TCDD Modernizasyon Çalışmaları

Başlatan HARZEMŞAH, Ara 13, 2016, 11:30 ÖÖ

« önceki - sonraki »

kimlikci



TCDD bütçesi
Bu arada Başbakanın hedefinde bölünmüş tren yolları yapmak var Mesajı Paylaş

Traverten

Türk vagon sanayi tarafından üretilen yolcu vagonlarında yerlilik yüzdesi 81, Türk lokomotif sanayi tarafından üretilen de36000 lokomotiflerinde 33, de33000 lokomotiflerinde 50 imiş. Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD nin lokomotif ve vagon istatistiklerini buldum. 2014 tarihli ama yine de bir fikrimiz olur

Yüksek hızlı tren: 12
Anahat lokomotifi: 490
Manevra lokomotifi: 46
Elektrikli lokomotif: 53
Elektrikli dizi (banliyo vs treni): 111
Dizel dizi (bölgesel tren): 52
Yolcu vagonu: 920
Yük vagonu: 18.873

Yolcu taşımacılığı yüksek hızlı tren ve elektrikli/dizel dizilere dönüştüğünden yolcu vagonu sayıları azalıyormuş. Günümüzde Tülomsaşın üretim hızına bakılırsa anahat lokomotif sayıları 550-600, dizel tren dizileri 100 civarında olmalı Mesajı Paylaş

Traverten

#18
Oca 04, 2017, 09:33 ÖÖ Last Edit: Oca 04, 2017, 12:25 ÖS by Traverten
TCDD nin Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul hattında çalıştırmak için Alman Siemens şirketinden satın aldığı 7 adet Çok Yüksek Hızlı Tren setinden 6 tanesi Türkiyeye geldi. Trenler önümüzdeki günlerde kullanıma sokulacaklar. Çok Yüksek Hızlı Trenler saatte 300 km hızla yol alacaklar. Tren setleri turkuaz renklere boyalılar. Bu trenler saatte 300 km hız yapıyorlarmış.Adları bu yüzden Çok Yüksek Hızlı Trenmiş. Mesajı Paylaş

Traverten

Çorum Hızlı Tren Projesi

Samsun-Çorum-Kırıkkale Hızlı Tren Projesi'ne ilişkin değerlendirmelerde bulunan Ulaştırma Bakanı Arslan, Yatırım programında etüt-proje olarak yer alan projenin Samsun-Merfizon (95 kilometre), Merzifon-Çorum (96 kilometre), Çorum-Kırıkkale (95 kilometre) olacak şekilde 3 hat kesiminden oluştuğunu ifade etti.

Arslan, her üç kesimin de etüt projelerini bu yıl bitirdiklerini, kesin proje ihale süreçlerinin ise devam ettiğini dile getirdi. Arslan, Ankara-Samsun hızlı tren projesinin kesin projelerini bitirdikten sonra inşaat sürecinin başlayacağını bildirdi.

Mesajı Paylaş

Traverten

İlk Milli Makas Taşıma Vagonu Hizmete Sunuldu

Prototip imalatı TCDD Ray Fabrikasında yapılan, ardından da tamamen yerli  ve milli olarak üretilen 5 adet Makas ve Panel Taşıma Vagonlarının kullanımına başlandı. Yerli üretilen vagonlar ile makaslar fabrikada montaj yapıldıktan sonra ayarları bozulmadan kısa zamanda monte ediliyor.

Prototip imalatı TCDD Ray Fabrikasında yapılan, ardından da tamamen yerli  ve milli olarak üretilen 5 adet Makas ve Panel Taşıma Vagonlarının kullanımına başlandı. Çankırı Makas Fabrikasından 5 adet Makas ve Panel Taşıma Vagonlarına yüklenen makas takımları, Türkoğlu (Kahramanmaraş) istasyonu ve Pamukova (Sakarya) İstasyonlarına ulaştırıldı.

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın'ın direktifleriyle Ankara Behiçbey'de bulunan Ray Fabrikasında,  makasların bir takım halinde istenilen yere taşınabilmesi için "Prototip Makas ve Panel Taşıma Vagonu"nun tasarımı yapıldı. Fabrikanın imkan ve kabiliyetleriyle tasarımı yapılan vagonun tamamen yerli olarak prototip üretimi gerçekleştirildi. Üretimi yapılan prototip makas taşıma vagonunun boş ve yüklü olarak seyir testleri yapıldı.  Seyir testlerinin tamamlanmasından sonra yerli üreticiler tarafından prototip makas taşıma vagonu model alınarak 5 adet üretimi yapıldı. Üretimi yapılan 5 adet vagon, TCDD'nin Çankırı'daki Makas Fabrikasına teslim edildi.

2 adet makas takımı sökülmeden komple Makas Taşıma Vagonları ile 19 Ocak Perşembe günü Kahramanmaraş Türkoğlu İstasyonuna sorunsuz şekilde taşınarak ilk kez kullanımı gerçekleşti. Türkoğlu'ndan sonra Pamukova istasyonuna da makas takımlarının taşıma işlemi başarıyla gerçekleştirildi.

YERLİ ÜRETİMİN ÖNÜ AÇILDI

TSI onayına uygun olarak üretilen vagonlarla her tipteki makasların sökülmeden, takım halinde, emniyetli bir şekilde istenilen yere ulaştırılması ve montajı mümkün hale geldi. Söz konusu vagonlar gerektiğinde birleştirilip 3'lü set halinde 75 metre uzunluğundaki makasların da taşınması yapılabiliyor. Üzerinde aydınlatma sistemi bulunduğundan günün her saatinde çalışmaya uygun durumdaki vagonlarla makasların fabrika ayarları bozulmadan ihtiyaç duyulan yerlere taşınması, indirilmesi ve montajı yapılabiliyor.

Yerli üretimin önünü açan vagonların kullanılmaya başlanmasıyla daha önce 20 işçi ile bir günde yapılabilen makasların montajı bu sistemle 4 işçi ile 2 saat gibi kısa sürede yapılarak zaman ve işçilik giderlerinden azami tasarruf edilmektedir. İthal maliyeti yaklaşık 3 milyon TL olan Makas Taşıma Vagonu, yerli üretimle 820 bin TL'ye imal edilerek önemli miktardaki dövizin yurt dışına çıkması önlendi.

Türkiye'deki konvansiyonel demiryolu hatlarındaki farklı istasyonlarda yılda ortalama 600 makas değişimi dikkate alındığında yerli Makas Taşıma Vagonunun zaman, işgücü ve ekonomik açıdan ne kadar önemli fayda sağladığı ortaya çıkıyor. Makas ve Panel Taşıma Vagonları, konvansiyonel hatlarda olduğu gibi yüksek hızlı tren ve hızlı hatlarında da kullanılabiliyor.

Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD Yerli Üreticilerle Buluştu

TCDD Yerli Üreticilerle Buluştu : Yerli üretim seferberliği kapsamında İstanbul'da düzenlenen "TCDD Tedarikçi Günleri",İstanbul Ticaret Odası'nda gerçekleştirildi.

Söz konusu programda; TCDD Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Murat Kavak, TCDD Daire Başkanları ve diğer yetkililer ile yerli sanayiciler bir araya geldi.

İkili görüşmelerden önce bir konuşma yapan TCDD Genel Müdür Yardımcısı Murat Kavak, "Çok ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bu yatırımlarımızı büyük ölçüde yurtiçindeki kaynaklardan tedarik etmek, yurt içerisindeki şirketlerimizi geliştirmek, rekabetçi bir hale getirmek istiyoruz. Hem kendi ihtiyacımızı ülke içerisinde karşılamak, hem de yükselen sanayimizle beraber ihracat payımızı arttırmayı milli bir hedef olarak algılıyoruz ve Devlet Demiryolları olarak da bu hedef doğrultusunda çalışmalar yapıyoruz." dedi. Kavak, "Bütün tesislerimize üretim alanlarımıza bütün inşaatı devam eden hatlarımıza sizi davet ediyoruz, gelip yerinde görmenizi arzu ediyoruz. Burada birebir istişare etmenizi ne tür katkılarda bulunabileceğinizi bizlerle paylaşmanızı çok arzularız." şeklinde konuşmasına devam etti.

TCDD Genel Müdür Yardımcısı Kavak konuşmasının ardından; TCDD'nin tarihsel gelişimi, yürütülen alt ve üst yapı projeleri ile çeken-çekilen araçların yerlilik oranlarının yanı sıra 2023 hedefleri ile ilgili katılımcı firmalara bir sunum gerçekleştirdi.

Konuşmalardan sonra, İTO Konferans Salonundaki programın ardından fuaye alanına geçilerek TCDD Yöneticileri ile 100 den fazla firma yetkilisi yuvarlak masa toplantılarında yüz yüze görüşmelerde bulundular.

http://www.rayhaber.com/2017/03/tcdd-yerli-ureticilerle-bulustu/#more-181105 Mesajı Paylaş

Traverten

Yeni Siemens setleri seferlere başlıyor

TCDD Taşımacılık'ın yeni Siemens hızlı tren setleri yarından itibaren hizmete giriyor.

Geçtiğimiz sene teslim edilen 6 adet alınan yeni Siemens Velaro TR seti yarından itibaren Türkiye raylarında ticari taşımalar başlıyor.

Hızlı tren filosunu güçlendiren TCDD Taşımacılık, mevcut hatlardaki sefer sayılarını arttırdı. Ankara-Konya seferleri karşılıklı 7'den 10'a, Ankara-Eskişehir seferleri 5'ten 6'ya, İstanbul-Ankara seferleri ise 6'dan 7'ye çıkarılıyor.

Son Innotrans fuarında tanıtılan setler, 45 business, 424 ekonomi koltuğun yanı sıra tekerlekli sandalye için ayrılmış 2 bölüm ve her biri 4'er koltuğa sahip 3 business kompartımana sahip. Yeni setlerde eğlence sistemi de bulunuyor.

Siemens setleri sadece Ankara ve Konya arasında hizmet verecek. İstanbul-Ankara, Ankara-Eskişehir ve İstanbul-Konya hatlarında CAF setleriyle hizmete devam edilecek.

Yeni sefer tarifesi 10 Mart 2017'den itibaren geçerli.

https://tr.railturkey.org/2017/03/09/yeni-siemens-setleri-seferlere-basliyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

TCDD'nin İnternet Sitesi Yenilendi

TCDD'nin İnternet Sitesi Yenilendi :Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nün internet sayfası daha iyi hizmet verebilmek için yenilendi.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları(TCDD)'nın internet sayfası bugün yeni yüzü ile kullanıcıların karşısına çıktı. Yeni internet sayfası mobil cihazlara uyumlu hale getirilirken etkili görsellerle yeniden tasarlandı.

Kullanıcılar yenilenen TCDD internet sitesinde Kurumsal, Şebeke Bildirimi, Projeler, İhaleler ve Duyurular, Basın Odası ve İletişim sekmelerinde aradıklarına kolaylıkla ulaşabiliyor.

TCDD'nin yenilenen sitesinde Yüksek Hızlı Tren Saatleri, Anahat Tren Saatleri, Bölgesel Tren Saatleri ve Bilet Satış noktaları ana sayfasında yer alıyor.

Web sayfasının performansını artıracak güncel teknolojilerin kullanıldığı göze çarpıyor.

http://www.rayhaber.com/2017/04/tcddnin-internet-sitesi-yenilendi/#more-182331 Mesajı Paylaş

Traverten

YHT'lerin Bakımında Sıfır Hata Hedefi


Ankara- Eskişehir- İstanbul, Ankara-Konya, Konya- İstanbul hatlarında günde 20 bin yolcuya hizmet veren YHT setlerinin ve konvansiyonel hatlarda hizmet veren DMU, EMU ve lokomotiflerin, güvenli bir şekilde hizmet vermesi için bakımlarının yapılması büyük önem taşıyor.

Ankara Etimesgut'ta kurulan YHT Bakım Merkezi'nde YHT setleri ile diğer araçlara bakım hizmeti veren TMS Firması, bakım hizmetleri için " ECM Uygunluk Belgesi'ni alarak Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi.

Yüksek hızlı trenlerin bakım onarımını, uluslararası standartlarda yapmak ve Avrupa'ya uyumunu sağlamak üzere 2016'da ERA (Avrupa Demiryolu Ajansı)'ya başvuran TMS, bağımsız kuruluşların denetimleri sonucunda, ECM Uygunluk Belgesi almaya hak kazandı.

ECM sertifikasının geçerliliğinin devamı için her yıl düzenli olarak bağımsız kuruluşlarca denetlenecek olan TMS, belirlenen kriterleri devamlı olarak sağladığını göstermek zorunda.

TCDD Taşımacılık A.Ş yetkililerinin de desteği ile dünya standartlarını yakalayan TMS, bakım yönetimi, filo yönetimi, bakım geliştirme ve bakım teminini kapsayan belge ile bakım hizmetlerinde sıfır hata hedefliyor.

Ülkemizde şu an Yüksek Hızlı Tren bakım onarımının ECM sertifikası sahip bir firma tarafından yapılması, özellikle yolcu güvenliğini doğrudan etkileyen bir unsur olarak büyük önem taşıyor.

Yüksek hızlı ve hızlı demiryolu hatlarının genişlemesiyle birlikte bakım hizmetlerinin daha da önem kazanması ve bu hizmetin uluslararası standartta yapılması, yolcu ve yük taşımacılığının da dünya kalitesinde olmasında önemli bir faktör olarak görülüyor.

http://www.rayhaber.com/2017/08/yhtlerin-bakiminda-sifir-hata-hedefi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Konya YHT Garı yılda 3 milyon yolcuya hizmet verecek


Başbakan Yıldırım tarafından temeli atılan Konya YHT Garı'nın, yılda 3 milyon yolcuya hizmet vermesi bekleniyor.

Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürlüğünce yapılan yazılı açıklamada, Konya YHT Garı ve Kayacık Lojistik Merkezi'nin temelinin, Başbakan Yıldırım tarafından, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da katıldığı törenle atıldığı hatırlatıldı.

Yılda 3 milyon yolcuya hizmet vermesi beklenen garın, Konya Büyükşehir Belediyesinin hafif raylı sistem projesiyle entegre olacağı vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Konya Buğday Pazarı Mevkisi'nde yolculara yönelik her türlü sosyal ve kültürel donanımların yer alacağı yeni gar, Konya'yı Anadolu'nun lojistik üssü haline getirecek. Konya (Kayacık) Lojistik Merkezi, Organize Sanayi Bölgesi yakınındaki 1 milyon metrekare alan üzerine kurulacak ve yıllık 1,7 milyon ton taşıma kapasitesine sahip olacak. Sanayicilerimizin rekabet gücünü artırmak ve ülkemizi bölgesinin lojistik üssü yapmak üzere 21 ayrı yerde lojistik merkez yapımı planlandı. Ülkemize lojistik merkezler kazandırma projesi kapsamında, bugüne kadar 7 adet lojistik merkez hizmete açılmış olup, diğerlerinin de yapım, ihale ve kamulaştırma çalışmaları devam ediyor. Türkiye'yi bölgenin lojistik üssüne dönüştürecek lojistik merkezlerin tamamı hizmete girdiğinde, Türk lojistik sektörüne 34 milyon ton ilave taşıma imkanı ile 10 milyon metrekarelik açık alan, stok alanı, konteyner, stok ve elleçleme sahası kazandırılacak."

http://www.rayhaber.com/2017/08/konya-yht-gari-yilda-3-milyon-yolcuya-hizmet-verecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Gelecek yıl 5 büyük firma demir yolu lojistiğine giriyor


TCDD Taşımacılık AŞ Ege Bölge Müdürü Yurdakul, "2018'de 5 büyük firma, TCDD Taşımacılık AŞ gibi demir yolu lojistiğine girmiş olacak. Bunlardan biri Omsan. Aynı şekilde TÜPRAŞ." dedi.

TCDD Taşımacılık AŞ Ege Bölge Müdürü Müslüm Yurdakul, 5 büyük firmanın, gelecek yıl demir yolu lojistiğine girmiş olacağını bildirdi.

Balıkesir Organize Sanayi Bölgesi Konteyner Gökköy Tren Lojistik Merkezi'nin aktif olarak kullanılmasının sağlanması amacıyla Balıkesir Sanayi Odası Konferans Salonu'nda düzenlenen istişare toplantısında, kuru yük, konteyner, ithalat ve ihracat taşımacılığının ve gümrük faaliyetlerini geliştirilmesi konuları ele alındı.

TCDD Taşımacılık AŞ Ege Bölge Müdürü Müslüm Yurdakul, toplantıda yaptığı konuşmada, yeni bir yapılanma içindeki olduklarını ifade etti.

Türkiye'nin 2023 yılındaki ihracat hedefinde lojistiğin çok önemli rolünün bulunduğunu vurgulayan Yurdakul, şöyle konuştu:
"Şu anda 600 milyon ton olan Türkiye içindeki lojistik operasyonları, ihracat artışıyla 1 milyar 200 milyon tona çıkacak 2023 yılında. Belki de daha fazla. Bu operasyonu yapabilmek, organizasyonu sağlayabilmek sadece karayollarına bırakılacak kadar küçük bir olay değil. Bunu gören Hükümetimiz 2003'ten bu yana demir yollarına 33 milyar dolar para harcayarak karayollarının üzerindeki yükün bir kısmını demiryollarına aldı. İhracat ve ithalatta yurt içindeki lojistik faaliyetlerde tıkanmanın önüne geçilmeye çalışıldı. Bu yatırımlar bu çaba ve demiryollarının yeniden yapılanması da bu amaca yönelik olarak yürütülüyor."

Demiryolları işletmecilerinin hazırlıklarını yaptığını belirten Yurdakul, "2018 yılında 5 büyük firma, TCDD Taşımacılık AŞ gibi demir yolu lojistiğine girmiş olacak. Bunlardan biri Omsan. Aynı şekilde TÜPRAŞ. TÜPRAŞ bugün 360 vagonuyla kendi petrolünü Kırıkkale, Mersin, Aliağa ve Körfez arasında kendi taşımasını yapmak için hazırlıklarını tamamladı. 1 Ocak 2018'den itibaren biz artık demir yolu üzerinde TÜPRAŞ'ı göreceğiz." dedi.
"Gümrüğün açılması için burada bir hareket oluşması gerekiyor"

Balıkesir Sanayi Odası Başkanı İsmail Uğur da Gökköy'de bulunan lojistik merkezinin yaklaşık 1,5 yıl önce tamamlandığını söyledi.

Yaklaşık 60 milyon liralık yatırımla özel sektörün hizmetine sunulan merkezin ihracat açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Uğur, şöyle konuştu:

"Bu, sadece tren lojistiği değil kamyon nakliyesinin önemli olduğu bir proje. Burada bütün mesele sanayicinin maliyetlerini düşürmek, nakliyecinin lojistik işini büyütmek. En son olarak da burada bir gümrük talebimiz olacak inşallah. Gümrüğün açılması için de burada bir hareket oluşması gerekiyor."

http://www.rayhaber.com/2017/09/gelecek-yil-5-buyuk-firma-demir-yolu-lojistigine-giriyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Hızlı trende yeni yönetmelik… Geciken seferde bilet fiyatının yarısı iade


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı taslak aşamasında olan yönetmelik ile yeni düzenlemelere gidiyor.

Seyahatlerde demir yollarını tercih eden yolcuların haklarında yeni bir gelişme yaşanıyor. Henüz taslak aşamasında olan düzenlemede bakanlık çeşitli görüşleri almaya başladı bile. Yönetmelikte, seyahat sırasında öncesinde ve sonrasında ortaya çıkacak olası olaylarla ilgili hak ve yükümlülükler belirleniyor.

Yolcu, taşıması kolay ve hacim olarak belirlenen şartlardaki el bagajım ve evcil hayvanlarını yanma alabilecek. Ancak yolcuları rahatsız edebilecek bagaj ve evcil hayvanlara müsaade edilmeyecek. Yolcunun nezaretinde bagajlar kontrol edilebilecek.

BİLET FİYATININ YARISI İADE EDİLECEK

Tren işletmecisi yolcunun trene binerken, inerken veya içinde olduğu sırada herhangi bir kazadan dolayı ölmesi veya yaralanmasından sorumlu olacak. Varış noktasında 1 saat ve daha fazla gecikmeyle varılması hâlinde, yolcular işletmeciden tazminat talep edebilecek.

Bu durumlarda ödenmiş bilet ücreti üzerinden, 60 ila 119 dakika gecikilmişse, bilet ücretinin yüzde 25'i, 2 saati geçen gecikmelerde ise biletin yüzde 50'si tazminat olarak ödenecek. Yolcuya seferdeki gecikme bilgisi verilirse, tazminat talep edilemeyecek.

http://www.rayhaber.com/2017/09/hizli-trende-yeni-yonetmelik-geciken-seferde-bilet-fiyatinin-yarisi-iade/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter