Arkas Holding

Başlatan Atılgan, Oca 07, 2017, 12:33 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Dünya deniz ticareti krizlerle boğuşurken, Arkas; bir yandan 2014 yılında siparişini verdiği 2.500 konteyner taşıma kapasitesine sahip 4 gemiyi filosuna katmaya hazırlanırken, bir yandan da aynı tersaneye 3.100 konteyner taşıma kapasitesine sahip 4 gemi siparişi daha verdi. Gemiler Çin'in  Zhejiang Quaua tersanesinde inşa ediliyorlar.

Dünya çapında bir deniz taşımacılık şirketi olan Arkas, halen çeşitli boyutlarda toplam 104 gemiye sahip. Yakında bu sayı 110 adede ulaşacak. Mesajı Paylaş

Atılgan

Arkas, bir Çin tersanesine verdiği 8 gemilik siparişin ilki olan M/V Funda A'yı bugün düzenlenen bir törenle teslim aldı. Bu törende konuşan Arkas Holding yönetim kurulu başkanı Lucien Arkas, Arkasın yeni verdiği gemi siparişleri ile 2018 yılında 53 gemilik bir filoya ulaşacağını söyledi. Gemilerin toplam değerlerin de 1 milyar dolar mertebesine ulaştığını belirten Arkas, böylece Arkasın konteyner filosunun toplam hacminin de 100.000 TEU kapasitesini de aşmış olduğunu ekledi.(TEU: 20 lik konteyner)

http://www.denizhaber.com.tr/arkas-2018de-100-bin-teu-tasima-kapasiteli-53-gemilik-filoya-sahip-olacak-haber-72154.htm Mesajı Paylaş

HAZERFEN

Şirketin büyümesi güzel ama, o meşhur stresli iş ortamı da büyüyecek anlaşılan...

Arkas'tan ayrılma bir lojistik uzmanı, "2 kez kalp ameliyatı geçirdim. Doktor ya Arkas ya hayatın deyince işi bıraktım" demişti. 28 yaşında bir arkadaşı kalp krizinden iş yerinde vefat etmiş. 32 yaşlarında bir başkası da yine kalp krizi nedeniyle ölümden dönmüş. İnşallah o günden bu güne bir rahatlama vardır... Mesajı Paylaş

sailordream

#3
Oca 17, 2017, 08:30 ÖÖ Last Edit: Oca 17, 2017, 09:17 ÖÖ by sailordream
HAZARFEN ARKAS piyasadaki en iyi çalışma koşulları sunan şirketlerden birisidir.
Arkadaşların lojistik sektörü için çok hanım evladıymış.
Bu sonuca var sen.
İzmirde olup da ARKAS'ın çalışma sartlarını bilmeden bu cümleyi yazıyorsan sorun yok...

Ayrıca şunu da ekleyelim gemilerini özellikle Türk bayraklı tutan ve Türk loydu ile çifte class yaptırıp Türk loydunun en büyük müşterisi olan firmadır. O delikanlılıkta kül bırakmayıp kolay iş bayraklı ve yabancı loydlara dünya kadar para ödeyen milliyetçi armatörler gibi olmayan levantenlerdir kendileri. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Teknolojiyi de yakından takip eden bir şirkettir. 1980'lerin sonunda daha kimsenin ofisinde 8088 işlemcili PC bile yok iken, onlar IBM'in eşşek kadar serverini yerleştirmiş ve işleri otomasyona, tertibe sokmaya başlamışlardı.
Lojistikte istanbul dahil sadece 2 firma bilgi işlem gücünü kullanıyordu, ikisi de İzmirdeydi.

Evet lojistik sektörü streslidir, çözdüğünüz her sorundan sonra kuyrukta yeni bir sorun sizi bekler. Ruh yapınız buna dayanamıyor ise Arkas'a değil lojistiğe veda edeceksiniz.

Çakmacı çakal milliyetçilerden daha vatansever olduklarını şimdi duyuyorum. Ama şaşırmadım; Spordan, sanata, eğitime verdikleri önemi de zaten biliyoruz. Ve gayet mütevazi insanlardır. İzmirin zenginliğidir Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

HAZERFEN

Kurumsallık ve profesyonellikte sorun yok. Çok stajyer gönderdim ve işi öğrenilecek yer olarak tavsiye ettim.

Ama işin dışında olmak başka içinde olmak başka. Şirketler sadece rakamlar değildir. İçinde bir ruh ve kültür yaşar. Bu ruh Türk yöneticilerin elinde pek çok zaman vahşi kapitalizme yaklaşabiliyor. Umarım kurumsal firmalarımız daha insancıl koşullara doğru evrilirler. Kimileri bu seviyeyi tutturabiliyor. Onları ayırıyorum.  Mesajı Paylaş

Atılgan

Arkas Petrol, filosuna 2 tanker daha katarak tanker sayısını yediye çıkardı

Arkas Petrol, "M/T Alaçatı" ve "M/T Bayraklı" adlı iki tanker yatırımı yaparak toplam tanker sayısını yediye çıkardı. Yakıt ikmali konusunda Türkiye'nin en büyüğü konumuna sahip olacak M/T Bayraklı tankeri, özellikleri ile büyük tonajlı ikmalleri daha kısa sürede gerçekleştirecek. 

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından açıklanan 2015- 2016 Petrol Piyasası Raporu'na göre en fazla transit ihrakiye satışı gerçekleştiren şirket olan Arkas Petrol, filosunu genişletiyor. Yeni aldığı iki tanker, M/T Alaçatı ve M/T Bayraklı ile kapasitesini 18.888 DWT'ye çıkarıyor.

Yakıt ikmal tankeri olarak Türkiye'nin en büyüğü konumuna sahip 3 bin 799 DWT taşıma kapasitesine sahip M/T Bayraklı, ana makine pervanesi ve baş iter sistemi ile birlikte yüksek manevra kabiliyetine sahip. 83.4 metre boyunda olan M/T Bayraklı ayrıca yüksek yükleme ve tahliye kapasitesi ile çok büyük tonajlı ikmalleri kısa sürede gerçekleştirebilecek.

M/T Alaçatı ise geçen yıl filoya katılan M/T Çeşme ile aynı özelliklere sahip. Filodaki diğer tankerler gibi Türk Bayraklı ve çift cidarlı olan M/T Alaçatı, 90 metre boyunda ve 4 bin 139 DWT taşıma kapasiteye sahip.

Arkas ofislerini kapsayan bir network sayesinde Tüm Akdeniz ve Karadeniz limanlarındaki direkt yakıt ikmali yapabilme kapasitesine sahip ilk Türk yakıt şirketi olan Arkas Petrol, güçlü iş birlikleri ile dünya çapında tüm limanlarda müşterilerine rekabetçi fiyatlar sunuyor.

Fiziksel ikmalin yanı sıra boru hattından ikmal ve deniz yağları ikmali de yapan şirket, tüm dünyada aracılık hizmetleri ve brokering da yapıyor. Dünya bunker pazarında önemli bir paya sahip olan Arkas Petrol, Türkiye'de ikmal yapılan her 3 gemiden 1'inin yakıtını veriyor.

Kocaeli'de kullandığı Solventaş Terminali'ne ek olarak Marmara'nın diğer ucundaki Ereğli'de ikinci bir terminalden daha hizmet veren Arkas Petrol, Marmara'nın iki farklı tarafında yer alan terminaller sayesinde yakıt ikmali operasyonunda hız ve ürün çeşitliliği sağlıyor.

http://www.denizhaber.com.tr/arkas-petrol-filosuna-2-tanker-daha-katarak-tanker-sayisini-yediye-cikardi-haber-73433.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Arkas, M/V MAERSK JAIPUR ile M/V MAERSK JUBAIL isimli gemileri 19 milyon dolara satın aldı

Türkiye'nin global denizcilik markası Arkas Line, küresel krizi fırsata çevirmeye devam ediyor.

Dünyanın en büyük 20 konteyner hat operatörü arasında bulunan Arkas Line, Hong Kong merkezli Cido Shipping'in mülkiyetinde bulunan ve Maersk tarafından işletilen 2 bin 824 TEU taşıma kapasitesine sahip M/V MAERSK JUBAIL ile M/V MAERSK JAIPUR isimli Sub Panamax tipi ikiz konteyner gemilerini satın alarak filosuna kattı.

Deniz Haber Ajansı'nın edindiği bilgiye göre, 2008 yılında Güney Kore Hyundai Mipo Tersanesi'nde inşa edilen 222 metre boyunda, 30 metre genişliğinde ve 2 bin 824 TEU taşıma kapasitesine sahip M/V MAERSK JUBAIL ile M/V MAERSK JAIPUR isimli ikiz konteyner gemilerini, her biri 9 milyon 500 bin dolardan, toplam 19 milyon dolara satın aldığı belirtildi.

M/V MAERSK JUBAIL ile M/V MAERSK JAIPUR isimli ikiz konteyner gemilerini satın alarak filosuna katan Arkas Denizcilik, gemileri aynı kontrat üzerinden Maersk Line'na süreli olarak kiraladığı öğrenildi.

ARKAS DENİZCİLİK, 100 BİN TEU'YU AŞTI

Çin'in Zhoushan adasındaki Ouhua Tersanesi'ne sipariş verdiği sekiz yeni nesil eko-dizayn gemiden ikisi M/V FUNDA A (M/V MCC NANJING) ve M/V LUCIEN A (MCC QINGDAO) isimli konteyner gemilerini teslim alarak, Maersk'ün uzakdoğu taşımalarını üslenen MCC Transport'a kiralayan Arkas Denizcilik, teslim alacağı yeni inşa ve ikinci el gemilerle birlikte 55 gemilik bir filoya sahip oldu.

Türkiye'nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas Denizcilik, yeni satın aldığı gemilerle birlikte filo kapasitesini 106 bin 294 TEU'ya yükseltirken, dünyanın en büyük 20 konteyner hat operatörü listesindeki yerini sağlamlaştırdı.

http://www.denizhaber.com.tr/arkas-mv-maersk-jaipur-ile-mv-maersk-jubail-isimli-gemileri-19-milyon-dolara-sat-haber-73526.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Arkas, Konteyner Filosunu 51 Gemiye Çıkardı

Türkiye'nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip arkas, gemi yatırımlarına devam ediyor. Arkas Deniz Ticaret Filosu, dört yeni geminin alınmasıyla 51 konteyner gemisine ulaştı ve toplam TEU kapasitesi ise 95 bine yaklaştı.

Arkas, Çin'deki Zhejiang Ouhua Shipbuilding tersanesine yaptırdığı ve enerji verimliliğine uygun üretilen sekiz adet yeni nesil eko-tasarım özellikli gemiden, "Aurette A" ve "Andrea A" isimli üçüncü ve dördüncü gemileri de Mayıs ve Haziran aylarında teslim aldı. 2017 başında aynı tersaneden teslim alınan "Funda A" ve "Lucien A" gemileri ile aynı özelliklere sahip, 2 bin 586 TEU konteyner kapasiteli ve 186 metre uzunluğundaki iki gemi MCC şirketine kiralanarak "MCC Medan" ve "MCC Mandalay" adlarıyla hizmet verecek.

Arkas'ın Çin'de yaptırdığı bu yeni nesil eko-dizayn gemiler; dünya denizciliğinde enerji verimliliği konusundaki uluslararası kurallara uygun makine özellikleri ve tekne dizaynına (pervanesi, bulb yapısı, dümeni ve dümen sistemleri) sahip. Ağır yakıt kullanımına uygun "MAN G Type" motora sahip olan gemiler, eski nesil gemilere kıyasla yüzde 25'e varan yakıt tasarrufu sağlayarak zehirli gazların doğaya salınımını da minimuma indiriyor.

Filo yüzde 20 büyüdü

Arkas'ın diğer gemi yatırımları ise Hong Kong merkezli Cido Shipping'den alınan "M/V MAERSK JUBAIL" ile "M/V MAERSK JAIPUR" isimli Sub Panamax tipi ikiz konteyner gemileri oldu. Gemiler Maersk tarafından kiralık olarak işletilmeye devam edecek. 2008 yılında Güney Kore Hyundai Mipo Tersanesi'nde inşa edilen ikiz konteyner gemilerinin her biri 222 metre uzunluğunda, 30 metre genişliğinde ve 2 bin 824 TEU taşıma kapasitesine sahip. Yılbaşından bu yana toplamda 6 konteyner gemisinin katıldığı Arkas Deniz Ticaret Filosu, yüzde 20 büyümeyle 94 bin 662 TEU kapasiteye ulaştı ve 7 yakıt ikmal tankeri ile beraber 58 gemilik bir filo haline geldi.

http://www.kaptanhaber.com/haber/46256/arkas-filosunu-51-gemiye-cikardi.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Arkas Line'ın Batı Afrika Servisi büyüyor


Arkas Line, yeni gemi paylaşım anlaşmaları'nın (Vessel Sharing Agreement) yanı sıra kapasite artırımı ile de Batı Afrika Servisi'nin (WAS) kapsamını genişletiyor.

Arkas Line, Hapag-LLyod ve CMA CGM ile yapılacak yeni gemi paylaşım anlaşmaları kapsamında kapasitesini artırırken mevcut rotasını da güncelliyor.  25 Ağustos itibariyle Batı Afrika Servisi'ndeki dört gemiden biri olacak 4.250 TEU kapasiteye sahip Arkas Afrika adlı gemi ile servis vermeye başlayacak. Arkas Line, Batı Afrika Servisi'nde tarihinde ilk defa Benin'in Cotonou şehrine de uğrak yapacak, diğer yandan Apapa uğrağını da yeniden rotaya katmış olacak.
 
Arkas Line Karadeniz ve Akdeniz'i  Afrika'ya bağlayan kilit liman olan Tangier'deki güçlü feeder ağı sayesinde WAS ve EAS servisleriyle Karadeniz ve Akdeniz'e taşımaları Tangier'den gerçekleştirmeyi planlıyor.
 
Batı Afrika Servisi (WAS) Rotası

Tangier - Algeciras - Cotonou - Apapa - Tincan - Tema - Tangier
 
Arkas Line Avrupa Afrika rotasında yeniden gemi işletecek

Yeni gelişmeler ve ek kapasite gerekliliklerini dikkate alan Arkas Line, Hapag-Lloyd ile imzalanacak yeni gemi paylaşım anlaşması ile Avrupa Afrika Servisi (EAS) rotasında yeniden gemi işletmeye hazırlanıyor. Arkas Line, servisteki beş gemiden biri olan ve 4 Eylül tarihinde çalışmaya başlayacak 2.478 TEU kapasiteli "M/V Vivien A" ile hizmet vermeyi planlıyor.
 
Avrupa Afrika Servisi (EAS) Rotası

Antwerp - Hamburg - Tangier - Kazablanka - Dakar - Tema - Abidjan - Tangier - Antwerp

http://virahaber.news/haber-arkas-line-in-bati-afrika-servisi-buyuyor-86976.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Arkas Denizcilik, Skikda Limanı'na ilk yükünü taşıdı

Arkas Denizcilik, Skikda Limanı'na ilk yük taşımasını Cezayir'de yapılacak olan alçı fabrikası için gerçekleştirdi.

Arkas Denizcilik, Skikda Limanı'na ilk yük taşımasını Cezayir'de yapılacak olan alçı fabrikası için gerçekleştirdi.

Arkas Denizcilik, Skikda Limanı'na ilk yük taşımasını Cezayir'de yapılacak olan alçı fabrikası için gerçekleştirdi. Boyutları nedeniyle konteyner taşıması yapılamayan alçı fırını için düzenlenen operasyon yalnızca 40 dakika sürdü. Kocaeli'den yola çıkarılan fırın sorunsuz şekilde Cezayir'e ulaştırıldı.

Müşterilerine daha hızlı, kaliteli ve güvenli hizmet verebilmek için alternatif çözümler geliştiren Arkas Denizcilik, Cezayir'de açık yük kabul eden limanlara proje yükü taşıması da yapıyor.

Arkas Line'ın 2017 Haziran ayından bu yana servis verdiği Skikda / Cezayir Limanı'na bu kez Arkas Denizcilik, açık yük taşıması gerçekleştirdi.

Cezayir'de yapılacak olan alçı fabrikasının alçı pişiren fırınını taşıyan Arkas Denizcilik, 17 metre uzunluğunda ve 2.5 metre çapında olması nedeniyle konteyner taşımasına uygun olmayan bu parçayı yalnızca 40 dakika süren bir operasyonla parça açık yük olarak Arkas gemilerinden Mehmet Kahveci A gemisine sorunsuz yükledi. Arkas Denizcilik Cezayir'de, Alger, Oran, Arzew, Annaba, Skikda'dan sonra Bejaija Limanı'na da servis vermeye başladı.

http://www.denizhaber.com/lojistik/arkas-denizcilik-skikda-limani-na-ilk-yukunu-tasidi-h75211.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter