Milli Elektrikli Tren seti

Başlatan Traverten, Oca 07, 2017, 12:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Alkyone




Milli Tren Projesi'nde çalışacak mühendislere 'uygulamalı' sınav şartı


Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi (TÜVASAŞ) Genel Müdürlüğüne bağlı daire, fabrika veya diğer birimlerde Milli Tren Projesi kapsamında istihdam edilecek sözleşmeli mühendis pozisyonlarına açıktan ilk defa atanacaklara yazılı ve sözlünün yanı sıra uygulamalı sınav da gerçekleştirilecek.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, "Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Milli Tren Projesinde İstihdam Edilecek Sözleşmeli Mühendisler Hakkındaki Sınav ve Atama Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği" Resmi Gazete'de yayımlanarak, yürürlüğe girdi. Buna göre, TÜVASAŞ Genel Müdürlüğüne bağlı daire, fabrika veya diğer birimlerde Milli Tren Projesi kapsamında yapılacak lokomotif, vagon ve diğer milli demiryolu araçlarının proje ve imalatında görevlendirilmek üzere sözleşmeli mühendis pozisyonlarına açıktan ilk defa atanacaklara üç sınav uygulanacak. Sınav komisyonunca daha önce yapılan yazılı ve sözlü sınavlara, bundan sonra uygulamalı sınav da eklenecek.

Giriş sınavına katılacak mühendis adaylarının son başvuru tarihi itibarıyla geçerlilik süresi dolmamış KPSSP3 puan türünden, "en az 70 puan" almış olmaları gerekiyor. Aranılan şartları taşıyan adayların atama yapılması planlanan pozisyona 10 katı kadar aday çağrılacak. Daha önceki düzenlemede bu oran "20 katı" olarak uygulanıyordu.
http://aa.com.tr/tr/turkiye/milli-tren-projesinde-calisacak-muhendislere-uygulamali-sinav-sarti/1073834
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

petibor

7200 avroluk tramvay parçası 6 bin liraya üretildi



Türk mühendisler, pek çok ilde kullanılan Çin ve İtalyan yapımı tramvayların fiyatı 7200 avro olan pantograf parçasını yerli üretimle 6 bin liraya üretti.

 
Samsun Büyükşehir Belediyesi, şehir içi toplu taşımada kullandığı Çin ve İtalyan yapımı tramvayların yedek parçalarını yerlileştirerek, hem üretime hem de milli ekonomiye katkıda bulunuyor.
 
Bugüne kadar Çin ve İtalyan yapımı tramvayların 21 parçasının yerli üretimini gerçekleştiren Büyükşehir Belediyesine bağlı SAMULAŞ, son olarak tramvayların enerji nakil hattı olan katener teline temasını sağlayan pantograf parçasının yerli üretimini de Konya'daki bir firma ile yaptığı ortaklık sayesinde hayata geçirmeyi başardı.
 
Elektrik hattı üzerinde bulunabilecek yabancı cisimlerden aldıkları darbeler sonucu kırılan ve tamiri mümkün olmayan pantograf parçasını yurt dışından 7200 avroya almak zorunda kalan SAMULAŞ, Konya'da otomotiv üzerine faaliyet gösteren firma ile temasa geçti.
 
Firma, pantograf parçasını 6 bin lira maliyetle üretmeyi başardı.
 
"Sürüş performansı ve teknik denemeler olumlu gerçekleşti"
 
SAMULAŞ Genel Müdürü Kadir Gürkan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tramvaylarda kullanılan ithal parçaların yerli ve milli üretimini gerçekleştirmek için çalıştıklarını söyledi.
 
Tramvayların hepsinde enerji nakil hattından 750 volt doğru akımı (DC) araçların güç sistemine aktaran pantograf parçası bulunduğuna işaret eden Gürkan, "Bu parçayı yurt dışından 7200 avroya ithal ediyorduk. Konya'da otomotiv sanayisine üretim yapan bir firma ile istişare haline girdik. Bizim mühendislerimiz ve oradaki mühendis arkadaşlar önce malzeme analizi yaptı. Teknik donanım ve üretim tekniği hakkında görüş alışverişinde bulunduktan sonra parçanın üretimi 6 bin liraya gerçekleştirildi." dedi.
 
Tramvaylarda iki hafta boyunca yerli üretim pantograf parçasını test ettiklerini anlatan Gürkan, "Denemeler sonucunda gerek sürüş performansı gerekse teknik denemeler olumlu gerçekleşti. Böylece tramvayın pantograf parçasının yerli ve milli üretimini kazanmış hale geldik. Yerli ve milli üretimini yaptığımız parçalar tedarik zamanı ve maliyetleri azaltıp Türkiye'deki imalat sanayisinin teknik kapasitesi ve istihdamını da artırmış oluyor." ifadesini kullandı.
 
Gürkan, geçen yıl da tramvayların bujilerinde bulunan sensörlerin yerli üretimini yaptırdıklarını hatırlatarak, şunları kaydetti:
 
"Yerli ve milli ürettiğimiz parçaları Türkiye'de şehir içinde tramvay kullanan operatör şirketlerimizle de paylaşıyoruz. Buji sensörlerini ürettikten sonra İstanbul ve Ankara da yerli ürünlerden tedarik etmek için bizimle iletişime geçti. Sadece Samsun olarak değil, ülkemizde tramvay kullanan tüm operatör şirketlerinin bu ürünlere ilgi göstermesi, yerli üretime katma değer sağlıyor."
 
Konya'daki firmanın yetkilisi Murathan Kökdere de yerli üretim projesinde yer almanın heyecanını yaşadıklarını belirterek, "Yerli üretimin bir parçası olmak bizim için gurur verici. Yerli ve milli yedek parça üretimine destek olmaya devam edeceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
 
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Zihni Şahin ise her zaman yerli üretimi desteklediklerini vurgulayarak, yakında çıkmayı planladıkları ihaleyi Türk firmalarının kazanması halinde kullandıkları tramvay araçlarında yüzde 70 yerliliği yakalayacaklarını dile getirdi.

https://www.star.com.tr/guncel/7200-avroluk-tramvay-parcasi-6-bin-liraya-uretildi-haber-1403899/ Mesajı Paylaş

murattekin

#62
Kas 07, 2018, 12:33 ÖS Last Edit: Kas 07, 2018, 12:41 ÖS by murattekin
Panto üretmek bir belediyenin yapacağı kadar kolaysa neden bugüne kadar üretilmedi? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

petibor

#63
Kas 07, 2018, 12:39 ÖS Last Edit: Kas 07, 2018, 12:41 ÖS by petibor
Bu belediye işleri genellikle pek neticede vermez. Bursa belediyesinin Durmazlar firmasını işin içine sokarak tren üretme projesi gibi istisnalar var tabi. Bursa iliklerine kadar endüstri şehri olarak bu işleri daha akıllıca yönetiyor belli ki. İstanbul belediye side bakım atölyesinde benzer tramvaylar denedi şimdi esamesi yok o işlerin mesela. Samsun da eğer bir üreticiyi bu işe kanalize eder ise Samsun a bu iş çok yakışır aslında. Samsun böyle tenekemsi işleri çok seven garip ince bir endüstri geleneği olan bir şehir. Konya firması ile işbirliğini tercih etmişler buda bir umut aslında yani belediye işi değil bir çok kötü örnekte olduğu gibi. Daha çok Durmazlar ın İpekböceği projesi gibi belediye destekli özel sektör gayreti. Sonuçta o firmanın heyecanına kalmış her şey. Mesajı Paylaş

MSG

Milli tren yavas'dan sekillenmeye basladi. Artik sunu soyleye biliriz, 2019 mayis gibi giydirilip ilk testler eylul ayi gibi baslaya bilir. Bilindigi uzere cer motoru, cer konvertoru ve tcms yapimi aselsan tarafindan yapilacak. Tcms ozgun olacak ancak onun calismalari basladi. Su an projede her hangi bir sikinti gorunmuyor.

Bu arada yarin itabari ile 26. Dmu setini yuvasina yolluyoruz, yolu yariladik bundan sonra emu'ya daha cok odaklaniriz Mesajı Paylaş

petibor

Bu hızlı trenin yerli olması da dünyada prestij konusu ilginç bir şekilde. Kimse hava yollarındaki uçakların yabancı olmasını önemsemiyor ama trenleri ile her ülke çok gurur duyuyor. Göz hizasında olmakla alakalı galiba. Bu Türk treni dedirtmek gerek gerçekten de çok önemli. Mesajı Paylaş

MSG

Soylediginiz gibi hizli tren  bu sektorun nirvanasi oluyor ,milli tren de max hiz 160km hiz olacak. Hizli tren teknolijisi daha degisik 160km den sonra kapi sistemi, camlar, fren sistemi tum sistemler degisiyor. Onumuzde ki 10 yil icin de Turkiye'nin hizli treni teknik destek almadan yapabilicegini sanmiyorum. Mesajı Paylaş

murattekin

Sanayideki usta "Ben F-35 yaparım" diyorsa hızlı treni de haydi haydi yapar.  8)

Süper özgüvene sahip bir ülkeyiz.

Belediyenin panto yapmasına ne diyorsunuz MSG hocam? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

MSG

Haberi izlemedim, teknik detayi bilmiyorum. Pantograf yapilamayacak bir sey degil ancak bildigim kadari ile tramvay hatlarin da 750 volt mevcut, bizim konvansiyonel katener hatlarin da ise 27000 volt. Su asama da yerli olarak uretilen yada uretilecek olan bolgesel trenler de yerli pantograf kullanilmasini beklemiyorum. Hatta ve hatta yerli urettim diyen firmalarin da icinde ne kadar yerli malzeme var onuda merak etmiyor degilim.
Milli emu'da ihaleyi kapan yerli firmalarin da neyi nerede yaptirdigini yaptiracagini cok iyi biliyorum.
Hatta soyle bir ornek vereyim.
Kapi sistemi ihaleyi alan X firmasi, kapiyi baska ulkeden getirecek ne kadari yerli olacak sadece kapi paneli. Islemcisi, mekanizmasi disardan gelecek.
Mesajı Paylaş

murattekin

Kapi sistemi ihaleyi alan X firmasi, kapiyi baska ulkeden getirecek ne kadari yerli olacak sadece kapi paneli. Islemcisi, mekanizmasi disardan gelecek.

Bu da işin kurnazlığı. "Yerli ve Milli" Mesajı Paylaş
Murat Tekin

firtinabaskan

Yerli ile Milli ayrı şeylerdir karıştırmamak gerekli. Mesajı Paylaş

MSG

@firtinabaskan
Ustadim karistirmiyorum, cok da umursamiyorum. Benn yerli firmanin da yabanci firmanin da ahlakini biliyorum.
Burda onemli olan ihale sartnamesin de ki yerlilik orani uyuyorsa bence hic sikinti yok. Mesajı Paylaş

HDS

Muhtemelen sonuna dek haklısın @MSG. Ancak, şaka maka, bu "hülle"li işler de bazı firmaların satınalma departmanlarında Alman Hans ile Fransız François ile görüşmektense, artık Ahmet'le konuşmayı mümkün ve zorunlu kılıyor. Ondan sonrasında, genelde, evet arada bir dolu hülle ile ekmek yiyen olsa da, sonunda bir delikanlının önüne geliyor bu işler ve epeyce, olabildiğince yerli çözülüyor.

Bunu da bir evrim olarak görmek gerek. Tabii ki bu ihaleler genelde devlet kurumları elinden geçtiği için çeşitli rezillikler oluyor, ama bu işteki en enteresan örneklerden birisi mesela Durmazlar'ın Duray'ı ve İpekböceği'dir.

İpekböceği de aslında çoğunluğu Siemens tarafından çözümlenmiş bir "giydirme" projesi iken, bakın şimdi bir platform ve entegrasyon kabiliyeti oluştu diye, Siemens aradan çıkarken yerine rahatlıkla Aselsan-UGES ekibi kendi sistemini koyabiliyor. Eğer Duray'ı "ya siz yerli değilsiniz, yaptığınız basit bir çelik işçiliği ve fonksiyonel tasarım, bırakın bu işleri" deseydik, bugün UGES'in üzerinde çalışacağı bir yerli hafif raylı sistemimiz belki olamayacaktı. Mesajı Paylaş

MSG

Sorun'da orada başlıyor @HDS, aldın, getirdin, paranı kazandın; e kardeşim artık elini taşın altına koy üret artık ama yok gene hazır alalım, kasayı burada yapalım işte yerli olsun.

Benim ASELSAN tarafı için bile soru işaretlerim mevcut.
ASELSAN istese her şeyi yapar ama zamana ihtiyacı var aynı zaman da sektör konusun da bilgiye ASELSAN'ın onumuz de ki 5 yıl için de demir yolu sektörün de bir atılım gerçekleştireceğini sanmıyorum. Bir şeyler ortaya çıkarabilir ancak teknik destek alarak.

'' sonunda bir delikanlının önüne geliyor bu işler ve epeyce, olabildiğince yerli çözülüyor.''

Keşke öyle olsa 3 sene önce sektörden anlayan ve sektör de taşeronluk yapan arkadaşa  ''KAPI SİSTEMİ'' yapalım dedik, sen mekanik tarafı biz de elektronik ve motor tarafını yapalım dedik, elektronik tarafını çok kolay olmasa da çözülemeyecek bir şey değil. cesaret edemedi arkadaş.


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter