ARES Tersanesi

Başlatan ocay, Kas 18, 2016, 10:30 ÖÖ

« önceki - sonraki »

ocay

Kas 18, 2016, 10:30 ÖÖ Last Edit: Eki 17, 2017, 08:46 ÖS by Yönetim
https://youtu.be/DKVGZJxaGhs

ARES 75 ve ARES 110 botları bir arada seyir halinde Mesajı Paylaş

Defence

#1
Eki 17, 2017, 08:41 ÖS Last Edit: Eki 17, 2017, 08:47 ÖS by Yönetim
ARES 80 SAT

ARES'in su altı taarruz (SAT) timlerine yönelik yeni botu ARES 80 SAT, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı (Dz.K.K.lığı)'nın ihtiyacı için başlatılan; fakat daha sonra iptal edilen yeni SAT botu tedarik sürecinde geliştirilen platformu temel alıyor. ARES'in ciddi yatırımlar yaparak geliştirdiği ve tüm teknik çalışmaları tamamlanan ARES 80 tasarımının gövdesi üzerinde şekillendirilen ARES 80 SAT, farklı bir konsepte sahip. ARES, çok önem verdiği bir yurt dışı müşterisi için geliştirdiği botun tanıtım çalışmalarına, IDEF 2017 ile başlıyor.

ARES, bu sınıftaki botlarla ilgili çalışmalarına yaklaşık 5 yıl önce başladı. Türkiye'deki ihaleye hazırlık olarak başlattığı çalışmada, denizcilik ve performans özellikleri öne çıkan bir gövde formu tasarımı ortaya çıktı. ARES Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu, bu formu; "Gerek sınırları zorlayan yüksek sürat kabiliyeti ve gerekse çok ama çok üstün denizcilik özellikleri itibarıyla emsalsiz." sözleri ile anlatıyor. ARES'in bu formu, geleneksel çekme testlerinin dışında, hem ampirik olarak ve hem de "self-propelled sea-keeping" (kendinden tahrikli denizcilik) testleriyle denenip ispatlandı. Gövde formu, 5 deniz durumunda dahi, 50 knot civarı süratleri yakalayabiliyor. Sonuçta, hem özel operasyonlarını ve hem de daha uzun görev dayanımı gerektiren karakol görevlerini başarıyla yapabilecek nitelikte, çok rollü bir platform ortaya çıktı.

ARES 80 SAT, 24 m boyunda, 5,8 m eninde ve 5.200 BG güç ile 54 knot sürate ulaşıyor. Tahrik, 2 adet 2.600 beygir gücünde 16 silindirli MTU marka ana dizel makinalara bağlı Rolls-Royce marka su jetleri ile sağlanıyor. Çok çeşitli silah ve sensörlerle donatılabilen bot, 1 ya da 2 adet RHIB ve bunlara ilaveten 2 adet jetski taşıyabiliyor. Seyir siası 600 mile kadar uzatılabilen botta, 7 personel, bir hafta kadar ikmalsiz olarak görev yapabiliyor. Ek olarak, tam teçhizatlı, 9 ila 16 arasında komando da botta idame edilebiliyor. Platforma, 30 mm stabilize topun rahatlıkla uygulanabileceği de gelen bilgiler arasında.

Tamamen alüminyum gövdeli olan botta, standart deniz alüminyumu olan 5083 yerine, daha üstün karakteristiklere sahip, 5383 sealium kullanılıyor. Kalafatoğlu, bu konudaki yaklaşımlarını söyle özetliyor: "Kompozitin ticari ve paramiliter gemi inşada en iyi malzeme olduğundan emin olmakla birlikte, muharip sınıf askeri gemilerde kullanımının sınırlı olduğunu düşünüyoruz. Özel operasyonlarda, ağır şartlarda çalışacak; hedef olabilecek, çok çeşitli çarpışma ve ezilmelerden kaynaklı deformasyonlara tabi olabilecek bir platformda, her yerde ve kolaylıkla tamir edilebilme özelliği olan metal malzemelerin kullanımının daha uygun olduğuna inanıyoruz. ARES 80 SAT, gerek sığ sularda operasyon kabiliyeti gerekse çıkarma kabiliyeti ile farklılık yaratıyor. Bot, sığ sulara girebiliyor, sahile kapak atarak direkt olarak personel indirip alabiliyor. Bunu yaparken de timler, geminin kıç veya yan güvertelerine çıkmadan, doğrudan doğruya gemi içinden baş rampa kanalıyla koşarak sahile çıkabiliyor."

http://www.milscint.com/tr/tanitici-makale-ares-tersanesinden-ozel-ihtiyaclara-ozel-botlar/ Mesajı Paylaş

Defence

ARES 150 HERCULES Geliyor

ARES, Katar İçişleri Bakanlığı ile imzaladığı sözleşme uyarınca, Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı için, farklı tiplerde, toplam 17 bot inşa ediyor. 5 adedi 24 m'lik, 3 adedi de 35 m'lik toplam 8 adet botun teslimatını tamamlayan ARES, sözleşme takviminin 13 ay önünde devam ediyor. Projede teslim edilmeyen 7 adet 35 m'lik bot ve 2 adet 48 m'lik bot kaldı. ARES, bu yılın sonuna kadar, 4 adet daha 35 m'lik bot teslim etmeyi planlıyor.

ARES, 48 m boyundaki ARES 150 HERCULES açık deniz karakol gemilerinden ilkinin kompozit gövde inşasını, geçtiğimiz haftalarda tamamladı. Bu gemi, donatım hattına geçerken, ikinci geminin de gövde inşası başladı. ARES, ilk gemiyi, Ağustos veya Eylül ayında denize indirmeyi ve yıl sonuna kadar da teslim etmeyi planlıyor. İkinci geminin teslimatı da 2018 yılının ortasında yapılacak. Böylece, yine 2018 yılında teslim edilecek 3 adet 35 m'lik bot ile proje, sözleşmede belirtilen tarihten, yaklaşık 22 ay daha erken tamamlanmış olacak.

48 m boya ve 9 m ene sahip ARES 150 HERCULES; E-glass, karbon elyaf ve epoksi reçine gibi tamamen ileri kompozit malzemelerle inşa ediliyor. ARES, gemi gövdesinin, 30 yıl hiç bakım gerektirmeyeceğini; rutin karina temizliği ve antifoil uygulamasının yeterli olacağını belirtiyor. Diğer yandan gemi, gövde formu itibarıyla yarı deplasman özelliği sunuyor. Böylece, hem üstün denizcilik kabiliyetine hem de yüksek sürate sahip. Örneğin, 260 ton deplasmanda ve sadece 9.000 beygir makina gücüyle 37 knot sürate ulaşabiliyor. Sözleşme isterlerine göre, 29 knot sürat ve 800 mil seyir siası zorunluluğu var; ARES 150 HERCULES ise 37 knot sürat ve 1600 mil seyir siası sağlıyor.

ARES 150 HERCULES ayrıca, dalış desteği sağlayan; ilaveten kıç güvertesinde, yine ARES tarafından üretilen iki adet yüksek süratli ve ARES 25 HARPOON markalı interseptör bot taşıyan bir platform. Bu interseptör botlardan, birer adet de 35 m'lik ARES 110 HERCULES serisi botlara bulunuyor.

ARES, teslim ettiği tüm botlarda, ASELSAN üretimi 30 mm MUHAFIZ ve 12,7 mm STAMP silah sistemlerini kullanıyor. Tersane, geçtiğimiz aylarda imzaladığı sözleşmeyle ASELSAN'dan, 12 adet MUHAFIZ ve 29 adet de STAMP satın aldı.

Kalafatoğlu, ARES'in, yurt içinde ve yurt dışında takip ettiği projelerle ilgili şu bilgileri paylaşıyor: "Etkin ve başarılı bir iş geliştirme departmanına sahibiz ve pazarlamaya ciddi kaynak ayırıyoruz. ARES, şu anda dahi hatırı sayılır bir marka durumunda geldi. Kendi alanımızda, dünyanın en büyük isimleriyle yine dünyanın her yerinde, kıran kırana yarışabilmekteyiz. Bu, çok olumlu bir durum ve emeklerimizin karşılığının alındığının kanıtı. Aklımıza gelmeyecek coğrafyalardan talepler almaya başladık. Egomuz çok düşük. Çok iyi bildiğimiz bir şey var: Aslında ne kadar az biliyor olduğumuz. Hâlâ öğrenmeye çalışıyoruz ve bu hep böyle devam edecek. Tamamen müşteri odaklı, gerçek ihtiyaç ve operasyonel gereksinimlere hitap eden platformlar geliştirip sunmaya gayret ediyoruz. Yurt içinde Yeni SAT Botu ve Süratli Devriye Botu ihalelerinde yarıştık; şu anda sonuç bekliyoruz. SSM projeleriyle çok ama çok ilgiliyiz ve bu yönde ciddi yatırımlar, düzenlemeler yaptık. Özellikle ileride beklenen Türk Tipi Hücumbot Projesi'nin, en önemli oyuncularından biri olmaya adayız. Ancak bizi diğer yerli tedarikçilerden ayıran önemli bir farkımız var. Yerli rakiplerimizin tamamı, öncelikle SSM'ye, yani yurt içine satışlar yapıp geliştiler, zenginleştiler. Ve böylece ihracat pazarlarına çıktılar. Oysaki ARES, en başından beri ihracatta var ve aslında dış pazarlardan içeriye gelen; daha doğrusu, ihracatın yanına iç pazarı da eklemeye gayret eden bir tersane. Yani dışarıda kazanıp içeriye harcayan, belki de tek milli tersane. Nitekim hâlihazırda, yurt içinde, görece düşük bütçeli 2 ihalede yarışıyor olmakla beraber, özellikle Körfez bölgesinde, rekor sayılabilecek büyüklüklerdeki tedarik programlarında yarışıyoruz. Çok yakında, önemli ve çok iyi haberlerimizi duyacaksınız."

http://www.milscint.com/tr/ Mesajı Paylaş

Atılgan

Ares Tersanesi Katar'a 10 gemi teslim etti

Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı ile Antalya'daki Ares Tersanesi'nin yaptığı 300 milyon dolarlık 17 gemi projesinde 10 gemi teslim edildi.
Körfez ülkelerinden Katar, gövde gösterisini Türk üretimi sahil güvenlik botları ile yapıyor. Katar'da hizmet vermeye başlayan 24 ve 34 metrelik 10 botun denizdeki hakimiyeti, Körfez ülkelerinden yeni talepler yarattı.

Antalya Serbest Bölge'de faaliyet yürüten Ares Tersanesi ile Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı arasında 2014'te imzalanan sözleşme 5 adet 24 metre, 10 adet 34 metre, 2 adet 48 metre botu kapsıyor. 300 milyon dolarlık siparişte 24 ve 34 metrelik 5'er bot teslim edildi. 34 metrelik 5 bot ve Türkiye'de üretilecek olan en büyük kompozit gövde olacak 48 metrelik 2 botun üretimi ise sürüyor.

KÖRFEZDEN YOĞUN TALEP

Katar Ulaştırma Bakanlığı'ndan 18 metrelik bir protokol botu üretimi için sipariş aldıklarını belirten Kalafatoğlu, Umman'da da 26 gemiden oluşan iki ayrı ihalede teklif verdiklerini belirterek, "Körfez ülkelerinden yoğun talep var. Farklı ülkelerden Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslim ettiğimiz botları görerek bizimle görüşen ülkeler oldu" dedi.

KATAR GÖVDE GÖSTERİSİ YAPTI

Katar öncesinde Türkiye ve KKTC'nin yanı sıra, Gürcistan, Nijerya, Tanzanya ve Bahreyn'e de sahil güvenlik botu ürettiklerini belirten Ares Tersanesi Başkanı ve Genel Müdürü Kerim Kalafatoğlu, Katar'a teslim edilen sahil güvenlik botları sonrasında ise Körfez ülkelerinden taleplerin arttığını söyledi.

http://www.denizhaber.com.tr/ares-tersanesi-katara-10-gemi-teslim-etti-haber-77506.htm Mesajı Paylaş

Donanma

'Ares 150 Hercules OPV' karakol gemisi teslim ediliyor

Katar İçişleri Bakanlığı'nın Türk firması Ares Tersanesi'ne sipariş verdiği 17 gemiden 48 metrelik ilk gemi olan, 'Ares 150 Hercules OPV' karakol gemisi tamamlandı. Önümüzdeki günlerde teslim edilecek gemi, 37 deniz mili hızıyla 'dünyanın en hızlı açık deniz karakol gemisi' unvanına sahip.

Antalya Serbest Bölge'de faaliyet gösteren Ares Tersanesi ve Ticaret A.Ş, Katar İçişleri Bakanlığı'nın isteği doğrultusunda 2014 yılında hayata geçirdikleri 'Hercules Sınıfı Karakol Gemileri' projesi kapsamında yapımı tamamlanan gemilerin teslimatını sürdürüyor. 3 yıllık sürede 24 metrelik 5, 34 metrelik 6 gemi teslim edildi. Yapımı tamamlanan 7'nci 34 metrelik gemi ile ilk 48 metrelik gemi, 8 Aralık Cuma günü teslim edilecek.

'Ares 150 Hercules', dünyanın en hızlı açık deniz karakol gemisi ve Türkiye'de bugüne kadar inşa edilmiş en büyük kompozit gövdeli gemi unvanına sahip. Gemi, hizmete girmesinin ardından 37 deniz mili azami süratiyle Katar Körfezi ve okyanuslarda operasyon yapabilecek. Askeri alanda kullanılacak olmasına rağmen oldukça konforlu ve lüks inşa edilen geminin içi lüks otel odalarını aratmıyor. VIP kamaralardan dinlenme salonlarına, kaptan köşküne kadar birinci sınıf malzemelerin kullanıldığı gemi, Katarlı yetkilileri de kendine hayran bıraktı.

BİN 600 DENİZ MİLİ İKMAL YAPMADAN SEYREDEBİLİYOR

Ares Tersanesi ve Ticaret A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu, geminin uzun süreli bir projenin ürünü olduğunu söyledi. 2014 yılında ihaleye giren 18 dünya devi firma arasında Türk şirketi olarak ihaleyi aldıklarını belirten Kalafatoğlu, 17 gemilik siparişin 11'ini tamamlayıp teslim ettiklerini aktardı. Projenin ilk 48 metrelik gemisini de tamamladıklarını anlatan Kalafatoğlu, "Bu projenin içinde iki adet 'Ares 150 Hercules OPV' diye adlandırdığımız 48 metrelik gemi var. Bunlardan ilkini 8 Aralık Cuma günü Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslim ediyoruz. Bu geminin önemi, sınıfında dünyanın en hızlı açık deniz karakol botudur. Toplam 1600 deniz mili ikmal yapmadan seyredebiliyor. 37 deniz mili gibi bir sürate erişebiliyor" dedi.

OKYANUSLARDA HİZMET VEREBİLECEK

Askeri denizcilik anlamında Türkiye'nin yaptığı en önemli ihracat olduğunu söyleyen Kerim Kalafatoğlu, kompozit gövdeli karakol gemileri sınıfında dünyanın en büyük siparişi olduğunu vurguladı. Projenin büyümeye başladığını ve yeni siparişler de aldıklarını aktaran Kalafatoğlu, şöyle konuştu, "Bu gemilerin inşa malzemesi ileri teknolojik malzemeler. Vakum infüzyon dediğimiz bir sistemle üretiyoruz. Bu sistem Türkiye'de bu türden gemilerde ilk defa uygulanıyor. Kısmet olursa bu proje, sözleşme takviminden 23 ay evvel teslim edilmiş olacak. Gemi 260 ton deplasmana sahip. 9 bin 100 beygir makine gücü var. Gövde formu itibariyle açık denizlerde kesintisiz hizmet verebilecek. Çalışacağı yer Arap Körfezi. Çok yüksek sert denizler yok oralarda ama okyanuslarda operasyon yapma imkanı da sağlıyor."

http://www.denizhaber.com.tr/ares-150-hercules-opv-karakol-gemisi-teslim-ediliyor-haber-78105.htm Mesajı Paylaş

meraklı

ARES 150 HERCULES, Rekorlar Kırmaya Hazırlanıyor

MSI Dergisi'nin 152'nci sayısında yayımlanan ve Londra'da gerçekleştirilen DSEI'17 fuarına ilişkin haber ve değerlendirmelerin yer aldığı özel dosyada, ARES Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu ile yapılan "ARES 150 HERCULES, Rekorlar Kırmaya Hazırlanıyor" başlıklı söyleşi, MSI Dergisi'nin İnternet sitesinde paylaşılmıştır:

Fuarı yoğun geçiren firmalardan bir tanesi de ARES Tersanesi oldu. ARES Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu, yoğun gündemi arasında, sorularımızı yanıtladı.

MSI Dergisi: Güncel konuları konuşacağız elbette; ama öncelikle ARES'in DSEI gündeminden bahseder misiniz?

Kerim KALAFATOĞLU: DSEI fuarı, savunma sanayisi alanında dünya çapında düzenlenen organizasyonların en prestijlilerinden biri ve ARES için her zaman heyecan verici olmuştur. Bu yılki etkinliğe de yine aynı heyecanla hazırlandık. Gündemimizde, elbette ki tüm dünya coğrafyasındaki askeri ve yarı askeri gemi ihtiyaçları ile ihtiyaç sahipleri var. Fakat şunu özellikle vurgulamak isterim: Biz bu etkinliğe, neler yapabildiğimizi ve ürünlerimizin özelliklerini tanıtmaktan çok daha öte bir amaçla geldik. Zira ürünlerimiz, dünyanın çeşitli ülkelerinde, farklı noktalarda başarıyla görevlerini icra etmekteler. Biz müşterilerimizin her biri ile irtibat halindeyiz, hiçbiri ile ilişkilerimizi sonlandırmıyoruz, desteğimizi hiçbir zaman kesmiyoruz. Dolayısıyla bu fuara, ürün tanıtımının yanı sıra ve hatta daha ziyade proje paydaşlarımızla, stratejik ortaklarımızla bir araya gelmek ve önümüzdeki yoğun dönem içinde bizi bekleyen projeler için fikir alışverişi yapmak ve yol haritaları çizmek için geldik.

ARES, statik bir dizayn portföyüne sahip olmadığı için, müşterilerimize, hiçbir zaman, içinde rafta hazır ürünler olan standart bir katalog da sunmuyoruz. Bizim ürün ve iş geliştirme stratejimiz, müşteri odaklılık üzerine inşa edilmiştir. Tabiri caizse ceketi müşterimize özel dikiyoruz; askıdan alıp üzerine uydurmaya çalışmıyoruz. Bu noktada, kendilerine sunabileceğimiz sayısız çözümümüz olduğunu da gururla ifade ediyorum.

MSI Dergisi: Fuarın müşteri ilişkilerinize yansımaları nasıl oluyor?

Kerim KALAFATOĞLU: Fuarlarda 3-4 günlük kısıtlı sürelerde, milyonlarca liralık anlaşmalar yapılmadığını hepimiz biliyoruz. Fakat milyonlarla ölçülemeyecek dostluklarımızın ve ortaklıklarımızın pekişmesi, yarattığımız farkındalık, iş arkadaşlıklarının ortaklıklara dönüşmesi, bu tür etkinliklerle hayat bulur. DSEI'de de hedefimiz bu ve şu ana kadar, beklentilerimizin de üzerinde bir başarı elde ettiğimizi mutlulukla ifade etmek isterim. Standımızda, eski dostlar ve yeni arkadaşlarımızla birlikteyiz ve yüzümüzden gülümseme eksik olmuyor. Bu ortamda, fuar organizasyonunun belirlediği çalışma saatleri de maalesef görüşmelerimizi sığdırabilmemize yeterli olamayacak. Londra'dan, dolu ve yüklü bir dosya ile Antalya'ya döneceğimiz ve yoğun bir gündemin bizi beklediği aşikâr.

MSI Dergisi: Fuar kapsamında hangi heyetlerle ve firmalarla görüşmeyi hedefliyorsunuz?

Kerim KALAFATOĞLU: Stratejik ortaklarımız, mevcut ve olası proje paydaşlarımızla yoğun bir toplantı programımız mevcut. Önümüzdeki dönemde yer alacağımız projeler için, bir takım çalışması yürütebilmek amacıyla ASELSAN, BMT Nigel Gee, MBDA, MTU ve Rolls-Royce gibi firmalarla görüşüyoruz. Bunlara ilaveten müstakil birtakım görüşmelerimiz de olacak.

MSI Dergisi: Hâlihazırda takip ettiğiniz proje ya da ihaleler hakkında neler söylemek istersiniz?

Kerim KALAFATOĞLU: Halen aktif olarak takip ettiğimiz, hazırlandığımız veya teklif verdiğimiz ve sonuç bildirimi beklediğimiz, 10'dan fazla ihale mevcut. Bunların bir kısmı askeri ve ticari gizlilik hassasiyetleri nedeniyle dile getiremeyeceğim. Öte yandan, uluslararası bilinirliği olan, Umman Sultanlığı Polis ve Sahil Güvenlik Teşkilatınca, yüksek süratli devriye botları için açılan ihalelerde, yeterlilik aldığımızı ve bu ihalelere katılmamız için, Umman Sultanlığınca davet edildiğimizi de gururla ifade etmek isterim. İhalelere hazırlık sürecimiz süratli ve etkin bir şekilde devam ediyor. Diliyorum ve umuyorum ki; 2017 yılında da ülkemize, yeni ihracat projeleri kazandırmaya, döviz ve istihdam kaynakları yaratmaya devam edeceğiz. Şu an için daha detaylı açıklamalar yapabilmem mümkün değil; ancak gerekli izinleri alabilirsek umuyorum kısa zaman içinde, yeni gelişmeleri, ilk olarak MSI Dergisi ile paylaşılacağız.

Bununla birlikte, Deniz Kuvvetleri Komutanlığımız ve Sahil Güvenlik Komutanlığımızın ihtiyaçları, bizim için her zaman birinci önceliklidir. Finansal hedeflerin daha da ötesinde ve ülkemize döviz kazandırmanın yanında, ülkemizin kıymetli silahlı kuvvetlerine hizmetlerimizi arttırarak sürdürmek en büyük gayemizdir. Türk Silahlı Kuvvetlerinin, kapasitemizin elverdiği her projesine destek vermeye, her daim talibiz. Bu vesileyle Deniz Kuvvetleri Komutanlığının hücumbot ihtiyacına yönelik olarak, Savunma Sanayii Müsteşarlığımız tarafından yürütülen Türk Tipi Hücumbot Projesi'nin de en güçlü adaylarından biri olduğumuzun altını çizmek isterim.

 MSI Dergisi: Projelerinizle ve ürünlerinizle ilgili, IDEF 2017'den bu yana gerçekleşen ve okuyucularımızla paylaşabileceğiniz gelişmeler var mı?

Kerim KALAFATOĞLU: Her ne kadar ana ürün portföyü, askeri ve yarı askeri teknelere odaklanmış olsa da ARES, ticari ürün çözümleri ile de pazarda yerini almış, platformlar inşa etmiş ve başarılı teslimatlar gerçekleştirmiştir. Halen de ticari tarafta, rekabetçi ve özgün çözümler üretmeye devam etmektedir. Katar'da, turizm sektöründe hizmet veren bir devlet şirketi için ürettiğimiz ve başarıyla görev yapan, 8 adet lüks yolcu feribotumuz mevcut. Yine benzer segmentte, Katar Ulaştırma Bakanlığı için, bir VIP Protokol Teknesi'nin inşasına başlıyoruz. Çok üst seviyede dizayn karakteristiklerine ve inşa kalitesine sahip olacak bu teknenin dizayn aşaması henüz tamamlandı ve 2018 yılının yaz aylarında, Doha sularında, devlet erkânı ve diğer üst seviye misafirlerini ağırlamaya başlayacak.

MSI Dergisi: Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiğiniz botlarla ilgili son durumu anlatır mısınız?

Kerim KALAFATOĞLU: İhalesini, dünya çapında, yaklaşık 20 firma ile yarışarak kazandığımız ve teslimatlarına başladığımız bu proje, biliyorsunuz, 17 adet süratli devriye botunun inşasını kapsıyor. Bu 17 tekne; 5 adet 24 metrelik ARES 75 HERCULES, 10 adet 34 metrelik ARES 110 HERCULES ve 2 adet 48 metrelik ARES 150 HERCULES botundan oluşuyor. Bugüne kadar, ARES 75 HERCULES'lerin tamamı ile ARES 110 HERCULES'lerin 5 adedinin teslimatını tamamladık ve bu gemiler, görevlerini başarıyla icra ediyorlar.

2017 yılı sonuna kadar da 2 adet daha ARES 110 HERCULES'in ve ilk ARES 150 HERCULES'in teslimatını yapmayı planlıyoruz. Gemi inşa sektöründe nadir rastlayabileceğiniz bir örnekle mevcut durum itibarıyla proje takviminde, yaklaşık 1 yıl önde ilerliyoruz ve projeyi, sözleşme takviminde belirtilen teslim süresinden, yaklaşık 1,5 yıl önce tamamlayabileceğimizi öngörüyoruz.

Ayrıca hem bizim teklifimiz hem de Katar Sahil Güvenlik Komutanlığının talebi üzerine, 2018 yılında, tüm HERCULES serisini ARES 24 HARPOON interseptör botları, ASELSAN'ın 30 mm MUHAFIZ ve 12,7 mm STAMP uzaktan kumandalı silah istasyonları ve çeşitli elektro-optik sistemler ile donatarak bu platformların mevcut imkân ve kabiliyetlerini daha da arttırmayı amaçlıyoruz.

MSI Dergisi: Geliştirdiğiniz gemi ailelerinden, fuarda özellikle öne çıkardıklarınız var mı?

Kerim KALAFATOĞLU: Her ne kadar her bir çözümümüz için ayrı ve emek yoğun çalışmalar yürütsek de elbette ki gerçekleşmiş bir proje, inşa edilmiş ve görevini başarıyla icra eden bir ARES platformu, bizim için sonsuz bir gurur ve mutluluk kaynağı. Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiğimiz ARES 110 HERCULES süratli devriye botları, dünyada 2016 yılının en iyi devriye botu seçildi. O yüzden bu platformumuz, biraz da kendi namıyla ön plana çıkıyor. Bunun yanında, Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı için ürettiğimiz, HERCULES ailesinin en büyük üyesi olan 48 metrelik ARES 150 HERCULES, iki adet rekor kırmaya hazırlanıyor. Öncelikle bu gemi, Türkiye'de, bugüne kadar üretilmiş en büyük kompozit gövdeli askeri gemi olacak. İkinci olarak da yaklaşık saatte 37 deniz mili sürati ile dünyanın en hızlı açık deniz karakol gemisi (Offshore Patrol Vessel / OPV) olmaya çok yakın. Bunu, icra edeceğimiz bir devir teslim töreni ile de taçlandırmayı düşünüyoruz.

MSI Dergisi: Eklemek istediğiniz başka bir konu var mı?

Kerim KALAFATOĞLU: ARES olarak, gemi inşa sektörüne yeni bir bakış açısı kattığımıza inanıyorum. Sadece en özgün tasarımlarla gemi üretmekle kalmıyor, kullanıcıya bir vizyon çiziyoruz. Ürettik, teslim ettik, bitti diyerek, arkamızı dönüp gitmiyoruz. Ürettiğimiz platforma kefil oluyoruz. Bakım ve onarım antlaşmaları yapıyoruz. Bir sıkıntı olması halinde, 24 saat içerisinde müdahale ederek, problemlerin en kısa sürede çözümlenmesini sağlıyoruz. Hatta bakım sözleşmesi yaptığımız kullanıcılarımızın, malzeme tedariklerini bile biz yapıyoruz. Kısacası ARES demek, problemsiz ve sıkıntısız bir gemi yaşam döngüsü demektir. Bugüne kadar, 100'ün üzerinde bot teslim ettik. Hiçbir tanesi, garanti kapsamında veya başka bir sebeple tersanemize geri gelmedi. Ülkesi için üreten ve ülkesini en iyi şekilde temsil etmeye çalışan ARES, ürettiği gemilere, 20 yıl gövde garantisi verebilecek, dünya üzerindeki, belki de tek üretici olma özelliğini taşıyor. ARES; genç, dinamik ve araştırmacı ekibi; yenilikçi, farklı ve yaratıcı çözümleri ile Türk ve Dünya gemi inşa endüstrisinin parlayan yıldızı olma yolunda güven inşa etmeye devam ediyor.

Bu noktada, ARES'e yer ayırdığınız, var olan farkındalığımızı daha da artırmak adına katkıda bulunduğunuz için MSI dergisi nezdinde size de şükranlarımı sunarım.

 
ARES Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu'na, zaman ayırıp sorularımızı cevaplandırdığı ve verdiği bilgiler için, okuyucularımız adına teşekkür ediyoruz.

http://www.milscint.com/tr/ares-150-hercules-rekorlar-kirmaya-hazirlaniyor/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter