Havuzlu Çıkarma Gemisi (TCG Anadolu)

Başlatan malpsoy, Eki 04, 2015, 12:35 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

meraklı

Ortada satın alınabilecek Harrier var mı ki? Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Harrier'ler kullanım ömrünün sonuna geldi. Almanın bir anlamı yok.

Ayrıc F-35 için eğitim platformu da olmazlar, ilgisi yok. Mesajı Paylaş

OKÇULAR

Ski-Jump rampası net bir şekilde gözüküyor.

Mesajı Paylaş

TULGA

Bir başka açıdan da arka dock çıkış kapısı da görülmekte. Ancak atamadim resmi. Vücut bulmaya başladı şükür. Mesajı Paylaş

LECTRİ

Tcg Anadolu için F35B alınması -F35A gelsin veya gelmesin- ayrı bir muamma.
Ağır Sınıf Taarruz helikopteri ilk uçuş hedefi 2024, naval versiyonun üretilmesi, envantere girmesi vs. ???
Elimizde hazır PD170 ve yolda olan PD222 ve TS1400 motorları var. Tcg Anadolu ve kardeşi için vtol uav yapılabilir. Hatta tiltrotor konusunada uav ile başlamak tecrübe gelişimi açısından daha uygun olabilir.

Şurada TCG Anadolu'da kullanılma ihtimali olan ilginç bir 3 motorlu vtol uav tasarımı var.

https://youtu.be/vT6CfI7u2TE
Mesajı Paylaş

Topgun

Mevcut Bayraktar TB2 İHA'larımız rahatlıkla hiçbir değişiklik yapmadan TC Anadolu'ya inip kalkabilirler. Zaten Kompozit ve compact gövde olmalarından ötürü, çokta navalizasyon ihtiyacı olacağını zannetmiyorum. İdealen, safkan bir sistem için belki iniş takımlarını bir miktar daha sağlamlaştırmak, süspansiyonu güçlendirmek gerekli olabilir. Mesajı Paylaş

cagribey

Hocam en başta TB2'nin kalkış ve iniş mesafesi kurtarmaz. Mesajı Paylaş
''Bre sorun Nemçelü'ye Lehli'ye,
Ne de çabuk unuttular Muhac'ı''

robust

Karayel tasarimi mevcut milli IHA sistemleri icinde TCG Anadolu icin en uygunu olabilir. Onden motorlu olmasi bir avantaj ama diger parametrelerde durum nasildir bilmem.  Simdiye kadar klasik piston motorlu taktik veya uzeri IHA tasarimlarini ucak gemisi veya LHD inip kaldiran ulke gormedik. Konvansiyonel olarak uzun pistlere inis kalkis icin tasarlnamis IHA'lar cok narin araclar oldugundan cok kisa pistlere inis ve kalkislarda maruz kalacaklari bir kac G bile sorun olabilir. Mesajı Paylaş

petibor

F35B konusunda en kötü senaryoda tek uçak seçeneği olarak ben Agusta nın tilt motor çalışmalarını görüyorum. Onlarda çalışmadan öteye bir türlü gidemediği için ne derece olur oda belli değil. Ancak uçağı temin etme konusunda en güvenilir ülkelerden birisi Türk Yunan dengesi özelinde İtalya dır geleneksel olarak. Agusta ve İtalya ile olan özel ilişkilerde ekstra bir faktör. Uçak pek hazır değil ama uçuyor ediyor sonuçta. İşimize yararmı yaramazmı oda soru işareti ne yapacağız muharip uçak olacak hali yok.  Başkada bir uçak aklıma gelmiyor F35B yerine 
Mesajı Paylaş

Topgun

TCG ANADOLU teknik özellikleri:
 
Uzunluk: 231.82 m
Uçuş güvertesi uzunluğu: 202 m
Genişlik: 32 m

Bu mesafe; 202m + SkiJump, bir taktik İHA için iniş/kalkış yeterli olur.  Ki geminin iniş/kalkışlarda sağlayabileceği ilave sürat ve kafa rüzgarını saymadan dahi. İniş takımı, fren sistemi modifikasyonu gerekebilir, onu bilemem. Mesajı Paylaş

FeÇe

Anadolu için mig 29k imkansız mı dersiniz?Vikramaditya'ya baktım.İniş için mesafe uygun gibi.150 m civarı tahminim.Kalkış için kısa kalkış (tabi mühimmatsız,az yakıt belki)200m nin altından kalkabiliyor.Ama Hintliler 250m gibi uzun kalkışı tercih ediyorlar galiba.Bizim 220 m mız var.Tamam tam kapasite olmasın.Ama iki som j yükleyip 250 km öteden füzeleri gönderebilmek ya da kısıtlı da olsa hava kontrolü sağlayabilmek de iyi bir kabiliyet gibi.F35b olmazsa al sana alternatif demeye gelmez mi sizce? Bu mesajı sert eleştirilerden biraz korkarak yazdım da.... Mesajı Paylaş

Kartalbey

Küçük bir öneri: Sizce niçin Ruslar dahil olmak üzere hiç bir Mig-29 kullanıcısı bu tür bir kullanım sergilememiş?

Ayrıca temel mantığınız da çok yanlış. Sizin hesapça, içi tamamen boş, koltuksuz, mürettebatsız ve minimum yakıtla bir Boeing-737 de uçak gemisinden kalkar. Maksat hafif olsun. Ama fizik kuralları bunu olanaklı kılmıyor. Mesajı Paylaş

FeÇe

Mig 29k normalden farklı olarak uçak gemileri için yakıt tasarrufu ve kısa kalkış mesafesi göz önüne alınarak geliştirildi diye biliyordum.Aynı mesafeden de motorun yaptığı iş kütlesi küçük olana daha fazla hız kazandırır diyerek düşündüm.Tabi Anadolu'nun ski jumpı ile uçak gemisininki bir değil.Kazandıracakları hücum açıları da muhtemelen  aynı olmaz.Doğru cevabı tabi ki mühendisler verebilir.Benimki sadece aklımı kurcalayıp duran bir fikirdi. Mesajı Paylaş

tuğrulbey



Anadolu dan Mig-29 kaldırmak isteyen arkadaşlar yukarıda ki fotoğrafı inceler ise ana iniş takımlarının önündeki takozları(adını bilmediğim için takoz deyiverdim) görebilirler. Motorlar tam güce ulaşana kadar bu hidrolik takozlar uçağı frenler, tam güce ulaşıldığında güverte altına çekilir. Katapult kadar karmaşık olmasa da böyle bir sisteme ihtiyaç var. Mesajı Paylaş

sadalone

Arkadaşlar artık vazgeçin şu sevdadan...Mig-29 gibi platformu gemiden kaldırabilseniz bile gemiye indirebilmeniz için her şeyden önce geniş ve açılı ayrı bir pist olması gerekiyor.Tabi bunu da TCG Anadolu ile değil, en baştan yeni bir gemi ile yapabilirsiniz.

Tamam bunların hepsini halletiniz diyelim yine bir manası yok...Milyarlarca dolar harcayacaksınız ama Mig-29'u düşük yakıt ve mühimmatla belki kullanabileceksiniz operasyonel olarak yük olmaktan başka bir işe yaramayacak anca uçak gemim var dersin o kadar.

Şuan için F-35B için beklemek en mantıklısı 5 sene 10 sene beklemek gerekiyorsa bekleyelim, helkopterler şimdilik gayet yeterli olur.İlla'da bir alternatif isteniyorsa benim tavsiyem bu saçmalıklarla uğraşacağımıza TCG Anadolu'ya rahatlıkla inip kalkabilecek silahlı STOVL/VTOL İHA yapalım... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter