İzmir'in Hibrid Tramvayları

Başlatan Traverten, Oca 11, 2017, 10:43 ÖS

« önceki - sonraki »

Sabri Ünal

Aslında bu ihale Performansa Dayalı Lojistik anlayışını sivil alanda test etmek için birebir.

Aynı tür bir ihaleyi İETT'den de bekliyoruz.

Kurumlar diyecek ki, aldığım araçların %95 oranında daima hizmete hazır olacak. 5 yıl boyunca her türlü bakım işlemi de üretici veya üreticinin lojistik hizmeti sağlayan kolu tarafından sağlanacak.

Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Traverten

İzmir'de İlk Full Elektrikli Otobüsler Hizmete Girdi

İzmir'de İlk Full Elektrikli Otobüsler Hizmete Girdi :Bir dizel araca göre yüzde 87 oranında yakıt tasarrufu sağlayan, eğimli arazilerde iniş sırasında ve fren yapıldığında enerji üretebilen Türkiye'nin "full elektrikli ilk otobüs filosu" İzmir'de hizmete girdi. Törende konuşan Başkan Kocaoğlu, "Biz Türkiye'yi İzmir gibi yapmak, Türkiye'yi İzmir'e benzetmek istiyoruz" diye konuştu.

"Sürdürülebilir kent" hedefiyle yola çıkan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşım alanındaki projelerinde de çevre duyarlılığını ön planda tutuyor. Bu alanda örnek yatırımlar gerçekleştirerek öncü rolünü pekiştiren İzmir'in yerel yönetimi, toplu ulaşımda şimdi de elektrikli otobüs dönemini başlattı. 8.800.000 Euro'ya mal olan "Türkiye'nin ilk full elektrikli otobüs filosu" törenle hizmete girdi.

Tamamen yerli teknolojiyle Bozankaya firması tarafından üretilen 20 elektrikli otobüsün seferlere başlaması öncesinde Gündoğdu Meydanı'nda düzenlenen törene, İzmirliler büyük ilgi gösterdi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu "Tükiye'nin öncü ve en aydınlık kenti olarak bugün Türkiye'de bir ilki daha gerçekleştiriyoruz. Biz bu aydınlığı, bu kentte yaşayan insanlara borçluyuz. Biz Türkiye'yi İzmir gibi yapmak, Türkiye'yi İzmir'e benzetmek istiyoruz" diye konuştu.

Toplu ulaşımda çevreci yatırımlar
Çevreyi korumak adına yapılan projeleri ve ulaşımda hangi noktaya gelindiğini anlatan Başkan Kocaoğlu, "Çevre yatırımları yaparak çevreyi koruyoruz. Türkiye'de yüzde 5.3 nüfusunu biriktiren İzmir, toplam çevre yatımlarının yüzde 25'ini oluşturuyor. Çevreye, doğaya, havaya, suya, toprağa 5 kat daha fazla değer veriyor. Değer vermeye de devam edecek" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşımda 11 km olan raylı sistemi 130 kilometreye çıkarttığını, Karşıyaka-Konak tramvayları ve İZBAN Selçuk hattıyla birlikte bu rakamı 186 kilometreye yükselteceklerini söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, bu yıl içinde Narlıdere metrosunun da temelinin atılacağını müjdeledi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı şöyle devam etti: "Yatırımlarımızda önce çevre diyoruz. Karbon ayak izini 2020 yılına kadar yüzde 20 oranında azaltacağız. Raylı sistemi güçlendiriyoruz. Çevreci gemilerimizle denizyolu filomuzu güçlendirdik. Bugün de tam elektrikli otobüsleri devreye alıyoruz. İstediğimiz verime ulaştığımızda, sayılarını hızla artırarak hem tasarruf edeceğiz hem de çevremizi koruyacağız. Fiyat politikasında da çok özel bir yerdeyiz. 90 dakika tek bilet uygulamasıyla kent içinde her hemşerimizin cebine ayda 150-200 TL ek kaynak aktararak sosyal belediyecilik açısından önemli bir işlevi yerine getiriyoruz."

Milli otobüs
İzmir'in aydınlık yüzüne dikkat çeken Konak Belediye Başkanı Sema Pekdaş "Modern, çağdaş ve sağlıklı yatırımlarla gelecek için, çocuklarımız için en doğru uygulamaları gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na teşekkür ediyorum" dedi.

Tamamen çevreci olan, yüzde 100 elektrikli otobüs E-Karat'ın Türkiye'de toplu ulaşımda yeni bir sayfa açacağını belirten üretici firma Bozankaya'nın Grup Genel Koordinatörü Nilhan Enginkurt ise şunları söyledi: "Hem sessiz hem de çevreci otobüsleri İzmir'in hizmetine sunduğumuz için çok mutluyuz. Çağdaş toplu taşıma sisteminin öncülüğünü yapan güzel İzmir'e milli imkanlarla Türkiye'de ürettiğimiz E-Karat otobüsümüzü sunmanın gururunu yaşıyoruz. Çevre dostu, sıfır emisyonlu, elektrikli, ekonomik ve sessiz 20 otobüsümüz hizmete başlayacağı için çok heyecanlıyız. E-Karat otobüslerimiz yakın gelecekte modern toplu taşımanın olmazsa olmazları arasına girecek."

Çevreci, ekonomik, sessiz ve konforlu
İzmirlilere hizmet verecek elektrikli otobüsler, mevcut otobüslere göre pek çok açıdan daha avantajlı. Egzoz gazının yarattığı hava kirliliği tamamen ortadan kaldıran yeni araçlar, kilometrede sadece 21 kuruş harcıyor. Bir dizel araca göre yüzde 87 oranında yakıt tasarrufu sağlanıyor. Ayrıca otobüsler, eğimli arazilerde iniş sırasında ve fren yapıldığında enerji üreterek daha fazla kilometre yapabiliyor. Gün içinde hiç durmadan 250 kilometre yol alabilecek olan yeni otobüsler, klima açıkken 13 saat, klimasız 16 saat hiç durmadan çalışabiliyor; tam yüklü iken yüzde 16 eğimli rampayı çıkabiliyor.

Fosil yakıt tüketen otobüslerin motorlarının yarattığı sarsıntı ve gürültü yeni otobüslerde bulunmuyor. Elektrikli otobüsler, çalışır durumdayken klima dışında hiç ses çıkarmıyor. Doğa dostu otobüslerin kullanım ömrü, akaryakıtla çalışanlara göre çok daha uzun. Motor aksamında yıpranma daha az olduğu için yedek parça ve bakım maliyetleri de aynı oranda azalıyor.

Egzoz dumanı ve motor gürültüsünü ortadan kaldıran yeni otobüslerde yolcuların cep telefonlarını şarj edebilmesine olanak sağlayan USB soketler de yer alıyor. Otobüslerde İzmir'e özel dizayn edilmiş, kente özgü motifler taşıyan koltuk döşemeleri var.

Elektrikli otobüslerin çalışacağı hatlar

90 - Gaziemir- Halkapınar Metro
23 - Uzundere- Konak
121- Bostanlı İskele -Konak
777 - Doğal Yaşam Parkı - Karşıyaka
63 - Evka3 Metro- Konak
555 - Otogar- Halkapınar Metro
490 - Tınaztepe- Üçyol
304 - Tınaztepe- Konak
12 - Fahrettin Altay Aktarma - Halkapınar Metro
969 - Balçova - Fahrettin Altay Aktarma

http://www.rayhaber.com/2017/04/izmirde-ilk-full-elektrikli-otobusler-hizmete-girdi/#more-181193 Mesajı Paylaş

Traverten

Karşıyaka tramvayı haftaya yola çıkıyor

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kentin yerel radyolarından Romantik Türk, Can Radyo ve Yıldız FM'in ortak yayınına katılarak Abdullah Polat, Gökhan Kafalı ve Melih Bingöl'ün sorularını yanıtladı.

Karşıyaka Tramvayı'nda ön işletme başlıyor

"Karşıyaka tramvayının sonuna geldik. Bir problemimiz kalmadı. Önümüzdeki hafta ön işletmeye başlayacağız. Çiğli'ye uzanma konusunda da çalışıyoruz. Elbette ilk hedef Çiğli İZBAN; ondan sonra ise Ata Sanayi, Atatürk Organize Sanayi ve Katip Çelebi Üniversitesi'ne ulaşmak istiyoruz. Konak tramvayının çalışmaları ise hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Karşıyaka tramvayının tamamen bitmesi ve oradaki ekiplerin de çalışmalara katılmasıyla birlikte Konak Tramvayı hız kazanacak. Ve Sonbahar gibi alanda göreceğiz. Buca'ya tramvay değil 13.5 kilometrelik metroyla ulaşacağız. Hem yolcu kapasitesi hem de konumu gereği tramvay bu yükü kaldıramaz. Üçyol'dan Çamlıkule'ye kadar, Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi'ni de kapsayacak şekilde derin tünel metro yapacağız. Bu sene sonuna yetiştirmeye çalışacağız ama büyük ihtimalle 2018'de ihalesini gerçekleştireceğiz. Şirinyer İZBAN ile metroyu örtüştüreceğiz. Bizi rahatlatacak en önemli işlerden biri İZBAN ile metronun daha çok yerde buluşması. Halkapınarda buluşuyorduk. Sonra Hilal Aktarma İstasyonu'nu açtık. Şimdiki hedefimiz, Şirinyer istasyonunda İZBAN ve metroyu birleştirmek."

Monoray yerine başka formül arıyoruz

"Narlıdere metrosunda ihale aşamasındayız. Yapım çalışmalara bu sene başlayacağız. Selçuk'ta 36 km.'lik İZBAN bitti; Devlet Demir Yolları'nın birkaç eksiği kaldı. Onlar da tamamlanınca o hat çalışmaya başlayacak. 2000 yılında 11 kilometre hat üzerinde 10 istasyonla hizmet veren İzmir'deki raylı sistem, bugün 12 kat büyüyerek 130 kilometrede çalışıyor. İzmir Metro ve İZBAN'ın yeni uzatma projeleri ve tramvay yatırımları ile İzmir'deki raylı sistem ağı bu yıl içinde 180 kilometreye ulaşacak. Monorayın fizibilitesini yaptık. Taşıyacağı yolcu sayısına ve maliyetine baktık. Bizim düşüncelerimizden çok daha pahalı çıktı ve istediğimiz gibi rantabl olmayacak. O nedenle projeyi durdurduk. Fuar İzmir ulaşımı için başka formüller arıyoruz."

Bu yolun bedeli 1 milyar lira

"Ulaşımda önemli yatırımlar yapıyoruz. Örneğin Buca, Konak ve Bornova'yı birbirine bağlayacak Homeros Bulvarı'nın 800 milyon TL ile 1 milyar TL arasında bir maliyeti var. İstimlakların bir kısmı daha devam ediyor. Tünel ihalesini yaptık. Yer teslimi yapılacak. Viyadük ihalesini de yaptık. Musevi mezarlığından garaj ve çevre yoluna kadar bağlanacak şekilde bir çalışma yapıyoruz. Eğer bir aksilik olmazsa 2019-2020 aralığında biter ki, bugüne kadar İzmir'e yapılmış en önemli yollardan biri, belki de en önemlisi olacak."

Önce bir deneyelim bakalım

"Çevreci, sessiz ve ekonomik özellikleriyle Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosunu kurduk. Çok pahalı bir yatırım bu. Paraya kıydık, 20 tane Narlıdere metrosu aldık. Hem randımanını hem de ekonomik işlevini bir süre deneyeceğiz. Yoğurdu üfleyerek yiyeceğiz. Verimli olması halinde devam ederiz diye konuştu.

http://www.rayhaber.com/2017/04/karsiyaka-tramvayi-haftaya-yola-cikiyor/#more-181503 Mesajı Paylaş

Traverten

Karşıyaka tramvay hattı uzuyor

Karşıyaka tramvay hattını uzatmak için 1.7 milyon TL'lik izin :Karşıyaka tramvayını Çiğli Devlet Hastanesi'ne kadar uzatacak proje kapsamında Çevre Yolundan Mavişehir yönüne giriş-çıkışı sağlayan köprünün yanına, tramvay, bisiklet ve yayaların kullanacağı yeni bir köprü yapılacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü'ne gerekli izinler için toplam 1 milyon 743 bin 985 TL ödeyecek.

Karşıyaka tramvayını ilk etapta Çiğli İZBAN İstasyonu'na kadar uzatmak için 2.2 kilometre uzunluğunda proje hazırlandı. Bu kapsamda öncelikle Çevre Yolu'nda Mavişehir bölgesine giriş ve çıkışı sağlayan taşıt köprüsünün yanından geçecek yeni bir köprü yapılacak.

Köprünün imalat işlerine izin verilebilmesi için Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bazı izin bedelleri belirlendi. Büyükşehir Belediyesi ile Karayloları 2. Bölge Müdürlüğü arasında imzalanacak protokol kapsamında, kontrol hizmet bedeli 26 bin 790 TL, boyuna geçiş arazi kullanım bedeli 898 bin 275 TL, yol kullanım izin bedeli 161 bin 70 TL, enine geçiş arazi kullanım izin bedeli 427 bin 750 TL, yol kullanım izin bedeli 230 bin 100 TL olmak üzere toplam 1 milyon 743 bin 985 TL ödenecek.

Protokol imzalanmasının ardından köprünün yapımı için çalışmalar başlayacak. Köprüden sonra İZBAN Çiğli İstasyonu'na kadar olan 2.2 kilometre uzunluğunudaki hattın projesi için ihale yapılacak. 2017 yılı içinde başlayacak çalışmalar sürerken tramvay hattını İzmir Katip Çelebi Üniversitesi yönüne uzatacak proje için hazırlık yapılacak.

http://www.rayhaber.com/2017/04/karsiyaka-tramvay-hattini-uzatmak-icin-1-7-milyon-tllik-izin/#more-181929 Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı'nda yeni etap

Konak Tramvayı'nda yeni etap :Karşıyaka Tramvayı'nda imalatları tamamlayarak ön işletme seferlerine başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı'nda da çalışmalarını hızlandırdı. Hattın en zorlu aşamalarından biri olan Şair Eşref Bulvarı'nda ikinci etap tamamlandı. Perşembe gününden itibaren Lozan Meydanı'nı kapsayan 3. ve 4. etapların startı veriliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kent içi ulaşıma yeni soluk getirecek tramvay projesinde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. 8.8 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı'nı geçtiğimiz haftadan itibaren halkın hizmetine sunan Büyükşehir Belediyesi, artık tüm ağırlığı Konak Tramvayı'ndaki imalatlara veriyor. Şair Eşref Bulvarı'nın Lozan Meydanı ile Alsancak Hocazade Camii arasındaki 460 metrelik kısmında ray döşeme çalışmaları iki etap halinde tamamlandı.

Sıra Lozan Meydanı'nda
20 Nisan 2017 Perşembe günü başlayacak 3. ve 4. Etap çalışmaları çerçevesinde ise Lozan Meydanı geçişinde çift yönlü olarak ray döşeme imalatları yapılacak. 24 gün sürmesi beklenen imalatlar boyunca araç trafiği bölümler halinde düzenlenerek Şair Eşref Bulvarı boyunca ulaşımın çift yönlü akması sağlanacak. Kavşaktan giriş yapılan Vasıf Çınar Bulvarı ile Plevne Bulvarı'na erişim devam edecek. Bu iki bulvardan gelip Bornova yönüne gitmek isteyen araçlar da Montrö Meydanı'ndan U dönüşü yaparak bu yöne erişim sağlayabilecek.

Lozan Meydanı'ndaki çalışmaların tamamlanmasının ardından, hat imalatlarına Montrö yönündeki 5. ve 6. Etap çalışmaları ile devam edilecek.

http://www.rayhaber.com/2017/04/konak-tramvayinda-yeni-etap/#more-181992 Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı'nda gece mesaisi

Konak Tramvayı'nda gece mesaisi :İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı'nın yapım çalışmalarını tüm hızıyla sürdürürken, hat imalatlarının tamamlandığı Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nı yeni bir çehreye büründürmek için de son dokunuşları yapıyor. 24 Nisan Pazartesi gecesinden itibaren Marina Kavşağı ile Mithatpaşa Parkı arasındaki 3 kilometrelik kısımda asfalt ve refüj çalışmaları başlayacak. Trafik akışının olumsuz etkilenmemesi için çalışmalar gece 23.00 ile 06.00 saatleri arasında yapılacak.

Karşıyaka Tramvayı'nda imalatları tamamlayarak ön işletme seferlerine başlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı'nda da çalışmalarını hızla sürdürüyor. Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı'nın hat imalatlarının tamamlandığı Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın yeni çehresini oluşturacak çalışmaların da startını veriyor. 24 Nisan Pazartesi gecesinden itibaren asfaltlama ve refüj düzenlemeleri için işbaşı yapılacak. İki etap halinde yürütülecek çalışmalarının ilk etabı, Mithatpaşa Parkı önünde yapımı devam eden karayolu alt geçidi ile Marina Kavşağı arasındaki bölümü kapsıyor. Bu kısımda yapılacak asfaltlama çalışmaları, trafiğin ve vatandaşların olumsuz etkilenmemesi için 23.00 ile 06.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Deniz tarafından başlayacak çalışmalar için trafik akışı karşı yönden gidiş ve geliş olacak şekilde düzenlenecek.

Son dokunuşlar
Asfaltlama çalışması kapsamında, yol seviyesi tramvay hattıyla uyumlu hale getirilecek. Bununla birlikte orta refüj düzenlemesi, elektrik hatlarının çekilmesi ve aydınlatma direklerinin dikilmesi gibi bölgenin çehresini değiştirecek çalışmalar 50 gün içerisinde tamamlanacak. Böylece tramvay hattının geçtiği bölgedeki fiziki çalışmalar bitmiş olacak.

Asfaltlama çalışmalarına daha sonra, Mithatpaşa Parkı önündeki karayolu alt geçidi ile Konak altgeçidi arasındaki bölümde devam edilecek. Bu etaptaki asfaltlama çalışmaları, okulların tatile girmesinin ardından başlayacak. Büyükşehir Belediyesi, tramvay hattının geçtiği Mustafa Kemal Sahil Bulvarı güzergahında, Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi kesişimi ile 16 Sokak kesişimi arasındaki kara tarafında asfaltlama çalışması yapmıştı.

http://www.rayhaber.com/2017/04/konak-tramvayinda-gece-mesaisi/#more-182268 Mesajı Paylaş

Traverten

Çevreci otobüsleri hizmete sunan ESHOT'a büyük ödül

Uluslararası Toplu Taşımacılık Birliği'nin "Çevre ve Sürdürülebilir Gelişme Ödülü", Türkiye'nin toplu taşımacılıktaki ilk elektrikli otobüs filosunu kuran ve bu araçlarda kullanacağı elektriği kendi santralinde üretmek için çalışmalarını sürdüren ESHOT'a verildi. İzmir ulaşımının bu "onur ödülü", Kanada'daki "Dünya Toplu Taşımacılar Zirvesi ve Fuarı"nda takdim edildi.

Çevreci, ekonomik, konforlu ve sürdürülebilir bir toplu taşımacılık ilkesiyle hareket eden İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin elektrikli otobüs atağı ülke dışında da yankı uyandırdı. Geçen Nisan ayında 20 Adet full elektrikli otobüsü hizmete sunan Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşım kuruluşu ESHOT'un, otobüslerin tüketeceği elektrik enerjisini de Buca Gediz Atölyesi'nde kurulumunu sürdürdüğü güneş enerjisi santralinden karşılayacak olması, Uluslararası Toplu Taşımacılık Birliği'nin (UITP) dikkatinden kaçmadı.

ESHOT Genel Müdürlüğü'nün hayata geçirdiği "Elektrikli Otobüs ve Güneş Enerjisi Santrali Entegre Projesi", bu alanda dünyada ilk olması nedeniyle UITP tarafından verilen "Çevre ve Sürdürülebilir Gelişme Ödülü"ne layık görüldü.

Kanada'daki "Dünya Toplu Taşımacılar Zirvesi ve Fuarı"nda düzenlenen törende ESHOT Genel Müdür Yardımcısı Fazıl Ölçer, bu önemli ödülü Türkiye'nin Kanada Büyükelçisi Selçuk Ünal ve UITP Genel Sekreteri Alain Flaush'un elinden aldı.

Yüzde 80 tasarruf sağlıyor
Uzun süren inceleme ve araştırma çalışmalarının ardından kentin coğrafi ve iklim şartlarına göre üretilen İzmir'in elektrikli otobüsleri, günde 250 km. yol alabiliyor, elektrik dışında hiçbir enerji kaynağı kullanmıyor. Karbon salımını sıfıra düşüren elektrikli otobüsler, dizel otobüslere oranla yüzde 80'in üzerinde tasarruf sağlıyor, sessiz ve konforlu yolculuk olanağı sunuyor.

Bununla birlikte ESHOT Genel Müdürlüğü'nün 400 adet elektrikli otobüs alımı için hazırlattığı fizibilite raporu da Kalkınma Bakanlığı tarafından onaylanarak yatırım bütçesine alındı.

http://www.rayhaber.com/2017/05/cevreci-otobusleri-hizmete-sunan-eshota-buyuk-odul/#more-184289 Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı'nda Etaplar Bitiyor

Konak Tramvayı'nda Etaplar Bitiyor :İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı çalışmalarında Şair Eşref Bulvarı'ndaki 8 etabı da tamamladı. 11 Temmuz Salı gününden itibaren Montrö Meydanı ile Çankaya arasını kapsayan 9. ve 10. etapların startı verilecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin çevreci, ekonomik ve konforlu ulaşımı geliştirmek amacıyla yürüttüğü tramvay projesinde yaz aylarıyla birlikte tempo arttı. 8.8 kilometrelik Karşıyaka hattında seferlerini sürdüren Büyükşehir, Konak hattında yapım işlerini son aşamaya taşıyacak çalışmalara hız verdi.

Okulların yaz tatiline girdiği ve kent içi trafiğin nispeten azalacağı şu günlerde yazın bitimine kadar en zorlu bölgelerdeki çalışmaların tamamlanması planlanıyor. Konak Tramvay hattı inşaatı kapsamında Mustafa Kemal Sahil Bulvarı-Konak İskele, Ali Çetinkaya Bulvarı, Şair Eşref Bulvarı'nın Alsancak Cami ile Montrö arasında (8 etap) kalan bölümü ve Gazi Bulvarı'nda sokak kesişimleri dışındaki bölümlerde ray döşeme çalışmalarını tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de Şair Eşref Bulvarı'nın son iki etabını kapsayan imalat çalışmalarına başlıyor.

11 Temmuz Salı başlıyor
Bu iki etap da bittiğinde, Şair Eşref Bulvarı üzerindeki ray döşeme çalışmaları da tamamlanmış olacak. 11 Temmuz Salı günü başlayacak 9. ve 10. etaplar, Montrö Meydanı ile Çankaya arasında gerçekleşecek. Çift yönlü yaklaşık 1 kilometreyi bulacak ray döşeme çalışmaları, öncelikle Çankaya-Montrö yönünde başlayacak. Çalışmalar sırasında Çankaya-Montrö yönü trafiğe kapatılacak ve trafik akışı karşı yönden çift şerit olarak verilecek. Bu bölümdeki çalışmalar bitince, bu kez Montrö-Çankaya gidiş yönü trafiğe kapatılacak. Çalışmalar sırasında Hürriyet Bulvarı ile Şair Eşref Bulvarı arasındaki erişim engellenmeyecek. Bu bölgedeki çalışmalar 2017 - 2018 eğitim-öğretim yılı başlamadan bitirilecek.

Konak İskele ile Konak Pier arasında deniz kısmında ray döşeme çalışmalarını da sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, önümüzdeki günlerde Ziya Gökalp Bulvarı ile Cumhuriyet Bulvarı'nda da ray döşeme çalışmaları başlayacak.

http://www.rayhaber.com/2017/07/konak-tramvayinda-etaplar-bitiyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Elektrikli Otobüsler 4,5 Ayda 436 Ton Karbondioksitten Kurtardı


Türkiye'nin "full elektrikli" ilk otobüs filosunu hizmete alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu çevreci yatırımın karşılığını kısa sürede almaya başladı. Sefere çıkan 20 elektrikli otobüsün ilk 4,5 aylık performansı, hem ekonomik hem de çevresel açısından beklentileri fazlasıyla karşıladı. Daha şimdiden 162 bin litre daha az akaryakıt tüketildi; atmosferi 11 bin ağacın ancak temizleyebileceği karbondioksitten kurtardı.

"Sürdürülebilir kent" hedefine yönelik çalışmalarıyla öne çıkan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşımdaki çevre duyarlılığının en somut örneklerinden birini de hizmete aldığı elektrikli otobüslerle gösterdi. Tamamen yerli teknolojiyle üretilen 20 elektrikli otobüs satın alarak "Türkiye'nin ilk full elektrikli otobüs filosu"nu kuran İzmir'in yerel yönetimi, bu önemli yatırımın meyvelerini de toplamaya başladı.

Hem tasarruflu, hem çevreci

İlk sefere başladığı 2 Nisan'dan bu yana 1 milyonun üzerinde yolcu taşıyan elektrikli otobüs filosu sayesinde, İzmir'in toplu ulaşımında 162 bin 692 litrelik akaryakıt kullanımından tasarruf edilmiş ve 436 ton karbondioksit salımının önüne geçilmiş oldu. Bir başka hesaba göre, geçen 4.5 aylık süre içinde akaryakıtla çalışan otobüslerin yaratacağı salımı temizleyebilmek için 10 bin 947 ağaca gereksinim duyulacaktı.

Kendi elektriğini üretecek

Uzun süren inceleme ve araştırma çalışmalarının ardından kentin coğrafi ve iklim şartlarına göre üretilen İzmir'in elektrikli otobüsleri, günde 250 km. yol alabiliyor ve elektrik dışında hiçbir enerji kaynağı kullanmıyor. Karbon salımını sıfıra düşüren elektrikli otobüsler, dizel otobüslere oranla yüzde 80'in üzerinde tasarruf sağlıyor, sessiz ve konforlu yolculuk olanağı sunuyor. Bununla birlikte ESHOT Genel Müdürlüğü'nün 400 adet elektrikli otobüs alımı için hazırlattığı fizibilite raporu da Kalkınma Bakanlığı tarafından onaylanarak yatırım bütçesine alındı.

Hizmete alınan 20 adet Türkiye'nin toplu ulaşımda hizmet veren en büyük "tam elektrikli" otobüs filosu, ESHOT Genel Müdürlüğü'nün kendi ürettiği elektrikle çalışacak. Bu hedef doğrultusunda ESHOT'un Buca'daki atölye binalarının çatılarında toplam 10 bin m2'lik alanda güneş enerjisi santrali kuruluyor. 3 bin 680 adet fotovoltaik panelden oluşan güneş enerjisi santrali, yıllık yaklaşık 1.38 MW elektrik enerjisi üretecek. Santralde üretilen bu enerji, çevre dostu tam elektrikli otobüslerin şarj edilmesinde kullanılacak.

ESHOT Genel Müdürlüğü'nün hayata geçirdiği "Elektrikli Otobüs ve Güneş Enerjisi Santrali Entegre Projesi", bu alanda dünyada ilk olması nedeniyle UITP tarafından verilen "Çevre ve Sürdürülebilir Gelişme Ödülü"ne layık görüldü.

Yeşil devrimin ilk adımı

Hayata geçirdiği çevre yatırımlarıyla yerel yönetimler arasında özel bir yere sahip olan İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda "yeşil devrime" imza atıyor. Büyükşehir Belediyesi, çevreci gemiler ve tramvay, metro, banliyö gibi raylı sistem projeleriyle başlattığı karbon salımını düşürme yönündeki adımlara elektrikli otobüslerle birlikte yeni bir boyut kazandırdı.

http://www.rayhaber.com/2017/08/elektrikli-otobusler-45-ayda-436-ton-karbondioksitten-kurtardi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı için bir viraj daha aşılıyor


Konak Tramvayı'nın imalat çalışmaları kapsamında bir kritik eşik daha aşılıyor. Şehitler Caddesi güzergahında yer alan Meles deresi üzerindeki karayolu köprüsünün yenilenme çalışmaları son aşamaya geldi. Yapı güvenliği nedeniyle yıkılıp yeniden yapılan köprünün Bayram'dan sonra yaklaşık 1 ay içinde trafiğe açılması hedefleniyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yapımını sürdürdüğü Konak Tramvayı'nda kritik bir viraj daha aşılıyor. İzmir Enternasyonal Fuarı öncesinde Alsancak Garı önündeki işleri tamamlayarak trafiği rahatlatan Büyükşehir Belediyesi, Kurban Bayramı'ndan önce bitirmeyi hedeflediği Şair Eşref etabını da bir hafta erken tamamladı ve bölgeyi trafiğe açtı. Cumhuriyet Bulvarı üzerinden Gazi Bulvarı'na kadar olan kısımdaki çalışmalar ise 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı'nın başlayacağı 18 Eylül tarihinde bitmiş olacak.

Kirişler yerleştirildi
Şehitler Caddesi güzergahında Meles deresi üzerinde bulunan ve yapı güvenliği nedeniyle yıkılıp yeniden yapılan karayolu köprüsünde çalışmalar sona yaklaştı. Köprü ayakları üzerine beton kirişler yerleştirilmeye başlandı. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, Bayram'ın ardından yaklaşık 1 ay içinde köprünün trafiğe açılacağını belirtti. Kasım sonunda ise tüm imalatların sona erdirilmesi hedefleniyor.

http://www.rayhaber.com/2017/08/konak-tramvayi-icin-bir-viraj-daha-asiliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı'nda Sıra Halkapınar Geçişinde


Konak Tramvayı'nın imalat çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, 8 Eylül Cuma gününden itibaren yeni bir etaba daha başlıyor. Meles Köprüsü ile Halkapınar Depo Sahası arasında kalan geçiş köprüsü üzerinde yapılacak hat imalatı nedeniyle, bölgedeki trafik düzeninde değişikliğe gidilecek. İki etap halindeki çalışmalar 45 günde tamamlanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kent ulaşımına yeni bir soluk kazandırmak amacıyla yürüttüğü tramvay projesinin Konak bölümünde artık son aşamaya geçiliyor. Tramvay güzergahı üzerinde bulunan Şair Eşref Bulvarı'nda hat imalat çalışmalarını Montrö Meydanı hariç Gazi Bulvarı'na kadar tamamlayan, diğer taraftan da Ali Çetinkaya Bulvarı, Gazi Bulvarı ile Alsancak Sait Altınordu - Vahap Özaltay meydanları arasındaki Alsancak Gar geçişi üzerindeki çalışmaları bitiren Büyükşehir Belediyesi, Cumhuriyet Bulvarı ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'ndaki hat imalatlarını da hızla sürdürüyor.

45 günde tamamlanacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 08 Eylül Cuma günü ise Meles Köprüsü ile Halkapınar Depo Sahası arasında kalan Halkapınar Geçiş Köprüsü üzerinde hat imalat çalışmalarına başlayacak. İlk etapta Alsancak - Halkapınar yönünde yürütülecek çalışmalar sırasında Halkapınar'a gidiş yönündeki tek şerit kapatılarak araç trafiği kalan 2 şerit üzerinden devam edecek. Alsancak - Halkapınar yönünde yapılacak çalışmalar tamamlandıktan sonra da 2. etap çerçevesinde Alsancak'a gidiş yönündeki tek şerit kapatılarak hat çalışmalarına başlanacak. Araç trafiği bu kısımda da kalan 2 şerit üzerinden akacak.

Büyükşehir Belediyesi, Meles Köprüsü ile Halkapınar Depo Sahası arasında kalan Halkapınar Geçiş Köprüsü üzerinde yapılacak hat döşeme ve çevre düzenleme çalışmalarını 45 gün içinde tamamlamayı hedefliyor.

http://www.rayhaber.com/2017/09/konak-tramvayinda-sira-halkapinar-gecisinde/ Mesajı Paylaş

Traverten

İZBAN İle Tramvay Entegrasyonu Sağlandı


Karşıyaka Tramvayı Ataşehir durağı ile İZBAN Mavişehir istasyonu arasında yolcu aktarma sistemi başlıyor. 8 Eylül Cuma gününden itibaren başlayacak aktarma uygulamasıyla, yolcular her iki toplu ulaşım sistemine en kolay şekilde erişim imkanı bulacak ve bu uygulama önemli bir aktarma ihtiyacına cevap verecek. İZBAN ile Karşıyaka Tramvayı arasında entegrasyon sağlanmış olacak.

Ataşehir Tramvay durağından her 10 dakikada bir kalkış yapacak ring otobüsü, yolcusunu İZBAN Mavişehir durağına götürecek; tramvaya aktarma yapmak isteyen İZBAN yolcusunu da alarak Ataşehir durağına getirecek.

Ring seferleri her gün Ataşehir durağından 06.35' de başlayacak gün boyu İZBAN Mavişehir istasyonuna kesintisiz sürecek. Ataşehir durağından İZBAN Mavişehir istasyonuna son ring seferi 00.30' da kalkacak.

Kent içi toplu ulaşım sistemlerinde geçerli kartların kullanılacağı ring otobüsünde, İZMİRİM kartlarla 90 dakika aktarma uygulamasından yararlanmak mümkün olacak.

http://www.rayhaber.com/2017/09/izban-ile-tramvay-entegrasyonu-saglandi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Onay Geldi…Tramvay Çiğli'ye Kadar Uzuyor


İzmir'in Çiğli ilçesinde ulaşımı büyük ölçüde rahatlatacak olan 11 kilometrelik tramvay hattı projesine bakanlıktan onay geldi. Proje iki etap halinde gerçekleşecek. 250 milyon liraya mal olması bekleniyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen talep üzerine tramvayın Çiğli yönüne uzatılması için kolları sıvamıştı. İzmir Valiliği'ne sunulan Çiğli Tramvay Hattı projesine onay geldi ve "Çevresel Etki Değerlendirme raporu gerekli değildir" kararı verildi. Böylece tramvayın Çiğli'ye uzatılmasında herhangi bir engel kalmadı.

14 istasyon olacak

Çiğli'de oturan vatandaşların ulaşımını büyük ölçüde rahatlatacak olan tramvay hattı, 14 istasyon olacak. İki etap halinde yapılacak olan tramvay hattının ilk etabının 2019, ikinci etabının ise 2021 yılında tamamlanması bekleniyor. 11 kilometrelik projenin 250 milyon TL'ye mal olması bekleniyor. Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu'ndan başlayacak olan tramvay, Atatürk Organize Sanayisi'ne uzayacak.

Yaya ve bisiklet erişimi için üst geçit

Tramvayın ilk etabı Ataşehir-Çiğli İZBAN-Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi arası olacak. İkinci etap ise Ata Sanayi Sitesi, Katip Çelebi Üniversitesi üzerine Atatürk Organize Sanayi Sitesi'nden geçerek İstasyonaltı Mahallesi kavşağındaki hat ile birleşerek Ataşehir İstasyonu'nda son bulacak.

Proje kapsamında Mavişehir ile Ataşehir arasındaki yaya ve bisiklet erişimi ile ilgili talepler üzerine, bu bölgede bir de üst geçit yapılacak. İzmir Çevreyolu üzerinden ve Atakent Kavşağı'nın batısından geçmesi planlanan tramvay hattı ile birlikte bisiklet ve yaya yolunun da yer aldığı bir üst geçit yapılacak.

http://www.rayhaber.com/2017/09/izmirde-tramvay-cigliye-kadar-uzuyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Konak Tramvayı Üçkuyular'a bağlanıyor

Konak Tramvayı'nda 3 Ekim Salı gününden itibaren yeni bir etaba geçiliyor. Hattın Üçkuyular bağlantısı için Fahrettin Altay Meydanı'ndan sahile bağlanan Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi'nin bir bölümü, 30 gün süreyle trafiğe kapatılacak. Fahrettin Altay Meydanı'ndan sahile bağlanmak isteyen taşıt sürücüleri, alternatif olarak belirlenen Deniz Feneri Sokak'ı kullanacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yapımını sürdürdüğü Konak Tramvayı'nın hat imalat çalışmaları kapsamında 3 Ekim Salı gününden itibaren hattın Üçkuyular bağlantısına başlanacak. Bu kapsamda Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi'nin Eski Vergi Dairesi ile Fahrettin Altay Metro İstasyonu arasında kalan bölümü tamamen trafiğe kapatılacak. Çalışmalar sırasında, Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi'ni kullanan araçlar, sahil yolu katılımını Deniz Feneri Sokak üzerinden sağlayacak. Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi'nde yapılacak hat döşeme ve çevre düzenleme çalışmalarının 30 gün içinde tamamlanması hedefleniyor.

Nefes kesen tempo
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Konak Tramvayı güzergâhı üzerinde bulunan Şair Eşref Bulvarı'nda hat imalat çalışmalarına Lozan Meydanı ile Alsancak Camii arasında geçtiğimiz aylarda başlamış ve Montrö Meydanı hariç olmak üzere bu çalışmaları Gazi Bulvarı'na kadar tamamlanmıştı. Diğer yandan da Ali Çetinkaya Bulvarı, Gazi Bulvarı (yol geçişleri hariç), Alsancak Sait Altınordu - Vahap Özaltay Meydanları arasındaki Alsancak Gar Geçişi ile Şair Eşref Bulvarı - Gazi Bulvarı kesişimi üzerindeki çalışmalar bitirilmişti. Halen, Cumhuriyet Bulvarı ve Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda, Meles Köprüsü ile Halkapınar Depo Sahası arasında kalan Halkapınar Geçiş Köprüsü'nün üzerinde, Ziya Gökalp Bulvarı'nda ve Sait Altınordu Meydanı'nda hat imalat çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

http://www.rayhaber.com/2017/10/konak-tramvayi-uckuyulara-baglaniyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Kocaoğlu: "Tramvay, İzmir'in Kurtuluşu Olacak"

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu Uluslararası Rotary 2440. Bölge Federasyonu'nun Konak Rotary Kulübü ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda, "tramvay İzmir'in Konak'ın ve Alsancak'ın kurtuluşu olacak birlikte yaşayıp göreceğiz" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Uluslararası Rotary 2440. Bölge Federasyonu'nun Konak Rotary Kulübü ev sahipliğinde düzenlediği toplantıda konuştu.

Uluslararası Rotary 2440. Bölge Federasyonu Başkanı Lütfi Demir, Konak Rotary Kulübü Başkanı Levent Bilgili, Program Komitesi Başkanı Erdoğan Tözge ve 2440. Bölge Guvernörü Mecit İsce'nin de katıldığı toplantıda Rotary üyelerinin sorularına tek tek yanıtlayan Başkan Kocaoğlu, kent gündemine ilişkin önemli açıklamalar yaptı.

Teslim olmayacağız
İZBAN ve İZDENİZ'de yaşanan grevler örnek gösterilerek geleceğe ilişkin endişeleri içeren bir soruya yanıt veren Başkan Kocaoğlu, "Eskiden ulaşımda toplu sözleşmeleri uzlaşarak veya yüksek hakeme giderek çözüyorduk. Şimdi grev olmaması için uğraşıyoruz. Bu arada şunu da söylemeliyim: Sendikalar AKP'li belediyelerde grev yapmaya cesaret edemiyor. Zaten çoğunda sendika yok. Olanlar da limon gibi sararmış durumda.. Biz parayı tasarruflu kullanmak, sendikalarla sonuna kadar pazarlık etmek durumundayız. İşçiye zaten yüksek ücret veriyoruz. Bunun üstüne grev yapacaklarsa yapsınlar. Çekeceksek hep beraber çekeceğiz. Millet oy vermezse de vermeyecek. Ama teslim olmayacağız! Her imar isteyene imar ver, grev yapana hak ettiğinden çok daha fazla para ver, ona ver, buna ver! Böyle belediye başkanlığı olmaz! O zaman git evine, yat! Belediye başkanlığı farklı bir iştir" dedi.

Avrupa örneklerini yerinde inceledik
Kent merkezine gelen insanların toplu ulaşıma ağırlık vermesi gerektiğini söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "Bunun için de önce insanlarımızı toplu ulaşıma özendirmemiz gerekiyor. Bu güzergahtaki inşaat çalışmaları ve bol miktarda lehte-aleyhte konuşmalar, şu sıralar herkesin kafasını karıştırıyor. Oysa Tramvay, İzmir'in, Konak'ın ve Alsancak'ın kurtuluşu olacak. Birlikte yaşayıp göreceğiz. Tramvay, sadece Şair Eşref Bulvarı ve Cumhuriyet Bulvarı'nın bir bölümünde trafikle örtüşüyor. Diğer yerlerde kendine ayılmış yoldan gidiyor. Şair Eşref, korsan otoparklanma nedeniyle zaten tek şerit çalışıyordu. Tramvayla birlikte 1.5 şerit çalışacak ve park edilemeyecek. Güzergah üzerindeki otobüslerin kalkması ile birlikte trafiğin nasıl rahatlayacağını göreceğiz. Yılbaşında Konak Tramvayı bitecek. Vatandaşlarımız Üçkuyular'dan binip konforlu bir biçimde Halkapınar'a gidecek" dedi. Başkan Kocaoğlu, tramvay yatırımına ilişkin kararını vermeden önce Avrupa'nın önemli merkezlerindeki tramvay işletmeciliğini yerinde incelediklerini de sözlerine ekledi.

Trafik sıkışıklığı konusunda da konuşan Başkan Kocaoğlu, yeni arterler açtıklarını ama trafik denetiminin yapılmasının şart olduğunu söyledi. Kocaoğlu, "Hatay Caddesi İzmir'in en önemli arteridir. Gidin bakın, şu anda bu caddede üç sıra parklanma yapılıyor. Buna kimsenin hakkı yoktur. Yaptırmaya da kimsenin hakkı yoktur. Trafiği yöneten sorumlular, bunun gereğini yapmalıdır" dedi.

http://www.rayhaber.com/2017/10/kocaoglu-tramvay-izmirin-kurtulusu-olacak/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter