Type 214 AIP Denizaltı Projesi (Reis Sınıfı)

Başlatan Elçibey, Eki 04, 2015, 04:45 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

7Skies

Kaynak: http://blogs.plymouth.ac.uk/dcss/2015/10/12/440/



ASELSAN (95.5 million Euro)
ESM system ARES-2N
LPI radar Alper
integrated telecommunication system
a satellite (X-band) communication system
thermal imaging camera for the submarine's periscope


Milsoft (17 million Euros)
Link-11/22 data transfer software  

KOÇ Savunma (12.1 million Euro)  (Zoka Zokayı Yuttu  ;D )
torpedo countermeasures Ultra Electronics Sea Crypsis system ( Sea Sentor gelişmiş versiyonu)
http://www.hurriyetmediakit.com/haber.aspx?id=3221

Yazara göre en çetrefeli kısım ise Atlas Elektroniğin savaş yönetim sistemi ISUS-90/72 ile Havelsan ın SEDA sonar entegrasyon ve kontrol sistemi ile TORAKS torpido ateşleme sisteminin harmanlanması.
Atlas Elektronik's ISUS-90/72 Combat Management System
SEDA system (Sonar integration and Control system) and TorAKS (Torpedo fire control system, which is part of the SEDA system).


Ayesas,
Savaş yönetim sistemi konsolları

Tübitak-Mam
Hidrafon sistemi
Batarya kontrol sistemi
Yaşam destek sistemi

Roketsan
AKYA torpidosu

STM
18000 alt sistemin entegrasyonu
Locistik destek zinciri organizasyonu
Batarya dizaynı





Mesajı Paylaş
.

Çınar Çakmak

#16
Ara 06, 2015, 06:24 ÖS Last Edit: Ara 07, 2015, 08:58 ÖÖ by Çınar Çakmak
Savunma Ve Havacılık Dergisi  Sayı 170 Sayfa 4

Bu sayımızın kapak konusunu Yeni Tip Denizaltı Projesi [YTDP] altında Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşa edilecek Havadan Bağımsız Tahrik [HBT/AIP] kabiliyetli Tip 214TN Denizaltılarına ayırdık. Tekne boyu 65m, mukavim tekne dış çapı 6.3m ve su çekimi 6m olan, satıhta 1.69o ton, dalmış durumda ise 1.86o ton deplasmana ulaşan standart Tip 214 Sınıfı [ana fotoğraf] denizaltılardan farklı olarak satıhta 1.845 ton, dalmış durumda ise 2o23 ton deplasmana sahip olacak Reis Sınıfı Tip 214TN Denizaltıları; 66.3m x 6.3m x 6.8m ölçülerinde inşa edilecekler.

Türk Deniz Kuvvetleri; gerek 88oli yıllardan beri bir buçuk asra yaklaşan bir kullanıcı olarak, gerekse 97oli yıllardan beri yarım asrı aşkın bir denizaltı inşa eden olarak kazanmış olduğu deneyim ve bilgi birikimi ile Reis Sınıfı platformlarda oldukça belirleyici teknik ve yapısal değişiklikler ele almıştır.

Sayfa 28

Ayrıca, denizaltının en önemli bölümü olan torpido kovanlarının bulunduğu baş kısım ilk defa yurt içinde Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşa edilecektir. Böylelikle denizaltı gövdesinin tamamı ilk defa Türkiye'de inşa edilecektir.


Bir başka kazanım ise denizaltının beyni olan komuta kontrol sistemine yöneliktir. Denizaltı Komuta Kontrol Sistemi'nin milli yönetimi gerçekleştirilmiş olacaktır.


Gövdenin ön bölümü iki güverteden oluşmaktadır.Üst güvertede bileşik Kumanda ve Harekat Merkezi, alt güvertede ise mürettebat odaları vardır.

edit: Aşağıdaki 212'lerdeki gibi


Sayfa 30
Hemen hemen 28 tonu bulan ağırlığı ile PERMASYN Motor, konvansiyonel motorlardan yaklaşık %4o daha hafiftir ve 212A Sınıfı denizaltılara konulan sistemden (1700 kW) %2o-3o daha fazla çıktı [2.85MW] sağlamaktadır. Nükleer reaktör ile karşılaştırıldığında, yakıt hücreli PERMASYN Tahrik Sistemi neredeyse sessizdir.




Mesajı Paylaş
Turkish Navy Shipbucket
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/
Savunma ve Stratejik Analizler
http://rewreward.blogspot.com/

swat

#17
Ara 07, 2015, 09:45 ÖÖ Last Edit: Ara 07, 2015, 01:28 ÖS by swat
Tip-214TN şimdide T-214-2000 oldu. Milden'e giden yolda, 214 Türk tipi denizlaltı  G.Kore ve Yunanistandan farklı dizayna sahip oluyor. U214'ün ilk dizaynından gelen problemlere alman mühendislerle birlikte müdahale edebilecek kadar teknik alt yapıya sahibiz.

Gerçekten bu konuda çok ciddi bir yol kat ettik. Milden'de yerli bir savaş yönetim sistemi olacağını düşünürsek (hedeflenen bu) ISUS sistemini son kez kullanacağız.

Mesajı Paylaş

Çınar Çakmak

Avustralya'nın "Project SEA 1000 Future Submarine Programme" kapsamında teklif edilen HDW Type-216

http://s3-ap-southeast-2.amazonaws.com/news-networkeditorial/network/interac/longform/submarinedossier/index.html



Mesajı Paylaş
Turkish Navy Shipbucket
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/
Savunma ve Stratejik Analizler
http://rewreward.blogspot.com/

swat


U216-4000 modeli görücüye çıktı. Tonajı biraz fazla gibi acaba çift gövdeli mi? Mesajı Paylaş

DelKu

Birşeyin ilk kullanıcısı olmaktan sakınmak lazım, bütün ana tasarım hatalarını senin üstünde düzeltirler, bu sadece savunma sanayinde de değil endüstriyel her üründe geçerli Mesajı Paylaş

7Skies




Denizaltı ihalesinde Almanlardan rüşvet


 Almanya'da Türkiye'de yapımı süren, yeni tip denizaltı projesi ihalesine rüşvet karıştığı iddiaları ile ilgili soruşturma devam ediyor...

Dünya Bülteni/ Haber Merkezi

Almanya'da Türkiye'nin denizaltı ihalesine usulsüzlük karıştırdığı iddiasıyla Atlas Elektronik şirketine baskın yapıldı. İkisi Türkiye vatandaşı 14 kişi soruşturuluyor.

Bundan tam bir ay önce Bremen Başsavcılığı, askeri donanım alanında faaliyet yürüten Alman Atlas Elektronik şirketine baskın düzenledi. Baskına, şirketin Türkiye'de yapımı süren, yeni tip denizaltı projesi ihalesine rüşvet karıştırdığı iddiası gerekçe gösterildi. İki gün süren aramalarda çok sayıda belgeye el konduğu duyuruldu.

Cumhuriyet Gazetesi'ne açıklama yapan Bremen Başsavcılıgı Sözcüsü Frank Passade, çoğu şirket çalışanı, 14 kişi hakkında soruşturma başlatıldığını açıkladı. Passade, şüphelilerden ikisinin Türkiye vatandaşı olduğunu ve Almanya'da ikamet etmediğini belirtti. Bu da şüphelilerden ikisinin Türkiye'de yaşıyor olma ihtimalini güçlendiriyor. Aradan geçen süreye rağmen soruşturmaya dair başka bilgi verilmiyor.
ORDUYA RÜŞVET İDDİASI

2009 yılında Türkiye ile Alman ThyssenKrupp Marine System (HDW) şirketi arasında, 6 adet 214 sınıfı yeni tip denizaltı üretimi konusunda işbirliği anlaşması imzalandı. HDW, 2011 yılında Türkiye'nin ön ödemeyi yapmasıyla tasarımı ve mühendislik hizmetini verdiği yeni tip denizaltı inşasının başladığını duyurdu. On yıl sürecek proje kapsamında denizaltıların Gölcük Tersanesi'nde tamamlanacağı kaydedildi. Hem su altında hem de su üstünde keşif ve bilgi kazanımından özel operasyonlara uygun bu yeni tip denizaltıların komuta kontrol sistemlerinin, sonarlarının ve konsollarının tedarikinin ise Alman Atlas Elektronik şirketinden yapılacağı açıklandı. Bremen Başsavcılığı, Atlas Elektronik'in bu ihaleyi almak için Türkiye'de "ordu mensuplarına" rüşvet verdiğini iddia ediyor.

Türkiye Savunma Sanayii Müsteşarlığı ise, yeni tip denizaltı projesinde sözleşmenin HDW ile yapıldığını, Atlas Elektronik'in alt yüklenici olarak görevli olduğunu bildiriyor. 1902'de kurulan Alman şirketi Atlas Elektronik'in yüzde 51'i ThyssenKrupp, yüzde 49'u ise Airbus'a ait. Dolayısıyla Türkiye ile imzalanan denizaltı projesinin yöneticisi HDW yani ThyssenKrupp Marine System ile iç içe geçmiş durumda. Atlas Elektronik hakkında, Yunanistan ile yaptığı denizaltı projesinde de ihaleye rüşvet karıştırmak iddiasıyla 2013 yılında soruşturma açılmıştı. Türkiye'ye yönelik rüşvet iddialarının da bu soruşturma kapsamında ortaya çıktığı ileri sürülüyor.
VARLIKLARINI DONDURDU

Atlas Elektronik, yaptığı yazılı açıklamada, savcılıkla her konuda işbirliğine hazır olduğunu duyurdu ve şirket içinde de disiplin soruşturması başlattığını, buna dair bilgileri de yetkililere ilettiğini açıkladı. Şirket, ayrıca savcılığın soruşturma başlatması üzerine, olası ceza ihtimalini de göz önünde bulundurarak şimdiden 69 milyon Avro dondurduğunu da duyurdu. Bu da şirketin, savcılıkla para cezası üzerinde anlaşıp, takipsizlik kararı verilmesi ihtimalini güçlendiriyor.

Türkiye Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın verdiği bilgiye göre, Türkiye'de askeri projelere Savunma Sanayii İcra Komitesi karar veriyor. Başbakan, Genelkurmay Başkanı ve Savunma Bakanı'nda oluşan bu komitenin aldığı kararları uygulayan kurum ise Savunma Sanayii Müsteşarlığı. Müsteşarlık, uluslararası konsorsiyum projelerinin ise uluslararası anlaşma hükmünde olduğundan TBMM'de onaylandığını bildiriyor.

http://www.dunyabulteni.net/manset/355402/denizalti-ihalesinde-almanlardan-rusvet
Mesajı Paylaş
.

7Skies

#22
Şub 22, 2016, 09:20 ÖÖ Last Edit: Şub 22, 2016, 09:27 ÖÖ by 7Skies

Yerli denizaltı ne aşamada?
Ismail Demir
Denizaltımız bir çıkmazda idi. 2009'da başlatılmış proje. Geldiğimde hâlâ sözleşmesi imzalanmamıştı. Tartışması sürüyordu. Tasarımını bir Alman firmasına yaptırıyoruz. Belli paralar vermişiz. Firmanın tasarımına itirazlarımız vardı. Çok ciddi mesai harcadık. Deniz Kuvvetleri'yle koordinasyon içinde nihayet 6 senelik sorunu çözdük ve inşayı başlattık. Üç denizaltı olacak, denizaltının tasarımı dışarıdan alınıyor, bir müjde vereyim. Artık ikinci adım Türk mühendislerinin tasarımını ve bütün dizaynını yaptığı bir denizaltı. Bundan sonraki milli projemizin adı Türk tipi denizaltı ve büyük firkateyn. İçindeki harp sistemlerinin yerli olmasını öngörüyoruz. Burada bir tek motor kalıyor.

Üç denizaltı olacak derken ne kastetmiş acaba ???


Etkileyici :)
Müsteşar Demir sabah 07.00'de başladığı mesaiyi gece yarısına kadar sürdürüyor.

http://www.milliyet.com.tr/terorle-mucadelede-yeni/gundem/ydetay/2197438/default.htm Mesajı Paylaş
.

HDS

"Koşan, terleyen" müsteşar.

İD akıllı bir adam. Bir çok zokayı yutmadı ama, işte olmadı, olduramadı. Seveni kadar sevmeyeni de çok. MB'dan daha farklı bir iş ve örgütlenme modelinin adamıydı.

Bakalım neler olacak. Mesajı Paylaş

ocay


BETONBEY

Neredeyse teslimi 2021 yılı :o Mesajı Paylaş

kimlikci

Faruk Özlü, 2,7 milyar dolarlık yeni tip denizaltı projesi hakkında da bilgi verdi.

Gölcük'te 6 denizaltı üretileceğini belirten Özlü, "Havadan bağımsız tahrik sistemi olan, dünyanın en modern denizaltılarından birisi. Bir Alman firmasıyla müştereken çalışıyoruz. İlk teslimatı 2018'de yapılacak ve her yıl bir denizaltı teslim edilecek." diye konuştu.

http://www.ahaber.com.tr/ekonomi/2016/04/10/f-35den-sonraki-savas-ucaklari-insansiz-olacak

şimdi ilk teslimat 2021 mi 2018 mi?

Ben iki arada bir derede kaldım Mesajı Paylaş

dum

Denize iniş ile donanmaya teslim arası uzun galiba.. Mesajı Paylaş

Çınar Çakmak

SAVUNMA VE HAVACI L IK NO: 172

Sayfa 48
-DzKK ArMerKom'ndaki tasarım mühendislerinin de katkısı ile Tip 214 tasarımını Türk Deniz Kuvvetlerinin harekat isterleri doğrultusunda geliştirmiştir. Bu çalışmalar neticesinde Reis Sınıfı Tip 214TN Denizaltılarının tam boyu 67.6m'ye, satıhtaki deplasmanı 1.855 tona, dalmış durumdaki deplasmanı ise 2.042 tona ulaşmıştır. Standart Tip 214 tasarımında bu değerler sırasıyla; 65m, 1.69o ton ve 1.86o ton olarak belirlenmiştir.

Sayfa 54
-Reis Sınıfı Tip 214TN Denizaltıları: TCG Pirireis, TCG Hızırreis, TCG Muratreis, TCG Aydınreis, TCG Seyidalireis ve TCG Salihreis
Mesajı Paylaş
Turkish Navy Shipbucket
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/
Savunma ve Stratejik Analizler
http://rewreward.blogspot.com/

saladin

Bu agirlik artisi menzili ve hizi nasil etkileyecek? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter