İstanbul'un 3. Havalimanı Projesi

Başlatan BETONBEY, Eki 25, 2016, 03:17 ÖS

« önceki - sonraki »

HDS

Darlık orası için de geçerli. Hoş, asıl müşterisi Pegasus'u ırgalamaz muhtemelen o hal. Ama SAW'ın ilave pist ve artabilecek hava trafiğini göğüslemek için en az mevcudun üç katı terminal hacmine ihtiyacı var.

Her şey güllük gülistanlık iken yine fena değil. Daha ferah doğru. Ama ben kaç defa "Sistem gitmiş abi.." ile karşılaştım. En küçük tökezlemede bile her yer şişiyor ve onları "buffer" edecek yine hiç bir hacim yok. Oturacak doğru dürüst yer yok.

SAW'da bir ara çok güzel uçuşlar vardı. THY'nin falan. Şimdi bir bir bunlar da sönüyor. İki üç uçuş birleşiyor. SAW bu durumda ne yapacak, dış hatlar terminali ne kadar iş yapacak bilmiyorum. Ama şu anda derdi kesinlikle pist. Çalışma için çok bile geç kaldık. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Sayın Commandos,

Yazınızda belirttiğiniz "Bu son yılda, gerek ekonomik göstergelerin kötüleşmesi, gerek rusya krizi, gerekse çevremizde yaşananlar neticesinde agresif büyüme stratejisini devam ettirmek isteyen THY için de büyük kayıp yılı oldu. Bu büyümenin devamı gelir mi, burası tam ve büyük bir soru işaret.. bence gelmez ve THY durağan poazisyona geçebilir en azından daralmama yaşamaması için. Bu minvalde yaklaşık 75 milyon yolcu kapasitesine erişme imkanına sahip olma potansiyeline sahip olacak Atatürk havalimanı için de sıkıntı yaşanması sorunu bekleycek gibi gözküyor. Halihazırda 61 milyon yolcuya hizmet veren Atatürk havalimanı için bu rakam fit to fit diyebiliriz. Ama şimdilik." ifadesi bu ülkenin son 1 senede başına gelenler için baya hafif bir tabir olmadımı :)

PKK'dan, Daiş'e, DHKP-C'ye, ülke içindeki terör mücadelesine, Suriye ve Irak'taki savaşa, mülteci sorununa, Ruslarla uçak düşürme krizine, metropollerde patlayan bombalara, küresel ekonomik sorunlara, bunlarda yetmezmiş gibi üzerine birde ülkede yaşanan darbe girişimine göre % 1 düşüş inanılmaz bir rakam değilmi...

Bu arada Atatürk Havalimanı'na direk yapılan intihar saldırısını da unutmuşum.

Bu ülke bunca belayı dünya savaşları hariç hangi dönemde bu kadar yoğun yaşamış ki...

Bölgeye uzak, küresel kriz haricinde derdi olmayan AB ülkesi havalimanları yerinde sayıyorsa vah gelmiş başlarına diyorum.

Bu meyanda ülkemizle, rakiplerini en azından böylesi bir yılda birbirleri ile kıyaslamak hakkaniyetli değildir.

Diğer taraftan İstanbul'da hiçbir zaman rant bitmemiştir ve bitmeyecektir. Bu kadar insanın yaşadığı yerde rant bitermi ;)

Toprağı olsa da, olmasa da Mesajı Paylaş

anafor2016

Sayın Betonbey

Sizin 10 milyar dolar hesabınız doğrudur umarım, başbakana göre  maliyet 15 milyar dolar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Projenin toplam maliyeti 6.5 milyar dolar. Finansman maliyetini de koyduğumuz zaman 15 milyar doları buluyor, şu ana kadar 1 milyar 750 milyon kamulaştırma parası olarak vatandaşa ödendi, yol için de 10 milyar 500 milyon ödeme yapıldı. Yani aşağı yukarı yüzde 45-50 arasında yolun bitmiş olduğunu söyleyebiliriz."

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.dunya.com/ekonomi/iste-istanbul-izmir-otoyolu039nun-maliyeti-haberi-301981

Finanman maliyetini koyunca fiyat çok zıplamış, bu rakamlarda bir terslik olmalı. Mesajı Paylaş

HDS

Başbakanın hesabı doğru mudur bilmem ama, bir süredir verilen bir çok demeçteki finansal parametrizasyon yanlış. Haydi bazıları dil sürçmesi, sallamasyon falan diyeceğim, hani RTE'nin her gün %30 artan "Suriyeliler'e şu kadar harcadık" hesabı gibi, ama bazıları ile varılan bazı somut yargılar var. Veri hatalı olunca bulgu da hatalı oluyor. Mesajı Paylaş

commandos

HDS üstadım,
Bahsettiklerinizin 3.havalimanının gerekliliği konusuna ışık tutmasını beklerim. Zira bu bahsettikleriniz hizmet kalitesi ile ilgili ve düzeltilebilecek şeyler. Bakın Atatürk havalimanı TAV ve DHMİ nin ortak yönetmeye çalıştığı bir liman. Özel sektörün iticiliğine çoğu zaman devlet kurumları ayak uyduramıyor. CDM merkezi kuruldu bunun için ama o da sadece bu kadar efektif olabiliyor. Aslında sektörün Devlet ve özel sektör birlikteliğinin bir şekilde revize edilmesi yada iyileştirici radikal kararların alınması gerekmektedir. Sanırım bu vizyon DHMİ nin yeni Genel Müdürnde mevcut. Umarım hayırlısı olur.

Yeni yatırımlar, yeni planlamalar ve renovatif işlerle mevcut havalimanlarını çok daha yaşanılası yada kullanılası duruma getirebilirsiniz. Bu iş için de öyle milyar dolarlara ihtiyaç da yoktur. Önemli olan elindeki efektif kullanabilme. İnanın Atatürk havalimanı terminallerinden daha kötü durumda olan dünya üzerinde büyük havalimanı terminalleri mevcuttur. Şu görüşünüze ben de katılıyorum kargo terminalleri gerekli mi gereksiz mi? bu operasyonlar başka bir limana kaydırılabilir mi? bunun analizini iyi yapmak lazım.

Ayrıca şunu belirteyim, Atatürk havalimanı dünyanın en güvenli havalimanlarından biridir ve açıkça bunu söyleyebilirim. Burada bahsedemeyeceğim ama bu konuda iddaalı olduğunu belirtebilirim.

Yine de ben 3.havalimanının gerekliliğinin iyi düşünülmesini isterim ha evet bu saatten sonra çok geç, artık bazı şeyler orataya çıkmaya başladı. bu saatten sonra geri dönülmez ve de dönülmemeli. Sonuçta milli servet ama ben ülkemizde yapılan yatırımların ilk planda gereklilikten, stratejik önemden çok farklı dayanakalrı olduğunu düşünüyorum.

Bu arada Sayın Betonbey,
%1 düşüş ciddi bir düşüş. Zira İstanbul çıkışlı uçuşlar çok ama çok azaldı. Bu yüzdenin daha fazla artmasını engelleyen transfer yolculardır. Aslında bu işletici firmaların hiç de hoşuna gitmez. Onlar için önemli olan İstanbul çıkıştır.
Transfer ve transit hub olma özelliğini aslında bu aralar dubai aldı. onun yanında abu dhabi de bu işe aday. özellikle asya ve Avrupa arasındaki köprü konumunu iyi kulandılar. büyük gövdeli uçak alımlarını da bu açıdan stratejik görüyorlar.

saygılar, Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

BETONBEY

#35
Eki 31, 2016, 06:41 ÖS Last Edit: Eki 31, 2016, 07:01 ÖS by BETONBEY
Finansman konusu çok çetrefil bir konu...

Ben bu kısmı yuvarlak geçtim farkındaysanız. İşletme maliyetleri ile birlikte finansmana 1,5 milyar dolar koydum. Bu hesapta yıllık % 3 net faiz ile 15 sene vade hesabını yaparak yaklaşık 1 milyar dolar finansman öngördüm. Bu konuda kapsamlı bir bilgim yok açıkçası...

Lakin bu projenin finansmanında çok zorlanıldığını biliyorum. Bu tip projelerin başlangıcında hiçbir sermaye kuruluşu kredi verme konusunda gönüllü değildir. Nitekim ilk alınan 2 milyar dolar krediyi devlet bankaları verdi diye biliyorum. Hiçbir özel banka yada yabancı kuruluş kredi vermedi. Proje belli bir olgunluğa ulaşınca herkes üşüşüyor kredi vermek için ki Deutsche bank ve 9 türk bankası 5 milyar doları 15 yıl vadeyle ayıla bayıla verdi.

Muhtemeldir ki ilk çıkan 5 yıl vadeli 2 milyar dolar kredinin faizi tuzlu olmuştur. Sonrasında alınan 5 milyar dolar uzun vadeli kredi ise daha makul koşullarda kredilendirilmiştir.

Diğer taraftan ben sadece kullanılan resmi krediyi ve konsorsiyumun açıklamasını yaptığı özkaynak kullanımını esas aldım. Hariçten başka bir kaynak aktarımı olduysa hesabın üzerine koymak gerekir.

Son tahlilde bu yatırımı bizzatihi devlet yapsaydı 15 senede bitmezdi ve 2-3 katına çıkardı diyorum.

Köprü geçişi, otoban pahalımı, evet pahalı, ama zaman ve rahatlık babında çok farkettiriyor.

Otoban da açıldığı zaman asıl fayda görülecektir ve kullanım artacaktır diyorum.

Ama burada asıl önemli olan unsur bu projenin zamanından önce tamamlanabilecek olması ve bunun makul fiyatlarda gerçekleştirilmesidir. Devletin bu işte iddaa edildiğinin tersine büyük karı vardır ve zaman bunu gösterecektir.

10 milyar dolarınız olsa, karşılığında 25 yılda 7 milyar dolar kazanç elde edecek olsanız ve bunun ilk 6 yılında beş kuruş elinize geçmeyeceğini bilseniz böyle bir yatırıma girermisiniz ?

Ben hesabı yaptıktan sonra devlet bu ihalede   konsorsiyumu fena kazıklamış dedim ;D

Fahiş bir fiyat ortaya çıktığı doğru ama kazanan konsorsiyum değil ;)

Bence fizibilite konusunda devlet değil asıl konsorsiyum çuvallamış :)

Mesajı Paylaş

anafor2016

Sayın Beton bey,
Konsorsiuma kazanç olarak yazılabilecek diğer madde, otoyol boyunca yapılacak bazı dinlenme tesisleri vs de eklene bilir, ama çok büyük meblağlar çıkmaz sanırım.
Halk gözüyle bakınca doların son 2 yıldaki rallisi ile birlikte, ciddi fiyat artışı oluyor. Halbuki 1,85TL  olduğu dönemi göze alınca kullanılabilme oranı daha yüksek bir proje idi. Konsorsium belki bu kur artışını ön göremedi Mesajı Paylaş

Traverten

İstanbul Yeni Havalimanına Ulaşım Çok Kolay Olacak


Yeni havalimanına ulaşım hem metro ile hem de kara yolu ile çok kolay olacak. Şuan birçok projenin yeni yapılacak havalimanına paralel olarak yapılması planlanıyor. Bu alan yapılacak bütün yenilikleri haberimizde ele aldık.

Yeni havalimanına toplu taşıma ile ulaşım çok kolay olacak. Şuan İstanbul'da mevcut olan havalimanlarına ulaşım oldukça kolay olduğu gibi metro ile ulaşım söz konusudur. Trafiğin artık çekilmez bir hal aldığı İstanbul'da metro ile yolculuklar çok daha fazla tercih ediliyor. Atatürk Havalimanı'na gidecek olanlara özel bir metro var evet ama Sabiha Gökçen için aynı şeyi söyleyemiyoruz. Şuan mevcut projelerde Pendik metrosunun havalimanına doğru gittiği söyleniyor ama henüz somut bir adım yok. Havalimanlarına metro ile ulaşım çok daha kolay ve ekonomik olduğu için şehre gelen turistlerde, vatandaşta metroları kullanmayı tercih ediyor. Yazın serin, kışın sıcak olan metrolarda yolculuk ise dakiktir. Yani trafik veya herhangi bir çalışma olmayacağı için standart olarak duraklar arası genelde 2 dakika sürüyor. Sizde böylece kaç dakika sonra trenden inebileceğini hesaplayabiliyorsunuz. Şuan yapılan yeni havalimanına ulaşım için hem otobüs, hem tren hem de metro düşünülüyor. Hal böyle olunca dünyanın en büyük havalimanı olacak 3. havalimanı içinde birçok proje ortaya çıkıyor.

YENİ HAVALİMANINDA TREN EN ÇOK KULLANILAN ARAÇ OLACAK

Şuan yeni havalimanı projesinde çalışan personelle birlikte en çok tercih edilen araçlardan birisi otobüstür. Yeni havalimanını açılacağı 4-5 ay sonrasında yine en çok kullanılan toplu taşıma aracı elbette otobüs olacak. Havalimanına özel olarak çalışacak ring seferler, özel otobüs hatları ve taksi gibi şeylerle ulaşabilecek olan havalimanına trenler çok daha sonra gelecek. Şuan yapımı süren yollarda halen rayların döşenmesi tamamlanmadı ama Gebze - Halkalı tren istasyonun oldukça yaygın olarak kullanacağı biliniyor. Yeni havalimanında kullanılacak olan trenlerde şuan inşaat halen devam etmektedir.

3.HAVALİMANI İÇİN METRO İHALESİ 2016 YILINDA YAPILMIŞTI

Ulaştırma, Denizlicilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yapılan ve geçtiğimiz yıl sonuçlanan metro ihalesinde detaylar belli oldu. 2 etap halinde gerçekleştirilecek ve 6 ilçeden geçecek olan 3. Havalimanı metro hattı ihalesi sonuçlandı. Çalışmalar hakkında detaylar çok yakında ortaya çıkacak. 12 Eylül'de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın yaptığı açıklamada, Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname"nin 15. maddesi çerçevesinde 2014 yılı Yatırım Programına alınan "3. Havalimanı Raylı Sistem Hattı Etüd-Proje" işi kapsamında 34 kilometre uzunluğunda Gayrettepe-Yeni Havalimanı ile 31 kilometre uzunluğunda Halkalı-Yeni Havalimanı olmak üzere toplam 65 kilometre olarak planlanan raylı sistem hattının inşaatı başladı. Birinci aşaması olarak belirlenen Gayrettepe-Yeni Havalimanı kesimine ilişkin projenin, ÇED Belgesi ve fizibilite etüdü işlerinin tamamlandığını söylemişti.

YENİ HAVALİMANINA ÖZEL METRO HATLARININ BEDELİ OLDU

Yeni havalimanına özel olarak yapılacak yeni metro hattı tam 6 ilçeden oluşuyor. 6 ilçeden geçecek olan yeni metro hattının detayları ise şekillenmeye başladı. Avrupa yakasından ulaşımın metro, otobüs ile yapılacağı yeni havalimanı projesinde ayrıca Anadolu yakasından ulaşımın ise otobüs ve tren ile olacağı biliniyor. Henüz detayları tam olarak açıklayamıyoruz ama havalimanı açıldığında konuyla ilgili bütün detayları tarafınıza aktaracağız. Gayrettepe-İstanbul Yeni Havalimanı ile birlikte Halkalı-İstanbul Yeni Havalimanı hatları Bakanlığın kontrolü altında yapılacak. Şişli, Kağıthane, Eyüp, Arnavutköy, Başakşehir ile Küçükçekmece ilçelerinden geçecek olan ve halkında merakla beklediği metro hattının proje bedeli belli oldu. Bahsi geçen proje 4 milyar 845 milyon 600 bin TL karşılığında yapılacak ve hizmete açılacak.

http://www.rayhaber.com/2017/08/istanbul-yeni-havalimanina-ulasim-cok-kolay-olacak/ Mesajı Paylaş

canıtez

DHL 3.Havalimanında Kargo Merkezi Açıyor


DHL ihracatın fotoğrafını çekti, Türkiye küresel bağlantılık endeksinde 22'inci oldu

Üçüncü Havalimanı'na yapacağı yatırımla İstanbul'u Avrupa ve Hong Kong arasındaki en önemli noktası haline getirmeyi hedefleyen DHL, 2016 Küresel Bağlantılılık Endeksi sonuçlarını açıkladı. Küreselleşme, 2007 krizi öncesin zirvesini aşarken son iki yılda en hızlı büyüme global bilgi akışında yaşandı.

Özellikle ihracat ve ithalat açısından doğrudan rakamlara sahip olan DHL'in raporunda Küresel Bağlantılılık Endeksin genişlik boyutunda Türkiye 140 ülke arasında 22'inci, sermaye genişliğinde de 28'inci oldu. İnsan kaynağı genişliğinde 34'üncülüğe yükselen Türkiye, genişlik endeksi Avrupa ve Asya kıtaları arasındaki konumu ve orta doğu ve kuzey afrika bölgeleriyle bağlantılarını yansıtması dikkat çekti.

"Globalleşmenin Sıcak Noktaları"

Dünya sıralamasında ise küresel bağlantıları en yüksek ülkeler sıralamasında Hollanda; bölgeler sıralamasında Avrupa ilk sıradaki yerlerini korudu. Araştırmaya bu yıl iki yeni şehir endeksi eklendi. Singapur hem "Globalleşmenin Sıcak Noktaları" hem de "Globalleşme Devi" sıralamalarında başı çekti.

Araştırma sonuçları, uluslararası ticaret, sermaye, bilgi ve insan hareketleri ile ölçülen küresel bağlantılılığın 2015 yılında 2007'deki kriz öncesi zirvesini de aştığını ortaya koyuyor. Bununla birlikte küreselleşmenin kriz sonrası genişlemesi yavaşlamış olsa da, bir tersine dönüş söz konusu değil. Mevcut kanıtlara göre, 2015 yılında dünya, 2005'e kıyasla yüzde 8 daha bağlantılı.

Türkiye, 140 ülke arasında 22'inci sırayı aldı

Endekse göre uluslararası internet trafiği, dakika cinsinden telefon konuşması süreleri ve basılı yayınların ticareti ile ölçülen uluslararası bilgi akışı, 2013-2015 yıllarını kapsayan raporlama döneminde en güçlü büyümesini kaydetti. Sermaye ve insan hareketlerindeki artışlar daha mütevazı düzeylerde kalırken, 2012 yılında başlayan uluslararası mal ticareti oranındaki düşüş 2015 yılında ivme kazandı.

Türkiye, küresel bağlantılılığın mutlak verilere göre değerlendirildiği GCI skorunda aynı seviyeyi korudu ancak. 140 ülkenin yer aldığı sıralamadaki yeri iki yıl önceye göre 6 sıra gerileyerek 54 oldu. Küresel ilişkilerin ne kadar geniş bir alana yayıldığını gösteren uluslararası bağlantıların genişliği sıralamasında çok daha başarılı bir performans gösteren Türkiye, 140 ülke arasında 22'inci sırayı aldı. Bu sıralamadaki başarıda, Avrupa ve Asya kıtaları arasındaki jeopolitik konumunun yanı sıra Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle bağlantılarının olumlu rol oynadı.

DHL kargo merkezi açmak üzere düğmeye bastı

Türkiye, uluslararası bağlantıların derinliği açısından ise 140 ülke arasında 109'uncu sırayı aldı. Küresel Bağlantılılık Skoru 2005 yılından 2012'ye kadar kesintisiz yükseliş gösteren Türkiye, 2012'den bu yana gözle görülür bir artış göstermediği dikkat çekti.

DHL, önümüzdeki yıl açılması planlanan İstanbul Yeni Havalimanı'na kargo merkezi açmak üzere düğmeye bastı. 1 Ocak'tan itibaren DHL Express Türkiye'nin CEO'luğuna atanan Claus Lassen, İstanbul'daki yeni yatırımda Hong Kong modelini uygulayacaklarına dikkat çekti.

Toplam 60 milyon Euro'luk yatırım ile DHL'in Avrupa ve Hong Kong arasındaki en önemli kargo aktarma merkezini açacaklarını belirten Claus Lassen, tesisin 20 bin metre kare alana sahip olacağını söyledi.

http://www.kokpit.aero/dhl-ihracatin-fotografini-cekti Mesajı Paylaş

canıtez

3. havalimanında köprü montajı başladı


ürkiye'nin en önemli projelerinden olan İstanbul Yeni Havalimanında montajı tamamlanan yolcu köprüleri ilk kez görüntülendi.

Yüzde 64.5'i tamamlanan havalimanındaki son durum havadan görüntülenirken, ana terminal binasının dış camlarının ve çatı kısmının bir kısmının tamamlandığı görüldü.

Türkiye'nin en önemli projelerinden olan ve ilk etabının yüzde 64.5'i tamamlanan İstanbul Yeni Havalimanındaki inşaat çalışmaları tüm hızıyla devam ederken tamamlanan yolcu köprüleri ilk kez İhlas Haber Ajansı tarafından görüntülendi. Havalimanında 143 adet yolcu köprüsünün yer alacağını belirten İGA Havalimanları İnşaatı CEO'su Yusuf Akçayoğlu, 4 adet yolcu köprüsünün montajının tamamlandığını ifade etti. Havalimanı inşaatındaki son durum ve körük olarak adlandırılan montajı tamamlanan yolcu köprüleri ise havadan drone ile görüntülendi. Havadan çekilen görüntülerde havalimanının ortaya çıktığı, uçakların yanaşacağı montajı tamamlanan körük diye bilinen yolcu köprüleri görülüyor. Görüntülerde ayrıca 29 Ekim 2018 tarihinde açılması planlanan havalimanı projesinin ana terminal binasının son şeklinin ortaya çıktığı görülüyor. Ana terminal binasında kimi kısımlarda terminalin dış camlarının ve çatısının tamamlandığı kimi kısımlarda ise çalışmaların devam ettiği görüldü.

"143 tane köprümüz var, 4 tane köprünün montajı bitti"

Uçuşlarda vatandaşların konforunun çok önemli olduğunu belirten İGA Havalimanları İnşaatı CEO'su Yusuf Akçayoğlu, "Havalimanında yolcu konforu için en önemli unsurlardan birisi yolcunun uçağa intikali ve uçaktan çıkışındaki yaşadığı konfor seviyesi. Maksimum seviyede yolcu köprüsünü terminal binamıza monteleme yönünde dizayn aşamasında en yoğun çalışmaları yapmıştık. Şu anda 114 noktadan aynı anda uçak yanaşması durumunda köprülü servis verebileceğimiz bir durumdayız. 143 tane yolcu köprümüz var, bunların yaklaşık 42 tanesi projeye intikal etmiş durumda. Programına göre hem üretimi hem montajı devam ediyor. 4 tane köprünün montajı bitti" diye konuştu.

Yeni havalimanının bitiş tarihiyle ilgili açıklamalarda bulunan Akçayoğlu, "Projemiz şu anda istediğimiz ölçekte ilerliyor. 29 Ekim 2018 tarihinde Cumhurbaşkanımızın da anons ettiği gibi bu projenin hayata geçirilmesi şu anda odaklandığımız konu. Bu anlamdaki işlerimiz tamamen programında gidiyor. Tabi ki yetiştirilecek, hiçbir şartta biz bunu kabul etmeyeceğiz. Bu proje zamanında yetişecek" ifadelerini kullandı.

"Türkiye'de daha böyle bir servisi veren havalimanımız yok"

A-380 türü uçaklar için havalimanında oluşturulan yolcu köprülerinden bahseden Akçayoğlu, "En önemlisi mesela A-380'ler için 3 köprü birden yanaşıyor çünkü en üst kattaki business ve diğer ekonomi bölümü için. Projemizde 4 tane A-380 aynı anda yanaşabiliyor olacak. Türkiye'de daha böyle bir servisi veren havalimanımız yok. Bir nolu pist bitti, yanındaki taksi yolu da bitti, acil pist dediğimiz, 1 nolu pist bir set olarak bitti. 2 nolu pistinde hafriyat çalışmalarının yüze 75-80'i bitti. Terminal binasının bir an önce cephe ve çatısının kapatılmasını hedefliyoruz. Çünkü çok çok büyük bir metrekareden bahsediyoruz. 300 bin metrekare sadece ana blokta çatı kaplama işimiz var. Kubbelerimiz var 311 tane, Mimar Sinan'dan esinlendiğimiz kubbeler var. Bunlar biraz emek yoğun işler olduğu için zamanında yetiştirmemiz önemli" diye konuştu.

Dünyanın en büyük havalimanlarından biri olması planlanan 3'üncü havalimanının tüm fazları tamamlandığında 200 milyonu aşan yıllık yolcu kapasitesine sahip olması bekleniyor. Havalimanında terminal binaları, hava trafik kontrol kuleleri, her uçak tipine uygun 6 bağımsız pist ile bağlantı taksi yolları bulunacak. Projede ayrıca devlet konuk evi, 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, oteller, itfaiye ve benzeri destek tesisleri de yer alacak. Havalimanı ise 4 etapta tamamlanacak. Yatırım maliyetinin yaklaşık 10 milyar euro olması öngörülen havalimanının ilk etabının 2018 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/3-havalimaninda-kopru-montaji-basladi.html Mesajı Paylaş

canıtez

#40
Eki 06, 2017, 09:58 ÖÖ Last Edit: Eki 06, 2017, 10:02 ÖÖ by canıtez
Şubat 2018'e kalmadan ilk uçak inecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Anadolu Ajansı Editör Masası'nda gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, havacılık sektöründe beklenen yenilikleri anlattı:

Kararlarla ilgili Türkiye'deki sivil havacılık mevzuatı güvenlik anlamında onlarla örtüşmüyordu. Karşı muhataplarımız bize sıkıntı yaşatıyordu. Bu sıkıntıları yaşamamak adına düzenlemelerin ona uygun hale getirmek gerekiyordu. Yaptığımız bu. Yasal dayanağa kavuşturmuş oluyoruz. Yolcu bilgilerin toplanması ve ilgili ülke ile paylaşılması zorunluluğu yapılıyor. Uçakta silahlı polis bulundurması zorunluluğu var. Bizim mevzuatımız buna cevap vermediği için sıkıntı yaşıyorduk. Bunu mevzuata uygun hale getirmeye çalışıyoruz.

3.HAVALİMANI NE ZAMAN TAMAMLANACAK?

Bakan Arslan, 3. Havalimanı hakkında şöyle konuştu:

3. Havalimanı ile komşu çalışmalar olması nedeniyle, olağanüstü çalışma var. 30 binin üzerinde çalışanımız var. 3 binin üzerinde makineler çalışıyor. Bugün itibarıyla yüzde 68'in üzerinde tamamlandı. İnşallah bunlar devam edecek. En iyisini yaptığımız için ödüller alıyoruz. 29 Ekim 2018 tarihinde birinci fazı olan kısmını açmak ve uçuşları oradan yapmak istiyoruz.

Şubat 2018'e kalmadan ilk uçağı indireceğiz. Resmi açılışı 29 Ekim 2018 olacak.

Atatürk Havalimanı ile 3. Havalimanı uçuşları ortak. Atatürk Havalimanı'nın sadece küçük uçaklara hizmet vermek adına uçuşları olabilecek. Geçmişte de açıkladım. Terminalleri İstanbul'un hizmetine fuarcılık olarak sunabiliriz diyoruz. Atatürk Havalimanı gibi geniş bir alanın İstanbul'a nefes aldıracak bir alan olacak.

Bakan Arslan, köprü çalışmaları ile ilgili olarak "FSM'deki çalışmaları 7 Kasım'da bitirmeyi öngörmüştük. Hedefimiz bu ayın sonunda bitirmek" müjdesini verdi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/subat-2018e-kalmadan-ilk-ucak-inecek.html Mesajı Paylaş

canıtez

Alman medyası, 3. Havalimanı'nı mercek altına aldı

Almanya'nın önde gelen dergilerinden Der Spiegel, 3. Havalimanı projesini mercek altına aldı. THY ile Lufthansa arasında rekabete dikkat çeken dergi, yeni havalimanının açılmasından sonra THY'nin rakiplerine fark atacağını açıkladı.

Almanya'da yayın yapan Der Spiegel dergisi, 24 saat çalışmaların sürdüğü 3. Havalimanı inşaatıyla ilgili bir haber yayınladı.

90 MİLYON YOLCU

Türkiye'nin bayrak taşıyıcı markası Türk Hava Yolları ile Lufthansa arasında yaşanan rekabeti öne çıkaran Alman dergisi, mega havalimanında 90 milyon yolcuya hizmet verileceğinin altını çizdi.

İLK UÇAK ŞUBAT 2018'DE İNECEK

Şubat 2018'de ilk uçağın inmesi planlanan havalimanının Türk Hava Yolları'nın yeni çıkış noktası olacağına dikkat çekilen haberde, 29 Ekim 2018'de resmi törenin yapılacağı bilgisine yer verildi.

http://www.kokpit.aero/3-havalimani-alman-medyasi Mesajı Paylaş

putty

Kendi kendimize havalara giriyoruz. Almanya nın parası mı yok teknolojisi mi yok bizi sorun etse endişeye kapılsa hava alanını yapmak için. 10 kat daha ucuzada yapar hava alanını bizim gibi hava alanı yapacak arazi derdide yoktur. Niye almanlar çatladı patladı diye kendi kendimize bir şeyler uyduruyoruzki. Çatlasa oturur daha büyüğünü yapar yada lazımsa yapmıştı bile çoktan. Mesajı Paylaş

HDS

@putty, Almanya'da karar almak, bir işe girişmek ve bitirmek hakikaten çok ama çok zor.

Mesajı Paylaş

putty

Adamlar iki tane dünya savaşı başlattı karar alıp Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter