Milli Elektrikli Tren seti

Başlatan Traverten, Oca 07, 2017, 12:59 ÖS

« önceki - sonraki »

msgkcn

Ihaleler tam gaz devam ediyor.
Tms= tren monitoring sytem Milli sirketimi aselsana baglandi. Bence guzel gelisme insallah biz testciler icin de iyi olur ve beraber calisabiliriz.
TMS= Trenin tum bilgilerinin ekrana yansitildigi sistemdir. Cesitlerine gore Irtms ve Tms olarak ayrilir. Bazilarin da sadece input vardir. Mesajı Paylaş

HDS

Asıl TÜVASAŞ'daki Milli EMU üretim otomasyonu işleri ilgili ihale açıklanmış.

Bildiğim kadarı ile bu ihale bir kez açıldı ve yerli ve yabancı firmalara açıktı. Ve hatta galiba yabancı bir firma seçilmişken ihale iptal oldu. Sadece yerli firmalar ile bir kez daha açıldı. Kim kazandı bilmiyorum ama Dirinler, Altınay gibi yerli firmalarımızın ortak yapacakları bir şey olacak gibi duruyor.

Daha önce detay tasarımlarının da olduğu bir sunumu eklemiştim. Bu boyutta bir otomasyon sistemi için Türkiye'de bir ilk olacak denebilir. Mesajı Paylaş

msgkcn

Ustadim uretim otomasyonu derken tam anlamadim ama sanirim aliminyum kaynak hane atolyesinin otomasyonun dan bahsediyorsunuz. Eger dusundugum ihale ise baya zaman oldu bu ihalenin yapildigi ve insaat icerde devam ediyor. Daha once ihaleyi alan firma TL bazin da almisti zarar edecegini dusundugu icin iptal etti. Mesajı Paylaş

HDS

Alüminyum kaynakhane otomasyonu projesi diye anılıyor olabilir. Trenin tüm aluminyum gövdesini yapacak, işleyecek robotik atölye. Mesajı Paylaş

msgkcn

​Aselsan

Metro ve hafif raylı ulaşım araçları için geliştirilmiş olan CMKSB, cer motorlarının yüksek verimli kontrolünü sağlamak için tamamen milli ve özgün olarak tasarlanmış yeni nesil bir çekiş sistemi bileşenidir.

Çekiş sisteminin kalbi olan CMKSB son nesil IGBT teknolojilerini ve gelişmiş kontrol algoritmalarını içerecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede; güvenlik, dayanıklılık ve verimlilik en üst seviyelere çıkarılmıştır.

Birimin tasarımda kullanılan özenle seçilmiş komponentler sayesinde, yüksek güvenilirlik ve yedek parça bulunabilirliği garanti edilirken; yaşam döngüsü maliyeti optimize edilmiştir.

CMKSB,

tek cer motoru veya paralel bağlı cer motorları kontrol edilebilen,vektör kontrol tabanlı akıllı algoritmalar ile hassas akım kontrolü sağlayan,yapılandırılabilir DSP altyapısı ile farklı araçlara ait kontrol algoritmalarının işletilebilmesine imkan tanıyan,düşük hızlarda dahi hassas kontrol kabiliyeti sayesinde rejeneratif frenleme yaparak enerjinin geri kazandıran bir yapıdadır.

CMKSB için yapılan araştırma ve geliştirme faaliyetleri sonucunda; geleceğin trenleri için daha verimli ve modüler çözümler ile daha hafif, küçük çekiş sistemi birimleri tasarlanmış; aynı birimin birden çok tip raylı ulaşım aracına hizmet etmesi sağlanmıştır. Ayrıca ürünlerin modüler ve kompakt olmasının yanı sıra tasarımlarına yapılan yenilikçi yaklaşımlar demiryolu sistemlerinin standartlaşmasına katkı sağlamaktadır. Bunlara paralel olarak yatırım ve işletme maliyetleri azalmaktadır.

Genel Özellikler

Metro ve hafif raylı ulaşım araçları gibi farklı raylı ulaşım aracına uygunluk,400kW anma çıkış gücü, bir veya birden çok paralel AC cer motor kontrolü,Asenkron veya senkron cer motor kontrolü,Dinamik akım değişimi ile hassas tork kontrolü,Rejeneratif frenleme,Dinamik frenleme, Arıza durumunda yedekli çalışabilme,Yüksek verimli anahtarlama teknikleri,Vektör kontrol,DSP teknolojisi ile araç gereksinimlerine göre yapılandırma esnekliği,Demir yolu standartlarına uygunluk,Esnek arayüz ve algılayıcı seçenekleri,Yapılandırılabilir test arayüzü,Cihaz içi test özelliği,Yüksek sıcaklık ve akım koruma,

 

Önemli Özellikler

​Teknoloji                                            : IGBT 1700VGiriş Gerilimi                                     : 750 VDCÇıkış Gücü                                          : 400 kWİzolasyon Gerilimi                           : 4 kVElektriksel Frenleme                     : Rejeneratif/DinamikHaberleşme                                      : Can Open, MVBIGBT anahtarlama Frekansı        : 2.5 kHzBand Genişliği                                  : 200 HzBoyutlar                                              : 1500x1250x540 mmAğırlık                                                  : 600 kgSoğutma                                             : Cebri hava soğutmaKoruma Sınıfı                                    : IP65

Ihalemiz sonuclanmistir. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

#50
Kas 28, 2017, 02:06 ÖS Last Edit: Kas 28, 2017, 02:37 ÖS by Sabri Ünal
Allah rızası için birisi bana açıklayabilir mi? Bu haber mi yanlış, Yoksa ciddi olarak Tülomsaş milli beyin mi ithal edecek!

>Yüksek Hızlı Tren (YHT) seti, ilk etapta 250 Km/H hıza haiz olarak 96 adet üretilecek. Konuyla ilgili 23 Kasım'da yayınlanan Kamu İhale Bülteni'nde ön yeterlilik ihalesi açıldığı duyuruldu.

Duyuruya göre Yerli Üretim ve Test Tesisi kurulumu Eskişehir'de yapılacak olup, talep edilen mallar için teslim yeri Ankara olacak. Talep edilen hizmetlerin gerçekleştirileceği yerler ise ilgili şartnamelerde detaylı olarak belirtildi. Duyuruda, "20 adedi en az yüzde 10 yerli katkı payı ile komple imal edilmiş olarak ithal, 60 adedi en az yüzde 53 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal, 16 adedi ise milli YHT projesi dahilinde en az yüzde 74 yerli katkı payı ile Türkiye'de TCDD'nin Eskişehir'de göstereceği arazi TÜLOMSAŞ'da kurulacak tesiste imal edilecektir" denildi.<

http://www.superhaber.tv/milli-yuksek-hizli-treni-icin-dugmeye-basildi-94092-haber

İhtal edeceksek nasıl milli olacak!
Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Yakın

Burada da genel maksat helikopteri projesinde Sikorsky ile gerçekleştirilen model uygulanacak. İhale, Alman Siemens, Fransız Alshtom, Amerikan General Electric veya İspanyol CAF'a verilecek. İlk 20 tren ilgili ülkeden ithal olarak gelecek. Bu trenlerde yerli ürün ve malzeme %10 olacak. Sonraki 60 tren Türkiyede imal edilecek. Bunlarda yerli ürün oranı %53 olacak, son 16 trende ise yerlilik oranı %74 olacak. Tıpkı rüzgar ve santral ihalelerinde olduğu gibi hem ürün hem de know-how alınması amaçlanıyor. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.

Baltica

 ;D  ;D  ;D Kazanamayanlarin listesini de internette afise etmisler. Ben olsam dava acardim ! Mesajı Paylaş

msgkcn

Hocam ne bekliyordunuz? Tulomsas'in hizli tren yapmaya ne alt yapisi mevcut nede kabiliyeti bana gore boyle olmasi daha iyi. Erol bey tuvasasa genel mudur oldugun da dedik mudurum hizli treni neden tuvasas yapmiyor adamin cevabi netti hizli treni bu ulkede alt yapisi ile tek sirket yapar buda tuvasas lakin 20 kusur tane set icin bu ise girmem dedi ve Emu ya talip oldu. Hizli tren alt yapisi cok farkli, teknolojisi cok farkli camina kadar kullanilan urunler cok farkli. Tulomsas da daha adam gibi atolye yok nasil olmasini bekliyordunuz once hazir gelwcek sonra ortak uretilecek ki alt yapiyi duzenlesinler ve isi ogrensinler sonra da kendi uretsin. Tuvasas bile Emu'yu yaparken destek aliyor Italyan muhendislik firmasindan ki dmu alt yapisi tavan yapmis iken birakalim once Tulomsas isi ogrensin. Mesajı Paylaş

HDS

Yüksek hızlı tren biraz uçak gibi bir şey. Kolay değil hakikaten. Mesajı Paylaş

msgkcn

Evet hocam aynen oyle. Su tvler de turkuaz rengi bir hizli tren cikiyor simens velaro, bu arac turkuaz rengine bizim fabrika da boyandi, tabi bizim de icini gezme, inceleme, iscilik kalitesine bakma firsatimiz oldu. Adamlarin 40 sene de ulastigi bilgi birikime biz bir an da ulasmak istiyoruz diyelim bilgi ve kapasitemiz var ama once zihniyet degismesi lazim memurun dan iscisine kadar. Ben bu isin zor olacagina inaniyorum hatta olur mu diye dusunuyorum. Mesajı Paylaş

msgkcn

#57
Ara 08, 2017, 10:32 ÖÖ Last Edit: Ara 08, 2017, 10:39 ÖÖ by msgkcn
Milli tren de ki gelismeler;
En son Cctv ve Otomatik anons ihalesi iptal edilmisti nedeni ben de kalsin.
Bu ihale tekrar yapildi.
A firmasi yabanci
B firmasi turk
Ihalede dusuk fiyati veren A firmasi oldu. B firmasi, A firmasinin nerede ise 2 kati fiyat teklifi verdi ancak A firmasi ihale dosyasina koyulmasi gereken bir dosyayi koymayi unuttu ve ihaleyi nerede ise 2 kat fiyat veren veren B firmasi aldi. Ihale komisyonu B firmasinin verdigi fiyat teklifinin yuksek oldugunu soylerek ihaleyi tekrar iptal etti.
Dun yapilan ihaleler de; Olay kayit edici cihazi Hema sirketi aldi yerli bir urunu oldugunu bilmiyorum buyuk ihtimal disar dan alacak ama urun ne marka olacak bilmiyorum.
Pantograf ihalesi de yapildi ancak onu hangi firma aldi bilmiyorum.
Bu arada otomatik anons ve cctv ihalesin de ilk ihaleyi alan B firmasi urunu yerli yapacakti. Yeni ihalede duyumlarima gore B firmasi da urunu disardan getirecek. Mesajı Paylaş

HDS

Pantograf zorlu bir iş. Ama birisi oturup buna bir 15xx Tübitak projesi yazıp verse olurmuş. Bir dolu analizci, mekanizmacı oldu artık. Mesajı Paylaş

murattekin

Klasik ihale mantığı." Yaparız abi"
Şartnamenin düzgün yazılması lazım. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter