Milli Elektrikli Tren seti

Başlatan Traverten, Oca 07, 2017, 12:59 ÖS

« önceki - sonraki »

HDS

Asıl TÜVASAŞ'daki Milli EMU üretim otomasyonu işleri ilgili ihale açıklanmış.

Bildiğim kadarı ile bu ihale bir kez açıldı ve yerli ve yabancı firmalara açıktı. Ve hatta galiba yabancı bir firma seçilmişken ihale iptal oldu. Sadece yerli firmalar ile bir kez daha açıldı. Kim kazandı bilmiyorum ama Dirinler, Altınay gibi yerli firmalarımızın ortak yapacakları bir şey olacak gibi duruyor.

Daha önce detay tasarımlarının da olduğu bir sunumu eklemiştim. Bu boyutta bir otomasyon sistemi için Türkiye'de bir ilk olacak denebilir. Mesajı Paylaş

HDS

Alüminyum kaynakhane otomasyonu projesi diye anılıyor olabilir. Trenin tüm aluminyum gövdesini yapacak, işleyecek robotik atölye. Mesajı Paylaş

MSG

​Aselsan

Metro ve hafif raylı ulaşım araçları için geliştirilmiş olan CMKSB, cer motorlarının yüksek verimli kontrolünü sağlamak için tamamen milli ve özgün olarak tasarlanmış yeni nesil bir çekiş sistemi bileşenidir.

Çekiş sisteminin kalbi olan CMKSB son nesil IGBT teknolojilerini ve gelişmiş kontrol algoritmalarını içerecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede; güvenlik, dayanıklılık ve verimlilik en üst seviyelere çıkarılmıştır.

Birimin tasarımda kullanılan özenle seçilmiş komponentler sayesinde, yüksek güvenilirlik ve yedek parça bulunabilirliği garanti edilirken; yaşam döngüsü maliyeti optimize edilmiştir.

CMKSB,

tek cer motoru veya paralel bağlı cer motorları kontrol edilebilen,vektör kontrol tabanlı akıllı algoritmalar ile hassas akım kontrolü sağlayan,yapılandırılabilir DSP altyapısı ile farklı araçlara ait kontrol algoritmalarının işletilebilmesine imkan tanıyan,düşük hızlarda dahi hassas kontrol kabiliyeti sayesinde rejeneratif frenleme yaparak enerjinin geri kazandıran bir yapıdadır.

CMKSB için yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetleri sonucunda; geleceğin trenleri için daha verimli ve modüler çözümler ile daha hafif, küçük çekiş sistemi birimleri tasarlanmış; aynı birimin birden çok tip raylı ulaşım aracına hizmet etmesi sağlanmıştır. Ayrıca ürünlerin modüler ve kompakt olmasının yanı sıra tasarımlarına yapılan yenilikçi yaklaşımlar demiryolu sistemlerinin standartlaşmasına katkı sağlamaktadır. Bunlara paralel olarak yatırım ve işletme maliyetleri azalmaktadır.

Genel Özellikler

Metro ve hafif raylı ulaşım araçları gibi farklı raylı ulaşım aracına uygunluk,400kW anma çıkış gücü, bir veya birden çok paralel AC cer motor kontrolü,Asenkron veya senkron cer motor kontrolü,Dinamik akım değişimi ile hassas tork kontrolü,Rejeneratif frenleme,Dinamik frenleme, Arıza durumunda yedekli çalışabilme,Yüksek verimli anahtarlama teknikleri,Vektör kontrol,DSP teknolojisi ile araç gereksinimlerine göre yapılandırma esnekliği,Demir yolu standartlarına uygunluk,Esnek arayüz ve algılayıcı seçenekleri,Yapılandırılabilir test arayüzü,Cihaz içi test özelliği,Yüksek sıcaklık ve akım koruma,

 

Önemli Özellikler

​Teknoloji                                            : IGBT 1700VGiriş Gerilimi                                     : 750 VDCÇıkış Gücü                                          : 400 kWİzolasyon Gerilimi                           : 4 kVElektriksel Frenleme                     : Rejeneratif/DinamikHaberleşme                                      : Can Open, MVBIGBT anahtarlama Frekansı        : 2.5 kHzBand Genişliği                                  : 200 HzBoyutlar                                              : 1500x1250x540 mmAğırlık                                                  : 600 kgSoğutma                                             : Cebri hava soğutmaKoruma Sınıfı                                    : IP65

Ihalemiz sonuclanmistir. Mesajı Paylaş

turkdefence

#48
Kas 28, 2017, 02:06 ÖS Last Edit: Kas 28, 2017, 02:37 ÖS by Sabri Ünal
Allah rızası için birisi bana açıklayabilir mi? Bu haber mi yanlış, Yoksa ciddi olarak Tülomsaş milli beyin mi ithal edecek!

>Yüksek Hızlı Tren (YHT) seti, ilk etapta 250 Km/H hıza haiz olarak 96 adet üretilecek. Konuyla ilgili 23 Kasım'da yayınlanan Kamu İhale Bülteni'nde ön yeterlilik ihalesi açıldığı duyuruldu.

Duyuruya göre Yerli Üretim ve Test Tesisi kurulumu Eskişehir'de yapılacak olup, talep edilen mallar için teslim yeri Ankara olacak. Talep edilen hizmetlerin gerçekleştirileceği yerler ise ilgili şartnamelerde detaylı olarak belirtildi. Duyuruda, "20 adedi en az yüzde 10 yerli katkı payı ile komple imal edilmiş olarak ithal, 60 adedi en az yüzde 53 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal, 16 adedi ise milli YHT projesi dahilinde en az yüzde 74 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal edilecektir" denildi.<

http://www.superhaber.tv/milli-yuksek-hizli-treni-icin-dugmeye-basildi-94092-haber

İhtal edeceksek nasıl milli olacak!
Mesajı Paylaş

Yakın

Burada da genel maksat helikopteri projesinde Sikorsky ile gerçekleştirilen model uygulanacak. İhale, Alman Siemens, Fransız Alshtom, Amerikan General Electric veya İspanyol CAF'a verilecek. İlk 20 tren ilgili ülkeden ithal olarak gelecek. Bu trenlerde yerli ürün ve malzeme %10 olacak. Sonraki 60 tren Türkiyede imal edilecek. Bunlarda yerli ürün oranı %53 olacak, son 16 trende ise yerlilik oranı %74 olacak. Tıpkı rüzgar ve santral ihalelerinde olduğu gibi hem ürün hem de know-how alınması amaçlanıyor. Mesajı Paylaş

turkdefence


Baltica

 ;D  ;D  ;D Kazanamayanlarin listesini de internette afise etmisler. Ben olsam dava acardim ! Mesajı Paylaş

MSG

Hocam ne bekliyordunuz? Tulomsas'in hizli tren yapmaya ne alt yapisi mevcut nede kabiliyeti bana gore boyle olmasi daha iyi. Erol bey tuvasasa genel mudur oldugun da dedik mudurum hizli treni neden tuvasas yapmiyor adamin cevabi netti hizli treni bu ulkede alt yapisi ile tek sirket yapar buda tuvasas lakin 20 kusur tane set icin bu ise girmem dedi ve Emu ya talip oldu. Hizli tren alt yapisi cok farkli, teknolojisi cok farkli camina kadar kullanilan urunler cok farkli. Tulomsas da daha adam gibi atolye yok nasil olmasini bekliyordunuz once hazir gelwcek sonra ortak uretilecek ki alt yapiyi duzenlesinler ve isi ogrensinler sonra da kendi uretsin. Tuvasas bile Emu'yu yaparken destek aliyor Italyan muhendislik firmasindan ki dmu alt yapisi tavan yapmis iken birakalim once Tulomsas isi ogrensin. Mesajı Paylaş

HDS

Yüksek hızlı tren biraz uçak gibi bir şey. Kolay değil hakikaten. Mesajı Paylaş

MSG

Evet hocam aynen oyle. Su tvler de turkuaz rengi bir hizli tren cikiyor simens velaro, bu arac turkuaz rengine bizim fabrika da boyandi, tabi bizim de icini gezme, inceleme, iscilik kalitesine bakma firsatimiz oldu. Adamlarin 40 sene de ulastigi bilgi birikime biz bir an da ulasmak istiyoruz diyelim bilgi ve kapasitemiz var ama once zihniyet degismesi lazim memurun dan iscisine kadar. Ben bu isin zor olacagina inaniyorum hatta olur mu diye dusunuyorum. Mesajı Paylaş

HDS

Pantograf zorlu bir iş. Ama birisi oturup buna bir 15xx Tübitak projesi yazıp verse olurmuş. Bir dolu analizci, mekanizmacı oldu artık. Mesajı Paylaş

murattekin

Klasik ihale mantığı." Yaparız abi"
Şartnamenin düzgün yazılması lazım. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HDS

Tüvasaş battery charger'la vs neden ayrı ayrı ilgileniyor anlamıyorum. Aselsan'ı, osu busu yapıyor bunları. İyiler de üstelik. Mesajı Paylaş

MSG

#58
Ara 16, 2017, 11:01 ÖÖ Last Edit: Oca 15, 2018, 07:05 ÖS by msgkcn
Ustadim;
Yapabilir ancak bizim isterleri karsiliyor mu ona bakmak lazim her projede isterler farklidir ve yenisinin uretilmesi lazim ve gercekten ariza orani dusuk olmasi lazim.
Size soyle bir hikaye anlatayim ne demek istedigimi anlayacaksiniz Alman SMA bu adamlar demiryolu icin konvertor ureten dunyanin sayili sirketlerinden biri Bulgaristan vagonlari icin bu adamlardan aldik konvertorleri (yerlisi de var tuvasasa ait hem cok gerilimli hemde nor konvertor den lakin bizim sertifika sorunu yuzunden kendi konvertorlerimizi koyamadik) cihazlarin ilk devreye alonmasi esnasin da hee firmayi cagiririz gelin urununuzu devreye alin diye adamlar cevap verdi bizim.gelmemize gerek yok sigortayi kaldirin calisacak diye tamam dedik kaldirdik sigortayi  ama alet calismadi bir suru kufur tabi gel gelelim cok cektik bu konvertorden konuyu nereye getircem her yaptigin sey mukemmel olmuyor bu vagon dunyasin da.
Mesajı Paylaş

MSG

Birlestirme testlerin den ufak bir parca, neden bu kadar cok personel var diye soracak olursaniz guvenlik hersey den onemli.
https://youtu.be/MOy4F12LxWw Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter