TUSAŞ Hürkuş Temel Eğitim Uçağı

Başlatan 7Skies, Eki 04, 2015, 10:00 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

7Skies



GzİS-SUKB Entegrasyon Projesi

GzİS = Gerçek Zamanlı İşletim Sistemi - TÜBİTAK BİLGEM
SUKB = Sayısal Uçuş Kontrol Bilgisayarı - TUSAŞ


Mesajı Paylaş
.

DelKu


putty

Gözüme F22 gibi görünüyo valla Mesajı Paylaş

wolvarin

#33
Mar 12, 2016, 03:15 ÖS Last Edit: Mar 13, 2016, 12:18 ÖS by wolvarin
Seninki yine iyi ben bir tartışmada f 22 den daha iyi olduğunu ispat edebilirmişim gibi geliyor. Mesajı Paylaş

malpsoy


murattekin

Bir çocuğun oyuncağını beklemesi gibi bekliyoruz onu. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

putty

#36
Mar 13, 2016, 12:37 ÖS Last Edit: Mar 13, 2016, 12:40 ÖS by putty
Bu uçağın faydası şu;
Koskoca bir ülkesin emperyal geçmişin var 80 milyon olmuşsun sanayin var araba ihraç ediyorsun ama bir uçağın olmamış hiç. İsviçrenin var polonyanın var Romanya nın var Arjantinin var Brezilya nın var İspanya nın var Hollandanın var Yugoslavya nın var Çek lerin var ama senin yok. Göklere çıkamamışsın bir türlü maharetin yetmemiş belliki. Ama artık uçağı varmı var yapıyor adamlar diyecekler. Koskoca br havacılık alanın bembeyaz bir A4  gibi bomboş olur mu ne ayıp şey. Bu uçak bizi bu ayıptan kurtardı. Kimse oda uçakmı demez. Uçak saygı duyulan maharetli ülkeler sınıfına sokan büyülü bir araç. Mesajı Paylaş

kimlikci

#37
Mar 31, 2016, 09:27 ÖÖ Last Edit: Mar 31, 2016, 09:57 ÖÖ by kimlikci
TUSAŞ'tan Hürkuş açıklaması


TUSAŞ'tan yapılan açıklamaya göre, HÜRKUŞ-A projesi kapsamında, 22-25 Mart'ta, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi uçuş test pilotu ve uçuş test mühendisi tarafından "HUR01 ve HUR02" prototipleri ile toplam 6 sorti sertifikasyon uyum gösterim uçuşu gerçekleştirildi.Başarı ile tamamlanan uçuşlarda, uçağın "genel uçuş ve kullanım karakteristiği, kararlılık ve kontrol, perdövites, viril, manevra ve akrobasi kabiliyeti, seyrüsefer, gece uçuşu, insan-makine arayüzü, acil durum prosedürleri ve uçak sistemleri" EASA standartlarına göre değerlendirildi.
Yapılan bu uçuşlar sonrasında, EASA uçuş test pilotu ve uçuş test mühendisi tarafından uçuş paneli kapsamında, HÜRKUŞ Tip Sertifikasyonu'na yönelik uyumsuzluk bulunmadığı beyan edildi.

http://aa.com.tr/tr/ekonomi/hurkus-a-testi-gecti/546884 Mesajı Paylaş

warrior

Çok şükür... Mesajı Paylaş

kimlikci

Hürkuş yapılan testlerde 33 bin 500 feet yani yaklaşık 10 bin 210 metre irtifaya çıktı. Normalde bu tür yüksek irtifalara pervaneli uçaklar çıkarken zorlanıyor. Ancak Hürkuş, Test Pilotu Murat Özpala kumandasında 10 bin 210 metre gibi normalde yolcu uçaklarının seyir yüksekliğine rahatlıkla çıkabilme başarı gösterdi.

http://www.kokpit.aero/hurkus-irtifa-rekor Mesajı Paylaş

warrior


7Skies



Hep parça üretimi yapan Alp Havacılık acaba dizayn gerektiren böyle bir projeye teklif verirmi. Mesajı Paylaş
.

putty

#42
Nis 27, 2016, 08:43 ÖÖ Last Edit: Nis 27, 2016, 08:46 ÖÖ by putty
Kanopi camı, koltuk ve fırlatma sistemi de göze batan ithal kalemler. Daha uçakta bir sürü ithal parça vardır ama bir çoğunu yapacak ülkede aynı işkolunda iyi seviyede endüstriler var. Kanopi camı ve koltuk zor mühendislikler birileri yapabilirse çok iyi. İniş takımıda zor iş ona el atmış olmaları iyi.
kanopi camınıda şu alman uçağını yapan b-plas yapsın
iniş takımınıda hema endüstri yapsın frenlerinide ege fren yada bursa da adı değişti ne olduysa transtürk fren vardı o yapsın
Koltuğu roketsan ve gramer birlikte yapsın. Patlayıcıı kısmı roketsan yapar airbag filan yapıyorlar bunuda yaparlar. Roketsan a bir önerim daha var airbag deki patlayıcı gibi emniyet kemerlerindede ön gerilmeli patlayıcılar var keşke onuda fark edip yapsalar Emniyet kemeri firmaları bunları ithal ediyorlar 15 yıldır. 24 saat 3 vardiya ful iş onlara
Mesajı Paylaş

kimlikci

Hürkuş-B üretime başlıyor


TUSAŞ/TAI Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.'nin ana yükleniciliğinde sürdürülen Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Geliştirme projesinde (Hürkuş-B) önemli bir kilometre taşı geçen hafta aşıldı.             

HÜRKUŞ-A, Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi( EASA) ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden sivil uçak sertifikası almak üzere testlerine devam ederken TAI, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı temsilcileri bir araya geldi. Bu toplantı sonunda Hürkuş-B'nin Hava Kuvvetleri Komutanlığı için üretilmesinde önemli bir noktaya işaret eden Kritik Tasarım Gözden Geçirme Toplantısı (Critical Design Review / CDR) tamamlandı. CDR, tasarımın ürünü geliştirme için yeterli olgunluğa ulaştığı teyit eden bir aşama olduğu için Hürkuş-B'nin üretiminde kağıt üzerinde herhangi bir aşama kalmıyor. Bundan sonra uçağın üretim aşamasına geçiliyor. TAI Türk Hava Kuvvetleri için ürettiği 15 uçağın teslimatına Haziran 2018'de başlayacak.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusb-uretime-basliyor/740/1 Mesajı Paylaş

Lotus


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter