İzmir'in Hibrid Tramvayları

Başlatan Traverten, Oca 11, 2017, 10:43 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

Konak Tramvayı'nda Son Etaplar Geçiliyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yapımını sürdürdüğü Konak Tramvayı'nın hat imalatlarındaki son etaplardan biri daha geçiliyor. 15 Kasım Çarşamba gününden itibaren eski Vergi Dairesi'nden Üçkuyular İskelesi Kavşağı yönüne yapılan ulaşım "tek taraflı" olarak trafiğe kapatılacak. Bu süre içinde Fahrettin Altay Kavşağı'ndan Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na bağlantı, Mithatpaşa Caddesi Güzelyalı 19/1 Sokak üzerinden sağlanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin çevreci, ekonomik ve konforlu kent ulaşımı adına yürüttüğü tramvay projesinin Konak bölümünde artık hat üzerindeki son bağlantılar yapılıyor. Bu kapsamda, halen çalışmaların devam ettiği ve kısmen trafiğe kapatılmış olan Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi'nde tamamlanması planlanan çalışmalar için, eski Vergi Dairesi'nden Üçkuyular İskelesi Kavşağı yönünde ulaşım, 15 Kasım Çarşamba gününden itibaren "tek taraflı" olarak trafiğe kapatılacak. Bu süreçte Fahrettin Altay Kavşağı'ndan Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'na erişim, Mithatpaşa Caddesi üzerinden Güzelyalı 19/1 Sokak yolu ile sağlanacak.

Aynı bölgede, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı deniz tarafı ile Ali Resmi Tufan Caddesi arasında yapılacak hat bağlantıları için Hava Eğitim Komutanlığı önünde gerçekleştirilecek çalışmalar ise 2 etap halinde uygulanacak. Bölgedeki tüm imalatların Kasım ayı içinde tamamlanmış olması hedefleniyor.
http://www.rayhaber.com/2017/11/konak-tramvayinda-son-etaplar-geciliyor/
Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvay Hattında İlk Seferi Başkan Kocaoğlu Yaptı

Hat imalatları tamamlanan Konak tramvayında test sürüşleri başladı. Halkapınar-Üçkuyular arasındaki ilk seferin yolcuları İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ve İzmirli basın mensupları oldu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 450 milyon liralık tramvay projesiyle toplu ulaşımında yeni bir dönemin kapılarını açmaya hazırlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, "çevreci" ve "konforlu" ulaşım hedefi doğrultusunda geçtiğimiz yıl hizmete aldığı Karşıyaka Tramvayı'nın ardından Konak Tramvayı'nın inşaat çalışmalarını da tamamladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmirli gazetecilerle birlikte Halkapınar-Üçkuyular arasındaki deneme seferinin ilk yolcuları oldu. Seyir halindeki tramvayı gören vatandaşlar ise büyük bir heyecan ve mutluluk yaşadı.

Çim zemin üzerinde ilerliyor

Konak Tramvayı, F.Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.8 kilometre uzunluğunda ve 18 durakla hizmet veriyor. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak Mustafa Kemal Bulvarı Taşıt Alt Geçidi'ne kadar olan kısımda ilerliyor. Taşıt alt geçidi sonrası deniz tarafında çift hat olarak birleşen hat, Sabancı Kültür Merkezi'ne kadar 3 şerit gidiş ve geliş olacak şekilde trafik akışını koruyarak ilerleyerek Konak Meydanı'na ulaşıyor. Konak Meydanı'ndan Gazi Bulvarı'nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı, Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı'na bağlanıyor. Alsancak Garı'ndan Şehitler Caddesi'ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı'nda sona eriyor. Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak ilerliyor. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlıyor. Tasarımında mavi ve turkuaz tonlarıyla deniz kenti vurgusu yapılırken, aynı zamanda İzmir'in güneşli havası ile canlı ve neşeli yapısının da öne çıkarıldığı İzmir'in tramvay araçları, 32 metre uzunluğunda ve 285 yolcu taşıma kapasitesine sahip.

Karşıyaka tramvayı

Karşıyaka Tramvayı geçtiğimiz Nisan ayında Karşıyaka İskele-Mavişehir arasında 8.8 kilometrelik güzergah üzerinde 14 durak olarak hayata geçti. Gidiş-geliş çift hat olarak çalışan tramvay, Alaybey'den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosuna kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışıyor. Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam eden tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Caher Dudayev Bulvarı'na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu'nda tamamlıyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İzban İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Proje'nin yapımına ise ilerleyen günlerde başlanacak.

Karbondioksit salınımı yüzde 25 azalacak

Konak ve Karşıyaka tramvaylarının hayatımıza girmesi ile birlikte, motorlu araçlardan kaynaklanan karbondioksit salınımlarında yıllık 19 bin 272 ton, Tam Adaptif Trafik Denetim Sistemi'nin devreye girmesiyle 251 bin 795 ton, elektrikli otobüsler ve diğer ulaşım yatırımları ile toplamda 648 bin ton azalma olacak. Ulaşım yatırımları ile karbondioksit salınımı yüzde 25 azalacak ve böylece doğa dostu ulaşımla İzmir nefes alacak. Konak ve Karşıyaka tramvay hatları ile bu hatlarda çalışacak toplam 38 aracın maliyeti 390 milyon TL'yi bulacak. İki tramvay hattı pik saatlerde 3'er dakika, diğer saatlerde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışacak.

http://www.rayhaber.com/2018/02/konak-tramvay-hattinda-ilk-seferi-baskan-kocaoglu-yapti/ Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı Yolculu Seferlerine Başlıyor

Geçtiğimiz yıl Karşıyaka tramvayını hizmete alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, 24 Mart Cumartesi gününden itibaren Konak tramvayında da yolculu ön işletmeye başlıyor. Vatandaşlar, ön işletme döneminde tramvaya "ücretsiz" binebilecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin çevreci, ekonomik ve konforlu ulaşımı geliştirmek amacıyla yürüttüğü tramvay projesinin Konak etabında da "mutlu sona" gelindi. Fahrettin Altay-Halkapınar arasında sefer yapacak Konak tramvayının 24 Mart Cumartesi gününden itibaren yolculu ön işletmeye başlayacağı açıklandı. Yaklaşık 450 milyon liralık bütçe ayırdığı bu önemli projeyi tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 45 gün sürmesi planlanan ön işletme seferleri sırasında Konak Tramvayı'nın "ücretsiz" olacağını duyurdu.

İlk seferine Cumartesi günü, her iki yönden de saat 10.00'da başlayacak Konak Tramvayı, ön işletme sırasında yaklaşık 15'er dakikalık periyodlar halinde sefer yapacak. Seferler 06.00 ile 24.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Toplam 19 durağın 2'si (meydan çalışmalarının sürdürüldüğü Karantina durağı ile bölge halkının talebi doğrultusunda sonradan projelendirilen Atatürk Spor Salonu) ön işletme sırasında kullanılmayacak.

Geçiş üstünlüğü tramvayda

Sürücüler ve yayaların tramvay ön işletme döneminde dikkatli olması gerektiğini belirten yetkililer, hat üzerinde parklanma ve bekleme yapılmamasının altını çizerek şunları söyledi: "Tramvayın gabari alanında geçiş üstünlüğü tramvaydadır. Yaya geçitlerinin kullanılmasına özen göstermeli, trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uyulmalıdır. Tramvay geçiş alanında yapılacak parklanmanın toplu ulaşımı aksatacağı ve diğer yurttaşları bekleteceği asla unutulmamalıdır. "

İzmir'deki raylı sistem ağı 14 yılda 16 kat büyüdü

Geçtiğimiz yıl 8.8 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı'nı hizmete alan İzmir'in yerel yönetimi, 12.8 km.'lik Konak Tramvayı'ndaki yoğun tempolu çalışmaların ardından, hattın araç trafiğiyle birlikte işleyeceği noktalarda sürücülerin dikkat etmesi gereken tüm yatay ve düşey işaretlemeleri de tamamladı.

Hayata geçirdiği metro ve banliyö projeleriyle kentteki raylı sistem hattının toplam uzunluğunu 14 yılda 11 km'den 180 km'ye çıkararak 16 kat büyüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ve Konak Tramvay hattı boyunca şu çalışmaları yaptı:

-Konak ve Karşıyaka tramvay güzergahları boyunca 42.2 km., depo sahalarına ise 3.8 km. ray döşendi.
-Biri Karşıyaka Mavişehir bölgesinde, diğeri Konak Halkapınar bölgesinde olan depo sahalarında 2 adet Atölye-Yönetim Binası, 2 adet Destek Binası ve 2 adet Araç Yıkama Tesisi inşa edildi.
-21 araç ve 19 durağın hizmet vereceği Konak Hattı'nda ikisi depo sahasında olmak üzere 8 adet trafo binası yapıldı.
-Enerji temin ve haberleşme amaçlı olarak kullanılmak üzere yaklaşık 300 km kablo çekildi.
-12.8 km.'lik güzergah boyunca 803 adet katener direği dikildi.
-Yayalar için yeni yollar oluşturuldu; aydınlatma, sinyalizasyon ve yaya geçidi imalatları gerçekleştirildi.
-Yaklaşık 8 km. uzunluğunda yağmursuyu hattı yenilendi.
-Kot farkı oluşan alanlarda yaklaşık 700 metre uzunluğunda istinat duvarı inşa edildi.
-Yaklaşık 18 km uzunluğunda asfalt yenileme çalışması yapıldı.
-Konak Tramvay hattındaki imalat çalışmaları nedeniyle sökülerek başka alanlara taşınan 731 adet ağaç ve ağaççık yerine, yine aynı güzergah üzerinde 1033 adet ağaç ve binlerce çalı dikildi.
-Konak hattında 21 santim derinlikte toplam 70 bin metrekare alana çim serildi.
-Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda manolya, palmiye, tesbih, jakaranda, beyaz çiçekli ılgın, zeytin, batı çınarı ve gümüşi akasya ağaçlarıyla yeni ve rengarenk bir kentsel peyzaj yaratıldı.

http://www.rayhaber.com/2018/03/konak-tramvayi-yolculu-seferlerine-basliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Başkan Kocaoğlu: "Konak Tramvayı İzmirlilere Hayırlısı Olsun"

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Fahrettin Altay ile Halkapınar arasında 19 durakla hizmet verecek Konak Tramvayı'nı hizmete aldı. Yolculu ön işletmedeki ilk sefere Başkan Aziz Kocaoğlu ve ilçe belediye başkanları da katıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 450 milyon liralık Karşıyaka ve Konak tramvay projesiyle toplu ulaşımında yeni bir dönemin daha kapılarını açtı. Kentteki karbon salımını azaltacak çevreci, hızlı ve konforlu ulaşım modeli, tramvayla daha da güçlendi. Şubat ayından bu yana test sürüşlerinin yapıldığı Konak hattında yolculu ön işletme seferleri, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, CHP İzmir İl Başkanı Deniz Yücel, ilçe belediye başkanları, meclis üyeleri ve vatandaşların da katılımıyla başladı.

Fahrettin Altay Durağı'ndan tramvayla yola çıkan Başkan Aziz Kocaoğlu, Halkapınar'a kadar vatandaşlarla birlikte seyahat etti. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile birlikte tramvaya binen vatandaşlar ise büyük bir heyecan ve mutluluk yaşadı. Konak tramvayının ilk yolcuları Güler Coşker ve Aylin Çakır Güven olurken, ilk minik yolcular Can Arıksoysal ve Çağla Ege Karcı da bu seyahatteki mutluluklarını gizlemedi. Yolcular, Başkan Kocaoğlu ile birlikte fotoğraf çektirerek bu tarihi güne not düştü. Makinist Yusuf Kabadayı'nın kullandığı tramvayda yolculuk keyfini yaşayan vatandaşlar, tramvayın İzmir'e çok yakıştığını söyledi.

Konak'ta memnuniyetle karşılanacak
Vatandaşların sevincine ortak olan Başkan Aziz Kocaoğlu, Karşıyaka ve Konak tramvayları ile araçların ihalesinin birlikte gerçekleştirildiğini hatırlatarak "Bugün itibariyle Konak'ta da ücretsiz yolcu deneme seferlerine başladık. Yolun büyük bölümünde araç trafiğiyle birlikte kullanılacak. Çeşitli eleştiriler geldi ancak dünyanın her tarafında böyle. Biz bu kararı vermeden önce Avrupa'da bu ulaşım sistemini kullanan şehirleri gördük, sıkıntılarını da analiz ettik, Yolcuların son derece memnun olduğunu da gördük. Bugün Karşıyaka tramvayındaki memnuniyet neyse yarın Konak'ta da böyle olacağını hatta daha da yukarı çıkacağına inanıyorum" dedi ve konuşmasını şöyle sürdürdü:

70 binden 800 bin yolcuya
"Konak tramvayının yolcusu zaman içerisinde oturacak ve İzmir'de 14 sene önce 70-80 binde aldığımız raylı sistem yolcusunu, dönemimizin sonuna kadar 800-850 bine çıkarmış olacağız. Otobüslerle tramvayı paralel çalıştırmayacağız. Kesişen besleme hatlar olacak. Türkiye'de kimle nasıl kıyaslarsanız kıyaslayın, İzmir Büyükşehir Belediyesi, 11 km.'de aldığı raylı sistemi bugün 179 km.'ye çıkardı. Yani 16 kat yatırımı 14 yıl içerisinde yaptı." İzmirlilerin kendilerine inanıp güvenmelerini de isteyen Başkan Aziz Kocaoğlu, "Ufak tefek çocukluk hastalıkları olacaktır. Biz her projemizi aklı ve bilimi rehber alarak gerçekleştiriyoruz. Konak Tramvayı İzmirlilere hayırlısı olsun" dedi.

Tramvayın ilk yolcuları ne dedi?
Aylin Çakır Güven: "Denizli'den İzmir'e geldim. Gelir gelmez büyük bir sürprizle karşılaştım. Tramvayın ilk yolculu seferlere başladığını duyunca eşsiz İzmir manzarasını yolculukla birleştirmek istedim. Sahili bu güzel ulaşım aracıyla seyretmek gerçekten çok güzel bir deneyim. Tramvay trafiği çok rahatlatacak."

Güler Coşker: "Tramvaya ilk kez biniyorum. Sürekli İZBAN ve metroyu kullanıyorum. Tramvayın ulaşımı çok rahat. Aktarma olmadan Üçkuyular'dan Halkapınar'a gidebiliyoruz. Beklediğimize değdi doğrusu."

Cansel Karakaş: "Uzun zamandır beklediğimiz ulaşım aracıydı tramvay. Ehliyet sınavından çıktım ve tesadüfen tramvaya bindim. İzmir'e çok yakıştı. Keyifli ve konforlu bir seyahat geçiriyorum. Manzarasıyla da gerçekten beni büyüledi. Sıklıkla kullanacağım bir ulaşım aracı olacak."

Minik yolcuların tramvay heyecanı
Tramvaya ilk binin minik yolcuklardan 11 yaşındaki Can Arıksoysal, Konak tramvayının yolculu seferlere başlayacağını annesiyle birlikte dinlediği radyodan öğrendiğini belirterek, "Tramvayı gerçekten çok merak ediyordum. Gelecekte makine mühendisi olmak istiyorum ve bu tür araçlar çok dikkatimi çekiyor. Anneme 'Sabah 10'da ilk kalkan tramvaya gitmeliyiz. Daha sonra tramvaya binmeyelim' dedim. Çok rahat ve konforlu bir araç. Tramvayı çok sevdim" dedi.
Sabah büyük bir heyecanla kalkıp tramvaya binmek için sabırsızlandığını ifade eden 7 yaşındaki Çağla Ege Karcı ise "Tramvayla giderken etrafımdaki güzellikleri daha iyi gördüm. Okulların tatil olduğu zamanda ve hafta sonları bundan sonra hep tramvaya bineceğim" şeklinde konuştu.

45 gün ücretsiz
19 durak olarak hizmet verecek 12.8 kilometrelik Konak tramvay hattı Fahrettin Altay'dan başlayıp Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak ilerliyor. Tramvay hattı, Konak Meydanı'ndan Gazi Bulvarı'nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı'na bağlanıyor. Alsancak Garı'ndan Şehitler Caddesi'ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı'nda sona eriyor. Güzergahta 21 adet tramvay aracı çalışıyor.

Konak Tramvay hattında bulunan duraklar ise şöyle:
F.Altay, Üçkuyular, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi, Güzelyalı, Göztepe, Sadıkbey, Köprü, Karantina, Karataş, Konak İskele, Gazi Bulvarı, Kültürpark-Atatürk Lisesi, Hocazade Camii, Atatürk Spor Salonu, Alsancak Gar, Havagazı, Alsancak Stadyumu, Üniversite ve Halkapınar.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 45 gün sürmesi planlanan ön işletme seferleri sırasında Konak Tramvayı'nın "ücretsiz" olacağını duyurdu.

Konak Tramvayı, ön işletme sırasında yaklaşık 15'er dakikalık periyodlar halinde sefer yapacak. Seferler 06.00 ile 24.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Toplam 19 durağın 2'si (meydan çalışmalarının sürdürüldüğü Karantina durağı ile bölge halkının talebi doğrultusunda sonradan projelendirilen Atatürk Spor Salonu) ön işletme sırasında kullanılmayacak.

İzmir'deki raylı sistem ağı 14 yılda 16 kat büyüdü
Geçtiğimiz yıl 8.8 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı'nı hizmete alan İzmir'in yerel yönetimi, 12.8 km.lik Konak Tramvayı'ndaki yoğun tempolu çalışmaların ardından, hattın araç trafiğiyle birlikte işleyeceği noktalarda sürücülerin dikkat etmesi gereken tüm yatay ve düşey işaretlemeleri de tamamladı.

Hayata geçirdiği metro ve banliyö projeleriyle kentteki raylı sistem attının toplam uzunluğunu 14 yılda 11 km'den 180 km'ye çıkararak 16 kat büyüten İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka ve Konak Tramvay hattı boyunca şu çalışmaları yaptı:

• Konak ve Karşıyaka tramvay güzergahları boyunca 42.2 km., depo sahalarına ise 3.8 km. ray döşendi.
• Biri Karşıyaka Mavişehir bölgesinde, diğeri Konak Halkapınar bölgesinde olan depo sahalarında 2 adet Atölye-Yönetim Binası, 2 adet Destek Binası ve 2 adet Araç Yıkama Tesisi inşa edildi.
• 21 araç ve 19 durağın hizmet vereceği Konak Hattı'nda ikisi depo sahasında olmak üzere 8 adet trafo binası yapıldı.
• Enerji temin ve haberleşme amaçlı olarak kullanılmak üzere yaklaşık 300 km kablo çekildi.
• 12.8 km.lik güzergah boyunca 803 adet katener direği dikildi.
• Yayalar için yeni yollar oluşturuldu; aydınlatma, sinyalizasyon ve yaya geçidi imalatları gerçekleştirildi.
• Yaklaşık 8 km. uzunluğunda yağmursuyu hattı yenilendi.
• Kot farkı oluşan alanlarda yaklaşık 700 metre uzunluğunda istinat duvarı inşa edildi.
• Yaklaşık 18 km uzunluğunda asfalt yenileme çalışması yapıldı.
• Konak Tramvay hattındaki imalat çalışmaları nedeniyle sökülerek başka alanlara taşınan 731 adet ağaç ve ağaççık yerine, yine aynı güzergah üzerinde 1033 adet ağaç ve binlerce çalı dikildi.
• Konak hattında 21 santim derinlikte toplam 70 bin metrekare alana çim serildi.
• Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda manolya, palmiye, tesbih, jakaranda, beyaz çiçekli ılgın, zeytin, batı çınarı ve gümüşi akasya ağaçlarıyla yeni ve rengarenk bir kentsel peyzaj yaratıldı.


Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'de Tramvay Güzergahından Otobüsler Çekilecek

İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu üyeleri, Havagazı Fabrikası'nda gerçekleşecek Mart ayı toplantısına tramvayla gitti. Toplantıda açıklama yapan Başkan Kocaoğlu, Bir alışma sürecinin geçmesi gerekiyor. Bu sürecin sonunda, tramvay hattında paralel çalışan 100-150 otobüsü çekeceğiz" dedi.

Tramvay güzergahından otobüsler çekilecek
Tramvaydaki ön işletmenin ardından seferlerin sıklaşacağını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise "Bir alışma sürecinin geçmesi gerekiyor. Bu sürecin sonunda, tramvay hattında paralel çalışan 100-150 otobüsü çekeceğiz. Bu da trafiği rahatlatacak" diye konuştu. Önümüzdeki günlerde Narlıdere metrosunun ikinci aşama ihalesini yapacaklarını belirten Başkan Kocaoğlu, bunu Buca metro projesinin izleyeceğini söyledi.

Her yapılan raylı sistem hattının başka hatlarla ilgili ihtiyacı getirdiğini, raylı sistemin giderek kılcal damarlara kadar yaygınlaşacağını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı şunları kaydetti:

"İşin özü şu: 14 sene önce raylı sistem 70-80 bin kişi taşıyordu. Bugün Konak Tramvayı ile birlikte 800 bini geçeceğiz. Eğer İZBAN'daki önerimizi TCDD kabul ederse, bu sayıyı kolaylıkla 1 milyon 200 bine çıkarmak mümkün. Ama hem sinyalizasyon, hem bölge trenlerinin devreden çıkarılması konusunda bir türlü mutabakata varamıyoruz."

http://www.rayhaber.com/2018/03/izmirde-tramvay-guzergahindan-otobusler-cekilecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Elektrikli Otobüslerin Enerjisi ESHOT'un Çatısından

20 araçlık tam elektrikli otobüs filosunu kuran İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu araçlar için gerekli elektriği de ESHOT'un atölye çatılarına kurduğu güneş enerjisi santrali ile karşılıyor. Ağustos'ta çalışmaya başlayan santralde üretilen elektrik enerjisi ile 300 bin liralık tasarruf sağlandı; atmosfere 320 tonluk karbon salımı engellendi. 1 yılda 30 milyona yakın yolcu taşıyan filo sayesinde, toplu ulaşımında 449 bin litre daha az akaryakıt kullanıldı.

Başlattığı çevre yatırımlarıyla yerel yönetimler arasında özel bir yere sahip olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda da "yeşil devrime" imza attı. Büyükşehir Belediyesi, çevreci gemiler ve tramvay, metro, banliyö gibi raylı sistem projeleriyle başlattığı karbon salımını düşürme yönündeki adımlara, elektrikli otobüslerle birlikte yeni bir boyut kazandırdı. 20 adet elektrikli otobüs ile "Türkiye'nin toplu ulaşımda hizmet veren en büyük tam elektrikli" otobüs filosuna sahip olan ESHOT Genel Müdürlüğü, bu araçları yine kendi ürettiği elektrikle çalıştırıyor.

ESHOT'un Buca'daki atölye binalarının çatılarında toplam 10 bin metrekarelik alanda kurulan güneş enerjisi santrali, Ağustos 2017'de tam kapasiteyle enerji üretimine başladı. 7 aylık sürede 650 bin kilovat elektrik enerjisi üretilerek 300 bin liralık tasarruf sağlandı. Bu üretim değeriyle 8 bin ağacın bir günde filtreleyeceği miktara eşit olan 320 tonluk karbondioksit salımının da önüne geçilmiş oldu.

3 bin 680 adet fotovoltaik panelden oluşan güneş enerjisi santrali, yıllık yaklaşık 1 milyon 380 bin kilovat elektrik enerjisi üretecek. Böylelikle yılda ortalama 5 bin tonluk karbon salımının önüne geçilecek.

ESHOT'un elektrikli otobüsleri atölye, garaj ve son duraklar olmak üzere 12 noktada şarj ediliyor. Ayrıca üretilen elektrik, ESHOT'un Buca'daki atölye ve binalarında da kullanılıyor.

Akaryakıttan da tasarruf

İlk sefere başladığı 2 Nisan 2017'den bu yana 30 milyona yakın yolcu taşıyan elektrikli otobüs filosu sayesinde İzmir'in toplu ulaşımında 448 bin 788 litrelik akaryakıt kullanımından da tasarruf edilmiş ve 1203 ton karbondioksit salımının önüne geçilmiş oldu. Yaklaşık bir yıllık süre içinde akaryakıtla çalışan otobüslerin yaratacağı salımı temizleyebilmek için 30 bin 197 ağaca gereksinim duyulacaktı.

Ayrıca ESHOT bütçesinde ciddi bir pay alan yakıt, bakım, onarım ve işletme giderleri de, güneş enerjisi santralinin hayata geçmesiyle büyük oranda düşmeye başladı.

Güzel bir gelecek için

Avrupa Birliği Komisyonu bünyesinde oluşturulan ve temel amacı "küresel ısınmayla savaşan bir dünya için yenilenebilir ve temiz kaynakların kullanımını özendirmek ve desteklemek" olan Başkanlar Sözleşmesi'ne (Covenant of Mayors- CoM) 2015 yılında taraf olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, sözleşme gereği yereldeki tüm paydaşlarla birlikte 2020 yılına kadar sera gazı salımını en az yüzde 20 azaltmayı taahhüt etmişti. İzmir'in yerel yönetimi, raylı sistem yatırımları ve elektrikli otobüslerin sayısının artmasıyla birlikte fosil yakıt kullanımına bağlı karbon salımının önemli ölçüde azalmasını öngörüyor.

http://www.rayhaber.com/2018/04/elektrikli-otobuslerin-enerjisi-eshotun-catisindan/ Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'de Tramvay Hattı Çiğli'ye Uzanacak

EBSO Meclis toplantısında "kentsel dönüşümü" anlatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu tramvayın Çiğli İZBAN'dan, Ata Sanayi'ye oradan da Katip Çelebi Üniversitesi'ne kadar uzanacağını açıkladı.

Başkan Kocaoğlu, Karşıyaka Tramvay hattının, Mavişehir İZBAN'a bağlanacağını, çift ring olarak Atatürk OSB'den, Ata Sanayi'nden ve Katip Çelebi Üniversitesi'nden de geçeceğini belirterek "Karşıyaka tramvayından işte o zaman gerçek anlamda, maksimum fayda sağlanacak" dedi. Bazı meclis üyelerinin, 'tarih verebilir misiniz' demesi üzerine ise İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "Devlette, belediyede tarih verilmez. 80 yerden izin alıyorsun. Narlıdere Metrosu'nun izni 2 senede ancak çıktı. Nasıl tarih vereceğim? Şimdi Buca Metrosu'nu bekliyoruz, uğraşıyoruz. Alt Yapılar Genel Müdürlüğü inceleme yapıyor. Aralık ayında Kalkınma Bakanlığı'na gitti. Üst yazıyla Yüksek Planlama'ya gönderecekler. Bakanlar imzalayacak, gelecek. Böyle bir süreçte tarih verebilmek mümkün mü?" diye konuştu. Karşıyaka Stadı ile ilgili konuşan Aziz Kocaoğlu, 7-8 bin kişinin ayakta, 7-8 bin kişinin de oturarak maç izleyeceği bir stat yapılacağı bilgisinin geldiğini belirterek, "Aslında Örneköy'deki stat 'cuk' oturacaktı. Bu olmadı. Sonra 'ESHOT garajı olarak kullandığımız yeri alıp Karşıyaka'ya stat yapın. Bize de otobüslerimizi koymak için Örnekköy'deki yeri verin, taşıyalım' dedik. Bu da olmadı. Yapılır inşallah" şeklinde konuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/07/izmirde-tramvay-hatti-cigliye-uzanacak/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter