Türkiye'nin VIP Filosu

Başlatan ocay, Ara 05, 2016, 11:44 ÖS

« önceki - sonraki »

ocay


murattekin

Doyamadılar bir türlü. Mantıklı bir açıklaması olabilir mi? Mesajı Paylaş
Murat Tekin

dmc

Chinook'lardan biri de mi VİP olacaktı? Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

77,8 milyon dolara bir Airbus A340-500, gerçekten bedava sayılır. Normalin üçte biri fiyattan bile ucuza alınmış. Üstelik VIP konfigürasyonlu.

Benzeri (ticari) uçaklarla ilgili bulabildiğim fiyat bilgilerini buraya yazayım, siz kontrol edin:

- Airbus A340-500: 261,8 milyon $ (2011 fiyatlarıyla)
- Airbus A330-200: 231,5 milyon $ (2016 fiyatlarıyla), (Mevcut CB VIP uçağı)
- Boeing 747-400: 234 milyon $ (1988 fiyatları olabilir)
- Boeing 777-300ER: 320,2 milyon $ (2004 fiyatları olabilir)
- İlyuşin Il-96: 50 milyon $ (1993 fiyatları olabilir)

Airbus A340-500'ler, 2003 senesinden itibaren havayolu filolarına dahil olmaya başlamış. Yani en eskileri 13 yaşında. Tunus uçağının VIP konfigürasyonunda olması (eğer VIP olarak kullanılacaksa) hem artı bir özelliktir, hem de bu uçağın uçuş saati sayısı ticari olanlara göre çok daha düşüktür. (az kilometre yapmıştır :) )

Cumhurbaşkanlığı filosundaki mevcut uçakların (VIP kofigürasyonu hariç) tahmini fiyatları:
- Airbus A319: 90 milyon $ (TC-ANA uçağı)
- Gulfstream G550: 61,5 milyon $ (TC-DAP ve TC-KOP)
- Gulfstream G450: 41 milyon $ (Özal döneminde alınan eski TC-ATA ve TC-GAP uçakları. Şu anda TC-GVA ve TC-GVB olarak tescilli)

Gördüğünüz gibi, kendisine VIP konfigürasyonlu Gulfstream business jet almaya niyet eden bir işadamının bile bütçesi 60-70 milyon dolarları bulabilir. Hal böyleyken, 78 milyon dolara A340, gözüme kelepir göründü. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Şu bilgilere dikkat etmemiştim: (Uçak harbiden sıfır kilometreymiş, ve dörtte biri fiyattan daha ucuz)

Dönemin Tunus Bevlet Başkanı Ben Ali için 2009 yılında 250 milyon Avro'ya (o tarihte 330 milyon USD) satın alınan ve içi Louis Vuitton tarafından özel olarak döşenen toplantı salonlarına, yatak odasına sahip lüks uçak Tunus'taki ayaklanmadan sonra 2010 yılından beri Fransa'nın Bordo Havaalanı'nda bekliyordu.

"Bin Uçağa Geri Zekalı"

Tunus Devlet Başkanı Ben Ali, 23 yıl süren diktatörlükten sonra 2010 yılında Muhammed Bouazizi'nin kendisini yakmasıyla patlayan ayaklanmayla kaçarak Suudi Arabistan'a sığınmıştı. Ben Ali, uçağı kullanmaya fırsat bulamamıştı. Ben Ali Arabistan'a kaçışı sırasında uçağa binmek istemeyince, eşi Leyla "Bin uçağa geri zekalı. Tüm hayatım senin ahmaklıklarına katlanmakla geçti!" diye bağırmıştı. Mesajı Paylaş

anafor2016

Yeni gelen bu 4 motorlu VIP uçak sonrası, eldeki VIP A330 satılır mı?  Ek olarak 77'ye aldık ama 6 yıldır bekleyen uçağın bakımı artı diğer park masrafları muhtemelen bizden çıkacaktır. Birde son olarak, A330 varken, ne gerek vardı?  Mesajı Paylaş

HDS

E kelepirmiş işte!..  ;) Mesajı Paylaş

BETONBEY

Pahalı alırlar laf edilir, ucuz alınır laf edilir, alınmaz laf edilir, ne yapsın bu siyasiler ;D Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Elimizdeki diğer VIP uçaklardan satılan olur mu bilemiyorum. Ama Gulfstream ve Cessna'ları elden çıkarmak (eğer ihtiyaç fazlasıysa ve olabiliyorsa) bana mantıklı geliyor. Çünkü bunlar 8-10 kişilik küçük uçaklar, daha ziyade iş adamlarının özel kullanımına uygun. Devlet heyetini, iş adamlarını, gazetecileri vs. hep birlikte alamıyor. Kapasitesi yeterliyse uzun menzilli olan G550'ler Genelkurmay emrine tahsis edilebilir.

Bir de ihtiyaç fazlasıysa A319 TC-ANA, elden çıkarılabilir, zira onun da menzil sorunu var. Zaten A330 TC-ATA uçağı o yüzden sipariş edilmişti.

Neredeyse hiç kullanılmamış bir uçağın 6 yıl beklemekten dolayı büyük bir masraf açmasını beklemem. Aküsü biter, lastikleri iner vs. :)  Ama illa ki tam manasıyla bir kontrol edilip gözden geçirilecektir.

Park ücretlerinin ise kime ait olacağı veya hali hazırda ödenip ödenmediği bilinmiyor. Belki Fransızlar 6 yıl beklemeyip çatır çatır günü gününe Tunus'tan tahsil etmiş bile olabilirler.

Havacılık konusunda uzman arkadaşlarımız, tüm bu konuların detayları hakkında bizi daha fazla aydınlatabilir. Mesajı Paylaş

murattekin

Hocam o küçük uçaklar milletvekili-bakan vb. içindir. Hiç bırakırlar mı? Çok iyi niyetlisiniz. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

anafor2016

Küçük uçaklar dan biri aselsan a verilmeyecek mi?  Jammer için Mesajı Paylaş

ocay

2 Gulfstream IV Aselsan'a devredilecek Mesajı Paylaş

Atılgan

THY kendi bünyesinde kayıtlı olan 3 adet VIP uçağını satmış. 1 adet G450, 1 adet G550 dışında Airbus A-319 da satılmış.

http://www.kokpit.aero/thy-vip-havuzdaki-ucaklari-satti Mesajı Paylaş

sailordream

THY yıl sonu zararını düşük gösterecek bu sayede. Mesajı Paylaş

Sabri Ünal

3-5 uçak daha satsın, kar göstersin! Mesajı Paylaş
>>> Kaynak belirtmediğim her düşünce şahsi kanaatimdir. Fikirlerinizle uyuşmuyorsa çöpe atın gitsin.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter