. user friendly, self controlled, computerize bir uçak. BOEING her ne kadar patronlara performans olarak benzer değerleri sunuyor olsada, uçuş yazılım teknolojisi ve uçuş kumanda sistemlerinde daha cimri, tutucu ve dolayısıyla daha zayıf kalıyor. Tabiki bu patronların umurundamı? HAYIR.. Aynı işi en ucuz maliyete getirmek önemli olan.

Yaşanan kaza/kırımlarda, pilotaj hatasına sebebiyetide dahil edince, BOEING'in hanesi ekside. Çünkü, yazılım zayıf, uyarılarda zayıf ve yetersiz, çözüm uygulamasıda çok daha manuel pilota dayanıyor. BOEING uçuşun her safhasında, her anında, pilot uçağı kontrol etmek, her an müdahaleye hazır olmak zorundadır, uçak hata yapabilir diyor, işin içinden sıyrılıyor. AIRBUS bunun yerine, uçağın kendi otokontrolünü sağlayarak, herhangibir arıza, aksaklık, uyumsuzluk halinde derhal pilotu uyarıyor, arıza çözümüyle ilgili yönlendiriyor.

Ben 'If it is Boeing, I am not going' çilerdenim ne yazıkki. :) AIRBUS'ta uçtuğuma memnunum.    Mesajı Paylaş

canıtez

Airbus'ı A330 olan talep düşüklüğü ve motor sorunu karlılığını vurdu

Avrupalı uçak imalatçısı Airbus'ın ilk çeyrekteki yüksek kar beklentisi, A330'a olan talep düşüklüğü ve A320neo modelinin motor teslimatlarında yaşanan gecikmeler nedeniyle gerçekleşmedi. Şirket, geniş gövdeli A330 uçağına olan talebin düşmesi nedeniyle 2019 yılında üretimde azaltmaya gidecek ve 250-300 koltuklu bu uçaktan 50 adet imal edecek.

Airbus 2017 yılında bu uçaktan 67 adet teslimat yapmıştı. A320neo, en iyi satan dar gövdeli model olmasına rağmen, kısa bir süre önce motor tedarik problemleri nedeniyle jetleri yeterince hızlı üretemedi.

Toulouse merkezli şirket bu yılın ilk üç ayında 283 milyon euro kar açıkladı. Airbus'ın geliri de yüzde 12 azalarak 10.1 milyar Euro'da kaldı.

Airbus, yine de 2018 yılı hedeflerinin tutturulacağına ilişkin pozitif. Geçen yıl 718 uçak teslim ederek rekor kıran Airbus, bu yıl için hedefini 800 ticari uçak olarak koydu.

http://www.kokpit.aero/airbus-ilk-ceyrek-rakamlarini-acikladi Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter