İstanbul'un 3. Havalimanı Projesi

Başlatan BETONBEY, Eki 25, 2016, 03:17 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

putty

#75
Eyl 09, 2018, 10:13 ÖÖ Last Edit: Eyl 09, 2018, 10:16 ÖÖ by putty
Bunlar LCD ekranları ithal edip paketleyip panel üretimi pek bir anlamı yok Vestel Beko da üretiyor onu. Lütfen biri artık şu ülkede LCD ekran üretsin. OLED mi olur LCD mi olur 5 milyar dolar yatırımmı olur bir çaresi bulunsun bunca TV üreticisi var bir o kadar daha çıkar eğer bu yatırım yapılır ise. Türkiye yıllar önce TV tüpü yatırımı yapmıştı ama siyah beyaz dan renkliye geçince kapanmıştı. Artık LCD yatırımıda gerekiyor. Aselsan ın geçen OLED ekran sunumu ne kadar gurur verici. Kabiliyet var demekki harekete geçirmek gerek. Artık bütün elektronikler bir lcd bir işlemci birde ram den ibaret nerede ise. Şu üçünü halletmek gerek ondan sonra elektronik sektörü acayip patlayacak bence.  Devlet ve Aselsan bu işe girişsin özel sektörün yapacağı yok. Hava alanı başlığıymış hiç uymadı ama yazdık artık. RAM hariç zaten işlemci ve LCD artık beni üretin diye haykırıyor ne çok haber çıktı ikisi hakkında.  Cep telefonlarına uygun bir işlemci ile başlayalım mesela Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bu da yeni moda. "Türkiye'de ilk" ibaresi...

Vestel yıllardır LCD ve LED panel üretiyor zaten. Eğer Japonya, Tayvan ve Çin'de olduğu gibi devlet desteği olsaydı kullanılan panellerde kullanılan komponentlerin çoğu da yerli olabilirdi. Keşke Hükümetler inşaat ve turizm sektörlerine verdikleri destekleri elektroniğe de verselerdi... Mesajı Paylaş

putty

Türkiye elektroniği bir türlü bir el atıp planlı programa dönüştürüp harekete geçiremedi doğal gelişimine terk etti. Çokta büyük bir meselede değil ne varki elektronikte toplasan bir düzine komponent grubu. Ekran işlemci ram üret hadi olmuşken direnç kondansatör filan onlarıda istersen üret birileride konnektör filan yapar ince mekanikleri yapar illaki yürür gider iş. Ertesi sene Almanlar Fransızlar İtalyan lar Türkiye de kart ürettirmeye başlamış yatırımları kaydırmaya başlamış olacak şaşıp kalacağız. Mesajı Paylaş

canıtez

Yeni havalimanının açılışı ertelendi mi?

havalimanı açılış tarihi ile ilgili bazı basın yayın organlarında çıkan haberlerle ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Basın Müşaviri Turan Özyanık aracılığı ile AirportHaber'e özel bir açıklama yaptı.

29 Ekim'de açılması planlanan İstanbul Yeni Havalimanı için medyada yer alan 31 Aralık tarihi Bakan Turhan tarafından yalanlandı. AirportHaber'e Bakan Turhan adına konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan Basın Müşaviri Özyanık; havalimanı açılış tarihinin kesin olarak 29 Ekim olduğunu ve açılışın da Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılacağını ifade etti.

Taşınma ile ilgili bazı detaylar da veren Özyanık; havalimanının 29 Ekim'de kesin olarak açılacağını ancak tüm taşınma işleminin kademeli olarak gerçekleşeceğini belirtti. Basında yer alan havalimanının açılışının 31 Aralık'a ertelendiği haberlerinin gerçeği yansıtmadığını sözlerine ekleyen Özyanık; 29 Ekim tarihinin değişmediğini vurguladı.

31 ARALIK'TA AÇILACAĞI İDDİA EDİLMİŞTİ

Bazı medya organlarında İstanbul Yeni Havalimanı'nın 29 Ekim'deki açılış tarihinin değiştiği ve 31 Aralık'a ertelendiği iddia edilmişti. 31 Aralık'ta yapılacak açılışla birlikte taşınmanın da bu tarihte gerçekleşeceği ifadeleri medyada yer almıştı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı AirportHaber aracılığı ile bu iddiaları yalanlarken, açılışın kesin olarak 29 Ekim'de yapılacağını vurguladı.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/yeni-havalimaninin-acilisi-ertelendi-mi.html Mesajı Paylaş

Teknisyen

Benim gördüğüm kadarı ile en az 6 ay daha süre lazım her şeyin bitmesi için.Bazı binaların daha karkası yapılıyor.Yapılacak yolların bir kısmı daha yeni kazılmaya başlanmış v.s

Havalimanı uçak iniş kalkışı için bitmiş olabilir  ki Teknofest sırasında baya bir trafik oldu ama tesislerin altyapının bitmesi uzun sürecek gibi.Birde buna taşınmayı eklerseniz en az 6 ay tahminim. Mesajı Paylaş

putty

#80
Eyl 23, 2018, 02:24 ÖS Last Edit: Eyl 23, 2018, 02:28 ÖS by putty
Ben biraz kuleye takıldım gösterilerde görünce. O İstanbula anıtsal bir sanat yapı kazandırma iddiası yarışmalar çizimler ve sonrasında bu basit düz beton kayar kalıp kule ve çevresine basit bir giydirme sonuçta. Ya ne olacaktı denebilir ama daha sanat yapı bakınca daha monoblok bir yapı bekliyordum ben. Ortada boru gibi beton kule en vasatından ve etrafında avm lerde bile olmayacak basitlikte bir giydirme yapı Onuda detaylarına bakıyorum parça parça basit panellerin eklenmesi şeklinde. Yukarda dirsek gibi kısma bakın parça parça o ne basitlik öyle. Umarım bu bitmemiş halidir de ondan böyledir. Ayrıca bu teslim olmuş adam yada orgazm çağrıştıran eller ensede insan görüntüsüde ne. Çok zorlasam Ermeni Komitas betimlemeside çıkartırım ama aşırı zorlama ile olur pek adil olmaz. Komitas demişken Beşiktaş meydanındaki kartal heykeli mesela Ermeni Komitas betimlemesidir geçer geçmez ilk görüşte anlamıştım onada değinicem iyi aklıma geldi



Yapı bittiğinde şöyle bir çelik sanat yapı görmek istiyoruz o beton üstüne kaplamada. Bunun gibi üstü kapalı uzay çatı ile kaplı halk pazarı işçiliği değil aşağıdak gibi bir monoblok yapı ortaya çıkmalı


Mesajı Paylaş

Topgun

30 Ekimde göstermelikte olsa taşınmak zorunda kalmış haldeyiz. Hiçbirşey hazır olmadığından dolayı, ( koca pist ve apron yetmiyor bu iş için!) olabilecek en minimum taşınmayı yapıp, zararı indirgemeye çalışıyoruz. Şirketin çok büyük zararı olacak bu işten, taşınma ve yatırım maliyeti çok yüksek iken birde buna meydan hazır olmadan taşınmanın getireceği ek maliyetler şirketi çok zora sokuyor. El mecbur emir gereği bir miktar uçağı, teçhizatı, personeli vb. oraya götürüp, etliye sütlüye karışmayan yani transit yolcu taşınmayacak olan uçuşlar yapmaya çalışacağız!!! Külli zarar yaratacak bu geçiş süreci... Mesajı Paylaş

saladin

Benim calistigim sirkette musteriye yonelik bir makinanin ismini degistirmek bir ay sürüyordu. Bir ay sonra hizmete girecek bir havaalaninin ismini butun havacilik yazilimlarina gecirmek ne kadar surecek? Onu gectim,bir ay sonraki bu seferlere bilet  kesiliyorsa nasil kesiliyor simdi?  Yoksa ucaklar bos mu ucacaklar. Mesajı Paylaş

farabi

Uğur Cebeci'nin Hürriyet gazetesinde Atatürk havalimanının geleceği ile ilgili bir haberi yayınlandı. Doğru olmasını temenni ediyorum.

...

-Atatürk Havalimanı'nın önemli bir bölümü ayakta kalacak. Yeni bir düzenleme ile Genel Havacılık Merkezi olacak. 3 bin metrelik iki pist 11.7/3.5 sağ ve sol pistleri yani Florya tarafındaki pistler korunacak. Hangarlar, bakım merkezleri ayakta kalacak.

-Askeri Havaalanı çok ihtiyaç varsa belki Florya tarafına taşınacak. Terminal binalarının büyük bir kısmı üniversite olacak. Yani ağırlıklı olarak havacılık üniversitesi. Başka ülkeler için de pilot, kabin memurundan hava trafik kontrolörüne kadar geniş bir yelpazede gençleri yetiştirecek. Ya büyük bir Genel Havacılık Merkez binası yapılacak ya da var olan binalardan biri dönüştürülecek.

-Gelen özel jetlerin yolcuları burada ağırlanacak. İçinde elbette pasaport polisi, gümrük olacak. Duty Free yani gümrüksüz satış mağazaları, yiyecek içecek alanları açılacak. Sonra yerli yabancı onlarca özel uçak burada barınacak. Dünyanın dört bir yanından gelen özel uçaklar buraya inecek, rahatça hangarlara alınabilecek.

-Teknofest, İstanbul Air Show gibi başarı kazanmış havacılık fuarları burada açılacak. (...) Ana işletmeci dışında Genel Havacılık Merkezi'nde belki yabancı operatörlerde yer alabilecek. Bu oluşum İsviçre'nin Cenevre kentinde yapılan dünyanın en büyük iş jetleri fuarı EBACE'i de bu bölgeye çekecek.


-Yaklaşık 12 milyon metrekarelik dev arazinin büyük bölümü yine Millet Bahçesi olarak düzenlenecek. 3 bin metre uzunluk ve 45 metre genişlikteki iki pist dışındaki 0.5/2.3 diye bilinen 60 metre genişliğinde 2 bin 600 metre uzunluğunda, Florya-Ataköy yönündeki pistin kalıp kalmayacağına karar verilecek.

-Teknofest oluşumu yöneticileri, işin bayraktarlığını yapan Hükümet filosunun tepe yöneticisi Kaptan Pilot Görkem Aksoy'la birlikte geniş bir ekip ilk toplantıda bir araya geldiler. Sonuçlar Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a iletilecek. Bir genel havacılık merkezi fikri kesinleşti.


http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/ugur-cebeci/ataturk-havalimani-yeniden-doguyor-40981933 Mesajı Paylaş

saladin

#84
Eki 12, 2018, 03:46 ÖÖ Last Edit: Eki 12, 2018, 03:51 ÖÖ by saladin
Once bir gezintinin  icindeki onemsiz detay:
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/cengiz-semercioglu/acilisa-18-gun-kala-yeni-havalimani-40983938

Alinti:
Zemindeki çökme

Zeminde yaşanan çökmenin metro inşaatından kaynaklandığını söyledi Kadri Samsunlu...
Pist bölümünde yaşanmamış bu çökme. Pistlerdeki dolgu ve drenaj çalışmalarının uluslararası standartlarda yapıldığını zaten uluslararası havacılık standartlarına uymamış olsa uçuş izni verilmeyeceğini belirtti.


Simdi IGA'nin genel muduru demek istemiski,  bir cokme var ama pistte olmadigi icin onemli degil.

Hadi bu cokmenin hesapsiz tunel kazimi sirasinda oldugu, ve zeminle alakasi olmadigi icin tunelin dibindeki pistin guvenli oldugunu varsayalim.  Metro calisirken olsaydi sonuclarini da dusunmeyelim, sonucta orasi havaalani, metrodaki guvenlik problemleri havalaaninin bozmaz mantigini takip edelim (mantik demek dogru olmaz tabi, ama beceriksizlikleri  artik dogru kabul ediyoruz).

O zaman niye daha once cokme var demedin
http://www.kokpit.aero/yeni-havalimani-apronunda-gocuk-mu-var


Proje  kapsamında Havalimanı Terminal İstasyonu M9 makas yapısı imalatının programına uygun olarak tamamlanabilmesi için mevcut şafta ilave olarak ikinci geçici ulaşım şaftı apronda açıldı. Gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra ulaşın şaftı kapatılacak


Tabi bu biraz politik bir cevap, orasi cokme demiyor, biz orada bir saft actik diyor. Yani metni duz mantikla okursak (yine mantik konusu), iki tane saft actik diyor. Cokmeye ise yorum yapmiyor. Yani iki tane saft, bir tane cokme olabilir.  IGA resmi hic bir aciklamasinda cokmeye atifta bulunmamis. Acaba acik acik yalan soylemekten mi korkuyorlar?

Korkmalarina gerek yok bence, en yetkili agiz orada cokme  yok dedigine gore Cengiz Semercioglu ya yanlis anlamis, ya yalan yaziyor.  Ben ulastirma bakani varken bir gazeteciye inanmam.  Hatta insaati yapan firmanin dun cokme yok deyip, bugun cokme var ama onemli degil diyen genel mudurune de inanmam.



http://www.kokpit.aero/yeni-havalimani-bakan-turhan

Soru: Son günlerde basına yansıyan havalimanı sahasındaki toprak çökmesi ile ilgili olarak, basın toplantısından önce olay yerinde gazetecilere açıklama yapmanız acaba doğru bir hareket olmaz mıydı? Konunun aslı astarı nedir anlatır mısınız?

Cevap: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından ihalesi yapılan ve yapımı devam etmekte olan Gayrettepe-İstanbul Yeni Havalimanı metro işi ile ilgili olarak iş kapsamında yer alan metro hattı M9 makas yapısı yaklaşım şaftı ile ilgili resimler basına yansımış olup bahse konu resimlerdeki bölge doğu apronun batısı ile terminal giriş köprüsü arasında yer almaktadır. Burada çökme diye gösterilen yer Metro çalışması ile ilgilidir ve metro şaft ağzıdır."


Bilindigi uzere, kendisi cokme  iddalarinin hemen arkasindan havalimanini ziyaret etmis, ve cokmeden  tek kelime bahsetmeye bile gerek duymamisti.

http://www.kokpit.aero/ulastirma-bakani-yeni-havalimani-ziyaret



Mesajı Paylaş

Berk

Bu 3. Havalimanı bizden de çok çekti taş yuvarlansa aylarca haber oluyor, bakanlar basın açıklaması yapmak zorunda kalıyor, gazeteciler peşine, düşüyor haber üstüne haber yapılıyor.

Göçüğün nerede ne kadar büyük oluştuğunu bilmemekle beraber, bu haberleri biraz da 'çelme takmak tekere çomak sokmak' niyetinde görüyorum.
(Arbatılacak kadar büyük bir göçük olmamalı diye düşündüğüm için bu yorumu yapıyorum) Mesajı Paylaş

commandos

Sayin berk, abartilacak buyuklukte gocukler oldu. Olmamasi icin suan sadece dua edilebilir. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

saito

#87
Eki 12, 2018, 09:55 ÖS Last Edit: Eki 13, 2018, 09:50 ÖÖ by saito
     Metro shaftlarını göçük diye yedirdiler millete havaalanında ,yerin üstünden araç trafiği yok alanın tamamının altı tünel bu tüneller aç kapa yöntemi ile yapıldı göçük dediler,Alman DW haber yaptı dünyanın en büyük havaalanı çin`de diye :) 700000 metrekare kapalı alanı var ,bizimki 1.500.000 çindeki oranın 3. büyük havaalanı diye aynı kendi yalan haberlerinde geçiyor.Çok büyük yolsuzluk var dediler adamlar kendine yapıyor kendi kendilerinden mi çaldılar :) 6 yerleşke var orada her yerleşkede 1.5-5 bin işçi var ,olayların çıkartıldığı alan merkeze en uzak yerleşke protestoları organize edenler olaydan 1.5 ay önce işbaşı yapan bir grup neyse uyan olmadı bazı kriptolar onlarada tazminatsız yolu verdiler ,o havaalanı yolcudan çok kargodan kazanacak parayı :) O bölgeyi nasıl iyileştirip düzelttiler halen aklım almıyor ,günde 1 milyon litre yakıt harcadı kamyonlar.Umarım sağlam birkaç belgesel çekilmiştir.





Mesajı Paylaş

putty

Maşşallah şehrin 1/20 si hava alanı. Mesajı Paylaş

erdem

Devasa buyuklukte isletmenin devasa buyuklukte isletme masrafi olur. Sonra karlilik neydi diye google'dan aratmasinlar da... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter