İzmir'in Hibrid Tramvayları

Başlatan Traverten, Oca 11, 2017, 10:43 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

Oca 11, 2017, 10:43 ÖS Last Edit: Oca 11, 2017, 11:50 ÖS by Yönetim
Türkiye'nin ilk hibrid tramvayları bu yıl İzmir'de hizmete giriyor.

İzmir'in mevcut metro (İzmir Metro) ve banliyo hatlarına (İzban) ek olarak inşaatları devam eden Konak ve Karşıyaka tramvay hatları için, Hyundai Rotem/TCDD/ASAŞ ortaklığıyla kurulan Eurotem tarafından Adapazarında imal edilen 38 tramvay setinin 15 adedi teslim edildi. Kalan tramvay setleri ise bu yıl içinde teslim edilerek her iki hat da bu yıl hizmete girecek. Tramvay hatlarından Konak 12.6 km, Karşıyaka ise 9.7 km. uzunluklarında. İlk olarak Konak hattı devreye alınacak.

Eurotem tarafından üretilen hybrid tramvaylar, Hyundai Rotem'in ilk tramvayları olma özelliğinde. Söz konusu tramvaylarda % 85 yerlilik oranına ulaşıldı. Diğer yerli üretici Durmazlar tarafından Bursa Büyükşehir Belediyesi için üretilen tramvayların yerlilik oranı ise % 60 idi.

İzmir'in hibrid tramvayları hem elektrik (kataner) hatlarından aldığı elektrik ile, hem de sahip olduğu Li-ion bataryalar ile elektrifikasyonu olmayan hatlarda da ilerleyebiliyor. Li-ion piller, tramvaya 50 km. menzil sağlıyor. Her bir set 200 yolcu kapasiteli. Saatte 70 km. hız yapabiliyor. Mesajı Paylaş

petibor

#1
Oca 11, 2017, 11:29 ÖS Last Edit: Oca 11, 2017, 11:31 ÖS by petibor
Mantıklı bir şey bütün tramvaylar böyle olmalı. Şehrin içindeki o enerji hatları çok çirkin oluyor raylı taşımada Mesajı Paylaş

ÜNAL

Traverten hocam hatların bitiş tarihi belli mi ? Biraz araştırdım ama net bir bilgi yok maalesef. Mesajı Paylaş

Traverten

Sayın Ünal.Konak hattı yılın ilk yarısında muhtemelen bahar aylarında,Karşıyaka hattı ise yılın ikinci yarısında hizmete girecekmiş. Mesajı Paylaş

ÜNAL

Teşekkürler sayın Traverten. Mesajı Paylaş

kimlikci

Durmazların ASELSAN işbirliği ile geliştirdiği projenin yerlilik oranı %85 in üstündedir
http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/basin-odasi/Documents/ASELSANDergileri/2-2016.pdf Mesajı Paylaş

HDS

Ben halen İzmir tramvayının ne derde derman olacağını tam olarak anlamış değilim. Daha çok romantik bir proje gibi geliyor bana. Mesajı Paylaş

murattekin

Konya'nın Skoda marka yeni tramvaylari da hibrit. Türkiye'de yeni değil. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HARZEMŞAH

@HDS üstadım,

İzmir'de iş merkezleri ve sosyal aktiviteler deniz kenarında yoğunlaşmış durumda. Oysa metro ve İzban deniz kıyısından uzakta. Bir yandan İzban; Aliağa-Bergama ve Torbalı-Selçuk hatları ile uzatılırken, öte yanda da metro Narlıdere yönüne genişliyor. Yeni tramvay hatları ise Üçkuyular'dan Halkapınar'a ve Alaybey'den de Mavişehir'e dek kıyı hattının yoğunluğunu alacak. Trafiği büyük ölçüde rahatlatması öngörülüyor... Mesajı Paylaş

HDS

Bunların farkındayım Hocam. Karşıyakalı'yım ben.

Tramvayların mevcut trafiği çok fena kilitlemek gibi bir yan etkisi de var. Umarım işe yarar ama sadece kuzeyine ya da güneyine hizmet veren, kıyı hatları beni biraz düşündürüyor.

Bakalım. Mesajı Paylaş

sailordream

"HARZEMŞAH
@HDS üstadım,
İzmir'de iş merkezleri ve sosyal aktiviteler deniz kenarında yoğunlaşmış durumda. Oysa metro ve İzban deniz kıyısından uzakta. Bir yandan İzban; Aliağa-Bergama ve Torbalı-Selçuk hatları ile uzatılırken, öte yanda da metro Narlıdere yönüne genişliyor. Yeni tramvay hatları ise Üçkuyular'dan Halkapınar'a ve Alaybey'den de Mavişehir'e dek kıyı hattının yoğunluğunu alacak. Trafiği büyük ölçüde rahatlatması öngörülüyor..."


Eyy HARZEMŞAH
Sen ki metro inşaatından birinci derece etkilenmiş birisin :)
Metro ilk 10-15 sene son derece başarısız olacak tam ring tamamlanınca ancak fayda sağlayacak. Ki senin yazdığın fayda miktarına ulaşabilmesi mümkün değil.
Anti fikir söylersen uzun uzun tramvay hattındaki demografik yapıdan hattın zaten sadece otobüs sayısını azaltmaktan başka faydası olmayacağından vsvs.. yazarım. Hatta istersen geldiğinde haber ver olay yerinde konuyu konuşalım. Özledim vallahi. Mesajı Paylaş

HDS

Peeh, @harzemşah olduğunu şimdi fark ettim.

O da yerlisi dinlemek gerek. Ben yine de tramvaydan kuşkuluyum. Ezcümle, İzmir belediyeciliğinin çeşitli sembollere öykünme zaafı vardır. Umarım buna sıkı bir plan ve fizibilite yapmıştır. Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kentin iki yakasında yapımı süren tramvay çalışmalarını, hattın 8 km'lik bölümünde "yürüyerek" denetledi. 450 milyon liralık dev projede çalışmaların planlandığı şekilde ilerlediğini söyleyen Başkan Kocaoğlu, "İzmir'i ulaşımda hak ettiği konforla buluşturacağız" dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 450 milyon liralık tramvay projesiyle toplu ulaşımında yeni bir dönemin kapılarını açmaya hazırlanıyor. Çalışmaların daha erken başladığı ve yılbaşından bu yana test sürüşlerinin yapıldığı Karşıyaka hattında, Nisan ayından itibaren yolculu seferlerin başlaması bekleniyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, sabah mesaisine hat imalatlarının tamamına yakınının bittiği 9 kilometrelik Karşıyaka Tramvayı'nı inceleyerek başladı. Büyükşehir Belediyesi'nin ilgili bürokratlarıyla birlikte Ataşehir'deki ilk istasyondan tramvayla yola çıkan Başkan Kocaoğlu, Bostanlı'dan itibaren Alabey'e kadar olan bölümü yürüyerek inceledi. Son aşamaya gelinen Bostanlı Köprüsü'ndeki çalışma hakkında bilgi alan Başkan Aziz Kocaoğlu, yol boyunca vatandaşlarla da sohbet etti.

Karşıyaka Tramvayı Nisan'da başlıyor

Yüklenici firmanın yanı sıra Büyükşehir Belediyesi'nin  farklı birimlerinin de sorumlulukları kapsamındaki işleri hızlı bir tempoyla sürdürmesinin memnuniyet verici olduğunu belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu, "Nisan ayından itibaren Karşıyakalılar tramvayla yolculuk yapmaya başlayacak. Tramvay, toplu ulaşıma konfor, trafiğe de rahatlık getirecek. Geçtiği güzergaha görsel güzellik katacak, Karşıyaka'nın marka değerini artıracak" diye konuştu.

Konak hattında yüksek tempo

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Karşıyaka hattında yaklaşık 5 kilometrelik yürüyüşün ardından, Konak Tramvayı güzergahına geçti. Meles Köprüsü'nden itibaren Lozan Meydanı'na kadar da 3 kilometrelik bölümde yürüyen Başkan Kocaoğlu, toplam 22 kilometre uzunluğundaki hattın 8 kilometresini böylece "yaya" olarak gezmiş oldu. Konak Tramvayı'nda da Şair Eşref Bulvarı gibi trafiğin yoğun olduğu zorlu bir bölümü mümkün olduğu kadar az sıkıntıyla aşmayı hedeflediklerini dile getiren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, "Burada yaklaşık 500 metrelik bölümü kapsayan birinci etabı tamamladık. Bu kısmı asfaltlayarak trafiğe açtıktan sonra hemen ikinci etaba başlıyoruz. Karşıyaka Tramvayı'nın ardından, hızlı bir şekilde çalışmaları bitirip bu yıl içinde Konak Tramvayı'nı da hizmete alacağız" dedi.

Konak Tramvayı, F.Altay Meydanı-Konak- Halkapınar arasında 12.8 kilometre uzunluğunda ve 20 durakla hizmet verecek. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nda kara ve deniz tarafı olmak üzere iki ayrı hat olarak ilerleyecek. Konak Meydanı'ndan Gazi Bulvarı'nı takip ederek Şair Eşref Bulvarı, Ali Çetinkaya Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı üzerinden Alsancak Garı'na bağlanacak. Alsancak Garı'ndan Şehitler Caddesi'ne gidiş, Liman Caddesi dönüş olmak üzere Halkapınar Köprüsü geçişi ile Halkapınar ESHOT Garajı'nda sona erecek. Konak Tramvayı, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı'nın kara ve deniz tarafında yola 4. şerit olacak şekilde, çim zemin üzerinde "yeşil kesitli" olarak ilerleyecek. Sinyalizasyon altyapısı da Akıllı Trafik Sistemi kapsamında yenilenerek güvenli ve sürdürülebilir bir erişim olanağı sağlanacak.

Karşıyaka hattı Çiğli'ye uzanacak

14 durak olarak planlanan 8.8 kilometrelik Karşıyaka tramvay hattında ray döşeme çalışmaları Nisan 2015'te başlamıştı. Deneme sürüşü yapılan Mavişehir İzban ile Bostanlı Köprüsü arasında kalan bölgede tramvay hattı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon imalatları ile yol ve kavşak düzenleme çalışmaları tamamlandı.

Test prosedürleri kapsamında belirli aralıklarla seferler tekrarlanıyor. Tüm çalışmalar bittiğinde ise çift hat olarak çalışacak tramvay, Alaybey'den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosu'na kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışacak. Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam edecek tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Cahar Dudayev Bulvarı'na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu'nda tamamlayacak.

Güzergahta çalışacak olan 17 adet tramvay aracı imalatları tamamlanarak teslim alındı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne uzatılması için ön projeye onay aldı.
Projenin yapımına ise bu yıl içinde başlanacak.

http://www.trenhaber.com/hafif-rayli-sistemler/aziz-kocaoglu-bostanli-dan-alaybey-e-tramvay-hattini-yurudu-h1319.html Mesajı Paylaş

Traverten

Tramvayda yeni rota Çiğli

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Çiğli Belediyesi tarafından düzenlenen '2004'ten 2016'ya Yerel Kalkınmada İzmir Modeli' toplantısında 13 yıllık yatırım ve projelerini anlattı. Başkan Kocaoğlu başarının sırrını üç maddede özetledi: "Şeffaflık, adalet, çok çalışmak.."

Yerelde kalkınma hedefiyle Türkiye'ye örnek uygulamaları hayata geçiren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Çiğli Belediyesi'nin düzenlediği "2004'ten 2016'ya Yerel Kalkınmada İzmir Modeli" konulu toplantıda ilçenin kanaat önderleriyle buluştu. Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan'ın ev sahipliği yaptığı toplantıda, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı seçildikten itibaren geçen 13 yıllık süre içinde "yerelde kalkınma" adına yaptığı önemli yatırım ve projeleri özetleyen Başkan Kocaoğlu, başarıdaki en büyük sırrın 'herkese eşit davranmak' olduğunun altını çizdi.

"İzmirlilere hep minnettar kalacağız"

Başkan Aziz Kocaoğlu, "Siyasi liderin en büyük zırhı ve güvencesi adaletidir. Adil ve eşit davranan belediye başkanını halkı ve hemşerileri korur. Başımızdan bir olay geçti ve 6 yıl sonra, 27 Şubat 2017'de beraat ettik. Bu müddet içinde tüm İzmirli hemşerilerimiz, bizim dürüstlüğümüze inandı ve sonuna kadar destek verdi. Hiç biri 'Bu davada İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin suçu var' demedi. O yüzden yaşadığımız sürece İzmirlilere minnettar kalacağız" dedi.

Şeffaf ihale yöntemi

13 senedir aklı ve bilimi rehber edindiklerini ve yatırımlarını mümkün olduğunca bu esas doğrultusunda gerçekleştirdiklerini kaydeden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, kaynakları doğru kullanmak ve tasarruf etmek zorunda olduklarının belirterek, "Başarımızda kaynak yaratmanın, sahip çıkmanın, doğru kullanımın ve şeffaf ihale yöntemi uygulamasının çok önemli rolü var. İhale yönteminde esasımız yarıştırmak oldu. İhale süreçlerinde amacımız kimsenin hakkını yemeden, tasarruf sağlayarak, işin doğru ve güzel bir biçimde yapılması oldu" şeklinde konuştu.

Yatırımlar katlanıyor: 2 milyar, 4 milyar, 8 milyar..

Yatırımların tamamını Büyükşehir Belediyesi'nin kendi öz kaynaklarıyla yaptıklarını ve bunun Türkiye'ye örnek olduğunu ifade eden Başkan Aziz Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"İzmirlilerin ödediği vergiye bağlı olarak Türkiye Cumhuriyeti devleti bütçesinin bize vermesi gereken bedelden, yani hakkımızdan başka bir kuruş destek görmedik. Kendi yağımızla kavrulduk, tasarruf ettik, öz kaynaklarımızı doğru yönettik ve yatırım yapmaya başladık. Göreve geldiğimiz ilk dönemimizde 2 milyar lira yatırım yapmışız. 2009- 2014'te ise 4.5 milyar lira.. Bu dönemde, yani son 3 senedir 5 milyarlık yatırım yaptık. Aynı doğrultuda gidersek, görev bitimimize kadar 8,5 milyar liralık yatırım yapmış olacağız. 2-4-8 olarak gidiyoruz. İnsan hafızası unutuyor. Ama 13 sene önceki Çiğli'ye, diğer ilçelere, İzmir'e baktığımızda, bugün geldiğimiz noktayı daha iyi anlayabiliyoruz."

"En fazla raylı sistem yapan kentiz"

Büyükşehir Belediyesi'nin para harcadığı en büyük yatırımının ulaşım olduğunu belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "Körfezde eski vapur kalmadı. Alınan vapurların maliyeti 600 milyon liradır. 80 km. İZBAN hattı için belediyemizin harcadığı para 750 milyondur. Tramvay yapıyoruz, şu an 400 milyon lirayı aşmış durumdayız. 11 kilometre raylı sistem devraldık; halen 130 kilometrede çalıştırıyoruz. Bu yılın sonuna doğru İZBAN 26 kilometre olarak Selçuk'a ulaşacak. Karşıyaka ve Konak tramvaylarını da saydığımızda, 50 kilometre daha ilave olacak. Yani yıl sonunda çalışan raylı sistem 180 kilometreyi bulacak. 20 kilometrelik Narlıdere ve Buca metrosu ile Aliağa-Bergama İZBAN hattıyla birlikte 2019 yerel seçimi geldiğinde, 250 kilometre raylı sistem inşaatının büyük böl&uuml ;münü bitirmiş olacağız. Bugün Türkiye'de en fazla raylı sistem yapan iliz. Üstelik biz bunu kendi öz kaynaklarımızla yapıyoruz. Ne Ulaştırma Bakanlığı, ne Hazine'den hiçbir kaynak almadık. Kredi kullanabilmeniz için finans yapınızın çok sağlam olması gerekiyor. Biz ilk 2-3 yılın sonundan itibaren finans yapımızı çok güçlendirdik. Şu an Türkiye'de kredibilitesi en yüksek devlet kurumuyuz. Türkiye Cumhuriyeti Hazinesi'nin aldığı nottan 9 basamak daha fazlayız" diye konuştu.

2 milyar liralık kamulaştırma

İzmir gibi sıkışık bir kentte kamulaştırma yapmadan adım atmanın mümkün olmadığını da söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti:

"Biz bugüne kadar 2 milyar liralık kamulaştırma yaptık. Bu, Türkiye tarihinde görülmüş bir kamulaştırma değil! Ayrıca bir belediye başkanın en büyük görevi kentin havasını, toprağını, suyunu temiz tutmak. Kirlendiyse onu da iyileştirmek. Biz belediye olarak çevre yatırımında Türkiye'ye örneğiz. Şu an Dikili, Kınık, Kiraz ve Beydağ kaldı. Bunları da yaptığımızda bu konuda dünyada en gelişmiş Almanya, Belçika gibi ülkelerle yarışacak duruma geliyoruz."

Tramvayda yeni rota Çiğli

Raylı sistem yatırımlarını hız kesmeden sürdürdüklerini söyleyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, konuşmasının finalinde Çiğlililere müjdeli bir haber de verdi. Başkan Kocaoğlu, "Gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucu tramvay hattının Çiğli'ye uzatılması kararı onaylandı. Mevcut hat Mavişehir'in ardından Çiğli İZBAN İstasyonu, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi'ne de hizmet edecek şekilde uzatılacak. Tramvay aynı zamanda Çiğli'nin deniz yoluna ulaşımını da sağlayacak" dedi.

Göreve başladığından bugüne, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun desteğini her zaman hissettiklerini ve ihtiyaç duydukları anda yanlarında gördüklerini belirten Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan ise "Çiğli size her zaman minnettar" şeklinde konuştu.

http://www.rayhaber.com/2017/03/tramvayda-yeni-rota-cigli-2/#more-180451 Mesajı Paylaş

Traverten

İzmir'de Elektrikli Otobüsler Yola Çıkıyor :Türkiye'nin "full elektrikli" ilk otobüs filosu İzmir'de hizmete giriyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin toplu ulaşımın hizmetine sunacağı "sessiz, çevreci ve ekonomik" özellikleriyle fark yaratan 20 yeni otobüs için 2 Nisan Pazar günü tören düzenlenecek.

"Sürdürülebilir kent" hedefiyle yola çıkan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşım alanındaki projelerinde de çevre duyarlılığını ön planda tutuyor. Çevre alanında örnek yatırımlar gerçekleştirerek öncü olan İzmir'in yerel yönetimi, toplu ulaşımda şimdi de elektrikli otobüs dönemini başlatıyor. Türkiye'nin ilk full elektrikli otobüs filosunu kurmak için yola çıkan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin satın aldığı tamamen yerli teknolojiyle üretilen 20 elektrikli otobüs, 2 Nisan Pazar günü yapılacak törenle hizmete giriyor.

Türkiye'de ilk kez uygulanacak yeni sisteme geçiş aşamasında, bu otobüsleri kullanacak 100 şoföre, hareket memurlarına ve teknik personele eğitim veren ESHOT Genel Müdürlüğü, güzergahlar üzerinde bir ayı aşkın süreyle test sürüşleri gerçekleştirdi. Sürücüler elektrikli otobüsleri en ekonomik ve randımanlı kullanmayı öğrendi. İzmir'in yol güzergahları da otobüslerin yazılımlarına eklendi.

Çevreci, ekonomik, sessiz, konforlu
İzmirlilere hizmet verecek elektrikli otobüsler birçok açıdan mevcut otobüslere göre avantajlı. İşte ana hatlarıyla yeni otobüslerin fark yarattığı noktalar: Çevreci: Ulaşımda çevreci teknolojinin devreye girmesiyle birlikte egzoz gazının yarattığı hava kirliliği ortadan kalkacak. Enerjiyi sürdürülebilir kaynaklardan sağlamayı hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, karbon ayak izini azaltırken, aynı zamanda kurum olarak en büyük gider kalemi olan enerjiyi sıfır maliyet ile elde etmeyi hedefliyor. Böylece hem temiz bir İzmir hedefine büyük bir katkı sağlanacak hem de belediyeye kaynak yaratılacak.

Ekonomik: İzmir'in elektrikli otobüsleri ile birlikte yakıt maliyetleri en aza indirilecek. Elektrikli otobüsler kilometrede sadece 25 kuruş harcayacak. Ayrıca eğimli arazilerde iniş sırasında ve fren yapıldığında, otobüsler enerji yüklemesi sağlayarak daha fazla km. yapabilecek. Gün içinde hiç durmadan 250 kilometre yol alabilecek olan yeni otobüsler, klima açıkken 13 saat, klimasız 16 saat hiç durmadan çalışabilecek. Otobüsler, yokuş aşağı inerken enerji üretip kendi kendilerini şarj edebilecek.

Sessiz ve konforlu: Fosil yakıt tüketen otobüslerin motorlarının yarattığı sarsıntı ve gürültü yeni otobüslerde bulunmuyor. Elektrikli otobüsler çalışır durumdayken hemen hiç ses çıkarmıyor, harekete geçtiğinde ise sadece tekerleklerinin dönmesinden kaynaklanan ses duyuluyor.

Uzun ömürlü: Doğa dostu otobüslerin kullanım ömrü akaryakıtla çalışanlara göre çok daha uzun. Motor aksamında yıpranma daha az olduğu için yedek parça ve bakım maliyetleri de aynı oranda azalıyor.
Cep telefonları için şarj soketi, özel koltuk: Egzoz dumanı ve motor gürültüsünü ortadan kaldıran yeni otobüslerde yolcuların cep telefonlarını şarj edebilmesine imkan tanıyan USB soketler de yer alıyor. İzmir'e özel dizayn edilmiş, kente özgü motifler taşıyan koltuk döşemeleri ise dikkat çekiyor.

http://www.rayhaber.com/2017/03/izmirde-elektrikli-otobusler-yola-cikiyor/#more-180948 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter