İstanbul'un 3. Havalimanı Projesi

Başlatan BETONBEY, Eki 25, 2016, 03:17 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

canıtez

İstanbul Havalimanı'nın en büyük rakibi Pekin Daxing Havalimanı olacak

New York Times gazetesinde dünyanın en büyük havalimanı projelerinin değerlendirildiği bir makale yayınlandı. Makalede havayoluna artan talebi karşılamak için dünyanın birçok ülkesinde küçük-büyük birçok projenin devam ettiği, İstanbul Havalimanı'nın bu projelerden en büyüğü olduğuna vurgu yapıldı. 

İSTANBUL'UN EN BÜYÜK RAKİBİ PEKİN DAXİNG HAVALİMANI OLACAK

Makalede,tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanı olacağı belirtilen İstanbul Havalimanı'nın gelecekteki rakibinin inşası halen süren Pekin Daxing Havalimanı olacağına dikkat çekildi. Geleceğin devasa havalimanlarında teknolojinin bütün imkanlarından yararlanıldığının görüleceği ifade edilen makalede şu ifadeler dile getirildi:

"Hava yolculuğunun dünya çapında popülerliği artarken küresel havacılık sistemi bu büyümeyi devam ettirebilmek için devam etmek için büyük ve küçük projeleri hayata geçiriyor. Hava trafiği önümüzdeki 17 yıl içinde iki katına çıkacak. Teknolojik yenilikler yolcuların çok büyük terminal binalarında daha hızlı ve verimli bir şekilde gezinmesine yardımcı olacak.

TÜM DÜNYADA HAVALİMANLARI GELİŞİYOR

İstanbul ve Pekin, şu anki çalışmalarda daha yüksek profilli projelerden ikisi olsa da, dünya çapındaki havalimanları da talebe ayak uydurmak için iyileştirmeler yapıyor. New York'ta Los Angeles ve La Guardia esasen yeniden inşa edildi. Yakın gelecekte John F. Kennedy de revize edilecek. Londra'nın Heathrow'u üçüncü bir pist inşa etmeye başlıyor ve Amsterdam da benzer bir proje üzerinde çalışıyor. Önümüzdeki yıllarda, Berlin on yıldan uzun bir süredir devam eden havalimanı hizmete girecek.  Sydney de yeni bir havalimanı için bir plan hazırladı."

http://www.kokpit.aero/dunyanin-dev-havalimanlari Mesajı Paylaş

petibor

#106
Ara 05, 2018, 04:09 ÖÖ Last Edit: Ara 05, 2018, 04:13 ÖÖ by petibor
Abartıyoruz sürekli. Hani ne oldu hava alanı açıldı hadi bölgesel merkez olalım niye bir hareket yok. Arazimiz bataklık ve tepelik diye çok hafriyat taşıdık diye büyük hava alanımı olunur. 2 tane pisti var diğer ikisi lazım olunca açılacakmış. Atatürk dede iki tane var. Bir medeniyet geldi bir ferahlık geldi olması gereken oldu hepsi o.  İstanbul'a yakışan boyuna uygun bir hava alanı yaptık sadece. Biraz büyük olacak tabi ki ama hepsi o kadar. Büyük hava alanı yapmakla büyük konteyner limanı yapmakla büyük kruvaziyer limanı yapmakla bir şeylerin en birincisi olamazsın ki. Lokasyonunla alakalı doğal bir şanstır o ve zaten sana o tesisi zorla yaptırır o şans. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Sayın petibor: Büyük bir havalimanı yaptık diye İngilte'den Fransa'ya gidecek uçakların bile İstanbuldan aktarma yapacağına, bu yüzden Alman'ların deliye döndüğüne inanan kıyamet gibi insan tanıdım. Onlara lokasyon falan anlatamazsınız Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

petibor

2 senedir yazıyoruz kızıyorlar hep. Şehir büyük hava alanı da büyük birazda gelecek hesapları ile büyüyen şehrin hedeflerine de büyüme payı bırakılmış böyle bir hava alanı bu. İstanbul'un hava alanı tabi ki küçük olmaz ama bu demek değil ki bölgesel merkez olacak ondan büyük. Pendik'e Türkiye'nin en büyük otobüsler için dinlenme tesisi yapılır mı yarım saat olmuş otobüs hareket edeli zaten. Yada geleninde yarım saati kalmış terminale ulaşmaya. Türkiye Avrupa'nın yanında uçaklar yarım saatte Türkiye de oluyor burada ne merkezi olacak. Aktarmamı yapacak yakıt mı alacak niye insin İstanbul'a. Mesajı Paylaş

onkomd

Amerikaya gidecekler için aktarma yeri olabilir ama. Mesajı Paylaş

petibor

Topgun a danışalım bu konuyu Mesajı Paylaş

Topgun

Topgun der ki; Bu iş yaş... Ne yazıkki, tam bir 'Türkiş' icraat yapıyoruz. Henüz bir sürü eksik var ve daha biz dahil hiçbir havayolu ve handling şirketi yerleşememiş, bina ve tesislerini yapamamış, daha terminaldeki ofislerini dahi donatamamış halde iken, 2 aydır göstermelik olarak günde 5 adet uçuşla işlediği zannedilen, yolcuların 'Ah ben ne poh yedim' diye dövünerek uçmak durumunda kaldığı güzide meydanımız, kesinlikle hazır olmadan açılıyor! Hadi meydan bir kısmı işler hale getirilip idareten işler hale getirildi desek bile daha THY binasının 2.katı çıkılıyor, içerisinde inşaat kumu var...

31 Aralık taşınma günü, lakin herkeste sanki bu vakte daha 6 ay varmış gibi bir ruh hali mevcut? İnanılır gibi değil, kimse istemiyor ama zorunlu tutuluyor... Kesinlikle bahara ertelenmeli, aksi halde seyreyleyin cümbüşü. Tarihte ilk defa siyasi olarak THY'den daha güçlü bir figür var karşımızda ve laf, söz geçmiyor. iplemiyor adamlar. Bir an önce para kazanmaya başlamak istiyorlar, borçların vadeleri geldi, devalüasyondan bayağı bir içeri girdiler, onlar için nasıl olduğu önemli değil, para basmaya başlaması önemli!

Hepimiz büyük bir endişeyle bekliyoruz bakalım ne olacak. Allah kazadan beladan korusun inşallah ama çalışacak olan olsun, yolcu olacak olan olsun hepimiz için bir hayli zorlu olacağı kesin.

Mesajı Paylaş

petibor

#112
Ara 08, 2018, 07:18 ÖÖ Last Edit: Ara 08, 2018, 07:21 ÖÖ by petibor
O değil soru Sayın Topgun. Taşınma, taşınmama, inşaatın yetişmemesi bunlar norma sorunlar. Bizim sorumuz şu;
Bu hava alanı bizi bu inşaattan dolayı bölgesel üs yapacak mı, aktarma yapılan şehir yapacak mı, bu işten çok paralar kazanacak mıyız bu yeni hava alanı sayesinde.
Büyük hava alanı yapınca böyle ekstra şanslar yakalanır mı yoksa bu iş tesisten ziyade şehrin konumu ile mi alakalıdır? İstanbul dünyada bulunduğu nokta itibarı ile bu şansa sahip midir? Mesajı Paylaş

erdem

#113
Ara 08, 2018, 08:22 ÖÖ Last Edit: Ara 08, 2018, 09:36 ÖÖ by erdem
Ben bir yolcu olarak yorum yapmak isterim:

Her ne kadar insanlar itiraf etmek istemeseler de hub olarak tercih edilen havaalanlarinda havaalaninin icindeki olanaklarin cok etkisi var; yani sadece zaman ve para degil.

Ornek olarak hub-1'de 3 saat bekleyecegim, hub-2'de 5 saat bekleyecegim.Normalde otomatik hub-1'in secilecegini dusunuyoruz ama orada isin icine hub-2'nin olanaklari girebiliyor.

En basitinden dinlenme - yemek olanaklari, alisveris olanaklari.

Ornek vermek gerekirse Moskova Domodedovo'da cok guzel saat dukkanlari vardir ve ciddi indirimlerle saat alabilirsiniz. Domodedovo'dan aktarma yapip o dukkanlari gezip belki bir saat almak isterim.

Ote yandan Moskova Sheremetyevo'daki duty free'ler normalden bile pahali, hic bir esprisi yok o havaalanina gitmenin.

Duty Free fiyatlarinin dusuk olmasi cok cok cok onemli.

Havaalaninin hemen yaninda ya da icinde bir makul fiyatli otel olmasi cok onemli. Taksi belasina bulasmadan yuruyerek otele gidebilmek onemli.

Sehre yakin - kolay ulasilabilen havaalani tercih nedeni. Yesilkoy oyleydi mesela. Yeni havaalani o acidan cok zayif. 6-7 saatlik aktarmada sehre gidip gelmek mumkun degil. ( tabii dizgun calisan bir de emanet birimi gerekir.)

Bol miktarda USB sarj noktasi. Yeni acilan Astana Dis Hatlar terminalinde bir tane sarj kontasi yok. Bu artik bir ihtiyac iken nasil gozardi edilir anlamak mumkun degil.

Cesitli - makul fiyatli restoranlar ki bizim yeni havaalaninda uygun fiyatli bir yer olacagini hic sanmiyorum.

Mesajı Paylaş

erdem

Tabii bir de kar-buz-sis olmayan bir havaalani. Bu nedenle sik sik ucus ertelenen havaalanina kimse ucmak istemez - eger baglantili ucus yapacak ise. Mesajı Paylaş

Topgun

Sayın Petibör, açıkçası bu tamamen konsorsiyumun işletmecilik vizyon, beceri ve politikalarına, ilaveten ülkemizin siyasi konjüktürüne direkt olarak bağlı. Yatırımcı veyahut kullanıcı operatörler, burada kendilerine sağlanacak olan ücret politikasına, avantajlara, cazip imkan ve seçeneklere, ulaşım ve transit konaklama imkanlarına, aksaksız operasyonel kabiliyete bakacaklar. Şu an bunlar büyük ölçüde bir muamma... Vaadler yüklü, henüz ortada birşey yok! İşletici siyaseten çok güçlü, milli bayrak taşıyıcımıza dahi posta koyarak canın isterse resti çekebiliyor. Yabancı havayollarıda benzer durumda, istenen kira ve hizmet bedelleri fahiş halde, ulaşım diye birşey adı dahi yok, transit için etrafta bırak oteli, pansiyon bile yok, bir köy var yakında sadece. İşletici, kendi terminal içerisine yaptığı otelciğe mecbur kılmak istiyor. vb.. vb..

Bilmiyorum, şu an herkes çok tedirgin, bu iş zaman alacak, işleticinin ve ülkenin mali durumu çok önemli bir faktör, yeni bir işletme için gerekli olan sabır, bu konsorsiyumda bulunmuyor, devalüasyon sonrası konsorsiyumun beli büküldü, paraya sıkıştılar, devlette vaadlerini parasızlıktan yerine getiremiyor, ulaşım altyapı projeleri çok sekteye uğramış halde.

O kadar aceleci davranılıyor ki herşey hazır olmadan, e yabancılarda görüyor bu vaziyeti...

Bilemiyorum, Coğrafi konum olarak, kesinlikle mükemmel bir HUB merkezi olmaya adayız, THY olarakta bunu giderek genişleterek uyguluyor ve millete gösteriyoruz, lakin bu Havalimanı kendini cazip hale getirebilecekmi, bunu hep beraber göreceğiz bakalım... Mesajı Paylaş


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter