MoShip ve RatShip Denizaltı Kurtarma Ve Yedekleme Gemileri

Başlatan Elçibey, Eki 04, 2015, 03:01 ÖS

« önceki - sonraki »

Elçibey

Eki 04, 2015, 03:01 ÖS Last Edit: Eki 05, 2015, 04:07 ÖÖ by Elçibey
 
MoShip A 601 Alemdar


  Türk Deniz Kuvvetleri'nin ihtiyacı kapsamında su üstü su altıda kurtarma görevleri icra edebilecek bir Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi DKAG / MoShip ile su üstü ve su altında kurtarma imkanına sahip olacak iki Kurtarma ve Yedekleme Gemisi KurYed / RaTShip'nin yurt içinden tedariki için açılan ihaleyi SNR Holding bünyesindeki İstanbul Tersanesi kazanmış ve Proje sözleşmesi SSM ile İstanbul Tersanesi arasında 28 Ekim 2011'de imzalanmıştır.Gemiler okyanus koşullarında(ağır deniz koşulları) da görev yapabilecek kabiliyette istenmiştir.

 Proje isterlerindeki ''ağır deniz koşulları'' ibaresi Türk Deniz Kuvvetleri'nin kabiliyetlerini arttırdığı gibi gelecek vizyonu hakkında da bilgi sahibi olmamıza yarıyor.Okyanus koşullarında görev yapacak kabiliyette olması istenen gemiler Donanmamızın da gelecekte okyanuslarda daha çok bayrak göstereceği anlamına geliyor.

 SSM 2012 Faaliyet Raporu'nda tedarik maliyeti 65 Milyon Euro+55 Milyon TL olarak geçen MoShip, sahip olacağı Milli ve NATO derin su kurtarma araçları ile denizaltının kaza yapması veya arıza nedeniyle satha gelememesi durumunda denizaltının yaşam desteğinin sağlanması, azami 72 saat içinde ve 600 m derinliğe kadar denizaltıdan personel kurtarma, yara alan, kaza/arıza yapan gemilerin yedeklenmesi ve kurtarılması, su altı onarım [100 m'ye kadar derinlerde su altı kaynağı] ve enkaz çıkarma gibi su altı çalışmaları deniz kirliliği ile mücadele ve açık deniz yedeklemesi gibi görevleri icra edecek.

 SSM 2012 Faaliyet Raporu'nda tedarik maliyetleri 64 Milyon Euro+57  Milyon TL olarak geçen Kurtarma ve Yedekleme Gemileri ise; açık deniz yedeklemesi, denizaltı kurtarma harekatına destek, yara alan/karaya oturan/arıza yapan gemilerin kurtarılması/yedeklenmesi,su üstü atışlarında hedef çekme ve gemi yangınlarına müdahale etme gibi görevleri de icra edecek kapasitede olacaktır.DKAG/MoShip'in sözleşme kapsamında avans ödemesinin yapılmasını müteakip 31 ay, KurYed/RaTShip Gemilerinin ise sırasıyla 37. ve 39. aylarda tamamlanarak DzKK'na teslim edilmeleri planlanmıştır.

 DKAG/MoShip, denizaltı kurtarma dalış ve rekompresyon sistemi [Submarine Rescue, Diving and Recompression System/SRDRS] ve NATO Denizaltı Kurtarma Sistemi [NATO Submarine Rescue System/NSRS] ile KurYed/RaTShip ise Gate Elektronik tarafından geliştirilen Gelibolu Uzaktan Kumandalı Su Altı Aracı ile donatılacaktır. Yaklaşık 90 m uzunluğa, 18 m genişliğe ve 4.1oo ton deplasmana sahip olacak DKAG/MoShip'in tasarım ve inşasına avans ödemesinin yapılmasını müteakip 13 Şubat 2o12'de başlanılmış ve ilk çelik sac ve profil kesimi 5 Nisan 2o12'de yapılmıştır. DKAG/MoShip'in tekne bloklarının kızak üzerinde montaj çalışmalarına 21 Aralık 2o12'de başlanılmıştır.
 
 Yaklaşık 68 m uzunluğa, 14 m genişliğe ve 1.960 ton deplasmana sahip olacak KurYed/RaTShip gemilerinin tasarım ve inşa faaliyetlerine avans ödemesinin yapılmasını müteakip 6 Aralık 2o11'de başlanılmış ve ilk geminin çelik sac ve profil kesim çalışmaları 19 Ocak 2o12'de yapılmıştır.

 Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi [DKAG/MoShip] ve Kurtarma ve Yedekleme Gemisi [KurYed/RaTShip]'nde kullanılacak deniz haberleşme sistemleri Aselsan tarafından, tahrik sistemleri ise Rolls-royce tarafından sağlanacaktır. İstanbul Tersanesi ile Aselsan arasında imzalanan sözleşme uyarınca DKAG/MoSihp ve KurYed/RaTShip gemilerinde yer alacak sonar dahil su altı akustiği ekipmanının tamamı Aselsan tarafından temin edilerek gemilere entegre edilecektir.

Bu gemilerin önemini iki acı örnekle izah edebiliriz.

*Denizaltı kurtarmada Türkiye'nin ihtiyacı, Suriye'nin düşürdüğü jet uçağının enkazına ulaşma çalışmalarında bir kez daha ağırlıkla hissedilmişti.

*TCG Dumlupınar(Denizaltı)1953 yılında, 3 Nisan'ı 4 Nisan'a bağlayan gece su üstünden seyrederken, saat 2:10 sularında Çanakkale boğazı Nara Burnu açıklarında Naboland adlı bir İsveç yük gemisiyle çarpıştı.

  Denizaltı öylesine hızlı battı ki geminin içindeki 81 kişiden yalnızca 22'si kıç torpido dairesine sığınabilmişti. Burada mahsur kalan 22 kişi battı şamandırasını su yüzüne fırlattılar ve irtibat kurdular.72 saat boyunca çalışmalar durmaksızın sürdü. Fakat boğazdaki şiddetli akıntı nedeniyle çalışmalar sonuçsuz kalıyordu. Artık denizaltıdakiler için umutlar kesilmişti.Denizaltıda ölen 81 kişi her yılın 4 Nisan günü anılır.

KURTARMA EKİPMANLARI VE YETENEKLERİ :

*4 deniz durumunda 4 Dz. Mili akıntıda mevki muhafazası, Dinamik Oto Pilot Sistemi (DAPS)

*5 deniz durumunda eksiksiz. 6 deniz durumunda sınırlı kurtarma harekatı, aktif yalpa sistemi

*35 tona kadar helikopterlerin gündüz ve gece iniş kalkış yapabileceği platform

*32 personel için, ara bağlantılı, SRV iştirakli ikiz basınç odaları

*Sualtı araç / donanımlarını transfer, denize atma-alma için 35 ton kapasiteli A-Frame

*Atmosferik Dalış Elbisesi (ADS), Acil Yaşam Destek Paketleri (ELSS), Uzaktan kumandalı sualtı robotu (ROV)
Yandan Taramalı Sonar (TSSS), Mc Cann Kurtarma çanı

*1 x Sabit Karinalı Şişme Bot ve 2 x kurtarma botu

*4 yataklı, röntgen odalı kapsamlı revir

*Sualtı soluma havası sistemleri

*145 ton çekme gücü

*4 x 1.25 ton hafif demirleme sistemi



RatShip A 583 Işın

Proje Tanıtımı :







NOT :MoShip Denizaltı Ana Kurtarma Gemisi  TCG A 601 ALEMDAR Mayıs 2014 de denize indirilmiştir.

      :RatShip Kurtarma ve Yedekleme Gemisi TCG A 583 IŞIN Haziran 2014 de denize indirilmiştir.

KAYNAK :  İbrahim Sünnetçi/Türk Deniz Kuvvetlerinin Gelişimine Bir Bakış

           www.daersan.com.tr





Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

swat

RatSHIP 2 adet olmayacakmıydı? Mesajı Paylaş

Elçibey

TCG Bayraktar'ın denize indirme töreninde inşa halinde olduğunu gördük. Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

ocay

Zaten 2 adet Ratship denize indirildi. Mesajı Paylaş

süper çavuş

Bu MOSHİP 'in görev profili nedir ,, yani esas işini Allah göstermesin ama tatbikat ve eğitimler haricinde denizdeki seyri nasıl olur ,,
bu gemi denizaltı savunma harbi maksatlı amaçlarlada kullanılabilir mi ? Mesajı Paylaş

Saturn5

MoShip'in görev profili kaza geçiren ve su üstüne çıkamayan bir denizaltıyı kurtarmak. Bu geminin denizaltı önleme harekatı ve benzeri bir şey yapmasını beklememeli. Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

süper çavuş

@Saturn5  ,, 
hocam haklısınız aslında ben yanlış ifade ettim biraz ,, demek istediğim bu gemide benim anladığım kadarıyla son derece gelişmiş sensörler var ve ana görevinin gerektirdiği eğitim/tatbikat görevleri haricinde bu gemi su altının görintülenmesi haritalanması vs. gibi hususlarda kullanılabilirmi amaçlı sorduydum .. Mesajı Paylaş

ocay

Bu gemilerde survey çalışmalarında kısmen kullanılabilir; RATSHIP'ler zaten su üstü kurtarma gemisi ayni zamanda.. Bunun yanında su altı inşaa işlerini destekleyebilirler.


ASW işi biraz karışık.. Rus denizaltıları baltık denizinda fink atmaya başlayınca Fin ve İsveç mayın avlama gemilerine derinlik bombaları yüklenip ASW destek görevine çıkmışlardı. Bu gemilerde 4-5km menzilli imaging sonar kabiliyetleri vs olacak çok mecbur kalırsan denizdibine pusuya yatmış bir denizaltıyı aramada kullanırsın ama ideal bir görev olmaz. Mesajı Paylaş

süper çavuş

Bu arada bizim Aydın sınıfı gemilerin envantere girişinde sanırım komutan söylemişti bu gemiler aynı zamanda ASW amaçlı bir kuvvet çarpanı olarakta kullanılabilirler diye , şimdi o geldi aklıma  .. Mesajı Paylaş

Tuco

#9
Ağu 28, 2016, 02:08 ÖS Last Edit: Ağu 28, 2016, 02:11 ÖS by Tuco
TCG Alemdar Helikopter görsel iniş yardımcıları ile  ilgili hazırlıklar devam ediyor.Deniz denemeleri gerçekleştirilecekmiş...





kaynak: https://twitter.com/AGILtd1915/status/769890001106694144?lang=tr Mesajı Paylaş

Atılgan

İstanbul Tersanesi tarafından inşa edilen denizaltı kurtarma gemisi MOSHIP ve kurtarma-yedekleme gemisi RATSHIP deneme seyirlerini sürdürüyorlar. Her iki gemi de bu yıl hizmete girecek.

http://www.istanbulshipyard.com/askeri_gemiler-yardimci_sinif_gemiler-denizalti_kurtarma_ana_gemisi.html

http://www.istanbulshipyard.com/askeri_gemiler-yardimci_sinif_gemiler-kurtarma_ve_yedekleme_gemisi.html Mesajı Paylaş

Traverten

2017 ordumuz ve milletimiz açısından önemli bir yıl.Bu yıl pekçok proje ete kemiğe bürünecek. Mesajı Paylaş

Atılgan

Denizaltı kurtarma gemimiz Alemdar'ın devam eden seyir testlerinde bir kaza olmuş.Geminin 4 nokta demirleme testi sırasında,halatlar bir tekneye alınarak gemiye çıkarılmaya çalışılırken İDOya ait Hızır Reis deniz otobüsü halatın üzerin geçip halatları toplayan tekneyi devirmiş.İçinde geminin tasarımcısının da olduğu 5 kişilik gözlemci heyeti 20 dakika kurtarılmayı beklemiş.Deniz suyu sıcaklığının çok düşük olmasından ötürü denize düşen 5 kişide hipotermi tehlikesi varmış

http://www.denizhaber.com.tr/denizalti-kurtarma-ana-gemisi-alemdarin-deneme-seyrinde-faciadan-donuldu-haber-72030.htm Mesajı Paylaş

HDS

Kurtarma gemisi teslerinde ortaya çıkan kazadan kurtarılamayarak hipotermi olan mühendislerimiz.

Sırtında askeri yükle Yunan adasına bodoslayan römorkörümüz.

Sivil meydan yerine Batum'un vurulmuş askeri pistine gözle inen üstad pilotumuz.

De-Icing'i kanat üstünde damacana yuvarlayarak yapan TGS.

Geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.

... Mesajı Paylaş

Atılgan

Donanmamızın yeni denizaltı kurtarma gemisi TCG Alemdar Cumartesi günü Başbakanın katıldığı bir törenle donanmaya teslim edilecek. Gemi, derin su kurtarma araçları ile su altındaki denizaltıya yaşam desteği sağlayacak ekipmanlar barındırıyor.

Tören saat 11 de İstanbul Denizcilik tersanesinde yapılacak.


Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter