Türkiyenin Mühimmat ve Füzeleri

Başlatan turkdefence, Eki 30, 2016, 07:28 ÖS

« önceki - sonraki »

HDS

ElRokSan olmalı. MKE Elmadağ Roket Sanayi. Mesajı Paylaş

Dolphin

Karaok projesi hakkında bir gelişme veya bilgi var mı? Mesajı Paylaş

crun

https://twitter.com/5nci_Boyut

BOZDOĞAN-GÖKDOĞAN Füzesinde yer alan Aselsan ürünü Ku-Bant, hava-hava konfigürasyonundaki aktif RF Arayıcı Başlık, 'solid state [katı hal]', 'single source [tek kaynak]' tipi olup mekanik gimballi yönlendirilebilir [reflektör yapılı] bir antene sahiptir. 'Solid state' kullanımı sayesinde sayısal huzme yönlendirme [radar huzmesi elektronik olarak  çok hızlı bir biçimde yönlendirilebilmekte] kabiliyetine sahip olan  anten çanak tipi değil, 'array' [dizin] şeklindedir. Faz dizinli RF Arayıcı Başlık anteni pahalı olacağı için BOZDOĞAN-GÖKDOĞAN Füzesinde 'solid state array' tipi mekanik yönlendirmeli anten kullanımı tercih edilmiştir. RF Arayıcı Başlığın laboratuvar ortamındaki testleri için Aselsan tesislerinde RF Test laboratuvarı kurulmuş ve Uçuş  hareket  Simülatörü [Flight Motion Simulator]'nde 3oG-4oG ivmelenebilen bir hava hedefi ve RF karıştırıcı olmak üzere iki ayrı hedefe  karşı testler icra  edilmiştir. Söz  konusu testler başarıyla tamamlanmış olup Aselsan'ın uçuş testleri için 5 adet RF Arayıcı Başlık prototipini 2o17 yılında TüBiTAK SAGE'ye teslim  etmesi planlanmıştı.

Atış testleri kapsamında ilk olarak  güdümsüz atış [RF Arayıcı Başlık olmadan] ardından da güdümlü atış testleri icra edilecek ve testler 2o18 yılında tamamlanacak. Testlerin başarıyla sonuçlanması durumunda BOZDOĞAN-GÖKDOĞAN Füzesinin 2o19  yılında seri üretime hazır hale gelmesi bekleniyor.  Orta Menzilli BOZDOĞAN-GÖKDOĞAN Füzesinde kullanılmak üzere Aselsan tarafından geliştirilen RF Arayıcı Başlığın laboratuvar ortamındaki testlerde başarılı performans sergilemesi üzerine HİSAR-O Füzesi için daha önce sözleşmeye bağlanan IIR Arayıcı Başlığa alternatif olarak aktif RF Arayıcı başlığın da geliştirilmesi kararlaştırılmış ve sözleşmede bu ihtiyaca uygun değişiklik yapılmıştır. Etkili menzili 25km+, önleme irtifası ise 18km olarak verilen HİSAR-O Orta İrtifa Hava Savunma Füze Sisteminde kullanılmak üzere A Füzesi için geliştirilen hava-hava konfigürasyonundaki Ku-Bant, aktif RF Arayıcı  Başlık üzerinde bir dizi modifikasyon [karadan havaya kullanımda  sıcaklık değerleri farklı olacağı için radomun/başlığın yüksek  sıcaklıkta görev yapabilmesi sağlanacak] gerçekleştirilecektir. HİSAR-O  karadan havaya kullanılacağı için başlıkta yer alan algoritmalar değiştirilecek kara-hava angajmanına uygun yeni algoritmalar hazırlanacaktır. HİSAR-O Füzesinde  kullanılacak Ku-Bant RF-Arayıcı başlık atışlı testler için 2o19 yılında  hazır  olması hedeflenmiştir.

Aselsan'ın RF Arayıcı Başlık teslimatı gerçekleştirdiği bir diğer milli füze sistemi ise ATMACA Satıhtan-Satha Güdümlü Mermisi [G/M]'dir. Projede ilk faz tamamlanmış olup Aselsan bu çerçevede Travelling Wave Tube [TWT, Harpoon G/M'sinde kullanılmakta] yerine 'solid state' teknolojisine haiz mekanik gimballi yönlendirilebilir antene sahip Ku-Bant, RF Arayıcı Başlıktan 2o'nin üzerinde teslimat gerçekleştirmiştir. ATMACA Projesinin ikinci fazında çift modlu [RF/IIR]  bir Arayıcı Başlığın kullanılması planlanmış olup bu çerçevede Aselsan ile TüBiTAK SAGE arasında bir rekabet beklenmektedir. SAGE kendi IIR arayıcı başlığını GÖKTUĞ Projesi kapsamında GÖKDOĞAN-Gİ Füzesinde kullanıyor, aynı başlığın modifiye edilmiş versiyonunu ATMACA Blok II için de teklif edebilir. Aselsan da kendi çözümünü teklif edecektir bu ikisinin arasında bir seçim yapılabili. Veya sanayileştirme/seri üretim görevi doğrudan Aselsan'a verilebilir. ATMACA Satıhtan-Satha Güdümlü Mermisi [G/M]'nde SAFRAN Power Units ürünü TR40 Turbojet Motoru kullanılmaktadır. Blok II versiyonunda SOM-J Füzesi için de seçilen Geliştirilmiş TR40 Motoru tercih edilebilir. İstanbul Sınıfı  Fırkateynlerde kullanılmak üzere LRIP Fazı altında toplamda 64 G/M üretimi yapılacaktır.  Gemi basına 16 G/M. ATMACA Blok II'nin denizaltı platformlarından da  atılabilmesi bekleniyor.

Aselsan'ın 2o13 yılından bugüne yürüttüğü RF Arayıcı Başlık çalışmalarında zirve noktasını TüBiTAK desteği ile AKBABA Projesi altında Milli Anti Radyasyon Füzesi için geliştirilen Ku-Bant, faz dizinli [Phased Array] antene ve AESA radar yapısına sahip hava-yer konfigürasyonundaki RF Arayıcı Başlık oluşturmaktadır. Faz dizinli anten teknolojisi  sayesinde anten huzmeleri elektronik/sayısal olarak [digital beam forming sayesinde anten elemanı arkasından örnekleyerek sayısal hüzme oluşturulabilmekte] yönlendirilebilmektedir. Milli Anti Radyasyon Füzesi için geliştirilen Ku-Bant RF Arayıcı Başlığın aktif/pasif çalışma  kabiliyetine sahip olduğunu değerlendirmekteyiz. Aktifte normal bir radar gibi çalışma söz konusu iken, pasifte EH sistemlerinin  almaçlarına  benzer çalışma söz konusu. Böylece tehdit radarların konumu pasif modda her hangi bir yayın yapmadan belli mesafelerden hassas  bir  biçimde  tespit edilebilecektir. Aselsan çalışmalarına 2o16 yılında başlanılan Geliştirilmiş Uzun Menzilli Bölge Hava Füze Savunma Sistemi [GUMS/HİSAR-U] için de RF Arayıcı Başlık geliştirecektir. GUMS'nin 3okm ve üzeri irtifalarda da önleme yapabilmesi hedeflendiğinden Füzede Ku-Bant yerine Ka-Bant tipi bir RF Arayıcı Başlık kullanılması ve  tehdit oluşturan balistik füzelerin 'hit-to-kil' [öldürücü darbe]  benzeri fiziki temas ile doğrudan çarpmak suretiyle imha edilmesi planlanmaktadır. 3okm ve üzeri irtifalarda hava basıncı azaldığı için  [deniz seviyesindeki hava basıncının %1'inden daha azdır] basınç etkili bir harp başlığı balistik füze hedefi üzerinde yeterli  öldürücülüğü  sağlayamayacaktır. Bu yüzden GUMS'nde özellikle balistik füze savunmasında hedefe kısa bir mesafe kala infilak eden tahrip [HE]  tipi  infilak ve parça tesirli [Blast-Fragment] harp başlığından ziyade Doğrudan Vuruş [Hit-to-Kill] teknolojisinin kullanılması beklenmektedir. GUMS Projesi kapsamında EuroSAM Firması ile teknolojik işbirliği gerçekleştiriecek olup bu çerçvede geliştirme çalışmaları devam eden ASTER 30 Blok 1NT teknolojisinden faydalanılması hedeflenmiştir. Blok 1NT Füzesi Ka-Bant RF Arayıcı baslığa sahip olacak ve terminal safhasında füzeden ayrılabilen harp başlıklarına dahi angaje olabilecek. Sagem ürünü ataletsel yarı-yol güdüm sistemi ile [data-link üzerinden hedef bilgisi güncellemelerini alabilmektedir] terminal safhasına yönelik aktif radar güdüm sistemine [MBDA ürünü AD4A Ku-Bant (12-18GHz) RF Arayıcı Başlık] sahip Aster 30 Blok 1 Füzesi; çift rollü harp başlığı sayesinde hedefini tipine göre [ABT veya TBM] PAC-3 gibi  öldürücü darbe [Hit-to-Kill] ile veya hedef yakınında paralanarak  [proximity] infilak ve parça tesiri etkisiyle imha etmektedir. Aster 30  Blok 1 Füzesi 6ookm+ menzile sahip balistik füzelere karşı kullanılabilirken, 2o14 yılında geliştirme çalışmalarına başlanılan ve ilk teslimatının 2o23 yılında yapılması beklenen Blok 1NT Füzesinin 1.5ookm'ye kadar menzile sahip balistik füzeleri önleyebilmesi hedefleniyor. Aster 30 Blok 1 Füzesi [3.5sn'de 5.2ookm/s hızına erişebilmektedir] minimum 3.ooom ve azami 22km irtifada önleme yapabilirken, Ka-Bant [26.5-4oGHz] RF Arayıcı Başlığa sahip olacak Blok 1NT Füzesi 2okm ve üzeri [3okm'ye kadar] irtifalarda önleme yapabileceği değerlendirilmektedir. Aster 30 Blok 1NT Sisteminin PAC-3/PAC-3 MSE ile kıyaslanabilir kabiliyetlere sahip olacağı belirtiliyor. 3.oookm'ye kadar menzile sahip balistik füzeleri önleyebilmesi beklenen Aster Blok 2 Füzesinde ise önleme irtifasının 7okm'ye kadar çıkarılması hedeflenmiştir.



AKYA Milli Ağır Torpido

Türkiye, Euro24 Milyon değerindeki Dönem-I Sözleşmesi 8 Mayıs 2oo9'da imzalanan ve Roketsan Ana Yükleniciliğinde yurt içinden birçok firmanın katılımıyla Savunma Sanayi Müsteşarlığı [SSM] koordinasyonunda yürütülen AKYA Milli Ağır Torpido Geliştirme Programı ile ağr torpido alana ilk adımını atmıştır. İlk test atışı 11 Temmuz  2o13'te icra edilen AKYA Torpidosunda kullanılacak harp başlığı ve güdüm sistemi Roketsan tarafından, sonar sistemine ait transdüser dizini [sonarın deniz birimleri] ise Meteksan Savunma Firması tarafından geliştirilmektedir. AKYA Milli Ağır Torpido prototipinin [kontrollü test torpidosu] endüstrileştirilerek seri üretime hazır hale getirilmesi ve belirlenen kritik alt sistemlerin, sektörde yer alan firmaların faaliyet alanlarına uygun bir şekilde geliştirilmesinin hedeflendiği AKYA Dönem-2 Projesi Sözleşmesi SSM ile Ana Yüklenici  Roketsan arasında Temmuz 2o16'da imzalanmıştır. SSM tarafından Şubat  2o17'de yayımlanan Stratejik Plan 2o17-2o21 Dokümanına göre AKYA Milli Ağır Torpido Programında kritik alt sistem kalifikasyon faaliyetleri 2o2o'de %5o ve 2o21'de %5o olmak üzere iki yıl içinde tamamlanacak  ve  kritik alt sistemlerde yurt dışına olan bağımlılık ortadan kalkacaktır. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı [DzKK] Araştırma Merkezi Komutanlığı [ArMerKom]'nın desteği ile yürütülen AKYA Milli Ağır Torpido Geliştirme Programı kapsamında Roketsan ve Meteksan Savunma'nın alt  yüklenicisi olarak yeni projelere başlayan Koç Bilgi ve Savunma  Teknolojileri [KBS] ise AKYA Torpidosunda kullanılacak Dümen Suyu  Dedektörü'nü, Torpido Test Alanı için Ölçümlendirme ve Konumlandırma  Sistemi ile bu Program kapsamında geliştirilecek sistem ve yazılımların doğrulanması için kullanılacak Su Altı Akustik Modellerini ve Akustik Sinyal Üreteçlerini geliştirmektedir. Dümen Suyu Dedektörü, 'wake homing' tipi torpidolarda kullanılan bir tespit sensörü olup aslında aynı şeyi ifade etmektedir. AKYA Milli Ağır Torpidosu'nda 'wake homing' kabiliyeti yer alacak ve KBS tarafından geliştirilecek Dümen Suyu Dedektörü sayesinde bu kabiliyet kazanılacaktır. Su altında üç boyutta hareket edebilen ve akustik teknolojisine haiz modern bir torpido silahı geliştirmek, Havadan Atılan Seyir Füzesi [ALCM] geliştirmekten çok daha  zor olduğundan, AKYA Milli Ağır Torpidosunun  milli  imkanlarla geliştirilmesi Türk Deniz Kuvvetlerinin ve Türk Silahlı Kuvvetleri [TSK]'nin caydırıcılığına önemli bir katkı  sağlayacaktır. Dünyada kendi  özgün torpido silahını geliştirip  üretebilen ve  denizaltı gemisine   entegre edebilen ülke sayısı oldukça az. Bir denizaltıda farklı ülkelerce üretilmiş, farklı tipte torpidoların yer alması onun caydırıcılığını artırıcı bir faktör olarak değerlendirilmektedir. Türk Deniz Kuvvetleri Preveze ve Gür Sınıfı Denizaltılarda Mk24 Mod 2 TigerFish ve DM2A4 Harp Torpidolarını kullanırken, Reis Sınıfı Tip 214TN Denizaltıları için 2o14'te mali değerinin yedek parça, eğitim ve lojistik destek kalemleri dahil yaklaşık ABD$17o Milyonu bulması beklenen bir çalışma altında 48 adet Mk48 Mod 6AT Harp Torpidosu  siparişi  verilmiştir. Reis Sınıfı Denizaltılar hem Mk48 Mod 6AT, hem de DM2A4 Harp Torpidoları ile donatılacaktır. 533mm [21 pus] çapındaki AKYA Milli Ağır Torpidosu ile üzerinde harp başlığı ve aktif/pasif akustik sonar sensörü yer almadan ilk atış denemesi 11 Temmuz  2o13'te Marmara Denizi'nde başarıyla icra edilmiştir. AKYA Milli Ağır  Torpidosu'nun Türk Deniz Kuvvetleri envanterindeki denizaltılarda yer  alan emektar ağır torpidoların [Mk14, Mk23, Mk37 Mod 2, Mk37 Mod 3, SST-4 Mod 0 ve Mk24 Mod 2 TigerFish] yerine birinci alternatif  olarak  kullanılması planlanmıştır. Hem su üstü [SUH/ASuW], hem de denizaltı  [DSH/ASW] hedeflerine karşı atılabilecek şekilde çift  maksatlı olarak  tasarlanmış olan AKYA, batarya [akü] tahrikli [Otto  Fuel tercih edilmemiştir], fiber-optik kablo güdüm, aktif/pasif akustik  sonar, manyetik yaklaşma sensörü [ilerleyen safhalarında akustik  yaklaşma   sensörü ile değiştirilmesi bekleniyor] ve dümen suyu dedektörü  [wake   homing kabiliyeti] donanımlı bir ağır torpido silahıdır. AKYA Milli Ağır  Torpidosunun; endüstrileştirme çalışmalarını takiben 2o18 sonuna  kadar  Seri Üretim Fazı için hazır hale getirilmesi ve ilk  olarak modernize edilen Ay Sınıfı ve/veya Preveze Sınıfı denizaltılarda denenmesi, müteakiben DzKK envanterindeki tüm  denizaltılarda birinci alternatif torpido olarak kullanılması  bekleniyor. AKYA Milli Ağır Torpidosu hedef geminin  karinasını 'blast' etkisi  ile  kırmak  üzere  tasarlanmış bir harp  başlığı ile donatılacak. Bu  sayede  AKYA,  hedef  geminin gövdesine  vurmak yerine geminin birkaç  metre  altında belli bir  derinlikte  infilak edecek ve taşıdığı harp  başlığı   yarattığı  basınç  etkisi ile  gemi gövdesini ikiye ayıracak.  Burun tasarımı [parabolik  burun  yapısı], wake homing sensörü [dümen] suyu dedektörü] ve harp başlığının konfigürasyonu AKYA'nın öncelikli olarak su üstü  hedefler için tasarlandığı iddiasını güçlendirmektedir. AKYA'da  35o-38okg arasında ağırlığa sahip olacak bir harp başlığının kullanılması   bekleniyor.



https://twitter.com/5nci_Boyut
Mesajı Paylaş

putty

RF tarayıcı başlıklar için tablo şaşırtıcı derecede iyi görünüyor bu çok sevindirici. Mesajı Paylaş

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

putty

İyi güzel aferin ama bunlar cephaneliğin en tabanındaki en elzem en klasik mühimmatlar. Bu kadar dev bir ordunun 155 mm en klasik top mühimmatında yada 120 mm en klasik tank mühimmatında yeni yeni yerli yaptık haberleri çıkması çok üzücü aslında. Modüler sevk barutu geliştirilmiş keseli yapılıyormuş günaydın yani. Klasik top mühimmatın da hala daha yerlilik mi konuşuyoruz biz yazıklar olsun. 1950 de bile affedilmez bir eksiklik olurdu bu tür cephanelik piramidinin en tabanındaki mühimmatlarda ki eksiklikler. Neyse de tamamlasınlar yapsınlar fazlada uzatmasınlar bundan sonrada böyle saçmalık olmasın günü gününe temel mühimmat yelpazede yerini alsın. Mesajı Paylaş

ziya

Fırtınanın 155mm mühimmatına dipten yanma unitesi yapan roketsan eğer boranın 105mm si için de yaparsa bu muhimmatın menzili 17kmden 21 km e
çıkabilir,namlu ve belki diğer sistemlerde yapılacak değişikle 30km e çıkarılabilir
Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@ziya

20 km olursa güzel olur gerçekten, birde 10 km menzilli 75 mm dağ toplarının yerine geçecek çekili bir alet yaparsak katmanlı bir saldırı imkanı olabilir.


Birde 40-80 km arasına isabetli atış yapabilecek lowcost bir güdümlü roket düşünülmesi lazım.  Keza trg-122 tam cephe gerisinden vurabilen bir mühimmat. Trg-300 de biraz uzun ve ağır kaçıyor. tam cephe gerisini lowcost vurmak için bir mühimmat olabilir bence. Mesajı Paylaş

Baltica

Beyler, 105 mm. bir muhimmati -olmaz ya- diyelim ki 30 km. ye firlattiniz. Bunun tahrip capi ile 30 km deki muhtemel CEP degerini bir karsilastirin isterseniz. Mesajı Paylaş

HDS

Aynen.. Helikopterle pat pat atılıp anında ateş desteği verebilsin, en hafif taktik araçla çekilebilsin yeter.

Yoksa arkada kapı gibi Fırtına'lar Sakarya'lar var. Mesajı Paylaş

farabi

Aslında, Panter'in yerine(Asya-Yavuz), bir kısım hafif çekili obüs 6x4 / 4x4 bir araç üzerine koyulabilir.

Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Arkadaşlar sizlere birşey sormak istiyorum ? Şu an süpersonic ve hipersonik anti-gemi/cruise füzesi kabiliyetimiz ne durumda ?

Uluslararası siyasette birlikte zar attığımız adamlar deli gibi hipersonik ve süpersonik füzelere yönelirken, hatta amerika bile bu konudaki eksikliklerini kabul edip çalışmalarını hızlandırmışken biz biraz geride kalmıyormuyuz ?


Tamam atmaca gerçekten üstünde çok emek sarfedilen bir füze . Fakat sub-sonic bir füze. Sub-sonic füzelerin güçlü hava savunma destroyerlerinin ve modern ciws ve ram veya orta menzilli hava savunma taşıyan genel maksat gemilerine karşı olan etkinliklerine dair kesin verilere sahip değil gibiyiz.

Hem seyir füzesi hemde anti gemi füzesi amaçlı kullanabileceğimiz bir süpersonik yerli füzenin gemilerimize çok büyük bir güç katacağını düşünüyorum.

Biliyoruzki yunanlıların 2 scalp naval kapasitesine sahip freem kiralaması ve belharra  alma ihtimali var. Bizde bu gemilere karşı ilk aşamada i sınıfı gemileri süreceğimiz düşünüyorum.

Fakat şu anki haliyle biraz geride kalabilir gibi . Bana göre üstünde bir takım değişikliklerle i sınıfını daha güçlü bir gemi kılabiliriz ;

1- 16x ssm'i atmaca veya gelemezse harpoon olacak. Bunun yerine hintlilerle işbirliğine gidip Brahmos füzesinin export versiyonunu satın almak veya ortak geliştirilerek İ sınıfına takılması. Füze gps ilede çalışabiliyor. 450 km menzilli mach 2.8 yani mach 3 uçan çok tehlikeli bir füze. Hem gemileri harpoondan fazla tehdit eder hemde yunan liman ve başkentini. Gemi başına 16 füze güzel sayı.



2-) Smart-s mk2 yerine yetişirse Aselsan Çafradın Uzun menzilli radar Olmayan iff,çfr ve ayr li lite bir versiyonunu kullanmak. Zaten bana göre smart-s ilerde değişmek zorunda kalacak ve eğer eurosam ortaklığından i sınıfı çıkana kadar aster-30 alabilirsek veya hisar-u da aster temelli bir çözüm yaratılırsa bu kullanılmak istediğinde çafrad lite daha doğru seçim olur freem benzer karakteristikdeki bir radarla aster-30 u atabiliyor.

3-) Eurosam ile olan ortaklığımızdan aster- 30 alabilirsek veya hisar-u yu aster temelli bir çözümleme yapabilirsek bunu mk-41 vls'ye fiziki olarak oturtabiliriz. Eğer bunu atadabilirsek gemiye 16x brahmos 32x essm 8x aster-30 kazandırabiliriz . Hatta aster-30'u quadpack stilinde mk-25 kanisterine 2 li yerleştirebilirsek 16x brahmos, 16x aster-30 32x essm kapasitesine sahip olup tf-2000'i yapmadan bile uzun menzill hava savunma kabiliyetine denizlerde sahip oluruz.


İşte bu şekilde İ sınıfı Freem ve belharra güçlü bir gemiye evrilebilir. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Fremlerin savaş dışına çıkartılması büyük ihtimal İ sınıfının işi değil Denizaltıların işi olacaktır diye tahmin ediyorum. Mesajı Paylaş

Search and rescue

''Bora (fotoğrafta) ve K+ füzelerinin test ve kabul faaliyetleri tamamlanarak, 200'den fazla K+ Füzesi, 50'den fazla Bora füzesi teslim edildi. ''


Bir de bu fotoğraftaki lançer bana biraz büyük geldi?

https://www.aa.com.tr/tr/pg/foto-galeri/ulke-savunmasi-yeni-teknolojilerle-donatildi/0/573521 Mesajı Paylaş

ocay

belki fotoğraf sıkıştırılmıştır. Yanılma olabilir Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter