İstanbul'un 3. Havalimanı Projesi

Başlatan BETONBEY, Eki 25, 2016, 03:17 ÖS

« önceki - sonraki »

BETONBEY

Yönetimin uyarısı üzerine konu başlığını buraya açtım. Altta Atatürk Havalimanının son 15 yıldaki yolcu sayılarını bulacaksınız.



Gördüğünüz üzere 2015 yılında toplam yolcu sayısı 61 milyonu geçmiş vaziyette ve bu büyüme performansı ile bu yıl Frankfurt Havalimanını geçerek Avrupanın en fazla yolcu ağırlayan 3. Havalimanı konumuna geldi. Bu sene yapılan kapasite arttırımları ile toplam yolcu sayısının 70 milyonları geçerek Avrupa'nın 1 numarası İngiltere'nin Heatrow Havalimanına rakip olması bekleniyor.

Lakin Atatürk dünyadaki en yoğun hava trafiğine sahip havalimanlarından birisidir. Zira teknik kapasitesinin çok üstüne çıkılmıştır. Buda yeni ve daha büyük bir havalimanı ihtiyacını doğurmuştur. Yani temelde % 110-120 kapasiteyle çalışan bir teşekkülümüz var, ama kapasite yetmediği için büyüme imkanı olsa da pazarını büyütemeyecek. Şunu da not düşmekte fayda var. Atatürk havalimanına teknik yetersizlik nedeniyle geniş gövdeli diye tabir edilen Airbus A380 tarzı uçaklar inemiyor. Bu uçaklarında uzun uçuşlarda kullanıldığı düşünülürse hiç dahil olunamayan bir pazarın varlığına rağmen Atatürk havalimanı bu yolcu sayısına ulaşmaktadır. Buna paralel THY'de bu alana henüz pek dahil olamamıştır.

Bu bilgiler ışığında 3. Havalimanı 1.fazı 2018 yılında açıldığında direk Avrupa'nın 1 numarası olacak diyebiliriz. Kapasitesi 90 milyon olacak geniş ve uzun pistli ilk fazı kapasite artışına paralel diğer fazlar takip edecek.

Mesele sadece yolcu taşımak yada transit havalimanı olmak değildir. Coğrafi anlamda Asya ve Avrupa'nın ortasında olması babında bu havalimanı kısa bir zaman içerisinde büyük bir depolama ve yakıt ikmal merkezine dönüşecektir. Deniz kenarındaki yapılanması babında Karadeniz-Ege-Akdeniz'e direk ulaşım sağlaması ve uzun dönemde Çin'den raylar üstünde gelen modern ipek yolunun hayata geçmesi ile dünyanın en işlek hublarından birini göreceğiz.

Bunun değerini parayla ölçemezsiniz. 25 yıl sonra bu bölgenin işletme ihalesinde konuşulacak rakamları açıkçası düşünemiyorum.

Sadece yakıt taşıma hidrantları için bile 300 milyonları bulan bir yatırım meblağı söz konusu düşününüz.

Son tahlilde bırakın gereksizi son derece geç kalmış bir yatırımdır. Ülkemiz inanılmaz bir jeopolitiğe sahip,  sadece bunun ekonomi kısmının dahi kullanılması ve değerlendirilmesi durumunda aşabileceğimiz çok eşik var. Ama maalesef gerekli altyapı yatırımlarının zamanında yapılmaması buna engel oluyor ve amiyane tabiri ile malı başkaları götürüyor. Ne diyelim, boşuna "Su akar, türk bakar" dememişler.

Mesajı Paylaş

BETONBEY

3. Havalimanı'nı sadece bir havaalanı olarak düşünürseniz rakamlar hayal gibi gelebilir. Bence planlamanın bütününe bakmanız gerekmektedir.

3.Havalimanı'nı, üzerinde demiryolu bağlantısı olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile, Kanal İstanbul projesi ile birlikte değerlendirmek gerekir.

Bu meyanda değerlendirilince bölgede müthiş bir potansiyel bulunmaktadır. İnşallah farklı mazeretlerle bu projeler kadük bırakılmaz.

Mesajı Paylaş

Postulat

Ülkenin tüm stratejik yatırımlarını bir bölgeede yoğunlaştırmak ne kadar doğru? Mesajı Paylaş

kimlikci

@BETONBEY
Üstat Kanal İstanbul'un resmi olarak açıklanmış bir güzergahı bulunmamakta. Bilginize

Mesajı Paylaş

BETONBEY

Mesele güzergah değil Sayın Kimlikçi, üçaşağı beş yukarı yeri belli...

Sonuçta rant maksatlı arazi kapatmayacağız ;D

Benim vurgu yaptığım nokta bu projelerin teker teker potansiyellerinin değerlendirilmesinin yanıltıcı olacağıdır.

Projelerin bu bölgede yoğunlaşması hususunda ise Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan başka bölge olsaydı değerlendirilirdi diyorum ;) Mesajı Paylaş

kimlikci

Benim de demek istediğim şu Harita da görülen kanal İstanbul ile yapılması planlanan yer arasında dağlar kadar fark olabilir. Görüldüğü üzere 3. Hava limanının yanında gözüküyor.

Ama Başbakana göre 5 farklı güzergah var.....
http://www.haberler.com/ulastirma-denizcilik-ve-haberlesme-bakani-yildirim-8388692-haberi/ Mesajı Paylaş

petibor

Haritadaki kanalın genişliğide çok komik yani. Gerçeğinin genişliği haritada Gökçeli yazan yerin üstünden geçen çizgi varya onun yarısı kalınlığında filan olacak aşağı yukarı Mesajı Paylaş

Postulat

"Projelerin bu bölgede yoğunlaşması hususunda ise Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan başka bölge olsaydı değerlendirilirdi diyorum ;) "

Bu değerlendirmenin eksik kaldığını düşünüyorum. Sadece olumlu yanları göz önünde bulundurup çevreye verilecek zararı, oluşacak trafiği, şehrin büyümesinin getireceği zorlukları, savaş halinde oldukça hassas bir hedef hâline gelişini, doğal afetlerde ulaşıma getireceği külfetleri görmezden geliyorsunuz.

Mesajı Paylaş

commandos

Aslında şehrin kuzeye doğru ilerlemesinden çok artık İstanbul'un yatırımların merkezi olması odağından çıkarılması gerekiyor. Her şey İstanbul için olmamalı, yapılmamalı. Anadolu'da jeopolitik ve stratejik açıdan ve de lojistik açıdan fırsatlar çokça. Yatırımların Anadolu'ya kaydırılması gerekiyor. İstanbul olmuş neredeyse 20 milyon. Dünyada böyle bir şehir yok. Üzerine bir de bu kadar plansızlıkla artık dayanılmaz, çekilmez ve nefes alınamaz hale geldi.
Şahsen ben İstanbul için yeter denmesinden yanayım. Ne havalimanı, ne kanal, ne de devasa konut projeleri, avm'ler, vs. Mevcut şehir revizyona alınmalı ama ilave yatırımlarla suni olarak büyütülmemeli kanaatindeyim.
Saygılar, Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

Kahraman

Kanal İstanbul benim bildiğim Kınalı'dan başlayacak, bilmeyenler için Kınalı Silivri'den sonra gelir (Haritaya göre batısında). DAha net harita belli mi değil mi bilmiyorum lakin iletideki harita için imkansız diyebilirim. İstanbul'da toplu ulaşım araçlarının merkezi konumundaki, trafiğin ve nüfusun en yoğun olduğu bir bölge yıllarca sürecek olan yol düzenleme, genişletme gibi projeleri kaldıramaz. Zaman kaybetmekten başka hiç bir şeye yaramaz. Ayrıca havalimanından sonra artacak olan trafiği, giderleri İstanbul kaldıramaz. En basit örnek, 3.köprü ne işe yarıyor ? Bilen varsa anlatsın, 2. köprüyü düzenli kullanan biriyim trafik bitmedi yine aynı yine aynı. Ek olarak seyahat sürelerini uzattı 3.köprü. Geçiş ücretleri ve ekstra mazot da cabası. Örnek olarak birçok şirket günlük seferlerini azalttı (Turizm amaçlı hariç şirketler). Bunun neresi ekonomiye katkı ?

Ben bir ekonomist değilim, haddim dahilinde konuşurum. Lakin gözle görülür şekilde ekonomik felaket var piyasada. İnegöl mobilyası dahi kepenkleri birer birer indiriyor, piyasada uzun vadeli çekler dönüyor sadece. Eğer siz gücü yaymaz bir yerde toplarsanız sadece bir gün o kol dayanamaz ve yere düşer...

Ben sokaktaki aktif gözlem yapan bir vatandaş şeklinde konuştum, siyasilerin ne vaat ettikleri pek ilgilendirmiyor beni. Mesajı Paylaş

matmat26

Kanal istanbul, tamamen rant içindir. Bunun başka açıklaması yok.

Hiç bir uluslararası deniz lojistik firması oradan para ödeyerek geçmez.  Bedava yol var, niçin ücret ödesin ?

---------------

İstanbul da insanlar hayatlarından bezmiş durumda. İnsanlar Mantar gibi. Renk, koku, estetik yok. Yeşil yok.
Esnaf dükkanı açıyor, akşam kapatıyor. Memur ve çalışan aynı şekilde.  Insanlar sinir harbi yaşaya yaşaya artık sinirlerini içine atıyor. Otobüse binin insanların yüzlerine bakın. Bir tane yüzü gülen, moralli insan göremezsiniz. Üzgün, yılgın ve bitik. Hayat yorgunluğu 30 yaşlarındaki insanların bile yüzüne yansıyor.


Sabah saat 5:30 da insanlar yollara düşüyor. Trafiğe yakalanmamak için erken çıkıyorlar. 8 de dükkanı açmak için. Oysa bu adam akşam 10 da dükkanı kapatmıştı. Bu hayat mı? Gören de sanki koca fabrikası var, makinalar, işçiler gelecek onun için bu çaba zanneder.. Yaptığı iş çinden getirdiği malı  iç piyasaya ittirmek.. Matah bir iş değil.


Dolayısıyla istanbul yaşancak yer olmaktan çıkmış. Eskişehire göç eden birçok istanbullu insanla karşılaştım. Genellikle Memur veya Istanbul da tutunamamış insanlardı. Parası olan ise İzmir, Trakya, Balıkesir, Muğla taraflarına yöneliyor.


80 milyonluk Almanya'nın başkenti Berlin 3 milyon nufusa sahip. Paris 2 , Londra  8 milyon.. Münih 2 milyon, Milano 2 milyon........


Istanbul 20 milyon.. 10 milyon yabancı turist geliyor bu şehire.. Ilave anadoludan günü birlik gelenler..
Anadolu da insan ayağını basmamış topraklar var halen.. Buralar öyle doğu da vs değil. Afyon , Uşak, Kütahya da..

Ülke de 7 stratejik şehir seç.. Bu şehirlere yatırım yap. Göç bu şehirlere kaysın.. 

Anadolu dan göçü durdursanız bile, iç nufus artışı Istanbulun zaten nufusunu arttırıyor.
Mesajı Paylaş

petibor

Bahsi geçen ülkelerin topografyası çok düz bizim ise dağlık. Orada ülkenin her yerine bir yerleşim yeri kurulabiliyor vede çokta rahat konforlu küçük yada büyük şehir yada küçük yerleşim yeri kurulabiliyor. Bizde çok az düzlükler var onlarda erozyon ile düzelmiş yada delta ile oluşmuş dağların arasında minik adacıklar. Kıyılarımız sıradağlarla denize sıfır içerler ise hemen 1000 metre rakıma ulaşıyor. Tek yaşanılası yerler Marmarada toplanmış. Hayatta insanlara doğruyu göstermiş oraya toplamış.
Paris Londra örneklerini verenlara açıp google earth da bir oralara bakmalarını öneririm. İngiltere tamamı 100 m rakım altında hiç dağı tepesi olmayan bir ülke. Fransa da ona benzer şekilde. Bütün ülkeye homojen olarak yakın aralıklar ile beş on hatta açın bakın 3 km mesafede irili ufaklı yerleşim merkezleri bir ağ gibi yayılmış Fransa da. tüm Fransa bir şehir gibi aslında. Bizim bu şansımız yok dağlar karşımıza çıkıyor hemen yada deniz. Ülkemizde iklim güzel ama hepsi o kadar gerisi felaket derecede berbat bu ülkede. Himalayalar gibi ülkede yaşıyoruz. Daha 21. yy a geldik şehirler arasında yollarımızı tamamlayamadık düşünün artık. Fransa da bütün şehirler Roma lılar devrinde cetvelle çizilmiş gibi düm düz her yönde bağlanmış. Fransa da sözlükte bile yol sorunu diye bir kelime yoktur heralde. Biz bırak şehirleri Karadenizi Akdenize bağlamanın hayalini kuruyoruz şu çağda.  Mesajı Paylaş

BETONBEY

#12
Eki 26, 2016, 04:58 ÖS Last Edit: Eki 26, 2016, 05:09 ÖS by BETONBEY
Sayın Matmat26,

Gemicilikte navlun denilen bir rakam vardır. Ticari gemilerin boş geçen her günü onbinlerce, yüzbinlerce   dolar zarar yazar. Boğazdan geçen gemilerin bazen 1 hafta sıra beklediğini biliyormuydunuz...

Ayrıca boğaz geçişide ücretsiz değildir, bilginize...

Bu meyanda gemiler beklemeden geçmek için emin olunuz bedelini ayıla bayıla ödeyeceklerdir ;) Mesajı Paylaş

commandos

Ayrıca belirtmek gerekir ki İstanbul'da yeşil olarak kalan yerlere şöyle kuşbakışı bakarsanız görürsünüz ki bunların çoğu mezarlıktır. Eminim rant cazip gelse, mezarlıklar bile taşınıp yerine 30-40 katlı binaları dikerler... Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

matmat26

#14
Eki 26, 2016, 07:27 ÖS Last Edit: Eki 26, 2016, 07:35 ÖS by matmat26
Istanbul'un neresi Düzlük?

Beylikdüzü düzlük mü?  Istanbul da düzlük vs yok. Düzlüğün ne olduğunu bilmiyorsun. Trakya bölgesi desen tamam. Istanbul düzlük değildir.


Anadolu da Afyon , Eskişehir arasına yüz tane istanbul sığdıracak kadar geniş iç ovasal bölge var. Öyle beylikdüzü gibi tepelik  vs değil. Düm düz... Aksaray, Konya düzlüktür. Eskişehir dümdüz şehirdir. Tamamen ova.

Bak burada İstanbul düzlük, ova olarak mı gösterilmiş..
http://2.bp.blogspot.com/-vXFAgclZMK4/Unv-s5iFwYI/AAAAAAAAAOA/vgDLEG0jiZE/s1600/ovalar-1.png

Anadolu da  iki dağ arasına milyon nufuslu şehir kurarsın. Anadoluyu, Himaleyalar veya Alplerle karıştırıyorsun sanırım. Yada hiç istanbul dışına çıkmadın.


Kanal istanbul , İstanbulun ırzına geçme projesidir. 3 Köprüyü yaptılar kimse geçmiyor. Yolu uzatıyor, ne vakit nede yakıt tasarrufu sağlıyor. Verimsizlik. Osmangazi Köprüsü ise bir o kadar önemli proje. Yakıt ve zamandan kazanıyorsun.

3 . körü Güzergahına bakın Allah aşkına.. Niçin bu kadar Kuzeye yapıldı ?
http://i.radikal.com.tr/150x113/2010/04/29/fft16_mf423511.Jpeg


Çünkü Şehir içinde rant bitti. Arazi bitti. Şehri kuzeye yayarak rant merkezleri açmaları gerekli. 3.Köprünün tek açıklaması budur. Neden daha güneye yapılmadı ? Yok efendim en dar noktası orasıydı.
 Ne alaka?

 Çanakkale köprüsü nasıl yapılıyor? Osmangazi Köprüsü nasıl yapıldı ?

Ben köprü yapılmasına karşı değilim.   Keşke 10 tane daha yapılsa.. Şehrin nufusu arttırılmadan yayılmasına , genişlemesine de karşı değilim. Keşke her yer şantiye olsa.
 Harekette bereket vardır.  Fakat gerçekleri de görmek zorundayız. Yalan ve yanlışları doğru göstermeyelim. Gerçekleri de görmek ve ortaya koymak gerekiyor.

Kanal İstanbul da Rant için yapılan bir projedir. İstanbul nufusunu 25, 30 milyona çıkartma projesi.
Ve her geçen gün Istanbul yaşanılmaz kent olmaya doğru gidecek.

Ülke istanbuldan ibaret sanki.

Adıyaman, Uşak, Aksaray, Konya, Denizli, Isparta, Bilecik, Eskişehir, Afyon... Buralar vilayetimiz değil mi?

Her yıl 10 milyar Lira bütçe ile 10 yıl sürede  10 şehre her yıl 1 milyar lira yatırım yap. Yani 10 yılda 10 milyar liralık her bir proje şehre yatırım yap.. Toplamda 100 milyar lira yapar. 10 yılda 10 milyar Lira 1 milyon nufuslu bir şehri baştan aşağı yenilemek ve çekim merkezi olması için fazlası ile yeterli...

Fakat bunda rant yok. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter