TCDD Modernizasyon Çalışmaları

Başlatan HARZEMŞAH, Ara 13, 2016, 11:30 ÖÖ

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Demiryolları konusunda ilginç bir dönemden geçiyoruz. Ray yenileme çalışmalarından ötürü ana hat trenlerinin çoğu geçici olarak hizmet dışı. Ayrıca Ankara'daki "Başkentray" çalışmaları yüzünden Doğu-Batı eksenindeki çoğu tren seferi aktarmalı olarak yapılıyor. Başkentray, İzmir'deki "İzban"ın bir benzeri oluyor. Yani mevcut banliyö hattının metro seviyesine çıkarıltılması...

www.tcdd.gov.tr

Öte yandan Eskişehir'deki Türk Lokomotif Sanayi-TÜLOMSAŞ'ta epey bir yol almış görünüyor. General Electric ile yaptığı lisans anlaşması çerçevesinde DE 36000 ve DE 33000 serisi lokomotif üretimi hızlı bir şekilde sürüyor. DE 36000 (Powerhaul) lokomotiflerinden her hafta 1 adet olmak üzere ayda 4 adet, DE 33000 serisinden ise 2 haftada 1 adet olmak üzere ayda 2 adet üretiliyor. Lisans anlaşması 50 adet Powerhaul ve 25 adet DE 33000 üretimini kapsıyor ve program bittiğinde lisans anlaşmasının uzatılması bekleniyor..

www.tulomsas.com.tr Mesajı Paylaş

turkdefence

Ah Marmaray diyemiyorum, istanbul banliyö hattımız bir türlü yeniden faaliyete geçemedi. Ada Ekpresi tarih oldu :(



Mesajı Paylaş

BETONBEY

Tülomsaşın gemi motoru üzerinde çalışmaları ne durumda, bilen varmı ? Mesajı Paylaş

Sihirbaz

Bu arada TCDD yolcu taşımacılık standartlarını da belirlemiş.

1.YHT.Yüksek hızlı tren.Süratı 250-350 km
2.HT.Hızlı tren.Süratı 150 km
3.Standart tren.Süratı 60-80 km Mesajı Paylaş

anafor2016

Marmaray başta olmak üzere demiryolu projeleri malesef çok yavaş ilerliyor - bazıları ilerlemiyor - karayolları veya otoyollara verilen önem veya o projeler için uygulanan sistem demiryolları için uygulanarak acilen devreye alınmaları gerekmektedir.  Ek olarak ülkemizin lojistik altyapısı düşününce yüksek maliyetli YHT gibi yeni projeler yapmak yerine, daha çok hem yük hemde yolcu taşıyabildiğimiz konvansiyonel tren hatlarımızı Hızlı tren olarak çağın gereklerine modernize  edip minimum öift hatlı olarak işletmeye almalıyız.

Konvansiyonel tren hatlarımızı yenilemek, tren hattı gitmeyen şehirlere tren hattı kurmak için demiryolu sanayiisini devlet-üniversite ve özel sektör üçgeninde  kurmalı ve genişletmeliyiz.

- Yerli sinyalizasyon sistemi
- Yerli Elektrikli lokomotif ve alt sistemleri
- Lokomotif-tren otomasyon alt sistemi
- Dünya standartlarında Ray ve travers üretim fabrikaları
- Tren yolu inşaatı üzerine uzmanlaşmış yerli inşaat firmaları
- Yerli TBM makinası üretimi
- Yerli ray döşeme ve tren yolu inşaa makina ve araç üretimi
- Yerli yüksek dayanımlı beton üretim altyapısı
- Yerli yüksek dayanımlı ve hafif çelik üretim altyapısı
- Üst düzey kalite kontrol ve standardizasyon altyapısı
- Uzman mühendis ve teknisyenlerin yetiştirilmesi
- Yarı özel yarı devlet kar amaçlı işletme modelinin oluşturulması
- Ülkemizdeki tüm Organize sanayiilerde tren yolu altyapısının kurulması

gibi konulara da önem vermeliyiz.
Mesajı Paylaş

BETONBEY

Bir tren sadece tek bir güzergahta 1 seferde 20 kamyonu ve kamyoncuyu işsiz bırakır. 20 kamyon atıl hale gelince, o kamyonu satanda, yapanda, onaranda işsiz hale gelir. O kamyonların gittikleri yollardaki istasyonlarda, lokantalarda, marketlerde, lastikçilerde, bozulan yolları yeniden yapan, onaran, şirketler ve işçileride işsiz kalır. İşsiz kalan bunca insan ve aileleri nerede yaşıyorsa oranın esnafıda işsiz kalacaktır bu esnafa mal veren tüccarlarda, üreticilerde...

Bu bir kısır döngü...

Bu insanları mevcut iş potansiyeline göre yetiştirip, donatmadan, ülkede buna yönelik iş sektörleri oluşturmadan bu kısır döngüden kurtulamayız. Velhasıl gelişemeyiz... Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Olaya tek yönlü bakmamak gerek Betonbey üstadım...
Karayolu taşımacılığının en pahalı taşımacılık türü olmasının yanı sıra, çoğu eski teknolojili ve bakımsız motorlar, yarattıkları gereksiz ve önlenebilir çevre kirliliği, karayollarında oluşturdukları yoğunluk, sebep oldukları trafik kazaları ve ölümler, karayolu nakliye masraflarının yüksekliği nedeni ile Türk Sanayinin azalan rekabet gücü vs. derken demiryolları ile karayolu taşımacılığını karşılaştırmamız durumunda demiryollarının açık ara daha avantajlı olacağı açık gibi görünüyor.

Zaten Tülomsaş'ın ayda 6 lokomotiflik (4 adet DE 36000, 2 adet DE 3300) üretim rakamı da devletin demiryolları konusundaki hedefini açıkça gösteriyor. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Üstadım söylediklerinizde zaten hemfikiriz, son cümlemde bunu açtım. Ama lokomotifi, vagonu, rayı, yapalım demekle iş bitmiyor.

Bunu projeleri hayata geçirdiğinizde bir işsiz ordusu yaratmış oluyorsunuz ve bunun altyapısının oluşturulmasının çok önceden planlanıp bu insanları istihdam etme babında çalışma ve yönlendirmeler yapılması gerekiyor.

Son tahlilde ben yaptım oldu dediğinizde bu işsiz insan güruhu doğal olarak gelişmenin karşısına dikiliyor.

Kendi hayatımdan bir örnek vereyim. Babam yılların dinlenme tesisi işletmecisi iken bildiğiniz duble yol projeleri ile işsiz kaldı. Zira gidiş-geliş tek yoldan duble yola geçmek demek geliri yarıya indirmek demekti. Birde 3 ortaklı olunca iş battı, bu dönemde birçok kişinin işi battı.

Babam sağlam bir müteşebbisdir. Hemen elimizdeki tüm malı mülkü satıp, borçlanıp benzin istasyonu işine girdi. Yıl o zaman 1989-1990...

Bankalar kredi vermiyor, teminat istiyorlar ;D

Sonuçta tefeciden 3 sene geri ödemesiz aldığı 120.000 dolar ek borçla istasyonu kurdu. 1993'te borcu geri ödemeye başladı, son kalan 8 taksitle 1994 krizine yakalandı :(

Kendini toplaması 5-6 yıl sürdü derken 2001 krizi son darbeyi vurdu. Şu anda alzheimer hastası :(

Son tahlilde devlet denilen kurum insan faktörünü düşünmeden hareket ederse ortada ne devlet kalır, ne millet, nede insan...   

  Mesajı Paylaş

petibor

Betonbey yaklaşımınız çok yanlış kusura bakmayın ama. Yol yapmanın işsizliğe sebep olacağını düşünmek inanılmaz bir şey. Yollar iş için yapılır zaten işsizlik ne kelime. Asıl işsizliğe sebep olan ulaşım zorluğudur. Tren yolu var diye hem kara yolunun atıl kaldığı nerede görülmüş. Birbirinin alternatifi bile değil ikisi de olmak ve sürekli daha iyileştirilmek zorunda
Her şehirde tren yolu, oto yol, hava alanı olmak zorunda ve ideal olanda her şehrin zaman içinde hızlı tren ile birleştirilmesidir.
Her şehirden en az dört yöne büyük şehirlerden ise daha fazla yöne tren yolu çıkmak zorunda. Mesela Ankara İstanbul tren yolu Eskişehir e uğramamalı Ankara dan her iki Şehir e de ayrı tren yolu olmalı hatta Ankara İstanbul arasında yük ve hızlı tren için iki ayrı hat olmalı.
Yolları yemeden içmeden yapmak zorundayız biz. Özellikle bizim gibi topoğrafyası sıkıntılı ülkelerin bütün ülkelerden daha fazla gayret ile yollarını tamamlaması lazım. Fransa Almanya bütün yollarını bütün şehirleri arasındaki dümdüz cetvelle çizilmiş gibi dim direk yolları ta Romalılar devrinde yapmış bitirmiş. Biz ise daha hala Karadeniz i Doğu Anadolu ya bağladık diye bayram ediyoruz. ulaşım meselemiz feci durumda bizim. Dağlık ülkeyiz büyük ülkeyiz işimiz çok daha zor ama yemeden içmeden bu yolları tünelleri rayları yapmamız gerek. Yapınca bin yıl kullanıyorsun orası da güzel kısmı. 
Mesajı Paylaş

ÜNAL

Üstadım lokomotif üretimi beni çok sevindirdi ama benim asıl merak ettiğim Yeni hatların durumu ?
Mesela İzmir İstanbul arası ticari bir demiryolu iyi olmaz mı ?
Yine büyük şehirleri birbirine bağlayarak yapılacak hatlar yakıt ithalatını ciddi boyutlarda düşürmez mi ? Mesajı Paylaş

murattekin

Kamyoncu işsiz kalmaz. Fabrikalar batmaz. Çünkü:
1- Malı gardan teslim yerine kadar kamyon götürecek.
2- Kamyon şöförü uzun yola gitmeyecek, geceyi evinde geçirecek.
3- Sirkülasyon daha hızlı olacak.
4- Kamyon daha az yıpranacak.
5- Daha az yakıt kullanacak (Devlet bu kısmı sevmeyebilir  ;D ) Mesajı Paylaş
Murat Tekin

HDS

Aynen. Memleket bir "doğru bilinen yanlışlar" memleketi. Arada kopar böyle bir cayırtı "Vay bize yol yaptırıldı, tren yolu yaptırılmadı" diye. Sanki Sivas'a doğru dürüst yol vardı da, memleketin her ucuna gidilebiliyordu da, bunun üzerine tren yolu yaptırılmadı. Kimi şehre şose bile diyemeyeceğin yol ancak var. Buraya tren koysan ne olur?

Tren taşımacılığı kamyonun doğrudan rakibi değildir. Düzenli üreten, sevki planı programı, hacmi vs'si belli olan, lojistik altyapısı trene göre optimize edilmiş bir sanayi ile ve elleçleme merkezleri ile bu yapılabilir. Mesela, ürünlerini konteyner boyunda yapabilmen gerekir. Ona sığması ve ona göre paketlenmesi gerekir. Tren malı paletinde yahut konteynerde taşır. Çok hızlı şekilde alır ve ara stok alanına yükler. Vs vs.

Kamyon ise, çağırırsın gelir, nazını çeker, vinç operatörünü bekler, gece 02:00'de de olsa yola çıkar, bizim sanayici kesin teslimatı son güne sarkıtmıştır, ondan elleçleme ile falan bekleyemez.

Tren katarı mesela Konya'ya, Kayseri'ye yarayabilir. Bursa'ya pek etkisi olmaz. Bunun gibi bir dolu şey var.

Türkiye ne küçük bir ülke, ne de o kadar büyük. Kamyon için fazla üretiyor, trenli işler için az. Ucuz havaleli malı ürettiği yerler, yani trene uygun malı ürettiği yerler limanları ile dağlar tarafından ayrı düşen şehirler, bunlardan tren geçirmek zor. En başta tren yokuş çıkıp iniyor. Trenler yokuşları sevmez. Bir ton mala 10 ton tren ağırlığı çekersin. O bakımdan karayolu bazen daha verimli olabilir.

Hesap etmek, hesaba dayalı olmak, her yerde gereken en optimize şeyi hiç bir şeyi de romantisize etmeden kullanmak gerekir. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Eskişehir'deki TÜLOMSAŞ-Türkiye Lokomotif Sanayi dışında bir başka üretici daha var. TÜVASAŞ. TÜVASAŞ-Türkiye Vagon Sanayi Adapazarında. TÜLOMSAŞ, lokomotif ve bazı özel yük vagonlar imal edilirken, TÜVASAŞ ise yolcu vagonları ve tren dizileri yapıyor...

TCDD bölgesel yolcu trenlerini önde lokomotif, ardında yolcu vagonları yerine tren setleri ile gerçekleştirmeyi planlıyor. Tren setlerinde ön ve arkada birer çekici kabin, ortada ise 1 ya da 2 yolcu kabininden oluşuyor. Tıpkı metrolarda olduğu gibi.

TÜVASAŞ, bugüne kadar Hyundai-Rotem lisansı ile 3 ve 4 kabinli toplam 24 tren seti imal etti. Şimdi de 4 kabinli 30 dizi daha üretiyor. Böylece bir süre sonra bölgesel trenler tamamen tren dizilerinden, anahat trenleri ise DE 33000 başta olmak üzere lokomotiflerin çektikleri pullman, yataklı ve yemekli vagonlardan oluşacak. Mesajı Paylaş

HDS

Lafı açılmışken; Eskişehir'deki Tülomsaş fabrikasına girme şansı olan kaçırmasın. 1911'den kalma, kaynaksız ve perçinli çelik konstrüksiyonu ile ve ahşap parke zemini ile mevcut 14'lik modern frezelerin tezatının görülebileceği nefis bir yer.

Mesajı Paylaş

anafor2016

TCDD Haydarpaşa tren bakım bölümünde bir gün geçirmiştim. O masalar sandalyeler 1900 lerin başından kalmış gibiydi, ofisde günlük not alınan kayıt defterleri sarı kağıda yatay ve kocamandı. O ortamda sanki zaman 1945 de durdurulmuş gibiydi. Tam film çekimlik yer. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter