TSI-Turkish Aviation Seats/Uçak Koltuk Üretimi A.Ş.

Başlatan canıtez, Oca 04, 2017, 09:58 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

TSI (Turkish Aviation Seats) Uçak Koltuk Üretimi A.Ş., İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında faaliyet gösteren ve yolcu uçaklarına koltuk üreten bir şirkettir. THY, THY Teknik ve Assan Hanil (Kibar Holding) tarafından kurulmuştur. Halen Airbus (A-330 ve A-320/21) ve Boeing (B-737/800) için ekonomi, business ve first class sınıflarında yolcu koltuğu üretmektedir.

Şirket ayrıca AR-GE sini kendi tamamladığı otomatik hava süspansiyonlu ticari araç koltuğunun da seri üretimine geçmeyi planlıyor. Mesajı Paylaş

canıtez

THY YERLİ KOLTUKLU İLK B777'Yİ TESLİM ALDI

Türk Hava Yolları, 30'uncu Boeing 777-300ER uçağını filosuna dahil etti. Boeing'in ABD'deki tesislerinden İstanbul'a gelen uçağın koltukları TSI (Uçak Koltuk Üretim Sanayi ve Ticaret A.Ş.) tarafından üretilen yerli koltuklar.

30. UÇAKTA YERLİ KOLTUK VAR

Türk Hava Yolları ve Assan Hanil ortaklığında kurulan TSI (Uçak Koltuk Üretim Sanayi ve Ticaret A.Ş.)'nin ürettiği yerli koltukların bulunduğu İlk Boeing 777'nin filoya katılması nedeniyle düzenlenen törende konuşan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, Türk Hava Yolları'nın özellikle son yıllarda altyapı çalışmalarına daha fazla ağırlık verdiğini söyledi. Üç yıl önce Assan Hanil ile birlikte TSI Uçak Koltuk Üretim Sanayi ve Ticaret A.Ş.'yi kurduklarını hatırlatan Aycı, "Bugün uluslararası standartların tümünü karşılayan üretici firmamız TSI'ın tasarladığı, yerli üretim koltuklarla montajlanmış ilk uçağımızı teslim alıyoruz. Filomuzdaki ilk Türk yapımı koltuklarla teslim aldığımız, 30'uncu Boeing 777-300ER'i filomuza dahil ederken, yakın gelecekte TSI'ın alanında lider bir marka olacağından ve uçaklarımızın önemli bir parçasını oluşturacağından eminiz." dedi. "Önümüzdeki günlerde kabin içerisindeki üretimlerimiz ve havacılık sanayindeki konumumuz daha da güçlenecektir" diyen Aycı, "Bugün yaklaşık 25 tane Boeing 737-800 uçağımızda TSI tarafından geliştirilen yerli koltuklarımız bulunmakta. Airbus 330'larda ekonomi sınıfında yine ilk koltuklarımız  girdi. Toplamda yaklaşık 30 uçakta kendi koltuklarımız mevcut. Bu uçakla birlikte yılsonuna kadar 40 uçakta bizim koltuklarımız  yer almış olacak. 2017 yılının sonuna varmadan ilk Business class prototipi de çıkacak." diye konuştu.

YURTDIŞINDAN SİPARİŞLER ALIYORUZ

Galley(mutfak) şirketlerinin Hintli Jet Airways'ten 79 uçaklık iş aldığını, yine Hintli Spice Jet'ten 200 uçaklık daha sipariş aldıklarını belirten Aycı, "Galley şirketimiz ihracatçı oldu. Pakistan'daki havayolu şirketinin ihalesini kıl payı kaybettik ama ihalenin iptali ile ümitlendik. Çünkü koltuk şirketimiz Pakistan Havayolları'nın yeni ihalesini kazanacak. THY ekosistemi içerisindeki şirkler birer üretici olarak bu sektörde söz sahibi olmaya başlayacaklar. İlk yerli similatörün prototipleri bitti. Yakında teslim alacağız. Adım Adım ekosistemimizi sahaya sürüyoruz. Havacılık sanayimiz artık emekleme dönemini bitirmiş, ayağa kalkmış, yavaş yavaş koşmaya başlıyor. İnşallah koşmanın ayak seslerini hep birlikte duyacağız." dedi.

BÜTÜN PAZARLARDA HAREKETLENME VAR

Fırtınalı bir yılı geride bıraktıklarını anlatan Aycı, "O fırtınaların içinden çıktık. Güvenli bir biçimde yolumuza devam etmeye başladık. 2017 yılına daha güçlü ve emin adımlarda girdik. Genel Müdürümüz Bilal Ekşi Bey'in çalışmalarıyla birlikte şirketimiz yükselişe geçti. Ramakların iyileştiğini görmeye başladık. Yolcu sayısı ve doluluk oranlarındaki artış, sefer sayılarımızdaki artış her tarafta kendini gösteriyor. ABD pazarında da, Avrupa pazarında da Uzakdoğu, Afrika pazarında hareketlenme var. Rusların yeniden stratejik anlamda Türkiye ile ortaklık pozisyonuna geri dönmesi, Rusya'dan gelen ziyaretçi sayısını olumlu anlamda etkiledi. İnşallah Amerika'dan gelen yolcu sayısında da Amerikalı ortaklarımızla aynı ortaklığın gereğini görebiliriz. Uzakdoğu'da ciddi artışlarımız var. Uzakdoğu'dan gelen uçaklarımız dolu gidip geliyor." şeklinde konuştu.

AVRUPA PAZARI TOPARLANACAK

Sadece Avrupa pazarında bir zayıflık olduğunu ifade eden Aycı, "Avrupa'daki ekonomik ve siyasal gelişmeler, Avrupa'nın istikrarına şu anda çok da fazla katkı vermiyor. AB üyesi ülkelerin bir an önce toparlanmasını ümit ediyoruz. Önemli ticaret partnerimiz AB ülkelerindeki toparlanma bize de olumlu yansıyacak. Afrika'da kararlı yürüyüşümüzü sürdürüyoruz. 17 Temmuz'da Phuket'i açıyoruz. Asya'da da büyümeye devam ediyoruz. Finansal yapımız güçlü  bir şirketiz. Bir yandan yeni yatırımlar için enerji buluyoruz. Stratejik ortaklarımız sayesinde onlarla birlikte havacılık sanayinde ilerliyoruz. Servis sektöründeki kalite çıtamızı da her geçen gün yukarı çıkarıyoruz. " dedi.

YASAKLAR BİZİ DURDURAMAZ

ABD ve İngiltere'nin uyguladığı elektronik yasaklarına da değinen Aycı, "THY bunlarla da durdurulamadı. ABD hatlarında yolcu sayılarımız pozitif etkileniyor. Verdiğimiz laptop hizmeti ve ücretsiz wifi hizmeti ile yolcularımızın konforunu, emniyetini azami oranda temin eden bir havayolu olmaya devam ediyoruz. Yasaklar bizi durduramaz. Yasaklarla birlikte insanların yaşam biçimlerini tehdit eden, hayatı zorlaştıran, mantıklı olmayan kararlarla sektördeki pazar paylarını etkileyecek, niyeti o olmasa bile uygulamaları itibari ile sektörlere, şirketlere ayrımcılık yapan kararları hele bir de stratejik müttefik ülkelerde gördüğümüzde çok üzülüyoruz. Dünyanın, yöneticilerin bu çaresizliğine ve kolaycılığına üzülmeden edemiyoruz. Kendilerini daha çok geliştirip hayat biçimlerine, seyahat özgürlüğüne müdahale etmeden, sektörlerde ayrımcılık meydana getirmeden daha akıllı güvenlik tedbirleri alınabilir. Üstelik de teknolojinin beşiği olan ülkeler böyle tedbirleri aldıkları zaman üzülmemek mümkün değil. Bunları biz alsak kıyamet kopar dünyada. Dünyanın en gelişmiş ülkeleri bu tedbirlerle kendilerini koruyacaklarını sandıkları zaman sadece acı bir gülümseme ile bakıyoruz. " diye konuştu.

Aycı, Türk havayolu şirketlerinin verecekleri yeni uçak siparişlerinde TSI yerli üretim koltuk şartı koymalarını istedi.

Boeing Türkiye Genel Müdürü Ayşem Sargın Işıl, Boeing'in bütün ticari uçaklarında Türkiye'den birçok parça bulunduğunu ifade ederek, "Bu THY'ye teslim ettiğimiz 30'ncu B777. İlk defa bu uçakta Türkiye'de üretilen koltuklar kullanıldı. Koltuklarla birlikte bu uçak daha Türk oldu. Daha çok uçaklarımızı Türkleştirmek istiyoruz" dedi.
Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı  Ali Kibar da, önümüzdeki yıllarda THY ve Boeing'in desteğiyle diğer havacılık şirketlerine verilecek koltuklarla ihtisaslaşmalarını  daha ileri noktalara getirmek istediklerini söyledi.

http://www.airkule.com/haber/THY-YERLI-KOLTUKLU-ILK-B777-YI-TESLIM-ALDI/27260

Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Çok önemli bir gelişme...
Her şey böyle küçük adımlarla başlar. THY'nin Interior (Kabin Donanım) ve Koltuk (Seat) şirketleri uçak üretimi için birer adım. Fiyat/Kalite boyutu ile yakında Dünya çapında birer oyuncu olurlar... Mesajı Paylaş

canıtez

Suat Sağıroğlu: Hedef dünyanın ilk 5 uçak koltuğu üreticisinden biri olmak

Türk Hava Yolları (THY) ve Kibar Holding'in ortak şirketi TSİ, THY'nin filosuna katılacak yeni uçakların koltuklarını üretiyor. Hedef 10 yılda dünyanın ilk 5 uçak koltuğu üreticisinden biri olmak. TSİ Genel Müdürü Suat Sağıroğlu, "Daha konforlu, hafif ve büyük monitörlü koltuklar ürettik. Farklı hava yolu şirketlerine de uçak koltuğu satacağız" dedi.

TÜRK Hava Yolları (THY) ve Kibar Holding'in ortak şirketi Turkish Seat Industries (TSİ) bir süredir bugüne kadar yapılmayanı yapmak için çalışıyor. THY'nın Boeing ve Airbus'tan sipariş ettiği 245 uçağın koltuklarını artık TSİ yapıyor. Bugüne kadar Alman ve Amerikalı şirketlerden temin edilen koltuklar tamamen Türk teknolojisiyle İstanbul'da Sabiha Gökçen Havaalanı'nda üretiliyor. Koltukların son montajı Utah'ta yapılıyor. 2011 yılında kurulan TSİ, 1000 metrekarelik bir alanda üretim yapıyor. Gerekli uluslararası sertifikaları alan TSİ'nin ileriye yönelik hedefleri de büyük. TSİ'nin Genel Müdürü Suat Sağıroğlu ile TSİ'de konuştuk.

ALMANYA VE ABD YAPIYORDU

TSİ, THY ve Kibar Holding'in enerjisinin birleşiminden oluşuyor. 2011-2012'den bu yana neler yapıldı?
2011 yılında THY iştiraki olarak kuruluyor şirketimiz. Amaç Assan tecrübesiyle, THY havacılık tecrübesini birleştirerek yerli üretimi gerçekleştirmek. 2014 yılında ilk uçak koltuğu üretimi yapılıyor. 2016'da AirBus, 2017'de Boeing için üretim gerçekleştiriliyor.

Her havayolu şirketi uçağı için sertifikaları olan bir uçak koltuğu üreticisiyle çalışabiliyor. Ancak bu sertifikayı almak hiç kolay olmasa gerek…

Aynen. TSİ bunu başarmak için yola çıktı ve başardı. Tüm testlerden geçti ve sertifikaları aldı. 2018 yılı itibarıyla THY filosuna katılacak tüm uçakların ekonomi sınıfı koltuklarının tümünü TSİ yapıyor. 43 bin kadar uçak koltuğu ilk kez Türkiye'de yapıldı. Toplamda 227 uçakta bu koltuklar kullanılacak. 167'si dar gövde, 60'ı geniş gövdeli uçak için olmak üzere 43 bin koltuk üretiliyor.

Burada üretilmesiydi ithal edilecekti. Nereden alıyordu Türkiye bu koltukları?
Alman ve Amerikalı şirketlerden alıyordu. Bu yüzden de yerli üretim çok değerli. İthalat yapmak durumunda kalmayacak THY.

Peki TSİ yalnızca THY için mi yapıyor bu koltukları?
Hedef çok daha fazla hava yolu şirketiyle çalışmak. THY dünyanın en prestijli, büyük hava yolları arasına girme başarısı gösterdi. Birçok hava yolu şirketi THY'yi örnek alıyor. Biz 10 yıl içinde dünyanın bu alandaki ilk 5 şirketinden biri olmayı hedefledik. Şu andaki ürünlerimiz THY uçaklarına hizmet edecek ancak başka havayollarına da satabileceğimiz, önereceğimiz ürünler de üretiyoruz. Azerbaycan'ın Boeing 737 uçaklarına da koltukları biz vereceğiz. Önümüzdeki yıldan itibaren başka havayolu şirketleri de olacak. Airbus'ta ilk kurulumu yapıldı ve çok teşekkür aldık. 14-16 ayda bitiriyoruz biz bu projeyi. Normal endüstri ortalaması 22-23 ay. Airbus'tan hızlı üretim için aldık teşekkürü.Balkanlar'daki ve Türkiye'deki tek uçak koltuğu üreticisiyiz. Ayrıca THY'ye dışarıdan alacağı koltuklardan daha ucuza koltuk yapıyoruz. Türkiye'de olmanın avantajlarını kullanıyoruz tedarik açısından.

Parçaların ne kadarı Türkiye'den temin ediliyor?
Tedarikçilerimizin de yüzde 80'ini Türk şirketleri oluşturuyor. Hammaddenin de yüzde 70'nden fazlası Türkiye'den alınıyor. Tedarikçilerimizin en uzağı 1, 1.5 saat sürüş mesafesinde. Ezcümle Türkiye kazanıyor bu koltukları yaparak.

Bir koltuk üretimi için kaç tedarikçiyle çalışılıyor?
80'e yakın tedarikçimiz var. Bir koltuğun alt parçaları 100'den fazla. 100'ün altına düşerseniz yalınlaştırdım dersiniz. Koltuğun özellikleri arttıkça ürün sayısı da artıyor.

DAHA HAFİF VE KONFORLU

Siz ne tür bir yenilik getirdiniz?
Estetik olarak görüntüsü daha güzel. İlk görsel tasarımını NURUS firması yapmıştı. Şimdi yapılanlar daha büyük monitör içeriyor. 10.2, 11.6, 12 inç diye geçiyor monitörler. Hedefimiz 13.3 inç monitör koymak. Yolcuların en çok talebi bu noktada, ekonomi sınıfı uçanlar da monitörün büyümesini istiyor. Ve yeni üretilen koltuklar ergonomik açıdan çok daha iyi. İyileştirmeler yapıldı yeni koltuklarda.

THY bugüne kadar kaç şirketle çalışıyordu?
10 çeşitten fazla uçak koltuğu kullanılıyordu. Bunun bakım maliyetleri de dolayısıyla yüksek oluyor.

Business sınıfı için de uçak koltuğu üretiyor musunuz?
Başlangıç olarak ekonomi sınıfı için üretim yapıldı. Business sınıfı için de ilk prototip yapıldı. Fuarlara da katıldık. Sertifikasyon sürecindeyiz. Şu an dar gövdeli uçaklar için business koltuk ürettik. Tamamen yatan koltuk üretim hedefi de bir sonraki hedefimiz.

Ekonomi ile business sınıfı koltukların maliyeti ne kadar farklı?
Ekonomi sınıfı koltukların maliyeti 3000-4000 dolar arasında, dar gövdeli business class koltuk ise 20 bin dolar kadar. Geniş gövdeli uçakların business koltuklarının fiyatları 50-60 bin dolar.

Uçaklarda en büyük sorun ağırlık. Koltuklar aynı zamanda hafifledi mi?
Hafifletmeye yönelik çalışma var. Ancak özellik istenince koltuk ağırlığı artıyor. Monitör 2 kg. Bazı havayolu şirketleri "yolcular kendileri tabletlerini getirsin" diyor. THY monitör istedi. Yeni nesl koltuk demek geniş monitör demek aynı zamanda. Hafiflik için yeni nesil kompozit parçalar kullanıyoruz.

MÜHENDİSLERİN YÜZDE 90'I ERKEK

TSİ'de kaç kişi çalışıyor?
94 kişi var. 60'ı mühendis. Yüzde 10'u kadın. Uçak ve makine mühendislerinin çoğu erkek.

TSİ'nin hedefinde neler var?
2019 yılı dönüm noktası olacak. Yeni nesil uçakların her birinde tamanlanmış projelerimiz olacak. Bu da şirketin büyümesi açısından büyük avantaj sağlayacak. Tüm dünya bizim müşterimiz olabilir. Dünyanın her yerindeki operatörlerine ulaşmaya çalışacağız. THY ile birlikte çalışmanın büyük avantajı var. THY birçok şirkete model oldu. Dünyada en iyi bilinen Türk markası THY. Biz de THY'nin dışa bağımlılığını azaltmak ve maliyetlerini düşürmek adına çalışıyoruz.

TÜM İŞLEMLER DİJİTAL YAPILIYOR

Siz uçak mühendisisiniz… Türkiye bir gün kendi yolcu uçaklarını yapar mı?
Üretim yapmakta sorun yok da önemli olan pazar bulmak. Yerli otomobilde yurtiçi pazar güçlü. Koltuk üretiminde bile yurtdışına açılmayı hedeflediğinizde. Türkiye'de üretim yapmanın dezavantajları var. Avrupa ve Amerika ile sivil havacılık anlaşmamız yok. Bizim bu yüzden ABD'de de şirketimiz var. Orada da üretim yapıyoruz. Çünkü bu şirketlere koltuk satabilmek için onların Sivil Havacılığık Kurumları'ndan sertifika almamız gerekiyor. Koltukları son aşamaya kadar burada yapıp gemilerle Amerika'ya gönderiyoruz. Son dokunuşlar Utah'ta yapılıp uçaklara orada takılıyor. Uçakta kendi başına sertifikasyonu olan 3 parça var. Uçağın kendisi, motoru ve koltuğu. Koltuğun yolcuğu koruması ve ekstra zarar vermemesi isteniyor. Testlerin çoğu Amerika ve Avrupa'da da yapılıyor. Bir koltuğun sertifikasyon sürecinde yapılması gereken testler 100 civarında. Bizim koltuklar 20 testen sonra sertifikayı sanal mühendislik sayesinde aldı. Üretim hattımız tamamen otomasyon sistemi üzerine kurulmuş durumda. Tüm işlemler dijital ortamda da görünüyor.

https://www.airlinehaber.com/suat-sagiroglu-hedef-dunyanin-ilk-5-ucak-koltugu-ureticisinden-biri-olmak/ Mesajı Paylaş

canıtez

THY'nin yeni kabin tasarımı: Airbus Cabin Flex

Türk Hava Yolları'nın yeni kabin tasarımına sahip olan Airbus A321neo tipi uçağı İstanbul Atatürk Havalimanı'na saat 15.20'de indi. Bu uçakta farklı bir koltuk konsepti yer alıyor. Bu konsept Airbus Cabin Flex olarak adlandırılıyor. Yeni koltuklar sayesinde uçak çok kısa sürede tek kabinli hale getirilebiliyor.

Kabin konfigürasyonunda uçak yoğun koltuk dizilimli konfigürasyonda maksimum 244 yolcuya kadar taşıma kapasitesi sağlıyor.

Türk Hava Yolları'nın bu uçağı ise, 2013 yılında verilen 92 adetlik siparişin ilki. Kabinde 20 business ve 162 ekonomi sınıfı olmak üzere 182 koltuk yer alıyor. Söz konusu siparişlerden 52 adedi de, 16 business ve 174 ekonomi sınıfı olmak üzere 190 koltuklu olarak teslim alınacak.

Filoya dâhil edilen bu ilk A321neo, Türk Hava Yolları filosundaki ilk internet sistemi takılı dar gövde uçak olma özelliği ile de önem taşıyor. 

İLKER AYCI: "2023 HEDEFLERİ GENÇ FİLODAN GEÇİYOR"

Teslimi değerlendiren Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı, M. İlker Aycı; "2023 hedeflerine ulaşmamızda en önemli bileşenlerden birini elbette ki yeterli ve genç bir filonun tesisi oluşturuyor. Bu gerçekten hareketle, özellikle de son birkaç yılda verdiğimiz büyük ölçekli uçak siparişleri ile süreklilikle genişlettiğimiz uçuş ağımızı destekleyen, oldukça kapsamlı bir filo kapasitesini dünyanın dört bir yanındaki yolcularımızın istifadesine sunmayı amaçlıyoruz. Ve bu bağlamda da, A320 ailesinin en yeni üyesi A321neo'yu dünyanın en genç filolarından biri olan filomuza kazandırmış olmaktan mutluluk duyuyoruz." dedi.

EK KAPI

A321neo, bir önceki modeli A321 ile kıyaslandığında en belirgin değişiklik arka bölümde ve yolcu kapısında görülüyor. A321 konfigürasyonunda kanadın ön tarafında bulunan yolcu kapılarının kaldırıldığı A321neo'da, acil çıkış kapılarına gövde ortasında, kanat üstünde yer veriliyor. Bugün opsiyon olarak sunulan Cabin Flex konfgürasyonlu A321neo'nun, 2020 yılına doğru tüm A321neo'lar için standart teşkil etmesi planlanıyor. 

YAKIT TASARRUFU

Bugüne kadar aldığı 1900'ün üzerinde sipariş ile Airbus A321neo, ilk günden bu yana A321 CEO uçaklarına göre en az yüzde 15 yakıt tasarrufu sunuyor. A321neo ayrıca, nitrojen oksit emisyonunun, otorite standartlarının yaklaşık %50'sine düşürülmesini, gürültü değerinin de yaklaşık %75 azaltılmasını sağladığı için çevre dostu konsepte sahip bir uçak tipi olarak da ön plana çıkıyor.

http://www.kokpit.aero/thy-a321neo-yeni-kabin Mesajı Paylaş

HDS

Koltuklar TSI'ın koltukları mı? Mesajı Paylaş

canıtez

Ekonomiler TSI hocam Mesajı Paylaş

canıtez

Bu koltuk işi iyi oldu. Ekonomilerin ardından şimdi de Businnes koltukları için de sertifiye işlemleri başladı. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter